Windows 10

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb bij men vrouw de 7 opnieuw geïnstalleerd zonder den boel te updaten en dan de update nor den 10 gedaan. Deed die perfect ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

GROM! :)

Zal nog eens opnieuw de windows 10 downloaden en op mijn USB stickje zetten. Normaal moet die ook komen vragen voor een update, iets wat die bij mij ook niet doet.

Installeer scherm -> klik op installeer -> geef uw productcode in.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Het scherm dat in Windows 7 in de system tray zit om te zeggen dat je naar Windows 10 kan upgraden moet zelf eerst via Windows Update binnenkomen. Daarvoor hoef je niet de hele resem updates te installeren, maar enkel de volgende:

Code: Selecteer alles

These updates are intended to prepare the current Windows 7 SP1 system to be upgraded to the next version: Windows 10

KB2952664 Helps make improvements to the system in order to ease the upgrade experience to the latest version of Windows.
KB3021917 Performs diagnostics in order to determine whether performance issues may be encountered when the latest Windows OS is installed.
KB3035583 Enables additional capabilities for Windows Update notifications when new OS is available to upgrade.
KB3065987 WindowsUpdate Client to enables the upgrade from Windows 7 to the next of Windows.
KB3068708 Adds the Diagnostics Tracking Service (Telemetry Client), which collects data about functional issues in Windows components.
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Slafes schreef: Leg dan eens uit waarom deze bij mij WEL gevraagd wordt?
Gewoonlijk vraagt hij dat bij updaten naar een foute versie (bvb van 7/8.1 home naar pro en visa versa). Of je kan hem skippen en hij activeert alsnog.
Anders geen idee eigenlijk
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Windows 7 Home Premium 64 bit en de download is windows 10 Home 64 bit. Straks nog eens opnieuw downloaden en nog eens proberen. Heb toch niets anders te doen momenteel dus ideaal tijdverdrijf. :)

Merci Kenw00t, zal daar alvast eens mee beginnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Dus het zou tof zijn dat mensen eens meedenken wat er kan foutgelopen zijn ipv kritiek te geven.
We geven geen kritiek... we vinden het gewoon verdacht dat je ook in Windows 7 problemen hebt... ergens is er dus een historiek die je lijkt mee te slepen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Verdacht? Er zal zeker een Windows logica in zitten. :)

Er is een verschil tussen helpen en proberen uit te lachen... Ik draai al mee van DOS en DRDOS en alles heeft een oorzaak, ze vinden is iets anders.

Trouwens, bij de download van Windows 10 staat gewoon dat je de productcode bij de hand moet houden.

https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10

Als u het besturingssysteem voor de eerste keer installeert, hebt u uw Windows-productcode nodig (xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx). Ga naar de pagina Veelgestelde vragen voor informatie over productcodes en wanneer deze zijn vereist.

-> Mijn Windows 7-productcode laat zich niet verifiëren. Wat is het probleem?
Het meest voorkomende probleem is het gebruik van een productcode voor een product dat is op dit moment niet door de site wordt ondersteund, zoals een upgradecode, een MSDN-code, productcodes voor voorgeïnstalleerde media of een code voor een Enterprise-editie. Ga voor toegang tot MSDN-producten of een Enterprise-editie naar de MSDN-portal of het Servicecentrum voor volumelicenties. Upgrades en voorgeïnstalleerde media worden momenteel niet ondersteund door het hulpprogramma op de site.
Neem contact op met ondersteuning als u van mening bent dat u een geldige productcode hebt en toch nog een fout krijgt.

Het kan dus best...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Het zou kunnen dat bij je upgrade van 7 naar 8 je product key van 7 niet meer aanvaard werd.
Ik vind het wel raar, want je 8 is een upgrade license. Daarbij behoud je het recht om je originele 7 te gebruiken (zolang je die 8 niet meer gebruikt). Het zou normaal niet zo mogen zijn dat je vorige versie invalid wordt bij een upgrade. In de praktijk zal het mogelijk wel zo zijn, anders zijn ze bang dat je na je upgrade naar 8, de 7 versie terug installeert op een andere pc en dan met 2 toestellen zit, eentje met de 8 upgrade en eentje met de originele 7.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Bon... Via MediaCreationToolx64 een opstart USB stick maken is niet de oplossing, dan komt deze elke keer naar mijn product key vragen. MediaCreationToolx64 laten lopen en daar kiezen om deze pc te updaten werkt wel zonder product key. Alleen, net hetzelfde probleem als van windows 8 naar 8.1. Het bevriest bij de eerste keer opstarten waarna we terugkeren naar de vorige windows versie.

