Het grote Homeconnect topic deel 2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

kos schreef:
sn00zerman schreef:100 GB limiet ?
Waar heb je het over ?

Ik zie in de homelink software bij verbruikt volume (weet juiste plaats niet van buiten) nog steeds 100Gb staan.
Dit zou ongelimiteerd moeten zijn en volgens Dommel zou dat aangepast worden met de nieuwe versie van de software die 3 weken geleden volgende week zou uitkomen, maar waarvan ik nog niets gehoord heb van Dommel.

in die software is dat toch nie aanwezig? Enkel contact info, email en telefoon?
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frado schreef:
kos schreef:
sn00zerman schreef:100 GB limiet ?
Waar heb je het over ?

Ik zie in de homelink software bij verbruikt volume (weet juiste plaats niet van buiten) nog steeds 100Gb staan.
Dit zou ongelimiteerd moeten zijn en volgens Dommel zou dat aangepast worden met de nieuwe versie van de software die 3 weken geleden volgende week zou uitkomen, maar waarvan ik nog niets gehoord heb van Dommel.

in die software is dat toch nie aanwezig? Enkel contact info, email en telefoon?

Ik heb het alleszins ergens gezien, op https://crm.schedom-europe.net staat het niet, dus is de enige overblijvende mogelijkheid in homelink software.
Misschien is er ondertussen al een nieuwere versie uit, maar heeft dommel me daar niet van op de hoogte gebracht.

Kan je dat ergens zien welke versie je hebt? Zo ja, welke versie hebben jullie?
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Heeft er trouwens iemand al een eigen domeinnaam (met bijbehorende mailadressen) kunnen registreren?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

nee is pas bij nieuwe software.

Btw hoe bel je internationaal:s . het wil mij maar niet lukken :s
International: +44 870 383 0232

Dat zou ik moeten bellen. Als ik de + erbij laat in Bria krijg ik een 404 error. Doe ik de + weg krijg ik een 'gevormde nr niet correct".
hoe bel ik wél naar buitenland(hier: UK)
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

frado schreef: Doe ik de + weg krijg ik een 'gevormde nr niet correct".
hoe bel ik wél naar buitenland(hier: UK)


Dit zal onnozel klinken maar heb je 00 erbij geprobeerd??
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

broli schreef:
frado schreef: Doe ik de + weg krijg ik een 'gevormde nr niet correct".
hoe bel ik wél naar buitenland(hier: UK)


Dit zal onnozel klinken maar heb je 00 erbij geprobeerd??

aha twas dat dus :D . Ipv de ++ zijn het 2 nullekes. Redelijk obvious ahcteraf gezien :D
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frado schreef:nee is pas bij nieuwe software.

Btw hoe bel je internationaal:s . het wil mij maar niet lukken :s
International: +44 870 383 0232

Dat zou ik moeten bellen. Als ik de + erbij laat in Bria krijg ik een 404 error. Doe ik de + weg krijg ik een 'gevormde nr niet correct".
hoe bel ik wél naar buitenland(hier: UK)


Hoe werkt die Bria eigenlijk? Kan je dan gewoon van achter je pc met een headset bellen zonder dat je iets aan het telefoontoestel zelf moet doen?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

kos schreef:Hoe werkt die Bria eigenlijk? Kan je dan gewoon van achter je pc met een headset bellen zonder dat je iets aan het telefoontoestel zelf moet doen?

Dat programma is dan uw telefoontoestel, en dan kan je inderdaad met een headset bellen.
Welke gegevens je moet invullen staat in de eerste post.
(Opgelet: met Bria moet er bij userid verplicht een @ ingevuld worden, vb.: *[email protected], dial plan mag je leeglaten)
Afbeelding
Bijlagen
bria.JPG
(38.68 KiB) 4 keer gedownload
Laatst gewijzigd door BBB op 29 aug 2008, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

kos schreef:
frado schreef:nee is pas bij nieuwe software.

