4G

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
bjornvw
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:33
Bedankt: 1 keer

De update van Samsung voor de S4 voor LTE komt eraan eind oktober/begin november. Wat als ik toch nu al via 4G wil surfen? Volstaat het om bv. een Proximus SIM in te voeren met een 4G abonnement? Waarschijnlijk doet ie dan een update zodat ik toch LTE kan selecteren. Wat als ik nadien mijn BASE SIM invoer? Kan ik dan LTE aanvinken en ook via BASE surfen op 4G?

Of is dit te simpel :-) ?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Dat gaat spijtig genoeg niet werken:
Ik heb een S4 mini en een tijdje Proximus Generation Connect gehad. Toen kon ik op 4G.
Met mijn MV kaartje heb ik de mogelijkheid niet om 4G te selecteren. Blijkbaar heeft Samsung een whitelist in de firmware zitten van 4G-providers en staat Base daar nog niet tussen. Ofwel is het wachten op de updateofwel je toestel rooten zodat die whitelist niet meer van toepassing is.
Voorlopig wacht ik op de update, tegen dan zullen de kinderziektes van 4G bij Base ook wel verholpen zijn.
bjornvw
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:33
Bedankt: 1 keer

Had al zo'n vermoeden, maar het was het proberen waard! Bedankt!
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Nog even getest of na een maand Base 4G er verbeteringen zijn, en ik haalde zonet toch mijn snelste speedtest tot nu toe:

Afbeelding

Dus ze zijn weldegelijk aan het verbeteren!
bjornvw
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:33
Bedankt: 1 keer

Is dat wel degelijk een 4G-test? Ik haal 32 Mbps download met H+, wel maar 4 Mbps upload. Als ik de resultaten van Proximus zie zijn die op 4G bijna dubbel zo snel.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Jaja zeker op 4G.
Met 3G zou je nooit zulke uploadsnelheden halen.
Is gebeurd met mijn huawei 4g modem.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Bij mijn Samsung S4 mini staat wel degelijk 4G ipv. H+ als ik op LTE(Proximus) zit.
Als ie geroot is of een custos Rom draait, dan zou ie normaal wel al LTE bij BASE moeten (kunnen) hebben.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

svenska schreef:Nog even getest of na een maand Base 4G er verbeteringen zijn, en ik haalde zonet toch mijn snelste speedtest tot nu toe:

Afbeelding

Dus ze zijn weldegelijk aan het verbeteren!

Hmm, als dat echt het meeste is dat je (en al de rest) haalt, dan voorspelt dat niks goed. Ik vermoed dat Base slechts 2x5MHz gebruikt voor LTE terwijl Proximus 2x10MHz gebruikt, wat effectief 2x de snelheden levert. Max van 2x5MHz ligt ergens in/rond de 40Mbps down en 20 up.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Bij Proximus ken ik ook een aantal plaatsen (Grote Ring Hasselt) waar ik nog nooit boven de 20 Mbps download ben uitgegaan op een 4G verbinding. DC-HSPA had daar zelfs hogere downloadsnelheden.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

De plaatsen waar nog veel GSM1800 gebruikt wordt zullen ze niet zo geneigd zijn snel 2x10MHz voor LTE in te zetten. Al is het doel wel om uiteindelijk al het 1800 spectrum op LTE te krijgen.

DC-HSPA gebruikt 10MHz op de downlink en is dan sneller dan LTE op 5MHz, al is deze laatste dus effectief efficienter per MHz spectrum gezien.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Inderdaad, maar mijn punt was dat je niet verder kan gaan op 1 speedtest. De snelheden variëren sterk van locatie tot locatie heb ik al opgemerkt bij Proximus, dus waarschijnlijk ook bij Base.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

verschillen van locatie tot locatie inderdaad, alsook in functie van mogelijk gedrum bij de zendmasten op deze locaties...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Jordy1990 schreef:Inderdaad, maar mijn punt was dat je niet verder kan gaan op 1 speedtest. De snelheden variëren sterk van locatie tot locatie heb ik al opgemerkt bij Proximus, dus waarschijnlijk ook bij Base.
Als 30mbit down het max is op vrij veel verschillende speedtest dan durf ik er logischerwijs vanuit gaan dat base 2x5 gebruikt anders zou je toch al een paar keer 50mbit+ moeten gezien hebben.
wied schreef:verschillen van locatie tot locatie inderdaad, alsook in functie van mogelijk gedrum bij de zendmasten op deze locaties...
Het gedrum van andere mensen zal quasi nihil zijn op 4G op het moment omdat er: 1 weinig mensen al op 4G zitten, 2 niemand onbeperkt internet heeft en dus niet langer dan een paar (milli)seconden max datarate gebruikt.
Het enigste dat nog invloed zou hebben is het bereik, maar dat speelt weinig rol als we over een consistent maximum van een reeks speedtesten hebben.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

