LCD/Plasma en Test-aankoop

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

seagull schreef:
regeri schreef:Die is nie in een kleinere variant?102 cm of zo :???:

Er zijn twee varianten:
- 40 inch = 101,6 cm
- 46 inch = 116,8 cm


Idd, de 46 vindt ik wat te groot voor onze living
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

merciekes ik zag het net ook ,tja moet de winkel in om ze zelf live te kunnen zien :lol:
Live life to the Max
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

1.Welke plasma/LCD's zijn aan te raden/komen in aanmerking? ( grootte 40 of 42" (evt 46")) als je budget rond de 900€ ligt(in nederland,duitsland,hier zijn dezelfde schermen vaak enkele honderden euro's goedkoper).

eisen:
-Full HD
-100Hz!
-PC aansluiten via dvi/vga
-DVB-T (goede weergave ook)
-Uitstekend overweg kunnen met volgende resoluties: 704*576 en 544*576 (digitale tv via de satteliet via scart aansluiting)
-Prima DVD's afspelen (ook via pc)
-Nooit vervormde beelden (gezichten) e.d. weergeven (bij elke bron)!
(-zuinig?<150Watt bij geen HD beeld)


2.Waar zou je de toestellen goed kunnen vergelijken/bekijken/afstellen? (met digitaal signiaal (geen HD),dvd signiaal en Full HD)
(Ik ben eens in de carrefour gaan kijken (was er toevallig) en het beeld van bijna alle schermen was zo slecht.
3.Waar kun je LCD-plasma TV's het goedkoopst vinden? zijn er solden in januari in Nederland en Duitsland? Frankrijk? Is Luxemburg interessant?(minder taxen?).(op max 6u rijden van Gent(heen)).
4.Waar vind je uitgebreide,betrouwbaar en liefst vergelijkende reviews?
5.Wat kost een muurbeugel zoal?(draaibaar in alle richtingen)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Voor 1): Ik heb me begin deze maand de Sony KDL-40W4500 gekocht: toestel overtreft m'n verwachtingen qua beeldkwaliteit, enkel geen perfecte zwarting indien de omgeving donker genoeg is (logisch, gezien de gebruikte technologie: geen plasma of LED-backlight). Prijs ligt wel boven jouw budget; al valt dat mee: 1067,22 euro bij Redcoon. Ik heb begin deze maand nog € 1229,84 betaald ... Voldoet volgens mij aan al jouw voorwaarden.
4) http://whathifi.com en http://www.hdtvtest.co.uk
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

silencer schreef:2.Waar zou je de toestellen goed kunnen vergelijken/bekijken/afstellen? (met digitaal signiaal (geen HD),dvd signiaal en Full HD)
(Ik ben eens in de carrefour gaan kijken (was er toevallig) en het beeld van bijna alle schermen was zo slecht.

Je kunt eens kijken oa. bij mediamarkt (oostakker) de tv's bij de carrefour zijn gewoon op 1 analoge lijn aangesloten...

3.Waar kun je LCD-plasma TV's het goedkoopst vinden? zijn er solden in januari in Nederland en Duitsland? Frankrijk? Is Luxemburg interessant?(minder taxen?).(op max 6u rijden van Gent(heen)).
Je kunt eens kijken oa. bij mediamarkt (oostakker) en anders internet

4.Waar vind je uitgebreide,betrouwbaar en liefst vergelijkende reviews?

http://www.avforums.com/forums
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb de Panasonic Plasma TH42PZ81 besteld.
Pracht toestel voor heel lage prijs!

