Pagina 7 van 10

Re: Ervaringen

Geplaatst: 06 jan 2006, 11:45
door EricdeBoer
bjansens schreef:
EricdeBoer schreef:Het regelen van de webruimte e.d. was een stuk moeilijker en duurde enkele maanden.

Even een kleine anecdote: toen ik overnam van Karel was er nog geen centrale tool voor het managen van realdsl gebruikers, en vereiste het regelen van webruimte het manueel invullen van een webformulier, maw, voornaam ergens opzoeken, copy, paste, achternaam opzoeken, copy, paste, etc... Wat al rap 10min of meer in beslag nam per gebruiker. Een van de dingen die ik geintegreerd heb was het regelen van webruimte, is met 1 druk op de knop in orde nu ;).


Dit kan ik inderdaad bevestigen Bart na een persoonlijk emailcontact met jou was het inderdaad in no time geregeld. Trouwens op dit moment is mijn downsnelheid 310 kb/s en das vrij uniek.... gevolg van het nieuwe netwerk... :roll:

Geplaatst: 11 jan 2006, 09:22
door Braincel
Wat ik nu sinds een week ondervind.
Wat ik momenteel ondervind.
Constante snelheid van 300kbyte downstream.
Upstream is heel goed en rond 512kbps
Eind januari,begin februari werd me nog een verbetering gegarandeerd.

Support na het zenden van een ticket binnen het uur al een reactie met antwoord op een vraag.
Ik zou zeggen houden zo.

Geplaatst: 11 jan 2006, 11:11
door Tracer07
idd het lijkt te beteren :)

Geplaatst: 11 jan 2006, 11:39
door EricdeBoer
Kijk eens aan eindelijk ook weer eens wat positieve berichten voor de mannen van RealDSL en dat hebben ze mijns inziens wel verdiend. Kijk laten we niet met zijn allen vergeten dat het nog steeds een startende onderneming is die wel een doorbraak heeft geforceerd in het standaard Belgie downloadlimiet verhaal. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat een startende onderneming altijd opstartproblemen heeft en dat je nu eenmaal niet full blown van start gaat als je slim bent. Ik spreek dan ook de hoop uit dat ze dit door kunnen zetten en meer marktaandeel kunnen veroveren, ik heb in ieder geval mijn geld erop gezet....
Trouwens mijn moeder zei altijd al je moet iets positiefs nooit van de daken schreeuwen want dan gaat het mis ... mijn downloadsnelheid is nu al enige dagen 120kbps... zou ze toch gelijk hebben gehad hahahaha :? :?

Geplaatst: 11 jan 2006, 12:56
door -nickx-
Ook hier tot op heden niet te klagen... ja.. het album wat ik met 240 kb download was corrupt. Toch maar eens een brief aan RDSL schrijven dat de headers vaak corrupt zijn!!!

Geplaatst: 11 jan 2006, 13:17
door EricdeBoer
@Nickx

Ik neem aan dat je via newsgroepen download... en bij mijn weten heeft RDSL geen newsgroupserver actief of loop ik achter... :roll:

Geplaatst: 11 jan 2006, 13:57
door rapweg
EricdeBoer schreef:@Nickx

Ik neem aan dat je via newsgroepen download... en bij mijn weten heeft RDSL geen newsgroupserver actief of loop ik achter... :roll:


er zat een zekere ironie in zijn bericht denk ik :p

Geplaatst: 12 jan 2006, 15:02
door -nickx-
Pure ironie : ) sorry kwam idd misschien wat te serieus over. Ik ben meer dan tevreden over de gang van zaken. Snelheid mag altijd beter : ) maar dat weegt weer natuurlijk andere factoren af (fup)

Geplaatst: 12 jan 2006, 15:04
door netdata
-nickx- schreef:Pure ironie : ) sorry kwam idd misschien wat te serieus over. Ik ben meer dan tevreden over de gang van zaken. Snelheid mag altijd beter : ) maar dat weegt weer natuurlijk andere factoren af (fup)


Zo mag ik het horen, trouwens
als redeneeerd als onderstaand toppic dan is realDSL nog altijd een van de snelste providers:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9251

