Snelheids verhoging komt er aan???

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Iemand een idee of er al adsl2+ mogelijk is in de regio 053 ?

Ik heb dezelfde vraag gemaild naar de technische helpdesk van Dommel maar ik heb 5x het antwoord teruggekregen dat ik de technische helpdesk moet bellen en dat ik dit in het CRM kan zien of ik aansluitbaar ben of niet.

Ik heb dan 5x teruggemaild dat e-mail of telefoon geen verschil mag uitmaken en dat ik dit geen antwoord op mijn vraag vond.

De 6de keer dat ze antwoordden, zeiden ze dat ze het zelf niet weten.

Dus bij deze nogmaals :-D

Iemand een idee of er al adsl2+ mogelijk is in de regio 053 ?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

texarcanaa schreef:Iemand een idee of er al adsl2+ mogelijk is in de regio 053 ?

Ik heb dezelfde vraag gemaild naar de technische helpdesk van Dommel maar ik heb 5x het antwoord teruggekregen dat ik de technische helpdesk moet bellen en dat ik dit in het CRM kan zien of ik aansluitbaar ben of niet.

Ik heb dan 5x teruggemaild dat e-mail of telefoon geen verschil mag uitmaken en dat ik dit geen antwoord op mijn vraag vond.

De 6de keer dat ze antwoordden, zeiden ze dat ze het zelf niet weten.

Dus bij deze nogmaals :-D

Iemand een idee of er al adsl2+ mogelijk is in de regio 053 ?


Bel ze gewoon eens en dan weet je het direkt
Heb dit ook gedaan
Veel makkelijker als mailen en wachte op .....
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

kaise1 schreef:BTW techneuten die malinwa's denkwijze kunnen beamen ?


Er zit waarschijnlijk een grote hoeveelheid waarheid in.

Belgacom kan wel zeggen dat er zoveel procent dekking is in België, maar dat wil niet zeggen dat iedereen binnen die dekking aansluitbaar is.
Voornamelijk de afstand speelt een rol (iedereen wel bekend).

Maar zelfs als de afstand geen rol speelt en de lijnwaarden voor jou heel goed blijken te zijn, kan het nog zijn dat je niet aansluitbaar bent.
Het is best mogelijk dat je nu op een kleinere centrale bent aangesloten met beperkte mogelijkheden. Er kan dan wel ADSL2+ apparatuur aanwezig zijn, maar niet genoeg voor alle gebruikers. Men kan je dan wel op een andere centrale aansluiten (slechtere lijnwaardes mogelijk) ofwel niet aansluiten.

Het tooltje van Belgacom ken ik niet (nooit van gehoord), maar het zou me niet verwonderen moest het rekening houden met de respectievelijke centrales en de bezetting ervan. En hierbij dan ook nog rekening houden dat belgacom meer reserve overlaat voor hun eigen. Dus het kan zijn dat het tooltje bij Dommel rood aangeeft en bij Belgacom groen.

Ik neem aan dat wanneer meer en meer mensen overschakelen naar ADSL2+, dat ook meer en meer ADSL apparatuur zal vervangen worden door ADSL2+ wanneer er plaats is.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

tbscope schreef:Er zit waarschijnlijk een grote hoeveelheid waarheid in.

Belgacom kan wel zeggen dat er zoveel procent dekking is in België, maar dat wil niet zeggen dat iedereen binnen die dekking aansluitbaar is.
Voornamelijk de afstand speelt een rol (iedereen wel bekend).

Maar zelfs als de afstand geen rol speelt en de lijnwaarden voor jou heel goed blijken te zijn, kan het nog zijn dat je niet aansluitbaar bent.
Het is best mogelijk dat je nu op een kleinere centrale bent aangesloten met beperkte mogelijkheden. Er kan dan wel ADSL2+ apparatuur aanwezig zijn, maar niet genoeg voor alle gebruikers. Men kan je dan wel op een andere centrale aansluiten (slechtere lijnwaardes mogelijk) ofwel niet aansluiten.

