Vdsl2 bij Dommel
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
De sagem in bridge zetten: hoe begin je hier aan? (gebruik van PPPoE toch?)
interface name:
Lan bridge: niets aan wijzigen of wel wijzigingen aanbrengen?
Wan eth1.20 VoIP: disabled.
WAN PPPoE: in bridge zetten, verder nog aanpassingen doorvoeren en rebooten?
ipadres router: 192.168.0.5, ipadres sagem: 192.168.0.65
edit: gewoon wan ppoe disabled (erna) zetten en het zou moeten werken, werkt! thanks to Benbits!
interface name:
Lan bridge: niets aan wijzigen of wel wijzigingen aanbrengen?
Wan eth1.20 VoIP: disabled.
WAN PPPoE: in bridge zetten, verder nog aanpassingen doorvoeren en rebooten?
ipadres router: 192.168.0.5, ipadres sagem: 192.168.0.65
edit: gewoon wan ppoe disabled (erna) zetten en het zou moeten werken, werkt! thanks to Benbits!
Laatst gewijzigd door silencer 29 jul 2009, 19:42, in totaal 1 gewijzigd.
Mijn connectie valt om het half uur weg, resetten van de sagem modem helpt niet. Ik moet de belkin router resetten. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Een collega zegt dat de sagem en belkin niet samenwerken, maar waarom dan wel voor een half uur en na het resetten weer enz ...
Wat betekent "in bridge" zetten eigenlijk? Alvast bedankt.
Een collega zegt dat de sagem en belkin niet samenwerken, maar waarom dan wel voor een half uur en na het resetten weer enz ...
Wat betekent "in bridge" zetten eigenlijk? Alvast bedankt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
welke belkin? Zou je er anders niet beter een deftige router achter zetten ipv zo'n belkin (op lange termijn vliegt hij er wss toch uit)? (bvb pfsense, cisco)gun28 schreef:Mijn connectie valt om het half uur weg, resetten van de sagem modem helpt niet. Ik moet de belkin router resetten. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Een collega zegt dat de sagem en belkin niet samenwerken, maar waarom dan wel voor een half uur en na het resetten weer enz ...
Wat betekent "in bridge" zetten eigenlijk? Alvast bedankt.
Mss kun je het wel verhelpen via telnet (zie online manual co.uk)
-
- Elite Poster
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Na zes dagen terug online, zal snelheid nog eens moeten testen op een andere pc want op speedtest slechts 2mb down en 1.65mb up ...
En usenet gaat hier ook trager en soms even snel als voorheen
En usenet gaat hier ook trager en soms even snel als voorheen
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Zet uw belkin in dmz.gun28 schreef:Mijn connectie valt om het half uur weg, resetten van de sagem modem helpt niet. Ik moet de belkin router resetten. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Een collega zegt dat de sagem en belkin niet samenwerken, maar waarom dan wel voor een half uur en na het resetten weer enz ...
Wat betekent "in bridge" zetten eigenlijk? Alvast bedankt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
settings modem only (handig voor in een tutorial):
LAN Bridge Connected
Wan eth1.10 PPP Connected
Wan eth1.20 VoIP Disabled
WAN PPPoE Disabled
speedtest:
Download Speed: 11425 kbps (1428.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 971 kbps (121.4 KB/sec transfer rate)
LAN Bridge Connected
Wan eth1.10 PPP Connected
Wan eth1.20 VoIP Disabled
WAN PPPoE Disabled
speedtest:
Download Speed: 11425 kbps (1428.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 971 kbps (121.4 KB/sec transfer rate)
Ondertussen heb ik de tweede router (de belkin) er tussenuit gehaald en werkt alles naar behoren, heel af en toe verlies ik nog eens connectie en moet ik de sagem resetten. Ik gebruik geen splitter, blauwe draad rechtstreeks de muur in ...
Het probleem is dat een deel van mijn bedraad netwerk nu niet meer bestaat. De sagem heeft maar 1 lan poort en die gebruik ik nu voor mijn Tivx mediaplayer. Mijn XBox 360 probeer ik nu draadloos te verbinden maar dat lukt absoluut niet. De XBox "ziet" de sagem wel maar kan geen connectie maken. Na wat zoekwerk op google blijkt dit een bekend probleem te zijn waar niemand echt een oplossing voor heeft, althans de aangeboden oplossingen op google werken niet.
Iemand hier hetzelfde probleem en/of een oplossing?
Mijn zoon zou jullie heel dankbaar zijn.