Geplaatst: 12 jan 2006, 16:22
door EricdeBoer
rapweg schreef:
EricdeBoer schreef:@Nickx

Ik neem aan dat je via newsgroepen download... en bij mijn weten heeft RDSL geen newsgroupserver actief of loop ik achter... :roll:


er zat een zekere ironie in zijn bericht denk ik :p


@rapweg hahaha heel scherp gezien man!! Inderdaad en nu ik er nog langer over nadenk zelfs een dubbele ironie :P Maar goed ik denk dat wanneer je goed wil kunnen downen je gewoon vastzit aan een payserver (zelf al zit je bij zeer grote en gerenomeerde providers dan ontkom je er niet aan) als je een serieuze leecher bent en dat is toch de doelgroep van RealDSL, wat natuurlijk wel zo is is dat wanneer RealDSL zou besluiten een goede newsserver te leveren ze echt uniek gaan worden en hun potentieel behoorlijk gaan verhogen ik heb daar best ook een extra centje voor over betaal er nu ook al 7,5 eurie per maand voor... :cry:

Geplaatst: 18 jan 2006, 15:02
door Brinta
Realroot. Het lijkt te beteren. Ik ga binnekort verhuizen en zit erover te denken om dan een of andere ADSL flavour te nemen en waarom niet deze.

Wat is er nu eigenlijk waar van die FUP. Wie heeft hier al eens een belletje gehad van RealDSL met de opmerking dat ie nu toch al wel ECHT over zijn FUP was? Ook ben ik benieuwd of je via een soort van Telemeter kunt zien wat je nu al verbruikt hebt. Kan dit?

Geplaatst: 18 jan 2006, 15:10
door Tracer07
je hebt idd een soort van teller :) "customers.realdsl.be"

en ik haal toch een 100gb/maand binnen en nog geen belletje of nix gehad..dus daar zijn ze toch al ni lastig over :)

Geplaatst: 18 jan 2006, 15:32
door Braincel
Wat mij is gezegd als je tussen de 100 en 200gig blijft je geen last zult ondervinden.
Als je natuurlijk 24 7/7 gaat downloaden vraag je om problemen.
Zelfs bij die van realDSL.
Hier is zeker geen sprake van limiet denk zelfs dat ze dat woord niet graag horen .

Geplaatst: 18 jan 2006, 17:43
door netdata
FUP in realdsl hun geval wilt zeggen dat je zoveel mag downloaden zolang er geen andere gebruikers last van hebben.

indien je dus 500GB zou downloaden, maar niemand van gebruikers heeft er last van dan kan en mag je dat doen.

Maar indien je bijvb meer dan 100GB per maand zou gaan downloaden (iedereen op dat segment) dan gaan je collega gebruikers last ondervinden en kan het dus niet....

Geplaatst: 09 feb 2006, 18:18
door Tweety
Wat voor mij vooral belangrijk is, is of het een stabiele verbinding is. Ik gebruik mijn internet verbinding zowel voor mijn werk als voor privé en ik kan mij niet echt permitteren dat die geregeld een halve dag uitligt.

Zijn daar mensen die daarover klagen?

Dat de snelheid geregeld laag is, is nog geen ramp.

Zijn er mensen die verbindingsproblemen hebben geregeld?

Geplaatst: 09 feb 2006, 18:43
door netdata
Tweety schreef:Wat voor mij vooral belangrijk is, is of het een stabiele verbinding is. Ik gebruik mijn internet verbinding zowel voor mijn werk als voor privé en ik kan mij niet echt permitteren dat die geregeld een halve dag uitligt.

Zijn daar mensen die daarover klagen?

Dat de snelheid geregeld laag is, is nog geen ramp.

Zijn er mensen die verbindingsproblemen hebben geregeld?


Ik ben reeds 7 maand klant en heb 1 keer gehad dat ik er 1,5 dag uit lag.
Maar voor de rest nog nooit, hoogstens eens een aangekondigde downtime maar nooit langer dan 30min.

Van disconnects heb ik ook geen last.

Ik blijf erbij, realDSL is een aanrader, maar je moet de negatieve puntjes erbij kunnen nemen. en tot nu toe is dit de wisselende speeds...