Het tooltje van Belgacom ken ik niet (nooit van gehoord), maar het zou me niet verwonderen moest het rekening houden met de respectievelijke centrales en de bezetting ervan. En hierbij dan ook nog rekening houden dat belgacom meer reserve overlaat voor hun eigen. Dus het kan zijn dat het tooltje bij Dommel rood aangeeft en bij Belgacom groen.

Ik neem aan dat wanneer meer en meer mensen overschakelen naar ADSL2+, dat ook meer en meer ADSL apparatuur zal vervangen worden door ADSL2+ wanneer er plaats is.


+1

P.S. Een paar huizen van mij vandaan, werkt een Belgacom medewerker. Ik zie zijn Belgacom autootje 's avonds altijd voor de deur staan. Vermoedelijk heeft hij verleden jaar al zijn buren (en vrienden) in de buurt op ADSL2+ aangesloten. Waardoor er voor mij nu geen plekje in de centrale meer overblijft :-( :bang:

Enfin, dit is maar een speculatief antwoord
Om voor mezelf vrede te nemen met mijn situatie.
Ik was er te laat bij. Alle slots in de ADSL2+ centrale zitten voor mij vol :-(

Misschien steken ze er nog een paar bij (I don't know)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

weeral veel bijgeleerd ivb toestanden die ivb adsl(+2) mogelijk kunnen zijn tnx voor de info gasten, hopen dus op een redelijke wholesale vdsl2 aanbod van de alternatieve providers en dat we dan ook wat sneller kunnen surfen streamen downloaden enfin comfortabel internetten aan een redelijke prijs en niet teug naar kabel gedwongen worden € :wink: userbase :thumbs:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik heb ondertussen bericht gehad van de ombudsdienst dat mijn klacht ontvankelijk verklaard is.
En overgemaakt is naar Belgacom. Zij dienen binnen één maand antwoord te geven.
Dit antwoord zal dan aan mij (via de ombudsdienst) overgemaakt worden..

Ik ben alvast benieuwd :-)

Hoe ze die piet naar elkaar zullen doorschuiven.
Belgacom zal wss het op Dommel proberen afschuiven.

Ofwel geven ze een waardig antwoord. Zoals bv, alle slots in de ADSL2+ centrale zitten vol.
Er zijn nog wel een paar slots vrij, maar die hebben we voor onze eigen klanten gereserveerd.
U (als Dommel klant) mag daar geen gebruik van maken.

Met zo een antwoord zou ik kunnen leven.
Maar of ze zo een antwoord zullen geven, valt nog te bezien :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

klooooon schreef:
texarcanaa schreef:Iemand een idee of er al adsl2+ mogelijk is in de regio 053 ?

Ik heb dezelfde vraag gemaild naar de technische helpdesk van Dommel maar ik heb 5x het antwoord teruggekregen dat ik de technische helpdesk moet bellen en dat ik dit in het CRM kan zien of ik aansluitbaar ben of niet.

Ik heb dan 5x teruggemaild dat e-mail of telefoon geen verschil mag uitmaken en dat ik dit geen antwoord op mijn vraag vond.

De 6de keer dat ze antwoordden, zeiden ze dat ze het zelf niet weten.

Dus bij deze nogmaals :-D

Iemand een idee of er al adsl2+ mogelijk is in de regio 053 ?


Bel ze gewoon eens en dan weet je het direkt
Heb dit ook gedaan
Veel makkelijker als mailen en wachte op .....


heb naar belgacom gebeld om te vragen of zij het wisten.
ADLS2+ niet mogelijk in regio 053 maar VDSL2 wel, die medewerker wou me al meteen BelgacomTV aansmeren :-D
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

tzelfder hier, 058, geen adsl2+ maar wel vdsl2 . Pakt dat West Vlaanderen wederom die X % is die geen adsl2+ kan hebben zeker!?
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Hier ook geen adsl2 Regio 051
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Ik vraag mij af welke regio WEL ?
Hier 02, niks :-(
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

te veronderstellen dat heelder telefoniezones niet aansluitbaar zijn op ADSL2+ is wel zeer hard overdreven hoor allemaal ....
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

frado schreef:tzelfder hier, 058, geen adsl2+ maar wel vdsl2 . Pakt dat West Vlaanderen wederom die X % is die geen adsl2+ kan hebben zeker!?

