Pagina 7 van 7
Geplaatst: 23 maa 2004, 14:14
door byter-
Anonymous schreef:Djorre schreef:het zijn contracten van een jaar ... daar kan je niet onderuit ... zeker niet op basis van lage snelheden
daar kan ik wel van onderuit, ze kunnen de beloofde snelheden niet halen en disconnects zijn er veel te dikwijls.Soms lukt het ook niet om in te loggen en ben ik dus kostbare tijd kwijt! Je moet maar even het handelsrecht raadplegen.als ik niet meer betaal dan gaan ze mij schorsen dus ben ik dan nog abonnee?
overlaatst probeerde iemand dit maar lees de Algemene Voorwaarden
ze sluiten je idd af MAAR je blijft het abo geld verschuldigt
geen garandeerde snelheden staat er ook btw duidelijk in
Geplaatst: 23 maa 2004, 15:35
door metal
en als ge dan nie verder betaald komt der zo een ventje langs da wel is wa in beslag kan nemen denk ik
Geplaatst: 23 maa 2004, 17:00
door Fr3aK
Artikel 11: overmacht
Geen van beide partijen zal ten opzichte van de andere aansprakelijk zijn voor de niet uitvoering of
vertraging in de uitvoering van bepaalde verplichtingen uit onderhavige overeenkomst, die een gevolg
zouden zijn van overmacht.
Een geval van overmacht leidt tot het opschorten van de verplichtingen die voortspruiten uit onderhavige
overeenkomst en dit voor de hele duur van de situatie van overmacht. Indien de toestand van overmacht
evenwel langer aanhoudt dan 30 opeenvolgende dagen, resulteert dit in een recht tot opzegging van
rechtswege van deze overeenkomst in hoofde van de ene of andere partij, acht dagen na het versturen
van een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarbij kennisgegeven wordt van deze beslissing.
Ik kan wel mijn abbonement afsluiten ....
Greetz
Geplaatst: 23 maa 2004, 17:19
door Sasuke
Geachten,
Ik heb dit laten nalezen door een wetsdienaar en hem de situatie van a2f uitgelegd. Indien webvisie na al het nieuws hier op de site geen andere verklaring kan geven is de klacht van "overmacht" geldig en is het inderdaad mogelijk uw abbonnement op te zeggen daar het aantoonbaar is dat de problemen al langer dan 30 opeenvolgende dagen duren.!!
Indien webvisie met een uitgebreide schriftelijke verklaring zou komen daarentegen kunnen zij (en wij) zich niet beroepen op overmacht, hierdoor zou bovenstaande uiteraard wegvallen en heb je geen geldige reden om je abbo op te zeggen.
Zoals ik het zie is dit een win-win situatie voor de gebruikers: Ofwel kun jij je abbo opzeggen als je dit wil en ben jij ervan af. In het andere geval zou Webvisie een uitgebreide schriftelijke verklaring moeten geven waarin duidelijk word aangetoond dat het probleem bij hen ligt, en dan kun je daarop weer voortbreiden.
Persoonlijk interesseert het me niet, want ik behoud mijn abbo "graag" tenminste tot het einde van het contract. Pas dan neem ik m'n beslissing.
Maar ik kan me best voorstellen dat anderen hier anders over denken. Misschien dat zij nu iets zijn met deze informatie.
Mvg,
Sasuke
Geplaatst: 23 maa 2004, 21:33
door Gast
to the top
wegens een uitstekende uitleg van Sasuke
voor mensen die van a2f afwillen, zeker een grote hulp
dank
Geplaatst: 23 maa 2004, 21:38
door Gastje
Ik heb al Skynet Plus besteld en ze zetten me 30/03 erop dus byebye A2F. Ik ben klant van begin September, ik heb 1 maand kunnen genieten van snelheden tot 350Kb/s maar toen was het gedaan. Het duurt voor mij dus al heel wat langer dan 30 dagen en ik heb nog altijd geen uitleg gekregen waarom of door wie de problemen worden veroorzaakt dus ik kan opzeggen met als reden "overmacht".
Greetz
Geplaatst: 23 maa 2004, 23:04
door Davy_117
Ik ben bij a2f aangeslote sinds 12 februari.
Als ik dan men contract wil opzegge,moet ik dan een aangetekende brief sturen?Ik bedoel maar,het is aantoonbaar dat de probleme zich meer dan 30 dagen aanhouden,en ik wil graag terug naar skynet gaan.
En ook,ik zie het ni meer zitte om nog te wachte tot de problemen opgelost zijn,aangezien er niemand van a2f iets zegt van wanneer de probleme zoude opgelost zijn.
Ik ben er niet veel mee als ze zegge,"de problemen worden zo spoedig mogelijk opgelost".
Als ze dan een datum zegge tenminste,of wat dan ook,dan ben ik bereid om nog wat te wachte,maar met dit hier ben ik niets.
Dus wat moet ik doen om contract te verbreke zonder boete?
Geplaatst: 24 maa 2004, 12:35
door Davy_117
Any1?
Geplaatst: 24 maa 2004, 12:40
door Weetgraag
Hou deze topic verder in de gaten, misschien komt er nog info over het hoe en wat je moet doen maar als je je contrat verbreekt zeker altijd aangetekend doen, anders heb je geen bewijs.
Over de te ondernemen stappen kan ik je niets vertellen maar zeker is dat dit nog een vervolg zal hebben.
Greetz
Weetgraag
Nieuw abonnement aangevraagd
Geplaatst: 24 maa 2004, 13:21
door Braindamage
Hey,
Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd bij A2F de dag voor ik op dit forum over de problemen las.
