iPhone (6) gekte?

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

AndRo555 schreef:Sidenote, de S800 in de Tab Pro is ook gewoon trager dan de A7 in een iPad (die hoger geclocked is dan dezelfde SoC in de iPhone). + samsung touchwiz voegt nog wat traagheid toe.

Al kan ik niet ontkennen dat de iPad echt wel de betere is in de tabletmarkt (zeker qua OS/apps). Zelfs als je prijs meerekent.
De A7 draait toch op 1.3-1.4 Ghz, terwijl de S800 op 2.3Ghz draait. En apple is dual core, terwijl de S800 quad core is. :? Volgens mij toch een teken dat ios beter met de CPU samenwerkt dan de snapdragon.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Sylvester schreef: Vandaag weer meegemaakt op het werk. Dan blijft dat ding alweer (meermaals per dag) hangen. Je belt naar de helpdesk van het bedrijf en dan krijg je doodleuk als antwoord : herstart hem eens een keer.
Alsof ik niks anders te doen heb... :eek:
Windows computers, on a quiet night you can hear them all reboot.
Toch algemeen geweten dat het Mac OS koning is van het 'nooit-herstarten'.
En nu komen de reacties : "Ik moet die van mij nooit herstarten", uiteraard tot je eens meekijkt over hun schouder.
Mijn vroegere Mac thuis crashte meer dan de PC met Windows 7.
Vastlopen en kernel panics, wat een mooie tijd toen. :-)
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Of gewoon een teken dat Samsung zijn huiswerk niet goed gemaakt heeft ;-)
Ik heb hier een Ascend G750 (Antutu benchmark 27000) en een Oneplus One (Antutu benchmark 37000)
In de praktijk is de Ascend een tikje vlotter dan die Oneplus One, maar de verschillen zijn gewoon nihil
Op m'n Samsung tablet draai ik Cyanogen mod, met de bloatware van Samsung kan ik echt niet leven.

Sylvester schreef: Vandaag weer meegemaakt op het werk. Dan blijft dat ding alweer (meermaals per dag) hangen. Je belt naar de helpdesk van het bedrijf en dan krijg je doodleuk als antwoord : herstart hem eens een keer.
Ooit al eens problemen gehad met je Mac ? begin dan maar eens te zoeken :angel:
Ooit al eens aanspraak moeten maken op garantie bij Apple ?

Trouwens, als dat ding dan meermaals per dag blijft hangen, zegt dat dan iets over de kwaliteit van dat besturingssysteem of over de kwaliteit van jullie helpdesk ?
Sinds windows 7 zie ik hier nog amper software problemen die te wijten zijn aan het OS. Bij problemen met Apple apparaten is het altijd het OS (en blaas dit nu niet op, het valt amper voor)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

mailracer schreef: Sommige vinden het fijn om een computer te kopen waar nog wat aan gesleuteld moet worden, terwijl anderen gewoon een machine willen die out of the box werkt.
het gaat niet alleen om fijn vinden
het is echt niet leuk als ma alle 2 maanden aan de telefoon hangt omdat windows weer onnozel doet
nu zit ze al 3j op apple en ze snapt dat,
ze heeft gisteren zelfs, zonder een universitaire studie online te volgen, ontdekt hoe ze bij iOS de functie kan afzetten dat hare iPad niet begint te bellen als ze haar thuis opbellen :)
bij windows ondenkbaar en een >50j leek is daar een avond zoet mee om dat te vinden

enne prijs
houdt ge het bij de instapmodellen is het echt niet zo veel duurder.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat je Chinees aan't praten bent nu, wat heeft uw moeder ontdekt ? Hoe ze vanop haar Mac, haar Ipad kan muten als haar Iphone overgaat ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

mailracer schreef:
AndRo555 schreef:Sidenote, de S800 in de Tab Pro is ook gewoon trager dan de A7 in een iPad (die hoger geclocked is dan dezelfde SoC in de iPhone). + samsung touchwiz voegt nog wat traagheid toe.

Al kan ik niet ontkennen dat de iPad echt wel de betere is in de tabletmarkt (zeker qua OS/apps). Zelfs als je prijs meerekent.
De A7 draait toch op 1.3-1.4 Ghz, terwijl de S800 op 2.3Ghz draait. En apple is dual core, terwijl de S800 quad core is. :? Volgens mij toch een teken dat ios beter met de CPU samenwerkt dan de snapdragon.
Ah, sinds wanneer zijn kloksnelheden en aantal cores bepalend voor performance?

