Raspberry Pi vanaf woensdag(morgen) te koop?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Vandaag ontvangen en er zat toch nog een t-shirt bij
Bij mij draait er nu Debian op want kga hem tijdelijk als ftp fileserverke gebruiken voor foto's op te laten droppen door studiegenoten die mee waren naar de USA.
Bij mij draait er nu Debian op want kga hem tijdelijk als ftp fileserverke gebruiken voor foto's op te laten droppen door studiegenoten die mee waren naar de USA.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Ik draai er nu een super mini image op Debian Wheezy .. met laatste kernel/firmware/pathes .
http://www.bootc.net/
http://www.bootc.net/raspberrypi/wheezy ... -23.img.gz
Pas op een 1GB SD .. draait hier al enkele dagen stable nu ..
Ook de .DEB packages die ik gemaakt heb voor ARM van de software die ik nodig heb werken er prima op ..
http://www.bootc.net/
http://www.bootc.net/raspberrypi/wheezy ... -23.img.gz
Pas op een 1GB SD .. draait hier al enkele dagen stable nu ..
Ook de .DEB packages die ik gemaakt heb voor ARM van de software die ik nodig heb werken er prima op ..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Hmm gisteren de laatste beta wheezy geupgraded: massas problemen (reinstall gedaan:dependencies issues), rpi-update gaf geen problemen.
Zelfde ervaring?
Zelfde ervaring?
- Kitt
- Elite Poster
- Contacteer:
neen met die image van bootc heb ik (nog ) geen problemen ..
Met die van op de raspberry site had ik wel wat problemen .. ( wheezy ) .
De Squeeze image heb ik op ander sd kaartje en die draait hier ook prima ( ik installeer ook geregeld updates met apt-get )
Ik draaiwel niks gui related .. LDXE is er overal af ... enkel een tightvncservertje voor sommige apps te configgen en daarna als daemon te draaien ..
Met die van op de raspberry site had ik wel wat problemen .. ( wheezy ) .
De Squeeze image heb ik op ander sd kaartje en die draait hier ook prima ( ik installeer ook geregeld updates met apt-get )
Ik draaiwel niks gui related .. LDXE is er overal af ... enkel een tightvncservertje voor sommige apps te configgen en daarna als daemon te draaien ..
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
niemand zin om pptp werkende te krijgen? Kernel bevat reeds de nodige modules en logs helpen ook niet genoeg
[ Post made via mobile device ]
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Mijn tweede is blijkbaar ook op komst, rats vergeten dat ik nog een besteld had ergens anders
Voor pptp: http://jmparound.blogspot.be/2012/06/ra ... erver.html. Ik wil het wel eens proberen als mijn tweede toestel toekomt.
Voor pptp: http://jmparound.blogspot.be/2012/06/ra ... erver.html. Ik wil het wel eens proberen als mijn tweede toestel toekomt.
- honda4life
- Elite Poster
Die had ik al gevonden maar toch niet ver genoeg doorgeklikt...
Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat het een firewall probleem zal zijn, dat zal ik vanavond eens testen
Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat het een firewall probleem zal zijn, dat zal ik vanavond eens testen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat kan je moeilijk een tegenhanger noemen met een prijs die viermaal zo hoog ligt.
Dit is eerder het segment van Beaglebords...
Dit is eerder het segment van Beaglebords...
-
- Elite Poster
Ik heb de indruk dat mijn router niet genoeg stroom levert voor de Raspberry Pi, het werkt voor een hele tijd en dan disconnect steeds de sd-kaart (niet die op het bordje zelf, zo een plug om eentje in te steken). Dus ik kan er een hele dag op uploaden of weet ik veel wat, ik ga slapen en als ik opsta is de sd-kaart van het systeem verdwenen en kan ik ze ook niet opnieuw mounten zonder eerst uit te halen en weer in te steken. Kan dit ook andere redenen hebben?
