Belgacom verhoogt limieten en snelheid

Nieuws omtrent telecom
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

sorry :oops: Het is al gebeurd dat mensen de naam van een nabij dorp niet weten hoor;-)

Werk jij soms bij belgacom? Is het officieel (rond) de 18e augustus dat iedereen overgezet wordt? Kan je "garanderen" dat ik hogere snelheden zal halen? (sorry voor al de vragen!)

Stijn
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

Maglor schreef:LOL, wat denk je soms? Dat ik mijn huis nooit uitkom? Natuurlijk ken ik Lennik. ROFL.

hoe? komt gij uw huis uit?
wat voor ne rare internaut zijt gij...
:p
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Zambo schreef:
hollebollegijs schreef:
stijn007 schreef:bedankt voor de moeite :-D

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat adsl2+ onvoldoende is voor HD...

Ik ga gewoon afwachten. Het is niet dat ik plots anti belgacom ben maar ik wachtte al erg lang op een snelheidsverhoging en als je dan plots het veelbelovende persbericht van belgacom leest dan begin je toch wel te dromen :lol: Het is spijtig dat het helemaal niet zo eenvoudig is als ze zeggen. Volgens de test is hier wel degelijk een hogere snelheid mogelijk maar toch beweren de callgirls dat het voor mij onmogelijk is om sneller te gaan zonder BGC TV....


je moet geen belgacom tv hebben hoor om een snellere internetverbinding te hebben. dat is dikke zever van die girls...


Maar je moet wel 50 eruo extra activeringskosten betalen als je reeds gewone ADSL GO klant bent. Dat is ook dikke zever van Belgacom.

Dit terwijl men dat als nieuwe klant, Belgacomtv klant en belgacom ADSL plus klant niet hoeft te doen. Van uitmelken gesproken en dikke zever van Belgacom.

Wel ik kan je zeggen dat ik geen 50€ betaal om een maand te moeten wachten op mijn activering (begin juli aangevraagd en nog steeds niet geactiveerd) ik heb het gevraagd in een belgacom shop en de bediende zei dat je niet verplicht bent dit te betalen, hij zou er zelfs voor zorgen dat ik niet moet betalen, als ze mij die actievatie-kost durven aansmeren!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Zambo schreef:
hollebollegijs schreef:
stijn007 schreef:bedankt voor de moeite :-D

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat adsl2+ onvoldoende is voor HD...

Ik ga gewoon afwachten. Het is niet dat ik plots anti belgacom ben maar ik wachtte al erg lang op een snelheidsverhoging en als je dan plots het veelbelovende persbericht van belgacom leest dan begin je toch wel te dromen :lol: Het is spijtig dat het helemaal niet zo eenvoudig is als ze zeggen. Volgens de test is hier wel degelijk een hogere snelheid mogelijk maar toch beweren de callgirls dat het voor mij onmogelijk is om sneller te gaan zonder BGC TV....


je moet geen belgacom tv hebben hoor om een snellere internetverbinding te hebben. dat is dikke zever van die girls...


Maar je moet wel 50 eruo extra activeringskosten betalen als je reeds gewone ADSL GO klant bent. Dat is ook dikke zever van Belgacom.

Dit terwijl men dat als nieuwe klant, Belgacomtv klant en belgacom ADSL plus klant niet hoeft te doen. Van uitmelken gesproken en dikke zever van Belgacom.


het wordt gratis uitgevoerd hoor, alleen start er een nieuw jaarcontract maar ge moet er zelf achter vragen. dus er is geen sprake van uitmelken hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

stijn007 schreef:sorry :oops: Het is al gebeurd dat mensen de naam van een nabij dorp niet weten hoor;-)

Werk jij soms bij belgacom? Is het officieel (rond) de 18e augustus dat iedereen overgezet wordt? Kan je "garanderen" dat ik hogere snelheden zal halen? (sorry voor al de vragen!)

Stijn



belgacom tv klanten met adsl go worden overgezet tussen 18 en 31 augustus.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

stijn007 schreef:Ik wéét dat die girls er soms niks van weten :x ( 1 kende zelfs het verschil niet tussen megabit en megabyte) maar die beslissen blijkbaar wel over mijn snelheid.

