Kijk jij ook TV met een kaartje (CI+)?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

johan.devos schreef:Ik heb nu kort de WT60 en DT60 naast een VT60 gezien en op het eerst zicht is het verschil niet groot meer.
Oh jawel, het verschil is zelfs groter dan ooit :-) De reden dat je niet veel verschil gemerkt hebt zal wsl door het omgevingslicht geweest zijn (zwartwaardes).

Bron (beide 42"):
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 022827.htm
vs
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 312779.htm

En dit is dan nog maar met de st60, het budgetmodel plasma (bijna de helft goedkoper dan de dt60).
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Gisteren een kaartje gekocht. Geïnstalleerd op een Samsung UE40EH5000 . Geen enkel probleem, werkt prima.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Bestaan er eigenlijk nog TV 's met 2 CI+ slots buiten de eerder vernoemde modellen van Panasonic en de Loewe toestellen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MJ schreef:Bestaan er eigenlijk nog TV 's met 2 CI+ slots
Wat mensen allemaal niet doen om geen decoder te moeten aanschaffen... ik kan het begrijpen voor eventueel een tweede TV, maar om er dan opnames mee te willen maken en ook nog twee kaartjes aan te kopen vind ik er persoonlijk toch echt over (dan koop je beter een HD Digibox en kan je opnames van je andere decoder bekijken).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:Wat mensen allemaal niet doen om geen decoder te moeten aanschaffen...
Ja, lastig hé, in plaats van "één CI+ module, alsjeblieft" moet je nu naar de winkel gaan en de meervoudsvorm "twee CI+ modules, alsjeblieft" gebruiken. :-D

Da's toch helemaal logisch want de Telenet-digicorder doet stoute dingen: spam in het digitale tv-menu, kijkgedrag registreren en delen met commerciële derde partijen.
Daarnaast is de Telenet-digicorder technisch het zwakke broertje: continu hoog energieverbruik, goedkope elektronische componenten, omslachtige menu's, zeer beperkte functionaliteit t.o.v. smart tv's, omslachtig wisselen tussen twee afstandsbedieningen voor heel wat tv-functionaliteit, etc...
Laatst gewijzigd door TiTanium 01 jul 2013, 18:48, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: Overtreding: Bashing -> aangepast naar normaal benaming.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Ja, lastig hé, in plaats van "één CI+ module, alsjeblieft" moet je nu naar de winkel gaan en de meervoudsvorm "twee CI+ modules, alsjeblieft" gebruiken. :-D
Het gaat er niet over dat het niet kan... wel dat je al tweemaal 69 euro moet betalen en je dan nog steeds maar één programma kan opnemen terwijl je naar een ander kijkt (een Digicorder heeft drie tuners).
raf1 schreef:Da's toch helemaal logisch want de Telenet-digicorder doet stoute dingen: spam in het digitale tv-menu, kijkgedrag registreren en delen met commerciële derde partijen.
Blijkbaar is het enorm moeilijk voor jou om objectief te zijn en je haat gedrag richting TN achterwege te laten.
raf1 schreef:Daarnaast is de Telenet-digicorder technisch het zwakke broertje: goedkope elektronische componenten
Over de nieuwe generatie hoor ik nog weinig klachten... trouwens jij als klant kan bij een defect deze steeds gratis omruilen.
raf1 schreef:omslachtige menu's, zeer beperkte functionaliteit t.o.v. smart tv's
Overdrijven is ook je sterkste kant... trouwens het feit dat je een decoder hebt staan wil niet zeggen dat je je SmartTV of media center niet meer mag gebruiken.
raf1 schreef:omslachtig wisselen tussen twee afstandsbedieningen voor heel wat tv-functionaliteit, etc...
Ik hoef helemaal niets te wisselen... je kan ze programmeren voor dubbel gebruik.

[Mod Edit] gelieve persoonlijke aanvallen achterwege te laten
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:
raf1 schreef:Da's toch helemaal logisch want de Telenet-digicorder doet stoute dingen: spam in het digitale tv-menu, kijkgedrag registreren en delen met commerciële derde partijen.
Blijkbaar is het enorm moeilijk voor jou om objectief te zijn en je haat gedrag richting TN achterwege te laten.
Alles wat ik hier schrijf kan ik staven met objectieve feiten terwijl jouw blind en religieus geloof in de absolute goedheid van Amerikaanse mediabedrijven gebaseerd is op onwetendheid.

Lees het hoofdstuk "Privacy" in de algemene voorwaarden van Telenet en stel vast dat Telenet wel degelijk volgende gegevens verzamelt: gegevens over het gebruik van de diensten voor marktonderzoek- en gebruiksprofilering, promotie en prospectiedoeleinden zoals direct marketing

En ook nog volgend zinnetje: Wel kunnen statistische gegevens in geaggregeerde vorm worden aangewend door Telenet en derden.

