Tsss, ziet er dan naar uit dat het bij het speedpack abbo dezelfde idiote regels gelden, en dit is gewoonweg een afstand limiet om de altenatieven te kloten...ff afwachten op meer modemwaarden toch.yama schreef:DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 26 db
Upstream Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 26 db
Upstream Line Attenuation: 6.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db
kan geen speedpack hebben
Snelheids verhoging komt er aan???
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Ergens is het best wel wat "oneerlijk" hé.
Ik durf wedden, moest je een gelijkaardig abbo bij Belgacom nemen, dat je meteen op 9 of 12 Mpbs zit. Voor de alternatieve ISP klanten, is men gewoon veel strenger (of schakelt niet iedereen over).
Tja, wat kunnen we eraan doen ?
Een andere mogelijkheid is dat Dommel niet voor iedereen zou betalen. Of niet iedereen zou omschakelen. We weten dit alvast niet. Zijn we er niet bij, tja dan hebben we pech hé...
Ik durf wedden, moest je een gelijkaardig abbo bij Belgacom nemen, dat je meteen op 9 of 12 Mpbs zit. Voor de alternatieve ISP klanten, is men gewoon veel strenger (of schakelt niet iedereen over).
Tja, wat kunnen we eraan doen ?
Een andere mogelijkheid is dat Dommel niet voor iedereen zou betalen. Of niet iedereen zou omschakelen. We weten dit alvast niet. Zijn we er niet bij, tja dan hebben we pech hé...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
De speedpack is sinds vanmiddag ook actief geworden bij mij na het langskomen van een BGC technicus.
Mijn lijnwaardes VOOR de activatie waren als volgt:
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 4640 512
SNR Margin (dB) : 20.4 21.7
Attenuation (dB) : 16.0 8
Output Power (dBm) : 15.2 17.1
Mijn lijnwaardes NA de activatie zijn als volgt:
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 10976 512
SNR Margin (dB) : 6.3 26.0
Attenuation (dB) : 13.0 6.5
Output Power (dBm) : 15.8 12.1
hoe komt het dat ik maar een sync kan halen van 10976kbps en dat mijn waardes opeens zo drastisch veranderd zijn?
Mijn lijnwaardes VOOR de activatie waren als volgt:
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 4640 512
SNR Margin (dB) : 20.4 21.7
Attenuation (dB) : 16.0 8
Output Power (dBm) : 15.2 17.1
Mijn lijnwaardes NA de activatie zijn als volgt:
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 10976 512
SNR Margin (dB) : 6.3 26.0
Attenuation (dB) : 13.0 6.5
Output Power (dBm) : 15.8 12.1
hoe komt het dat ik maar een sync kan halen van 10976kbps en dat mijn waardes opeens zo drastisch veranderd zijn?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Op vele vlakken mag je zeer blij zijnposessor schreef:De speedpack is sinds vanmiddag ook actief geworden bij mij na het langskomen van een BGC technicus.
Mijn lijnwaardes VOOR de activatie waren als volgt:
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 4640 512
SNR Margin (dB) : 20.4 21.7
Attenuation (dB) : 16.0 8
Output Power (dBm) : 15.2 17.1
Mijn lijnwaardes NA de activatie zijn als volgt:
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 10976 512
SNR Margin (dB) : 6.3 26.0
Attenuation (dB) : 13.0 6.5
Output Power (dBm) : 15.8 12.1
hoe komt het dat ik maar een sync kan halen van 10976kbps en dat mijn waardes opeens zo drastisch veranderd zijn?
-Je attenuation is verbeterd
-Je zit precies dan toch op 12 Mbit als sync je op 11 , wees blij want meestal vlieg je in jouw geval gewoon op 9
-Noise is zoals verwacht verslechterd mits je hoger synct , 6 is wel randje boordje , kan zijn dat je modem lager gaat syncen als gevolg (en dan gaat noise terug omhoog)
maw , ik zou blij zijn in jouw plaats
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
a jong, je noise margin bij een4,6 Mbit is heel goed natuurlijk, gaat aan de bekabeling liggen denk ik bij je 12 Mbit (10976 Kbps training max modem) en dus de noise margin naar +-6 dB daalt ? Op het nippertje dus op 12 Mbit en SNRmargin maar als ge geen disconnects meemaakt what the hell, mooi profiel op het klote adsl2+ netwerk
door gebruik te maken van een andere router/modem is mijn snr donwstream gestegen naar 6.8dB en mijn sync rate gestegen naar 11226kbps. Dat is toch heel raar, of nie?a3ke schreef:Op vele vlakken mag je zeer blij zijnposessor schreef:De speedpack is sinds vanmiddag ook actief geworden bij mij na het langskomen van een BGC technicus.
