Generation Connect

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Aiai, er zitten hier een paar gefrustreerde mensen in een chatconversatie precies...

Iet anders:
Marlboro schreef:Ik heb altijd al geweten dat als je een abo van 24maand hebt je na meende ik 18maand kan afzeggen (gratis) of dus gratis overschakelen naar een ander.
Ik weet niet hoe dat bij u zit? Als je hetzelfde hebt als mij eentje van 24maand dan moet je normaal gezien in je 18de maand zitten om gratis te kunnen veranderen of afzeggen (tenzij iemand beter weet en ik mis ben)?
Dat is ook iets dat je eerst nog aan de klantendienst kan vragen, maar laat je nie in de zak zette, normaal gezien kan je alvast vroeger overschakelen (gratis dus) als je in 18de maand volledig om is.
Ik zou over zo'n dingen niet beweren dat je ze 'altijd geweten hebt' als je er daarna zelf aan twijfelt 'meende ik', 'tenzij iemand beter weet en ik mis ben'. Ik vermoed dat het eerder van horen zeggen is, of ergens ne keer ooit gelezen. Mss beter eerst zeker weten als je zo'n dingen zegt, want met zo'n info is niemand iets.

Soit, er is in ieder geval niets van aan bij Proximus. Bij BASE is het wel zo dat je bij een 24-maandencontract na 15 maanden gratis kan opzeggen (staat in het Algemene Voorwaarden).

@Yargo, lees dit eens: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 80#p408390
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

krisken schreef:Ook bij een panne bij proximus of mobistar gaat men onmiddellijk twitteren hoor (laat mij duidelijk zijn : van klanten uit, niet van proximus of mobistar zelf!). Tenminste bij de mensen die ik volg toch. Echter zal men bij MV ook meteen actie ondernemen of dat toch althans proberen. Probleem is dat MV altijd afhankelijk is van Base ivm netwerkproblemen. Bvb bij roaming is MV één grote grap. Telkens een paar kb versturen en hup je ligt van het netwerk. Getest met meerdere gebruikers, meerdere types/merken van gsm, meerdere landen. Bij proximus daarintegen heb ik perfect stubru kunnen streamen in de wagen richting amsterdam daar FM was weggevallen.
Ik denk toch dat er iets in uw testsituatie mis is. In tegenstelling tot het Belgische BASE-netwerk is het Nederlandse KPN-netwerk wél volledig 3G uitgerold. Beter dan dat van Vodafone waar je gebruik van maakt met Proximus.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

@marlboro: Iedereen kiest altijd waar voor hun geld, lijkt mij ook logisch. Heb indertijd de stunt van smile 5 pro fixed call gekregen gehad. 30 oproepen van 1uur @ 5€/maand. Maar die promo was tijdelijk. Maar vind als ze met zoiets beginnen dat ze het effectief voor iedereen beschikbaar moeten maken en niet voor 5000 klanten ;)
EDIT: Tijdelijk was max 18 maand.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

LPS schreef:Aiai, er zitten hier een paar gefrustreerde mensen in een chatconversatie precies...

Iet anders:
Marlboro schreef:Ik heb altijd al geweten dat als je een abo van 24maand hebt je na meende ik 18maand kan afzeggen (gratis) of dus gratis overschakelen naar een ander.
Ik weet niet hoe dat bij u zit? Als je hetzelfde hebt als mij eentje van 24maand dan moet je normaal gezien in je 18de maand zitten om gratis te kunnen veranderen of afzeggen (tenzij iemand beter weet en ik mis ben)?
Dat is ook iets dat je eerst nog aan de klantendienst kan vragen, maar laat je nie in de zak zette, normaal gezien kan je alvast vroeger overschakelen (gratis dus) als je in 18de maand volledig om is.
Ik zou over zo'n dingen niet beweren dat je ze 'altijd geweten hebt' als je er daarna zelf aan twijfelt 'meende ik', 'tenzij iemand beter weet en ik mis ben'. Ik vermoed dat het eerder van horen zeggen is, of ergens ne keer ooit gelezen. Mss beter eerst zeker weten als je zo'n dingen zegt, want met zo'n info is niemand iets.

Soit, er is in ieder geval niets van aan bij Proximus. Bij BASE is het wel zo dat je bij een 24-maandencontract na 15 maanden gratis kan opzeggen (staat in het Algemene Voorwaarden).

@Yargo, lees dit eens: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 80#p408390
Ik heb dat idd vana ndere proximus klanten gelezen toen deze na 18maand zouden gratis opgezegd hebben.

