Maar de democraten hebben evengoed hun mannetjes staan. Ik herinner me zo nog iets inzake de verkiezing van de huidige gouverneur van Arizona, waar de verkozene zelf instond voor verificatie/legitimatie van haar eigen kiesresultaat...heist_175 schreef: 07 okt 2024, 10:23 Het is toch helder wat er dan gebeurt? De republikeinen hebben er de voorbije 4 jaar alles aan gedaan om overal "hun mannetjes" te zetten, zodat bij een nederlaag alsnog hun corrupte "baas" tot kampioen uitgeroepen zal worden.
Gebeurt ook langs beide kanten.Petrikske schreef: 07 okt 2024, 11:35 Erger is het nog wanneer er alles aan gedaan word om mensen te verhinderen hun stem uit te brengen, dat is na de verkiezingen niet tot nauwelijks op te sporen.
Zelfde als hoe onze overheid zaken bestelt zonder de rekeningen ervoor te betalen (of pas heel laat)?heist_175 schreef: 07 okt 2024, 10:23Waarom kan Trump trouwens campagne voeren zonder z'n rekeningen te betalen?
Nu, er is een onderscheid tussen "I'm very rich" en niet (kunnen) betalen van uitgaven voor rallies. Dat laatste is als een verkiezingsuitgave sterk gereguleerd in de VS en kan niet zomaar (en gelukkig voor Trump) van prive-geld betaald worden, moet uit een campagnefonds komen en moet ook in een publieke record komen. En als het geld op is, is het op. Het zou me niet verbazen dat er ook van Democratische campagnes nog openstaande schulden staan, maar dat zal die man er wel niet bij vertellen natuurlijk.