Er bestaat ook zoiets als architectuur. Snapdragon gebruikt Krait400 cores (eigen design, ARM instructieset) terwijl samsung en andere ARM designs gebruiken (Cortex A7/A8/A9/A15, en straks A53/A57) Terwijl Appel sinds de A6 van de iPhone 5 zijn eigen design heeft gebruikt.

Volgens jouw logica is de core i5 4250U, een dualcore op 1.3GHz trager dan de A7 in de iPad. (hint, het is niet zo)

Zie het als wijde autosnelwegen vs 2*2, ze krijgen gewoon meer werk per core per kloktik verwerkt dan de S800. In ruwe performance wint de A7 vaak en in alle single threaded gevallen vanzelfsprekend ook.

Er is zoiets als pure rekenkracht. (en daar is de A7 in bepaalde gevallen sneller) Daarnaast heb je hoe efficient het OS met die rekenkracht kan omgaan, en daar is iOS iets efficienter in. Maar dat komt niet door het dualcore/quadcore 1.4GHz vs 2.3GHz verhaal.
1207
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Ik denk dat je Chinees aan't praten bent nu, wat heeft uw moeder ontdekt ? Hoe ze vanop haar Mac, haar Ipad kan muten als haar Iphone overgaat ?
awel
een 55j vrouw werd opgebeld en haar ipad ging af (iets nieuws op iOS 8). ze vond dat vervelend en kon het vrij rap zelfstandigafzetten, in de windowswereld was dat minstens 2 dagen kwijt, universitaire studies en alle zonen lastig vallen.

dat is het verschil tussen de windowswereld en applewereld
apple is niets voor techneuten maar leken hebben alleen maar problemen in de 'ge kunt alles zelf instellen" wereld
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Yups.

Maar het ergste is dat die werelden blijkbaar gescheiden willen blijven.

Over android kan ik niet zo goed meespreken, ik gebruik het wel, maar niet zo vaak. Maar toch merk ik dat default settings niet echt van de grond komen. Simple/advanced menus, waarbij advanced automatisch ingesteld wordt, hebben nog hun beperkingen daar.
En al zeker op een platform dat gefragmenteerd is. Tenzij google defaults doorhamert doen de manufacturers wat ze willen. De echte leken komen hier toch iets minder aan hun trekken dan op het ios platform, waar ze bij wijze van spreken geen fouten kunnen maken.

Van de andere kant weigert apple om een (verborgen) advanced menu te maken, waar techneuten hun gading kunnen vinden. iOS is dan wel polished en haalt de user uit de driver seat in vele gevallen, ze zijn dan weer niet in staat om overrides aan te bieden voor de iets technischer aangelegde user die graag een aantal dingen finetuned.

Een best of both worlds zo leuk zijn, maar zit er nog niet aan te komen vrees ik.

Windows heeft gewoon teveel legacy. Leken die windows tablets zouden kopen verwachten met hun gekende programmas aan het werk te gaan. Windows zelf heeft succes omdat het zo flexibel is naar developers enzo toe. Met een dichtgehamerd ding zijn de bedrijven ook niks trouwens. Windows is een open platform waar je dingen fout op kan doen, maar dan ook vooral omdat velen nog altijd in admin mode werken (en devs vaak nog altijd admin access vereisen ipv hun programmas aan te passen).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

@1207:

Wat een zever zeg...
Alsof je voor een Windows instelling aan te passen een universitair moet zijn.

Windows: Configuratiescherm -> klik op het juiste icoontje -> en dan LEES wat de instellingen doet.
OSX: Intellingen (via doc of apple icoontje linksboven) -> klik icoontje -> en LEES wat de instelling doet.

Mensen zijn gewoon lui en zoeken niet meer of durven er niet aan te komen.

Trouwens ik zal maar niet beginnen over OSX zeker?

