Pagina 6 van 24

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 11:39
door ahrand
Bedankt Joachim voor de openheid en de eerlijkheid over wat je (al) kan en mag delen met ons. Ik blijf klant en moedig anderen dat ook actief aan.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 11:40
door boulder
Ik hoop ook dat EDPNet kan blijven bestaan, en eigenlijk zou iedereen dat moeten doen, ook zij die er geen klant van zijn.
Immers: hoe meer concurrentie hoe beter voor alle klanten, en we hebben in dit land geen overschot aan aanbod.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 12:00
door duizend
Zoals ik al eerder aangehaald heb zie ik geen enkele reden om over te stappen naar een andere provider.

Ik blijf dus zeker!
Wie blijft er nog?

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 12:31
door boulder
Ik zal ook wel blijven (GSM + vast internet), dus als EDPNet blijft bestaan zal ik nog een hele tijd klant blijven.
Ik ga ervan uit dat in het ergste geval je wel een paar dagen de tijd hebt om over te stappen.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 13:09
door on4bam
Laat ons hopen dat alles goed komt. Ik blijf in elk geval klant en kijk ook uit naar het ogenblik dat Fiberklaar hier glasvezel binnen legt, daarna stap ik over... Naar EDPnet fiber 8)

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 13:36
door burn
+1 voor blijven :-)

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 14:01
door fredo66
Zoals ik hier eerder al aangaf, zou niet weten waarom ik zou veranderen van provider indien alles blijft werken.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 14:08
door on4bam
Uiteraard. Ook bij DXADSL en Dommel zat ik na stopzetting niet zonder internet. Beide keren zou ik automatisch naar een andere ISP (Scarlet en Px) gezet worden maar beide keren had ik zelf al de overstap gemaakt (DXADSL > Dommel en later Dommel > EDPnet).
Door zelf nu weg te lopen verzwak je ook de onderhandelingspositie van EDPnet, wat die ook mag zijn, zodat je als klant zelfs slechter af bent bij een overname/herstart/stopzetting...

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 14:21
door Waterboy
Ook ik blijf tot het niet anders kan.Hopelijk kan Edpnet gewoon overleven.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 14:32
door nickz
Joachim schreef: 14 nov 2022, 11:03 (...)

In ieder geval bedankt voor de steun die we van jullie kregen de voorbije jaren, en ik hoop dat jullie ons niet zomaar laten vallen in deze lastige tijden, al neem ik in deze situatie niemand kwalijk als dat toch zou gebeuren.
Bedankt voor de open en eerlijke communicatie zoals steeds. Zolang er geen bericht komt dat de activiteiten worden stopgezet blijf ik uiteraard gewoon klant. Ik zou mij zelfs schamen om jullie op zo'n moment te laten vallen nadat jullie steeds uitstekende service hebben geleverd tegen een correcte prijs. Veel succes en sterkte in deze moeilijke tijden, ik duim mee voor een goede afloop!

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 15:52
door johann
Graag sluit ik me aan bij hogerstaande steunbetuigingen. Ik ga niet hals over kop switchen naar een andere provider, die dan noodzakelijkerwijze één van de 'grote jongens' zou moeten zijn. Ik wens alle betrokkenen bij Edpnet alle wijsheid toe om tot een behoorlijke oplossing/doorstart/overname te komen.

(Eerlijkheidshalve moet ik er ook wel aan toevoegen: mocht, zoals destijds bij Dommel, mijn gsm-nummer in gevaar zijn, zou ik wel snel andere oorden opzoeken, maar dat is met een doodgewone internetverbinding gelukkig niet aan de orde.)

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 16:39
door MaT
Ik blijf ook.
Momenteel zie ik geen reden om andere oorden te moeten opzoeken. EDPnet blijft tot op vandaag (voor mijzelf) de beste in prijs, prijs/kwaliteit en service. Zolang de dienst netjes geleverd word blijf ik mooi waar ik ben.

Hopelijk komt alles snel in orde!