(kga deze nacht eens proberen met een powered usb-hub waar hij aan hangt)
(kga deze nacht eens proberen met een powered usb-hub waar hij aan hangt)
-
- Elite Poster
Hoe doe je dat om 1A stroom te krijgen via je router ?Ik heb de indruk dat mijn router niet genoeg stroom levert voor de Raspberry Pi
-
- Elite Poster
Ik heb daar nooit naar gekeken, ik sloot hem aan op de usb-poort van mn router (eigenlijk de box van SamKnows) en het werkte perfect. Alleen als hij een tijd idle is en niemand upload verliest hij dus de SD-kaartlezer. Ik heb er geen voeding bij gekocht, misschien dat ik dat alsnog doe. Weet iemand een goede goedkope?
- honda4life
- Elite Poster
geen problemen met de bbox hoor
-
- Deel van't meubilair
Idem (deze via RS)... volgens de tracking zit hij bij DHL in Brussel nu.MClaeys schreef:Mijn tweede is blijkbaar ook op komst, rats vergeten dat ik nog een besteld had ergens anders
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
XBMC For Android, leuk op zo'n klein android devicejeredman schreef:HardKernel komt met quadcore-tegenhanger van Raspberry Pi
http://tweakers.net/nieuws/83128/hardke ... ry-pi.html
http://xbmc.org/theuni/2012/07/13/xbmc-for-android/
Zoiets lijkt me beter dan http://www.raspbmc.com/
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik heb een gelijkaardig probleem hier. Als de RPI een tijdje idle is halvelings. Hij aanvaardt geen input meer, maar in de achtergrond blijven wel bepaalde processen actief zoals oa het netwerk, en reageert het ook nog op pings.
Ik heb er debian op staan die ik via de RPI site gedownload heb. Nog niet getest met een andere distro.
Veel problemen van de RPI zijn te wijten aan een slechte stroomtoevoer. Te weinig V of A. Als er bv teveel accessoires zijn aangesloten op de USB poorten zal deze ook niet deftig starten omdat de stroom geleverd via de micro-usb aansluiting niet genoeg is om powered usb accessoires van stroom te voorzien.
Althans, dat zijn mijn ervaringen hier.
Ik heb er debian op staan die ik via de RPI site gedownload heb. Nog niet getest met een andere distro.
Veel problemen van de RPI zijn te wijten aan een slechte stroomtoevoer. Te weinig V of A. Als er bv teveel accessoires zijn aangesloten op de USB poorten zal deze ook niet deftig starten omdat de stroom geleverd via de micro-usb aansluiting niet genoeg is om powered usb accessoires van stroom te voorzien.
Althans, dat zijn mijn ervaringen hier.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
In zowat elke manual staat dat de rasp. pi best niet aan je pc hangt (zelfs in de manual die bijgeleverd was).
Ivm wheezy: van de raspbarry's support site gehaald, na rpi update en dan alle updates binnengehaald geen enkel probleem meer!
Ivm wheezy: van de raspbarry's support site gehaald, na rpi update en dan alle updates binnengehaald geen enkel probleem meer!
-
- Elite Poster
Hier is het dus ook de Debian van de RPI site. Qua stroomtoevoer zou het moeten lukken want hij hangt nu aan een powered usb-hub die enkel hem moet voorzien. Geen idee waarom, maar hij flikkert dus gewoon de extra SD-kaart er af (verder nog steeds input mogelijk). Die extra SD is gewoon een usb-stickje met een sd-kaartlezer, om een of andere reden wil hij dat dus niet vasthouden. Ik zoek nu dus eigenlijk een manier zodat hij bezig blijft (of dat het zo lijkt). Telkens een verdieping omlaag moeten lopen om de sd-kaart even in en uit te trekken is niet zo handig. Of ik moet een andere distributie gebruiken om ftp op te gebruiken, dat kan ik ook eens proberen.Trojan schreef:Ik heb een gelijkaardig probleem hier. Als de RPI een tijdje idle is halvelings. Hij aanvaardt geen input meer, maar in de achtergrond blijven wel bepaalde processen actief zoals oa het netwerk, en reageert het ook nog op pings.
