De lijn

Vragen verhalen, discussies over openbaar vervoer kunnen hier plaatsvinden
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dizzy schreef: 10 jan 2024, 11:51 Wou de Vlaamse regering een Vlaams bedrijf beschermen dan had ze dat in de regels moeten opnemen VOOR ze de aanbesteding uitschreven.
Dat is dus wat de federale helemaal niet deed in haar eigen recente aanbestedingsdossier, dus we onthouden hieruit dat het "wat we zelf doen, doen we beter" van de Vlaamse regering misschien toch nog klopt. Wie had dat gedacht?

Soit, ik blijf erbij dat het de taak is van iemand met een managementfunctie, bij De Lijn of ergens anders, om misbruiken van de aanbestedingswet te voorkomen. Het is niet omdat je zelf de wet moet volgen, dat je lijdzaam moet toezien dat de Chinezen de wet uithollen, naar hun hand zetten, misbruiken en je eigen firma in het zak zetten want ah ja "wet is wet". Dat die misbruiken op voorhand bijna niet aan te tonen zijn klopt, je wordt dan ook >200k EUR/jaar betaald om verantwoordelijkheid te nemen, gezond verstand te gebruiken, dit te voorzien en de juiste beslissingen te nemen voor nu maar ook voor de toekomst, ook al volgt dat niet de letter van de aanbestedingswet. In slimmere Europese buitenlanden doet men niets anders. Als het gewoon maar was om de wet uit te voeren dan volstand een wedde van 2k/maand netto wel want het is niet moeilijk om gewoon te doen wat er op papier staat.
Dizzy schreef: 10 jan 2024, 11:51Bovendien komt het pleiten voor een duurdere aanbieder erg tegenstrijdig over met de eis aan De Lijn om op de kosten te letten..
Goedkoop is net duurkoop. Wacht tot de goedkope BYD bussen geleverd zijn. Dan zullen de echte kosten pas beginnen. Als ze ook al niet spontaan in brand zullen vliegen. Op het einde van de rit veel meer geld kwijt dan met Van Hool. Maar ja, misschien is dat dan weer het probleem van een andere directeur-generaal.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Toch al 500 klachten sinds de start van de gedeeltelijke invoering van het nieuwe vervoersplan..
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/10 ... s-de-lijn/

(filmpje waarin iemand naar het ziekenhuis moet en dus een flexbus wil boeken zegt alles..)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6162
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 12 keer

Wanneer het daarbij blijft valt het nog mee wanneer je dat afzet tegenover het totaal aantal gebruikers van De Lijn.

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat iemand die een afspraak heeft in een ziekenhuis (en zou moeten weten dat er het een en ander in de dienstregeling zou veranderen) pas dezelfde dag begint met plannen van zijn vervoer?
Dat je ten alle tijde tot 30 minuten op voorhand een persoonlijke flexbus praktisch tot voor de deur zou kunnen aanvragen voor een spreekwoordelijke habbekrats gelooft toch niemand? Als dat lukt zou het pas een wonder zijn.

De man had wel "geluk" dat er bij het plannen van zijn vervoerstraject toevallig een TV ploeg in huis rondliep. :angel:
Laatst gewijzigd door ivob 10 jan 2024, 14:17, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3376
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

Ik heb zelf ook nog nooit een Flexbus als voorstel gekregen via de app en de website, geen idee of dit gewoon via de telefoon wel "deftig" lukt. Het is in ieder geval absurd hoe het nu loopt. Vele mensen beginnen er niet meer aan als het zo blijft met die Flexbus.

In Villa Politica hoorde ik zonet dat het 3.000 klachten zouden zijn momenteel.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 10 jan 2024, 12:10 Dat is dus wat de federale helemaal niet deed in haar eigen recente aanbestedingsdossier, dus we onthouden hieruit dat het "wat we zelf doen, doen we beter" van de Vlaamse regering misschien toch nog klopt. Wie had dat gedacht?
De zaak met het postcontract was een schandaal, dat is niet echt wat men wenst bij aanbestedingen. Voor de rest heeft die zaak niets met bussen of De Lijn te maken.
Soit, ik blijf erbij dat het de taak is van iemand met een managementfunctie, bij De Lijn of ergens anders, om misbruiken van de aanbestedingswet te voorkomen. Het is niet omdat je zelf de wet moet volgen, dat je lijdzaam moet toezien dat de Chinezen de wet uithollen, naar hun hand zetten, misbruiken en je eigen firma in het zak zetten want ah ja "wet is wet". Dat die misbruiken op voorhand bijna niet aan te tonen zijn klopt, je wordt dan ook >200k EUR/jaar betaald om verantwoordelijkheid te nemen, gezond verstand te gebruiken, dit te voorzien en de juiste beslissingen te nemen voor nu maar ook voor de toekomst, ook al volgt dat niet de letter van de aanbestedingswet. In slimmere Europese buitenlanden doet men niets anders. Als het gewoon maar was om de wet uit te voeren dan volstand een wedde van 2k/maand netto wel want het is niet moeilijk om gewoon te doen wat er op papier staat.
Neen, dat is hun taak niet in deze. Er is, zoals je zelf aangeeft, ook geen enkel bewijs van enig misbruik. Als je zelf gaat ingrijpen en eigen bedrijven gaat bevoordelen dan hoef je geen "objectieve" aanbesteding te doen want die dient net om dit soort van foefelarij te voorkomen.

