Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

wied schreef:Dizzy schrijft ...Wat wel zeker is, is dat zonder boosters de situatie nog veel erger zou zijn. Kortom een bewijs dat...

Niks zeker, niks bewijs! Hooguit een veronderstelling, aanname of iets dergelijks...
Duh, erger nog, ze hebben een omgekeerd effect

https://datastudio.google.com/embed/u/0 ... page/giyUB

Afbeelding

Ik blijf die data posten zolang Dizzy zever blijft uitkramen :angel:

Vaccins zijn voor egoisten die niet willen ziek worden, als je het totale plaatje bekijkt...dan leef ik liever in een wereld waar er minder gevaccineerd wordt met minder besmettingen dan in een wereld die platgevaccineerd wordt en de besmettingen welig tieren :angel:
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Het slechtste scenario is om niet volledig gevaccineerd te zijn en zo ernstige ziekte of zelfs overlijden te riskeren na een infectie.
Ze hebben het nu nog altijd niet door dat het middeltje niet werkt.

Na het enthousiast geroep bij de eerste 2 vaccin shots is er geen Covid verdwenen, wij hebben ons nog altijd aan de maatregelen moeten houden en kwamen tot conclusie dat er zelfs een vermeerdering van besmettingen kwam.
Nu nog een booster erbij omdat de vorige 2 shots schijnbaar uitgewerkt zijn (met een groot vraagteken).

Intussen gaan er omringende landen terug op slot, maar het ligt niet aan het vaccin, zelfs niet na die bijkomende prik. Ze durven niet zeggen dat ze er totaal naast zitten en geen enkel middel hebben die afdoend is.
Het blijft aanmodderen en België besteld intussen nog maar eens 500K doses van een nieuw goedje genaamd Novavax.

Met wat een kwakzalverij zijn ze bezig? Mensen worden duidelijk graag om de tuin geleid.
Misschien zet ik beter mijn dampkap aan.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

timmermc schreef:
Intussen gaan er omringende landen terug op slot, maar het ligt niet aan het vaccin, zelfs niet na die bijkomende prik. Ze durven niet zeggen dat ze er totaal naast zitten en geen enkel middel hebben die afdoend is.
Zeg je nu dat het ontzettend besmettelijke omikron (de reden dat Nederland en wellicht Duitsland in lockdown gaan) een gevolg is van het vaccin prikken ? Aan de paddo's gezeten ??

Die dampkap moet sowieso aan, anders krijg je geuroverlast :-)
Laatst gewijzigd door phil48 20 dec 2021, 17:00, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://statbel.fgov.be/nl/covid-19-statbel-data

Het eerste corona-jaar leek wel een slagveld ivm dit jaar!!!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Uit die grafiek leer je dat het aantal doden in 2021 in vergelijking met 2020 in de coronapieken bijna een normale curve volgt.

Duidelijk een bewijs dat vaccinatie het aantal doden lager houdt (de pieken zijn allemaal in het rood, dus 2020).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De redeneringen die je hier leest zijn echt wel geweldig. Waarom betalen wij verdorie nog voor brandweer, we doen dat al eeuwen en er is nog altijd brand! Water werkt gewoon niet! :lol:

We gaan wachten met blussen tot iedereen voldoende bluswater heeft.

Als we niet blussen zouden we er beter aan toe zijn en minder huizen zouden afbranden.

Als we maar opletten zal er geen brand meer ontstaan.

Ik kan niet verbranden want ik ben gezond, anders neem ik wel verdund water.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De cijfers zijn toch vrij duidelijk, niet ? Een golf hou je niet tegen door te vaccineren.
Je kan het in't belachelijke trekken, maar dat verandert niks aan die cijfers.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Brand hou je niet tegen door te blussen, laat ons stoppen met blussen.

Het is niet belachelijk, dit is de "logica" van de redenering.

Natuurlijk zijn vaccins geen wondermiddelen, net zoals water niet alles zal blussen maar als je huis in de fik staat wil je blussen zoveel je kan. Er is kans dat je in de brand blijft maar je kan ook gokken dat je altijd wel zal ontsnappen en he, je was dat huis toch al beu, koop gewoon een ander :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef:De cijfers zijn toch vrij duidelijk, niet ? Een golf hou je niet tegen door te vaccineren.
Je kan het in't belachelijke trekken, maar dat verandert niks aan die cijfers.
als 25% van uw bevolking niet gevaccineerd is ...
als ge nog steeds emotioneel blijft doen en de achterpoorten wagenwijd blijft openzetten
...
golven houden we ook niet tegne door afstand houden, ontsmetten, maskers, ventilatie of handen wassen

alle maatregelen op de schop dan maar?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe_d schreef:
glda19 schreef: Maar geen bevestiging via mail
Dat heb je nu al 5 keer herhaald :-(
Niet belangrijk. Ga gewoon naar het vaccinatiecentrum, het enige wat ze nodig hebben, is jouw EID.
Philippe, bij ons MOET iedereen afspraak hebben. Anders kan je niet georganiseerd werken hé, als iedereen komt als het hen goed uitkomt als je paar 1000 op 1 dag wilt pfizeren.

