![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Werk jij soms bij belgacom? Is het officieel (rond) de 18e augustus dat iedereen overgezet wordt? Kan je "garanderen" dat ik hogere snelheden zal halen? (sorry voor al de vragen!)
Stijn
Wel ik kan je zeggen dat ik geen 50€ betaal om een maand te moeten wachten op mijn activering (begin juli aangevraagd en nog steeds niet geactiveerd) ik heb het gevraagd in een belgacom shop en de bediende zei dat je niet verplicht bent dit te betalen, hij zou er zelfs voor zorgen dat ik niet moet betalen, als ze mij die actievatie-kost durven aansmeren!Zambo schreef:Maar je moet wel 50 eruo extra activeringskosten betalen als je reeds gewone ADSL GO klant bent. Dat is ook dikke zever van Belgacom.hollebollegijs schreef:je moet geen belgacom tv hebben hoor om een snellere internetverbinding te hebben. dat is dikke zever van die girls...stijn007 schreef:bedankt voor de moeite![]()
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat adsl2+ onvoldoende is voor HD...
Ik ga gewoon afwachten. Het is niet dat ik plots anti belgacom ben maar ik wachtte al erg lang op een snelheidsverhoging en als je dan plots het veelbelovende persbericht van belgacom leest dan begin je toch wel te dromenHet is spijtig dat het helemaal niet zo eenvoudig is als ze zeggen. Volgens de test is hier wel degelijk een hogere snelheid mogelijk maar toch beweren de callgirls dat het voor mij onmogelijk is om sneller te gaan zonder BGC TV....
Dit terwijl men dat als nieuwe klant, Belgacomtv klant en belgacom ADSL plus klant niet hoeft te doen. Van uitmelken gesproken en dikke zever van Belgacom.
het wordt gratis uitgevoerd hoor, alleen start er een nieuw jaarcontract maar ge moet er zelf achter vragen. dus er is geen sprake van uitmelken hoor.Zambo schreef:Maar je moet wel 50 eruo extra activeringskosten betalen als je reeds gewone ADSL GO klant bent. Dat is ook dikke zever van Belgacom.hollebollegijs schreef:je moet geen belgacom tv hebben hoor om een snellere internetverbinding te hebben. dat is dikke zever van die girls...stijn007 schreef:bedankt voor de moeite![]()
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat adsl2+ onvoldoende is voor HD...
Ik ga gewoon afwachten. Het is niet dat ik plots anti belgacom ben maar ik wachtte al erg lang op een snelheidsverhoging en als je dan plots het veelbelovende persbericht van belgacom leest dan begin je toch wel te dromenHet is spijtig dat het helemaal niet zo eenvoudig is als ze zeggen. Volgens de test is hier wel degelijk een hogere snelheid mogelijk maar toch beweren de callgirls dat het voor mij onmogelijk is om sneller te gaan zonder BGC TV....
Dit terwijl men dat als nieuwe klant, Belgacomtv klant en belgacom ADSL plus klant niet hoeft te doen. Van uitmelken gesproken en dikke zever van Belgacom.
stijn007 schreef:sorryHet is al gebeurd dat mensen de naam van een nabij dorp niet weten hoor;-)
Werk jij soms bij belgacom? Is het officieel (rond) de 18e augustus dat iedereen overgezet wordt? Kan je "garanderen" dat ik hogere snelheden zal halen? (sorry voor al de vragen!)
Stijn
larie en apekool. dat kan wel hoor, maar ja de cbs klantendienst bij belgacom,...stijn007 schreef:Ik wéét dat die girls er soms niks van weten( 1 kende zelfs het verschil niet tussen megabit en megabyte) maar die beslissen blijkbaar wel over mijn snelheid.
Ik heb een adsl plus abonnement. Dit zei ik ook aan de telefoon maar het was ONMOGELIJK om de speedoptie te activeren want ik zit (zogezegd) "op een VDSL achtergrond"..........