Btw hoe bel je internationaal:s . het wil mij maar niet lukken :s
International: +44 870 383 0232

Dat zou ik moeten bellen. Als ik de + erbij laat in Bria krijg ik een 404 error. Doe ik de + weg krijg ik een 'gevormde nr niet correct".
hoe bel ik wél naar buitenland(hier: UK)


Hoe werkt die Bria eigenlijk? Kan je dan gewoon van achter je pc met een headset bellen zonder dat je iets aan het telefoontoestel zelf moet doen?

jup. Lees 1e post voor de inst ellingen. Het enige dat ik nog wil weten is hoe ik moet doen als ik de telefoon opneem op pc, maar ik hem verder wil beantwoorden via een gewone telefoon.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frado schreef:Het enige dat ik nog wil weten is hoe ik moet doen als ik de telefoon opneem op pc, maar ik hem verder wil beantwoorden via een gewone telefoon.

Met eyebeam lukte mij dat wel (met Bria niet) ik kan wel doorschakelen naar een andere pc, maar als ik met Bria doorschakel naar mijn vaste telefoon dan begint die niet te bellen.
...
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Helloow iedereen,

Ik heb niet echt zin om alles weer te gaan doorlezen, maar het blijkt dat de problemen wat opgelost raken, is dat ook zo?

Nu, wij zouden graag overstappen, aangezien we weer een Telenet factuur hebben gekregen van €80 !

Maar wij kunnen heus geen maand zonder telefoon, en ik heb al veel gelezen over de snelheidsverhoging ADSL2+, nu zijn mijn vragen:

- Gaat de omzetting van telefoon al sneller (opgebeld kunnen worden)
- Bij snelheidsverhoging, moet ik dan een nieuwe modem kopen?

Bedankt,,
:banana:
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Uloga schreef:- Bij snelheidsverhoging, moet ik dan een nieuwe modem kopen?

Neen want de Siemens SX762, die je moet kopen voor homeconnect, is ADSL2+ compatibel.
...
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ok, bedankt
:banana:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

BBB schreef:
frado schreef:Het enige dat ik nog wil weten is hoe ik moet doen als ik de telefoon opneem op pc, maar ik hem verder wil beantwoorden via een gewone telefoon.

Met eyebeam lukte mij dat wel (met Bria niet) ik kan wel doorschakelen naar een andere pc, maar als ik met Bria doorschakel naar mijn vaste telefoon dan begint die niet te bellen.

En is dat doorschakelen dan: schakel door *1 bv? En kan je doorschakelen naar *1 en *2 ?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frado schreef:
BBB schreef:
frado schreef:Het enige dat ik nog wil weten is hoe ik moet doen als ik de telefoon opneem op pc, maar ik hem verder wil beantwoorden via een gewone telefoon.

Met eyebeam lukte mij dat wel (met Bria niet) ik kan wel doorschakelen naar een andere pc, maar als ik met Bria doorschakel naar mijn vaste telefoon dan begint die niet te bellen.

En is dat doorschakelen dan: schakel door *1 bv? En kan je doorschakelen naar *1 en *2 ?

Met eyeBeam werkte "XFER" - *1 - "XFER" ook niet, maar het werkt als je zelf via een 2de lijn belt naar *1, je pakt dan op met de vaste telefoon en dan druk je in eyeBeam op de externe lijn dan "XFER" en dan druk je op de lijn naar waar je wil doorschakelen (uw vaste telefoon).

Het heeft volgens mij te maken met de "hold" functie (en die kan ik met mijn vaste telefoon niet (de)activeren)
...
Gebruikersavatar
Pegasuz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2008, 10:42
Locatie: Lovendegem (Gent)
Contacteer:

Ging de nieuwe software update niet vandaag uitkomen?
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

ja dat was inderdaad zo gepland(gezegd door helpdesk), echter word het toch nog wat uitgesteld ivm testen.
Ik had ze vandaag weer gecontacteerd, ivm sterk wisselende snelheden van mijn adsl, en dat voip storingen had.
Kreeg te horen dat er vandaag meerdere hadden gebeld ivm met storingen van voip.
En voor de adsl moest ik een week even de snelheden bijhouden en dan doormailen.

Dus het is helaas nog even wachten.
hoe ze de update gaan uitbrengen is helaas nog onbekend bij hun zelf, of per email, of een cd-rom per post.

heb nogmaals verteld, dat ze meer moeten gaan vermelden op hun website over nieuws/storingen/updates.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Pfff, hadden ze niet beloofd op hun communiezieltje dat het vandaag ging uitkomen? Bende loosers :evil:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ze houden mss de spanning erin en wachten tot 23u59!
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frado schreef:ze houden mss de spanning erin en wachten tot 23u59!