De Vlaamse overheid wil dat De Lijn bussen koopt volgens een aanbestedingsprocedure en heeft daar een beperkt budget voor. De Lijn geeft het contract aan wie aan de voorwaarden voldoet en volgens een bepaalde ranking die in de voorwaarden VOORAF is opgenomen. Wie het best scoort krijgt dus het contract.

Goedkoop is inderdaad soms duurkoop maar als je de prijs niet wil als doorslaggevend argument dan moet je dat voorzien in de aanbestedingsprocedure VOOR je deze uitgeeft. Dat is perfect mogelijk.

Als de Vlaamse overheid wil dat overheidsorganisaties zelfstandiger ageren dan moet ze zelf de politisering en bemoeienissen afbouwen ipv de topmensen publiek belachelijk maken met "stop met zagen en klagen" om nadien toe te geven dat ze gewoon gelijk hadden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9510
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vind dat zelfs niet eens zo off topic.
Dat een goed functionerend *openbaar* vervoer de toegang van mensen tot jobs verbetert, en daardoor de maatschappelijke kosten van uitkeringen doet dalen, is een winstpost die je niet in de boeken van de Lijn zal terugvinden, maar die evenwel belangrijk is om het functioneren van een *openbaar* vervoer te analyseren.
Enkel kijken naar winst/verlies binnen de boekhouding van de Lijn zelf is kortzichtig.

Dat is overigens het filmpje dat ik eerder citeerde.
Als ze een bus binnen het halfuur beloven, dan moeten ze dat ook waar maken.
Dat laat toe dat mensen niet altijd hun vervoer en leven dagen op voorhand moeten plannen, en ook ns a la minute een verplaatsing kunnen doen (enfin, a la 30 minuten dan ;-) ).
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

ivob schreef: 10 jan 2024, 14:14Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat iemand die een afspraak heeft in een ziekenhuis (en zou moeten weten dat er het een en ander in de dienstregeling zou veranderen) pas dezelfde dag begint met plannen van zijn vervoer?
Valabel punt.. al zijn er *tig redenen te bedenken waarom wel.
Stel dat iemand een afspraak binnen 5 maanden heeft in de zorg maar dat deze persoon beschikbaar is om een open gekomen plaats in te vullen. (pensioen dus alle tijd van de wereld, al heeft een gepensioneerd nooit tijd maar dat is een ander verhaal..)
In de ochtend komt er een annulatie binnen dus persoon in kwestie krijgt telefoon dat hij binnen enkele uurtjes reeds mag langs komen.
Mens blij dat hij al mag... gaat gelijk aan de slag voor een flexbus reservatie, moet noodgedwongen terug bellen "ik geraak er niet"..

En dergelijke fratsen krijgen we nu en dat geeft frustratie.. (shit, ik moet morgen werken) Pets! :x
ivob schreef: 10 jan 2024, 14:14Dat je ten alle tijde tot 30 minuten op voorhand een persoonlijke flexbus praktisch tot voor de deur zou kunnen aanvragen voor een spreekwoordelijke habbekrats gelooft toch niemand? Als dat lukt zou het pas een wonder zijn.
Ik viel van m'n stoel toen ik die info de eerste keer zag.
Reservatie binnen 30 minuten dan zou die bus eigenlijk al aan de voordeur moeten staan, al de rest is US cinema..
Vaganzza schreef: 10 jan 2024, 14:16In Villa Politica hoorde ik zonet dat het 3.000 klachten zouden zijn momenteel.
Zou het kunnen dat je het aantal 'informatieve berichten' bij de klachten aan het voegen bent?
Ik heb dat getal van 3000 daarstraks ergens gelezen maar toen sprak men van het aantal vragen omtrent het nieuwe vervoersplan sinds de aankondiging ervan.
ITnetadmin schreef: 10 jan 2024, 17:55Als ze een bus binnen het halfuur beloven, dan moeten ze dat ook waar maken.
Zou me niet verbazen dat die melding geen lang leven beschoren gaat zijn en zal vervangen worden door...