Je wordt niet uitgemolken... maar blijkbaar smeert men weer in alle stilte een hoop mensen een nieuw jaarcontract aanhollebollegijs schreef:het wordt gratis uitgevoerd hoor, alleen start er een nieuw jaarcontract maar ge moet er zelf achter vragen. dus er is geen sprake van uitmelken hoor.
aansmeren? in alle stilte?r2504 schreef:Je wordt niet uitgemolken... maar blijkbaar smeert men weer in alle stilte een hoop mensen een nieuw jaarcontract aanhollebollegijs schreef:het wordt gratis uitgevoerd hoor, alleen start er een nieuw jaarcontract maar ge moet er zelf achter vragen. dus er is geen sprake van uitmelken hoor.
sorry ben met verlof, kan dus nu niet veel doen.stijn007 schreef:hollebollegijs, bedankt voor de moeite die je hierin steekt.
Kan jij mij verder helpen? Ik zie het niet zitten om nog eens naar de helpdesk te bellen. Ze zijn er wel vriendelijk, maar ze blijven beweren dat ik niet kan upgraden.
Dank bij voorbaat!
Als je een brood bij de bakker koopt... vraag jij dan ook of je vanaf dan verplicht bent iedere week bij hem een brood te kopen ? Als jij het normaal vind dat je bij iedere aankoop als consument moet gaan zoeken achter de addertjes onder het gras is er volgens mij toch wel iets fout.hollebollegijs schreef:vraag het gewoon of er iets aanhangt of niet. vragen staat vrij hoor.
Misschien verwacht hij gewoon een correcte business ethiek... maar het is ondertussen al lang duidelijk dat je dat van een telecom bedrijf absoluut niet moet verwachten... zeker niet van de mono/duopolisten.hollebollegijs schreef:op sommigen vlakken is de modale belg toch te braaf hoor.
stijn007 schreef:met verlof en toch nog zoveel op het forum?![]()
kan je me het nummer daarvan geven aub? Bedankt.
die vergelijking met de bakker is belachelijk. dat weet je even goed.r2504 schreef:Als je een brood bij de bakker koopt... vraag jij dan ook of je vanaf dan verplicht bent iedere week bij hem een brood te kopen ? Als jij het normaal vind dat je bij iedere aankoop als consument moet gaan zoeken achter de addertjes onder het gras is er volgens mij toch wel iets fout.hollebollegijs schreef:vraag het gewoon of er iets aanhangt of niet. vragen staat vrij hoor.
Misschien verwacht hij gewoon een correcte business ethiek... maar het is ondertussen al lang duidelijk dat je dat van een telecom bedrijf absoluut niet moet verwachten... zeker niet van de mono/duopolisten.hollebollegijs schreef:op sommigen vlakken is de modale belg toch te braaf hoor.
Dat is jou mening... maar alvast niet die van mij (en ik ben heus niet de enige die oa. daarom nooit klant zal zijn van BGC).hollebollegijs schreef:met iets te verzwijgen doe je niets verkeerd.
is toch vrij normaal. en dat is correcte business ethiek.
Ik weet niet hoor, er zijn er bij TN die tot voor enkele weken nog op TN mono zaten met een upload 128 Kbps !!r2504 schreef: Zelfs een Telenet heeft bij geen enkele van z'n upgrades tot op heden dergelijke praktijken toegepast... en dat wil al iets zeggen !
Maar switchen binnen het adsl gamma is gratis toch?hollebollegijs schreef:adsl plus is sowieso gratis met of zonder tv
adsl go zonder belgacom tv kost normaal 50,00 € maar als ge een beetje klaagt en zaagt, valt dit weg maar er staat een nieuw jaarcontract.
op voorwaarde dat het technisch kan uiteraard.
Dus bestaande adsl go klanten zullen nooit een kost van 50 euro moeten betalen voor de omschakeling naar 12Mbits?hollebollegijs schreef: het wordt gratis uitgevoerd hoor, alleen start er een nieuw jaarcontract maar ge moet er zelf achter vragen. dus er is geen sprake van uitmelken hoor.