Mijn lijnwaardes VOOR de activatie waren als volgt:
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 4640 512
SNR Margin (dB) : 20.4 21.7
Attenuation (dB) : 16.0 8
Output Power (dBm) : 15.2 17.1
Mijn lijnwaardes NA de activatie zijn als volgt:
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 10976 512
SNR Margin (dB) : 6.3 26.0
Attenuation (dB) : 13.0 6.5
Output Power (dBm) : 15.8 12.1
hoe komt het dat ik maar een sync kan halen van 10976kbps en dat mijn waardes opeens zo drastisch veranderd zijn?
-Je attenuation is verbeterd
-Je zit precies dan toch op 12 Mbit als sync je op 11 , wees blij want meestal vlieg je in jouw geval gewoon op 9
-Noise is zoals verwacht verslechterd mits je hoger synct , 6 is wel randje boordje , kan zijn dat je modem lager gaat syncen als gevolg (en dan gaat noise terug omhoog)
maw , ik zou blij zijn in jouw plaats
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
betere modem hé..
is niet 'raar'...
als je nu een merk B pakt en een merk A en merk A heeft meer kwaliteit onderdelen of kan beter versterken is het normaal dat je meer 'signaal' hebt..
is niet 'raar'...
als je nu een merk B pakt en een merk A en merk A heeft meer kwaliteit onderdelen of kan beter versterken is het normaal dat je meer 'signaal' hebt..
weet je wat er grappig is, da gij denkt dat de router die betere verbinding heeft meer kwaliteit onderdelen heeft dan de andere! want de router die het beter doet is een Topcom en de router die het nie zo goed doet is een d-link van rond de 120€ toen ik hem gekocht heb en dat is wat ik juist raar vind.icekiller2k6 schreef:betere modem hé..
is niet 'raar'...
als je nu een merk B pakt en een merk A en merk A heeft meer kwaliteit onderdelen of kan beter versterken is het normaal dat je meer 'signaal' hebt..
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
zucht..
"letterlijk op nemen van _alles_".
met 'onderdelen' bedoelde ik ook software etc..
en ik heb 'nooit' gezegd dat het 'duurste' merk of router/model het beste is..
"letterlijk op nemen van _alles_".
met 'onderdelen' bedoelde ik ook software etc..
en ik heb 'nooit' gezegd dat het 'duurste' merk of router/model het beste is..
Ik denk dat ik de snelheidsverhoging ook niet zal krijgen (011 zone). Alhoewel dit mijn lijnwaardes zijn:
(zit nog altijd gecapped op 4.6 Mbps download en 448 Kbps upload)
Volgens de lijnwaardes uitleg thread zijn mijn lijnwaardes zo:
Noise Margin (downstream): 29dB of hoger dan woon je volgens mij vlak naast de centrale
Attenuation (downstream): 20dB-30dB is ideaal
We zullen wel zien wat er zal gebeuren voor 1 maart maar ik betwijfel het.
(zit nog altijd gecapped op 4.6 Mbps download en 448 Kbps upload)
Volgens de lijnwaardes uitleg thread zijn mijn lijnwaardes zo:
Noise Margin (downstream): 29dB of hoger dan woon je volgens mij vlak naast de centrale
Attenuation (downstream): 20dB-30dB is ideaal
We zullen wel zien wat er zal gebeuren voor 1 maart maar ik betwijfel het.
:3
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
FredWP,
Jij hebt nochtans heel goede waardes vind ik. Een 9 Mpbs profiel zou er zeker in moeten zitten. Net als bij mij.
Maar ja... ofwel hanteert Belgacom te strenge "normen" ofwel is er iets anders aan de hand..
We hebben nog een paar dagen...
Let us pray
Jij hebt nochtans heel goede waardes vind ik. Een 9 Mpbs profiel zou er zeker in moeten zitten. Net als bij mij.
Maar ja... ofwel hanteert Belgacom te strenge "normen" ofwel is er iets anders aan de hand..
We hebben nog een paar dagen...
Let us pray
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
oe oe oe!!!