Beste groeten
Het probleem is dat een deel van mijn bedraad netwerk nu niet meer bestaat. De sagem heeft maar 1 lan poort en die gebruik ik nu voor mijn Tivx mediaplayer. Mijn XBox 360 probeer ik nu draadloos te verbinden maar dat lukt absoluut niet. De XBox "ziet" de sagem wel maar kan geen connectie maken. Na wat zoekwerk op google blijkt dit een bekend probleem te zijn waar niemand echt een oplossing voor heeft, althans de aangeboden oplossingen op google werken niet.
Iemand hier hetzelfde probleem en/of een oplossing?
Mijn zoon zou jullie heel dankbaar zijn.
Beste groeten
Een oplossing zou zijn een losse switch + een losse WiFi access point aansluiten. Ik heb dat ook een hele tijd gebruikt vroeger omdat ik maar een gewone ADSL modem had met 1 UTP poort en zonder WiFi. Pas met deze nieuwe Sagem heb ik dat WiFi access point uit mijn keten kunnen halen. De switchen heb ik nog wel omdat ik teveel UTP connecties (meer dan acht) nodig heb.gun28 schreef:Ondertussen heb ik de tweede router (de belkin) er tussenuit gehaald en werkt alles naar behoren, heel af en toe verlies ik nog eens connectie en moet ik de sagem resetten. Ik gebruik geen splitter, blauwe draad rechtstreeks de muur in ...
Het probleem is dat een deel van mijn bedraad netwerk nu niet meer bestaat. De sagem heeft maar 1 lan poort en die gebruik ik nu voor mijn Tivx mediaplayer. Mijn XBox 360 probeer ik nu draadloos te verbinden maar dat lukt absoluut niet. De XBox "ziet" de sagem wel maar kan geen connectie maken. Na wat zoekwerk op google blijkt dit een bekend probleem te zijn waar niemand echt een oplossing voor heeft, althans de aangeboden oplossingen op google werken niet.
Iemand hier hetzelfde probleem en/of een oplossing?
Mijn zoon zou jullie heel dankbaar zijn.
Beste groeten
- ctgilles
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
- Locatie: 016
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
The installation/migration/adaptation of your vdsl2 connection is planned on 20090805
De router moet nog aankomen en natuurlijk nog niks van Dommel gehoord (the usual)
edit: Ze waren "vergeten" om de modem te sturen Morgen *zou* die moeten vertrekken... Heb er nog op gehamerd om ons te bellen als dat gedaan is. En anders stalk ik ze wel weer opnieuw. Komaan hè...
De router moet nog aankomen en natuurlijk nog niks van Dommel gehoord (the usual)
edit: Ze waren "vergeten" om de modem te sturen Morgen *zou* die moeten vertrekken... Heb er nog op gehamerd om ons te bellen als dat gedaan is. En anders stalk ik ze wel weer opnieuw. Komaan hè...
Laatst gewijzigd door ctgilles 03 aug 2009, 17:46, in totaal 1 gewijzigd.
- ctgilles
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
- Locatie: 016
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Nja, ik ben al blij dat ik geen Franstalige versie aankrijg Engels eerst vind ik nog ok. Hun helpdesk is echt Vlaams (ze s**** wel maar er zitten tenminste geen Indiërs die amper Nederlands kunnen)Zambo schreef:Dommel kent dus duidelijk nog altijd niet de taalwetgeving in dit land.ctgilles schreef:The installation/migration/adaptation of your vdsl2 connection is planned on 20090805
Als ze morgen weer "vergeten" om te verzenden kunnen ze zich wel aan een briefje verwachten van de advocaat. Voor home users is dat nog niet erg als ze even zonder zitten maar bij bedrijven mogen ze wat aandachtiger zijn... Maarja, bedrijven gaan bij Easynet
Liever wringen dan het aftrappen Ik maak het ze niet makkelijk en iedereen klaagt maar... Maar uiteindelijk is Dommel nog steeds super als je geen technische probs hebt. En dat is al een kleine 2 jaar zo *touches wood*
Liever wringen dan het aftrappen Ik maak het ze niet makkelijk en iedereen klaagt maar... Maar uiteindelijk is Dommel nog steeds super als je geen technische probs hebt. En dat is al een kleine 2 jaar zo *touches wood*[/quote]
Correct, maar als je tech probs hebt ben je zwaar de pineut. Bij mijn overschakeling heb ik 4 tickets aangemaakt waar ik uiteindelijk na 6 dagen één antwoord op kreeg van welgeteld een zin. "We hebben een test op uw lijn uitgevoerd, waaruit blijkt dat alles goed werkt." Dat was het dan.