De spam in het digitale tv menu heb ik ook niet verzonnen, even jouw geheugen opfrissen met concrete voorbeelden: reclamebanners voor Hollywood-films uit de Telenet tv-theek, voor King&Kong en de beruchte "druk nu rood-banners" voor voordeel Y of wedstrijd X. Veelal ongewenst en je kan ze deze extra reclame niet uitschakelen!
r2504 schreef:trouwens het feit dat je een decoder hebt staan wil niet zeggen dat je je SmartTV of media center niet meer mag gebruiken.
Ja maar, dan kom ik terug op het feit dat het gebruiksgemak drastisch vermindert, je moet een andere afstandsbediening nemen, je moet een andere videobron selecteren, etc...
Of overdrijf ik dan als ik stel dat het allemaal heel omslachtig wordt voor doorsnee consumenten die een Youtube-filmpje op hun tv willen afspelen?

[Mod Edit] gelieve persoonlijke aanvallen achterwege te laten
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zowel bij "TV met een kaartje" als bij het gebruik van de digicorder zijn er voor- en nadelen:
  • Ik ben akkoord met raf1 dat het gebruik van 2 afstandsbedieningen omslachtig is. Zelfs als je het Telenet bakje kan programmeren voor dubbel gebruik, zijn de functies beperkt, en heb je de afstandsbediening van de TV nodig voor de geavanceerde functies van je Tv toestel. Dus een groot voordeel van "TV met een kaartje".
  • Een 2de voordeel is ook het vermijden van de extra plaats, extra energieverbruik, extra kabels ...
  • Een nadeel is dat je apart moet abonneren op de betaalpaketten.
  • En dat de opnamemogelijkheden beperkt zijn (tenzij met dure hardware: TV's met multiple tunes, meerdere CI modules nodig voor het gelijktijdig kijken/opnemen ...).
Ik denk dat "TV met een kaartje" een zeer handige oplossing is voor:
  • - klanten die de bijkomende functies van de digicorder niet gebruiken.
    - voor bijkomende toestellen in huis.
    - voor klanten die tevreden zijn met het basispakket (of willen betalen voor extra pakketten per toestel).
    - of voor gebruikers als raf1 (die allergisch zijn voor de digicorder :wink: ), en die willen investeren in extra hardware om de functies van de digicorder te vervangen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef:
bunnybugs schreef:Heb ik 14 dagen bedektijd bij de aanschaf van die CI+ "kaartje" en kan ik het terug brengen indien niet tevreden ?
Je kan het altijd in de winkel vragen of je het eens mag testen, en eventueel terugbrengen indien het niet werkt?
Noppes , njet ! "Aangekochte goederen worden niet teruggenomen". :( Dat verneem ik van twee verschillende verkooppunten. En als het toestel niet in de lijst staat , wordt mij afgeraden om het te kopen. Men geeft mij de suggestie om eens een exemplaar bij de buren te lenen als ik wil weten of het al dan niet werkt .... :roll:

Nog een detail voor de geinteresseerden ....

Mijn toestel is een LG type 26LE3300-ZA van 2010 . Op de nederlandse site van UPC staat dit toestel als CI+ compatibel vermeld. Nu bleek dat ik nooit "digitaal" kon kijken omdat ik in mijn menu alleen "Antenne" en geen "kabel-TV" kon selecteren. Dat mijn toestel bij UPC toch wel degelijk vermeld stond vond ik vreemd .. dus heb ik maar eens "Nederland" i.p.v. "Belgie" geselecteerd , en ziedaar , ik kon plots wel "kabel" selecteren en kan ik nu pefect alle ongecodeerde digitale kanalen bekijken ( VRT , VRT-HD , Canvas , Canvas-HD , OP12 , CNBC , CNN , Arte , .... en nog een 5-tal ). Teletekst is ook al geen probleem.