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 16:54
door GeertD
Ik blijf in ieder geval ook nog bij edpnet, zolang hun services goed blijven draaien.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 17:17
door UBremoved_15318
Ik blijf uiteraard :)

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 17:39
door streulma
Mijn ticket "terugbetaling prepaid modem" staat "on hold" zonder enige uitleg.
Na annulatie bestelling.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 17:42
door franjo
Bedankt Joachim, ik ben ook nog altijd zeer tevreden over Edpnet en zit echt niet te wachten om van IP te veranderen.
Kom gedwongen door Easynet>Dommel naar Edpnet en t is iedere keer toch weer heel wat gedoe, dat overstappen. Ben juist blij dat alles zo probleemloos gaat de laatste jaren!
Als de domiciliering ook snel weer in orde is, zodat alles weer geheel vanzelf gaat, ben ik helemaal blij.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 17:46
door Joachim
streulma schreef: 14 nov 2022, 17:39 Mijn ticket "terugbetaling prepaid modem" staat "on hold" zonder enige uitleg.
Na annulatie bestelling.
DM even je ticket nummer aub.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 18:28
door AnD
Ik ben vanaf vandaag bij Orange, met een dubbel gevoel want ik was altijd content over Edpnet en sponser ook graag de kleine speler,
maar door de werken die hier in de buurt zijn geweest hebben ze de telefoonkabel overgetrokken,
deze is gemaakt geweest, maar toen had ik een heel lage internetsnelheid.
Na een week ofzo was het terug in orde en was het de snelheid wat ik normaal had, een week daarna, was de snelheid terug omlaag
en omdat ik maar maximaal een 30/2 profiel kan hebben (ja ik zit in Zone 5), heb ik toch maar besloten om over te stappen, net voordat ik ging overschakelen op mijn Orange internet nog gekeken in de Fritzbox. Nu was het 20/1,5.
Direct de modem van Orange in Bridge gezet.... want ik ben wel wreed content over de Fritzbox die ik dankzij Edpnet heb.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 18:38
door splinterbyte
als fiber of VDSL beschikbaar zouden zijn op mijn adres pakte ik meteen 2 EDPnet lijnen, maar jah...

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 18:40
door WalterB1
Er is ook objectief gezien geen reden om nu weg te gaan bij edpnet omdat er misschien problemen, een faling, zou kunnen komen.

De mogelijke uitkomsten zijn;
- of alles blijft zoals het was, edpnet komt erdoor
- of faling en de klanten worden overgedragen naar een andere ISP, vermoedelijk Proximus. De klant komt dan zonder/minimaal gedoe ergens anders terecht. Met nieuwe voorwaarden. Vermoedelijk een tijdelijke 'welkom nieuwe klant promo'. En wie dat niet aanstaat kan dan vertrekken.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 18:57
door TomMe
Ik heb ook geen enkele intentie om over te stappen naar elders, zo lang Edpnet het beste alternatief blijft. Ik wil ook ABSOLUUT geen Proximus of Telenet als het anders kan.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 18:59
door aerius
Wat met de gsm-abonnementen? Zijn we onze nummers kwijt en hebben we tijdelijk geen bereik bij een (onverhoopt) faillissement?

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 19:01
door cadsite
Ik zien nu maar 2 redenen waarom ik zou vertrekken.
1: worst case scenario komt uit
2: ik behoor tot de 20 proefklanten van youfone

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 19:15
door Joachim
aerius schreef: 14 nov 2022, 18:59 Wat met de gsm-abonnementen? Zijn we onze nummers kwijt en hebben we tijdelijk geen bereik bij een (onverhoopt) faillissement?
Ook dit lijkt me onwaarschijnlijk, lijkt me toch eerder dat in geval van faling de klanten sowieso eerst omgezet zullen worden.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 19:45
door streulma
Joachim schreef: 14 nov 2022, 17:46
streulma schreef: 14 nov 2022, 17:39 Mijn ticket "terugbetaling prepaid modem" staat "on hold" zonder enige uitleg.
Na annulatie bestelling.
DM even je ticket nummer aub.
ik heb je een DM verstuurd. Kan je die even bekijken? Ben met deze situatie nu wat ongerust.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 20:52
door Victorb
Hier zelfs twee weken geleden de keuze gemaakt om over te stappen naar Edpnet.
Ben zelfs blij met mijn keuze, ik hoop dat deze fijne operator blijft bestaan, gezien de goede reviews die ik kon vinden en het zeer goede prijs/kwaliteit aanbod.
Heb wel zelf (ik geef dit toe) fout gemaakt tijdens de bestelling, foutief lijnnummer ingegeven, ik probeer dit nu al twee weken recht te zetten, maar geraak telefonisch niet binnen en ticket is nog niet behandeld. Enige mogelijkheid dat ik tussenkomst heb van Joachim?