Ik heb een adsl plus abonnement. Dit zei ik ook aan de telefoon maar het was ONMOGELIJK om de speedoptie te activeren want ik zit (zogezegd) "op een VDSL achtergrond"..........


larie en apekool. dat kan wel hoor, maar ja de cbs klantendienst bij belgacom,... :???:
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:het wordt gratis uitgevoerd hoor, alleen start er een nieuw jaarcontract maar ge moet er zelf achter vragen. dus er is geen sprake van uitmelken hoor.


Je wordt niet uitgemolken... maar blijkbaar smeert men weer in alle stilte een hoop mensen een nieuw jaarcontract aan :roll:
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

Ik blijf sowieso bij belgacom dus dat is geen probleem :wink:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:het wordt gratis uitgevoerd hoor, alleen start er een nieuw jaarcontract maar ge moet er zelf achter vragen. dus er is geen sprake van uitmelken hoor.


Je wordt niet uitgemolken... maar blijkbaar smeert men weer in alle stilte een hoop mensen een nieuw jaarcontract aan :roll:


aansmeren? in alle stilte?
dat is dan toch je eigen schuld dan hoor.
vraag het gewoon of er iets aanhangt of niet. vragen staat vrij hoor.
en dan kan je nadien vele problemen vermijden.

op sommigen vlakken is de modale belg toch te braaf hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, kan je nu eigenlijk wél of niet: als ADSL Go, zónder Belgacom TV kosteloos upgraden naar 12 Mbps zonder jaarcontract aan te gaan?
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

zelfde vraag maar voor adsl plus abbo en met jaarcontract.

Kan iemand die het echt weet het mij zeggen? Of desnoods opzoeken, ik wil mijn gegevens best geven. Hier hebben ze er tenminste verstand van
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

adsl plus is sowieso gratis met of zonder tv

adsl go zonder belgacom tv kost normaal 50,00 € maar als ge een beetje klaagt en zaagt, valt dit weg maar er staat een nieuw jaarcontract.

op voorwaarde dat het technisch kan uiteraard.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

hollebollegijs, bedankt voor de moeite die je hierin steekt.

Kan jij mij verder helpen? Ik zie het niet zitten om nog eens naar de helpdesk te bellen. Ze zijn er wel vriendelijk, maar ze blijven beweren dat ik niet kan upgraden.

Dank bij voorbaat!
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

stijn007 schreef:hollebollegijs, bedankt voor de moeite die je hierin steekt.

Kan jij mij verder helpen? Ik zie het niet zitten om nog eens naar de helpdesk te bellen. Ze zijn er wel vriendelijk, maar ze blijven beweren dat ik niet kan upgraden.

Dank bij voorbaat!


sorry ben met verlof, kan dus nu niet veel doen.
of bel naar de prof. klantendienst vanaf je gsm. zij zullen wel checken of het mogelijk is en indien mogelijk activeren.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

met verlof en toch nog zoveel op het forum? :-)

kan je me het nummer daarvan geven aub? Bedankt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:vraag het gewoon of er iets aanhangt of niet. vragen staat vrij hoor.


Als je een brood bij de bakker koopt... vraag jij dan ook of je vanaf dan verplicht bent iedere week bij hem een brood te kopen ? Als jij het normaal vind dat je bij iedere aankoop als consument moet gaan zoeken achter de addertjes onder het gras is er volgens mij toch wel iets fout.

hollebollegijs schreef:op sommigen vlakken is de modale belg toch te braaf hoor.


Misschien verwacht hij gewoon een correcte business ethiek... maar het is ondertussen al lang duidelijk dat je dat van een telecom bedrijf absoluut niet moet verwachten... zeker niet van de mono/duopolisten.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

stijn007 schreef:met verlof en toch nog zoveel op het forum? :-)

kan je me het nummer daarvan geven aub? Bedankt.



ben een tiental dagen niet op het forum geweest.
nu ben ik enkele dagen thuis maar vanaf woendsg is het richting provence
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:vraag het gewoon of er iets aanhangt of niet. vragen staat vrij hoor.