Oh ja , er zijn zowat 190 belegde digitale kanalen te bekijken , echte Amerikaanse toestanden .... :eek: Ik vraag me eigelijk wel af waarom men onbetaalde kanalen ( geen betaalpakket , bvb. de duitse , engelse nationale zenders ) encrypteert en andere dan weer niet , zinloos toch .....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:jouw blind en religieus geloof in de absolute goedheid van Amerikaanse mediabedrijven gebaseerd is op onwetendheid.
Oei, als ik al een blind geloof heb in Telenet :lol:
raf1 schreef:Lees het hoofdstuk "Privacy" in de algemene voorwaarden van Telenet en stel vast dat Telenet wel degelijk volgende gegevens verzamelt: gegevens over het gebruik van de diensten voor marktonderzoek- en gebruiksprofilering, promotie en prospectiedoeleinden zoals direct marketing
Je leest enkel de dingen die je wil om het in een negatief daglicht te stellen... je vergeet te vermelde er enkel "statistische gegevens in geaggregeerde" (al had je die, maar je begrijpt hem duidelijk niet) vorm worden verzameld en "Telenet geeft geen persoonsgegevens door aan derden". Dit zijn algemene statistieken die iedere provider in zijn bezit heeft met uitzondering van TVV (omdat men het technisch gewoon niet kan). Als je trouwens echt paranoia bent kan je gewoon de UTP kabel uit je decoder trekken, of je gewoon uitschrijven bij TN (gooi dan meteen ook al je getrouwheidskaarten weg, en sluit je rekeningen bij de bank... ieder commercieel bedrijf verzameld namelijk deze gegevens over jou).
raf1 schreef:De spam in het digitale tv menu heb ik ook niet verzonnen, even jouw geheugen opfrissen met concrete voorbeelden: reclamebanners voor Hollywood-films uit de Telenet tv-theek, voor King&Kong en de beruchte "druk nu rood-banners" voor voordeel Y of wedstrijd X. Veelal ongewenst en je kan ze deze extra reclame niet uitschakelen!
Man toch... straks ga je nog vermelden dat het TN logo op de decoder ook spam is :bang:
raf1 schreef:Ja maar, dan kom ik terug op het feit dat het gebruiksgemak drastisch vermindert, je moet een andere afstandsbediening nemen, je moet een andere videobron selecteren, etc...
Ik hoef niets te selecteren... m'n TN afstandsbediening is gewoon geprogrammeerd voor dubbel gebruik (en da's louter om m'n TV op te kunnen zetten). Ik zou zelfs al niet meer weten waar de originele afstandsbediening van m'n TV ergens ligt. Trouwens met een moderne TV kan je gewoon HDMI CEC gebruiken en moet je zelfs je afstandsbediening niet programmeren voor dubbel gebruik !
raf1 schreef:Of overdrijf ik dan als ik stel dat het allemaal heel omslachtig wordt voor doorsnee consumenten die een Youtube-filmpje op hun tv willen afspelen?
Ik zie de doorsnee consument nog geen Youtube filmpjes kijken op z'n TV... trouwens de functionaliteit en het gebruiksgemak van de gemiddelde SmartTV is pas om te wenen !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bunnybugs schreef:Mijn toestel is een LG type 26LE3300-ZA van 2010 . Op de nederlandse site van UPC staat dit toestel als CI+ compatibel vermeld....
... Dat mijn toestel bij UPC toch wel degelijk vermeld stond vond ik vreemd .. dus heb ik maar eens "Nederland" i.p.v. "Belgie" geselecteerd , en ziedaar , ik kon plots wel "kabel" selecteren en kan ik nu perfect alle ongecodeerde digitale kanalen bekijken ( VRT , VRT-HD , Canvas , Canvas-HD , OP12 , CNBC , CNN , Arte , .... en nog een 5-tal ).
Voortgaand op hetgene je hierboben schrijft, kan jij zonder risico zo'n kaartje halen, ik garandeer je dat het zal werken :)!
(als het niet werkt koop ik jouw module af, ik heb er straks nog een nodig :wink: )
bunnybugs schreef:Ik vraag me eigelijk wel af waarom men onbetaalde kanalen ( geen betaalpakket , bvb. de duitse , engelse nationale zenders ) encrypteert en andere dan weer niet , zinloos toch .....
Dat vragen wij ons ook al jaren af, maar dat is een andere discussie!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Wat dat meerdere zenders decrypteren met één CI+ module betreft, wou ik nog het volgende zeggen :

het is niet omdat er misschien volgend jaar ergens een 1.4 specificatie uitkomt die dat mogelijk maakt, dat dan alle bestaande modules plots met een firmware upgrade 2 zenders tegelijk kunnen decoderen.
Daarvoor zullen die dan wel de nodige rekenkracht moeten hebben, want het werkje dat die CAM moet doen is dan gewoon 2 keer zo zwaar.
Indertijd, toen ik nog TVV klant was, wou ik eerst op mijn PC kijken.
Ik had 2 keuzes (als ik softcams niet meereken) : de officiële CI module van TVV of een niet-officiële van Aston, waarmee dan 2 kanalen tegelijk konden gedecodeerd worden in real time.
Met veel moeite kreeg ik de Aston CAM aan de praat om 2 kanalen tegelijk te decoderen, maar dan was er toch precies een storing als er een opname bezig was, en een tweede opname startte of stopte.
Ik kon indertijd op de Aston site ook zien dat ze zelfs Pro CAM's hadden die tot 8 kanalen tegelijk konden decoderen, maar die waren dan weer een pak duurder, en eerder bedoeld voor professionals binnen de branche.
Als ik nu kijk, zie ik dat hun professionele modules tot 12 kanalen tegelijk kunnen decrypteren, en hun modules voor het grote publiek 2.
http://www.aston-france.com/modules/professionnels.php

In tussentijd, kun je in bepaalde systemen dus meerdere CI+ modules combineren met meerdere tuners, maar dan moeten die systemen wel intelligent genoeg zijn om te weten dat ze bij een opname van een 2e kanaal niet meer de eerste CI+ module moeten aanspreken, maar naar een 2e gaan.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

