CCatalyst schreef:
Hillary, en in mindere mate ook Obama de laatste maanden, hebben een zeer negatieve en verdelende campagne gevoerd. Tot op vandaag proberen zij nog steeds de legitimiteit van de verkiezingen in twijfel te trekken, oa door het (zwaar opgeblazen) verhaal van de Russische hacks, wellicht met het opzet om 4 jaar lang twijfel te zaaien rond Trump.
Blijkbaar heb jij meer info wat betreft de hacks. Als de drieletter agencies beweren dat de Russen er achter zaten dan gaan zij dat moeten staven met bewijzen (morgen briefing met Trump hier over). Trump zegt gewoon "ik geloof dat niet" en daarmee is de kous af.. Zo werkt het niet natuurlijk.
Er was er ook eentje die jaren twijfel zaaide wat betreft de geboorte akte van Obama om dan in 2016 toch schoorvoetend toe te geven dat Obama in Amerika geboren werd.
CCatalyst schreef:
Uiteraard zijn het in de eerste plaats nog altijd burgers die die respectloze daden plegen, en niet Hillary/Obama, maar de burgers zijn wel grotendeels opgestookt door die campagnes en alles wat er rond gebeurd is, en de MSM* spelen daar ook een grote rol in.
Natuurlijk, Trump heeft ook een enorm verdelende campagne gevoerd, en tijdens zijn rally's zijn er ook zaken gebeurd die niet door de de beugel kunnen. Maar Hillary/Obama etaleerden zich wel als de kandidaten van "hope" en "change" en een boodschap van inclusie... De opmerking die soms (volgens mij terecht) gemaakt wordt is, mochten Trump supporters doen wat de Clinton aanhangers nu doen, dan zou het kot te klein geweest zijn in de MSM, terwijl het nu redelijk als fait divers afgeschilderd wordt.
Trump verdeelde zelfs zijn eigen partij. Zijn uitspraken over Ted Cruz, Jeb Bush e.d. zouden voor de republikeinen genoeg moeten geweest zijn om hem buiten te gooien, net als zijn aanval op de gehandicapte reporter, de journaliste van Fox (van FOX godbetert!). Kwestie van verdelen en moddergooien is het duidelijk wie die wedstrijd gewonnen heeft.
CCatalyst schreef:
Zelf vind ik wel dat Obama zich nog maar amper presidentieel gedraagt de laatste maanden, de frustratie is er af te lezen. Oa die streek met die Israel-stemming in de VN, en die sketch met die "at least i'll go down as president"-quote was echt ogen rollen. Nochtans zou hij al moeten weten dat hij moet opletten met z'n quotes, na het "you didn't build that"-schandaal.
Ik denk dat Obama nog een paar van zijn verwezenlijkingen probeert veilig te stellen.
De Israël stemming is iets wat al jaren geleden had moeten gebeuren. Je kan nu eenmaal niet blijven nederzettingen bouwen in een buurland en claimen dat dat stuk land het jouwe is. Eindelijk wordt er nu opgetreden door de voor de rest vleugellamme UN. Niet vergeten dat er voor de veroordeling een meerderheid was in de UN, de US koos er deze keer voor geen veto te stellen. Dat veto voor enkele landen is trouwens een van de redenen dat er voor bepaalde conflicten nooit een oplossing kwam. Laat ons hopen dat de Israëli's nu lessen trekken.