Voor de rest kan je uw plan trekken.
Maar het klopt, qua limiet en snelheid niet te klagen...
Correct, maar als je tech probs hebt ben je zwaar de pineut. Bij mijn overschakeling heb ik 4 tickets aangemaakt waar ik uiteindelijk na 6 dagen één antwoord op kreeg van welgeteld een zin. "We hebben een test op uw lijn uitgevoerd, waaruit blijkt dat alles goed werkt." Dat was het dan.
Voor de rest kan je uw plan trekken.
Maar het klopt, qua limiet en snelheid niet te klagen...
- ctgilles
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
- Locatie: 016
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
09u00: Taxipost brengt de Sagem langs (wat een lelijk beest)
2 pistolets, 2 spiegeleieren, 3 tassen koffie, 1 krant en 2 sigaretten later: Modem aangesloten op RJ11 BGC ADSL1 splitter (!) en loopt als een droom!
Dank u Dommel!
Astraweb EU SSL via ISPMonitor: 1486kb/s down
2 pistolets, 2 spiegeleieren, 3 tassen koffie, 1 krant en 2 sigaretten later: Modem aangesloten op RJ11 BGC ADSL1 splitter (!) en loopt als een droom!
Dank u Dommel!
Astraweb EU SSL via ISPMonitor: 1486kb/s down
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik zou niet tevreden zijn met die downloadsnelheid, ik haalde op adsl1 al een pak meer.ctgilles schreef:09u00: Taxipost brengt de Sagem langs (wat een lelijk beest)
2 pistolets, 2 spiegeleieren, 3 tassen koffie, 1 krant en 2 sigaretten later: Modem aangesloten op RJ11 BGC ADSL1 splitter (!) en loopt als een droom!
Dank u Dommel!
Astraweb EU SSL via ISPMonitor: 1486kb/s down
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dat kan niet he, adsl1 gaat niet boven de 8Mbsilencer schreef:Ik zou niet tevreden zijn met die downloadsnelheid, ik haalde op adsl1 al een pak meer.
hij haalt wel 11Mbps op zijn speedtest !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ctgilles, is dit met het gewone speedconnect of met het speedconnect+ abonnement?
Zelf haal ik namelijk met een 15mbit profiel via adsl2+ momenteel een 1450kb/s downloadsnelheid dus voor 12mbit zou het een zeer mooie waarde zijn, voor het 18mbit profiel van speedconnect+ zou toch 2Mb/s wel haalbaar moeten zijn, niet?
Achja veel plezier ermee! Hier is het nog altijd wachten tot vdsl2 beschikbaar wordt zodat ik meteen naar speedconnect+ kan overschakelen.
Zelf haal ik namelijk met een 15mbit profiel via adsl2+ momenteel een 1450kb/s downloadsnelheid dus voor 12mbit zou het een zeer mooie waarde zijn, voor het 18mbit profiel van speedconnect+ zou toch 2Mb/s wel haalbaar moeten zijn, niet?
Achja veel plezier ermee! Hier is het nog altijd wachten tot vdsl2 beschikbaar wordt zodat ik meteen naar speedconnect+ kan overschakelen.
Ik heb speedconnect plus met de modem die dommel heeft opgestuurd.
Ik geraak echter maar met 2 pc's online (er zou nog een 3de online moeten)
Ik heb hier gelezen dat men bij de optie routing --> route dit kon veranderen door dit
uit te vinken, echter ik vind dit daar niet terug en ik wil geen router of swith kopen hiervoor.
bij statistics zie ik: VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007,
Kan er me iemand hiermee helpen en ook hoe ik de firewall zou kunnen uitschakelen,
want ik zie maar 3 functie die ik kan kiezen, maar uitschakelen staat er niet bij.
Bedankt bij voorbaat.
D@rX-S0ul
Ik geraak echter maar met 2 pc's online (er zou nog een 3de online moeten)
Ik heb hier gelezen dat men bij de optie routing --> route dit kon veranderen door dit
uit te vinken, echter ik vind dit daar niet terug en ik wil geen router of swith kopen hiervoor.
bij statistics zie ik: VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007,
Kan er me iemand hiermee helpen en ook hoe ik de firewall zou kunnen uitschakelen,
want ik zie maar 3 functie die ik kan kiezen, maar uitschakelen staat er niet bij.
