Die kritiek kan je op veel sites geven. Ze proberen dit te weerleggen op hun pagina wie-is-wie. Op internet kan je altijd beter een spam e-mail adres hebben voor dergelijke zaken naast een ander adres.
Ik vind die groepsaankoop vrij bizar,gewoon omdat ongeveer iedereen een andere internetsnelheid zou kunnen hebben,de snelheid van VDSL is toch afhankelijk v/d afstand van de woning tot de ROP kast.
Aangezien er op kabel nog een volledig monopoly is en op VDSL resellers en low cost firma's actief zijn zal het voordeligste aanbod zeer waarschijnlijk op DSL zijn. Als je die techniek niet ziet zitten is er sowieso geen alternatief.
Als het over een 1000 tal klanten ineens zou gaan,zou men wel een effect hebben op de prijs denk ik,dat wel.Als er velen zouden op ingaan zou dit betekenen dat Telenet sommige van zijn klanten toch echt wel pijn doen,met hun prijzen(en ik denk zelf wel dat dit zo is).
De vraag is hoeveel % van de mensen die intekent zal effectief overstappen indien er goed bod komt van een (kleinere) DSL provider. <10% en dan ben ik zeer optimistisch. Dus van de 2000 die zich momenteel hebben ingeschreven zullen er minder dan 200 effectief overstappen, positief gezien (met begeleiding van de site, nieuwe isp , goede communicatie enz...).
Ik ga er niet van uit dat telenet een bod zou doen op een groepsaankoop. Ze kunnen er geen/amper Px klanten mee lokken (deze actie is immers vooral tegen telenet) maar moeten wel een hoop klanten een prijsverlaging gaan geven. Ze weten in mechelen ook dat de media hier een hype van gaat maken en dit een begin zal zijn van een wildgroei aan groepsaankopen daar andere klanten zich terecht bedrogen gaan voelen.
In de energiesector kunnen ze dit compenseren door vanaf jaar 2 andere tarieven aan te rekenen. In de telecom lijkt me dit moeilijker
Ook Px zal die groepsaankopen liever niet zien komen. De volgende zal er immers eentje zijn van Px klanten.
En waarom zou Snow (of Scarlet) reageren?...door gewoon hun huidige tarieven op tafel te leggen ?
Bij mij ligt dit eenvoudiger: een Belg is honkvast, en als de markt zich niet wil plooien om ook trouwe klanten te belonen ipv te bestraffen, dan moet de overheid dit doen (bv zoals bij de electriciteitsleveranciers).
Waarom zou de overheid iets doen wat Px (51% overheid) zou schaden en het dividend in gevaar brengen?
Als men dat zou willen moet men het netwerk losmaken van de ISP. En moet men verplichten dat Px geen enkel belang heeft in dat netwerk. Net zoals men met elektrabel en elia heeft gedaan. En zelfs dan zal de kudde zich maar traag bewegen.