"indien mogelijk reserveren enkele dagen op voorhand dit maakt het onze diensten makkelijker om uw reservatie in te plannen"

Ik stel mij ondertussen wel de vraag, stel dat je elke dag gebruik wil maken van die flexbus.
Ga je voor x-aantal dagen tegelijkertijd kunnen reserveren?
Zou me weer niet verbazen dat je voor 1 telefoontje 1 reservatie mag doen.
Iemand enig idee hieromtrent?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3376
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

De Flexbus, hoorde ik in het parlement deze namiddag, is tot 30 min op voorhand te bestellen. Echter krijg je altijd een tijdslot van een half uur dat die Flex bus kan komen. Of m.a.w. in theorie hebben ze altijd een uur. In de praktijk weten we dat het aanbod te weinig is en velen zelfs niets kunnen bestellen.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

En vroeger hadden die mensen misschien om het uur of misschien om de 2 uren een bus, maar hey...uitzonderingen niet nagelaten, die bus was er en dat zonder reservaties, en apps en uren stressen en frustreren en wandelingen van misschien ettelijke kilometers met rollator en zonder voetpad.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5571
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Petrikske schreef: 10 jan 2024, 19:09
Zou me weer niet verbazen dat je voor 1 telefoontje 1 reservatie mag doen.
Iemand enig idee hieromtrent?
Ik weet ook niet hoe ze het gaan doen.

Ik weet wel dat je vroeger met de belbus die kon reserveren voor 2 weken. Alleszinds iemand van mijn school deed dat vroeger.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3376
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

In mijn omgeving heb ik iemand die de Flexbus zou moeten reserveren, maar die ziet dat niet zitten en zal met een vaste lijn rijden tot het eindpunt en dan zich laten oppikken.

Zo zal het veel gaan, vrees ik: mensen gaan die Flexbus overslaan omdat ze het te omslachtig vinden. Dan komt er van die model shift ook niet veel van in huis...
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vaganzza schreef: 10 jan 2024, 21:07Zo zal het veel gaan, vrees ik: mensen gaan die Flexbus overslaan omdat ze het te omslachtig vinden.
Maar dat is toch ook perfect te begrijpen hé, we zijn godallemachtig in 2000 f'kin 24 en we gaan met de fiets ,de step ,de bus ,de taxi en godalnietteplus enkele kilometers stappen om een dorp verder te geraken.

Waar zijn we nu mee bezig aub?

"Als er echt mankementen zijn waarvoor een zeker budget nodig is om het recht te zetten, vind ik dat men dat moet kunnen bekijken", zegt Vlaams Parlementslid Karin Brouwers (CD&V) in de wandelgangen aan "Villa Politica".

maw.. we hebben het verkloot dus het mag iets kosten??
Kan iemand eens kijken of er nog genoeg papier in de printer zit?
We zouden een bundeltje C4's moeten printen. :evil:
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Funfile
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

@Petrikske

Er is er nog eentje (politieker) die vindt dat er nog voldoende efficiëntiewinst te behalen valt bij De Lijn. Van zijn partij hoeft De Lijn zeker geen extra budget te verwachten.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

Funfile schreef: 11 jan 2024, 06:49 @Petrikske

Er is er nog eentje (politieker) die vindt dat er nog voldoende efficiëntiewinst te behalen valt bij De Lijn. Van zijn partij hoeft De Lijn zeker geen extra budget te verwachten.
Ik denk dat er maar drie partijen zijn die De Lijn meer geld zouden willen geven.

Daarvan heeft eentje, gekend om de minder fraaie uitspraken van haar voorzitter in bepaalde cafés, in het verleden meer dan genoeg kansen gehad om de problemen binnen De Lijn aan te pakken, maar ze hebben het nooit gedaan. Nu doen ze wel alsof hun neus bloedt, hopend dat de kiezer de geschiedenis alweer vergeten is.

De andere twee hebben de kans nog niet gehad om niets te doen met de kans die ze krijgen. En obv de huidige peilingen zal het ook niet voor dit jaar zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5571
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 11 jan 2024, 07:54

De andere twee hebben de kans nog niet gehad om niets te doen met de kans die ze krijgen. En obv de huidige peilingen zal het ook niet voor dit jaar zijn.
Ik denk dat je wel al ver in de geschiedenis moet teruggaan voor er eentje van vooruit nog in de Vlaamse regering bevoegd was voor De Lijn:

- Alleszinds een socialistische Kathleen van Brempt tot in 2009
- 2009-2014 Hilde crevits(CD&V)
- 2014-2019 Ben Weyts (N-VA)
- 2019 tot verkiezingen Ben Weyts (N-VA)
- 2019 tot nu Lydia Peeters (open vld)

Ik weet niet maar als de sossen sinds 2009 niet meer bevoegd zijn voor mobiliteit hoe kan je dat dan uitten? :lol:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Ach, het had waar kunnen zijn :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

"klacht is opgelost" maar de betrokkenen weten van niets, je moet maar durven...
(blijven volhouden, Lydia Goebbels, na een tijdje geloven de mensen het wel)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/11 ... lgens-pee/
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

boonpwnz schreef: 11 jan 2024, 11:07 - Alleszinds een socialistische Kathleen van Brempt tot in 2009
Idd
boonpwnz schreef: 11 jan 2024, 11:07- 2009-2014 Hilde crevits(CD&V)
SP.A in de regering ook.