Dit ga ik dus eens proberen: http://ask.metafilter.com/36580/Why-won ... isk-access
edit: blijkbaar wil hij mijn aanpassingen in /etc/crontab niet uitvoeren, ook niet na een reboot. crontab -e kan ik aanpassen maar niet opslaan omdat wq niet werkt
- honda4life
- Elite Poster
Ik sta toch versteld van de power van dat ding.
hij heeft al aardig wat gigabytes verzet hoor
En hoe snel je de command line leert... daar kan je toch knappe dingen mee die je véél tijd besparen
hij heeft al aardig wat gigabytes verzet hoor
En hoe snel je de command line leert... daar kan je toch knappe dingen mee die je véél tijd besparen
-
- Elite Poster
Commands zijn enorm krachtig, ik werk zelden tot nooit met een gui in Linux op school vroegen ze ook om niet met de gui te werken
Inmiddels is de crontab in gang geschoten, om de 10 minuten bracht niks op, dus dan maar om de 2 minuten een textfile wegschrijven naar de SD en hopen.
Inmiddels is de crontab in gang geschoten, om de 10 minuten bracht niks op, dus dan maar om de 2 minuten een textfile wegschrijven naar de SD en hopen.
-
- Elite Poster
Zo leert een mens nog eens wat bij maar het was me inmiddels gelukt met esc + c
Het blijft mislukken, hij vertikt het om een file te maken elke minuut. Heb het in crontab -e geplaatst zonder resultaat, ook in /etc/crontab, ook zonder resultaat. Ziet iemand de fout die ik over het hoofd zie? Edit: inmiddels met een script kunnen oplossen, elke minuut opent hij StillAlive.sh nu en schrijft hij 2 textfiles weg naar de sd-kaart. Vreemd genoeg schrijft hij soms maar 1 van de 2 files weg. De file die hij kopieert zie ik elke minuut optellen, de pint die hij moet wegschrijven naar een txt doet hij maar 1 of 2 keer en dan weer een hele tijd niet. Raar, nu nog hopen dat het werkt .
Het blijft mislukken, hij vertikt het om een file te maken elke minuut. Heb het in crontab -e geplaatst zonder resultaat, ook in /etc/crontab, ook zonder resultaat. Ziet iemand de fout die ik over het hoofd zie? Edit: inmiddels met een script kunnen oplossen, elke minuut opent hij StillAlive.sh nu en schrijft hij 2 textfiles weg naar de sd-kaart. Vreemd genoeg schrijft hij soms maar 1 van de 2 files weg. De file die hij kopieert zie ik elke minuut optellen, de pint die hij moet wegschrijven naar een txt doet hij maar 1 of 2 keer en dan weer een hele tijd niet. Raar, nu nog hopen dat het werkt .
- Kitt
- Elite Poster
- Contacteer:
Of je zet je default editor op nano in je bashrc profielSub Zero schreef:Shift + 2xZ - das de oude vi manier.MClaeys schreef: crontab -e kan ik aanpassen maar niet opslaan omdat wq niet werkt
Kben nie gek van vi of vim ... heb liever nano of vroeger pico
Draait hier ook goed en stable .. zelfs met de wheezy beta ...
root@raspberrypi:~# uptime
22:59:44 up 4 days, 22:54, 3 users, load average: 0.41, 0.51, 0.50
root@raspberrypi:~#
- honda4life
- Elite Poster
wat draait daar allemaal al op de achtergrond
Heb OpenVPN werkende gekregen, geweldig gewoon
-
- Elite Poster
Plots was de crontab weer uitgevallen met als gevolg dat de SD weer offline ging Is er een Linux Guru in the house die dat kan verklaren?