Stond er een tijdzone bij? Het kan evengoed GMT -8 zijn :D
:banana:
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Ik vindt het zielig en kinderachtig hoe soms wordt gereageerd.

Ik vindt het ten eerste onrecht dat mensen klagen. Het was simpelweg iemand aan de telefoon die dat zei dat het misschien op de 29ste ging zijn (ging niet direct want de programmeur of wie het ook was, was op vakantie).

Je mag pas klagen als Dommel het officieel via nieuws websites of hun eigen nieuws sectie aankondigt.

Ik heb liever een iets stabielere software, dan dat ze alles direct rushen.
:3
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

laten we hopen dat ze ook bezig zijn om alles in orde te maken , om elke homeconnecter over te zetten naar adsl2+

btw: deze middag had ik weer minuten delay op men VoIP. na een router reset enkele uren later was het wel weg
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

FredWP schreef:Ik vindt het zielig en kinderachtig hoe soms wordt gereageerd.

Ik vindt het ten eerste onrecht dat mensen klagen. Het was simpelweg iemand aan de telefoon die dat zei dat het misschien op de 29ste ging zijn (ging niet direct want de programmeur of wie het ook was, was op vakantie).

Je mag pas klagen als Dommel het officieel via nieuws websites of hun eigen nieuws sectie aankondigt.

Ik heb liever een iets stabielere software, dan dat ze alles direct rushen.

Twas een interne nota aan heel het personeel dat de software vandaag ging komen. Als ze het verspreiden over het helpdesk personeel(die dat dan aan de mensen zeggen), mag het ook wel waar zijn. En ik hoop dat er tenminste 2 programmeurs in heel dat spel zijn? Ofja bij de software van nu kan ik geloven dat het maar een halve was..
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

FredWP schreef:Ik vindt het zielig en kinderachtig hoe soms wordt gereageerd.

Ik vindt het ten eerste onrecht dat mensen klagen. Het was simpelweg iemand aan de telefoon die dat zei dat het misschien op de 29ste ging zijn (ging niet direct want de programmeur of wie het ook was, was op vakantie).

Je mag pas klagen als Dommel het officieel via nieuws websites of hun eigen nieuws sectie aankondigt.

Ik heb liever een iets stabielere software, dan dat ze alles direct rushen.



Zielig reageren ?
Weet je wat ik zielig vind ?
Die domeinnaam & 200 MB webspace staat in de specificaties van hun homeconnect !
Met andere woorden, ik betaal al 2 maanden "teveel" eigenlijk, omdat ze mij een "niet-volledig" product aanbieden !
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Hey,
Vandaag papieren aangekregen met actievatie nummer.
Na veel vijven en zessen heb ik het toestel gereset nadat het model al via de homelink software was ingesteld (met het vorlopig temp*@schedom adsl login). Nu heb ik homelink opnieuw geïnstalleerd, kreeg ik melding dat het geen connectie met server kon maken. Nogal logisch, omdat er nu ook geen adsl login meer in het modem stak (door de reset).
Dus heb ik dit opgelost door login dslxxxx@schedom vanop de brief in te geven.
Nu kan ik wel internetten, maar ik vraag me af of de modem ook automatisch geconfigureerd zal worden voor VOIP?
Voorlopig (reeds 2u) niet en ik krijg volgende meldingen in log:

Code: Selecteer alles

Aug 29 19:21:57 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00  String number 5088 has not been defined. :
Aug 29 19:21:57 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00  String number 5082 has not been defined. :
Aug 29 19:21:57 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00  String number 5083 has not been defined. :
Aug 29 19:21:57 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00  String number 5086 has not been defined. :
Aug 29 19:21:57 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00  String number 5089 has not been defined. :
Aug 29 19:43:53 Err <00000000>[0] <EVENT> scm: 002-00-00  Timer: Try to stop a timer which is already stopped

Aug 29 19:56:30 Err <EVENT> scm: 030-00-00  TR69Agent--Session Timeout
Aug 29 19:57:00 Err <EVENT> scm: 030-00-00  ACS server could not be reached. (A001)

Deze meldingen krijg ik opnieuw en opnieuw en opnieuw elke miliseconde ...
Wat nu gedaan?

