Pagina 6 van 10

Geplaatst: 04 nov 2005, 19:50
door DaNi0
Lukse schreef:Dus ripper, gij beweert da ge met 200KB/s dl per maand niet zoveel kunt downloaden as bij Skynet?
Onnozele kwast :evil:
Ge kunt er godverdomme meer mee downloaden as bij Skynet op een heel jaar.
Der zijn mensen die nooit tevreden zijn... :?
idd :roll:

Geplaatst: 15 nov 2005, 18:29
door assessino
Mijn aanvraag is al 3 maand "lopende"
Er kwam altijd iets tussen (dit werkte niet, dat lukt niet) en hun feedback is ook allesbehalve perfect. Hun bereiken lukt enkel via telefoon en zelfs daar geraak je geregeld niet binnen.
Zijn we nu op een punt gekomen dat alles in orde is ... duurt het verdorie nogmaals 10 dagen voordat ze het werkelijk kunnen activeren. Ik kom gewoon zot !
Was het niet dat het voor een studentenkot en alles al geregeld was qua prijs ed, ik was al lang weg.

Geplaatst: 15 nov 2005, 23:23
door zertox
assessino schreef: Hun bereiken lukt enkel via telefoon en zelfs daar geraak je geregeld niet binnen.
Heeft u sinds vorige week dinsdag nog problemen gehad om binnen te geraken? De lijnen zijn open tussen 9h en 18h.
thaman schreef: Ivm ONVERSTAANBAAR persoon, daar share ik dezelfde mening over.
Iemand problemen met mij te verstaan? ( Jonas )
Opmerkingen zijn welkom

Geplaatst: 15 nov 2005, 23:33
door netdata
Jonas,

Allereerst proficiat met je nieuwe job bij RealDSL.
neen denk niet dat ik trobs heb met je te verstaan hoor.

Sugestie's zijn welkom? In welke zin :wink:

Want denk dat er structureel vanales fout gaat bij RealDSL maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg zolang ik maar een Uptime krijg...

Geplaatst: 15 nov 2005, 23:37
door zertox
Suggesties als in de manier dat ik jullie verder help aan de telefoon.
Zaken zoals, verstaanbaarheid, vriendelijkheid, ...

Geplaatst: 16 nov 2005, 12:31
door mr_willes
Pluimpje voor Jonas voor het accuraat en lekker op tijd reageren op mijn mail. :thumbs:

Geplaatst: 08 dec 2005, 19:37
door paradaf
ik zie al een paar weken geen commentaar meer....daaruit kan ik besluiten dat het gebruik van deze "provider" geen problemen meer oplevert en ik mij dus kan laten aansluiten zonder risico????

paradaf

Geplaatst: 08 dec 2005, 20:00
door poohbeer
paradaf schreef:ik zie al een paar weken geen commentaar meer....daaruit kan ik besluiten dat het gebruik van deze "provider" geen problemen meer oplevert en ik mij dus kan laten aansluiten zonder risico????

paradaf
NOPE!
Dat betekend dat wij deze provider nog even respijt geven zodat ie beloftes kan inwilligen. In december zouden we een serieuze netwerkupgrade krijgen namelijk.

Je kan momenteel trouwens niet eens inschrijven op de dienst als't goed is.

Ik betwijfel trouwens sterk of we dit jaar nog iets kunnen verwachten.. totaal NIETS horen van realdsl over vorderende plannen doet me vrezen.

Als je tevreden bent met trage upload en zonder vast ip adres dan zou'k eens naar de adsl diensten van versatel/tele2 kijken.
+ Geen pub of limiet whatsoever,
+ 4Mbps downstream,
+ geen extra belgacow abbo en 10 euro goedkoper (samen dus zowat 20 euro per maand)
+ gratis activatie tegenover 121,00 EUR bij realdsl
+ slechts 1 EUR extra indien geen domiciliering

- moet een router aankopen voor 80 EUR
- upstream slechts 256kbps
- geen vast ip adres
- vast nog wel iets dat'k ben vergeten

Geplaatst: 08 dec 2005, 20:03
door Krusty
Ik hoop voor iedereen die deze provider heeft er snel een oplossing komt! Ik zou zeggen: wacht af, de maand is nog niet om :) Zit er mss een medewerker van RealDSL op dit forum?