Heb zojuist antwoord gekregen van dommel:
Beste,
dit (snelheidsverhoging) is voor u al gebeurd
DownstreamBitRate 11998.0 Kbps
UpstreamBitRate 509.0 Kbps
met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
vanaf dat ik thuiskom vanavond ga ik dit proberen!!!
Heb zojuist antwoord gekregen van dommel:
Beste,
dit (snelheidsverhoging) is voor u al gebeurd
DownstreamBitRate 11998.0 Kbps
UpstreamBitRate 509.0 Kbps
met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
vanaf dat ik thuiskom vanavond ga ik dit proberen!!!
Wat zijn uw lijnwaardes?guess_who schreef:oe oe oe!!!
Heb zojuist antwoord gekregen van dommel:
Beste,
dit (snelheidsverhoging) is voor u al gebeurd
DownstreamBitRate 11998.0 Kbps
UpstreamBitRate 509.0 Kbps
met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
vanaf dat ik thuiskom vanavond ga ik dit proberen!!!
:3
Vanaf dat ik thuis ben en wat tijd vind, zal ik het laten wetenFredWP schreef:Wat zijn uw lijnwaardes?guess_who schreef:oe oe oe!!!
Heb zojuist antwoord gekregen van dommel:
Beste,
dit (snelheidsverhoging) is voor u al gebeurd
DownstreamBitRate 11998.0 Kbps
UpstreamBitRate 509.0 Kbps
met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
vanaf dat ik thuiskom vanavond ga ik dit proberen!!!
Ik ga de ADSL upgrade dus niet krijgen volgens medewerker bij de Dommel klantendienst omdat het niet beschikbaar is in mijn straat, maar als ik de lijntest uitvoer en mijn adres ingeef dan krijg ik dit als resultaat:
- adsl homeconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
En nogmaals mijn lijnwaardes:
http://img27.imageshack.us/img27/2407/f ... ineej1.png
Ik ga eens naar Belgacom bellen en eens vragen als ik bij Belgacom zou gaan of ik dan ADSL2 op mijn adres krijg (en of ze mij kunnen zeggen wat de praktische waardes ongeveer zullen zijn).
Dommel zei ik dat ze geen orders hadden uitgestuurd voor mijn straat omdat het dus niet mogelijk was volgens hun. Vind het maar zeer raar hoor.
- adsl homeconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
En nogmaals mijn lijnwaardes:
http://img27.imageshack.us/img27/2407/f ... ineej1.png
Ik ga eens naar Belgacom bellen en eens vragen als ik bij Belgacom zou gaan of ik dan ADSL2 op mijn adres krijg (en of ze mij kunnen zeggen wat de praktische waardes ongeveer zullen zijn).
Dommel zei ik dat ze geen orders hadden uitgestuurd voor mijn straat omdat het dus niet mogelijk was volgens hun. Vind het maar zeer raar hoor.
:3
-
- Premium Member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Hier dus juist hetzelfde, zone 051 (roeselare). Ik kan moeilijk geloven dat ik geen adsl2 zou kunnen krijgen.
Ik kan er eigenlijk echt nie mee lachen
Ze beloven eerst vanalles, dan wacht je geduldig af en dan krijg je te horen dat het niet kan !
m'n lijnwaardes:
Maximale lijnsnelheid: 8000 kbps (downstream) / 1140 kbps (upstream)
Ruismarge: 17.7 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Lijndemping: 27.2 dB (downstream) / 15 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Ik kan er eigenlijk echt nie mee lachen
Ze beloven eerst vanalles, dan wacht je geduldig af en dan krijg je te horen dat het niet kan !
m'n lijnwaardes:
Maximale lijnsnelheid: 8000 kbps (downstream) / 1140 kbps (upstream)
Ruismarge: 17.7 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Lijndemping: 27.2 dB (downstream) / 15 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat heeft niets met elkaar te maken. Jouw straat is gewoon aangesloten op het vroegere BRUO-netwerk van Scarlet. M.a.w., het kan mogelijk zijn dat je 9 Mbps kan krijgen (waar dat bij Belgacom al lang niet meer kon), het zijn nog steeds theoretische maximumsnelheden.verb schreef:Als ik op de site van dx-adsl ga kijken voor de ADSL 20Mbps beschikbaarheid, dan staat mijn straat ertussen. Maar ik zit wel op 2.7km van de centrale, klopt de site van dx-adsl dan gewoon niet?