Als je een brood bij de bakker koopt... vraag jij dan ook of je vanaf dan verplicht bent iedere week bij hem een brood te kopen ? Als jij het normaal vind dat je bij iedere aankoop als consument moet gaan zoeken achter de addertjes onder het gras is er volgens mij toch wel iets fout.

hollebollegijs schreef:op sommigen vlakken is de modale belg toch te braaf hoor.


Misschien verwacht hij gewoon een correcte business ethiek... maar het is ondertussen al lang duidelijk dat je dat van een telecom bedrijf absoluut niet moet verwachten... zeker niet van de mono/duopolisten.


die vergelijking met de bakker is belachelijk. dat weet je even goed.
dat is appelen met peren vergelijken.

en trouwens je kan niet altijd dingen gratis krijgen zonder dat er iets aan vasthangt. de ene keer is het gewoonweg gratis en de andere keer is er een voorwaarde aan verboden. en dan moet je er achter vragen. met iets te verzwijgen doe je niets verkeerd.

is toch vrij normaal. en dat is correcte business ethiek.

en het is net hetzelfde met eender welk contract te ondertekenen zonder de voorwaarden te lezen en wees maar zeker, 90% van de belgen is zo en achteraf maar klagen en zagen. op dat gebied is de belg wereldleider hoor
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:met iets te verzwijgen doe je niets verkeerd.
is toch vrij normaal. en dat is correcte business ethiek.


Dat is jou mening... maar alvast niet die van mij (en ik ben heus niet de enige die oa. daarom nooit klant zal zijn van BGC).

Zelfs een Telenet heeft bij geen enkele van z'n upgrades tot op heden dergelijke praktijken toegepast... en dat wil al iets zeggen !
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

r2504 schreef:Zelfs een Telenet heeft bij geen enkele van z'n upgrades tot op heden dergelijke praktijken toegepast... en dat wil al iets zeggen !


Ik weet niet hoor, er zijn er bij TN die tot voor enkele weken nog op TN mono zaten met een upload 128 Kbps !!
Afbeelding
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

hollebollegijs schreef:adsl plus is sowieso gratis met of zonder tv

adsl go zonder belgacom tv kost normaal 50,00 € maar als ge een beetje klaagt en zaagt, valt dit weg maar er staat een nieuw jaarcontract.

op voorwaarde dat het technisch kan uiteraard.


Maar switchen binnen het adsl gamma is gratis toch?
dus dan switch je eerst naar plus, vraagt om snelheid en switch terug naar Go of mag dat dan weer niet?
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hollebollegijs schreef:het wordt gratis uitgevoerd hoor, alleen start er een nieuw jaarcontract maar ge moet er zelf achter vragen. dus er is geen sprake van uitmelken hoor.


Dus bestaande adsl go klanten zullen nooit een kost van 50 euro moeten betalen voor de omschakeling naar 12Mbits?

Op de website van Belgacom staat het volgende te lezen:

(5) Als u niet bent aangesloten op Belgacom TV moet de Speed optie geactiveerd worden (via het gratis nummer 0800 22 800) om uw surfsnelheid te verhogen van 4 naar 12 Mbps. Prijs van deze omschakeling : gratis voor ADSL Plus klanten, gratis voor nieuwe ADSL Go klanten in juli 2008, 50 € voor bestaande ADSL Go klanten.


Dus men liegt hier, want het staat zwart op wit op de website van Belgacom, bestaande adsl go klanten moeten die 50 euro betalen. En men durft dan te beweren dat men de klanten niet uitmelkt. Ethiek bestaat dus niet bij Belgacom.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

dbr schreef:Maar switchen binnen het adsl gamma is gratis toch?
dus dan switch je eerst naar plus, vraagt om snelheid en switch terug naar Go of mag dat dan weer niet?
Maar dan ga je wel telkens een jaarcontract aan, waarbij je dus in principe weer bij hetzelfde uitkomt :)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hollebollegijs schreef:
r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:het wordt gratis uitgevoerd hoor, alleen start er een nieuw jaarcontract maar ge moet er zelf achter vragen. dus er is geen sprake van uitmelken hoor.