Hier zone 056 (west-vlaanderen) _ Rollegem-kapelle (Ledegem) geen Adsl2+ en geen Vdsl2.
daarom ben ik een paar maanden terug overgeschakeld naar Telenet
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb een paar weken terug een mail gehad dat mijn abo kon worden overgezet naar 9mbit of 12mbit.
Vorige week werd het aangevraagd en onmiddellijk betaald, even afwachten dus 8)


zone 011 / Landen
antpeks
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2008, 02:15

ik had vorige week eens met dommel gemaild hoe het zat met de snelheids verhoging hier in wilrijk uiteindelijk zit ik maar amper 500 m van de centrale, en vandaag kreeg ik een heel duuidelijk telefoontje. Ze hebben destijds een fout gemaakt met de oplevering van de lijn, endaardoor ben ik op het verkeerde profiel geplaatst.

Men ging dit recht zetten, en mij op een 24mb profiel plaatsen, tegen het einde van de week zou dat gebeuren. en het mooiste moest nog komen. Aangezien ik nog een openstaande factuur had, gingen ze die voor mij als schadevergoeding kwijtschelden. Sorry ik weet dat er veel problemen zijn en waren bij dommel. Maar in mijn ogen zijn ze heel goed bezig.

Peter
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ze gaan u dus op cityconnect ze tten? Wacht eerst maar effectief het resultaat af...
antpeks
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2008, 02:15

Zojuist nog een follow up gekregen van dommel ivm met de ADSL2+ upgrade, en het zou voor morgen doorgaan, dus ik ben heel benieuwd. Allezins is dit een veel betere communicatie dan dat men in het laatste jaar heeft gedaan.

Peter
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

waar blijft de beloofde vdsl2 upgrade?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

silencer schreef:waar blijft de beloofde vdsl2 upgrade?

Wanneer het BIPT en de gesprekspartners er allemaal mee akkoord gaan (prijzen, voorwaarden, enz.).
antpeks
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2008, 02:15

zoals beloofd een update:

Internet


Verbindingsstatus: Verbonden (0:01:36:56)
Verbindingsmodus: Altijd aan
IP-adres: 83.101.8.230
MAC-adres: 00:01:E3:AA:C0:E7
Standaard gateway: 83.101.8.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.75
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.72
Downstream-snelheid: 22067 kbps
Upstream-snelheid: 1&09 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 24384 kbps (downstream) / 1309 kbps (upstream)
Ruismarge: 22.1 dB (downstream) / 32.2 dB (upstream)
Lijndemping: 9.7 dB (downstream) / 3.6 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.3 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)

Status: Ingeschakeld
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

ik wacht ook rustig af:


De installatie/migratie/aanpassing van uw adsl verbinding is ingepland op 20090313 (YYYYMMDD).
In principe dient er niemand op dat moment op het installatieadres aanwezig te zijn aangezien we de activatie/aanpassingen volledig vanop afstand kunnen uitvoeren.


Ik vermoed rond de 10 Mbit te kunnen surfen:
Down up
DSL Noise Margin: 23.3 dB 22.0 dB
DSL Attenuation: 22.0 dB 12.0 dB
DSL Transmit Power: 19.8 dBm 11.9 dBm
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

diederik schreef:Hier ook geen adsl2 Regio 051

Dan moet dat lokaal zijn. Hier 051 (meulebeke - toch ook niet de grootste gemeente) heb ik toch wel ADSL2+ bij Scarlet.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Silence schreef:
diederik schreef:Hier ook geen adsl2 Regio 051

Dan moet dat lokaal zijn. Hier 051 (meulebeke - toch ook niet de grootste gemeente) heb ik toch wel ADSL2+ bij Scarlet.