Kijk maar eens op www.iishop.be
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

basic userreviews + prijzenvergelijker: http://www.kieskeurig.be/lcd_televisie/beste

http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/95

afstellen: zoek eens op digital video essentials (DVE)

Net zoals Meon zou ik voor de Sony W4500 of W4000 gaan. M'n vriendin wou echter geen blinkende kast :?
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Op de pagina van kieskeurig moet je niet zo zeer kijken naar best gewaardeerde want dr staan tv's met 1 waardering en dan al een 9.6.Daar moet je dus niet van uitgaan.Kijken naar de meeste waarderingen en dan zelf de tv bekijken in de winkel :lol:
Live life to the Max
diesel1980
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2008, 20:03

Hey iedereen ,

Ik ben van zin om een tv toestel te kopen maar ik twijfel tussen een plasma of een lcd....
Als ik een plasma zou nemen zou ik voor de panasonic TH42PZ82 nemen en voor lcd de samsung LE A40 656

Heeft iemand hier ervaring mee en dewelke raden jullie me aan ?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik "persoonlijk" vind dat plasma nog altijd het beste beeld heeft.
Ook is bij Panasonic zwart echt zwart en heb je geen vertragingen (0.001 ms)

dus jah
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Dafke schreef:Ik heb de Panasonic Plasma TH42PZ81 besteld.
Pracht toestel voor heel lage prijs!

Kijk maar eens op http://www.iishop.be

De revieuws zijn niet zo lovend, teveel blauw en teveel lawaai(fans).

The whirring noise of the cooling fans, and power/brightness-related plasma buzzing may disturb viewers with sensitive ears, but assuming you sit farther than 8 feet away from the screen, these background noise should be adequately masked by normal TV volume.

Maar wat na een paar jaar/maanden?(zijn ze eenvoudig te vervangen?)

http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 729123.htm

Ook de z85 komt er niet goed uit,een ethernet interface&satteliet aansluiting is wel leuk(aangezien we nog 1 plek vrij hebben op onze quad's).

6.Power Consumption
Default [Standard] mode 412 watts
Calibrated [Cinema] mode 301 watts
=>verbruiken alle plasma's/lcd's zoveel? (de tv draait hier lange dagen, zeker +8u/dag) en we hebben nu al een verbruik van +25.500kw/jaar.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Silencer, ik weet niet welke review jij gelezen hebt op hdtvtest, maar bv die PZ85 komt er zeer goed uit.
En plasmas verbruiken wel wat meer dan lcd's.


412 W aan +- €0,2 / kwh = 0,0824 euro per uur dat de tv op staat.
0,0824 * 365 = +-€30 per jaar indien je TV elke dag 1 uur op staat. Dit is wel aan max. vermogen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ben wel eens benieuwd om te zien wat voor kortingen er begin volgend jaar gaan gegeven worden op LCD/Plasma tv's
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Wij zijn eveneens aan het kijken om een LCD televisie te kopen. Het is niet echt dringend (onze huidige doet het nog, maar is een beetje aan de kleine kant). Heeft het zin om te wachten tot begin volgend jaar ?
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Teebee schreef:Silencer, ik weet niet welke review jij gelezen hebt op hdtvtest, maar bv die PZ85 komt er zeer goed uit.
En plasmas verbruiken wel wat meer dan lcd's.


412 W aan +- €0,2 / kwh = 0,0824 euro per uur dat de tv op staat.
0,0824 * 365 = +-€30 per jaar indien je TV elke dag 1 uur op staat. Dit is wel aan max. vermogen.

De PZ85 krijgt op HDTVtest inderdaad een van de beste reviews die op de site staan.
En het geluid van de ventilatoren??? Ik heb een PZ85 en je moet daar met je oor boven gaan hangen om iets te horen.
Plasmabuzz heb ik nog nooit gehoord.
Ook kan ik bij het verbruik een kanttekening plaatsen.
Een gelijkwaardig LCD toestel voor de Panasonic 46PZ85 vind ik de Sony 46X4500.
Hoewel ik de voorkeur aan plasma blijf geven komt deze Sony toch wel echt dicht in de buurt.
Nu over het stroomverbruik. Zowel de pana als de sony hebben een dynamisch verbruik dus kijken we naar het opgegeven vermogen.
270W voor de sony
410W voor de panasonic
Kijken we naar de aanschafprijs zien we het volgende. Sony 3028€ panasonic 1410€
TV kijken met de Panasonic is qua energieverbruik 2.8 c€ duurder per uur TV kijken.
Je moet dus al 50000 uur TV kijken om het prijsverschil met energieverbruik alleen terug te verdienen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Teebee schreef:Silencer, ik weet niet welke review jij gelezen hebt op hdtvtest, maar bv die PZ85 komt er zeer goed uit.
En plasmas verbruiken wel wat meer dan lcd's.