Ik heb recentelijk ook de snelheidsverhoging ontvangen.
Dit zijn m'n lijnwaarden:
Een hele verbetering t.o.v. het 4.6mb-profiel dus, maar toch jammer dat het geen 12mb is. Het had met deze waarden misschien technisch wel mogelijk kunnen zijn.
Dit zijn m'n lijnwaarden:
Een hele verbetering t.o.v. het 4.6mb-profiel dus, maar toch jammer dat het geen 12mb is. Het had met deze waarden misschien technisch wel mogelijk kunnen zijn.
Denk dat ze je gewoon op het 9 Mbps profiel gezet hebben.driesel schreef:Ik heb recentelijk ook de snelheidsverhoging ontvangen.
Dit zijn m'n lijnwaarden:
Een hele verbetering t.o.v. het 4.6mb-profiel dus, maar toch jammer dat het geen 12mb is. Het had met deze waarden misschien technisch wel mogelijk kunnen zijn.
:3
Volgens Dommel & freedomnet bevindt mijn adres zich op 4km van de dichtstbijzijnde ADSL2+ compatibele centrale maar adhv. mijn lijnwaarden zou je dat toch zeker niet zeggen?
Vind het allemaal maar BS eerlijk gezegd...
Misschien ben ik nu aangesloten op een andere centrale welke niet ADSL2+ compatibel is? Want die SNR is toch echt wel hoog en den attenuation redelijk laag?ADSL-lijn
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1104 kbps (upstream)
Ruismarge: 28.9 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Lijndemping: 17 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Vind het allemaal maar BS eerlijk gezegd...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Misschien zit je op een LDC ofzo, kunnen die niet ADSL zijn zonder ADSL2+-compatibel te zijn?
Ik denk dat zelfs er een 15mbit/740kbit profiel mogelijk is...driesel schreef:Ik heb recentelijk ook de snelheidsverhoging ontvangen.
Dit zijn m'n lijnwaarden:
Een hele verbetering t.o.v. het 4.6mb-profiel dus, maar toch jammer dat het geen 12mb is. Het had met deze waarden misschien technisch wel mogelijk kunnen zijn.
Doe iets nuttig en vul het topic aan http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
-
- Pro Member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Net terug van reis en een toffe verrassing: reset van de modem nodig en tada, 12 mbit, olééé
Zijn dit wat goede waarden? :
Downstream-snelheid: 11998 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 26820 kbps (downstream) / 1277 kbps (upstream)
Ruismarge: 25.9 dB (downstream) / 30.7 dB (upstream)
Lijndemping: 11 dB (downstream) / 1.9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Zijn dit wat goede waarden? :
Downstream-snelheid: 11998 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 26820 kbps (downstream) / 1277 kbps (upstream)
Ruismarge: 25.9 dB (downstream) / 30.7 dB (upstream)
Lijndemping: 11 dB (downstream) / 1.9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Meer zal je er toch dan niet moeten van verwachten alhoewel je waarden excellent zijnYargo schreef:Net terug van reis en een toffe verrassing: reset van de modem nodig en tada, 12 mbit, olééé
Zijn dit wat goede waarden? :
Downstream-snelheid: 11998 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 26820 kbps (downstream) / 1277 kbps (upstream)
Ruismarge: 25.9 dB (downstream) / 30.7 dB (upstream)
Lijndemping: 11 dB (downstream) / 1.9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Je zal ten volle van je 12 Mbit kunnen genieten
The eternal and true pessimist
Wel ik heb Belgacom gebeld en volgens hun zou ik ook geen ADSL2(+) op mijn straat kunnen krijgen. Vind het toch maar raar dat ze dan aangeven op hun lijntest tool dat ik wel 12 Mbps kan halen op mijn locatie.
Hopen dat VDSL(2) beterschap zal brengen eens Dommel dat zal gaan aanbieden (maar betwijfel of Homeconnect daar veel zal van kunnen genieten tenzij ze via firmware upgrade ondersteuning kunnen geven met die Siemens router).
Hopen dat VDSL(2) beterschap zal brengen eens Dommel dat zal gaan aanbieden (maar betwijfel of Homeconnect daar veel zal van kunnen genieten tenzij ze via firmware upgrade ondersteuning kunnen geven met die Siemens router).
:3
Ik lees hier allemaal berichten over lijnwaardes en hoe ze te interpreteren, over het feit dat Belgacom geen hogere snelheid geeft als je meer dan 2km van de centrale woont , enz...