AndRo555 schreef:Als 30mbit down het max is op vrij veel verschillende speedtest dan durf ik er logischerwijs vanuit gaan dat base 2x5 gebruikt anders zou je toch al een paar keer 50mbit+ moeten gezien hebben.
Ik heb hier nog geen speedtest van AL de 4G regio's van Base gezien, logischerwijze kan je dan niets zeggen over de bandbreedte die Base overal voor LTE gebruikt, die zal ook per locatie verschillen.
Bijvoorbeeld bij Proximus haalde ik in Limburg (Hasselt, Alken, Genk en Houthalen) enkel in Houthalen 50+ Mbps, in de andere plaatsen enkel max. 30 - 35 Mbps. Als je enkel speedtests zou zien van de eerste 3 plaatsen zou jij ook besluiten dat Proximus enkel 2x5 MHz gebruikt terwijl dit in Houthalen waarschijnlijk 2x10 zal zijn.

M.a.w. Je kan geen conclusies trekken over het volledige LTE netwerk zonder dat je speedtesten hebt gezien van AL de LTE locaties (en zelfs masten).

Base geeft aan dat de max snelheid van hun netwerk 86Mbps zou zijn, en dit is haalbaar met 10 MHz bandbreedte(zie link). Dus Base zal wel (ergens) 10 MHz gebruiken(of zeker gaan gebruiken) ;-) http://www.kpngroup.be/nl/x/163/4g-bij-base-company
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@AndRo555

wat niet is zal zeker komen, net zoals bij de 3G masten nu...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Jordy1990 schreef:
AndRo555 schreef:Als 30mbit down het max is op vrij veel verschillende speedtest dan durf ik er logischerwijs vanuit gaan dat base 2x5 gebruikt anders zou je toch al een paar keer 50mbit+ moeten gezien hebben.
Ik heb hier nog geen speedtest van AL de 4G regio's van Base gezien, logischerwijze kan je dan niets zeggen over de bandbreedte die Base overal voor LTE gebruikt, die zal ook per locatie verschillen.
Bijvoorbeeld bij Proximus haalde ik in Limburg (Hasselt, Alken, Genk en Houthalen) enkel in Houthalen 50+ Mbps, in de andere plaatsen enkel max. 30 - 35 Mbps. Als je enkel speedtests zou zien van de eerste 3 plaatsen zou jij ook besluiten dat Proximus enkel 2x5 MHz gebruikt terwijl dit in Houthalen waarschijnlijk 2x10 zal zijn.

M.a.w. Je kan geen conclusies trekken over het volledige LTE netwerk zonder dat je speedtesten hebt gezien van AL de LTE locaties (en zelfs masten).

Base geeft aan dat de max snelheid van hun netwerk 86Mbps zou zijn, en dit is haalbaar met 10 MHz bandbreedte(zie link). Dus Base zal wel (ergens) 10 MHz gebruiken(of zeker gaan gebruiken) ;-) http://www.kpngroup.be/nl/x/163/4g-bij-base-company
Ok, I stand corrected. 2x10 maakt Base on par met Proximus.
wied schreef:@AndRo555

wat niet is zal zeker komen, net zoals bij de 3G masten nu...
Zolang de datalimieten niet omhoog gaan zal dat zo'n vaart wel niet nemen.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Base heeft net kaarten van de 15steden met hun 4G netwerkdekking uitgebracht. http://basecompany.be/nl/x/162/het-netwerk-in-beeld
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Je moet die kaart van Oostende eens bekijken... Ze weten precies niet goed waar het centrum ligt :nono:

EDIT: hetzelfde met Genk en Brugge: volledig buiten het centrum gehouden.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Wie weet wonen net daar kaderleden van Base. :-D
Ik vraag me wel af of de kaart even (on)nauwkeurig is als deze van Proximus.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