En in de regering onafgebroken 1988-2014. Dus aan de wieg gestaan van het begin van de zogenaamde "afbraakpolitiek" van De Lijn en er ook een hele tijd bij betrokken geweest (kijk maar hoelang de vakbonden daar al over staken). Nu doen alsof hun neus bloedt.
boonpwnz schreef: 11 jan 2024, 11:07Ik weet niet maar als de sossen sinds 2009 niet meer bevoegd zijn voor mobiliteit hoe kan je dat dan uitten? :lol:
Is niet enkel mobiliteit he, zo'n beslissing wordt in de ganse Vlaamse regering besproken en genomen. Subsidies voor De Lijn komen ook uit de begroting, waarover ook in de Vlaamse regering wordt beslist (niet enkel mobiliteit). Hier een gouwe ouwe uit 2012 met SP.A in de regering, staking tegen... jawel, besparingen op buslijnen, de zogenaamde "afbraakpolitiek" was dan al begonnen. Nu propaganda voeren om de besparingen die ze even goed uitgevoerd hebben terug te draaien. Denken ze dat we zo dom zijn?
Petrikske schreef: 11 jan 2024, 12:33 "klacht is opgelost" maar de betrokkenen weten van niets, je moet maar durven...
Klachten lijken idd te gaan liggen ivm laatste paar dagen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Vreemd, als het SPa is dan is het wel afbraakpolitiek, vreemd :)

De klachten gaan niet liggen, mensen passen zich aan en zoeken een alternatief (de wagen)... net wat de bedoeling was. We zullen zien of het plan zo goed is dat het mensen zal overtuigen om meer OV te gebruiken en minder wagens. Ik heb er alle vertrouwen in zou een minister zeggen :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dizzy schreef: 11 jan 2024, 13:28 De klachten gaan niet liggen, mensen passen zich aan en zoeken een alternatief (de wagen)... net wat de bedoeling was.
Inderdaad, alhoewel ik toch geen stijging in de files zie.

Maar dat is een mooie nieuwe slogan voor De Lijn. ZELF DOEN. Minder afschuiven. De huisstijl is er al:
IMG_7509.jpeg
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Ik heb zelfs een nieuwe slogan voor hen: De Lijn, de streep door uw mobiliteit!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5571
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 11 jan 2024, 13:08

SP.A in de regering ook.

En in de regering onafgebroken 1988-2014. Dus aan de wieg gestaan van het begin van de zogenaamde "afbraakpolitiek" van De Lijn en er ook een hele tijd bij betrokken geweest (kijk maar hoelang de vakbonden daar al over staken). Nu doen alsof hun neus bloedt.

2008
De VVM heeft het boekjaar 2008 in evenwicht afgesloten. De tussenkomst van het Vlaams Gewest bedroeg 797,44 miljoen EUR,
een stijging van 73,00 miljoen EUR.
2009
Resultaten
De VVM heeft het boekjaar 2009 in
evenwicht afgesloten. De tussenkomst
van het Vlaams Gewest bedroeg 829,31
miljoen euro, een stijging van 31,87
miljoen euro.
2010
De VVM heeft het boekjaar 2010 in evenwicht afgesloten. De tussenkomst in de omzet van het Vlaams Gewest
bedroeg 823,7 miljoen euro, een daling van 5,6 miljoen euro.

2011
De VVM heeft het boekjaar 2011 afgesloten
met een verlies van 19,0 miljoen euro. De
tussenkomst van het Vlaams Gewest in de
omzet bedroeg 820,3 miljoen euro, een daling
van 3,4 miljoen euro.
2012
De VVM heeft het boekjaar 2012 opnieuw
in evenwicht afgesloten De tussenkomst
van het Vlaams Gewest in de omzet
bedroeg 859,1 miljoen euro, een stijging
van 38,8 miljoen euro, waarvan 12,5
miljoen euro voor de beschikbaarheidsvergoeding voor PPS projecten.
2013
De VVM heeft het boekjaar 2013 opnieuw
in evenwicht afgesloten De tussenkomst
van het Vlaams Gewest in de omzet
bedroeg 876,2 miljoen euro, een stijging
van 17,0 miljoen euro, waarvan 3,5 miljoen
euro voor de beschikbaarheidsvergoeding
voor PPS projecten.
2014
De VVM heeft het boekjaar 2014 opnieuw in
evenwicht afgesloten De tussenkomst van
het Vlaams Gewest in de omzet bedroeg
875,2 miljoen euro, een daling van 1,0
miljoen euro. Daarentegen is er 0,6 miljoen
euro voor de beschikbaarheidsvergoeding
voor PPS projecten meer ontvangen.