412 W aan +- €0,2 / kwh = 0,0824 euro per uur dat de tv op staat.
0,0824 * 365 = +-€30 per jaar indien je TV elke dag 1 uur op staat. Dit is wel aan max. vermogen.

De Z81 is toch een nieuwere/verbeterde Z85 reeks.Kan die tv ook overweg met een diseqc switch?
Prijs voor het verbruik valt nog mee.

maar: Primary chromaticity Average; green oversaturated and bluish: dat kun je blijkbaar moeilijk aanpassen.
Film mode deinterlacing Failed 3:2/ 2:2 cadence in all resolutions: heb je daar last van met een dreambox?(optie voor wss e.d), iemand die dit scherm(z81) gebruikt icm een dreambox?
& Phosphor trails Yes; severity depends on individual susceptibility: al bij al toch niet zo positief.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb een Panasonic TH-42PZ81 en die heeft inderdaad hoorbare fans tot op enkele meters, maar dan moet het echt muisstil zijn om dat te horen. Voor mensen die zonder geluid tv kijken of héééél gevoelige oren hebben kan dat misschien storend zijn. Buzzing heb ik totaal geen last van, terwijl ik daar wel gevoelig voor ben omdat mijn vorige versterker zo'n vrij luide buzz had. De beeldkwaliteit vind ik super, geen concurrentie voor een Kuro maar hij moet niet onderdoen voor veel duurdere LCD tv's.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

verb schreef:Ik heb een Panasonic TH-42PZ81 en die heeft inderdaad hoorbare fans tot op enkele meters, maar dan moet het echt muisstil zijn om dat te horen. Voor mensen die zonder geluid tv kijken of héééél gevoelige oren hebben kan dat misschien storend zijn. Buzzing heb ik totaal geen last van, terwijl ik daar wel gevoelig voor ben omdat mijn vorige versterker zo'n vrij luide buzz had. De beeldkwaliteit vind ik super, geen concurrentie voor een Kuro maar hij moet niet onderdoen voor veel duurdere LCD tv's.

Ik lees vooral dat bij stille momenten in films men er hinder van ondervind.
Zijn die fans eigenlijk gemakkelijk te bereiken? (om er bvb betere in te steken die stiller zijn en een hoger rendement hebben).
Ik moet wel zeggen dat er vlakbij 2 immense aquaria staan,de pompjes (800l/u) maken ook best wat lawaai.
Kun je die fans makkelijk in een half open behuizing plaatsen?/zijn ze allemaal onderaan gemonteerd?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

silencer schreef:Kun je die fans makkelijk in een half open behuizing plaatsen?/zijn ze allemaal onderaan gemonteerd?
Ik ben er redelijk zeker van dat je daarmee elke vorm van garantie teniet doet :)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Het beest (Samsung LE46A786) hangt aan de muur!
Van 26" crt naar 46" lcd is wel even schrikken. :lol:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb ook de pz85 en ik hoor de fans dus totaal niet. Ja, als je er met je oren gaat ophangen. Maar dan hoor je elke fan wel zenne. Ik heb dan wel de 42" maar daar zal qua fans wel weinig verschil inzitten zeker
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

silencer schreef:Ik lees vooral dat bij stille momenten in films men er hinder van ondervind.
Zijn die fans eigenlijk gemakkelijk te bereiken? (om er bvb betere in te steken die stiller zijn en een hoger rendement hebben).
Ik moet wel zeggen dat er vlakbij 2 immense aquaria staan,de pompjes (800l/u) maken ook best wat lawaai.
Kun je die fans makkelijk in een half open behuizing plaatsen?/zijn ze allemaal onderaan gemonteerd?


