Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Met zo'n redenering mag je geen enkel product meer vergelijken.
Toch wel... maar dan is ze puur subjectief zoals ik al schreef... en dus moet iedereen de keuze zelf bepalen.

Misschien zijn er voor de persoon in kwestie helemaal geen alternatieven... wie zijn wij om te beslissen dat snelheid of volume niet belangrijk is.
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

raf1 schreef:
FORZA M schreef:En ik zit hier vast aan de kabel (Waarom hebben ze in godsnaam geen extra wachtbuis gelegd).
Greppelke graven hé. Proximus sluit elke woning zonder uitzondering aan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Proximus ... ?? Dan begint de miserie past echt ..;
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Nochtans , gedurende die vele jaren dat ik al klant ben, heb ik zeker niet te klagen en zijn mijn ervaringen met Belgacom/Proximus nog altijd positief te noemen.
Ook wat de prijs betreft in vergelijking met Telenet :wink:
Laatst gewijzigd door jackho op 02 dec 2014, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Volgens mij zijn we deftig aan het afdwalen... Graag ontopic!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

jack daniels schreef: Ik denk dat er een link gevraagd werd naar internet via satelliet.
Klopt. Maar ik durf het bijna niet meer vragen, want ik geef Titanium 100% gelijk dat we te ver aant afwijken zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

alternatieven bedenken voor steeds duurdere providers is zeker niet "afwijken" v/h onderwerp, lijkt mij! HD FTA zenders haal ik binnen over satelliet, en internet koop ik bij proximus. Maw is geloof niet dat "packs" voordelen bieden en aldus mijn keuzevrijheid sterk beperken 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

ITnetadmin schreef:
jack daniels schreef: Ik denk dat er een link gevraagd werd naar internet via satelliet.
Klopt. Maar ik durf het bijna niet meer vragen, want ik geef Titanium 100% gelijk dat we te ver aant afwijken zijn.
Geloof me vrij: internet via satelliet is iets wat je écht niet in huis wil halen. Pokketraag, reteduur (qua abonnement) en je hebt ook nog eens speciale hardware nodig, een schotel inclusief een transceiver die tweewegverkeer aankan (van en naar de satelliet hier 36000 km boven de aarde)
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

I know, I know.
Hoewel de upload wel ns via telefoonlijn gebeurt, niet?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Er wordt blijkbaar uitgekeken naar een groepsaankoop voor telecom ...

http://newsmonkey.be/article/25657

http://www.zdnet.be/article/159552/face ... 2dtelenet/

http://www.groepsofferte.be

Met de dag wordt het verzet tegenover Telenet sterker. Hun arrogante houding zal vroeg of laat afgestraft worden. (is het nu niet, het zal over twee jaar zijn) Net als een zeepbel in hun gezicht ontploffen. Deze tweede verhoging in een jaar tijd, is met geen stokken te verdedigen. Zie het verhaal van Electrabel.

Het beste wat Proximus nu kan doen, is stil blijven zitten aan de zijlijn en kijken hoe Telenet nu of de komende jaren zichzelf in de vernieling rijdt.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Jack Daniels schreef:
ITnetadmin schreef:
jack daniels schreef: Ik denk dat er een link gevraagd werd naar internet via satelliet.
Klopt. Maar ik durf het bijna niet meer vragen, want ik geef Titanium 100% gelijk dat we te ver aant afwijken zijn.
Geloof me vrij: internet via satelliet is iets wat je écht niet in huis wil halen. Pokketraag, reteduur (qua abonnement) en je hebt ook nog eens speciale hardware nodig, een schotel inclusief een transceiver die tweewegverkeer aankan (van en naar de satelliet hier 36000 km boven de aarde)
Ik hoor het al, satelliet is juist genoeg voor TV en radio maar voor internet is het beter via de telefoonlijn of kabel.
Ook voor telefonie is het beter via koper of coax alhoewel ook satelliettelefoons bestaan maar dat is waarschijnlijk duur zowel qua aankoop voor zo'n toestel als qua gesprekskosten, zo'n satelliettelefoon wordt normaal maar gebruikt wanneer er geen bereik is met een GSM.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kosten vallen aardig mee hoor voor internet via sat. Al zou ik het niet gebruiken voor elke dag (bvb voor in caravan of camper, why not)

http://nl.astel.be/providers/skyDSL

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Het zou een geniale zet zijn van proximus om nu alle prijzen 1€ te verlagen & watch them bleeding

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Is die groepsaankoop niet iets interessant voor de opstart van Mobistar kabel tv? :???: Ze hebben zo in één klap meer kijkers dan ze ooit gehad hebben.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