2015
De VVM heeft het boekjaar 2015 in
evenwicht afgesloten De tussenkomst van
het Vlaams Gewest in de omzet bedroeg
875,2 miljoen euro, een daling van 1,0 miljoen
euro
2016
De VVM heeft het boekjaar 2016 met een lichte winst
afgesloten (11 Keur). De tussenkomst van het Vlaams
Gewest in de omzet bedroeg 808,6 miljoen EUR, een
daling van 16,9 miljoen EUR.
2017
De VVM heeft het boekjaar 2017 met een lichte
winst afgesloten (16 Keur). De tussenkomst van
het Vlaams Gewest in de omzet bedroeg 846,0
miljoen euro waarvan 32,8 miljoen euro voor
beschikbaarheidsvergoedingen PPS.
2018
De VVM heeft het boekjaar 2018 met een
winst afgesloten (228 K euro). De tussenkomst
van het Vlaams Gewest in de omzet bedroeg
840,2 miljoen euro waarvan 36,0 miljoen euro
voor beschikbaarheidsvergoeding PPS.
2019
De VVM heeft het boekjaar 2019 met een
winst afgesloten (77,8 K euro). De tussenkomst
van het Vlaams Gewest in de omzet bedroeg
848,5 miljoen euro waarvan 42,0 miljoen euro
voor beschikbaarheidsvergoeding PPS.

2020
De VVM heeft het boekjaar 2020 met een
winst afgesloten (22 K euro). De tussenkomst
van het Vlaams Gewest in de omzet bedroeg
940,7 miljoen euro, waarvan 49,2 miljoen euro
voor beschikbaarheidsvergoeding PPS en een
bijkomende dotatie gezien de uitzonderlijke
omstandigheden door de corona-pandemie
voor 65,5 miljoen euro.
2021
De Lijn heeft het boekjaar 2021 met een verlies
afgesloten (6,07 miljoen euro). De tussenkomst
van het Vlaams Gewest in de omzet bedroeg
1 005 miljoen euro, waarvan 44,3 miljoen euro
voor beschikbaarheidsvergoeding PPS en een
bijkomende dotatie gezien de uitzonderlijke
omstandigheden door de coronapandemie voor
119,7 miljoen euro.
2022
De Lijn heeft het boekjaar 2022 met een verlies
afgesloten (11,7 miljoen euro). De tussenkomst
van het Vlaams Gewest in de omzet bedroeg
1 086,1 miljoen euro, waarvan 48,2 miljoen euro
voor beschikbaarheidsvergoeding PPS en een
bijkomende dotatie gezien de uitzonderlijke
omstandigheden door de coronapandemie
voor 42,3 miljoen euro.

Dus
in 2009 was de subsidie 830 miljoen
in 2022 was de subsidie (zonder corona extra) 1042 miljoen

De subiside van 2009 zou momenteel met inflatie erbij 1114 miljoen moeten zijn(inflatie tussen 2009-2022). En dat is dan puur inflatie correctie. Het gaat hier dan niet om extra investeringen... :roll:

En dan zeg je dat Spa aan de basis ligt van de afbraakpolitiek? Maar de andere partijen doen vrolijk mee :banana:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

boonpwnz schreef: 11 jan 2024, 14:48 En dan zeg je dat Spa aan de basis ligt van de afbraakpolitiek? Maar de andere partijen doen vrolijk mee :banana:
"Afbraakpolitiek" tussen aanhalingstekens, zijn niet mijn woorden, wel degene die in de propaganda voorkomen.

Uiteraard heb je 100% gelijk dat de andere partijen mee verantwoordelijk zijn. Zeg gerust maar alle partijen die in een Vlaamse regering gezeten hebben. Dat ontken ik niet.

Het ging er enkel om dat SP.A nu doet alsof hun neus bloedt en propaganda voert tegen besparingen op De Lijn, terwijl ze zelf, zoals je uitstekend en gedetailleerd aantoont, ook mee besparingen uitvoerden op De Lijn toen ze in de regering zaten (al dan niet als minister van Mobiliteit - ze hadden immers altijd ook hun zeg in de begroting).

Het is dus wat vreemd dat ze zich kanten tegen deze besparingen, terwijl ze zelf ook een track record hebben van besparingen op De Lijn. Maar ze hopen natuurlijk dat we dat al vergeten zijn, en velen zullen het idd vergeten zijn.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Sommigen willen dus dat de besparingen/afbraak (schrappen wat u stoort) stoppen en anderen willen verder gaan met het ingeslagen pad van besparingen/afbraak.

De besparingen zijn ook cumulatief, de kaasschaaf zoals ze dat noemen, na een tijd komt er geen kaas meer vanaf maar zit je in de kaasplank te schaven. Dat past want men heeft nieuwe planken voorzien voor bepaalde gebieden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Funfile
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Het moet niet gekker worden : er is al een gemeente die een extra bus bij een bedrijf inhuurt (Meerhout volgens mij) om achter de bus van De Lijn 'mee te rijden'. Dit omdat leerlingen anders gewoon niet op school raken.