Geplaatst: 08 jun 2006, 18:59
door RSM
Ik vind een setup kost van 121 EUR wel een beetje overdreven. :oops: :roll:
Dat is zowat de enige rem om geen Rdsl (Geek) account te nemen.

Zit nu bij scarlet en wil ASAP weg :!:

R

Geplaatst: 09 jun 2006, 07:58
door darkzero
is idd wel extreem veel. ik viel er ook van achterover dat die zoveel durven vragen... :eek:

Geplaatst: 07 feb 2007, 12:39
door ttts
darkzero schreef:is idd wel extreem veel. ik viel er ook van achterover dat die zoveel durven vragen... :eek:


Beter een activatie kost voor aanvaardbare limieten
dan een provinder met strenge limieten en gratis activatie

Geplaatst: 07 feb 2007, 13:20
door netdata
ttts schreef:
darkzero schreef:is idd wel extreem veel. ik viel er ook van achterover dat die zoveel durven vragen... :eek:


Beter een activatie kost voor aanvaardbare limieten
dan een provinder met strenge limieten en gratis activatie


RealDSL pakt echter geen mensen meer aan.
Ook is ReaDSL niet meer van RealROOT;
Het is gewoon allemaal verkocht aan signpost die RealDSL als test gebruiken voor mobistar DSL. Enkel de connectiviteit komt nog via RealROOT.

in mijn ogen is EDPnet een veel beter alternatief aangezien je met de huige rdsl abbos met een limiet van 80 GB zit.

Geplaatst: 07 feb 2007, 13:41
door lithion
En signpost die zijn DSL verkoopt aan Scarlet. :-D

Geplaatst: 07 feb 2007, 16:02
door Silver_Rain
en ze werken toch ook niet meer met fup, 75GB mag je gebruiken.

Geplaatst: 07 feb 2007, 17:26
door darkzero
netdata schreef:RealDSL pakt echter geen mensen meer aan.

wie zou er nu nog realdsl willen :lol: :lol: :lol: :lol:
hebben ze uberhaupt nog klanten? die zullen toch wel allemaal vertrokken zijn na hun zoveelste stommiteit zeker??? :eek: :eek: :eek:

Geplaatst: 07 feb 2007, 17:33
door netdata
darkzero schreef:
netdata schreef:RealDSL pakt echter geen mensen meer aan.

wie zou er nu nog realdsl willen :lol: :lol: :lol: :lol:
hebben ze uberhaupt nog klanten? die zullen toch wel allemaal vertrokken zijn na hun zoveelste stommiteit zeker??? :eek: :eek: :eek:


De laatste keer dat ik gekeken had waren dat er nog best veel eigenlijk...

Geplaatst: 07 feb 2007, 17:48
door rapweg
netdata schreef:De laatste keer dat ik gekeken had waren dat er nog best veel eigenlijk...


Als er moet afgegaan worden op het aantal facturen dat nog steeds gezonden wordt naar klanten die opgezegd hebben kan dit wel zijn.

Geplaatst: 07 feb 2007, 17:52
door netdata
rapweg schreef:
netdata schreef:De laatste keer dat ik gekeken had waren dat er nog best veel eigenlijk...


Als er moet afgegaan worden op het aantal facturen dat nog steeds gezonden wordt naar klanten die opgezegd hebben kan dit wel zijn.


Was eerder op het aantal ingelogde gebruikers op de radius server.

Dus redelijk accuraat.

Geplaatst: 08 feb 2007, 06:52
door darkzero
netdata schreef:De laatste keer dat ik gekeken had waren dat er nog best veel eigenlijk...

zou toch regelmatig es opnieuw checken want zal elke dag wel dalen zeker?!? :eek:
gewoon uit nieuwsgierigheid... hoeveel klanten zijn er nog +/-?

Geplaatst: 08 feb 2007, 08:35
door netdata
darkzero schreef:
netdata schreef:De laatste keer dat ik gekeken had waren dat er nog best veel eigenlijk...

zou toch regelmatig es opnieuw checken want zal elke dag wel dalen zeker?!? :eek:
gewoon uit nieuwsgierigheid... hoeveel klanten zijn er nog +/-?


