Vdsl2 bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Giel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:16

Afbeelding
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

De sagem in bridge zetten: hoe begin je hier aan? (gebruik van PPPoE toch?)

interface name:
Lan bridge: niets aan wijzigen of wel wijzigingen aanbrengen?
Wan eth1.20 VoIP: disabled.
WAN PPPoE: in bridge zetten, verder nog aanpassingen doorvoeren en rebooten?

ipadres router: 192.168.0.5, ipadres sagem: 192.168.0.65

edit: gewoon wan ppoe disabled (erna) zetten en het zou moeten werken, werkt! thanks to Benbits!
Laatst gewijzigd door silencer op 29 jul 2009, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
gun28
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2009, 10:15

Mijn connectie valt om het half uur weg, resetten van de sagem modem helpt niet. Ik moet de belkin router resetten. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Een collega zegt dat de sagem en belkin niet samenwerken, maar waarom dan wel voor een half uur en na het resetten weer enz ...
Wat betekent "in bridge" zetten eigenlijk? Alvast bedankt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

gun28 schreef:Mijn connectie valt om het half uur weg, resetten van de sagem modem helpt niet. Ik moet de belkin router resetten. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Een collega zegt dat de sagem en belkin niet samenwerken, maar waarom dan wel voor een half uur en na het resetten weer enz ...
Wat betekent "in bridge" zetten eigenlijk? Alvast bedankt.

welke belkin? Zou je er anders niet beter een deftige router achter zetten ipv zo'n belkin (op lange termijn vliegt hij er wss toch uit)? (bvb pfsense, cisco)
Mss kun je het wel verhelpen via telnet (zie online manual co.uk)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb geen enkel probleem met mijn oude belkin modem/router aan die sagem, nogmaals eveneeens met een gewone adsl1 splitter, haal dus deze speed (12MB/s speedconnectabbo ermmee ...(eigenaardig)

Afbeelding

ps die sagem modem staat automatisch op bridge, je kan die niet anders instellen..; :wink:
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Na zes dagen terug online, zal snelheid nog eens moeten testen op een andere pc want op speedtest slechts 2mb down en 1.65mb up ...

En usenet gaat hier ook trager en soms even snel als voorheen
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

gun28 schreef:Mijn connectie valt om het half uur weg, resetten van de sagem modem helpt niet. Ik moet de belkin router resetten. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Een collega zegt dat de sagem en belkin niet samenwerken, maar waarom dan wel voor een half uur en na het resetten weer enz ...
Wat betekent "in bridge" zetten eigenlijk? Alvast bedankt.


Zet uw belkin in dmz.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

settings modem only (handig voor in een tutorial):


LAN Bridge Connected

Wan eth1.10 PPP Connected

Wan eth1.20 VoIP Disabled

WAN PPPoE Disabled

speedtest:
Download Speed: 11425 kbps (1428.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 971 kbps (121.4 KB/sec transfer rate)
gun28
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2009, 10:15

Ondertussen heb ik de tweede router (de belkin) er tussenuit gehaald en werkt alles naar behoren, heel af en toe verlies ik nog eens connectie en moet ik de sagem resetten. Ik gebruik geen splitter, blauwe draad rechtstreeks de muur in ...
Het probleem is dat een deel van mijn bedraad netwerk nu niet meer bestaat. De sagem heeft maar 1 lan poort en die gebruik ik nu voor mijn Tivx mediaplayer. Mijn XBox 360 probeer ik nu draadloos te verbinden maar dat lukt absoluut niet. De XBox "ziet" de sagem wel maar kan geen connectie maken. Na wat zoekwerk op google blijkt dit een bekend probleem te zijn waar niemand echt een oplossing voor heeft, althans de aangeboden oplossingen op google werken niet.

Iemand hier hetzelfde probleem en/of een oplossing?
Mijn zoon zou jullie heel dankbaar zijn. :wink:

Beste groeten
point7
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2009, 11:04

gun28 schreef:Ondertussen heb ik de tweede router (de belkin) er tussenuit gehaald en werkt alles naar behoren, heel af en toe verlies ik nog eens connectie en moet ik de sagem resetten. Ik gebruik geen splitter, blauwe draad rechtstreeks de muur in ...
Het probleem is dat een deel van mijn bedraad netwerk nu niet meer bestaat. De sagem heeft maar 1 lan poort en die gebruik ik nu voor mijn Tivx mediaplayer. Mijn XBox 360 probeer ik nu draadloos te verbinden maar dat lukt absoluut niet. De XBox "ziet" de sagem wel maar kan geen connectie maken. Na wat zoekwerk op google blijkt dit een bekend probleem te zijn waar niemand echt een oplossing voor heeft, althans de aangeboden oplossingen op google werken niet.