Dus men liegt hier, want het staat zwart op wit op de website van Belgacom, bestaande adsl go klanten moeten die 50 euro betalen. En men durft dan te beweren dat men de klanten niet uitmelkt. Ethiek bestaat dus niet bij Belgacom.(5) Als u niet bent aangesloten op Belgacom TV moet de Speed optie geactiveerd worden (via het gratis nummer 0800 22 800) om uw surfsnelheid te verhogen van 4 naar 12 Mbps. Prijs van deze omschakeling : gratis voor ADSL Plus klanten, gratis voor nieuwe ADSL Go klanten in juli 2008, 50 € voor bestaande ADSL Go klanten.
Maar dan ga je wel telkens een jaarcontract aan, waarbij je dus in principe weer bij hetzelfde uitkomtdbr schreef:Maar switchen binnen het adsl gamma is gratis toch?
dus dan switch je eerst naar plus, vraagt om snelheid en switch terug naar Go of mag dat dan weer niet?
Men gaat dan nog hun paraplu bovenhalen om alle schuld bij de (onwetende) klant te leggen. Men is dan verwondert dat men bakken kritiek krijgt, die meestal dan nog terecht is. Belgacom is duidelijk een bedrijf geworden die iedereen uitmelkt en duidelijk liegen en bedriegen als strategie heeft gekozen.hollebollegijs schreef:aansmeren? in alle stilte?r2504 schreef:Je wordt niet uitgemolken... maar blijkbaar smeert men weer in alle stilte een hoop mensen een nieuw jaarcontract aanhollebollegijs schreef:het wordt gratis uitgevoerd hoor, alleen start er een nieuw jaarcontract maar ge moet er zelf achter vragen. dus er is geen sprake van uitmelken hoor.
dat is dan toch je eigen schuld dan hoor.
vraag het gewoon of er iets aanhangt of niet. vragen staat vrij hoor.
en dan kan je nadien vele problemen vermijden.
op sommigen vlakken is de modale belg toch te braaf hoor.
Als ik op het werk wil spelen met de lijnprofielen kost mij dat inderdaad maar een paar muisclicks...meon schreef:En wat als je ADSL2+ hebt gehàd? Ik heb hier een tijd op 9 mbit gestaan tijdens een proefperiode van BelgacomTV. Het terug op 4,6 mbit zetten ging met een 'klik van de knop' van de service desk medewerker. Ik neem aan dat het aanzetten net zoveel moeite zou mogen kosten ...hollebollegijs schreef:voila, dat is het.
De SpeedTouch 536v5 en v6 (BANT-J en BANT-V voor de vrienden) zouden alle twee ADSL2+ moeten ondersteunen.john_muts schreef:Ik hoop ook dat het gaat met de 536. De mijne is ook redelijk nieuw. Ik ben ook plus abonnee (geen btv) maar ik ben de enige in m'n straat(slechts 30 huizen) die adsl of digitale tv bij belgacom heeft. We zijn meer een telenet-straat. Misschien dat ze daarom niet geneigd zijn om voor mij alleen die dure adsl2+/vdsl2 kaart te installeren.
Uit downloadsnelheden besluiten trekken vind ik wat risky. Kijk gewoon naar de syncrate van de ADSL (via de GUI of via telnet) als je twijfelt aan de performance van je lijn.stijn007 schreef:hmm dat zou wel een tegenvaller zijn. Die speedtouch 536 heeft de technieker hier 7 dagen geleden gestoken omdat de downloadsnelheid stabiel rond de 60KB/sec lag. Hij zei dat ik hiermee de snelheidsverhoging aankan.Hij is toen ook iets "in de centrale gaan aanpassen".
2 dagen later hetzelfde probleem: downloadsnelheid terug stabiel 8x lager dan normaal. Er komt een andere technieker die al op voorhand "iets had aangepast in de centrale" en sindsdien is het wel in orde.
2 vragen: Was het noodzakelijk dat deze modem er kwam? Volgens mij niet. En als belgacom een modem verkoopt waarop staat dat hij adsl2+ ondersteunt, is het dan ni vrij logisch dat hij dat dan ook werkelijk doet?!