Bedankt bij voorbaat.
D@rX-S0ul
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
1486kb/s is gewoon erg weinig, zelf haal ik een 1430kB/sPatje schreef:Dat kan niet he, adsl1 gaat niet boven de 8Mbsilencer schreef:Ik zou niet tevreden zijn met die downloadsnelheid, ik haalde op adsl1 al een pak meer.
hij haalt wel 11Mbps op zijn speedtest !
Internet Connection FirewallKan er me iemand hiermee helpen en ook hoe ik de firewall zou kunnen uitschakelen:
via network interfaces;
Enabled
Mogelijks moet je de sagem ook rebooten
Dit is niet mogelijk, Join the BGC shit (ik heb er een fritzbox achter hangen als switch).Ik geraak echter maar met 2 pc's online (er zou nog een 3de online moeten)
Ik heb hier gelezen dat men bij de optie routing --> route dit kon veranderen door dit
uit te vinken, echter ik vind dit daar niet terug en ik wil geen router of swith kopen hiervoor.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
silencer toch.
moest je in een labo zitten zou je nog zijn snelheid op adsl1 niet kunnen evenaaren
dan gebruik je in uw andere post
moest je in een labo zitten zou je nog zijn snelheid op adsl1 niet kunnen evenaaren
dan gebruik je in uw andere post
2 eenheden door mekaar, waarbij ene 8 keer zo groot is als andere.1486kb/s is gewoon erg weinig, zelf haal ik een 1430kB/s
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
en uw punt is? Der wordt hier gegoocheld met mbit en Mbit en kb en kB, zo moeilijk is het toch niet om ze juist te gebruiken.liger schreef:silencer toch.
moest je in een labo zitten zou je nog zijn snelheid op adsl1 niet kunnen evenaaren
dan gebruik je in uw andere post2 eenheden door mekaar, waarbij ene 8 keer zo groot is als andere.1486kb/s is gewoon erg weinig, zelf haal ik een 1430kB/s
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als je kijkt naar die speedtest-screenshot van ctgilles zie je toch hoeveel het is, 11Mbps!
ctgilles schreef:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Een router heb je niet nodig (de Sagem is een router) maar een simpele switch kost toch bijna niks meer. Waarom dan geen switch ? (een 12 euro voor een 5 poort 100Mbit of een 25 euro voor een gigabit switch)DarX-S0ul schreef:Ik heb speedconnect plus met de modem die dommel heeft opgestuurd.
Ik geraak echter maar met 2 pc's online (er zou nog een 3de online moeten)
Ik heb hier gelezen dat men bij de optie routing --> route dit kon veranderen door dit
uit te vinken, echter ik vind dit daar niet terug en ik wil geen router of swith kopen hiervoor.
Bedankt bij voorbaat.
D@rX-S0ul
technieker schreef:
Dan heeft die technieker u verkeerd ingelicht. Hij moest waarschinlijk bij u binnen zijn om van paar te veranderen aan de intro. vdsl2 moet op het rechtsreekse paar komen vanaf de kvd (kabelverdeler in de straat). Op de kvd wordt het vdsl eropgezet en op een ander verspreidingspaar gezet. Hij komt ook zien met zijn testmodem of dat ge online komt.
Wil dit zeggen dat het niet mogelijk is om op de beide paren een VDSL signaal te krijgen ?
Vrijdag komen ze Belgacom TV installeren. Dan moet Dommel ADSL naar het andere (raw copper)paar. IK had gedacht van over te schakelen naar netconnect naar speedconnect. Zal dit dan nog lukken ???
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Vraagje, want ik zie door de bomen het bos niet meer vrees ik.
Ik lees in deze thread dat Voip disabled is wanneer je deze Sagem modem als "pure modem" wil gebruiken. Kan ik daaruit begrijpen dat Voip WEL actieveerbaar/bruikbaar is als je dit niet doet en je als gebruiker via VOIP een zelf gekozen service kan installeren, of is dat dichtgetimmerd op firmware level ?
Ik lees in deze thread dat Voip disabled is wanneer je deze Sagem modem als "pure modem" wil gebruiken. Kan ik daaruit begrijpen dat Voip WEL actieveerbaar/bruikbaar is als je dit niet doet en je als gebruiker via VOIP een zelf gekozen service kan installeren, of is dat dichtgetimmerd op firmware level ?