Iemand hier hetzelfde probleem en/of een oplossing?
Mijn zoon zou jullie heel dankbaar zijn. :wink:

Beste groeten


Een oplossing zou zijn een losse switch + een losse WiFi access point aansluiten. Ik heb dat ook een hele tijd gebruikt vroeger omdat ik maar een gewone ADSL modem had met 1 UTP poort en zonder WiFi. Pas met deze nieuwe Sagem heb ik dat WiFi access point uit mijn keten kunnen halen. De switchen heb ik nog wel omdat ik teveel UTP connecties (meer dan acht) nodig heb.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

The installation/migration/adaptation of your vdsl2 connection is planned on 20090805

De router moet nog aankomen :evil: en natuurlijk nog niks van Dommel gehoord (the usual)


edit: Ze waren "vergeten" om de modem te sturen :bang: Morgen *zou* die moeten vertrekken... Heb er nog op gehamerd om ons te bellen als dat gedaan is. En anders stalk ik ze wel weer opnieuw. Komaan hè... :nono:
Laatst gewijzigd door ctgilles op 03 aug 2009, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

ctgilles schreef:The installation/migration/adaptation of your vdsl2 connection is planned on 20090805



Dommel kent dus duidelijk nog altijd niet de taalwetgeving in dit land.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:
ctgilles schreef:The installation/migration/adaptation of your vdsl2 connection is planned on 20090805



Dommel kent dus duidelijk nog altijd niet de taalwetgeving in dit land.

Nja, ik ben al blij dat ik geen Franstalige versie aankrijg :) Engels eerst vind ik nog ok. Hun helpdesk is echt Vlaams (ze s**** wel maar er zitten tenminste geen Indiërs die amper Nederlands kunnen)


Als ze morgen weer "vergeten" om te verzenden kunnen ze zich wel aan een briefje verwachten van de advocaat. Voor home users is dat nog niet erg als ze even zonder zitten maar bij bedrijven mogen ze wat aandachtiger zijn... Maarja, bedrijven gaan bij Easynet :)


Liever wringen dan het aftrappen ;) Ik maak het ze niet makkelijk en iedereen klaagt maar... Maar uiteindelijk is Dommel nog steeds super als je geen technische probs hebt. En dat is al een kleine 2 jaar zo *touches wood*
Afbeelding
gun28
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2009, 10:15

Liever wringen dan het aftrappen ;) Ik maak het ze niet makkelijk en iedereen klaagt maar... Maar uiteindelijk is Dommel nog steeds super als je geen technische probs hebt. En dat is al een kleine 2 jaar zo *touches wood*[/quote]


Correct, maar als je tech probs hebt ben je zwaar de pineut. Bij mijn overschakeling heb ik 4 tickets aangemaakt waar ik uiteindelijk na 6 dagen één antwoord op kreeg van welgeteld een zin. "We hebben een test op uw lijn uitgevoerd, waaruit blijkt dat alles goed werkt." Dat was het dan.
Voor de rest kan je uw plan trekken.
Maar het klopt, qua limiet en snelheid niet te klagen...
Robots
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 apr 2008, 23:14

Ik zit sinds vorige week maandag zonder connectie bij mijn migratie naar vdsl2. Al wat men mij verteld is dat het tot 7 augustus gaat duren. Waarom ? geen idee.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

09u00: Taxipost brengt de Sagem langs (wat een lelijk beest)
2 pistolets, 2 spiegeleieren, 3 tassen koffie, 1 krant en 2 sigaretten later: Modem aangesloten op RJ11 BGC ADSL1 splitter (!) en loopt als een droom!

Dank u Dommel!

Astraweb EU SSL via ISPMonitor: 1486kb/s down

Afbeelding
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

ctgilles schreef:09u00: Taxipost brengt de Sagem langs (wat een lelijk beest)
2 pistolets, 2 spiegeleieren, 3 tassen koffie, 1 krant en 2 sigaretten later: Modem aangesloten op RJ11 BGC ADSL1 splitter (!) en loopt als een droom!

Dank u Dommel!

Astraweb EU SSL via ISPMonitor: 1486kb/s down

Ik zou niet tevreden zijn met die downloadsnelheid, ik haalde op adsl1 al een pak meer.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

silencer schreef:Ik zou niet tevreden zijn met die downloadsnelheid, ik haalde op adsl1 al een pak meer.