Ik kan dit niet meer nakijken, wegens dat ik niet meer voor RealROOT werk.
Maar uiteraard zijn er erg veel afgevallen, maar ik gok op 1/5 van wat het ooit was...

Geplaatst: 08 feb 2007, 10:30
door ubremoved_539
darkzero schreef:gewoon uit nieuwsgierigheid... hoeveel klanten zijn er nog +/-?


Tja, hoeveel waren er ooit... meer dan 800 heb ik nooit ergens gelezen.

Nu ja, RealDSL bestaat gewoon niet meer... boeltje is zo goed als verkocht.

Geplaatst: 08 feb 2007, 12:18
door netdata
r2504 schreef:
darkzero schreef:gewoon uit nieuwsgierigheid... hoeveel klanten zijn er nog +/-?


Tja, hoeveel waren er ooit... meer dan 800 heb ik nooit ergens gelezen.

Nu ja, RealDSL bestaat gewoon niet meer... boeltje is zo goed als verkocht.


Nee inderdaad maar r2504 nu wil ik je toch eens iets vragen.
Ik dacht dat rdsl max 650 klanten telden.
De meesten hadden geek DSL aan 54 euro per maand

dat maakt dat: 35100 € per maand
Hiervoor kan je onmogelijk 24/7 support geven, want dat zou je al bijna de helft kosten...

Geplaatst: 08 feb 2007, 12:20
door ubremoved_983
netdata schreef:Hiervoor kan je onmogelijk 24/7 support geven, want dat zou je al bijna de helft kosten...


Ik ken geen enkele provider die voor zijn residentiële producten 24/7 support aanbied ...

Geplaatst: 08 feb 2007, 12:23
door netdata
ditCh schreef:
netdata schreef:Hiervoor kan je onmogelijk 24/7 support geven, want dat zou je al bijna de helft kosten...


Ik ken geen enkele provider die voor zijn residentiële producten 24/7 support aanbied ...


- telenet (welliswaar op betaal nummer)
- Belgacom storingen zijn ook 24h/7 ( kan je natuurlijk niet terecht voor een dsl probleem, maar wel voor een storing te melden)

Maar idd voor de rest vind je die niet,
ik zal dan even men statment anders zeggen,
Om hiervoor speciaal opgeleide mensen in dienst te nemen is onmogelijk...

Geplaatst: 08 feb 2007, 12:24
door ubremoved_983
netdata schreef:- telenet (welliswaar op betaal nummer)
- Belgacom storingen zijn ook 24h/7 ( kan je natuurlijk niet terecht voor een dsl probleem, maar wel voor een storing te melden)


Telenet bied echt geen 24/7 support op residentiële lijnen ... believe you me, ik heb er gewerkt ...

Geplaatst: 08 feb 2007, 12:29
door ubremoved_539
netdata schreef:Nee inderdaad maar r2504 nu wil ik je toch eens iets vragen.
Ik dacht dat rdsl max 650 klanten telden.
De meesten hadden geek DSL aan 54 euro per maand

dat maakt dat: 35100 € per maand
Hiervoor kan je onmogelijk 24/7 support geven, want dat zou je al bijna de helft kosten...


Euh... heb ik dat ooit in twijfel getrokken ? Persoonlijk ben ik mij meer dan bewust wat je kan verwachten voor een consumer abonnement en maak dit dan ook geregeld duidelijk aan mensen die vaak afkomen met "ik kan niet werken want...".

Geplaatst: 08 feb 2007, 15:43
door darkzero
euhm realdsl leverde helemaal geen support! 0,0! 0/24 en 0/7! dik 40 dagen zonder internet door hen! :evil: maar ik ben van hun gesukkel af nu :-D
...en ik kan echt niet geloven dat ze nog zoveel klanten zouden heben hoor. ik denk dat de meesten klant werden voor de fup en sommigen voor het ip dus er is nu geen enkele rede om nog bij hen te blijven tegen de huidige tarieven. ik heb m'n abonnemen ook opgezegd toen ik nog gee jaar klant was. ik heb ze gewoon in gebreke gesteld. dus dat jazr is ook al geen rede om te blijven.
kan er mij iemand, van de klanten misschien, eens zeggen waarom ze dan nog wel blijven??? :eek: :eek: :eek:

Geplaatst: 08 feb 2007, 23:52
door Ofloo
netdata schreef:
ditCh schreef:
netdata schreef:Hiervoor kan je onmogelijk 24/7 support geven, want dat zou je al bijna de helft kosten...