Hij moet zijn vaccinatiecentrum BELLEN!!! om te bevestigen/verplaatsen. Daar kunnen ze zien of émail juist staat. Maar enkel bij verplaatsen, krijgt hij mail. En zonder mail, prima. Als ze zeggen dag X, uur X....dan kom je gewoon. EID is the key. géén é-ticket of mail.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ja natuurlijk moet je een afspraak hebben, ik heb het ook niet anders gezegd.
Hij heeft een afspraak gemaakt ...

Maar de mail met de bevestiging heeft hij niet nodig, gewoon zijn eid, dat bedoelde ik ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Inderdaad philippe_d. Ik denk dat er weinig mensen al ooit hun ticket hebben moeten tonen in een vaccinatiecentrum. De ID-kaart wordt ingelezen en dat zou toch genoeg moeten zijn. Daar kunnen ze alle info over een persoon achter steken.

Maar ik begrijp wel de ongerustheid als er geen bevestiging doorkomt.

Ondertussen lijkt de piek in ZA voorbij en krijgen we althans van daar de eerste gegevens over morbiditeit die lijkt mee te vallen omdat ZA met een jonge bevolking zit en een hoog aantal voorgaande infecties heeft gehad.
Voor wie nog wat interessante lectuur wil over B-cel activiteit door vaccinatie en voorgaande infectie :https://www.nature.com/articles/s41577-021-00657-1
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ondertussen hebben we dit geleerd…

1. De cijfers dalen terug voorlopig, we hebben de delta piek gehad.
2. De daling is zoals steeds ingezet vooraleer de scholen gesloten zijn. We zien dit keer op keer…
3. Het is de eerste keer dat de curve daalt zonder dat we grote beperkende maatregelen moeten nemen. Dank u vaccins. You’re welcome
4. Ongeveer iedereen overal ter wereld met een beetje viruskennis beweert dat de bescherming flink stijgt met de boostershot
5. Zonder vaccins geraken we nooit maar dan ook nooit naar een aanvaardbaar niveau van ziekenhuisbezetting. Dank u vaccins. You’re welcome
6. Heel de wereld zet in op massale vaccinatie, volgens de petrol en co is iedereen fout.
7. Nederland heeft het gesnapt. Alles dicht zodat er tijd is om de boosters te zetten.
8. Verplichte vaccinatie is op komst, meer en meer landen slaan deze weg in, eindelijk.
9. De volgende omikron golf wordt WEERAL een golf van de NIET gevaccineerden
10. NIET gevaccineerden mag je vanaf nu ook lezen als “nog geen boostershot gehad zes maanden na de originele vaccinatie”
11. Merk op dat punt 5 niet wil zeggen dat vaccins alles oplossen. Enkel dat het zonder niet zal gaan.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

duizend schreef: 2. De daling is zoals steeds ingezet vooraleer de scholen gesloten zijn. We zien dit keer op keer…
We zien keer op keer dat een daling ingezet wordt samen met een afname van de testen door de zoveelste gewijzigde teststrategie (zie hieronder), en niet vergeten dat men twee weken voor de schoolsluiting al de tweede grootste cluster heeft aangepakt, het is dus normaal dat we daarvan ook een effect zien.

Hospitalisatie/ICU daalt nog steeds heel traag. We verwachten geleidelijk een forsere daling nu de scholen gesloten zijn (om dan na de kerstvakantie weer te gaan stijgen). Dat scholen sluiten een zinvolle maatregel is staat al lang niet meer ter discussie, anders zouden we dat vandaag niet doen (zelfde geldt voor NL).

Afbeelding
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef:
wied schreef:Dizzy schrijft ...Wat wel zeker is, is dat zonder boosters de situatie nog veel erger zou zijn. Kortom een bewijs dat...