Je wordt niet uitgemolken... maar blijkbaar smeert men weer in alle stilte een hoop mensen een nieuw jaarcontract aan :roll:


aansmeren? in alle stilte?
dat is dan toch je eigen schuld dan hoor.
vraag het gewoon of er iets aanhangt of niet. vragen staat vrij hoor.
en dan kan je nadien vele problemen vermijden.

op sommigen vlakken is de modale belg toch te braaf hoor.


Men gaat dan nog hun paraplu bovenhalen om alle schuld bij de (onwetende) klant te leggen. Men is dan verwondert dat men bakken kritiek krijgt, die meestal dan nog terecht is. Belgacom is duidelijk een bedrijf geworden die iedereen uitmelkt en duidelijk liegen en bedriegen als strategie heeft gekozen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Err. Ik snap het eigenlijk niet hoor Zambo. Zoek jij dagelijks naar manieren om nog eens te kakken op Belgacom of zo? Ik weet zo naderhand dat als iemand mij opbelt voor een pensioenplan, een telefoonabonnement of een nieuw soort strijkijzers, dat je best eerst informatie vraagt, op papier, alvorens er op in te gaan. Adhv een telefoongesprek heb je helemaal geen houvast, maar je kunt wél elke aankoop binnen de 7dagen annuleren.

Nu zijn er bedrijven waar de werknemers zich daar correct aan houden, en andere waar ze onder druk staan en het er dus wat minder correct aan toegaat. Maar als het op de klantendienst van belgacom aankomt, dan zijn diegenen die daar zitten binnen Belgacom zelf niet overdreven incorrect. Als zij té veel annulaties krijgen, dan ziet hun toekomst er verre van rooskleurig uit hoor als werknemer met tijdelijk contract. Alles zwart-wit voorstellen is dus verre van correct, en doet de waarheid geen eer aan. Veel bereik je er overigens niet mee, buiten je welgekende label van "zeurpiet" en "Belgacom-trol".
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zambo = de Ceurrix/Margaas specifiek voor Belgacom :lol:
Florisken
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2008, 18:16

meon schreef:
hollebollegijs schreef:voila, dat is het.
En wat als je ADSL2+ hebt gehàd? Ik heb hier een tijd op 9 mbit gestaan tijdens een proefperiode van BelgacomTV. Het terug op 4,6 mbit zetten ging met een 'klik van de knop' van de service desk medewerker. Ik neem aan dat het aanzetten net zoveel moeite zou mogen kosten ...

Als ik op het werk wil spelen met de lijnprofielen kost mij dat inderdaad maar een paar muisclicks...
Florisken
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2008, 18:16

john_muts schreef:Ik hoop ook dat het gaat met de 536. De mijne is ook redelijk nieuw. Ik ben ook plus abonnee (geen btv) maar ik ben de enige in m'n straat(slechts 30 huizen) die adsl of digitale tv bij belgacom heeft. We zijn meer een telenet-straat. Misschien dat ze daarom niet geneigd zijn om voor mij alleen die dure adsl2+/vdsl2 kaart te installeren.

De SpeedTouch 536v5 en v6 (BANT-J en BANT-V voor de vrienden) zouden alle twee ADSL2+ moeten ondersteunen.
Florisken
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2008, 18:16

stijn007 schreef:hmm dat zou wel een tegenvaller zijn. Die speedtouch 536 heeft de technieker hier 7 dagen geleden gestoken omdat de downloadsnelheid stabiel rond de 60KB/sec lag. Hij zei dat ik hiermee de snelheidsverhoging aankan.Hij is toen ook iets "in de centrale gaan aanpassen".

2 dagen later hetzelfde probleem: downloadsnelheid terug stabiel 8x lager dan normaal. Er komt een andere technieker die al op voorhand "iets had aangepast in de centrale" en sindsdien is het wel in orde.

2 vragen: Was het noodzakelijk dat deze modem er kwam? Volgens mij niet. En als belgacom een modem verkoopt waarop staat dat hij adsl2+ ondersteunt, is het dan ni vrij logisch dat hij dat dan ook werkelijk doet?!