EDIT: OK, nadat ik mijn dslxxx@schedom had ingesteld, is het uiteindelijk allemaal van zelf in orde gekomen, de modem is 3x heropgestart en nu werkt alles inclusief VOIP. toppie!
Alleen jammer dat je niet zelf een extra voip account kan installen!
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

sn00zerman schreef:
FredWP schreef:Ik vindt het zielig en kinderachtig hoe soms wordt gereageerd.

Ik vindt het ten eerste onrecht dat mensen klagen. Het was simpelweg iemand aan de telefoon die dat zei dat het misschien op de 29ste ging zijn (ging niet direct want de programmeur of wie het ook was, was op vakantie).

Je mag pas klagen als Dommel het officieel via nieuws websites of hun eigen nieuws sectie aankondigt.

Ik heb liever een iets stabielere software, dan dat ze alles direct rushen.



Zielig reageren ?
Weet je wat ik zielig vind ?
Die domeinnaam & 200 MB webspace staat in de specificaties van hun homeconnect !
Met andere woorden, ik betaal al 2 maanden "teveel" eigenlijk, omdat ze mij een "niet-volledig" product aanbieden !


Ga naar Telenet/Belgacom? Daar zetten ze u in de zak voor alle extra features die Dommel gratis aanbied.

Ik ben blij dat ik al redelijke hosting er bij krijg (of ik die nu niet of wel gebruik), en dan nog eens een gratis domein krijg. Homeconnect bestaat nog niet zo lang, maar het komt wel, dus geduld.
Laatst gewijzigd door FredWP op 06 sep 2008, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
:3
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

FredWP, ik neem aan dat uw eerste reactie tegen mij was bedoeld.

Het was zeker niet zo bedoeld om Dommel af te schepen of enige dergelijke, ik ben zelf van plan om over te stappen als alles wat stabieler is.

Indien ik u met mijn eerste post heb beledigd, mijn verontschuldigingen daarvoor.
:banana:
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Uloga schreef:FredWP, ik neem aan dat uw eerste reactie tegen mij was bedoeld.

Het was zeker niet zo bedoeld om Dommel af te schepen of enige dergelijke, ik ben zelf van plan om over te stappen als alles wat stabieler is.

Indien ik u met mijn eerste post heb beledigd, mijn verontschuldigingen daarvoor.


Je hoeft je voor niks te verontschuldigen. Ik vindt het spijtig (ben nog niet zo lang op de community) om bepaalde reacties te zien op iets vanwaar ik denk "de wereld vergaat niet, waarom zo reageren".

Mensen vergeten soms wat ze al hebben. Alles wat ik al heb bij Homeconnect, ik ben er superblij mee voor die prijs (het is bijna niet te geloven, mensen waar ik het tegen vertel staan er van verstomd).

Natuurlijk, er zijn nog wat problemen hier en daar, en sommige onderdelen zijn er nog niet, maar je moet denken dat Dommel het heel druk heeft, en nog aan het groeien is (tot hopelijk iets groots als er niets slechts gebeurt).

Maar als ze dan weer een foutje maken dan reageren sommige hier als kleine kinderen die hun snoepje niet krijgen.

Ik zeg niet dat klagen niet mag. Klagen moet, maar in de juiste situatie, en soms is het overdreven klagen om gewoon maar te klagen.

Dommel heeft ook nog problemen. Ik denk niet dat ze deze drukte verwacht hadden (ze zoeken nieuwe mensen, dat zie je op hun website). Ze zijn nog afhankelijk van Belgacom (wat dingen zwaar kan vertragen of tegen kan zitten), terwijl ze zelf daar vanaf proberen te geraken (eigen netwerk opbouwen), enzovoort.
:3
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

woete schreef:Hey,
Vandaag papieren aangekregen met actievatie nummer.
Na veel vijven en zessen heb ik het toestel gereset nadat het model al via de homelink software was ingesteld (met het vorlopig temp*@schedom adsl login). ]


Ehm was de activatie datum op de brief ook vandaag?
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

broli schreef:
woete schreef:Hey,
Vandaag papieren aangekregen met actievatie nummer.
Na veel vijven en zessen heb ik het toestel gereset nadat het model al via de homelink software was ingesteld (met het vorlopig temp*@schedom adsl login). ]


Ehm was de activatie datum op de brief ook vandaag?