Enkele voorbeelden:

- Finder (a.k.a.) Verkenner in Windows is gewoon een RAMP (en door even wat kleurtjes toe te voegen is dit niet opgelost)
- Gebruiksvriendelijkheid installatie software:
De ene keer moet je het icoontje slepen naar de "Application" folder, de andere keer moet je er op dubbel klikken.
Elke dmg is ook lijk een nieuw virtueel station, ik kom dan bij mac gebruikers waar het vol staat met "xx installer" op bureaublad + in finder
- Mac in samenwerking met Netwerkschijven... of servers in het algemeen
- Mac Printers, Xerox WorkCenter waar men met "accounting" werkt (iedereen persoonlijke code) kan met dit niet in de voorkeursinstellingen instellen.
Fix: Terminal openen: cupsctl WebInterface=yes -> open browser -> localhost:631 -> Printer selecteren en dan in super onhandige lijsten de nodige aanpassingen doen.

en zo gaan we verder...

Dus Windows of Mac OS, Android of iOS. De tijd waar besturingssystemen voorliepen op elkaar is gedaan.
Ieder diertje zijn pleziertje...

PS: Ik heb veel gebruikers die van Windows naar Mac zijn overgegaan en elke persoon heeft zich laten overhalen door Vrienden/Collega's/Familie/Status en dan komen ze af: Hoh, nen mac das toch serieus aanpassen hoor.

PPS: Ze moesten vroeger nen laptop hebben van 650, 700 euro die dan "traag" of "slecht werkt" maar ze willen wel direct nen Mac Book Pro van 1500 of duurder kopen.
Afbeelding
1207
Elite Poster
Elite Poster

funkstar

welles-nietesspelletjes hebben geen zin

mijn ervaring, en ik ben niet alleen, is dat apple veel en veel gebruiksvriendelijker is voor computerleken en ongeletterden.
Ben je in computers geïnteresseerd en wil je alles naar je eigen voorkeur kunnen tweaken is apple niet het juiste merk
Maar ik weet dat het gros vd +40'ers zich niet met jailbreaks ed bezig houden. Beltoon en achtergrond installeren volstaat voor de overgrote meerderheid.

Computers enkel op basis van hardware vergelijken vind ik persoonlijk lomp
een volvo is ook niet beter als een Jaguar enkel omdat hij hij 30 pk meer heeft, of een cilinder extra of omdat er wat meer diesel in de bak kan.

en enkel naar prijs kijken is ook niet echt correct, de toplijn van samsung is gewoon even duur en de computers leven langer als veel concurrenten, of je zit bij hen ook direct in het high-end gamma en daty is dezelfde prijs.

je kunt trouwens ook gewoon instapmodellen kopen bij apple. Alle 2 à 3j 600 uitgeven voor een dell of 1x in de 6j 1500 is trouwens bijna hetzelfde
met de 4S kun je trouwens gewoon bellen, draait vlot en heeft een uitstekend scherm. Kun je nu wel links of rechts voor 300 op de kop tikken.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou niet meer voor een 4s gaan, als je tweedehands zoekt. Daar vind je geen accessoires meer voor, scherm wordt te klein voor nieuwe ios, kan wss de nieuwe ios ook moeilijker draaien. Ga voor een 5 (of 5s als je meer budget hebt).
Da's een van de leuke dingen daar (voor mensen die een iphone willen maar de prijs te hoog vinden), er is een tweedehandsmarkt (maar goed ook, want de goedkope oude versies met 8GB van apple uit zijn ook van de pot gerukt).

Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

300 voor de 4S is te veel, je kan al 5S kopen voor €400!
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Hangt er natuurlijk vanaf of je "echt tweedehands" gaat, of "refurbished".

Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Mijn 6 is via de business telefoon van Apple kunnen besteld worden met BTW nummer :banana: :banana:

Levering tussen 23/10 en 28/10!

Dus als iemand een in goede staat iPhone 4S 16GB zoekt, met iOS 7 of 8, laat maar horen :-)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Wat vraagt ge ervoor?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Thank God for the iphone 6+ :banana:
Bijlagen
taking-pictures-with-your-ipad.png
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

AndRo555 schreef:Wat vraagt ge ervoor?
Heb een bod van 185€ momenteel..
1207
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Ik zou niet meer voor een 4s gaan, als je tweedehands zoekt.
punt is dat je voor een goede iphone echt geen 6,7 of 800 moet neerleggen.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Dafke schreef:
AndRo555 schreef:Wat vraagt ge ervoor?
Heb een bod van 185€ momenteel..
Dit is niet bepaald het juiste topic om biedingen te doen. Indien hij iets wenst te verkopen gelieve dit te doen zoals het hoort ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”