Geplaatst: 08 dec 2005, 20:39
door ThaMan
Ja.... 2 ! En ze checken af en toe wel eens..
En Jonas... ik versta je zeer goed en je kwam ook spontaner over

Geplaatst: 08 dec 2005, 23:16
door zertox
ThaMan schreef: En Jonas... ik versta je zeer goed en je kwam ook spontaner over
tof ;)

Normaal is het nog steeds december-januari ...
maar ik zal eens informeren morgen.

Geplaatst: 09 dec 2005, 03:51
door bjansens
ThaMan schreef:Ja.... 2 ! En ze checken af en toe wel eens..
En Jonas... ik versta je zeer goed en je kwam ook spontaner over
Jonas telefoneert gewoon graag ;)

Geplaatst: 09 dec 2005, 04:33
door Limburg
bjansens op Vr Dec 09, 2005 3:51 schreef:
ThaMan schreef:Ja.... 2 ! En ze checken af en toe wel eens..
En Jonas... ik versta je zeer goed en je kwam ook spontaner over
Jonas telefoneert gewoon graag ;)
Zal ik onthouden! ;) (zijn dit betaalde uren?)

Geplaatst: 09 dec 2005, 08:31
door netdata
bjansens schreef:
ThaMan schreef:Ja.... 2 ! En ze checken af en toe wel eens..
En Jonas... ik versta je zeer goed en je kwam ook spontaner over
Jonas telefoneert gewoon graag ;)
En jij werkt precies graag (aan het uur te zien van de post e :lol: :wink: )

Geplaatst: 09 dec 2005, 09:38
door Ofloo
prodata schreef:
bjansens schreef:
ThaMan schreef:Ja.... 2 ! En ze checken af en toe wel eens..
En Jonas... ik versta je zeer goed en je kwam ook spontaner over
Jonas telefoneert gewoon graag ;)
En jij werkt precies graag (aan het uur te zien van de post e :lol: :wink: )
maar jonas ook ze die geeft soms mail replys in het weekend dacht zelfs dat het zondag was en het was toch al vrij laat ze..

Geplaatst: 09 dec 2005, 10:14
door ubremoved_539
poohbeer schreef:Dat betekend dat wij deze provider nog even respijt geven zodat ie beloftes kan inwilligen. In december zouden we een serieuze netwerkupgrade krijgen namelijk.
A2F heeft de mensen zo ook een gans jaar aan het lijntje gehouden (letterlijk en figuurlijk)... toch gek dat mensen nog steeds no naief blijven als het aankomt op de beloftes die providers maken. Jullie hebben blijkbaar veel over voor een FUP.

Geplaatst: 09 dec 2005, 10:43
door netdata
r2504 schreef: A2F heeft de mensen zo ook een gans jaar aan het lijntje gehouden (letterlijk en figuurlijk)... toch gek dat mensen nog steeds no naief blijven als het aankomt op de beloftes die providers maken. Jullie hebben blijkbaar veel over voor een FUP.
Jij praat overal erg nagatief over vind ik hoor.
Ikzelf ben RealDSL klant en heb nauwelijks problemen hoor.

En ja ik geloof in RealDSL, simpel realDSL is van RealROOT, en realroot kom je zowat overal tegen
is een volwassen firma (allez ja als ge op hun IRC kanalen zit :wink: )

DUs ja ik geloof dat zij een deftige netwerk upgrade doen.

trouwens ik kom je tegen op vele fora
- userbase
- digitale-televisie.be
- PUB

en ik lees alleen maar dingen als:

ja da geloof je toch nie
klacht neerleggen
stomme firma
e.d.