Dat kan niet he, adsl1 gaat niet boven de 8Mb :roll:
hij haalt wel 11Mbps op zijn speedtest !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

ctgilles, is dit met het gewone speedconnect of met het speedconnect+ abonnement?

Zelf haal ik namelijk met een 15mbit profiel via adsl2+ momenteel een 1450kb/s downloadsnelheid dus voor 12mbit zou het een zeer mooie waarde zijn, voor het 18mbit profiel van speedconnect+ zou toch 2Mb/s wel haalbaar moeten zijn, niet?

Achja veel plezier ermee! Hier is het nog altijd wachten tot vdsl2 beschikbaar wordt zodat ik meteen naar speedconnect+ kan overschakelen.
DarX-S0ul
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2007, 09:51

Ik heb speedconnect plus met de modem die dommel heeft opgestuurd.

Ik geraak echter maar met 2 pc's online (er zou nog een 3de online moeten)
Ik heb hier gelezen dat men bij de optie routing --> route dit kon veranderen door dit
uit te vinken, echter ik vind dit daar niet terug en ik wil geen router of swith kopen hiervoor.
bij statistics zie ik: VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007,

Kan er me iemand hiermee helpen en ook hoe ik de firewall zou kunnen uitschakelen,
want ik zie maar 3 functie die ik kan kiezen, maar uitschakelen staat er niet bij.

Bedankt bij voorbaat.

D@rX-S0ul
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Patje schreef:
silencer schreef:Ik zou niet tevreden zijn met die downloadsnelheid, ik haalde op adsl1 al een pak meer.

Dat kan niet he, adsl1 gaat niet boven de 8Mb :roll:
hij haalt wel 11Mbps op zijn speedtest !

1486kb/s is gewoon erg weinig, zelf haal ik een 1430kB/s

Kan er me iemand hiermee helpen en ook hoe ik de firewall zou kunnen uitschakelen:
via network interfaces;

Internet Connection Firewall
Enabled

Mogelijks moet je de sagem ook rebooten

Ik geraak echter maar met 2 pc's online (er zou nog een 3de online moeten)
Ik heb hier gelezen dat men bij de optie routing --> route dit kon veranderen door dit
uit te vinken, echter ik vind dit daar niet terug en ik wil geen router of swith kopen hiervoor.


Dit is niet mogelijk, Join the BGC shit (ik heb er een fritzbox achter hangen als switch).
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

silencer toch.
moest je in een labo zitten zou je nog zijn snelheid op adsl1 niet kunnen evenaaren

dan gebruik je in uw andere post
1486kb/s is gewoon erg weinig, zelf haal ik een 1430kB/s

2 eenheden door mekaar, waarbij ene 8 keer zo groot is als andere.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

liger schreef:silencer toch.
moest je in een labo zitten zou je nog zijn snelheid op adsl1 niet kunnen evenaaren

dan gebruik je in uw andere post
1486kb/s is gewoon erg weinig, zelf haal ik een 1430kB/s

2 eenheden door mekaar, waarbij ene 8 keer zo groot is als andere.

en uw punt is? Der wordt hier gegoocheld met mbit en Mbit en kb en kB, zo moeilijk is het toch niet om ze juist te gebruiken.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als je kijkt naar die speedtest-screenshot van ctgilles zie je toch hoeveel het is, 11Mbps!

ctgilles schreef:Afbeelding
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
point7
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2009, 11:04

DarX-S0ul schreef:Ik heb speedconnect plus met de modem die dommel heeft opgestuurd.

Ik geraak echter maar met 2 pc's online (er zou nog een 3de online moeten)
Ik heb hier gelezen dat men bij de optie routing --> route dit kon veranderen door dit
uit te vinken, echter ik vind dit daar niet terug en ik wil geen router of swith kopen hiervoor.

Bedankt bij voorbaat.

D@rX-S0ul


Een router heb je niet nodig (de Sagem is een router) maar een simpele switch kost toch bijna niks meer. Waarom dan geen switch ? (een 12 euro voor een 5 poort 100Mbit of een 25 euro voor een gigabit switch)
DarX-S0ul
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2007, 09:51

Dank u voor de info

Ik ga dit straks es proberen.

Reden dak geen swith of router wou kopen, is omdak hier al genoeg mee
grief lig.

Maar mss toch es nen swith kopen, kga nog zien.

D@rX-S0ul
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2004, 14:00

technieker schreef:
Dan heeft die technieker u verkeerd ingelicht. Hij moest waarschinlijk bij u binnen zijn om van paar te veranderen aan de intro. vdsl2 moet op het rechtsreekse paar komen vanaf de kvd (kabelverdeler in de straat). Op de kvd wordt het vdsl eropgezet en op een ander verspreidingspaar gezet. Hij komt ook zien met zijn testmodem of dat ge online komt.