Misschien is het apparatuur van Scarlet zelf, die ze in de centrale hebben geplaatst ...
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

vraagje omtrent de instellingen van mijn router Linksys WAG325N:

Hij staat nu als 'Multimode' ingesteld, moet ik na de activering van het speedpack deze op multimode laten staan of zet ik deze eerder om naar ADSL2+ ?

bedankt voor jullie hulp
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

hier is t vlekkeloos verlopen, nu nog hopen dat alles in orde blijft
--- DSL Information ---
DSL Driver Version: AnnexA version - A2pB022g.d20e
DSL VPI/VCI: 8/35
DSL Status: ShowtimeRetrain Reason: 0
DSL Mode: ADSL2+
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 509 Kbps
DSL Downstream Rate: 9020 Kbps

Down up
DSL Noise Margin: 20.3 dB 28.5 dB
DSL Attenuation: 26.0 dB 10.6 dB
DSL Transmit Power: 19.2 dBm 12.4 dBm
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb daarjuist gebeld naar belgacom en adsl2+ en vdsl zijn beschikbaar op m'n adres. Nu heb ik geen snelheidsverhoging gekregen (HC). Dit heb ik juist gemeld aan dommel en ze hebben een dossier aangemaakt (morgen weet ik meer).

Moest blijken dat dommel me dit niet kan leveren omdat belgacom blijkbaar niet wil overzetten, dan zal ik verdere stappen ondernemen tegen belgacom.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Je weet toch welk antwoord je in dat geval van Belgacom zal krijgen ? "Mevrouw/mijnheer, u bent geen bij ons. Gelieve u te wenden tot uw provider". Enfin, veel succes !
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

En waarom krijgt dommel dan geen adsl2+ van belgacom ?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

vraag:

Heb onlangs de snelheidsverhoging gevraagd en betaald en gekregen.
Ondertussen zit ik op 9 Mbit, volgens men syncwaarden kan ik gemakkelijk 12Mbit hebben.
Bestaat er een mogelheid om dit via dommel aan te vragen of is dit verloren moeite?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

diederik schreef:Ik heb daarjuist gebeld naar belgacom en adsl2+ en vdsl zijn beschikbaar op m'n adres. Nu heb ik geen snelheidsverhoging gekregen (HC). Dit heb ik juist gemeld aan dommel en ze hebben een dossier aangemaakt (morgen weet ik meer). Moest blijken dat dommel me dit niet kan leveren omdat belgacom blijkbaar niet wil overzetten, dan zal ik verdere stappen ondernemen tegen belgacom.


Diederik +1. Je hebt gelijk dat je dit rapporteert. Zo kan Dommel alvast een rapport opmaken. Eventueel kun je (bij de ombudsdienst) een klacht indienen tegen Belgacom. Ik heb dit zelf ook gedaan. Binnen een maand krijg je hiervan een uitspraak (wat bij mij niet meer zolang zal duren)

Uzzi schreef:Je weet toch welk antwoord je in dat geval van Belgacom zal krijgen ? "Mevrouw/mijnheer, u bent geen bij ons. Gelieve u te wenden tot uw provider". Enfin, veel succes !


Klopt. Wat we doen zal waarschijnlijk niet veel uithalen. Maar dat vind ik zo erg nog niet. Vergelijk het een beetje met heel die Fortis commisie nu. Als oppositie kun je maar proberen de waarheid aan het licht te brengen, de vinger op die wonde te leggen. Het is niet aan ons, om dit alles te veranderen. Wel is het onze taak, dit zo goed mogelijk aan te kaarten. Door niet van ons te laten horen, verandert er zeker niets.

decat schreef:vraag: Heb onlangs de snelheidsverhoging gevraagd en betaald en gekregen.
Ondertussen zit ik op 9 Mbit, volgens men syncwaarden kan ik gemakkelijk 12Mbit hebben.
Bestaat er een mogelheid om dit via dommel aan te vragen of is dit verloren moeite?