Ik ken geen enkele provider die voor zijn residentiële producten 24/7 support aanbied ...


- telenet (welliswaar op betaal nummer)
- Belgacom storingen zijn ook 24h/7 ( kan je natuurlijk niet terecht voor een dsl probleem, maar wel voor een storing te melden)

Maar idd voor de rest vind je die niet,
ik zal dan even men statment anders zeggen,
Om hiervoor speciaal opgeleide mensen in dienst te nemen is onmogelijk...


Edpnet mits betaling buiten de uren, of je moet SLA nemen wat rond een 30 euro extra kost.

Trouwens eigenlijk is dit een beetje belachelijk, RealDSL had ook SDSL, waar ze toch ook SLA aanbieden, deze mensen moeten toch ook binnen een bepaalde tijd geholpen worden. Je moet support ook niet aannemen voor 1 publiek, je kan best support van residentiële klanten delen met die van professionele klanten.

Wat ik wel moet zeggen is dat eens je iemand aan de lijn had, dat die persoon u wel echt probeerde te helpen, in zover het mogelijk was voor die persoon natuurlijk.

Geplaatst: 09 feb 2007, 07:00
door darkzero
Ofloo schreef:Wat ik wel moet zeggen is dat eens je iemand aan de lijn had, dat die persoon u wel echt probeerde te helpen, in zover het mogelijk was voor die persoon natuurlijk.

bij mij toch niet hoor. ze schoven hun eigen problemen altijd door.
ze hebben me zelfs dagen fgesloten omdat ik zogezegd facturen niet betaald had. ik moest dan m'n uittreksels doormailen om te bewijzen dat ik wel betaald had. maar email gaat nogal moeilijk zonder connectie...

Geplaatst: 09 feb 2007, 08:56
door netdata
Ofloo schreef:Trouwens eigenlijk is dit een beetje belachelijk, RealDSL had ook SDSL, waar ze toch ook SLA aanbieden, deze mensen moeten toch ook binnen een bepaalde tijd geholpen worden. Je moet support ook niet aannemen voor 1 publiek, je kan best support van residentiële klanten delen met die van professionele klanten.


Als ik het me goed voor heb krijgen mensen die een SLA kopen de GSM nummer van de NOC engineer die toch iets meer bereikbaar zijn dan de helpdesk nummers

Geplaatst: 09 feb 2007, 11:43
door Ofloo
darkzero schreef:
Ofloo schreef:Wat ik wel moet zeggen is dat eens je iemand aan de lijn had, dat die persoon u wel echt probeerde te helpen, in zover het mogelijk was voor die persoon natuurlijk.

bij mij toch niet hoor. ze schoven hun eigen problemen altijd door.
ze hebben me zelfs dagen fgesloten omdat ik zogezegd facturen niet betaald had. ik moest dan m'n uittreksels doormailen om te bewijzen dat ik wel betaald had. maar email gaat nogal moeilijk zonder connectie...


Dat is helemaal op het einde dat heb ik ook voor gehad uiteindelijk vroeg ik mijn lijn terug heb ik die niet gekregen heb ik van 8november tot december offline geweest !!! en had ik geen edpnet genomen was ik zeker in januari nog offline.

Geplaatst: 09 feb 2007, 11:44
door Ofloo
netdata schreef:
Ofloo schreef:Trouwens eigenlijk is dit een beetje belachelijk, RealDSL had ook SDSL, waar ze toch ook SLA aanbieden, deze mensen moeten toch ook binnen een bepaalde tijd geholpen worden. Je moet support ook niet aannemen voor 1 publiek, je kan best support van residentiële klanten delen met die van professionele klanten.


Als ik het me goed voor heb krijgen mensen die een SLA kopen de GSM nummer van de NOC engineer die toch iets meer bereikbaar zijn dan de helpdesk nummers


Dan hadden ze support moeten uitbesteden aan een call center.