Ik heb bij base ook abo gehad en bij deze heb ik idd ook na 15maand gratis kunnen opzeggen.

Is er hier dan 1 iemand die dan wel voor 200% weet hoe het zit met een proxi abo van 24maand of je vroeger kan opzeggen?
Ge kunt ze kussen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op de situatie is niks mis. MV heeft dit zelfs toegegeven. Bellen en smsen gaat perfect in het buitenland, maar met dataverkeer is er telkens een probleem. Na een paar kilobytes vliegt je sessie er telkens uit. Ongeacht van welk netwerk je gebruikt maakt in NL en ongeacht de technologie (edge of 3G). Welke technologie ik gebruikte tijdens de rit naar Amsterdam...no idea. Weet alleen dat proximus daar wel bleef werken.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krismeeus
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 dec 2011, 11:37

net nog maar is naar 6000 gebeld.
ik moet mijn abbo aangetekend opzeggen, en omzetten naar een pay en go
daarna naar GC...

en als de 5000 dan wegzijn, zit ik daar...

morgen overdag maar is naar de tel van e-shop bellen.

het kan toch niet zijn dat je binnen 1 firma wisselt van tarief dat je dat eerst aangetekend moet opzeggen???

telefonisch kanje het, volgens deze dame ad telefoon, niet opzeggen . raar maar waar zeker?
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Dat is dan jouw ervaring. Ik heb vorige maand in en onderweg naar Hilversum geen enkel probleem gehad met mobiel internet in Nederland.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

nu mss niet in Nederland (met KPN) ... maar het is wel zo dat je met BASE/MV in het buitenland vaak van het netwerk wordt gesmeten als je DATA gebruikt ... heb dit ook vaak voor in bv Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk. Vaak werkt DATA in het buitenland enkel op hun 'Challenger Netwerk' (KPN netwerk of partners) - de andere roaming partners hebben blijkbaar niet graag dat BASE/MV klanten op hun netwerk surfen.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik ben dit jaar naar Tenerife geweest en heb met mobile vikings kunnen surfen op 3G al moet ik zeggen de 3G ook daar schrijnend is qua snelheid en heb ook wel eens platgelegen, das precies ne virus bij da netwerk :-).

Helaas kon ik geen andere nemen, deze wilde idd niet.
Ge kunt ze kussen
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

krismeeus schreef:net nog maar is naar 6000 gebeld.
ik moet mijn abbo aangetekend opzeggen, en omzetten naar een pay en go
daarna naar GC...

en als de 5000 dan wegzijn, zit ik daar...

morgen overdag maar is naar de tel van e-shop bellen.

het kan toch niet zijn dat je binnen 1 firma wisselt van tarief dat je dat eerst aangetekend moet opzeggen???

telefonisch kanje het, volgens deze dame ad telefoon, niet opzeggen . raar maar waar zeker?
Ik heb hetzelfde te horen gekregen, ik moest naar een verkooppunt gaan om op te zeggen omdat ze mijn handtekening nodig hebben, ik raad je misschien aan dat ook te doen ipv aangetekend op te zeggen, je bent sneller klaar en de kans dat de actie nog loopt is dus groter
Afbeelding
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

@ LPS: Ik had dit daarjuist ook al gelezen, maar mijn vraag blijft maar voor de helft beantwoord. Het voornaamste is eigenlijk of ik eens ik de kaart heb ontvangen nog een nummerwijziging kan doorvoeren?

PS: Ik denk dat die max 5000 klanten 1 héél erg grote klucht is. En iedereen loopt er gewoon met zijn ogen open in. Eerst en vooral willen ze je het gevoel geven dat je vlug moet zijn, dus dat je sneller een beslissing gaat nemen om over te stappen om er toch maar bij te zijn. Denken jullie nu echt dat wanneer ze hun "5000" klanten bereikt hebben, en er nog 100den een aanvraag doen, ze hun potentiele klanten zomaar in de kou gaan laten staan? Dat zou pas echt dom zijn. Ze zijn nu gewoon aan het aftasten en binnenkort zullen ze wel met nog andere pakketten komen, want die 2GB is eigenlijk voor 80% teveel.
Laatst gewijzigd door Yargo 08 dec 2011, 18:32, in totaal 1 gewijzigd.
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