Ja, 29 augustus, na 18u. Maar alhoewel ik wel via voip kan bellen, krijg ik nog geen oproepen binnen via Dommel, maar nog steeds via Belgacom ... ?
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

woete schreef:
broli schreef:
woete schreef:Hey,
Vandaag papieren aangekregen met actievatie nummer.
Na veel vijven en zessen heb ik het toestel gereset nadat het model al via de homelink software was ingesteld (met het vorlopig temp*@schedom adsl login). ]


Ehm was de activatie datum op de brief ook vandaag?


Ja, 29 augustus, na 18u. Maar alhoewel ik wel via voip kan bellen, krijg ik nog geen oproepen binnen via Dommel, maar nog steeds via Belgacom ... ?


Dat komt omdat je belgacom nog niet afgesloten is, je zal wel een beetje geduld moeten hebben eer je telefoontjes kan ontvangen van dommel ;) Tenzij ze dat gefixed hebben
:banana:
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

FredWP schreef:
Je hoeft je voor niks te verontschuldigen. Ik vindt het spijtig (ben nog niet zo lang op de community) om bepaalde reacties te zien op iets vanwaar ik denk "de wereld vergaat niet, waarom zo reageren".

Mensen vergeten soms wat ze al hebben. Alles wat ik al heb bij Homeconnect, ik ben er superblij mee voor die prijs (het is bijna niet te geloven, mensen waar ik het tegen vertel staan er van verstomd).


't Is inderdaad soms erg gesteld met de mensen hier. Ze krijgen dan al zoveel extra voor een superprijs en dan komen ze zagen dat het nog niet genoeg is. (alhoewel ik ook graag die 12mbps zou zien.)

FredWP schreef:Natuurlijk, er zijn nog wat problemen hier en daar, en sommige onderdelen zijn er nog niet, maar je moet denken dat Dommel het heel druk heeft, en nog aan het groeien is (tot hopelijk iets groots als er niets slechts gebeurt).


Dommel kan niet volgen omdat ze gewoon niet genoeg mensen vinden. Hoelang staan die vacatures nu al open? Ik heb er nog geen enkele zien verdwijnen. Dus het is deels niet hun eigen schuld dat ze het verschrikkelijk druk hebben. ze kunnen ook niet alles tegelijk natuurlijk. Alhoewel ik het soms wel overdreven vind dat een support ticket 5 of 6 weken openstaat en dat ze nooit problemen melden naar de klanten toe.

FredWP schreef:Maar als ze dan weer een foutje maken dan reageren sommige hier als kleine kinderen die hun snoepje niet krijgen.

Ik zeg niet dat klagen niet mag. Klagen moet, maar in de juiste situatie, en soms is het overdreven klagen om gewoon maar te klagen.


Tja, ge moet dat begrijpen, Userbase is een discussieforum en in discussiefora kan het er soms heftig aan toe gaan.

FredWP schreef:Dommel heeft ook nog problemen. Ik denk niet dat ze deze drukte verwacht hadden (ze zoeken nieuwe mensen, dat zie je op hun website). Ze zijn nog afhankelijk van Belgacom (wat dingen zwaar kan vertragen of tegen kan zitten), terwijl ze zelf daar vanaf proberen te geraken (eigen netwerk opbouwen), enzovoort.


Belgacom is inderdaad grotendeels de oorzaak van hun technische beperkingen. Belgacom vraagt woekerprijzen voor hun apparatuur en het gebruik ervan.

Dat ze hun eigen netwerk opbouwen vind ik ok, maar ze mochten nooit een uiterste datum gepland hebben voor hun cityconnect infrastructuur in Limburg, ze halen hem toch niet.

Ik hoop natuurlijk ook dat Dommel een groot bedrijf wordt. Maar ik hoop dan ook wel dat ze vanaf dat de kassa rinkelt, ze ook gaan blijven investeren in infrastructuur (tenzij de maximum gewoon is bereikt :P) en de klanten ook niet gaan beginnen afpersen zoals Belgacom en Telenet dat momenteel doen.
To download or not to download, that's the question.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Uloga schreef:
woete schreef:
broli schreef:
woete schreef:Hey,
Vandaag papieren aangekregen met actievatie nummer.
Na veel vijven en zessen heb ik het toestel gereset nadat het model al via de homelink software was ingesteld (met het vorlopig temp*@schedom adsl login). ]


Ehm was de activatie datum op de brief ook vandaag?