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 14 nov 2022, 23:18
door streulma
Modbreak:
off topic
MartK schreef: 14 nov 2022, 10:45 Hoe kan je geblokkeerd worden door een telecomprovider?
Zie: viewtopic.php?t=62692

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 09:15
door AndrewBourgeois
Joachim schreef: 14 nov 2022, 17:46
streulma schreef: 14 nov 2022, 17:39 Mijn ticket "terugbetaling prepaid modem" staat "on hold" zonder enige uitleg.
Na annulatie bestelling.
DM even je ticket nummer aub.
Mijn ticket voor het uitbetalen van een creditnota staat al sinds 23/10 op To Do bij Finance. Dit is dus niet normaal of begrijp ik dat verkeerd?

't is toch ook jammer dat jullie zo onbekend zijn bij werkgevers. De werkgever van mijn vriendin werkt enkel met Proximus en Telenet voor het betalen van het internet van hun werknemers. Terwijl jullie blijkbaar ook aan split billing doen. 'k ben moeten overstappen naar Proximus terwijl ik dat niet meteen wou maar ik anders geen 46 EUR kon uitsparen.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 09:19
door Joachim
Bij finance zijn ze aan het verzuipen in het werk omdat we geen automatische betalingen meer kunnen verwerken, in elk geval geef ik jouw ticket een duwtje.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 09:47
door Sasuke
Modbreak:
off topic
MartK schreef: 14 nov 2022, 10:45
streulma schreef: 13 nov 2022, 22:44 @buthead
Ik ben geblokkeerd bij Telenet
Hoe kan je geblokkeerd worden door een telecomprovider?
Zoek ff in het forum op zijn naam, lang verhaal ... maar na een tijdje snap je wel waarom ;-) #flierefluiter

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 10:51
door depeje
Ik blijf ook zeker!! Ik heb zelfs mijn omschakeling van mijn GSM abonnement wat versneld en gewoon direct een simkaart (wel met een nieuw nummer, om mijn gebruikelijk nummer niet in gevaar te brengen) besteld. Ik heb zelfs een groter abonnement genomen dan ik eerst dacht nodig te hebben.

Toch handig, zo'n dual sim telefoon. Ik hoop dat ik later, wanneer alles terug goed gaat met edpnet mijn nummer nog kan overzetten.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 11:02
door svermassen
Hier ook +1.
Dient momenteel als back-up internet en zit ook de vaste telefoon op.
Als hier ook eens Fiber is, dan zal het sowieso Edpnet als hoofdprovider worden.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 12:16
door AnD
Als hier ooit fiber ligt, neem ik ook terug Edpnet, maar dat gaat nog wel even duren voordat hier fiber ligt.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 12:29
door LucP
Hier zelfs +2 voor blijven (mijn madam en ik :-).

Trouwens: hoe meer ik naar een mogelijk "Plan B" kijk, hoe duidelijker het wordt dat we bij EDPnet een goeie match hebben voor wat wij nodig hebben.

En dan heb ik het niet eens over hun goeie service, ditto helpdesk enz. Bij nogal wat anderen is dat duidelijk een kostenpost waar ze eigenlijk liever vanaf zouden willen. EDPnet daarentegen heeft goed begrepen dat ze een dienstverlenend bedrijf zijn en geen groothandel in IP adressen of zo.