Op de beschikbare bus zitten ze al bij mekaar op schoot om maar mee te kunnen.

En wij maar braaf onze gordel dragen in de auto of anders dikke boete. En de jongeren die zitten daar maar onbeschermd / gepropt in zo'n bus.

Dat moet toch zo moeilijk niet zijn om te weten hoeveel er mee moeten ? Maar ja, aan de chauffeurs zelf hebben ze natuurlijk geen advies / info gevraagd bij het opstellen van die nieuwe routes.


----

MIsschien gaan we binnenkort ook maar overschakelen naar het Nederlandse systeem voor leerlingenvervoer ?

Dit bedrijf staat in voor het vervoer van Nederlandse leerlingen naar diverse scholen in Kinrooi en Maaseik :
https://www.ghielen.nl/schoolvervoer-buso-sint-jansberg

Ze zetten de leerlingen af bij de scholen in Maaseik en parkeren dan enkele van de bussen op de - op dat moment - beschikbare parking van een klein buurtzaaltje. Met één van de bussen rijden de chauffeurs terug naar hun bedrijf.

Geen gedoe met overvolle bussen : iedereen heeft gewoon zijn/haar vaste plaats op de bus.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

Funfile schreef: 11 jan 2024, 20:02 Het moet niet gekker worden : er is al een gemeente die een extra bus bij een bedrijf inhuurt (Meerhout volgens mij) om achter de bus van De Lijn 'mee te rijden'. Dit omdat leerlingen anders gewoon niet op school raken.
Nog een gemeente die het begrepen heeft. Overigens niet de eerste gemeente die schoolvervoer zelf organiseert, er zijn gemeentes die dat al deden van voor de "afbraak".
Funfile schreef: 11 jan 2024, 20:02MIsschien gaan we binnenkort ook maar overschakelen naar het Nederlandse systeem voor leerlingenvervoer ?
Is idd al in meerdere ontwikkelde landen zo dat schoolvervoer losstaat van openbaar vervoer.

Heeft zeker enkele voordelen:
- Kinderen worden rechtstreeks opgehaald/gedropt aan school (niet in de buurt ervan) en worden afgezet aan of in de buurt van hun woning, zonder overstappen (of met overstappen onder toezicht)
- Je vermijdt nabijheid tussen leerlingen en de rare types die het OV soms frequenteren, weer een potentiele bron van misbruik minder
- Het vermijdt de (te) grote drukte op het OV rond begin/einde schooluren
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3219
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 11 jan 2024, 20:49 - Kinderen worden rechtstreeks opgehaald/gedropt aan school (niet in de buurt ervan) en worden afgezet aan of in de buurt van hun woning, zonder overstappen (of met overstappen onder toezicht)
Euh... kijk eens naar het vervoer op maat voor kinderen met een beperking... Da's ook geen pretje hoor.
Ik twijfel er echter niet aan dat daar ook behoorlijk wat onterecht verkeer op zit: kinderen die wél in staat zijn op eigen beweging op school te geraken worden het busje opgedrongen van zodra ze een bepaalde stempel hebben...
Computer(k)nul
Funfile
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

De gemeente Meerhout heeft beslist om tijdelijk - tot eind januari - in die extra bus te voorzien.

De gemeente heeft ruim 200 klachten ontvangen van bezorgde ouders. De lokale burgemeester, mevrouw Nele Geudens, is met haar eigen ogen gaan vaststellen hoe het er aan toe ging bij het invoeren van de nieuwe dienstverlening van De Lijn. Het bleek toen dat dit totaal ondermaats was. In het belang van de kinderen / jongeren is er toen besloten van in te grijpen (door die extra bus).

Het is dus geenszins de bedoeling / opzet van dat de gemeente zelf voorziet in leerlingenvervoer. Het is geen kerntaak van de gemeente Meerhout en kost alleen maar geld.

-----

Als we willen evolueren dat er apart leerlingenvervoer vanuit de gemeentes wordt georganiseerd, dan kan je er van op aan dat die gemeentes daar ook budget voor willen krijgen. Budget dat dan ergens vandaan zal moeten komen.

Mocht dat door de gemeente georganiseerd leerlingenvervoer er komen; dan komt natuurlijk wel het volgende punt naar boven : schaffen wij De Lijn dan beter niet gewoon af ?

Want het reguliere aanbod van De Lijn momenteel, dat beperkt zich hier in de buurt tot enkele bussen ''s morgens (om de leerlingen op school te krijgen) en 's middags (woensdag) en 's avonds (maandag-dinsdag-donderdag-vrijdag), om die leerlingen weer thuis te krijgen. Dat heb je dan niet meer nodig met een apart leerlingenvervoer.