Niks zeker, niks bewijs! Hooguit een veronderstelling, aanname of iets dergelijks...
Duh, erger nog, ze hebben een omgekeerd effect

https://datastudio.google.com/embed/u/0 ... page/giyUB

Afbeelding

Ik blijf die data posten zolang Dizzy zever blijft uitkramen :angel:

Vaccins zijn voor egoisten die niet willen ziek worden, als je het totale plaatje bekijkt...dan leef ik liever in een wereld waar er minder gevaccineerd wordt met minder besmettingen dan in een wereld die platgevaccineerd wordt en de besmettingen welig tieren :angel:
Tja, als ge dan als altruïst liever wat rapper het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt of de rest van uw leven met post covid klachten geconfronteerd wordt of na een tromboze liever verder leeft op 1 of zonder benen, is dit uw volste recht natuurlijk. Opnieuw, zo lang ge mij of iemand anders maar niet besmet.

Verder: natuurlijk zullen er weer pikken zijn door de nieuwe variant waar de vaccins minder tegen beschermen. Uw cijfers zijn bevestigen dit uiteraard. Om deze trend te bevestigen, heb ik geen curve nodig. Dit is pure logica.
Verder zeggen us cijfers niks over de impact van de booster prik want er zijn nog onvoldoende mensen met een 3° vaccin. Het is niet omdat 2 inspuitingen minder werken dat een 3° niet in een verhoogde bescherming resulteert. Dat is ook zo met tal van ander vaccins.

Finaal: bewijs me eens hoe deze curve er ook zou uitgezien hebben zonder vaccins? Ik wacht met grote belangstelling.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

CCatalyst schreef: Hospitalisatie/ICU daalt nog steeds heel traag.
Inderdaad deze dalen ook, teststrategie heeft al zeker geen invloed op ziekenhuisbezetting.
Alles daalt dus weeral voordat de scholen sluiten, de zoveelste keer, as simple as that.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

duizend schreef: Alles daalt dus weeral voordat de scholen sluiten, de zoveelste keer, as simple as that.
Gevallen daar houden we geen rekening mee, die dalen gewoon mee met de testen en jij en ik kunnen niet zeggen wat de invloed van de maatregelen is. De verplichting telewerk en andere 15 maatregelen die al dateren van 17 november beginnen, nu pas, eindelijk ook een beperkte daling in te zetten in de ziekenhuizen, maar de daling is veel te traag. Daarom dat wij (en NL) ervoor kiezen om de scholen deze week gesloten te houden, gelukkig maar, want zonder schoolsluiting zouden we er nooit raken aan dit trage tempo. Vergeet niet: de ziekenhuizen moeten zoveel mogelijk leeg zijn om vanaf half januari de vijfde golf de baas te kunnen.

De reden dat we kunnen aannemen dat de daling pas vanaf vandaag goed ingezet zal worden is omdat de mobiliteit vandaag fors is afgenomen tov vorige week, en dat vooral in de dagelijkse files. Dat betekent met andere woorden dat er jammer genoeg nog heel wat mensen onder ons zijn die perfect kunnen thuiswerken, maar dat pas sinds vandaag doen en dat alleen maar omdat men de regels inzake telewerk niet meer aan de laars kan lappen als men zelf opvang moet voorzien.

Het is dus nogmaals bewezen dat scholen dicht een nuttige maatregel is om ook het respect voor de telewerkmaatregelen af te dwingen. En het leidt tenslotte ook nog tot een forse daling van de bezetting op het OV. Er is echt geen enkele andere ingreep die zoveel effect heeft op de mobiliteit en dus de verspreiding van het virus, en dat zonder dat je vanalles in onze economie moet dicht gooien. Het is de juiste keuze.

Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

CCatalyst schreef: De reden dat we kunnen aannemen dat de daling pas vanaf vandaag goed ingezet zal worden is
Allemaal goed en wel die blablablabla maar het FEIT blijft dat de daling gestart is VOOR dat de scholen dicht gegaan zijn.

Dus ondanks scholen open toch de piek bereikt en de daling ingezet.

Het effect, als dat er al zou zijn, van de schoolsluiting kan vandaag niet in de cijfers zitten of is de incubatieperiode nu ineens negatief geworden? :lol:

En ondertussen dalen we… zonder dat de schoolsluiting er voor iets tussen zit.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dalingen zijn nooit te wijten aan één aspect omdat een pandemie een hele maatschappij treft. Eind november (26) is het kantelpunt geweest als we tenminste op het aantal gevallen mogen voortgaan. Als we daar de gemiddelde incubatieperiode bij halen komen we uit op de maatregelen na het OC van 17 november. Er zijn toen flankerende maatregelen ingevoerd zoals terug een brede mondmaskerplicht en verplicht telewerk. Vele scholen begonnen toen al zelf afstandsonderwijs te organiseren en klassen en ondergingen quarantainemaatregelen. Het is een combinatie van verschillende factoren.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