Ja, 29 augustus, na 18u. Maar alhoewel ik wel via voip kan bellen, krijg ik nog geen oproepen binnen via Dommel, maar nog steeds via Belgacom ... ?


Dat komt omdat je belgacom nog niet afgesloten is, je zal wel een beetje geduld moeten hebben eer je telefoontjes kan ontvangen van dommel ;) Tenzij ze dat gefixed hebben


Ik heb brief van Belgacom gekregen waarin staat dat nummer wordt overgedragen op de datum die door Dommel aan mij zou worden meedegedeeld.
Op de brief van Dommel staat:

Code: Selecteer alles

uw telefoonaansluiting ... op 29-8-08 om 18u geactiveerd ... activiatie gebeurd in telefooncentrale ... niemand moet thuis aanwezig zijn .... het nummer is binnen de 4 werkuren actief na het invoeren van de activatie-code
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

FredWP schreef:
Uloga schreef:FredWP, ik neem aan dat uw eerste reactie tegen mij was bedoeld.

Het was zeker niet zo bedoeld om Dommel af te schepen of enige dergelijke, ik ben zelf van plan om over te stappen als alles wat stabieler is.

Indien ik u met mijn eerste post heb beledigd, mijn verontschuldigingen daarvoor.


Je hoeft je voor niks te verontschuldigen. Ik vindt het spijtig (ben nog niet zo lang op de community) om bepaalde reacties te zien op iets vanwaar ik denk "de wereld vergaat niet, waarom zo reageren".

Mensen vergeten soms wat ze al hebben. Alles wat ik al heb bij Homeconnect, ik ben er superblij mee voor die prijs (het is bijna niet te geloven, mensen waar ik het tegen vertel staan er van verstomd).

Natuurlijk, er zijn nog wat problemen hier en daar, en sommige onderdelen zijn er nog niet, maar je moet denken dat Dommel het heel druk heeft, en nog aan het groeien is (tot hopelijk iets groots als er niets slechts gebeurt).

Maar als ze dan weer een foutje maken dan reageren sommige hier als kleine kinderen die hun snoepje niet krijgen.

Ik zeg niet dat klagen niet mag. Klagen moet, maar in de juiste situatie, en soms is het overdreven klagen om gewoon maar te klagen.

Dommel heeft ook nog problemen. Ik denk niet dat ze deze drukte verwacht hadden (ze zoeken nieuwe mensen, dat zie je op hun website). Ze zijn nog afhankelijk van Belgacom (wat dingen zwaar kan vertragen of tegen kan zitten), terwijl ze zelf daar vanaf proberen te geraken (eigen netwerk opbouwen), enzovoort.


Ik vind dit allemaal dikke zever. Als jij een auto gaat kopen dan verwacht je toch ook dat hij direct achteruit rijdt en niet na een een paar maanden??? Ze verkopen lucht aan hun klanten ( op deze moment ). Van alles waarvoor je betaald is het enigste wat werkt het internet ( en dan bij sommige ook nog niet goed ) en het systeem om facturen te sturen. Telefonie, Domain naam, ... daarvoor betaal je ook, en je krijgt het niet. En toch nog dommel verdedigen, ik snap niet dat je dit kunt. Je hebt blijkbaar nog niet veel problemen gehad met dommel. Maar als je al 10tallen euros hebt versleten aan hun helpdesk zul je denk ik wel anders spreken!
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Yargo,

Ik begrijp je frustratie,
Momenteel zijn een aantal diensten nog niet/of nog niet volledig in orde, alhoewel ze wel in het home connect pakket zitten.
Doch ben ik er vrij zeker van dat ze zich hebben ingedekt via hun UITGEBREID contract dat je hebt moeten ondertekenen.

Maar de beloofde diensten zoals domein .be komen vast en zeker in orde, vroeg of laat.
De snelheidsverhoging naar 12 Mbps is iets waar VEEL providers mee adverteren alhoewel iedereen moet wachten tot Belgacom zijn netwerk heeft geupgrade.