Allereerst wees blij dat je 9 Mbit hebt gekregen. Ik zit zelf maar 1,5 km van de centrale (dus die 12 Mbit zou voor mij ook gemakkelijk haalbaar zijn) en heb zelfs geen 9 Mbit gekregen! Niets. Ik blijf voorlopig op 4,6 zitten.

Een vriend van me werkt bij Belgacom, ik heb hem dit onlangs verteld. Hij vertelde me over vertragingen bij Belgacom. Plus ook het feit dat Belgacom verschillende netwerken bezit (oa scarlet enzo). Die allemaal onder "Belgacom" vallen. Maar daarom niet allemaal gelijkgestemd op elkaar zijn. Nou ja, hoe dit allemaal technisch zit, ik weet het ook niet.

Zo kan het bv zijn dat er wel ADSL2+ in je straat beschikbaar is, maar dit nog niet in hun databank aangepast is. Dan kleurt die databank rood. Ook al heb je feitelijk groen..

Echter, daar gaat het hier niet om, vind ik. Ook niet om het feit dat Belgacom klaagt dat het zijn investeringen onmiddellijk voor de concurrentie moet openzetten (nog voordat die investeringen terugbetaald zijn). Belgacom verdient nog altijd meer aan ADSL2+ in eigen beheer, dan het aan de concurrentie uit te besteden. Dat doet pijn. Zeker als je weet dat Telenet een monopolie positie op de kabelmarkt heeft. Voor ik weet niet tot hoe lang...

Allemaal goed en wel. Maar daar zijn wij niets meegeholpen.

Plus en dat is de reden waarom ik zelf een klacht ingediend heb tegen Belgacom (en ze dit voor mij eens goed mogen uitzoeken en verklaren). Als je ADSL2+ openstelt voor de markt. En de markt daarvoor laat betalen. Dan moet die markt met dezelfde maten en gewichten werken. Het kan niet zijn, dat zowel ADSL, ADSL2+ als VDSL voor mij beschikbaar is bij Belgacom (als ik daar klant wordt). Maar niet via Dommel. Volgens Dommel (hun Belgacom tool) is VDSL vanaf augustus dit jaar beschikbaar bij me. Maar het is al beschikbaar! Dus waarom die vertragingsmaneuvres ?? En waarom kleurt de Belgacom ADSL2+ tool rood bij Dommel, maar groen bij Belgacom. Dit is en blijft nochtans hetzelfde adres. Met dezelfde technologie. Dezelfde leidingen in de straat, dezelfde centrales.. Het is allemaal hetzelfde. Enkel het bedrijf aan wie ik betaal, is anders..

Correct is dit niet.

Wees alvast blij als je iets van ADSL2+ hebt gekregen. Gezien de strenge normen die Belgacom erop na houdt, mag je dan al heel gelukkig zijn! Zoniet, is er van oneerlijke concurrentie sprake en kun je dit aankaarten, door een klacht in te dienen. Hoe meer klachten Belgacom ontvangt, hoe meer kans (misschien) dat er op termijn gehoor aan wordt gegeven..

Ik geef alvast Belgacom ondertussen de tijd om hun zaakjes op orde te kregen. Net als Dommel hebben ze misschien ook veel werk. Ik heb daar alle begrip voor. Maar voor oneerlijkheid (liegen) heb ik geen begrip. Als men ADSL2+ onder hun naam aanbiedt, dan ook via Dommel (tenslotte is Belgacom netwerkbeheerder en niet Dommel, die neemt dit netwerk van hen af).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

U hebt Homeconnect waarmee ze blijkbaar problemen hebben om te upgraden.
Ik heb netconnect waarop ik een aanvraag naar 9 of 12 mbit heb gedaan.
Het feit dat ik 'blij' mag zijn met men 9 Mbit doet er niet toe en heeft geen betrekking tot mijn vraag. :|
Ik was blij tijdens het lezen van de mail van dommel omtrent de mogelijke snelheidsverhoging (mits betaling) maar heb vooraleer deze optie erbij te nemen even de kat uit te boom gekeken .

