Yups.
Maar het ergste is dat die werelden blijkbaar gescheiden willen blijven.
Over android kan ik niet zo goed meespreken, ik gebruik het wel, maar niet zo vaak. Maar toch merk ik dat default settings niet echt van de grond komen. Simple/advanced menus, waarbij advanced automatisch ingesteld wordt, hebben nog hun beperkingen daar.
En al zeker op een platform dat gefragmenteerd is. Tenzij google defaults doorhamert doen de manufacturers wat ze willen. De echte leken komen hier toch iets minder aan hun trekken dan op het ios platform, waar ze bij wijze van spreken geen fouten kunnen maken.
Van de andere kant weigert apple om een (verborgen) advanced menu te maken, waar techneuten hun gading kunnen vinden. iOS is dan wel polished en haalt de user uit de driver seat in vele gevallen, ze zijn dan weer niet in staat om overrides aan te bieden voor de iets technischer aangelegde user die graag een aantal dingen finetuned.
Een best of both worlds zo leuk zijn, maar zit er nog niet aan te komen vrees ik.
Windows heeft gewoon teveel legacy. Leken die windows tablets zouden kopen verwachten met hun gekende programmas aan het werk te gaan. Windows zelf heeft succes omdat het zo flexibel is naar developers enzo toe. Met een dichtgehamerd ding zijn de bedrijven ook niks trouwens. Windows is een open platform waar je dingen fout op kan doen, maar dan ook vooral omdat velen nog altijd in admin mode werken (en devs vaak nog altijd admin access vereisen ipv hun programmas aan te passen).
[
Post made via mobile device ]