De 4 fans bevinden zich allemaal bovenaan, en ze zijn niet de bereiken zonder de volledige kast te demonteren. Ik zou er in ieder geval niet aan beginnen, vergeleken met het lawaai dat bvb een PS3 of Xbox360 maakt is dit echt peanuts.
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Vanaf vrijdag 2-1-2009 staat de Panasonic TH 42PZ8E in promotie bij Carrefour: 799 euro, geen geld voor zo'n toestel, het enige nadeem vind ik het verbruik: 480 watt bij vol vermogen... lois
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik heb die ook de PZ8E en vind het een prachtig toestel, heb deze nu een jaartje ongeveer. 799€ is inderdaad geen geld, op "vol vermogen" draait zo'n plasma bijna nooit eigenlijk maar dat een plasma meer verbruikt (bij max vermogen !!) dan een LCD is nu eenmaal zo.

Eén tip voor alle plasma gebruikers, de eerste 2 maanden, zet ZEKER je contrast en brightness naar beneden ! Dat verbeterd de levensduur van je panel en voorkomt inbranden bij het spelen van games (heb er zelf geen last van tot hiertoe, maar je weet maar nooit). Bij mij is het contrast gebleven op 50% en brightness heb ik ietsje verhoogd, dus alles op 100% (default) is zeker niet nodig.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Bij brightness op 100% en een volledig wit beeld verbruikt de 42PZ inderdaad 480W, maar in de dagelijkse praktijk is dat wel een pak minder. Ik denk dat gemiddeld 250W realistischer is, er zullen wel review sites zijn die dat nagemeten hebben.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

lois schreef:Vanaf vrijdag 2-1-2009 staat de Panasonic TH 42PZ8E in promotie bij Carrefour: 799 euro, geen geld voor zo'n toestel, het enige nadeem vind ik het verbruik: 480 watt bij vol vermogen... lois

en waar zit nu het verschil met de TH42PZ81? ander,ouder panel? en de 8E is opvolger van de z8?
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

silencer schreef:
lois schreef:Vanaf vrijdag 2-1-2009 staat de Panasonic TH 42PZ8E in promotie bij Carrefour: 799 euro, geen geld voor zo'n toestel, het enige nadeem vind ik het verbruik: 480 watt bij vol vermogen... lois

en waar zit nu het verschil met de TH42PZ81? ander,ouder panel? en de 8E is opvolger van de z8?


Het panel is hetzelfde, alleen heeft de PZ8 lagere contrastwaarden, geen PC D-Sub ingang, geen SD slot, slechts 2 ipv 3 HDMI ingangen en geen 24p real cinema mode. En ik denk dat de PZ81 een tough panel heeft en een PZ8 niet zodat een losschietende wii controller het scherm niet kapot kan maken.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Mijn TH-42PZ85 is gisterenmorgen ook aangekomen, en ben echt verschoten van de levendige beelden.

Had een philips breedbeeld 100hz waarvan ik dacht dat hij zeer mooi beeld had, maar deze panasonic tovert echt hele mooie dingen op het scherm. Alles ziet er veel echter uit.
diesel1980
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2008, 20:03

Ik heb mij een Panasonic pz 82 bestel ik ben benieuwd hoe ie gaat spelen in de winkel was dat fantastisch ...
Alleen ben ik verschoten dat een hdmi kabel zoveel geld kost amaai
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

diesel1980 schreef:Ik heb mij een Panasonic pz 82 bestel ik ben benieuwd hoe ie gaat spelen in de winkel was dat fantastisch ...
Alleen ben ik verschoten dat een hdmi kabel zoveel geld kost amaai


Wat is duur ?
http://www.cdrwinkel.com/shop/browse/ca ... abels/HDMI

Die van €10 zijn even goed als die van €100-150

http://gizmodo.com/gadgets/field-notes/ ... 266616.php
http://gizmodo.com/gadgets/hdmi-cable-b ... 268788.php
http://gizmodo.com/gadgets/hdmi-cable-b ... 282725.php
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Inderdaad, die dure HDMI kabels zijn voor niks nodig tenzij je langere afstanden wil overbruggen. Voor 1.5 tot 3 meter is er geen verschil tussen een kabel van 10 of 100 euro. Bij Van Den Borre heb ik al gemerkt dat ze heel graag van die peperdure HDMI kabels aansmeren.
diesel1980
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2008, 20:03

Ewel ja ze komen van bij Van Den Borre ma ik heb ze genomen omdat je er levenslang garantie op hebt en als er een betere op de markt komt kan ik deze inleveren voor de betere ..zo zei de verkoper...
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

diesel1980 schreef:Ewel ja ze komen van bij Van Den Borre ma ik heb ze genomen omdat je er levenslang garantie op hebt en als er een betere op de markt komt kan ik deze inleveren voor de betere ..zo zei de verkoper...