Breng liever een deftige discutie op gang ipv zo neerbuigend te doen over vele dingen...

Geplaatst: 09 dec 2005, 11:28
door paradaf
poohbeer schreef:
paradaf schreef:ik zie al een paar weken geen commentaar meer....daaruit kan ik besluiten dat het gebruik van deze "provider" geen problemen meer oplevert en ik mij dus kan laten aansluiten zonder risico????

paradaf
NOPE!
Dat betekend dat wij deze provider nog even respijt geven zodat ie beloftes kan inwilligen. In december zouden we een serieuze netwerkupgrade krijgen namelijk.

Je kan momenteel trouwens niet eens inschrijven op de dienst als't goed is.

Ik betwijfel trouwens sterk of we dit jaar nog iets kunnen verwachten.. totaal NIETS horen van realdsl over vorderende plannen doet me vrezen.

Als je tevreden bent met trage upload en zonder vast ip adres dan zou'k eens naar de adsl diensten van versatel/tele2 kijken.
+ Geen pub of limiet whatsoever,
+ 4Mbps downstream,
+ geen extra belgacow abbo en 10 euro goedkoper (samen dus zowat 20 euro per maand)
+ gratis activatie tegenover 121,00 EUR bij realdsl
+ slechts 1 EUR extra indien geen domiciliering

- moet een router aankopen voor 80 EUR
- upstream slechts 256kbps
- geen vast ip adres
- vast nog wel iets dat'k ben vergeten
zal dan nog enkele maanden wachten en dit forum aandachtig volgen. THX voor info

Geplaatst: 09 dec 2005, 13:33
door ubremoved_539
prodata schreef:Jij praat overal erg nagatief over vind ik hoor.
Je vergist je tussen negatief en realistisch. Je mag trouwens altijd m'n uitspraken controleren na een bepaalde tijd en je zal merken dat ik meestal weel heel dicht bij de realiteit zit.
prodata schreef:En ja ik geloof in RealDSL, simpel realDSL is van RealROOT, en realroot kom je zowat overal tegen is een volwassen firma (allez ja als ge op hun IRC kanalen zit :wink: )
Omdat je goed bent in hosting ben je ook goed als provider :roll:
prodata schreef:Breng liever een deftige discutie op gang ipv zo neerbuigend te doen over vele dingen...
Ik heb hier onlangs verschillende keren aan RealDSL gevraagd waar hun eigen netwerk is... buiten wat gelach en rond de pot draaien is daar nooit een deftig antwoord op gekomen (en ik weet wel waarom). Ik denk dat je dus de andere partij zal moeten verwijten geen deftige discussie te willen aangaan.

Geplaatst: 09 dec 2005, 13:47
door netdata
Je vergist je tussen negatief en realistisch. Je mag trouwens altijd m'n uitspraken controleren na een bepaalde tijd en je zal merken dat ik meestal weel heel dicht bij de realiteit zit.
Bwa kwee nie:

RealROOT netwerk door europa (en ja hoor het is een leased MPLS netwerk dus van EIGEN kan je niet spreken pffff !)
RealROOT als End provider voor telefonie
RealROOT als support and maintenece firma (zie www.fulladls.be)
RealROOT als ik hi-end betaal services (modules voor te betalen)
RealROOT als hosting bedrijf voor verschillende ZWAAR belaste sites !!
RealROOT als IP-trasit

Ik noem dat kunnen...

Geplaatst: 13 dec 2005, 12:55
door rsca
Hoe ziet de toekomst voor RealDSL eruit? Misschien ADSL 2 uitvoeren... :-D

Wil wel graag een reactie hebben van een Realroot werknemer:)

Geplaatst: 13 dec 2005, 13:35
door zertox
ik wil wel adsl2 ;)

Geplaatst: 13 dec 2005, 18:02
door rsca
meer uitleg :lol:

Geplaatst: 13 dec 2005, 19:52
door Robbe
rsca schreef:Hoe ziet de toekomst voor RealDSL eruit? Misschien ADSL 2 uitvoeren... :-D