Heb nu juist naar dommel gebeld en gevraagd waarom ik geen 12 kreeg, ze hebben een ticket aangemaakt (blijkbaar nieuwe manier van werken) en ze bellen me terug op de gsm.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

decat schreef:U hebt Homeconnect waarmee ze blijkbaar problemen hebben om te upgraden.
Ik heb netconnect waarop ik een aanvraag naar 9 of 12 mbit heb gedaan.
Het feit dat ik 'blij' mag zijn met men 9 Mbit doet er niet toe en heeft geen betrekking tot mijn vraag. :|
Ik was blij tijdens het lezen van de mail van dommel omtrent de mogelijke snelheidsverhoging (mits betaling) maar heb vooraleer deze optie erbij te nemen even de kat uit te boom gekeken .

Heb nu juist naar dommel gebeld en gevraagd waarom ik geen 12 kreeg, ze hebben een ticket aangemaakt (blijkbaar nieuwe manier van werken) en ze bellen me terug op de gsm.


Akkoord. Maar Dommel beslist niet over je profiel. Belgacom doet dit. Tenzij (op termijn) zij ook met profielen zoals bv 6 Mbit op de markt afkomen. Voorlopig bepaalt Belgacom dit nog altijd. En dan wordt je ofwel op 9 Mpbs gezet ofwel op 12 Mpbs.

Dus, als jij in je modem (ruismarge, line attenuation, etc) afleest, dat je 12 Mpbs aankan, wil dit nog niet zeggen, dat je die 12 Mpbs van Belgacom ook krijgen gaat. Belgacom hanteert "strengere" normen. Zo lees je hier soms verhalen van mensen die bv op 9 Mpbs gezet worden en 2,5 km van de centrale zitten. Terwijl anderen die op < 2 km zit, daar niet op geraken.

Dommel kan enkel een ticket voor je aanmaken en dit aan Belgacom doorgeven.
Nogmaals Dommel is je internet-provider, maar niet je netwerkbeheerder.
Dat is Belgacom (toch voor netconnect + homeconnect). Cityconnect is een ander verhaal.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Wij zitten om 1.8 km (volgens tool van fulladsl en medewerker van BGC) van de centrale en naar wat ik heb verstaan van de dame van Dommel zou iemand van hun eigen technische helpdesk me contacteren.
Indien er toch 12Mbit zou mogelijk zijn -> graag, Indien er max 9 Mbit mogelijk is stel ik me daar tevreden mee.
Eventjes afwachten.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Bericht gekregen van dommel, ik zit te ver van de centrale volgens hun (belgacom dus) om de verhoging te krijgen. Dikke BS want ik zit maar op 1,9 km en m'n lijnwaardes ijn perfect.

Sebiet eens contact opnemen met test aankoop en de wanpraktijken van belgacom aanklagen.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Ik ben ook juist opgebeld geweest door Dommel. De snelheidsverhoging komt eraan voor mij, al wisten ze nog niet ofdat 9 mbps of 12 mbps ging worden. De afstand tot de centrale is voor mij 1888 meter. Regio 02.
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

ik heb deze mail opgezonden naar test aankoop:

Geachte,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een internet connectie via de provider dommel nv. De formule homeconnect. Blijkbaar hebben verschillende klanten een downloadsnelheid verhoging (adsl2+) gekregen.
Het blijkt nu dat ik deze snelheidsverhoging niet kan krijgen omdat ik blijkbaar te ver van de centrale zit. De afstand is +/- 1,9 km wat ruim binnen de marge is om adsl2+ te kunnen krijgen.