In centrum Oostende en Brugge alvast nog geen LTE gehad. Dus ik vermoed dat de kaart klopt.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Het probleem met zulke kaarten is vaak net het tegenovergestelde, dat je geen dekking hebt op plaatsen waar er wel dekking weergegeven wordt.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

28ms ping at -94dBm.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/178 ... -34-14.png

Die kaarten van Base lijken mij wel een stuk kleiner dan waar het bipt aangeeft dat er LTE capable masten staan. Zullen waarschijnlijk nog nieg geactiveerd zijn of een te trage backhaul te hebben om LTE op te serveren.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

De kaart klopt blijkbaar toch niet. In Brugge Sint-Pieters heb ik wel LTE, en volgens de kaart niet.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Let wel, deze kaarten zijn bijna een maand oud, dus ondertussen kan Base meer masten geactiveerd hebben.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

4G voor Samsung toestellen is onderweg:

http://blog.mobilevikings.com/up-to-the ... ampaign=4G
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sinds vandaag 4G op Galaxy S4 door update naar Android 4.3, buitenkanten van Gent met Mobile Vikings:

Afbeelding
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb de update vandaag ook binnen gekregen op mijn S4, maar nog altijd geen mogelijkheid om 4g te selecteren. Zucht!
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Rke, wat heb je staan als je gaat naar Instelingen, verbindingen, meer netwerken, mobiele netwerken, netwerkmodus?

Bij mij stond deze op WCDMA/GSM en heb deze moeten aanpassen naar LTE/WCDMA/GSM, stond er niet standaard op.. Bij m'n vriendin haar S4 wel
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb in dat menu geen lte staan. Er staan maar 3 opties:
Wcdma/gsm auto
Wcdma only
Gsm only
De 4e optie ontbreekt nog altijd na mijn update!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Tha_Matt_Man schreef:Sinds vandaag 4G op Galaxy S4 door update naar Android 4.3, buitenkanten van Gent met Mobile Vikings:

Afbeelding
Indrukwekkend resultaat! En dit alles voor 12,00€/maand :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Rke schreef:Ik heb in dat menu geen lte staan. Er staan maar 3 opties:
Wcdma/gsm auto
Wcdma only
Gsm only
De 4e optie ontbreekt nog altijd na mijn update!
Beste,
installeer de volgende app: https://play.google.com/store/apps/deta ... info&hl=nl
Je krijgt dan 4 opties, neem "Informatie apparaat"
Dan zie je een boel gegevens gaan en als je verder naar onder gaat staat er meestal "GSM/CDMA auto (prl)", klik daar op.
Zet de optie "LTE/GSM/WCDMA" actief, indien je 4G bereik hebt zal deze connecteren op 4G. Indien je niet zeker ben kan je ook geforceerd zetten, om effectief te testen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Gisteravond in Kortrijk (Walle) met een Nokia 920 voor het eerst een L op het display :-D

Afbeelding
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Zijn hier nog mensen die last hebben van trage overgangen in data connectie van LTE naar HSPA. Van HSPA naar LTE duurt het meestal een tiental seconden eerdat er een bruikbare data connectie is. Van LTE naar HSPA duurt dit ook een goede 5 sec meestal. Waar dit tussen EDGE en HSPA direct verloopt.

Af en toe blijft mijn gsm ook steken op HSPA wanneer ik terug in LTE bereik kom. Het betreft hier een Nexus 5 met de laatste/enige radio.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

TiTanium schreef: installeer de volgende app: https://play.google.com/store/apps/deta ... info&hl=nl
Bedankt voor de tip! Ik heb nu 4G op mijn S4 mini, niet gerooted en zonder de Samsung update.
Speedtest: 28 download / 19 upload
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Dat programmatje werkt inderdaad! Thx! :)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Graag gedaan. Deze app legt eigenlijk een verborgen menu bloot. Daardoor zijn alle opties ook aanwezig.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

TiTanium schreef:Graag gedaan. Deze app legt eigenlijk een verborgen menu bloot. Daardoor zijn alle opties ook aanwezig.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Hey
Bedankt voor de tip. Als ik die optie lte/gsm/cdma selecteer moet ik dan nog iets bevestigen of saven om dit van toepassing te laten zijn? Want de volgende keer dat ik die app opendoe staat die terug op gsm/cdma