Toen ik dus over deze problemen gelezen had, heb ik onmiddelijk een mail gestuurd om de aanvraag tot aansluiting te annuleren, maar nu kreeg ik vandaag de aanloggegevens en faktuur voor eerste 3 maanden toegestuurd, maar naar mijn weten heb ik nog geen contract getekend
kan dit dan? Zo'n aanvraagformulier kan toch niet als contract gezien worden, ofwel????
Mijn huidige ADSL verbinding van Tiscali werkt ook nog, dus is die van A2F nu al actief of niet?
Ik ga in ieder geval niet proberen aan te loggen, want dan kunnen ze zeggen dat ik al online geweest ben. Mja wachten tot na 14u om ze te kunnen bellen.
Vriendelijke greetz
Geplaatst: 24 maa 2004, 13:27
door meon
Wees gerust, als je nog op tiscali kan inloggen, dan KAN je niet inloggen op A2F
thx
Geplaatst: 24 maa 2004, 13:31
door Braindamage
Thx,
maar ik vind het raar dat ik al de faktuur toegestuurd krijg en de inloggegevens zonder dat ik een contract getekend heb. Dan klopt er toch iets niet. Ofwel zijn ze overijverig daar bij Webvisie als het op ontvangen van geld aankomt.
Vriendelijke greetz
Antwoord Tiscali (webvisie nog niet bereikbaar)
Geplaatst: 24 maa 2004, 13:57
door Braindamage
Tiscali zelf heeft nog geen aanvraag gekregen tot annulatie vanwege webvisie, maar volgens hen kan zo'n ondertekend aanvraag formulier wel effectief worden gezien als een effectieve aanvraag tot overschakeling, zonder bijkomend contract. Maar tot 7 dagen na activatie zou je het alsnog kunnen annuleren, dus nu hopen dat ik webvisie aan de lijn krijg
Geplaatst: 24 maa 2004, 15:05
door Sasuke
Davy_117 schreef:Ik ben bij a2f aangeslote sinds 12 februari.
Als ik dan men contract wil opzegge,moet ik dan een aangetekende brief sturen?Ik bedoel maar,het is aantoonbaar dat de probleme zich meer dan 30 dagen aanhouden,en ik wil graag terug naar skynet gaan.
En ook,ik zie het ni meer zitte om nog te wachte tot de problemen opgelost zijn,aangezien er niemand van a2f iets zegt van wanneer de probleme zoude opgelost zijn.
Ik ben er niet veel mee als ze zegge,"de problemen worden zo spoedig mogelijk opgelost".
Als ze dan een datum zegge tenminste,of wat dan ook,dan ben ik bereid om nog wat te wachte,maar met dit hier ben ik niets.
Dus wat moet ik doen om contract te verbreke zonder boete?
Davy,
Spijtig genoeg kan/mag ik hier niet op antwoorden. Aangezien ik niet over ALLE informatie beschik die van betrekking kan zijn op het al dan niet opzeggen van je contract onder artikel 11.1 van de algemene voorwaarden van het contract met Webvisie.
Wat ik je wel kan zeggen is dit: bel/schrijf naar Webvisie hierover en zie wat zij te zeggen hebben. Je kan eventueel ook een aangetekend schrijven richten aan webvisie met aanvraag tot verbreking van het contract zonder opzeggingsvergoeding en duidelijk je redenen hiervoor geven (zie vorige post). Zeg daar dan wel bij dat je dit enkel wil indien je daadwerkelijk onder die noemer kan opzeggen zonder opzeggingsvergoeding. Vraag zeker achter een verklaring indien dit niet zou kunnen volgens hen.
Voor zekerheid verwijs ik je door naar een advocaat of de ombudsman of enig andere wetsdienaar met meer kennis van zaken.
Grtz,
Sasuke
Geplaatst: 24 maa 2004, 17:42
door The_Borg
Bij mij hebben ze bij webvisie zelfs eens beweert dat ze mijn aangetekend schrijven niet ontvangen hadden (ging over het feit dat ik een factuur betaald had en zij zeiden van niet). Wat een losers zijn dat daar sech. Een aangetekend schrijven komt ALTIJD aan, anders zou het geen aangetekend schrijven zijn he. Ze hebben mij toen toch maar weer terug aangesloten omdat ze blijkbaar zelf beseften dat ze pure onzin aan het uitkramen waren.
Re: Nieuw abonnement aangevraagd
Geplaatst: 24 maa 2004, 21:06
door Seal
Braindamage schreef:Hey,
Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd bij A2F de dag voor ik op dit forum over de problemen las.
Toen ik dus over deze problemen gelezen had, heb ik onmiddelijk een mail gestuurd om de aanvraag tot aansluiting te annuleren, maar nu kreeg ik vandaag de aanloggegevens en faktuur voor eerste 3 maanden toegestuurd, maar naar mijn weten heb ik nog geen contract getekend
kan dit dan? Zo'n aanvraagformulier kan toch niet als contract gezien worden, ofwel????
Mijn huidige ADSL verbinding van Tiscali werkt ook nog, dus is die van A2F nu al actief of niet?
Ik ga in ieder geval niet proberen aan te loggen, want dan kunnen ze zeggen dat ik al online geweest ben. Mja wachten tot na 14u om ze te kunnen bellen.
Vriendelijke greetz
Ik vrees eigenlijk dat het formulier dat Webvisie ontvangen heeft van je wel degelijk een contract is.
Als je hun diensten vraagt en je ondertekent het, dan ben je de klos.
Ivm die mail:
Denk niet dat een mail (nog niet) rechtsgeldig is dus zal je het inderdaad op een andere manier moeten proberen.
Ik wens je alvast veel succes.