Nu hangt dit alles blijkbaar af van belgacom die zomaar kan beslissen wie er op adsl2+ komt en wie niet.
Als ik naar belgacom zelf bel en vraag of adsl2+ mogelijk is, dan is dit geen enkel probleem (ik kan zelfs vdsl krijgen). Nu begrijp ik niet goed dat ik adsl2+ kan krijgen als ik klant word bij belgacom en waarom dit niet kan via dommel ? Belgacom wil duidelijk niet leveren aan dommel terwijl ik dacht dat adsl2 voor iedereen beschikbaar zou worden gesteld.

Het gaat dus om het punt, dat ik perfect adsl2+ kan krijgen maar dat belgacom vanuit hun ivoren toren daar blijkbaar anders over beslissen.
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

diederik schreef:ik heb deze mail opgezonden naar test aankoop:

Geachte,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een internet connectie via de provider dommel nv. De formule homeconnect. Blijkbaar hebben verschillende klanten een downloadsnelheid verhoging (adsl2+) gekregen.
Het blijkt nu dat ik deze snelheidsverhoging niet kan krijgen omdat ik blijkbaar te ver van de centrale zit. De afstand is +/- 1,9 km wat ruim binnen de marge is om adsl2+ te kunnen krijgen.

Nu hangt dit alles blijkbaar af van belgacom die zomaar kan beslissen wie er op adsl2+ komt en wie niet.
Als ik naar belgacom zelf bel en vraag of adsl2+ mogelijk is, dan is dit geen enkel probleem (ik kan zelfs vdsl krijgen). Nu begrijp ik niet goed dat ik adsl2+ kan krijgen als ik klant word bij belgacom en waarom dit niet kan via dommel ? Belgacom wil duidelijk niet leveren aan dommel terwijl ik dacht dat adsl2 voor iedereen beschikbaar zou worden gesteld.

Het gaat dus om het punt, dat ik perfect adsl2+ kan krijgen maar dat belgacom vanuit hun ivoren toren daar blijkbaar anders over beslissen.

Laat weten wat ze hierop zeggen, aub. Ben nieuwsgierig... :curt:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

chessboxing schreef:Laat weten wat ze hierop zeggen, aub. Ben nieuwsgierig... :curt:


Ik heb een gelijkaardige klacht lopen bij de ombudsdienst.
Als ik meer weet, zal ik dit hier posten.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

En ondertussen nog een mail gezonden naar de ombudsdienst ook !

Het wordt gvd tijd dat al die alleenheersers zoals belgacom eens goed met de vinger worden gewezen, denken ze echt dat we dit blijven pikken ?? :evil: :evil: :evil:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Gent32m schreef:
Dus, als jij in je modem (ruismarge, line attenuation, etc) afleest, dat je 12 Mpbs aankan, wil dit nog niet zeggen, dat je die 12 Mpbs van Belgacom ook krijgen gaat. Belgacom hanteert "strengere" normen. Zo lees je hier soms verhalen van mensen die bv op 9 Mpbs gezet worden en 2,5 km van de centrale zitten. Terwijl anderen die op < 2 km zit, daar niet op geraken.




Ik heb gisteren rond 17h telefoon gekregen van een technieker van Dommel, deze heeft bovenstaande uitgelegd + het feit dat indien ik bv op 12 zou staan dit problemen kan geven voor andere adsl'ers in de straat ? Hij heeft ook nog iets verteld dat ADSL2+ nog in zijn beginschoenen staat en ze (Belgacom) nog geen te hoge profielen willen geven. Juist zoals het begin van ADSL toen we met ons 1.1 Mbit lijn zijn begonnen. Indien blijkt dat alles goed blijft lopen op 9Mbit bestaat er (misschien) een mogelijkheid om later nog te verhogen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Met het motto "don't call us, we'll call you" in het achterhoofd is dat mooi uitgelegd door die Dommel technieker. ADSL2+ in de kinderschoenen :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”