Wil wel graag een reactie hebben van een Realroot werknemer:)
... da zal waarschijnlijk wel afhangen van wat ze met het netwerk doen, en aangezien dat voor de moment van Belgacom is, zal het waarschijnlijk direct VDSL worden :-)

Geplaatst: 13 dec 2005, 20:47
door Ofloo
Robbe schreef:
rsca schreef:Hoe ziet de toekomst voor RealDSL eruit? Misschien ADSL 2 uitvoeren... :-D

Wil wel graag een reactie hebben van een Realroot werknemer:)
... da zal waarschijnlijk wel afhangen van wat ze met het netwerk doen, en aangezien dat voor de moment van Belgacom is, zal het waarschijnlijk direct VDSL worden :-)
Dan zal belgacom zijn eigen mogen gaan haasten want edpnet begint al met adsl2 kan niet wachten om de resultaaten en specs te zien van het abonnement. 'k Hoop alleen maar dat het niet weer zo'ne porsche is zonder benzine.

Geplaatst: 24 dec 2005, 18:25
door rsca
Snelheid is verminderd maar ik heb een betere en stabielere connectie.
geen disconnects meer

thx realdsl... :-D

Geplaatst: 24 dec 2005, 20:49
door DaNi0
rsca schreef:Snelheid is verminderd maar ik heb een betere en stabielere connectie.
geen disconnects meer

thx realdsl... :-D
kerstcadeautje... :wink: :P

Geplaatst: 26 dec 2005, 16:59
door rsca
hehe @DaNi0

Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent=> User rdsl**** has 11 open sessions. (http://customer.realdsl.be/)


Ik heb maar 2 pc's staan die Internet gebruiken.

Geplaatst: 26 dec 2005, 17:37
door Robbe
rsca schreef:hehe @DaNi0

Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent=> User rdsl**** has 11 open sessions. (http://customer.realdsl.be/)


Ik heb maar 2 pc's staan die Internet gebruiken.
ik vermoed dat ze het dan eerder over verschillende processen hebben, die andere poorten bezigen bvb, zoals irc of ssh :|

Geplaatst: 26 dec 2005, 18:46
door netdata
rsca schreef:hehe @DaNi0

Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent=> User rdsl**** has 11 open sessions. (http://customer.realdsl.be/)


Ik heb maar 2 pc's staan die Internet gebruiken.
kan 2 dingen zijn, of iemand gebruikt jou username en password op meerdere locatie's (onwaarschijnlijjk, maar het kan)

Zal eerder de radius server zijn die iedere keer een nieuwe sessie voor jou opent, zolang je geen Fixed IP hebt is er geen probleem...

Geplaatst: 26 dec 2005, 18:55
door rsca
Ik heb een fixed ip :-D

Geplaatst: 26 dec 2005, 18:56
door netdata
rsca schreef:Ik heb een fixed ip :-D
en blijft jou Fixed IP hetzelfde?
want ik heb da ook al eens gehad en dan veranderd uw IP per sessie die openstaat

Geplaatst: 26 dec 2005, 18:59
door rsca
mijn ip is nog nooit veranderd geweest

Geplaatst: 26 dec 2005, 20:44
door Tracer07
ik heb ook 10 open sessies.. vroeger altijd 2 .. nu opeens 10 :)
maar mijn ip is nog nooit veranderd.. en heb geen geekdsl..dusjah :p

raar gedoe :)

btw offtopic.. wat is een radius server juist? allee k tis een server.. maar wat is zen functie?