Ziehier mijn gegevens:
Mijn ISP is Dommel en ik had het 4.6Mbps profiel.
Ik woon blijkbaar op 2.8 km van de centrale.
Mijn Noisemargin was 9dB, geen goede waarde dus.
Ik ben recent overgeschakeld naar 9Mbps ( en toch woon ik meer dan 2km van de centrale).
Mijn lijnwaardes nu zijn :
Upstream Downstream
Noise Margin 18 dB 6 dB
Attenuation 19 dB 27 dB
Bij speedtest.net haal ik volgende resultaten : download 7684 kb/s upload 393 kb/s ( 75 à 85%)
Mijn verbinding is stabiel: ze valt niet om de haverklap uit en de snelheid is stabiel.
Dit alles om te zeggen dat:
- Ik woon tamelijk ver van de centrale
- Mijn Noise Margin is zeer slecht
en toch heb ik nu een stabiel en werkend 9Mbps-profiel.
Dank u voor uw aandacht.
Ziehier mijn gegevens:
Mijn ISP is Dommel en ik had het 4.6Mbps profiel.
Ik woon blijkbaar op 2.8 km van de centrale.
Mijn Noisemargin was 9dB, geen goede waarde dus.
Ik ben recent overgeschakeld naar 9Mbps ( en toch woon ik meer dan 2km van de centrale).
Mijn lijnwaardes nu zijn :
Upstream Downstream
Noise Margin 18 dB 6 dB
Attenuation 19 dB 27 dB
Bij speedtest.net haal ik volgende resultaten : download 7684 kb/s upload 393 kb/s ( 75 à 85%)
Mijn verbinding is stabiel: ze valt niet om de haverklap uit en de snelheid is stabiel.
Dit alles om te zeggen dat:
- Ik woon tamelijk ver van de centrale
- Mijn Noise Margin is zeer slecht
en toch heb ik nu een stabiel en werkend 9Mbps-profiel.
Dank u voor uw aandacht.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Het enige wat je hier kunt op antwoorden is , waarom bij de ene met heel goede ruismarges, attenuation niet, degene met slechte wel ? (ik ben zowat een leek zenne maar zou het niet kunnen zijn dat bij sommigen adsl2+ dslams (kaartten of whatever) niet aanwezig zijn in hun aangesloten centrale ?)enfi er zijn hier toch specialisten die dit misschien kunnen beamen ?
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Zou het afhangen van de mensen bij Belgacom hoe hun gemoed is?
Welk nummer heb jge gebruikt? Ik zou maandag ook es bellen om te peilen:)FredWP schreef:Wel ik heb Belgacom gebeld en volgens hun zou ik ook geen ADSL2(+) op mijn straat kunnen krijgen. Vind het toch maar raar dat ze dan aangeven op hun lijntest tool dat ik wel 12 Mbps kan halen op mijn locatie.
Hopen dat VDSL(2) beterschap zal brengen eens Dommel dat zal gaan aanbieden (maar betwijfel of Homeconnect daar veel zal van kunnen genieten tenzij ze via firmware upgrade ondersteuning kunnen geven met die Siemens router).
http://www.uw-telecom-adviseur.be/nl/be ... tacteren#2frado schreef:Welk nummer heb jge gebruikt? Ik zou maandag ook es bellen om te peilen:)FredWP schreef:Wel ik heb Belgacom gebeld en volgens hun zou ik ook geen ADSL2(+) op mijn straat kunnen krijgen. Vind het toch maar raar dat ze dan aangeven op hun lijntest tool dat ik wel 12 Mbps kan halen op mijn locatie.
Hopen dat VDSL(2) beterschap zal brengen eens Dommel dat zal gaan aanbieden (maar betwijfel of Homeconnect daar veel zal van kunnen genieten tenzij ze via firmware upgrade ondersteuning kunnen geven met die Siemens router).
:3
pff, kheb es gebeld: ja wij kunnen dit niet zien omdat j geen klant bent bij Belgacom,maw trek uw plan. ik moet maar naar d ommel bellen zeggen ze..FredWP schreef:http://www.uw-telecom-adviseur.be/nl/be ... tacteren#2frado schreef:Welk nummer heb jge gebruikt? Ik zou maandag ook es bellen om te peilen:)FredWP schreef:Wel ik heb Belgacom gebeld en volgens hun zou ik ook geen ADSL2(+) op mijn straat kunnen krijgen. Vind het toch maar raar dat ze dan aangeven op hun lijntest tool dat ik wel 12 Mbps kan halen op mijn locatie.