Volgens dommel kan je met de sagem modem niet bellen. Uitgaande gesprekken doe ik via Nonoh en een simpele usb telefoon. Dat werkt perfect. Nu kan ik echter geen inkomende gesprekken meer ontvangen, Nonoh ondersteund geen inkomend nummer. Weet iemand waar ik een vast inkomend nummer kan krijgen dat ik kan gebruiken via de gewone usb telefoon. Dus gewoon aangesloten op mijn pc usb poort en niet via de modem of router. Alvast bedankt voor jullie hulp. Mvg,
Sinds giss speedconnect plus, maar nu keek ik op de adsl modem voor de snelheid, staat er volgende:
Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 896 kbps
Downstream Training Margin : 30.8 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 576 kbp
Ik zou toch 18 mbit moeten hebben en 1.25 up?
Mvg
Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 896 kbps
Downstream Training Margin : 30.8 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 576 kbp
Ik zou toch 18 mbit moeten hebben en 1.25 up?
Mvg
Hetzelfde "probleem" had ik hier ook. Je staat op het "repair profiel" van 9 Mbit (zie oudere berichten in deze thread). Waarschijnlijk is uw binnenhuisinstallatie nog niet geschikt voor VDSL.SiX schreef:Sinds giss speedconnect plus, maar nu keek ik op de adsl modem voor de snelheid, staat er volgende:
Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 896 kbps
Downstream Training Margin : 30.8 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 576 kbp
Ik zou toch 18 mbit moeten hebben en 1.25 up?
Mvg
Wij hebben hier een Belgacom discovery line waarop we verschillende aftakkingen hadden gemaakt voor vaste telefoon. Dit is dus niet goed voor VDSL. Ik heb een ticket bij Dommel aangemaakt en zij hebben iemand van Belgacom laten komen die een VDSL splitter heeft geplaatst en ik heb alle overbodige aftakkingen laten afkoppelen (is nu vervangen door draadloze telefoons). Het VDSL signaal gaat nu rechtstreeks vanaf de splitter naar mijn VDSL modem. De technieker heeft dan een telefoontje gedaan naar een collega en ik stond direkt op het 20Mbit profiel.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik weet niet of het bij Dommel VDSL2 ook is, maar bij belgacom klanten is het voldoende om de modem te resetten zodat Zero Touch en TBF loopt, als deze 'ziet' dat de binneninstallatie wel voldoet aan de 'normen' (geen stubs ed) zal deze automatisch terug op het provisioning profiel komen te staan.
Ik weet niet of het werkt, maar het je kan het altijd een proberen. Anders zorg je dat je binneninstallatie in orde is en bel je naar belgacom (of dommel?) en vraag je of ze de TBF manueel willen starten. Zo bespaar je toch 85 euro.
Ik weet niet of het werkt, maar het je kan het altijd een proberen. Anders zorg je dat je binneninstallatie in orde is en bel je naar belgacom (of dommel?) en vraag je of ze de TBF manueel willen starten. Zo bespaar je toch 85 euro.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Hier ook voorgehad! Ik ben naar een belgacom winkel gegaan en heb daar zo een TF2007 gevraagd en die gratis meegekregen, hierbij dan ook een fullrate splitter gekocht aan 12 euro. Deze op de de inkomende lijn geplaatst (als eerste voor al derest!) en van daaruit alles vertakt naar de andere contacten.point7 schreef:Hetzelfde "probleem" had ik hier ook. Je staat op het "repair profiel" van 9 Mbit (zie oudere berichten in deze thread). Waarschijnlijk is uw binnenhuisinstallatie nog niet geschikt voor VDSL.SiX schreef:Sinds giss speedconnect plus, maar nu keek ik op de adsl modem voor de snelheid, staat er volgende:
Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 896 kbps
Downstream Training Margin : 30.8 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 576 kbp
Ik zou toch 18 mbit moeten hebben en 1.25 up?
Mvg
Wij hebben hier een Belgacom discovery line waarop we verschillende aftakkingen hadden gemaakt voor vaste telefoon. Dit is dus niet goed voor VDSL. Ik heb een ticket bij Dommel aangemaakt en zij hebben iemand van Belgacom laten komen die een VDSL splitter heeft geplaatst en ik heb alle overbodige aftakkingen laten afkoppelen (is nu vervangen door draadloze telefoons). Het VDSL signaal gaat nu rechtstreeks vanaf de splitter naar mijn VDSL modem. De technieker heeft dan een telefoontje gedaan naar een collega en ik stond direkt op het 20Mbit profiel.