Foutmelding 0xC1900101 - 0x30017. De installatie is misluk.

Dat is dus bij Windows 10 dezelfde foutmelding als van Windows 8 naar 8.1.

Ach, ik ben niet de enige, dat is alvast mijn troost. :)

http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 07b21131fd

Die oplossingen werken dus niet...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Staat Secure boot toevallig aan in de BIOS? En CPUID op enabled/disabled zetten zorgt ook voor wat problemen heb ik gemerkt (weet niet meer vanbuiten welke mode voor miserie zorgt).
Of iets van hardware dat echt niet compatibel is met Windows 8.1/10 (gewoonlijk een of andere PCI-kaart van enige ouderdom)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Nog iemand die last heeft van hoog geheugen verbruik van Microsoft runtime broker?
Geeft regelmatig een out of memory waarschuwing, alhouwel er 6GB ram in zit en de runtime broker gebruikt dan ondertussen +1000MB aan ram wat veel te veel is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 07b21131fd

Die oplossingen werken dus niet...
Ben je ook gaan kijken in de C:\Windows\SoftwareDistribution folder zoals iemand aangeeft... wat staat er in jou "Reporting Events" ?
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Mensen met exotische error codes: Microsoft heeft een live chat op hun website, dus dat kan je altijd ook eens proberen.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hp pavilion dv7, met SSD duurt het eeuwen voor hij opgestart is
Alienware D05s, blijft hangen na het inloggen
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb het eerst geriskeerd om enkel mijn laptop met een eenvoudige config te updaten maar ik loop tegen een zeer exotische install fout aan en alles wordt netjes terug gezet naar de huidige config. (enkel de update via iso ehb ik niet meer geprobeerd). Dit bevestigt mijn vermoeden dat MS wacht voor de uitrol van elke toestel om de volledige juiste functionaliteit te garanderen ttz uitrol pas nadat alle device drivers voor alle peripherals aanwezig zijn en (min of meer) werkend ... JMHO
zie ook hier de video says it all
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... be75179317
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Regulus schreef:Ik heb het eerst geriskeerd om enkel mijn laptop met een eenvoudige config te updaten
Heb je dit dan gedaan via Windows Update of via de MediaCreationTool ?
Regulus schreef:maar ik loop tegen een zeer exotische install fout aan en alles wordt netjes terug gezet naar de huidige config
Met louter te posten dat het mislukt en geen foutcodes/logs heeft je posting weinig zin... hier wordt niemand beter van.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

MClaeys schreef:Staat Secure boot toevallig aan in de BIOS? En CPUID op enabled/disabled zetten zorgt ook voor wat problemen heb ik gemerkt (weet niet meer vanbuiten welke mode voor miserie zorgt).
Of iets van hardware dat echt niet compatibel is met Windows 8.1/10 (gewoonlijk een of andere PCI-kaart van enige ouderdom)
Het is een laptop dus kan er ook niet veel aan veranderen natuurlijk... Zal nog eens kijken in de bios en daar het één en ander eens opnieuw uitzetten...

Zal nog eens kijken naar wat r2504 vraagt...

Ga er wel niet al te veel tijd meer instoppen, want eigenlijk is dat het ook niet waard. Nu eigenlijk al veel te veel tijd aan verloren.

In ieder geval, bedankt aan iedereen om mee te denken.
Remco12
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2012, 12:31

Hallo,

Als je een update binnen krijgt is dit dan een Nederlands stalige versie van de Win 10 ???

Tot nu toe niets ontvangen

Graag een reactie.

Mvg

Remco12
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Je kan de iso's ook downloaden zonder media creation tool:
https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... ndows10ISO

Edit: blijkbaar kan je niet kiezen tussen home en pro (grotere ISO).
Laatst gewijzigd door silencer op 03 aug 2015, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Silencer, de link die je post laat je toe om de media creation tool te downloaden... Via daar kan je die inderdaad wel downloaden op USB of ISO.