Mja, als er over een jaar een betere uitkomt, dan kon je er ook een nieuwe kopen van 10 euro. Had je nog altijd 80 euro bespaard. Als het formaat over 2 jaar wijzigt, zit je daar met uwe dure kabel. Niet?
diesel1980
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2008, 20:03

umja das waar ja maar die hdmi kabel gaat nu dienen voor een home cinema systeem en achteraf ga ik mij digitaal aanschaffen en zal eerst proberen met een goedkope hdmi kabel , dan kan ik nog altijd het verschil zien .
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

heeft de Z81 nu wel of geen satteliettunner (voor freevieuw)? of is dit enkel de Z81B?

volgens de winkel niet, niet te vinden op de panasonic site (de z81 staat er nt tussen).

volgens deze manual wel:
http://www.superfi.co.uk/extras/Panason ... manual.pdf

Het scherm is niet erg populair in België.
edit:blijkbaar heeft enkel het z81B model een sattuner (enkel in Engeland te krijgen?).
http://www.pixmania.be/be/nl/1020372/ar ... g=nl_15425
logo van freevieuw staat er wel vermeld.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik vind in mijn boekje van de PZ81 toch niks terug over Freesat, en Freeview is DVB-T in Engeland. Ik gebruik die DVB-T tuner en ben er heel tevreden over, voor SD beelden ziet dat er heel deftig uit en moet niks onderdoen voor SD over kabel of satelliet.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Morgen beginnen de solden,ben benieuwd wat voor kortingen we gaan krijgen op de LCD/Plasma tv's
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

verb schreef:Ik vind in mijn boekje van de PZ81 toch niks terug over Freesat, en Freeview is DVB-T in Engeland. Ik gebruik die DVB-T tuner en ben er heel tevreden over, voor SD beelden ziet dat er heel deftig uit en moet niks onderdoen voor SD over kabel of satelliet.


Zou een engels model problemen geven om in België te gebruiken? stekkerconverter kost +-1€, maar wordt daar ook pal gebruikt?(al maakt dat niet uit zeker, dan selecteer ik toch gewoon ntsc in mijn dreambox), andere mogelijke problemen?

Een engels model heeft het voordeel dat er een sat-HD tuner inzit (evt. gebruiken icm linkey en een CI module)=>BBC HD e.d. zijn gewoon te bekijken.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Volgens mij geeft dat geen probleem om te laten werken mits je een stekkerconverter hebt, maar hou er wel rekening mee dat je geen on-site garantie van Panasonic krijgt op een UK model. Als er iets aan is, retour naar UK... En probeer zo'n toestel binnen een paar jaar maar verkocht te krijgen als je iets nieuw wil.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

verb schreef:Volgens mij geeft dat geen probleem om te laten werken mits je een stekkerconverter hebt, maar hou er wel rekening mee dat je geen on-site garantie van Panasonic krijgt op een UK model. Als er iets aan is, retour naar UK... En probeer zo'n toestel binnen een paar jaar maar verkocht te krijgen als je iets nieuw wil.

idd, maar de lage prijs voor de pond maakt het aanschaffen van een tv scherm daar wel interessant (UK£ 1 = 1,10282452 euro's).
Blijkbaar kost het freevieuw model een pak meer (voor het verschil kun je beter een HD- decoder kopen).

Wat is het grote verschil ts de Z80 en Z81 (en de Panasonic TH-42PZH8? =>geen VGA pc ingang, maar DVI zou toch ook moeten lukken)?

Heb een TH-42PZ8 ES zien spelen in MM, beeld was een van de betere (eigenlijk even goed als de px80, wss zenden ze geen full HD blue ray beeld uit?), bewegingen werden wel niet te goed weergegeven.
De Z80 was uitverkocht.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”