En Belbussen zijn er ook nog. Die kan je dan vervangen door privé-initiatieven zoals de Mindermobielencentrale (vrijwilligers die tegen een onkostenvergoeding met hun eigen wagen mensen vervoeren). Je moet dat systeem dan wel uitbreiden, want momenteel hebben alleen maar mensen onder een bepaalde inkomensgrens, recht om gebruik hiervan te mogen maken. Die inkomensgrens is blijkbaar 2 keer het minimumleefloon Bron : https://www.mobitwin.be/nl/word-lid/


En je moet het systeem aanvullen met niet-vrijwilligers (dus mensen die er voor verloond worden, en die rijden met wagens die eigendom van de dienst zijn *).
Want momenteel is het zo: je kan wel een rit nodig hebben / aanvragen. Als er geen vrijwilliger vrij is, dan zal jouw rit helaas niet doorgaan.

* Voor alle duidelijkheid : de Mindermobielencentrale is een vrijwilligersinitiatief, dat geen voertuigen in eigendom heeft noch van plan is om ooit voertuigen in eigendom te hebben.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9510
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 2 keer

Uiteraard; we breken het systeem af en vervangen het door vrijwilligers, al dan niet met een vergoeding. Goed beleid :-)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Funfile schreef: 11 jan 2024, 22:21De gemeente heeft ruim 200 klachten ontvangen van bezorgde ouders. De lokale burgemeester, mevrouw Nele Geudens, is met haar eigen ogen gaan vaststellen hoe het er aan toe ging bij het invoeren van de nieuwe dienstverlening van De Lijn. Het bleek toen dat dit totaal ondermaats was. In het belang van de kinderen / jongeren is er toen besloten van in te grijpen (door die extra bus).
Tot zover de dooddoener "de chaos is uitgebleven.."
Al eens nagedacht wat het gaat geven wanneer al die scholen busjes gaan inleggen om die leerlingen op te halen?
Die gaan dus overal op de openbare weg stoppen om die kinderen te laten op en afstappen.
Files? Hallo!! nog meer chaos dus.

En zware ongevallen gaan niet uitblijven, en wat met de aansprakelijkheid?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

Funfile schreef: 11 jan 2024, 22:21 De gemeente Meerhout heeft beslist om tijdelijk - tot eind januari - in die extra bus te voorzien.
Mooi. Ik veronderstel dat er geen harde uitsluiting is dat de maatregel nog verlengd zou kunnen worden, indien nodig?
Funfile schreef: 11 jan 2024, 22:21Het is dus geenszins de bedoeling / opzet van dat de gemeente zelf voorziet in leerlingenvervoer. Het is geen kerntaak van de gemeente Meerhout en kost alleen maar geld.
Maar leerlingenvervoer is ook geen kerntaak van De Lijn. Dat is openbaar vervoer. Bovendien kan De Lijn niet voldoen aan elke vervoersnood van Vlaanderen, dat is ook nooit het geval geweest. Er zullen altijd keuzes gemaakt worden en prioriteiten gelegd worden.
Funfile schreef: 11 jan 2024, 22:21Als we willen evolueren dat er apart leerlingenvervoer vanuit de gemeentes wordt georganiseerd, dan kan je er van op aan dat die gemeentes daar ook budget voor willen krijgen. Budget dat dan ergens vandaan zal moeten komen.
Men kan uiteraard de lokale belastingen verhogen, of besparen in andere domeinen. Verder wijs ik erop dat de Vlaamse gemeentes het in de regel financieel heel goed stellen, ondanks de inflatie, dus misschien is het vooral een kwestie van willen ipv kunnen. Misschien geen Bal van de Burgemeester maar wel leerlingenvervoer? Het is een keuze, en het toont waar je gemeente voor staat.
Funfile schreef: 11 jan 2024, 22:21Mocht dat door de gemeente georganiseerd leerlingenvervoer er komen; dan komt natuurlijk wel het volgende punt naar boven : schaffen wij De Lijn dan beter niet gewoon af ?
Openbaar vervoer kan je niet afschaffen. Wat wel herbekeken kan worden is wat de invulling van openbaar vervoer in de hedendaagse maatschappij moet zijn, en in welke mate dit nog steeds via een monopolie door 1 overheidsbedrijf moet uitgevoerd worden of dat het mogelijk is, zoals je zelf al suggereert, dat ook private bedrijven ingeschakeld worden in het openbaar vervoer (al dan niet nog samen met De Lijn).
Petrikske schreef: 11 jan 2024, 23:57 Files? Hallo!! nog meer chaos dus.

En zware ongevallen gaan niet uitblijven, en wat met de aansprakelijkheid?
Files zullen wel meevallen, net zoals ze deze week ook goed meevallen. De Vlaming aanvaardt toch dat hij in de file staat, ook al zou hij dat eigenlijk niet mogen doen.