CCatalyst schreef:Daarom dat wij (en NL) ervoor kiezen om de scholen deze week gesloten te houden, gelukkig maar, want zonder schoolsluiting zouden we er nooit raken aan dit trage tempo. Vergeet niet: de ziekenhuizen moeten zoveel mogelijk leeg zijn om vanaf half januari de vijfde golf de baas te kunnen.
Met alle respect hé - maar denk je nu echt dat we er zonder extra maatregelen "gaan geraken" ?? Enkel omdat de scholen dicht gaan ? Alsof omikron (hoorde op een paar dagen bij ons verdubbeld, ondanks véél minder testen - jouw woorden) zich ineens niet meer over de volledige bevolking gaat verspreiden omdat de schoolkinderen even naar opa en oma zijn/op activiteit/feestjes zijn in plaats van in de klas te zitten ??

Ik hoop het voor jou, maar ik vrees van niet.

BTW de vergelijking met Nederland gaat natuurlijk niet op, daar is de schoolsluiting één onderdeel van een groot pakket, dat al sinds 17/11 werd uitgevoerd, met een totale lockdown als laatste element. Bij ons is die schoolsluiting het enige element.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:Met alle respect hé - maar denk je nu echt dat we er zonder extra maatregelen "gaan geraken" ?? Enkel omdat de scholen dicht gaan ? Alsof omikron (hoorde op een paar dagen bij ons verdubbeld, ondanks véél minder testen - jouw woorden)
Dat het verdubbeld zou zijn, dat zijn niet mijn woorden. Veel minder testen kan je zelf nagaan bij Sci en Sano. Ik zeg niet, en heb nooit gezegd, dat scholen sluiten ons 0 besmettingen gaat opleveren, daarvoor moet je de maatschappij op slot doen. Ik geloof wel dat een schoolsluiting, in combinatie met het aanhouden van de algemene hygiene- en afstandsregels (mondmasker, 1.5 meter, ...), op zich volstaat om de zorg niet over te belasten, zonder dat je dan nog vanalles moet sluiten. Ik zeg niet 0 hospitalisaties, ik zeg de zorg niet overbelasten (aka: minder dringende ingrepen moeten niet uitgesteld worden).

Er zijn sinds COVID-19 al zes schoolsluitingen van minstens 2 weken geweest, of het nu vakantie of schorsing is. Is er ene waarbij de zorg op het einde van die periode overbelast was OF de overbelasting op de zorg aan het einde niet minder was dan aan het begin? Inderdaad, dat is geen enkele keer voorgevallen. Ik kan me geen beter bewijs inbeelden. De zomervakantie had door reisimport op het einde weliswaar meer gevallen dan aan het begin, maar de zorg raakte pas twee schoolmaanden later overbelast, net zoals vorig jaar trouwens.

Ik verwijs daarvoor nogmaals naar de enorme impact die elke schoolsluiting heeft op de mobiliteitscijfers, want we weten dat er (vanzelfsprekend) een rechtstreeks verband is tussen mobiliteit en besmettingen. De impact is veel meer dan het verplichte telewerk op zich wat - laat ons eerlijk zijn - door een meerderheid gewoon helemaal niet gerespecteerd wordt, omdat werkgevers mensen onnodig verplichten te komen maar ook omdat er werknemers zijn die zelf de vrije keuze maken van onnodig te komen.

Een schoolsluiting ontneemt voor velen de optie om de regels inzake het verplichte telewerk nog te negeren, waardoor het ook voor collega's zonder kinderen niet zo interessant meer is om te komen als het toch maar een grotendeels leeg kantoor is. Dat op zich heeft dan ook weer gevolgen op de bezetting van het OV, nog zo'n plaats waar het virus vaak overgedragen wordt.

1 enkele maatregel treft 3 van de grootste clusters tegelijk: scholen, kantoren, OV. Dat is de enige reden waarom die schoolsluiting nuttig is, niet omdat iemand plezier vindt in het sluiten van de scholen, wel omdat het een enkele maatregel is met een effect dat zowat de ganse maatschappij treft (wat aansluit bij wat petrol242 zegt hierboven). Ik zeg niet dat we onmiddellijk naar een schoolsluiting moeten grijpen zonder eerst andere maatregelen in te voeren, wel dat we er sneller naar moeten naar durven grijpen dan we nu doen.