Voorlopig beleef ik alleen maar vreugde aan de vele inbegrepen diensten voor slechts 50€. Want zelfs zonder domein naam en 12Mbps is er geen concurrent op de markt die voor 50€ onbeperkt downloaden aanbied! + comfortdiensten + nieuwsgroepen + voip onbeperkt bellen (en dan laat ik express domeinnaam en snelheid achterwege)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

woete schreef:Yargo,

Ik begrijp je frustratie,
Momenteel zijn een aantal diensten nog niet/of nog niet volledig in orde, alhoewel ze wel in het home connect pakket zitten.
Doch ben ik er vrij zeker van dat ze zich hebben ingedekt via hun UITGEBREID contract dat je hebt moeten ondertekenen.

Maar de beloofde diensten zoals domein .be komen vast en zeker in orde, vroeg of laat.
De snelheidsverhoging naar 12 Mbps is iets waar VEEL providers mee adverteren alhoewel iedereen moet wachten tot Belgacom zijn netwerk heeft geupgrade.

Voorlopig beleef ik alleen maar vreugde aan de vele inbegrepen diensten voor slechts 50€. Want zelfs zonder domein naam en 12Mbps is er geen concurrent op de markt die voor 50€ onbeperkt downloaden aanbied! + comfortdiensten + nieuwsgroepen + voip onbeperkt bellen (en dan laat ik express domeinnaam en snelheid achterwege)

enkel dommel begon te adverteren zo vroeg
half jaar 31 euro, daarna 41
http://www.scarlet.be/nl/one/
wel niet onbeperkt
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

woete schreef:Yargo,

Ik begrijp je frustratie,
Momenteel zijn een aantal diensten nog niet/of nog niet volledig in orde, alhoewel ze wel in het home connect pakket zitten.
Doch ben ik er vrij zeker van dat ze zich hebben ingedekt via hun UITGEBREID contract dat je hebt moeten ondertekenen.

Maar de beloofde diensten zoals domein .be komen vast en zeker in orde, vroeg of laat.
De snelheidsverhoging naar 12 Mbps is iets waar VEEL providers mee adverteren alhoewel iedereen moet wachten tot Belgacom zijn netwerk heeft geupgrade.

Voorlopig beleef ik alleen maar vreugde aan de vele inbegrepen diensten voor slechts 50€. Want zelfs zonder domein naam en 12Mbps is er geen concurrent op de markt die voor 50€ onbeperkt downloaden aanbied! + comfortdiensten + nieuwsgroepen + voip onbeperkt bellen (en dan laat ik express domeinnaam en snelheid achterwege)


Je bent er vet mee dat je kan bellen, maar niet opgebelt kunt worden... :D
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Yargo schreef:
woete schreef:Yargo,

Ik begrijp je frustratie,
Momenteel zijn een aantal diensten nog niet/of nog niet volledig in orde, alhoewel ze wel in het home connect pakket zitten.
Doch ben ik er vrij zeker van dat ze zich hebben ingedekt via hun UITGEBREID contract dat je hebt moeten ondertekenen.

Maar de beloofde diensten zoals domein .be komen vast en zeker in orde, vroeg of laat.
De snelheidsverhoging naar 12 Mbps is iets waar VEEL providers mee adverteren alhoewel iedereen moet wachten tot Belgacom zijn netwerk heeft geupgrade.

Voorlopig beleef ik alleen maar vreugde aan de vele inbegrepen diensten voor slechts 50€. Want zelfs zonder domein naam en 12Mbps is er geen concurrent op de markt die voor 50€ onbeperkt downloaden aanbied! + comfortdiensten + nieuwsgroepen + voip onbeperkt bellen (en dan laat ik express domeinnaam en snelheid achterwege)


Je bent er vet mee dat je kan bellen, maar niet opgebelt kunt worden... :D

Jawel, ik heb mijn analoge lijn terug aangesloten op de Siemens,
dus ik hoor telefoon weer rinkelen.
Komt vanzelf wel in orde denk ik.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

liger schreef:
woete schreef:Yargo,

Ik begrijp je frustratie,
Momenteel zijn een aantal diensten nog niet/of nog niet volledig in orde, alhoewel ze wel in het home connect pakket zitten.
Doch ben ik er vrij zeker van dat ze zich hebben ingedekt via hun UITGEBREID contract dat je hebt moeten ondertekenen.

Maar de beloofde diensten zoals domein .be komen vast en zeker in orde, vroeg of laat.
De snelheidsverhoging naar 12 Mbps is iets waar VEEL providers mee adverteren alhoewel iedereen moet wachten tot Belgacom zijn netwerk heeft geupgrade.