Ik ben al erg lang klant bij BGC, betaal maandelijks meer dan 50 euro abonnement, als je dan moet constateren dat je nooit sneller dan 460 KB/sec zal kunnen downloaden tenzij je weeral betaalt.........(een vriend van mij downloadt altijd tussen de 1 à 3 megaBYTE/second met een goedkoper abonnement)

Uit downloadsnelheden besluiten trekken vind ik wat risky. Kijk gewoon naar de syncrate van de ADSL (via de GUI of via telnet) als je twijfelt aan de performance van je lijn.
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

ik weet dat het risky is maar mijn lijn is altijd erg stabiel: vroeger altijd ruim boven de 400 KB/sec. Ik heb toen verschillende speedtesten gedaan en ze gaven allemaal ongeveer dezelfde snelheid aan.

Maar dat maakt allemaal niet veel meer uit hoor want ik zit nu terug op de normale snelheid :-)

Volgens sommigen zal die snelheid binnekort omhoog gaan, anderen zeggen dat het absoluut niet mogelijk is...... :?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

TomG schreef:Zambo = de Ceurrix/Margaas specifiek voor Belgacom :lol:


sorry maar zambo is een ********** kieken. sorry, maar kon het nie laten.
maar af en toe moet dit gezegd worden.

lezen en begrijpen is duidelijk zijn sterkste punt niet.

wie niks vraagt, niks krijgt. en als ge niks vraagt, dat ge dan betaalt, is uw eigen schuld. belgacom is geen liefdadigheidsinstelling hoor. geen enkel bedrijf is dat.

maar ja hij kan er ook niet aandoen, denk ik.
weet intussen wie hij is, per toeval, en moest ik het hier zeggen, hij zal nogal uitgelachen worden.
trouwens, ik vertrek morgen naar de provence. naar de zon en de mooie vrouwen.
het ga je allen goed
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:sorry maar zambo is een ********** kieken.

Heb uw kieken wat opgewaardeerd.
Het is niet de bedoeling om er hier een "zeg het met scheldwoorden" show van te maken.

hollebollegijs schreef:trouwens, ik vertrek morgen naar de provence. naar de zon en de mooie vrouwen.
het ga je allen goed

Goeie reis en veel succes 8)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

Ik heb al dikwijls iets gelezen over het synchroniseren van je modem. Kan iemand hier wat meer uitleg over geven? Wanneer moet je dit doen, welke voordelen,...

Bedankt.

Stijn
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

stijn007 schreef:Ik heb al dikwijls iets gelezen over het synchroniseren van je modem. Kan iemand hier wat meer uitleg over geven? Wanneer moet je dit doen, welke voordelen,...

Bedankt.

Stijn


gebeurt automatisch als je uw modem aanzet (feitelijk inlogt)
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

Ah ke dat zou dus in orde moeten zijn :-) .

Maar ik dacht dat dit noodzakelijk is(of kan helpen) voor die hogere snelheiden aan te kunnen.

Weet niet meer precies waar ik het gelezen heb.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Synchronisatie is eigenlijk de 'handshake' van DSL. Er wordt gekeken op welke snelheden een stabiel signaal kan krijgen voor je verbinding. Hij probeert eerst op de hoogst mogelijke snelheid de verbinding stabiel te krijgen, lukt dat niet gaat ie wat lager enz.
kabouter
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2008, 23:07

Ben heel nieuwsgierig wanneer we thuis de 12 mbps te zien gaan krijgen , wij hebben eigenlijk thuis helemaal geen behoefte aan digitale tv maar iedereen zit soms wel achter zijne pc en dan is 4mbps van adsl plus beetje traag.

Als ik bel naar belgacom support zegt de vriedenlijke mevrouw jullie zitten op vdsl2 centrale dus jullie krijgen de 12mbps als jullie belgacom tv kopen. :( Altijd afschuwelijk als die idioten van belgacom management je kwaad maken maar dat die vriendelijke mevrouw er niets kan aan doen.