Wil dit zeggen dat het niet mogelijk is om op de beide paren een VDSL signaal te krijgen ?
Vrijdag komen ze Belgacom TV installeren. Dan moet Dommel ADSL naar het andere (raw copper)paar. IK had gedacht van over te schakelen naar netconnect naar speedconnect. Zal dit dan nog lukken ???
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Vraagje, want ik zie door de bomen het bos niet meer vrees ik.

Ik lees in deze thread dat Voip disabled is wanneer je deze Sagem modem als "pure modem" wil gebruiken. Kan ik daaruit begrijpen dat Voip WEL actieveerbaar/bruikbaar is als je dit niet doet en je als gebruiker via VOIP een zelf gekozen service kan installeren, of is dat dichtgetimmerd op firmware level ?
gun28
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2009, 10:15

Volgens dommel kan je met de sagem modem niet bellen. Uitgaande gesprekken doe ik via Nonoh en een simpele usb telefoon. Dat werkt perfect. Nu kan ik echter geen inkomende gesprekken meer ontvangen, Nonoh ondersteund geen inkomend nummer. Weet iemand waar ik een vast inkomend nummer kan krijgen dat ik kan gebruiken via de gewone usb telefoon. Dus gewoon aangesloten op mijn pc usb poort en niet via de modem of router. Alvast bedankt voor jullie hulp. Mvg,
SiX
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:42

Sinds giss speedconnect plus, maar nu keek ik op de adsl modem voor de snelheid, staat er volgende:

Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 896 kbps
Downstream Training Margin : 30.8 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 576 kbp

Ik zou toch 18 mbit moeten hebben en 1.25 up?

Mvg
point7
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2009, 11:04

SiX schreef:Sinds giss speedconnect plus, maar nu keek ik op de adsl modem voor de snelheid, staat er volgende:

Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 896 kbps
Downstream Training Margin : 30.8 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 576 kbp

Ik zou toch 18 mbit moeten hebben en 1.25 up?

Mvg


Hetzelfde "probleem" had ik hier ook. Je staat op het "repair profiel" van 9 Mbit (zie oudere berichten in deze thread). Waarschijnlijk is uw binnenhuisinstallatie nog niet geschikt voor VDSL.

Wij hebben hier een Belgacom discovery line waarop we verschillende aftakkingen hadden gemaakt voor vaste telefoon. Dit is dus niet goed voor VDSL. Ik heb een ticket bij Dommel aangemaakt en zij hebben iemand van Belgacom laten komen die een VDSL splitter heeft geplaatst en ik heb alle overbodige aftakkingen laten afkoppelen (is nu vervangen door draadloze telefoons). Het VDSL signaal gaat nu rechtstreeks vanaf de splitter naar mijn VDSL modem. De technieker heeft dan een telefoontje gedaan naar een collega en ik stond direkt op het 20Mbit profiel.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik weet niet of het bij Dommel VDSL2 ook is, maar bij belgacom klanten is het voldoende om de modem te resetten zodat Zero Touch en TBF loopt, als deze 'ziet' dat de binneninstallatie wel voldoet aan de 'normen' (geen stubs ed) zal deze automatisch terug op het provisioning profiel komen te staan.

Ik weet niet of het werkt, maar het je kan het altijd een proberen. Anders zorg je dat je binneninstallatie in orde is en bel je naar belgacom (of dommel?) en vraag je of ze de TBF manueel willen starten. Zo bespaar je toch 85 euro.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
cowke
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mei 2007, 15:11

point7 schreef:
SiX schreef:Sinds giss speedconnect plus, maar nu keek ik op de adsl modem voor de snelheid, staat er volgende:

Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 896 kbps
Downstream Training Margin : 30.8 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 576 kbp

Ik zou toch 18 mbit moeten hebben en 1.25 up?

Mvg


Hetzelfde "probleem" had ik hier ook. Je staat op het "repair profiel" van 9 Mbit (zie oudere berichten in deze thread). Waarschijnlijk is uw binnenhuisinstallatie nog niet geschikt voor VDSL.

Wij hebben hier een Belgacom discovery line waarop we verschillende aftakkingen hadden gemaakt voor vaste telefoon. Dit is dus niet goed voor VDSL. Ik heb een ticket bij Dommel aangemaakt en zij hebben iemand van Belgacom laten komen die een VDSL splitter heeft geplaatst en ik heb alle overbodige aftakkingen laten afkoppelen (is nu vervangen door draadloze telefoons). Het VDSL signaal gaat nu rechtstreeks vanaf de splitter naar mijn VDSL modem. De technieker heeft dan een telefoontje gedaan naar een collega en ik stond direkt op het 20Mbit profiel.