@Yargo, grote kans dat je gelijk hebt. Echter een andere mogelijkheid is dat ze een testproject willen runnen met een beperkt aantal klanten om te kijken hoe de netwerkbelasting wijzigt. Dit om problemen zoals in Nederland de afgelopen jaren te vermijden
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bon, ik moet morgennacht een ritje naar Steenbergen maken met een andere MV gebruiker (dus dat zijn maar eventjes 4 simkaarten van MV en 2 simkaarten van Proxi in totaal) dus zullen het dan nog maar eens testen hoe het zit aldaar. Zou mij sterk verwonderen mocht het nu plots OK zijn... Ter info : vraag even na op @mobilevikings hoelang deze problemen die ik hier aankaart geduurd hebben. Maanden! Ik ben zelf een MV gebruiker met 3 simkaarten, maar ik heb inmiddels één kaart laten omzetten naar GC. MV is een fantastische operator met zeer goeie support en is zeker een baanbrekend product geweest. Dankzij hun komt proximus met dergelijk aanbod. Echter is het 3G netwerk van proximus wel beter dan Base.

Trouwens : ook buiten Europa heeft MV problemen. Dit jaar in Mexico kon ik geen data doen met MV maar WEL met base en proximus. Dusjah...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Yargo; ik heb liever teveel data dan te weinig hoor :-).
Mijn verbruik is door de jaren heen altijd maar gestegen ook; vorige maand zat ik al aan 800MB en ik ben dan nog niet vol doorgegaan, heb dan nog niet alles kunnen gebruiken :-).
Heb nog redelijk veel thuis gezeten en thuis op wifi netwerk gesurft.

Tgohja, zoals ik al genoeg heb gezegd, tkan me allemaal nie schelen, ik wil zo snel mogelijk overschakelen,punt.
Ge kunt ze kussen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Yargo schreef:PS: Ik denk dat die max 5000 klanten 1 héél erg grote klucht is. En iedereen loopt er gewoon met zijn ogen open in. Eerst en vooral willen ze je het gevoel geven dat je vlug moet zijn, dus dat je sneller een beslissing gaat nemen om over te stappen om er toch maar bij te zijn. Denken jullie nu echt dat wanneer ze hun "5000" klanten bereikt hebben, en er nog 100den een aanvraag doen, ze hun potentiele klanten zomaar in de kou gaan laten staan? Dat zou pas echt dom zijn. Ze zijn nu gewoon aan het aftasten en binnenkort zullen ze wel met nog andere pakketten komen, want die 2GB is eigenlijk voor 80% teveel.
Zou mij niet verwonderen dat dit effectief tot 5000 inschrijvingen gaat zijn. Zoiets is reeds eerder gebeurd met generation internet.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

@Yargo: bedoel je of je die nummeroverdracht direct moet uitvoeren? Of wat bedoel je met 'nummerwijziging'?

Ik zie Proximus ook afklokken rond de 5000 inschrijvingen, bijvoorbeeld als de teller op 5k staat dat ze dan afsluiten en alle lopende aanvragen nog behandelen maar geen nieuwe meer toelaten. Niemand die een aanvraag gedaan zal gedaan hebben, zal geweigerd worden: dat is echt irreëel imo.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik denk (hoop) dat ze uiteindelijk de gewone mobile internet abo's ook wel zullen updaten naar meer hedendaagse proporties.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Idd Lord Utopia.
Maar ik denk dat je daar wel van kan uitgaan. Dit is wellicht gewoon een testcase zodat ze kunnen probere in te schatten wat het zou opleveren als ze hun formules gaan aanpassen. Hoeveel data er effectief gebruikt gaat worden van die 2GB, hoeveel mensen bereid zijn meer te betalen voor een beter netwerk. En dergelijke meer.

En dan wat statistiek loslaten erop, en huppa, daar rolt een nieuwe formule van de band, gemaakt om rendabel te zijn en in de zelfde move de concurrentiele mnvo's die base gebruiken van de kaar te vegen door de netwerk troef te spelen.
En als ze niet beperkt werden in het aantal gebruikers omwv concurrentieregels (als dat klopt....) hadden ze misschien nu al die stap gezet. Maar wie zijn wij om de interne werking van proximus hun marketing te analyseren....

Misschien niet de mooiste of vriendelijkste zet, maar wij als consument kunnen er maar voordeel van hebben natuurlijk :-)



( ben ik de enige die zich ergert aan de off-topic slowchat van een zeker Jantje hier ? - Mv stuff -> MV forum, neen ? )
Laatst gewijzigd door FlashBlue 08 dec 2011, 18:54, in totaal 2 gewijzigd.
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Het feit dat er op de gewone Proximus/Pay&Go site nergens een vermelding is van het nieuwe tarief doet me toch ook denken dat het iets tijdelijk is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Wat is Generation Connect?