philippe_d schreef:
  • Ik ben akkoord met raf1 dat het gebruik van 2 afstandsbedieningen omslachtig is. Zelfs als je het Telenet bakje kan programmeren voor dubbel gebruik, zijn de functies beperkt, en heb je de afstandsbediening van de TV nodig voor de geavanceerde functies van je Tv toestel. Dus een groot voordeel van "TV met een kaartje".
Klopt dat wel? Ik heb nu al voorbeeld wel de afstandsbediening van BelgacomTv, maar het zou me verbazen moest het anders werken bij Telenet. De BelgacomTv afstandsbediening neemt werkelijk alle functies over van onze originele afstandsbediening, inclusief alle meuk van SmartTv. Toegegeven, ik heb wel de volle 5 minuten bezig geweest om dit saaie klusje voor elkaar te krijgen :) en misschien verschilt het per merk, het gaat hier over een Panasonic Plasma. Ik kan me dus echt niet voorstellen waarom een tweede afstandsbediening nu nodig zou zijn. Al denk ik nu niet dat dat het grootste argument zal zijn voor mensen die echt geen digicorder willen, gewoonlijk zie ik er al 3 a 4 liggen bij de mensen (Video, tv, dvd-speler, mediaspeler).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MClaeys schreef:Klopt dat wel? Ik heb nu al voorbeeld wel de afstandsbediening van BelgacomTv, maar het zou me verbazen moest het anders werken bij Telenet. De BelgacomTv afstandsbediening neemt werkelijk alle functies over van onze originele afstandsbediening, inclusief alle meuk van SmartTv.
"Werkelijke alle functies" is niet geheel correct... sommige toestellen hebben nu éénmaal speciale toetsen die je mist (maar dan ook zelden gebruikt).

Voor dag dagelijks gebruik is de remote meestal echter ruim voldoende (maar sommigen overdrijven nu éénmaal graag).
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Nog wat extra info .... Voor een interventie van een technieker i.v.m. de CI+ kaart vraagt Telenet +- 25 Euro ( in andere gevallenen +- 75 Euro ) . Voorwaarde is dat je reeds zo'n kaart in je bezit hebt. Blijkt dus je TV niet compatibel is , dan heb je 69 + 25 Euro in het water gegooid.

Samenvatting van mijn telefonisch gesprek :

V: kan er een technieker voor 25 Euro langskomen met een CI+ kaart en eventjes de combinatie TV-CI+ kaart testen ?

A: Neen , want de kaart moet eerst voor je eigen adres geactiveerd worden,

V: Jamaar , in de shops raadt men mij aan om de kaart van de buren te lenen om de compatibilteit te testen.

A: Ja , maar dan gaat GIJ terug de melding krijgen dat je kaart niet geactiveerd is (*)

V: bestaat er dan niet de mogelijkheid dat een technieker langskomt met een soort "universeel geactiveerde" kaart ?

A: Neen , zo'n kaart bestaat niet ....

(*) ... hoe kan die kaart weten dat ik NIET de gebuur ben ? Leest die kaart gegevens van het TV toestel ? Raar , want een kaart die in de winkel geactiveerd geweest is , kent mijn TV ook nog niet .... en aan de aftakking van de kabel luchtleiding zitten ook geen "switches" tussen mij en mijn gebuur zijn kabelaftakking ( of toch ? ) ... of vraagt de CI+ kaart bij eerstmalig gebruik dat men een adres ( of een code ) ingeeft ? In dat geval zie ik in hoe het zou moeten "marcheren" .

En blijkbaar wil men ook geen technieker sturen met "een te activeren" kaart , ook al zou hieruit blijken dat mijn TV compatibel is -- m.a.w. éérst kaart kopen !

Mijn besluit : zolang ik geen buur heb met een CI+ kaart , of Telenet kan geen technieker met een CI+ kaart sturen , blijf ik zonder CI + kaart werken. :cool: Ik heb geen goesting om veel energie en geld te steken in de paar geencrypteerde zenders die mij wel interesseren ( Duitsland , Frankrijk , Engeland ) maar dan weliswaar eigelijk zelden bekijk.
Laatst gewijzigd door bunnybugs 01 jul 2013, 18:12, in totaal 1 gewijzigd.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

"Werkelijke alle functies" is niet geheel correct... sommige toestellen hebben nu éénmaal speciale toetsen die je mist (maar dan ook zelden gebruikt).
Dit is wel correct: de afstandsbediening (V4) van Belgacom kan knop per knop 'ingeleerd' worden: afstandsbedieningen (originele en die van Belgacom) met de IR-zenders tegenover mekaar leggen, inleermodus aan op BTV afstandsbediening, knop kiezen die de functie moet ontvangen, en op de originele afstandsbediening de over te nemen knop indrukken. Zo kan je perfect tv-knoppen als 'menu', de pijltjes, 'back', enz. inleren. Op de ambilight-tv van mijn schoonouders zelfs de ambilight-functie laten overnemen door de Belgacom-afstandsbediening.

Maar nu zijn we toch een beetje off-topic aan het gaan, mijn excuses :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bunnybugs schreef:V: Jamaar , in de shops raadt men mij aan om de kaart van de buren te lenen om de compatibilteit te testen.

A: Ja , maar dan gaat GIJ terug de melding krijgen dat je kaart niet geactiveerd is (*)

(*) ... hoe kan die kaart weten dat ik NIET de gebuur ben ? Leest die kaart gegevens van het TV toestel ? Raar , want een kaart die in de winkel geactiveerd geweest is , kent mijn TV ook nog niet ....
Het activeren is de ingave in hun administratie (wat men in de winkel doet) en het doorsturen van een code over de coax (wat gebeurd als je kaart thuis in je toestel zit)... al zou het natuurlijk kunnen dat de kaart bij de ontvangst van de code een soort koppeling maakt met het serienummer van je TV (maar dat kunnen anderen hier wel bevestigen die al kaartjes verstoken hebben).
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

@bugsbunny

Je kan ook nog altijd je eigen tv meepakken naar de buren/familie om het te testen :P
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

dus als je thuis twee tv's hebt kan je de kaart niet versteken dan !
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Eerst moet de kaart in de winkel (of via telefoon) geactiveerd worden.