De splitter zit dan op de TF2007 en hieruit gaat de dsl draad direct in de modem! Dan dommel gebeld en alles laten resetten en alles was in orde! (Heb derna nog wel wat problemen gehad omdat de vdsl-klem in de centrale kapot was maar dat doet hier niet terzake )
Mvg
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
'k Heb de hele topic is doorlezen en als ik het dus goed begrijp zit het ongeveer zo :
- Speedconnect aanvragen via het CRM
- Uw rekening zien gedomicilieerd worden van 100€ aanslutingskosten + 139€ voor de modem/router
Die blijkbaar niet de Sagem F@stTM 3464 is maar iets totaal anders?
De 25€ aansluitingskost promo is enkel op een wazige manier aangegeven als zijnde voor nieuwe klanten. - Geduldig wachten tot je gaat overgezet worden.
In afwachting van verliest ge uw hudige internet verbinding niet? - De modem komt per taxipost toe.
- De lijn wordt geactiveerd.
- Je vervangt je gewone adsl filters door nieuwe vdsl versies.
De beruchte "Dsl Full Rate Splitter"?
Er "moet" enkel een Belgacom technieker langskomen als uw filter is ingebouwd? (85€ extra kosten) - Je stelt je toestel in aan de hand van de nieuwe doorgemailde gegevens.
- Het zou moeten werken?!
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Dat dacht ik ook begrepen te hebben, maar het leek achteraf iets te mooi om waar te zijn. Bedankt voor de rechtzetting
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Software schreef:Voor bestaande (net, homeconnect) klanten die nu overschakelen is er maar 25 euro overschakel kost.
Staat op het crm, heb daarom ook gisteren vdsl2 besteld bij dommel.
euh ?? serieus ??? en wij een maand of 2 nog € 99 activatiekost betaald als trouwe oude klanten van in het beginne...schandalig als dit waar is
Edit @robbe, mijn lijn draait hier op een gewone adsl splitter welliswaar op de 12 Mbit speedconnect abbo
Edit2 is wel deze Sagem F@stTM 3464 (met firmware van 2007)
lol edit 3 ik heb allesinds mijn gewone internet verbinding verloren (netconnect) gedurende een week
-
- Elite Poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
ik zie het anders nergens staan... laatste bericht bij mij is van 1 mei (heb homeconnect)Software schreef:Voor bestaande (net, homeconnect) klanten die nu overschakelen is er maar 25 euro overschakel kost.
Staat op het crm, heb daarom ook gisteren vdsl2 besteld bij dommel.
-
- Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
- Locatie: /dev/null
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Je moet op die I klikken bij je pakketten.
Daarna aanvragen migratie VDS2L. In de eerste stap staat dat er momenteel (?) promo is en dat je maar 25 euro moet betalen. Bij mij was het ook toevallig dat ik klikte op de knop en deze promo zag staan. Dit was voor mij de reden voor de overstap.
ik heb de knop niet meer staan (migratie is aangevraagd) dus kan ik het bewijs niet laten zien . Misschien iemand anders die het nog staan heeft.
Op proforma factuur staat :
migration to vdsl2 activation fee:
serv-62797 1 0000/00/00 2009/08/18 one-time 100 €20.66 €0.00 €0.00 €20.66
sagem 3464 wlan vdsl2 router:
serv-62798 1 0000/00/00 2009/08/18 one-time 100 €114.88 €0.00 €0.00 €114.88
total due (met btw): €164.00
@kaise1
Hoe komt dat je internet verbinding verloren had ?
Dommel inloggegevens niet meer juist of technische mankement ?
Daarna aanvragen migratie VDS2L. In de eerste stap staat dat er momenteel (?) promo is en dat je maar 25 euro moet betalen. Bij mij was het ook toevallig dat ik klikte op de knop en deze promo zag staan. Dit was voor mij de reden voor de overstap.
ik heb de knop niet meer staan (migratie is aangevraagd) dus kan ik het bewijs niet laten zien . Misschien iemand anders die het nog staan heeft.
Op proforma factuur staat :
migration to vdsl2 activation fee:
serv-62797 1 0000/00/00 2009/08/18 one-time 100 €20.66 €0.00 €0.00 €20.66
sagem 3464 wlan vdsl2 router:
serv-62798 1 0000/00/00 2009/08/18 one-time 100 €114.88 €0.00 €0.00 €114.88
total due (met btw): €164.00
@kaise1
Hoe komt dat je internet verbinding verloren had ?
Dommel inloggegevens niet meer juist of technische mankement ?