ToMiKoN schreef:Is die groepsaankoop niet iets interessant voor de opstart van Mobistar kabel tv? :???: Ze hebben zo in één klap meer kijkers dan ze ooit gehad hebben.
Inderdaad. En sinds het vooral Telenet klanten zijn die overschakelen moet er waarschijnlijk nog niet eens een technieker komen voor de aansluiting.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Een groepsaankoop van een onbestaand product? Dat gaat niet lukken, vermoed ik. Als je duurdere Telenet-factuur wil vermijden zal je toch sneller moeten handelen.
Waarom eigenlijk een groepsaankoop? Omdat de woedende Telenet-klanten zelf niet in staat zijn om het beste tarief te vinden? http://www.bestetarief.be/
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

raf1 schreef:Een groepsaankoop van een onbestaand product? Dat gaat niet lukken, vermoed ik. Als je duurdere Telenet-factuur wil vermijden zal je toch sneller moeten handelen.
Waarom eigenlijk een groepsaankoop? Omdat de woedende Telenet-klanten zelf niet in staat zijn om het beste tarief te vinden? http://www.bestetarief.be/
Omdat je met een groepsaankoop lagere prijzen kan afdwingen dan de gewone prijzen voor individuelen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik denk niet dat je een groepsaankoop van elektriciteit mag/kan vergelijken met een groepsaankoop van een video/audio signaal.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Jack Daniels schreef:Ik denk niet dat je een groepsaankoop van elektriciteit mag/kan vergelijken met een groepsaankoop van een video/audio signaal.
Ik zie eigenlijk niet in waarom niet... Maar ik betwijfel of zo'n groepsaankoop een succes zou zijn owv de afkeer die mensen hebben om van internetprovider te veranderen. Veel intekenaars hebben al Telenet als leverancier, dus waarom zou Telenet moeite doen om een betere prijs te geven, wetende dat 90% toch niet van plan is te veranderen?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

SpecialK schreef:
Jack Daniels schreef:Ik denk niet dat je een groepsaankoop van elektriciteit mag/kan vergelijken met een groepsaankoop van een video/audio signaal.
Ik zie eigenlijk niet in waarom niet... Maar ik betwijfel of zo'n groepsaankoop een succes zou zijn owv de afkeer die mensen hebben om van internetprovider te veranderen. Veel intekenaars hebben al Telenet als leverancier, dus waarom zou Telenet moeite doen om een betere prijs te geven, wetende dat 90% toch niet van plan is te veranderen?
Ik verwacht ook niet dat Telenet of Proximus een bod gaat doen, dat zou immers de weg open zetten naar meer groepsaankopen en minder winst.
Volgens mij gaat het eerder een kleinere provider zijn die op deze manier zijn klantenbestand wil uitbreiden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

waarom zou Telenet moeite doen om een betere prijs te geven, wetende dat 90% toch niet van plan is te veranderen?

zo is dat, alleen proximus kan voor een aardverschuiving zorgen (alle proximus TV klanten zaten ooit bij TN). Zal proximus beslissen om nogmaals een klap van formaat uit te delen!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Juist een telefoon gehad van telenet medewerker, ik kreeg een aanbieding om voor 5€ (i.pl.v. 10€) extra over te schakelen van whop naar whoppa.
Zullen ze iets voelen aankomen?
Zijn twijfel was ook groot of de meerprijs in januari er daadwerkelijk zal komen!!!
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

misschien moeten we bij Belgacom ook zo eens iets doen....

'ik wil als vast klant ook een samsung TV of GSM voor €49'
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Het zal afwachten zijn wat Px gaat doen. Indien ze geen melding geven tot opslaan in dec/jan dan doen ze volgens mij al een goede zaak. Maar zover zijn we nog niet.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Proximus had toch recentelijk een kleine prijsaanpassing gedaan, als ik mij niet vergis :???:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

ze gaan gewoon doen wat ze altijd doen: promo's geven voor nieuwe klanten en voor de rest telenet volgen, dus ook hun prijs verhogen
waarom zouden ze het niet doen, telenet doet het immers ook
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

tenzij proximus binnenkort netflix over decoder laat lopen zonder data aan te rekenen! Dat zou pas een knaller kunnen worden 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Waaom is die data zo belangrijk? Meeste hebben toch onbeperkt. ..
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

omdat de shift van lineair naar niet-lineair kijken wel degelijk aan de gang is, terwijl steeds meer (jongere?) klanten weigeren te betalen voor "onbeperkt"...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

TiTanium schreef:Waaom is die data zo belangrijk? Meeste hebben toch onbeperkt. ..
Niet iedereen heeft onbeperkt hé