Inzake aansprakelijkheid, doe zoals de VS: een schoolbus passeren (in beide richtingen) die gestopt is om kinderen in te laden of uit te laden = zware overtreding en altijd aansprakelijk bij ongeval. Dat kan met een eenvoudige aanpassing van de wegcode.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

CCatalyst schreef: 12 jan 2024, 00:05Files zullen wel meevallen, net zoals ze deze week ook goed meevallen. De Vlaming aanvaardt toch dat hij in de file staat, ook al zou hij dat eigenlijk niet mogen doen.
Elke regio is anders en de éne valt mee qua ochtenddrukte terwijl de andere regio sowieso elke dag chaos heeft.
Doe daar nog *tig 'busjes' bij die te pas en te onpas stoppen en wat komt er dan na de 'chaos'?
CCatalyst schreef: 12 jan 2024, 00:05Inzake aansprakelijkheid, doe zoals de VS: een schoolbus passeren (in beide richtingen) die gestopt is om kinderen in te laden of uit te laden = zware overtreding en altijd aansprakelijk bij ongeval. Dat kan met een eenvoudige aanpassing van de wegcode.
Een US schoolbus is overduidelijk herkenbaar, net zoals een Lijnbus toch vrij goed herkenbaar is voor elke gebruiker van ons wegennet.
Wie gaat ervoor zorgen dat al die privé busjes duidelijk herkenbaar worden voor alle weggebruikers?
Beschildering, belettering?
Een simpel verkeersbordje achteraan het voertuig gaat niet voldoende zijn hoor.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Funfile
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Aan CCatalyst :

Hoe ga je deze situatie herbekijken (m.a.w. wat is jouw suggestie, met voorbeelden, hoe je het openbaar vervoer dan zou invullen) :

Situatie is nu dat er alleen maar bussen rijden - zonder de nood om vooraf te reserveren - tijdens aanvang en einde van de scholen.

Daarnaast heb je nog belbussen (ah ja, want zonder die belbussen is er eigenlijk geen openbaar vervoer tijdens de schooluren).

Maar ja, hier zijn de mensen creatief moeten worden : degene die nog fysiek kunnen die :
- kopen een aangepaste elektrisch ondersteunde Van Raam driewieler om toch nog ergens te raken
- rijden hun aftandse autootje op om nog ergens te raken
- kopen een brommobiel om nog ergens te raken (geen zever hoor, heb hier zo enkele concrete voorbeelden van mensen die een gewone auto hadden. Maar ze hebben deze weg gedaan omdat ze zich die niet meer konden veroorloven. Om toch nog mobiel te zijn hebben ze een brommobiel. En als ze dan toch eens verder moeten, dan lenen ze een auto van hun kinderen).

Diegenen die niet meer meekunnen, die zijn afhankelijk van de Mindermobielecentrale (als ze het geluk hebben van in aanmerking te komen). Anders blijft er alleen nog maar taxivervoer over.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

De oplossing die men wil opdringen is eenvoudig: geef de rendabele lijnen aan de privé en laat De Lijn de dure onrendabele lijnen uitbaten als met hun budget mogelijk is. Wie niet aan zo'n rendabele lijn woont: de pot op! Zij mogen wel betalen voor de verlieslatende lijnen die de overheid mag behouden. Het zal allemaal prachtig worden en geen chaos :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5571
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Interessante quote

Bron de Standaard
Als ‘de markt’ bepaalt waar er nog openbaar vervoer rijdt en waar niet meer, dan heb je dat openbaar vervoer feitelijk al geprivatiseerd, stelt Kris Peeters vast. Het resultaat is een polarisatie tussen stad en platteland.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3219
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Bron van @boonpwnz: https://www.standaard.be/cnt/dmf20240114_96568145.
Kris Peeters is hier niet de politieker maar een lector aan de PXL.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Habla Espagnol?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/07 ... barcelona/
Aantal binnen gekomen klachten is al opgelopen tot 7200. :|

En natuurlijk worden problemen niet opgelost, het moet immers kapot weet je wel?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2024/ ... -63686543/
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Iemand zei hier dat de problemen zouden verdwijnen, misschien kunnen we proberen om wat wapens te verdelen, altijd goed om dingen beter te laten werken volgens dezelfde bron :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Blijkbaar toch nog hoop voor VanHool en z'n 1800 werknemers.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/14 ... overnemen/
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heb het altijd geweten dat heel die Flex toestand een massaal grote flop ging worden en wat blijkt nu..het is een massaal grote flop geworden..

Privé taxi's op kosten van de belastingbetaler.
(6 keer op 10 rijden ze leeg rond)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/18 ... ers-blijk/

Het Rekenhof is ondertussen ook niet mals voor het nieuwe vervoersplan.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/24 ... ingen-bij/
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Plaats reactie

Terug naar “Openbaar vervoer”