Ik ben al erg lang klant bij BGC, betaal maandelijks meer dan 50 euro abonnement, als je dan moet constateren dat je nooit sneller dan 460 KB/sec zal kunnen downloaden tenzij je weeral betaalt.........(een vriend van mij downloadt altijd tussen de 1 à 3 megaBYTE/second met een goedkoper abonnement)
sorry maar zambo is een ********** kieken. sorry, maar kon het nie laten.TomG schreef:Zambo = de Ceurrix/Margaas specifiek voor Belgacom
Heb uw kieken wat opgewaardeerd.hollebollegijs schreef:sorry maar zambo is een ********** kieken.
Goeie reis en veel succeshollebollegijs schreef:trouwens, ik vertrek morgen naar de provence. naar de zon en de mooie vrouwen.
het ga je allen goed
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
gebeurt automatisch als je uw modem aanzet (feitelijk inlogt)stijn007 schreef:Ik heb al dikwijls iets gelezen over het synchroniseren van je modem. Kan iemand hier wat meer uitleg over geven? Wanneer moet je dit doen, welke voordelen,...
Bedankt.
Stijn
kabouter schreef:Ben heel nieuwsgierig wanneer we thuis de 12 mbps te zien gaan krijgen , wij hebben eigenlijk thuis helemaal geen behoefte aan digitale tv maar iedereen zit soms wel achter zijne pc en dan is 4mbps van adsl plus beetje traag.
Als ik bel naar belgacom support zegt de vriedenlijke mevrouw jullie zitten op vdsl2 centrale dus jullie krijgen de 12mbps als jullie belgacom tv kopen.Altijd afschuwelijk als die idioten van belgacom management je kwaad maken maar dat die vriendelijke mevrouw er niets kan aan doen.
Langs het lokale winkeltje van belgacom geweest die mij vertellen van augustus voor iedereen de snelheid verhoging met een papier op de toonbank ADSL plus 12mbps!
Ben benieuwd want bij belgacom weet je echt NOOIT wat ze je eigenlijk gaan geven.
PS jaarcontract adsl-plus , ondertussen allemaal thuis internet verslaafd en men vader wil niets meer weten van andere providers na easynet affaire,waar was de tijd waar er gesmeekt werd om internet aan te schaven
stijn007 schreef:kabouter schreef:Ben heel nieuwsgierig wanneer we thuis de 12 mbps te zien gaan krijgen , wij hebben eigenlijk thuis helemaal geen behoefte aan digitale tv maar iedereen zit soms wel achter zijne pc en dan is 4mbps van adsl plus beetje traag.
Als ik bel naar belgacom support zegt de vriedenlijke mevrouw jullie zitten op vdsl2 centrale dus jullie krijgen de 12mbps als jullie belgacom tv kopen.Altijd afschuwelijk als die idioten van belgacom management je kwaad maken maar dat die vriendelijke mevrouw er niets kan aan doen.
Langs het lokale winkeltje van belgacom geweest die mij vertellen van augustus voor iedereen de snelheid verhoging met een papier op de toonbank ADSL plus 12mbps!
Ben benieuwd want bij belgacom weet je echt NOOIT wat ze je eigenlijk gaan geven.
PS jaarcontract adsl-plus , ondertussen allemaal thuis internet verslaafd en men vader wil niets meer weten van andere providers na easynet affaire,waar was de tijd waar er gesmeekt werd om internet aan te schaven
Kan je eens precies vertellen wat die van het winkeltje heeft gezegd? Ik hoop dat die gelijk heeft maar dan werd er wel stevig gelogen door BGC...
Ik zit in hetzelfde geval: enkel sneller als BGC TV. Gaan ze vanaf augustus iederéén met een plus abonnement overschakelen of iedereen met een plus abbo waar adsl2+ beschikbaar is? Ik ben nog 1 van de weinigen waar geen adsl2+ beschikbaar is. Er is wel vdsl(2) maar daar sluiten ze je niet op als't voor internet alleen is