Of is dit te simpel
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Als 30mbit down het max is op vrij veel verschillende speedtest dan durf ik er logischerwijs vanuit gaan dat base 2x5 gebruikt anders zou je toch al een paar keer 50mbit+ moeten gezien hebben.Jordy1990 schreef:Inderdaad, maar mijn punt was dat je niet verder kan gaan op 1 speedtest. De snelheden variëren sterk van locatie tot locatie heb ik al opgemerkt bij Proximus, dus waarschijnlijk ook bij Base.
Het gedrum van andere mensen zal quasi nihil zijn op 4G op het moment omdat er: 1 weinig mensen al op 4G zitten, 2 niemand onbeperkt internet heeft en dus niet langer dan een paar (milli)seconden max datarate gebruikt.wied schreef:verschillen van locatie tot locatie inderdaad, alsook in functie van mogelijk gedrum bij de zendmasten op deze locaties...
Ik heb hier nog geen speedtest van AL de 4G regio's van Base gezien, logischerwijze kan je dan niets zeggen over de bandbreedte die Base overal voor LTE gebruikt, die zal ook per locatie verschillen.AndRo555 schreef:Als 30mbit down het max is op vrij veel verschillende speedtest dan durf ik er logischerwijs vanuit gaan dat base 2x5 gebruikt anders zou je toch al een paar keer 50mbit+ moeten gezien hebben.
Ok, I stand corrected. 2x10 maakt Base on par met Proximus.Jordy1990 schreef:Ik heb hier nog geen speedtest van AL de 4G regio's van Base gezien, logischerwijze kan je dan niets zeggen over de bandbreedte die Base overal voor LTE gebruikt, die zal ook per locatie verschillen.AndRo555 schreef:Als 30mbit down het max is op vrij veel verschillende speedtest dan durf ik er logischerwijs vanuit gaan dat base 2x5 gebruikt anders zou je toch al een paar keer 50mbit+ moeten gezien hebben.
Bijvoorbeeld bij Proximus haalde ik in Limburg (Hasselt, Alken, Genk en Houthalen) enkel in Houthalen 50+ Mbps, in de andere plaatsen enkel max. 30 - 35 Mbps. Als je enkel speedtests zou zien van de eerste 3 plaatsen zou jij ook besluiten dat Proximus enkel 2x5 MHz gebruikt terwijl dit in Houthalen waarschijnlijk 2x10 zal zijn.
M.a.w. Je kan geen conclusies trekken over het volledige LTE netwerk zonder dat je speedtesten hebt gezien van AL de LTE locaties (en zelfs masten).
Base geeft aan dat de max snelheid van hun netwerk 86Mbps zou zijn, en dit is haalbaar met 10 MHz bandbreedte(zie link). Dus Base zal wel (ergens) 10 MHz gebruiken(of zeker gaan gebruiken)http://www.kpngroup.be/nl/x/163/4g-bij-base-company
Zolang de datalimieten niet omhoog gaan zal dat zo'n vaart wel niet nemen.wied schreef:@AndRo555
wat niet is zal zeker komen, net zoals bij de 3G masten nu...
Indrukwekkend resultaat! En dit alles voor 12,00€/maandTha_Matt_Man schreef:Sinds vandaag 4G op Galaxy S4 door update naar Android 4.3, buitenkanten van Gent met Mobile Vikings:
Beste,Rke schreef:Ik heb in dat menu geen lte staan. Er staan maar 3 opties:
Wcdma/gsm auto
Wcdma only
Gsm only
De 4e optie ontbreekt nog altijd na mijn update!
Bedankt voor de tip! Ik heb nu 4G op mijn S4 mini, niet gerooted en zonder de Samsung update.TiTanium schreef: installeer de volgende app: https://play.google.com/store/apps/deta ... info&hl=nl
HeyTiTanium schreef:Graag gedaan. Deze app legt eigenlijk een verborgen menu bloot. Daardoor zijn alle opties ook aanwezig.
[Post made via mobile device ]
Zou het kunnen dat dit op een Nexus 5 ook gedaan moet worden aangezien ik daarop ook geen 4G krijg bij proximus?TiTanium schreef:Beste,Rke schreef:Ik heb in dat menu geen lte staan. Er staan maar 3 opties:
Wcdma/gsm auto
Wcdma only
Gsm only
De 4e optie ontbreekt nog altijd na mijn update!
installeer de volgende app: https://play.google.com/store/apps/deta ... info&hl=nl
Je krijgt dan 4 opties, neem "Informatie apparaat"
Dan zie je een boel gegevens gaan en als je verder naar onder gaat staat er meestal "GSM/CDMA auto (prl)", klik daar op.
Zet de optie "LTE/GSM/WCDMA" actief, indien je 4G bereik hebt zal deze connecteren op 4G. Indien je niet zeker ben kan je ook geforceerd zetten, om effectief te testen.