Hier ook voorgehad! Ik ben naar een belgacom winkel gegaan en heb daar zo een TF2007 gevraagd en die gratis meegekregen, hierbij dan ook een fullrate splitter gekocht aan 12 euro. Deze op de de inkomende lijn geplaatst (als eerste voor al derest!) en van daaruit alles vertakt naar de andere contacten.
De splitter zit dan op de TF2007 en hieruit gaat de dsl draad direct in de modem! Dan dommel gebeld en alles laten resetten en alles was in orde! (Heb derna nog wel wat problemen gehad omdat de vdsl-klem in de centrale kapot was maar dat doet hier niet terzake :))

Mvg
SiX
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:42

Bij mij zit de splitter rechtstreeks op de lijn, dus daar kan het niet aan liggen. Hopelijk krijgen ze het gefixed zonder de kabel binnen te vervangen, want die zit in de muren...
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

'k Heb de hele topic is doorlezen en als ik het dus goed begrijp zit het ongeveer zo :

  • Speedconnect aanvragen via het CRM
  • Uw rekening zien gedomicilieerd worden van 100€ aanslutingskosten + 139€ voor de modem/router

    Die blijkbaar niet de Sagem F@stTM 3464 is maar iets totaal anders?
    De 25€ aansluitingskost promo is enkel op een wazige manier aangegeven als zijnde voor nieuwe klanten.

  • Geduldig wachten tot je gaat overgezet worden.

    In afwachting van verliest ge uw hudige internet verbinding niet?

  • De modem komt per taxipost toe.
  • De lijn wordt geactiveerd.
  • Je vervangt je gewone adsl filters door nieuwe vdsl versies.

    De beruchte "Dsl Full Rate Splitter"?
    Er "moet" enkel een Belgacom technieker langskomen als uw filter is ingebouwd? (85€ extra kosten)

  • Je stelt je toestel in aan de hand van de nieuwe doorgemailde gegevens.
  • Het zou moeten werken?!

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Voor bestaande (net, homeconnect) klanten die nu overschakelen is er maar 25 euro overschakel kost.
Staat op het crm, heb daarom ook gisteren vdsl2 besteld bij dommel.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Dat dacht ik ook begrepen te hebben, maar het leek achteraf iets te mooi om waar te zijn. Bedankt voor de rechtzetting :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Software schreef:Voor bestaande (net, homeconnect) klanten die nu overschakelen is er maar 25 euro overschakel kost.
Staat op het crm, heb daarom ook gisteren vdsl2 besteld bij dommel.



euh ?? serieus ??? en wij een maand of 2 nog € 99 activatiekost betaald als trouwe oude klanten van in het beginne...schandalig als dit waar is :bang:

Edit @robbe, mijn lijn draait hier op een gewone adsl splitter welliswaar op de 12 Mbit speedconnect abbo
Edit2 is wel deze Sagem F@stTM 3464 (met firmware van 2007)
lol edit 3 ik heb allesinds mijn gewone internet verbinding verloren (netconnect) gedurende een week ;-)

Afbeelding
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Software schreef:Voor bestaande (net, homeconnect) klanten die nu overschakelen is er maar 25 euro overschakel kost.
Staat op het crm, heb daarom ook gisteren vdsl2 besteld bij dommel.

ik zie het anders nergens staan... laatste bericht bij mij is van 1 mei (heb homeconnect)
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Je moet op die I klikken bij je pakketten.
Daarna aanvragen migratie VDS2L. In de eerste stap staat dat er momenteel (?) promo is en dat je maar 25 euro moet betalen. Bij mij was het ook toevallig dat ik klikte op de knop en deze promo zag staan. Dit was voor mij de reden voor de overstap.

ik heb de knop niet meer staan (migratie is aangevraagd) dus kan ik het bewijs niet laten zien . Misschien iemand anders die het nog staan heeft.

Op proforma factuur staat :
migration to vdsl2 activation fee:
serv-62797 1 0000/00/00 2009/08/18 one-time 100 €20.66 €0.00 €0.00 €20.66
sagem 3464 wlan vdsl2 router:
serv-62798 1 0000/00/00 2009/08/18 one-time 100 €114.88 €0.00 €0.00 €114.88
total due (met btw): €164.00

@kaise1
Hoe komt dat je internet verbinding verloren had ?
Dommel inloggegevens niet meer juist of technische mankement ?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”