Generation Connect is een prepaidkaart met een beperkte uitgave (5000 klanten) waarmee je 3 buitengewone bonussen krijgt voor elke herlaadbeurt van €20 of meer: 2GB om te surfen in België, 2000 SMS naar alle Belgische netwerekn en 10MB cumuleerbaar tot 100MB om te surfen in 28 Europese landen. Wanneer deze 5000 kaarten zijn verdeeld, kun je ze niet meer bestellen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ik kan blijkbaar niet meer bellen sinds ik overgeschakeld ben naar Connect... Nog iemand dat probleem?
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

timofp schreef:Het feit dat er op de gewone Proximus/Pay&Go site nergens een vermelding is van het nieuwe tarief doet me toch ook denken dat het iets tijdelijk is.
Beperkt in tijd wellicht niet, wel beperkt in gebruikers momenteel.
Zou max. om 5000 gaan, opgelegd omwv concurrentieregels. Zie ergens op eerste pages van het topic voor wat uitleg (dacht van proximusboyke, maar niet zeker)

// Damn you Xenne ;-) Veel te rap gij :P
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

@Lord Utopia ..... Dat hoop ik ook :-)
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

LPS schreef:Ik kan blijkbaar niet meer bellen sinds ik overgeschakeld ben naar Connect... Nog iemand dat probleem?
Ik denk dat jij hier zowaar de enige bent die het al effectief heeft :-).
Ge kunt ze kussen
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Marlboro, mensen die al bij proxi zaten en overstappe van prepay naar GenCon, gaan idd het eerste zijn.

Ik vermoed dat mensen die van andere providers komen, pas maandag iets kunnen gaan zeggen qua ervaringen.
Volgens de mensen van de E-shop zouden kaarten die gisteren besteld zijn, vandaag verzonden worden, met wat geluk komen die morgen aan.
En dan moet je nog de activatietermijn tellen, die wellicht niet in het weekend zal liggen ? Al ben ik daar niet zeker van.

Dus we zullen het voorlopig moeten doen met de ervaringen van proximussers die intern switchen van formule.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

LPS schreef:@Yargo: bedoel je of je die nummeroverdracht direct moet uitvoeren? Of wat bedoel je met 'nummerwijziging'?

Ik zie Proximus ook afklokken rond de 5000 inschrijvingen, bijvoorbeeld als de teller op 5k staat dat ze dan afsluiten en alle lopende aanvragen nog behandelen maar geen nieuwe meer toelaten. Niemand die een aanvraag gedaan zal gedaan hebben, zal geweigerd worden: dat is echt irreëel imo.
Ik bedoel mijn nummeroverdracht. Dit omdat ik het liefst eerst mijn resterende 50€ bij MV opsoepeer en dan pas mijn nummer laat overzetten.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb contact gehad met 6000, er zouden idd problemen zijn met de overschakeling. Ik moest de kruistest uitvoeren (sim in andere gsm), wat uiteraard niet hielp. Als dat niet lukte moest ik een nieuwe simkaart gaan halen morgen. Zal dat dan maar doen zeker? Lijkt me straf dat dat er iets mee te maken heeft plots, maar iets in mij zegt dat ik niet veel keuze heb...
Nog een pechvogel gevonden op Twitter: http://goo.gl/VMTYQ

@ Yargo: ah, daar heb ik geen idee van hoe die MNP precies in z'n werk gaat. Als het een formulier is dat je moet insturen dan kan je dat altijd uitstellen, als het via sms is zoals bij Scarlet dan kan je wachten met de bevestiging via sms te sturen. Dus ik vermoed van wel, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. Binnenkort kunnen ze het hier wel zeggen, als de eerste pakketten via bpost aankomen bij de forumleden hier.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik houd jullie alvast op de hoogte, heb ergens zo'n slecht vermoeden ik de mijne volgende week maar zal krijgen mijnen microsimkaart.
Ge kunt ze kussen
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

@Marlboro, ga je toch een nieuw nummer aanvragen, Ik ga morgen naar de winkel om mijn abbo om te zetten in een pay&go kaart, daarna kan je naar de klantendienst bellen om je formule onmiddelijk om te zetten naar Generation-Connect.
Afbeelding
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ga denk ik morgen maar eens bellen. Of is de klantendienst ook nu nog bereikbaar?

EDIT: Net proberen bellen. Eerst zeggen ze de wachttijd bedraagt tussen 2 en 5 minuten, en dan even later van onze kantoren zijn gesloten. Handig... Vooral als er op de site het volgende staat:

+32 (0)78 05 6000

Met een andere telefoon, ook in het
buitenland (prijs van een normale
oproep)

Openingsuren
Alle dagen, de klok rond

*** zucht ***
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

timofp; ik moet anders 150 euro contratcbreuk betalen e.