Ik kan wel overweg met Linux maar theeft toch nog zijn donkere kantjes op momenten
Ik kan wel overweg met Linux maar theeft toch nog zijn donkere kantjes op momenten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Wat voor performance haal je ermee? Kan me voorstellen dat door de beperkte CPU resources je al bij 5Mbps al beperkt door de processor zal zijn.honda4life schreef:wat draait daar allemaal al op de achtergrond
- honda4life
- Elite Poster
hangt vast van encryptie af. kan mijn upload van 2,5mbit toch verzadigen en surft vlot door tunnel
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Interessant kastje
'n paar vraagjes:
H/W:
- Kan hij gevoed worden via de usb poort v/d Fritz!Box?
S/W1:
Ik dacht zoiets te maken als alternatief voor GMail:
- Mail ophalen via pop3 bij provider
- IMAP toegang aanbieden
- Webmail voor onderweg (squirrelmail o.i.d)
Ik heb dit al gedaan onder Linux met x86 hardware. Ik veronderstel dat het op ARM ook gaat?
S/W2
- Mogelijk om DVB-T te streamen in het LAN/WAN?
- Met een Linux ondersteunde stick (CE9500) lukt dit met VLC op x86,
maar zou het ook gaan op een Raspberry PI?
Groetjes en iedereen bedankt
'n paar vraagjes:
H/W:
- Kan hij gevoed worden via de usb poort v/d Fritz!Box?
S/W1:
Ik dacht zoiets te maken als alternatief voor GMail:
- Mail ophalen via pop3 bij provider
- IMAP toegang aanbieden
- Webmail voor onderweg (squirrelmail o.i.d)
Ik heb dit al gedaan onder Linux met x86 hardware. Ik veronderstel dat het op ARM ook gaat?
S/W2
- Mogelijk om DVB-T te streamen in het LAN/WAN?
- Met een Linux ondersteunde stick (CE9500) lukt dit met VLC op x86,
maar zou het ook gaan op een Raspberry PI?
Groetjes en iedereen bedankt
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
squirrelmail? Try roundcube
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Elite Poster
Nog mensen die niet echt voorstander zijn van de nieuwe release, ik wacht toch nog wat af
-
- Elite Poster
Nog mensen met interesse in een Raspberry Pi? Vandaag is mijn 2e toegekomen maar ik heb voldoende aan 1. Zit dus nieuw in de verpakking, ongebruikt
edit: verkocht
edit: verkocht
Laatst gewijzigd door MClaeys 02 aug 2012, 23:32, in totaal 1 gewijzigd.
- honda4life
- Elite Poster
Steeds handig om remote gebruik te maken van yelo of tv overal als je genoeg upload hebt
-
- Deel van't meubilair
Dat doe ik al met m'n standaard routerhonda4life schreef:Steeds handig om remote gebruik te maken van yelo of tv overal als je genoeg upload hebt
- honda4life
- Elite Poster
De repository's zijn nog niet zo compleet.
Gebruik veel SSL toepassingen, weinig verbeteringen te merken.
Tijdgebrek om alles nog eens opnieuw te configureren voorlopig.
Akkoord dat sommige dingen wel een pak vlotter gaan.
Gebruik veel SSL toepassingen, weinig verbeteringen te merken.
Tijdgebrek om alles nog eens opnieuw te configureren voorlopig.
Akkoord dat sommige dingen wel een pak vlotter gaan.
- Kitt
- Elite Poster
- Contacteer:
ah ok ja ik gebruik het voor compleet andere toepassing ...
Zo minimale mogelijk install .. draait eigenlijk heel stabiel momenteel .. ( minimale wheezy image van http://www.bootc.net/ )
Ik gebruik zelfs de interne seriële uart poort ( AMA0 ) Dus console uitgezet om die poort te kunnen usen .
Zo minimale mogelijk install .. draait eigenlijk heel stabiel momenteel .. ( minimale wheezy image van http://www.bootc.net/ )
Ik gebruik zelfs de interne seriële uart poort ( AMA0 ) Dus console uitgezet om die poort te kunnen usen .