Daarna wordt een code via de coax naar de kaart gestuurd. Ik denk dat Telenet alle codes van alle actieve kaarten 1x per half uur doorstuurt omdat na activatie een melding komt dat het tot een half uur kan durren eer de kaart werkt.. Op die manieer kan men ook vervallen/gestolen kaarten blokkeren,...

Een kaart werkt op meerdere TV's. Ik heb dit al uitvoerig getest met meerdere kaarten (3) en meerdere TV's (6). Je kunt dus zonder problemen je kaart meenemen naar je buur, vakantiehuis,...
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

r2504 schreef:
MJ schreef:Bestaan er eigenlijk nog TV 's met 2 CI+ slots
Wat mensen allemaal niet doen om geen decoder te moeten aanschaffen... ik kan het begrijpen voor eventueel een tweede TV, maar om er dan opnames mee te willen maken en ook nog twee kaartjes aan te kopen vind ik er persoonlijk toch echt over (dan koop je beter een HD Digibox en kan je opnames van je andere decoder bekijken).
Ik ben nog geen Telenet klant, dus als ik een HD Digicorder moet kopen ben ik 249€ kwijt, das meer dan 2x 69€. Een nieuwe TV zou er sowieso komen dit jaar, dus ga ik er toch maar eentje kopen met 2 CI+ slots, dan kan ik nog zien, ik begin wel met 1 kaartje.

Trouwens die Twin Tuner van Panasonic kan nog meer dan enkel 2 opnames maken (of 1 opname als je TV kijkt), ja kan bv. 2 zenders tegelijk bekijken in een splitscreen, of 2 verschillende programma 's bekijken op TV en tablet/smartphone (beetje zoals Yelo dus). Allemaal dingen die ik misschien wel kan missen, maar kan soms toch ook wel handig zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MJ schreef:Ik ben nog geen Telenet klant, dus als ik een HD Digicorder moet kopen ben ik 249€ kwijt, das meer dan 2x 69€. Een nieuwe TV zou er sowieso komen dit jaar, dus ga ik er toch maar eentje kopen met 2 CI+ slots, dan kan ik nog zien, ik begin wel met 1 kaartje.
Inderdaad, het kost je iets meer maar de mogelijkheden zijn dan ook groter (en je hebt de HDD er meteen bij... ik veronderstel dat je nu ook nog een externe disk moet aanschaffen ?). Maar uiteindelijk is het iedereen zijn persoonlijke keuze... ik vind het alléén bizar dat mensen het als primaire oplossing gaan gebruiken, en niet als bijvoorbeeld tweede TV (zonder opnames).
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Externe HD 's en USB sticks genoeg in huis :wink:, maar het is inderdaad een persoonlijke keuze, ik ben gewoon altijd een grote voorstander geweest van vrije hardwarekeuze en na 6 jaar wachten is er nu eindelijk de mogelijkheid, dus ik heb geen moment getwijfeld, ook al had ik nooit gedacht dat ik nog Telenet klant zou worden :|
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