Ik zou graag teweten komen of je nu vroeger kan opzeggen of niet als je aboke hebt van 24maand bij proximus? Niemand die daar vanop de hoogte is?
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Vroeger opzeggen kan ALTIJD, mits 150 euro opzeggingsvergoeding.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Troja, ja maar das mijn vraag niet.

Bij bv base als ge abo had van 24maand kon je na 15maanden gratis afzeggen.
Ge kunt ze kussen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je na 15 maand wilt afzwaaien, dan moet je 9x je abonnementskost betalen indien deze lager is dan €150. Indien hoger betaal je maar 150 euro.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik zal morgen eens voor bellen hoe dat juist zit want ik ga het hier nie teweten komen.

Bij telenet weet ik dat dat zo is als je zo ne gsm hebt bijgenomen dat als je dan wil opzeggen je het totale aantal maanden moet betalen.

Bij base weet ik mee een aboke van 24maand je na 15maand al gratis kan opzeggen en je helemaal nikske moet betalen.

Alleen bij mobistar en vooral proximus weet ik nie hoe dat ermee zit.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

@ Krisken : die 150 euro is in mijn ogen en ik denk bij velen anderen toch wel veel geld om onder je contract uit te kunnen . Toch zeker als het hier een overschakeling is naar een generation connect formule nota bene bij dezelfde operator . :cry:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb je zeker gelijk in! Maar ieder moet diezelfde som voor zich maken hé.

150 euro is zeker een pak geld, maar als je een abonnement hebt van €5/maand en je moet nog 5 maand "uitdoen", dan kost dit je 25 euro. En dat valt weer wel mee...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik zie iedereen hier wel spreken van die bewuste €150, maar niemand rekent blijkbaar de kost van zijn nieuw abonnement/prepaid erbij. Iemand die nog een jaar moet doen betaald dus €150 opzeggingsvergoeding PLUS €240 voor hetzelfde jaar Generation Connect.

€150 <> €390

Dat verandert het plaatje aanzienlijk me dunkt. Dan wacht ik toch liever tot belgacom nog eens zijn voorwaarden wijzigt of een onterechte prijsstijging doet, dan kan je gratis opzeggen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Tis ne soep.

Als kirsten gelijk heeft; dan moet ik 105 euro dokken omdat ik 15 euro per maand betaal, (die data is deze maand verlopen en was voor 12maanden).
Maarja, ik heb nu een nieuw nr aangevraagd, zou stom zijn toch om die 105 euro vor noppes te gaan betalen toch? Kaartje gewoon houden dan en ik kan dan nog 60min bellen e ieder maand.

Als het zo is zoals ik hoop dat ge na 18maand gratis kan opzeggen, dat zou makkelijkst van allemaal zijn voor mij.


u hebt een Generation MTV 15abonnement
bij Proximus. Het contract loopt af op 11/07/2012

u hebt een Internet On GSM Intenseabonnement
bij Proximus. Het contract loopt af op 30/11/2011.
Ge kunt ze kussen
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

2Flip schreef:
iceke schreef:Ik wil m'n geld helemaal niet opsparen, ik vraag me af wat er na 30 dagen gebeurt met m'n geld als ik niet oplaad ? kan ik dan niet meer bellen ? of geen internet meer ? of ga ik dan moeten betalen voor internet (prijs?).
Bij Proximus is dit duidelijk, bellen aan zelfde prijs 25cent en surfen aan € 0,50/MB.... bij mv vind ik dit niet direct terug.
Bij MV is het op dat vlak zelfs nog beter:
Bellen 24ct/min (of 14ct/min als je herlaad voor 40euro).
Sms'en na de 31dagen is à 10ct/sms (https://mobilevikings.com/nl/offer/rates/full-option/)
Data buiten de bundel is à 50ct/mb MAAR er is een "grace period". Na de 31 dagen kan je nog even gratis surfen (zelfs tot meerdere weken ;) )
Zit hier al 3 maand te surfen op mijn 15€ herlading, vroeger herlaadde ik om de 2maand, surfen blijft gratis ! Tegenwoordig bel ik soms nog (edge), anders bel ik via voip/ sms'en stuur ik gratis via android app.
20€*12=240€/jaar voor gratis internet, bij mij is dat beperkter (3-4 keer herladen per jaar:45-60€/jaar).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”