Geplaatst: 26 dec 2005, 21:15
door netdata
Tracer07 schreef:ik heb ook 10 open sessies.. vroeger altijd 2 .. nu opeens 10 :)
maar mijn ip is nog nooit veranderd.. en heb geen geekdsl..dusjah :p

raar gedoe :)

btw offtopic.. wat is een radius server juist? allee k tis een server.. maar wat is zen functie?
radius = Remote Authentication Dial-In User Service

Kan nakijken of een bepaalde user geautorizeed is om gebruik te maken van een bepaalde service (in dit geval het realroot netwerk)

Geplaatst: 27 dec 2005, 08:30
door Ofloo
Tracer07 schreef:ik heb ook 10 open sessies.. vroeger altijd 2 .. nu opeens 10 :)
maar mijn ip is nog nooit veranderd.. en heb geen geekdsl..dusjah :p

raar gedoe :)

btw offtopic.. wat is een radius server juist? allee k tis een server.. maar wat is zen functie?
huh hoe 10 ?? en nu 2 ?? Ik heb er altijd maar eentje ze..

Geplaatst: 27 dec 2005, 13:37
door Tracer07
njah in de customers.realdsl.be staat bij mij


User rdsl0187 has 10 open sessions

dusjah :p

vroeger wast altijd 1 of 2 .. nu opeens 10.. ...dnow wa het juist doet :)

Geplaatst: 27 dec 2005, 13:47
door netdata
User rdsl0144 has 27 open sessions

Wa dacht je hier van :roll: :lol:

Ervaringen

Geplaatst: 05 jan 2006, 21:53
door EricdeBoer
Aangezien het doel van deze thread is het uitwisselen van ervaringen, zal ik mijn ervaringen en daarmee advies hier verstrekken.
Hiervoor zat ik bij Belgacom/Skynet maar als verwende Nederlander sinds 2003 wonende in jullie schone Belgie (Dessel) werd ik al gauw zeer gefrustreerd door de limiet van 10GB en werd op een gegeven moment zat van het aankopen van de volumepacks en zelfs op de vingers getikt door Belgacom of ik niet elke keer de (bekende) truukjes uit wilde halen om de limiet te overschrijden. Ik had het gehad met ze en besloot na het goed doorlezen van dit forum de gok te wagen in sept. 2005. De overgang ging gezien de ervaringen hier eigenlijk dan vrij goed ik zat een paar dagen zonder internet met de overgang. Advies is hier wel initiatief nemen en bellen (toen nog Karel), wachten tot het geregeld is is niet slim.
Het regelen van de webruimte e.d. was een stuk moeilijker en duurde enkele maanden. Qua verbinding heb ik denk ik gezien de gemiddelde verhalen ook niette klagen meestal tussen de 200 en 250kb/s down en vrij standaard 50 up. Afgezien van kleine perioden drop outs (hoogstens een paar uur achtereen) heb ik meestal een stabiele verbinding.
Samenvattend kan ik zeggen dat wanneer een FUP erg belangrijk is, je genoegen kan nemen met een moeilijk bereikbare support een superhoge snelheid niet echt het belangrijkste is, je jezelf kan bestempelen als iemand die zich redelijk goed kan redden op pc gebied, je bij realdsl aan het juiste adres bent. Ben je een beginnend computergebruiker voor wie een uitstekende service van belang is en gegarandeerd altijd het internet wilt kunnen gebruiken, stel ik dat je beter bij Telenet of Skynet kan gaan zitten. Ik behoor tot de eerste groep en wanneer het allemaal zo blijft, blijf ik ook tevreden, alhoewel ik natuurlijk net als velen hier zeer graag een stabielere en snellere verbinding zou zien.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

:-D :-o :-)

Re: Ervaringen

Geplaatst: 06 jan 2006, 08:07
door bjansens
EricdeBoer schreef:Het regelen van de webruimte e.d. was een stuk moeilijker en duurde enkele maanden.
Even een kleine anecdote: toen ik overnam van Karel was er nog geen centrale tool voor het managen van realdsl gebruikers, en vereiste het regelen van webruimte het manueel invullen van een webformulier, maw, voornaam ergens opzoeken, copy, paste, achternaam opzoeken, copy, paste, etc... Wat al rap 10min of meer in beslag nam per gebruiker. Een van de dingen die ik geintegreerd heb was het regelen van webruimte, is met 1 druk op de knop in orde nu ;).