diederik schreef:Ik heb daarjuist gebeld naar belgacom en adsl2+ en vdsl zijn beschikbaar op m'n adres. Nu heb ik geen snelheidsverhoging gekregen (HC). Dit heb ik juist gemeld aan dommel en ze hebben een dossier aangemaakt (morgen weet ik meer). Moest blijken dat dommel me dit niet kan leveren omdat belgacom blijkbaar niet wil overzetten, dan zal ik verdere stappen ondernemen tegen belgacom.
Diederik +1. Je hebt gelijk dat je dit rapporteert. Zo kan Dommel alvast een rapport opmaken. Eventueel kun je (bij de ombudsdienst) een klacht indienen tegen Belgacom. Ik heb dit zelf ook gedaan. Binnen een maand krijg je hiervan een uitspraak (wat bij mij niet meer zolang zal duren)
Uzzi schreef:Je weet toch welk antwoord je in dat geval van Belgacom zal krijgen ? "Mevrouw/mijnheer, u bent geen bij ons. Gelieve u te wenden tot uw provider". Enfin, veel succes !
Klopt. Wat we doen zal waarschijnlijk niet veel uithalen. Maar dat vind ik zo erg nog niet. Vergelijk het een beetje met heel die Fortis commisie nu. Als oppositie kun je maar proberen de waarheid aan het licht te brengen, de vinger op die wonde te leggen. Het is niet aan ons, om dit alles te veranderen. Wel is het onze taak, dit zo goed mogelijk aan te kaarten. Door niet van ons te laten horen, verandert er zeker niets.
decat schreef:vraag: Heb onlangs de snelheidsverhoging gevraagd en betaald en gekregen.
Ondertussen zit ik op 9 Mbit, volgens men syncwaarden kan ik gemakkelijk 12Mbit hebben.
Bestaat er een mogelheid om dit via dommel aan te vragen of is dit verloren moeite?
Allereerst wees blij dat je 9 Mbit hebt gekregen. Ik zit zelf maar 1,5 km van de centrale (dus die 12 Mbit zou voor mij ook gemakkelijk haalbaar zijn) en heb zelfs geen 9 Mbit gekregen! Niets. Ik blijf voorlopig op 4,6 zitten.
Een vriend van me werkt bij Belgacom, ik heb hem dit onlangs verteld. Hij vertelde me over vertragingen bij Belgacom. Plus ook het feit dat Belgacom verschillende netwerken bezit (oa scarlet enzo). Die allemaal onder "Belgacom" vallen. Maar daarom niet allemaal gelijkgestemd op elkaar zijn. Nou ja, hoe dit allemaal technisch zit, ik weet het ook niet.
Zo kan het bv zijn dat er wel ADSL2+ in je straat beschikbaar is, maar dit nog niet in hun databank aangepast is. Dan kleurt die databank rood. Ook al heb je feitelijk groen..
Echter, daar gaat het hier niet om, vind ik. Ook niet om het feit dat Belgacom klaagt dat het zijn investeringen onmiddellijk voor de concurrentie moet openzetten (nog voordat die investeringen terugbetaald zijn). Belgacom verdient nog altijd meer aan ADSL2+ in eigen beheer, dan het aan de concurrentie uit te besteden. Dat doet pijn. Zeker als je weet dat Telenet een monopolie positie op de kabelmarkt heeft. Voor ik weet niet tot hoe lang...
Allemaal goed en wel. Maar daar zijn wij niets meegeholpen.
Plus en dat is de reden waarom ik zelf een klacht ingediend heb tegen Belgacom (en ze dit voor mij eens goed mogen uitzoeken en verklaren). Als je ADSL2+ openstelt voor de markt. En de markt daarvoor laat betalen. Dan moet die markt met dezelfde maten en gewichten werken. Het kan niet zijn, dat zowel ADSL, ADSL2+ als VDSL voor mij beschikbaar is bij Belgacom (als ik daar klant wordt). Maar niet via Dommel. Volgens Dommel (hun Belgacom tool) is VDSL vanaf augustus dit jaar beschikbaar bij me. Maar het is al beschikbaar! Dus waarom die vertragingsmaneuvres ?? En waarom kleurt de Belgacom ADSL2+ tool rood bij Dommel, maar groen bij Belgacom. Dit is en blijft nochtans hetzelfde adres. Met dezelfde technologie. Dezelfde leidingen in de straat, dezelfde centrales.. Het is allemaal hetzelfde. Enkel het bedrijf aan wie ik betaal, is anders..
Correct is dit niet.
Wees alvast blij als je iets van ADSL2+ hebt gekregen. Gezien de strenge normen die Belgacom erop na houdt, mag je dan al heel gelukkig zijn! Zoniet, is er van oneerlijke concurrentie sprake en kun je dit aankaarten, door een klacht in te dienen. Hoe meer klachten Belgacom ontvangt, hoe meer kans (misschien) dat er op termijn gehoor aan wordt gegeven..
Ik geef alvast Belgacom ondertussen de tijd om hun zaakjes op orde te kregen. Net als Dommel hebben ze misschien ook veel werk. Ik heb daar alle begrip voor. Maar voor oneerlijkheid (liegen) heb ik geen begrip. Als men ADSL2+ onder hun naam aanbiedt, dan ook via Dommel (tenslotte is Belgacom netwerkbeheerder en niet Dommel, die neemt dit netwerk van hen af).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).