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Persbericht ivm 4G van Base

Update - het BASE Company 4G netwerk, twee maand na de lancering

Op 1 oktober lanceerde BASE Company het 4G-netwerk. Nu, twee maanden later, is het 4G-netwerk beschikbaar in 144 steden en gemeenten, en dat aantal blijft elke dag uitbreiden.
BASE Company was de tweede mobiele operator die een 4G-netwerk lanceerde, wat ervoor zorgt dat mobiele toestellen internetsnelheden kunnen halen die zo snel voelen als thuis surfen over een vaste internetverbinding.
4G bij BASE Company is volledig gratis en wordt automatisch aangeboden aan klanten met een ongelimiteerd tariefplan vanaf B-39, BASE Check 35 en BASE business vanaf Pro Talk.
Elke dag wordt het 4G-netwerk van BASE Company beter, en worden meer steden toegevoegd aan het netwerk. Vandaag zijn 144 plaatsen voorzien van het BASE Company 4G-netwerk. (http://basecompany.be/nl/x/162/het-netwerk-in-beeld)

4G ONTWIKKELINGEN: MEER ANTENNES, MEER GEMEENTEN, NIEUW SPECTRUM
BASE Company blijft investeren in de toekomst: elke dag worden nieuwe antennes geplaatst. Maar, antennes plaatsen is niet genoeg, er moet ook getest worden. “We willen de beste 4G-netwerkkwaliteit voor onze klanten, dus we doen uitgebreide testen vooraleer we nieuwe sites lanceren”, zegt Jos Donvil, CEO van BASE Company. BASE Company zal nieuwe steden en gemeenten blijven toevoegen, en houdt de klanten op de hoogte via verschillende kanalen, zoals sociale media, BASE Shops en ALLO telecom shops.
De verwerving van de 800MHz-frequenties zorgen ervoor dat BASE Company 4G nog sneller en kosteffectiever zal kunnen uitrollen. In combinatie met zijn 1800MHz-licentie – waarop het op 1 oktober de 4G-diensten lanceerde- - en zijn 2,6GHz-pectrum, beschikt het over de ideale portefeuille om een 4G-netwerk van topkwaliteit uit te rollen.

WAT IS 4G?
4G maakt het mogelijk om supersnel foto’s te delen, films te kijken, apps te downloaden, en zoveel meer, tegen een realistische snelheid rond 20 Mbps (theoretische snelheid tot 86 Mbps), of 10x sneller dan 3G.

WIE KAN 4G GEBRUIKEN?

Iedereen met een 4G-compatibele smartphone, die zich op een plaats bevindt met 4G-netewerk, en beschikt over een bundel waarin 4G is inbegrepen.

HET NETWERK VAN BASE COMPANY
BASE Company is vandaag nummer één qua gesprekskwaliteit, en staat op gelijke voet met de nummer één qua datakwaliteit.
BASE Company werkt elke dag aan de verbetering van zijn netwerk en kan nu al stellen dat:
- het 2G-netwerk (bellen en sms'en) 99,9% van alle Belgen dekt
- het 3G-netwerk (mobiel internet) 99,69% van alle Belgen dekt
- Het 3G Dual Carrier-netwerk (tot tweemaal zo snel als 3G, snelheden tot 42 Mbps) 83,74 % van alle Belgen dekt (61% bij de lancering in april 2013)
- 4G snel wordt uitgerold, zodat u even snel kunt surfen als thuis (tot 89 Mbps)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ik vraag me af waar ze de 89Mbit van halen, het is noch een theoretische max, noch een indicatie van de realistische snelheden.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

TiTanium schreef:
Rke schreef:Ik heb in dat menu geen lte staan. Er staan maar 3 opties:
Wcdma/gsm auto
Wcdma only
Gsm only
De 4e optie ontbreekt nog altijd na mijn update!
Beste,
installeer de volgende app: https://play.google.com/store/apps/deta ... info&hl=nl
Je krijgt dan 4 opties, neem "Informatie apparaat"
Dan zie je een boel gegevens gaan en als je verder naar onder gaat staat er meestal "GSM/CDMA auto (prl)", klik daar op.
Zet de optie "LTE/GSM/WCDMA" actief, indien je 4G bereik hebt zal deze connecteren op 4G. Indien je niet zeker ben kan je ook geforceerd zetten, om effectief te testen.
Zou het kunnen dat dit op een Nexus 5 ook gedaan moet worden aangezien ik daarop ook geen 4G krijg bij proximus?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”