Langs het lokale winkeltje van belgacom geweest die mij vertellen van augustus voor iedereen de snelheid verhoging met een papier op de toonbank ADSL plus 12mbps!

Ben benieuwd want bij belgacom weet je echt NOOIT wat ze je eigenlijk gaan geven.

PS jaarcontract adsl-plus , ondertussen allemaal thuis internet verslaafd en men vader wil niets meer weten van andere providers na easynet affaire :roll: ,waar was de tijd waar er gesmeekt werd om internet aan te schaven :roll:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bedoel je daarmee dat we niet met vele malen betere voorstellen moeten afkomen als diegene dat belgacom biedt? :D
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

kabouter schreef:Ben heel nieuwsgierig wanneer we thuis de 12 mbps te zien gaan krijgen , wij hebben eigenlijk thuis helemaal geen behoefte aan digitale tv maar iedereen zit soms wel achter zijne pc en dan is 4mbps van adsl plus beetje traag.

Als ik bel naar belgacom support zegt de vriedenlijke mevrouw jullie zitten op vdsl2 centrale dus jullie krijgen de 12mbps als jullie belgacom tv kopen. :( Altijd afschuwelijk als die idioten van belgacom management je kwaad maken maar dat die vriendelijke mevrouw er niets kan aan doen.

Langs het lokale winkeltje van belgacom geweest die mij vertellen van augustus voor iedereen de snelheid verhoging met een papier op de toonbank ADSL plus 12mbps!

Ben benieuwd want bij belgacom weet je echt NOOIT wat ze je eigenlijk gaan geven.

PS jaarcontract adsl-plus , ondertussen allemaal thuis internet verslaafd en men vader wil niets meer weten van andere providers na easynet affaire :roll: ,waar was de tijd waar er gesmeekt werd om internet aan te schaven :roll:




Kan je eens precies vertellen wat die van het winkeltje heeft gezegd? Ik hoop dat die gelijk heeft maar dan werd er wel stevig gelogen door BGC...

Ik zit in hetzelfde geval: enkel sneller als BGC TV. Gaan ze vanaf augustus iederéén met een plus abonnement overschakelen of iedereen met een plus abbo waar adsl2+ beschikbaar is? Ik ben nog 1 van de weinigen waar geen adsl2+ beschikbaar is. Er is wel vdsl(2) maar daar sluiten ze je niet op als't voor internet alleen is :cry:
Lotuzz
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jul 2008, 15:36

stijn007 schreef:
kabouter schreef:Ben heel nieuwsgierig wanneer we thuis de 12 mbps te zien gaan krijgen , wij hebben eigenlijk thuis helemaal geen behoefte aan digitale tv maar iedereen zit soms wel achter zijne pc en dan is 4mbps van adsl plus beetje traag.

Als ik bel naar belgacom support zegt de vriedenlijke mevrouw jullie zitten op vdsl2 centrale dus jullie krijgen de 12mbps als jullie belgacom tv kopen. :( Altijd afschuwelijk als die idioten van belgacom management je kwaad maken maar dat die vriendelijke mevrouw er niets kan aan doen.

Langs het lokale winkeltje van belgacom geweest die mij vertellen van augustus voor iedereen de snelheid verhoging met een papier op de toonbank ADSL plus 12mbps!

Ben benieuwd want bij belgacom weet je echt NOOIT wat ze je eigenlijk gaan geven.

PS jaarcontract adsl-plus , ondertussen allemaal thuis internet verslaafd en men vader wil niets meer weten van andere providers na easynet affaire :roll: ,waar was de tijd waar er gesmeekt werd om internet aan te schaven :roll:




Kan je eens precies vertellen wat die van het winkeltje heeft gezegd? Ik hoop dat die gelijk heeft maar dan werd er wel stevig gelogen door BGC...

Ik zit in hetzelfde geval: enkel sneller als BGC TV. Gaan ze vanaf augustus iederéén met een plus abonnement overschakelen of iedereen met een plus abbo waar adsl2+ beschikbaar is? Ik ben nog 1 van de weinigen waar geen adsl2+ beschikbaar is. Er is wel vdsl(2) maar daar sluiten ze je niet op als't voor internet alleen is :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”