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

krisken schreef:Kosten vallen aardig mee hoor voor internet via sat. Al zou ik het niet gebruiken voor elke dag (bvb voor in caravan of camper, why not)

http://nl.astel.be/providers/skyDSL

Daar staat geen snelheid bij, geen volume, en geen indicatie of de upload via telefoon of 2-way tranceiver gaat.
Dat terzijde, mag je de lag op een satlink niet vergeten. Dat signaal moet >36k km heen en terug, twee keer (sat zit op een 35.9k hoogte, maar dat geldt enkel als je er recht onder staat uiteraard). Als ik braaf ben, en 0.1 sec tel per traject (en tis meer, want 0.1s geeft je maar 30k), dan is dat alleen voor de travel time via satlink +400ms, zonder de verdere reistijd op internet, en de afhandeling. Plus, als dat is zoals tv, en ik zie geen reden waarom dit anders zou zijn, ligt je connectie bij elk onweertje uit.


Bij mij ligt dit eenvoudiger: een Belg is honkvast, en als de markt zich niet wil plooien om ook trouwe klanten te belonen ipv te bestraffen, dan moet de overheid dit doen (bv zoals bij de electriciteitsleveranciers).



[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Abonnementen staan erbij als je verder klikt bij internet.
Van €29,9 tot €69,9 per maand (-€10/maand na 12 maanden). Snelheden gaan van 6/1 tot 20/6 en volume is onbeperkt. Men spreekt enkel over satelliet apparatuur en dat het overal werkt ook als andere opties niet voorhanden zijn, dus vermoedelijk wel met 2-way tranciever. Het nadeel van de ping is netjes vermeld.

Niet slecht voor een satteliet-lijn al mag je dit natuurlijk niet gaan beschouwen als 1:1 alternatief voor kabel of DSL. Dit systeem zal meestal genomen worden door mensen die veel of een constant mobiel leven hebben waardoor ze niet kunnen rekenen op een vaste lijn (camping, zigeuners, woonboot,...).
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat wordt dan toch al iet of wat de moeite, zeker als je mobiel bent of vaak verhuist. Maar het blijft een oplossing die niet 1:1 zit met de bekabelde oplossingen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vind die groepsaankoop vrij bizar,gewoon omdat ongeveer iedereen een andere internetsnelheid zou kunnen hebben,de snelheid van VDSL is toch afhankelijk v/d afstand van de woning tot de ROP kast.
Als het over een 1000 tal klanten ineens zou gaan,zou men wel een effect hebben op de prijs denk ik,dat wel.Als er velen zouden op ingaan zou dit betekenen dat Telenet sommige van zijn klanten toch echt wel pijn doen,met hun prijzen(en ik denk zelf wel dat dit zo is).
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Die http://groepsofferte.be/ is vooral erg fishy: wat gebeurt er met uw data? Check maar eens de registrar van die domeinnaam. Litouwen, blijkbaar... Via-via kom je dan terecht op de makers hun site: http://www.lidito.be/ en wie staat daar tussen de "partners"... http://www.salesdata-online.com/ (ziet de layout er trouwens vertrouwd uit?).

Kortweg: ik vertrouw het zaakje helemaal niet en loop er alvast met een grote boog rond. :nono:
ooh. shiny.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Die kritiek kan je op veel sites geven. Ze proberen dit te weerleggen op hun pagina wie-is-wie. Op internet kan je altijd beter een spam e-mail adres hebben voor dergelijke zaken naast een ander adres.
Ik vind die groepsaankoop vrij bizar,gewoon omdat ongeveer iedereen een andere internetsnelheid zou kunnen hebben,de snelheid van VDSL is toch afhankelijk v/d afstand van de woning tot de ROP kast.
Aangezien er op kabel nog een volledig monopoly is en op VDSL resellers en low cost firma's actief zijn zal het voordeligste aanbod zeer waarschijnlijk op DSL zijn. Als je die techniek niet ziet zitten is er sowieso geen alternatief.
Als het over een 1000 tal klanten ineens zou gaan,zou men wel een effect hebben op de prijs denk ik,dat wel.Als er velen zouden op ingaan zou dit betekenen dat Telenet sommige van zijn klanten toch echt wel pijn doen,met hun prijzen(en ik denk zelf wel dat dit zo is).
De vraag is hoeveel % van de mensen die intekent zal effectief overstappen indien er goed bod komt van een (kleinere) DSL provider. <10% en dan ben ik zeer optimistisch. Dus van de 2000 die zich momenteel hebben ingeschreven zullen er minder dan 200 effectief overstappen, positief gezien (met begeleiding van de site, nieuwe isp , goede communicatie enz...).