Hopen dat VDSL(2) beterschap zal brengen eens Dommel dat zal gaan aanbieden (maar betwijfel of Homeconnect daar veel zal van kunnen genieten tenzij ze via firmware upgrade ondersteuning kunnen geven met die Siemens router).
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dat is toch logisch. Je gaat toch ook niet klagen op de vroegmarkt als je fruit bij de kruidenier niet vers is?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Akkoord, dat BGC in onderaanneming werkt voor Dommel.
Maar dat is geen excuus om ons niet te woord te staan, vind ik.
Belgacom beheert onze lijnen (ADSL, ADSL2, VDSL, etc)
Zij beschikken over die informatie. Dommel niet.
Zij dienen ons niet als "ADSL Go" verkoper of "hoe sluit ik mijn modem aan" te woord te staan.
Maar wel als netwerkbeheerder, vind ik.
Bedoel, waar kun je anders voor die info terecht ?
Dat is gelijk alsof je een TV zou kopen (bv in de MediaMarkt), maar niemand je daar kan vertellen, of hij nu Full HD is of niet. Hij nu beeld in kleur of zwart-wit geeft. Sorry, we weten dit niet, dit moet je aan de fabriek vragen.
En als je dan contact op neemt met die fabriek, zeggen die: "Sorry, u bent geen rechstreekse klant bij ons. U neemt ons product wel af, maar niet rechtstreeks via ons. U doet dit via een verdeler van ons". Wij kunnen u daar niet verder bij helpen ? Gelieve contact met die verdeler op te nemen (maar die verdeler heeft die info niet doorgekregen)
Op wat slaat zoiets eigenlijk ?
Dat is je toch van het kastje naar de muur sturen, of niet ?
Edit: Ik heb daarnet de technische dienst van Belgacom op het nummer: 0800/22.228 proberen te bereiken. Maar niemand nam af. Ik heb gebeld onder de namiddag. Na 30 minuten had ik nog steeds niemand aan de lijn en heb ik het maar opgegeven. Ik werd wat tuureluus van altijd maar dat stemmetje (om de minuut) te horen: "Bedankt voor uw geduld, een medewerker zal u zo dadelijk te woord staan". Ze zouden dat stemmetje beter achterwege laten. En zoals bij Dommel enkel een muziekje laten horen. Werkt alvast minder irritant, vind ik...
Maar dat is geen excuus om ons niet te woord te staan, vind ik.
Belgacom beheert onze lijnen (ADSL, ADSL2, VDSL, etc)
Zij beschikken over die informatie. Dommel niet.
Zij dienen ons niet als "ADSL Go" verkoper of "hoe sluit ik mijn modem aan" te woord te staan.
Maar wel als netwerkbeheerder, vind ik.
Bedoel, waar kun je anders voor die info terecht ?
Dat is gelijk alsof je een TV zou kopen (bv in de MediaMarkt), maar niemand je daar kan vertellen, of hij nu Full HD is of niet. Hij nu beeld in kleur of zwart-wit geeft. Sorry, we weten dit niet, dit moet je aan de fabriek vragen.
En als je dan contact op neemt met die fabriek, zeggen die: "Sorry, u bent geen rechstreekse klant bij ons. U neemt ons product wel af, maar niet rechtstreeks via ons. U doet dit via een verdeler van ons". Wij kunnen u daar niet verder bij helpen ? Gelieve contact met die verdeler op te nemen (maar die verdeler heeft die info niet doorgekregen)
Op wat slaat zoiets eigenlijk ?
Dat is je toch van het kastje naar de muur sturen, of niet ?
Edit: Ik heb daarnet de technische dienst van Belgacom op het nummer: 0800/22.228 proberen te bereiken. Maar niemand nam af. Ik heb gebeld onder de namiddag. Na 30 minuten had ik nog steeds niemand aan de lijn en heb ik het maar opgegeven. Ik werd wat tuureluus van altijd maar dat stemmetje (om de minuut) te horen: "Bedankt voor uw geduld, een medewerker zal u zo dadelijk te woord staan". Ze zouden dat stemmetje beter achterwege laten. En zoals bij Dommel enkel een muziekje laten horen. Werkt alvast minder irritant, vind ik...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).