Remco, bij de installatie wordt gewoon zoals altijd gevraagd welke versie je wil installeren.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Mogelijk is dit al eerder vermeld, maar dit artikel beschrijft hoe je je privacy kan aanscherpen bij een standaard windows 10 installatie
http://www.demorgen.be/technologie/wind ... -a2410776/
Spraakbesturing
Verschillende blogs raden aan om Cortana, de spraakassistent van Windows 10 die voorlopig toch nog geen Nederlands spreekt, preventief uit te schakelen.
Hier is de installatie op twee PC's vlekkeloos gelukt. Op Een intel 930 en een intel 3770K
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

silencer schreef:Je kan de iso's ook downloaden zonder media creation tool:
https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... ndows10ISO

Edit: blijkbaar kan je niet kiezen tussen home en pro (grotere ISO).

Heb ik ook al ergens gepost. Die link kreeg ik niet aan het werk op een windows toestel, daar redirect hij naar de tool.
Enkel op osx/ios en linux laat ms je toe op die pagina, leek me.
MS hun manier om moeilijk te doen en toch maar geen makkelijke iso download aan te bieden, zeker?





[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 07b21131fd

Die oplossingen werken dus niet...
Ben je ook gaan kijken in de C:\Windows\SoftwareDistribution folder zoals iemand aangeeft... wat staat er in jou "Reporting Events" ?
Bij deze dus gedaan, het laatste wat daar in staat is een update die gebeurde in windows 7, alles wat daarna gebeurde van de installatie van windows 10 staat er niet in... Waarschijnlijk door de rollback...

Heb in de bios niets extra kunnen afzetten, want is een heel beknopte bios... Vrees dat we gewoon bij Windows 7 blijven op deze laptop. Lekker veilig.

De volgende PC dan maar proberen, de game desktop. :)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Mijn broer heeft probleem bij opstarten. Krijgt melding dat opstarten niet lukte. Als je kiest om te negeren dan werkt alles.

Srtail error : verkeerde harddisk

Staat wel in Spaans want we zijn Spanjaarden. Iemand een idee?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Bij deze dus gedaan, het laatste wat daar in staat is een update die gebeurde in windows 7
Is je Windows 7 dan niet up-to-date als je begint met de upgrade ? Dat is namelijk een vereiste... controleer dus eens alle updates.
mgo72 schreef:Srtail error : verkeerde harddisk
Blijkbaar een corrupte/slechte disk...

http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 1e7?auth=1
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Draai eens chkdsk /f /r C: in admin command prompt.
Wsl fouten in het bestandssysteem volgens de link van r2504
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

chkdsk /r C:

de /f optie is niet nodig daar /r al doet wat /f doet en is dus redundant
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

:beerchug:
mipa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jul 2011, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb een Toshiba Satellite M50D-A-10D van Win 8.1 geupgraded naar Win 10 middels
de media creation tool. Duurde lang maar ging prima. Het enige dat ik achteraf
moest doen was de printer (HP 5520) opnieuw aanmelden over het draadloos netwerk.
(dus geen driverupdate nodig)
Hij wordt niet veel gebruikt en was vrij maagdelijk. Ik heb de WinSxs folder
voor en na de upgrade eens van omvang vergeleken (omdat die sterk durft
groeien) en die is zowaar van 9 GB naar een 7 GB gekrompen.
Daar valt volgens mij uit te concluderen dat nog eens een clean install
om een maagdelijke PC te hebben in dit geval niet veel zin heeft.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Clean installs hebben wat mij betreft ALTIJD zin... alléén is de vraag of je er tijd wil insteken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

+1. Met een vrij maagdelijk systeem heb je overigens sowieso veel minder werk om een clean install vanaf scratch (i.e. format HDD) te doen, aangezien je bijna geen applicaties te herinstalleren en -configureren hebt.
mipa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jul 2011, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Met de gratis Win10 is het wel zo dat je niet direct een clean install
kan doen m.b.t. de activatie. Anders had ik meteen een cleane gedaan.
Het is ook niet zo dat er al malware of zo heeft opgestaan en
de bloatware die af-fabriek meekwam was er al afgesmeten :wink:
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
Regulus schreef:Ik heb het eerst geriskeerd om enkel mijn laptop met een eenvoudige config te updaten
Heb je dit dan gedaan via Windows Update of via de MediaCreationTool ?
Regulus schreef:maar ik loop tegen een zeer exotische install fout aan en alles wordt netjes terug gezet naar de huidige config
Met louter te posten dat het mislukt en geen foutcodes/logs heeft je posting weinig zin... hier wordt niemand beter van.
gedaan via de Media Upgrade Tool omdat geen enkele van mijn "reservaties" klaar was ... (2/3 zijn nu net binnen ttz "groen" licht voor de upgrade op de desktops)