Wij wachten dus rustig af, en we duimen dat de storm (in dat glas water) snel weer gaat liggen.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 14:37
door MrWinkle
Splitter schreef: 09 nov 2022, 12:37
kevjoe schreef: 09 nov 2022, 11:28 bij Dommel zag je geruime tijd tekenen aan de wand, maar dit is hier toch echt niet gebeurd voor zover ik weet.
de meeste zagen die bui al hangen toen ze hun hosting omzetten naar internetprovider :lol: (maar, chapeau voor hoelang ze gebleven zijn)

het feit blijft dat die samenval (andere bankrekening, storingen op het netwerk, problemen met hun helpdesk, en faillisementen van een HOOP andere bedrijven van dezelfde eigenaar) nogal... "ongelukkig" is, op zijn minst.
en dat zal altijd leiden tot onzekerheden en speculatie.

maar ik ben het wel eens met je dat we niet te voorbarig moeten zijn - maar wel voorbereid (bv zorgen voor een 4g backup, en al eens kijken wat er nog op de markt is just in case)
nickz schreef: 09 nov 2022, 12:05 Ik heb op 26/10/2022 wel de omschakeling van VDSL naar Fiber besteld, maar de eerste installatie is pas mogelijk op 02/12/2022 wegens onderbezetting van Proximus-techniekers.
dat kan idd kloppen, wij zitten ook met ongeveer een maand vertraging als het gaat over install-techniekers ingepland te krijgen
Vandaag een fiberinstallatie gevraagd voor de buren bij Mobile Vikings. Installatie zal gebeuren op 24 november. De ene partij heeft blijkbaar wat meer last van vertraging bij Proximus dan de andere partij, de gangsters.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 15:32
door Logic3S
Hier ook een +1 om te blijven. Een fiber XS en 2 mobiles.
Van zodra er fiber komt, stap ik ook over. Al zou het fijn zijn dat er ook een "light" fiber abbo komt (zoals bv. Fastfiber), al is dat nu offtopic & niet aan de orde.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 15:37
door dupondje
MrWinkle schreef: 15 nov 2022, 14:37 Vandaag een fiberinstallatie gevraagd voor de buren bij Mobile Vikings. Installatie zal gebeuren op 24 november. De ene partij heeft blijkbaar wat meer last van vertraging bij Proximus dan de andere partij, de gangsters.
Kan evengoed aan de regio liggen natuurlijk. Een installateur van Limburg zal niet komen installeren in OVL bv.
Dus die planningen kunnen anders zijn.

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 16:26
door quovadis
Logic3S schreef: 15 nov 2022, 15:32 Hier ook een +1 om te blijven. Een fiber XS en 2 mobiles.
Van zodra er fiber komt, stap ik ook over. Al zou het fijn zijn dat er ook een "light" fiber abbo komt (zoals bv. Fastfiber), al is dat nu offtopic & niet aan de orde.
dat is er toch al met Fiber XS (150/50) voor 35,95€

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 17:14
door Razberry
Ik blijf zeker ook klant. Alvast bedankt voor de info Joachim!

Re: EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Geplaatst: 15 nov 2022, 17:47
door Splitter
MrWinkle schreef: 15 nov 2022, 14:37 Vandaag een fiberinstallatie gevraagd voor de buren bij Mobile Vikings. Installatie zal gebeuren op 24 november. De ene partij heeft blijkbaar wat meer last van vertraging bij Proximus dan de andere partij, de gangsters.
heeft weinig met de partij te maken....

- ingeplande en beschikbare capaciteit van techniekers (denk aan verlof, ziekte, ...)
- regio (want techniekers van limburg/antwerpen komen niet in oost/west vlaanderen en vice versa, dus de capaciteit verschilt zowiezo al)
- afgezegde afspraken (bv iemand die het uitstelt, een repair die niet meer nodig is en een timeslot vrijgeeft, ....)
- type technieker (hangt af van wat er geinstalleerd moet worden en wat de huidige status van de infra is volgens proximus hun systeem)

het valt wel degelijk zo nu en dan voor dat we een technieker kunnen inplannen op D+3, maar heel vaak is het momenteel eerder D+20 a 30,
en dat zal voor december (feestperiode) zeker niet verbeteren.
Joachim schreef: 15 nov 2022, 09:19 Bij finance zijn ze aan het verzuipen in het werk omdat we geen automatische betalingen meer kunnen verwerken
daar kan ik me iets bij voorstellen, en ik wil niet in hun plaats zitten.
in ieder geval bedankt voor je aanwezigheid hier op het forum, ik denk dat ik wel kan zeggen dat menig UBers dat apprecieert.