johan.devos schreef:Een kaart werkt op meerdere TV's. Ik heb dit al uitvoerig getest met meerdere kaarten (3) en meerdere TV's (6). Je kunt dus zonder problemen je kaart meenemen naar je buur, vakantiehuis,...!
Men heeft mij dus ferm belogen aan de telefoon , en is het dus perfect mogelijk om een technieker langs te sturen met een geactiveerde kaart die mijn TV kan testen op compatibiliteit ( zie mijn vorige post ). Dit vergeef ik hen nooit ... :x
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bunnybugs schreef:Nog wat extra info .... Voor een interventie van een technieker i.v.m. de CI+ kaart vraagt Telenet +- 25 Euro ( in andere gevallenen +- 75 Euro ) . Voorwaarde is dat je reeds zo'n kaart in je bezit hebt. Blijkt dus je TV niet compatibel is , dan heb je 69 + 25 Euro in het water gegooid.
Ik heb jou in een vorige post al de garantie gegeven dat jouw toestel (Ziggo certified) WEL compatibel is.
En dat je 69 eur géén weggegooid geld is, want ik neem je kaart over als ik het mis heb :)
hoe kan die kaart weten dat ik NIET de gebuur ben
Die kaart weet dat niet, als ze op naam van jouw gebuur geactiveerd is, blijft ze op zijn naam staan, ook als jij ze gebruikt in jouw toestel. Iedere kaart behoort tot één klant, waar ze ook gebruikt wordt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MJ schreef:ik ben gewoon altijd een grote voorstander geweest van vrije hardwarekeuze en na 6 jaar wachten is er nu eindelijk de mogelijkheid
Wat mij betreft heeft CI+ niets maar dan ook niets te maken met vrije hardware keuze.
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef:
bunnybugs schreef:Nog wat extra info .... Voor een interventie van een technieker i.v.m. de CI+ kaart vraagt Telenet +- 25 Euro ( in andere gevallenen +- 75 Euro ) . Voorwaarde is dat je reeds zo'n kaart in je bezit hebt. Blijkt dus je TV niet compatibel is , dan heb je 69 + 25 Euro in het water gegooid.
Ik heb jou in een vorige post al de garantie gegeven dat jouw toestel (Ziggo certified) WEL compatibel is.
En dat je 69 eur géén weggegooid geld is, want ik neem je kaart over als ik het mis heb :)
Ben je bereid mij 69 Euro + verzendingskosten te geven , en vooraf te betalen :lol: Ik denk het niet :)
hoe kan die kaart weten dat ik NIET de gebuur ben
Die kaart weet dat niet, als ze op naam van jouw gebuur geactiveerd is, blijft ze op zijn naam staan, ook als jij ze gebruikt in jouw toestel. Iedere kaart behoort tot één klant, waar ze ook gebruikt wordt.
Dat geloof ik nu best. Daarom pik ik het niet dat men mij belogen heeft. Volgende week bel ik opnieuw voor een technieker :twisted: , en dat tot wanneer ze het beu zijn of tot wanneer ze een lijst van geteste , maar niet compatibele TV's ter beschikking stellen. Ik ga ook eens Test Aankoop inschakelen .... ( 'k betaal voor hun support ).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik vind dat je heel moeilijk doet en de zaak onnodig opblaast. Telenet is helemaal niet verplicht om jou een lijst te bezorgen van geteste, niet compatibele TV's ....
Ze hebben een positieve lijst van werkende TV's, als je een ander toestel gebruikt, is het op jou risico.

Maar met de info die in deze topic werd gegeven, heb je alles wat je nodig hebt, als je persé moeilijk wil doen, ga je gang :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bunnybugs schreef:Ben je bereid mij 69 Euro + verzendingskosten te geven , en vooraf te betalen :lol: Ik denk het niet :)
Waarom moet hij dat op voorhand betalen... probeer ze eerst zelf... en als philippe_d zegt dat hij ze overneemt doet hij dat.
bunnybugs schreef:Daarom pik ik het niet dat men mij belogen heeft.
Op zich is het onaanvaardbaar... maar dat is nu éénmaal het niveau van een helpdesk (niet alléén bij TN).
bunnybugs schreef:Volgende week bel ik opnieuw voor een technieker :twisted: , en dat tot wanneer ze het beu zijn of tot wanneer ze een lijst van geteste , maar niet compatibele TV's ter beschikking stellen.
Waarom eenvoudig als moeilijk ook kan zeker ?
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:
bunnybugs schreef: Volgende week bel ik opnieuw voor een technieker , en dat tot wanneer ze het beu zijn of tot wanneer ze een lijst van geteste , maar niet compatibele TV's ter beschikking stellen.
Waarom eenvoudig als moeilijk ook kan zeker ?
Een telefoontje naar Telenet en/of een e-mail naar Test Aankoop kost me minder tijd dan nog eens ( eventueel onverichterzake ) naar de winkel te rijden en om daarna "phillipe_d" toch nog mijn kaart te moeten toezenden.

In feite heb ik ook nog steeds een paar twijfels over mijn toestel :

1. Ik moet "Nederland" selecteren om digitaal te kunnen kijken

2. Als ik op de Telenet site de instructies voor LG bekijk , dan is daar sprake over een ID=22 voor Vlaanderen en ID=12 voor Brussel. Nu , ik kan dat ID bij de kanalen niet instellen ( wel ergens een centraal ID , maar dat blijkt te maken hebben met het debuggen van de TV software via de seriele poort ).

3. Mijn TV wordt door LG niet meer ondersteund. Op de LG site kan ik er wel een nieuwe software versie voor downloaden ( die wellicht dan ook voor "Belgie" de "kabel" laat selecteren ) , maar ik kan geen backup maken voor in het geval dat die niewe software versie mijn TV zou "breken". Vooral omdat die niet meer ondersteunt wordt , vrees ik dat de software maar half of niet "backward compatible" getest is geweest. ( je weet wel : 2 bugs opgelost , 3 nieuwe erbij ).

Begrijp dus mijn zorg om er geen onnodige tijd in te steken , en vooral om geen brokken te maken. Dus , als ik het niet kan testen , dan blijft alles bij het oude , zonder CI+
Laatst gewijzigd door bunnybugs 01 jul 2013, 21:25, in totaal 1 gewijzigd.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

r2504 schreef:
MJ schreef:ik ben gewoon altijd een grote voorstander geweest van vrije hardwarekeuze en na 6 jaar wachten is er nu eindelijk de mogelijkheid
Wat mij betreft heeft CI+ niets maar dan ook niets te maken met vrije hardware keuze.
Het geeft je toch de mogelijkheid, bij een digibox heb je dat niet, dan moet je tevreden zijn met de hardware die erin zit. Bij TV-met-een-kaartje kies je zelf de hardware, aangezien die allemaal in de TV zelf zit.