.. en omdat ge aandringt moogt ge hier even uw tanden op stuk bijten ...

error code 0x80073892-0x20009
failed in the SAFE_OS phase with an error during PREPARE_ROLLBACK operation

.. en ja ik heb al de povere suggesties die te vinden zijn na een paar uur via google uitgeprobeers (cq alle periferiën loskoppelen, doe maar op een laptop!) en het resultaat blijft gewoon hezelfde behalve dat mijn SSD data aangegreoid zijn met 30 zo goed als onvindbare Gb ..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Regulus schreef:en het resultaat blijft gewoon hezelfde behalve dat mijn SSD data aangegreoid zijn met 30 zo goed als onvindbare Gb ..
SpaceSniffer is trouwens een leuke tool.
Regulus schreef:error code 0x80073892-0x20009
failed in the SAFE_OS phase with an error during PREPARE_ROLLBACK operation
Blijkbaar redelijk wat mensen met een gepartitioneerde harddisk en double boot configuraties.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ja daar schiet ik nu een eind mee op zie !! .. 8) :roll:

en mijn SSD is niet gepartitioneerd en geen dual-boots ... een "eenvoudige" laptop met een OS-SSD en een conventionele data HD en de "verplaatste" user mappen zijn (vrijwel) leeg gemaakt en netjes terug gezet aka "gerestored" ... (omdat W8.1 daar z'n bek op brak alhoewel dat een "OS supported feature is")
De enige "exotische" accessoire die ik heb is een Wireless Logitech muis ... en die heb ik, bij herhaling, gedisabled en de USB dongle/receiver verwijderd. (Touchpad gebruikt)
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Je zegt het zelf al, een laptop, met wsl 2 hidden partities voor te recoveren heb je dit al gecheckt? Ook met een speciale bootloader voor dit mogelijk te maken.
Is allemaal niet zo evident om dit van elke fabrikant te supporteren, dit is de taak van uw fabrikant dan.
Wil je dat het werkt, zwier alle partities eraf en probeer opnieuw, of gebruik hirens bootcd om alle data te overwriten met zeros, low level format.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Bwa, inmiddels een paar van de onnozelste hp compaqs kunnen upgraden van al wat jaartjes oud, nergens issues tegengekomen met de hidden partities. Ik weet niet of de installatie daar over zou struikelen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:Bij deze dus gedaan, het laatste wat daar in staat is een update die gebeurde in windows 7
Is je Windows 7 dan niet up-to-date als je begint met de upgrade ? Dat is namelijk een vereiste... controleer dus eens alle updates.
Deze was/is volledig up to date, en er werd hier ook al gesteld dat het niet hoefde... Nogmaals, hij blijft gewoon hangen op first boot, heeft hier verder niets mee te maken, was een fout die al in windows 8 zat en er nog steeds in zit zo blijkt.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Sinister schreef:Je zegt het zelf al, een laptop, met wsl 2 hidden partities voor te recoveren heb je dit al gecheckt? Ook met een speciale bootloader voor dit mogelijk te maken.
Is allemaal niet zo evident om dit van elke fabrikant te supporteren, dit is de taak van uw fabrikant dan.
Wil je dat het werkt, zwier alle partities eraf en probeer opnieuw, of gebruik hirens bootcd om alle data te overwriten met zeros, low level format.
allez kom zeg .. ik ben zeker de enige gebruiker met een ASUS Laptop (2,5 jaar oud!) met hidden recovery en systeem partities en die gaat upgraden naar Windows 10 !! ni zeveren he ! .. de fabrikant heeft daar de ballen mee te zien behalve dat hij de nodige drivers moet aanleveren bij MS, niet bij mij !
.. en uw aangeven van de procedure met de hiren boot cd is een extensie van het aloude "format-ceeee" syndroom, wat trouwens een clean-install vandoen heeft achteraf, daar schiet ik dus vééél mee op ... waardeloos hoor, sorry !

Edit: ik maak deel uit van het insider programma en ik heb W10, vanaf de eerste release van de eerste preview, lopen op 2 stokoude PC's (E5300 + acer mobo en E6800 + msi mobo) en dat loopt als een trein !! niet het minste probleem, nergens en dat gedurende de ganse tryout periode ...
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Diegene met problemen kunnen om te beginnen misschien eens kijken of er BIOS updates zijn voor je toestel. Die komen namelijk niet binnen via Windows Update en voegen soms heel wat functionaliteit en instellingen toe. Hetzelfde met firmware updates voor SSD's.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”