Voorlopig beleef ik alleen maar vreugde aan de vele inbegrepen diensten voor slechts 50€. Want zelfs zonder domein naam en 12Mbps is er geen concurrent op de markt die voor 50€ onbeperkt downloaden aanbied! + comfortdiensten + nieuwsgroepen + voip onbeperkt bellen (en dan laat ik express domeinnaam en snelheid achterwege)

enkel dommel begon te adverteren zo vroeg
half jaar 31 euro, daarna 41
http://www.scarlet.be/nl/one/
wel niet onbeperkt


Scarlet is wel niet onbeperkt downloaden, heeft ook geen nieuwsgroep (waarvoor ik voorheen apart 6€/maand betaalde). En vergeet niet dat scarlet de eerste 2 jaar bij zijn ONE product ONGELOOFLIJK VEEL problemen heeft gekend. Zo erg dat Test-aankoop zich ermee is gaan bemoeien. Ook bij Scarlet toen onderbemande helpdesks. Zelfde verhaal bij Tele2 met hun voip.
Enkel Belgacom slaagt er precies in om hun VOIP/I-talk een degelijke start te laten maken ...
En het gekke is, behalve belgacom is bij iedereen via voip bellen extra goedkoop, bij belgacom vragen ze er nog steeds tarief voor/min. Dit is zelfs pas nog geïndexeerd!
Ik begrijp ook niet waarom belgacom van hun analoge telefonie vanaf wilt. Volgens mij is hun elektriciteits verbruik véél hoger met alle voip-apparatuur erbij dan zonder.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

woete schreef:
liger schreef:
woete schreef:Yargo,

Ik begrijp je frustratie,
Momenteel zijn een aantal diensten nog niet/of nog niet volledig in orde, alhoewel ze wel in het home connect pakket zitten.
Doch ben ik er vrij zeker van dat ze zich hebben ingedekt via hun UITGEBREID contract dat je hebt moeten ondertekenen.

Maar de beloofde diensten zoals domein .be komen vast en zeker in orde, vroeg of laat.
De snelheidsverhoging naar 12 Mbps is iets waar VEEL providers mee adverteren alhoewel iedereen moet wachten tot Belgacom zijn netwerk heeft geupgrade.

Voorlopig beleef ik alleen maar vreugde aan de vele inbegrepen diensten voor slechts 50€. Want zelfs zonder domein naam en 12Mbps is er geen concurrent op de markt die voor 50€ onbeperkt downloaden aanbied! + comfortdiensten + nieuwsgroepen + voip onbeperkt bellen (en dan laat ik express domeinnaam en snelheid achterwege)

enkel dommel begon te adverteren zo vroeg
half jaar 31 euro, daarna 41
http://www.scarlet.be/nl/one/
wel niet onbeperkt


Scarlet is wel niet onbeperkt downloaden, heeft ook geen nieuwsgroep (waarvoor ik voorheen apart 6€/maand betaalde). En vergeet niet dat scarlet de eerste 2 jaar bij zijn ONE product ONGELOOFLIJK VEEL problemen heeft gekend. Zo erg dat Test-aankoop zich ermee is gaan bemoeien. Ook bij Scarlet toen onderbemande helpdesks. Zelfde verhaal bij Tele2 met hun voip.
Enkel Belgacom slaagt er precies in om hun VOIP/I-talk een degelijke start te laten maken ...
En het gekke is, behalve belgacom is bij iedereen via voip bellen extra goedkoop, bij belgacom vragen ze er nog steeds tarief voor/min. Dit is zelfs pas nog geïndexeerd!
Ik begrijp ook niet waarom belgacom van hun analoge telefonie vanaf wilt. Volgens mij is hun elektriciteits verbruik véél hoger met alle voip-apparatuur erbij dan zonder.


de reden hiervoor is redelijk simpel hoor..

als je nog analoge gesprekken hebt over een lijn waar ook adsl over gaat heb je meer kans opstoringen.. terwijl voip voip is en dus over het 'internet' gaat (gedigitaliseerd).

ook kunnen dan in lokale centrales de normale 'oude' telefooncentrales weg en vervangen worden met nieuwe, die hoogswaarschijnlijk net minder verbruiken..
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”