Ik heb nu een decoder (v3) van BGC, dat ding is traag over de hele lijn, menu 's, EPG, zappen,... alles is traag, HD is beperkt in ruimte, verbruikt onnodig veel stroom, neemt belachelijk veel plaats in en is nog lelijk ook (al is dit persoonlijke smaak). Een nieuwe (v5) krijg ik niet, want die zijn enkel voor nieuwe klanten, terwijl de huurprijs in 3 jaar is gestegen van 6€ naar 8€. Dit is enorm frustrerend en ik wil er zo snel mogelijk vanaf.

Ik wil gewoon terug zoals vroeger : kabel inpluggen en kijken, het verschil is dat je nu ook een kaartje moet insteken. De videorecorder is nu een externe HD of USB stick. Al die interactieve toestanden heb ik niet nodig.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MJ schreef:Ik ben nog geen Telenet klant, dus als ik een HD Digicorder moet kopen ben ik 249€ kwijt, das meer dan 2x 69€. Een nieuwe TV zou er sowieso komen dit jaar, dus ga ik er toch maar eentje kopen met 2 CI+ slots, dan kan ik nog zien, ik begin wel met 1 kaartje.
Tja, 2x69€, 100€ voor 1Tb harddisk , is al 238€, en dan ga je ook nog eens makkelijk 100€ extra geld uitgeven om een TV te kopen die duurder is dan dat je anders zou gekocht hebben, dat kost je dus al meer dan je een HD digicorder aankoopt.
En dat moet je nog hopen dat het allemaal zo werkt als je hoopt, dat de TV dus slim genoeg is om bij een tweede opname ook effectief de 2e CI+ module aan te spreken, enz.
En dan nog heb je een tuner minder ter beschikking.

En ja, ik ben ook voor hardware keuzevrijheid, maar echte vrijheid kun je dit ook weer niet noemen.
Zaten de opnames bij een digicorder versleuteld op de harddisk, dan zitten ze nu versleuteld op de harddisk die aan je TV hangt.
Je kunt dus nog steeds geen backup nemen, en als je op een dag van TV verandert of het moederbord van de TV moet vervangen worden, ben je al je opnames kwijt, net zoals je die kwijt bent als je digicorder sneuvelt of je wilt upgraden naar een nieuw model.

Bij echte vrijheid stel ik mij voor dat ik als klant gewoon baas ben over mijn opnames, net zoals ik dit voor niet-versleutelde zenders op kabel en satelliet gewoon ben op mijn Dreambox.
Ik zet ze over naar mijn PC zonder enig verlies in kwaliteit, maak een backup als ik voorzichtig wil zijn, maak een digitale screenshot, knip er de opnamebuffer en/of reclames uit, zet ze desnoods naar DVD om, combineer ze desnoods met andere ondertitels, noem maar op.
Dat krijg je niet met je CI+ module, alleen de mogelijkheid om alle beperkingen over te dragen op een ander toestel : je TV of een CI+ recorder.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

philippe_d schreef:Ik vind dat je heel moeilijk doet en de zaak onnodig opblaast. Telenet is helemaal niet verplicht om jou een lijst te bezorgen van geteste, niet compatibele TV's ....
Ze hebben een positieve lijst van werkende TV's, als je een ander toestel gebruikt, is het op jou risico.

Maar met de info die in deze topic werd gegeven, heb je alles wat je nodig hebt, als je persé moeilijk wil doen, ga je gang :)

Dit zouden ze zeker moeten doen , is als het TVV verhaal met werkende gecertificeerde decoders . Het kan best zijn dat het nu werkt op je tv met CI+ , maar binnenkort door een gepuchte update naar die module niet meer , dan heb je als consument geen been om op te staan . TN moet dringend een lijst vrijgeven met alle type's van alle merken die gegarandeerd blijven werken . Want van telenet kun je vanalles verwachten , vraag dat maar eens aan de INDI klanten die hun werkende boxen in de vuilbak hebben mogen smijten , al gebruikt tn nog steeds diezelfde toestellen ! .
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