Ik ga er niet van uit dat telenet een bod zou doen op een groepsaankoop. Ze kunnen er geen/amper Px klanten mee lokken (deze actie is immers vooral tegen telenet) maar moeten wel een hoop klanten een prijsverlaging gaan geven. Ze weten in mechelen ook dat de media hier een hype van gaat maken en dit een begin zal zijn van een wildgroei aan groepsaankopen daar andere klanten zich terecht bedrogen gaan voelen.
In de energiesector kunnen ze dit compenseren door vanaf jaar 2 andere tarieven aan te rekenen. In de telecom lijkt me dit moeilijker

Ook Px zal die groepsaankopen liever niet zien komen. De volgende zal er immers eentje zijn van Px klanten.

En waarom zou Snow (of Scarlet) reageren?...door gewoon hun huidige tarieven op tafel te leggen ?
Bij mij ligt dit eenvoudiger: een Belg is honkvast, en als de markt zich niet wil plooien om ook trouwe klanten te belonen ipv te bestraffen, dan moet de overheid dit doen (bv zoals bij de electriciteitsleveranciers).
Waarom zou de overheid iets doen wat Px (51% overheid) zou schaden en het dividend in gevaar brengen?
Als men dat zou willen moet men het netwerk losmaken van de ISP. En moet men verplichten dat Px geen enkel belang heeft in dat netwerk. Net zoals men met elektrabel en elia heeft gedaan. En zelfs dan zal de kudde zich maar traag bewegen.
Laatst gewijzigd door Flup op 03 dec 2014, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ik ben ook niet zo gek op die enquêtes.
Je geeft teveel persoonlijke gegevens.
Onlangs ook voorgehad voor een groepsaankoop van elektriciteit.
Je moest namelijk ook je EAN nummer doorgeven. Totdat je opeens bij een ander aangesloten bent zonder je goedkeuring. No way :nono:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Tja, die mensen die niet tevreden zijn over Telenet en zich intekenen voor zo'n petitie zal er misschien met moeite 10% overstappen naar een andere provider en de overige 90% zullen blijven waar ze zijn en dat is bij Telenet, dat zijn allemaal roepers en als het er op aan komt dan komt er van dat overstappen niks van in huis.
Ik had zo'n 20 jaar geleden ook een collega op het werk die niet tevreden was over de baas en over de gang van zaken, dat was van " Ik ga die baas eens goed mijn gedacht zeggen!" en "Hij gaat niet moeten denken van met ons voeten te spelen!", maar als de baas kwam dan deed hij zijn mond niet open integendeel het was van "Natuurlijk, chef, alles wat je wilt" en "Kunnen wij iets doen voor u, chef?", echt ik moest me inhouden van het lachen en daarna zei ik tegen hem: "Wel ik dacht dat je hem zijn zaligheid ging geven" en hij antwoordde: " Het is niet het juiste moment".
Dat is bij degenen die niet akkoord gaan met die prijsstijging bij Telenet ook zo: "Bende dieven", "Bende gangsters", ...enz, maar als het op aan komt blijven ze toch bij Telenet, ik ken dat van die roepers.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

lacer schreef:Je moest namelijk ook je EAN nummer doorgeven. Totdat je opeens bij een ander aangesloten bent zonder je goedkeuring. No way :nono:
Da's altijd zo bij groepsaankopen die via ichoosr georganiseerd worden. :-o

Al verschillende ingeschreven, niet ingegaan op hun aanbod, en nog steeds bij mijn leverancier van keuze al 8 jaar nu (1 jaar bijgetekend bij zelfde leverancier met groepsaankoop). Dus ze schakelen je pas over als je INTEKENT op hun aanbod.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

crosserke schreef:Juist een telefoon gehad van telenet medewerker, ik kreeg een aanbieding om voor 5€ (i.pl.v. 10€) extra over te schakelen van whop naar whoppa.
hoe komt het dat een internet 60/5 (slechts 150 GB) + digitv quasi hetzelfde kost (1,85 € goedkoper) als een whoppa (160/10, met telefoon & gratis bellen gsm/vast na 16 u., Triing, laatste vrij downloaden). Internet 160 is 91.5 € ('18.55 € duurder als whoppa met enkel digitv erbij)

Business Internet (120/6) + digitv= 80,5 €

Ze duwen U echt naar de whoppa toe als 'prijsbewuste' klant, hopend op nog wat telefoongesprekken te vangen in piekuren (bij mij krijgen ze 0 € telefooncalls door voip)...door taktieken met 'gratis installatie en activatie' (wat je bij whop veel minder krijgt)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dit zijn gewoon commerciele taktieken... upselling.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”