dopke schreef:Het kan best zijn dat het nu werkt op je tv met CI+ , maar binnenkort door een gepuchte update naar die module niet meer , dan heb je als consument geen been om op te staan . TN moet dringend een lijst vrijgeven met alle type's van alle merken die gegarandeerd blijven werken . Want van telenet kun je vanalles verwachten
Je spreekt jezelf nogal tegen.
Als je Telenet toch voor geen haar vertrouwt, dan heeft het ook geen zin dat ze een lijst publiceren, want die lijst zul je dan ook weer wantrouwen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Het is voor Telenet onmogelijk om alle toestellen te testen (een lijst door gebruikers gemaakt zou handiger zijn). Als u toestel voldoet aan DVB-C en CI+ regels dan zal het werken (daar Telenet geen toestellen blokkeert). Als het niet werkt zal het eerder aan je tv liggen dan aan de kaart op dat moment. Zij hoeven die kaart dan ook niet terug te nemen daar het een perfect werkend product is dan. Als ze met een update achteraf je toestel blokkeren liggen de zaken anders, dan nemen ze af wat voordien perfect functioneerde en ik kan me niet inbeelden dat een teruggave van geld dan een probleem is bij hen. De klantendienst doet soms lastig, maar als je wat aandringt en vriendelijk blijft kunnen ze ook erg toegeeflijk zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bunnybugs schreef:Een telefoontje naar Telenet en/of een e-mail naar Test Aankoop kost me minder tijd dan nog eens ( eventueel onverichterzake ) naar de winkel te rijden en om daarna "phillipe_d" toch nog mijn kaart te moeten toezenden.
En lost dat dan je probleem op... je weet toch dat als je vijf keer contact opneemt met TN je mogelijks vijf keer een ander antwoord krijgt (en de raad die je hier krijgt - die correct is - wil je ook niet opvolgen). Trouwens ik zie niet in wat Test Aankoop hier aan zal veranderen... je hebt namelijk nog niets gekocht wat niet werkt (en TN heeft een lijst met gesupporteerde toestellen).
MJ schreef:Het geeft je toch de mogelijkheid, bij een digibox heb je dat niet, dan moet je tevreden zijn met de hardware die erin zit. Bij TV-met-een-kaartje kies je zelf de hardware, aangezien die allemaal in de TV zelf zit.
Je hebt nu nog minder keuze dan voordien... nu moet je zelfs al een TV nemen die op een lijst van TN staat ! Trouwens bij een decoder moet je inderdaad tevreden zijn met z'n mogelijkheden, maar dat moet je met CI+ ook (en die mogelijkheden zijn dan nog heel wat minder dan een decoder... kijk maar naar de ellende die je al hebt om een opname te kunnen doen terwijl je kijkt).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

boulder schreef:
dopke schreef:Het kan best zijn dat het nu werkt op je tv met CI+ , maar binnenkort door een gepuchte update naar die module niet meer , dan heb je als consument geen been om op te staan . TN moet dringend een lijst vrijgeven met alle type's van alle merken die gegarandeerd blijven werken . Want van telenet kun je vanalles verwachten
Je spreekt jezelf nogal tegen.
Als je Telenet toch voor geen haar vertrouwt, dan heeft het ook geen zin dat ze een lijst publiceren, want die lijst zul je dan ook weer wantrouwen.
Ik denk niet dat hij zichzelf tegenspreekt. Als Telenet nl een gegarandeerde lijst vrijgeeft waar ze zich aan binden, dan heb je als consument een houvast als het fout gaat. Daarom dat Telenet dit nooit vrijwillig zal doen uiteraard.

Zelf vind ik de affaire ook iets te geriskeerd. Sorry, maar als je geen garanties kunt maken dat het op mijn bestaande tv werkt, zou ik ofwel een gegarandeerde refund moeten kunnen krijgen, ofwel op z'n minst een test unit mee kunnen nemen om te verifieren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Als je echt zeker wilt zijn kun je:
  • - je TV meenemen naar een Telenet winkel en daar het kaartje testen
  • - een kaartje vragen aan vrienden, buren,... om te testen thuis
  • - raad vragen in de winkel waar je uw TV gekocht hebt. Misschien kun je een kaartje van de winkel meenemen naar thuis.
  • - Vragen aan je TV-handelaar om een kaartje bij u te komen testen/ initialiseren
  • - raad vragen aan de distributeur van uw TV (http://www.tvmerk.be[email protected]). Zo heb ik aan Loewe gevraagd of een model van 2009 zal werken en heb ik al een (helaas) negatief antwoord gekregen.
Je kunt toch niet verwachten dat Telenet alle TV-modellen gaat testen. Dit zijn er duizenden. Het is alsof een autofabrikant alle benzinepompen zou moeten testen om te kijken of de benzine wel conform is aan de normen. Net hiervoor bestaan er normen en voor Telenet is dit CI+ en DVB-C
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ITnetadmin schreef:Als Telenet nl een gegarandeerde lijst vrijgeeft waar ze zich aan binden, dan heb je als consument een houvast als het fout gaat. Daarom dat Telenet dit nooit vrijwillig zal doen uiteraard.
Ik begrijp de commotie niet: zo'n lijst bestaat toch: http://telenet.be/sites/default/files/l ... s-v0-8.pdf
20 bladzijden met ca 50 toestelllen per blad = een lijst van ca 1000 toestellen?

Wat willen jullie nog meer?
Als jouw toestel CI+ certified is, en een DVB-C tuner bevat, dan werkt het gewoon, toch?

Waarom altijd dat negativisme?
Telenet komt tegemoet aan een lang bestaande eis om digitaal kijken mogelijk te maken zonder digicorder, nu doen ze het en 't is weeral niet goed? Zo kunnen we altijd blijven zagen hé ....

[Edit] Johan was mij al voor :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

johan.devos schreef:Het is alsof een autofabrikant alle benzinepompen zou moeten testen om te kijken of de benzine wel conform is aan de normen. Net hiervoor bestaan er normen en voor Telenet is dit CI+ en DVB-C
Tja, maar toch blijken sommigen toestellen met DVB-C en CI+ label NIET te werken... wie houdt zich dan niet aan de norm ?
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”