Onderwijs is een mensenrecht (let wel: fysiek contactonderwijs is dat niet), en een schoolsluiting schorst de leerplicht niet. Het zou de Minister van Onderwijs daarom sieren mocht hij eindelijk eens werk maken van de laptops en andere investeringen die hij nu al 2 jaar belooft, zodat een noodzakelijke schoolsluiting niet noodzakelijk synoniem hoeft te zijn aan niet leren. Andere regio's, die minder welvaart kennen dan wij, doen het wel, ook in de basisschool. Maar bij ons lukt het nu nog steeds niet, en het is niet van niet kunnen...

Dit is het geval geweest voor alle varianten tot nu toe. Over Omicron is er nog te weinig geweten om nu al te oordelen dat dit ook op deze variant van toepassing is. We zullen daarvoor de cijfers in de gaten moeten houden wanneer de scholen heropenen op 10 januari. Gelukkig maar dat de federale ministers toch nog het basisverstand hadden om in te grijpen en, met de familiefeesten in het vooruitzicht, deze week niet met een nieuwe onbekende variant te experimenteren in de scholen, iets wat Weyts dus wel ging doen (goed zot).
phil48 schreef:BTW de vergelijking met Nederland gaat natuurlijk niet op, daar is de schoolsluiting één onderdeel van een groot pakket, dat al sinds 17/11 werd uitgevoerd, met een totale lockdown als laatste element. Bij ons is die schoolsluiting het enige element.
Ginder hebben ze de scholen nu ook dicht gedaan. Ze zijn ver geraakt met hun sluitingsuur van 17u; hadden ze Frankrijk eens geconsulteerd dan hadden ze kunnen weten dat dat niet ging werken. Sluitingsuren/avondklok zijn goede voorbeelden van zinloze halfbakken maatregelen, ze zijn enkel bedoeld om geen vervangingsuitkeringen te moeten betalen. Smijt een sector helemaal dicht of laat ze open zonder sluitingsuren, alles ertussen is laf wanbeleid.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

iceke schreef:Duh, erger nog, ze hebben een omgekeerd effect
[img]
Ik blijf die data posten zolang Dizzy zever blijft uitkramen
Waarmee je niet doorhebt dat je zelf zever aan het verkondigen bent.
Grafieken interpreteren blijkt toch moeilijk te zijn.
timmermc schreef:Ze hebben het nu nog altijd niet door dat het middeltje niet werkt.
Je hebt nog altijd niet door dat je meer van het vaccin verwacht dan dat het kan "leveren".
De realiteit verandert ook, dat is voor sommigen écht moeilijk te vatten.

@scholen
Ook daar zijn de cijfers duidelijk én de reden dat er niet forser ingegrepen is bij het 3de OC: de cijfers waren al aan het dalen.

@scholen (2)
Niemand van de schoolbashers die deze studie heeft opgepikt?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211217_97365378
Covid-vaccins voor kinderen hadden vierde golf kunnen indijken
De vorsers gingen na hoe groot de druk op intensieve zorg dit najaar geweest was als 80 procent van de kinderen al in juli en augustus ingeënt was. Het straffe antwoord luidt: er was helemaal geen vierde golf geweest.
Maar de studie rammelt, want gaat uit van de volgende veronderstelling - die fout is:
Een belangrijke opmerking is dat de modelleurs er bij de simulaties van uitgaan dat de achtereenvolgende Overlegcomités dezelfde beperkingen zou hebben op­gelegd. Dat is niet waarschijnlijk: heel wat maatregelen werden pas genomen toen de druk op de ­gezondheidszorg te hoog werd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

heist_175 schreef: Waarmee je niet doorhebt dat je zelf zever aan het verkondigen bent.
Grafieken interpreteren blijkt toch moeilijk te zijn
Doe maar een poging hoor...ik kan er niks anders uit opmaken dan dat er minder infecties zijn in minder gevaccineerde gemeenten.
Het zegt niks over de werking van die vaccins, het zegt héél veel over de kans dat je besmet geraakt & symptomen hebt.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je suggereert dat vaccins niet werken, wat gewoon niet waar is. Vaccins doen wat ze verondersteld werden te doen: minder hospitalisaties, minder ICU en minder doden. Minder en niet nul.
Heel wat gevaccineerden (en niet-gevaccineerden) wanen zichzelf onoverwinnelijk (of iets dergelijks) en blijven massaal contacten hebben: thuis, werk, andere activiteiten (naar lampjes kijken in Gent bv).

Zolang je een grafiek blijft gebruiken om de onzin te verkondigen dat vaccins niet werken, kan ik niet anders dan verklaren dat je zever verkoopt :).
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

heist_175 schreef:Je suggereert dat vaccins niet werken, wat gewoon niet waar is. Vaccins doen wat ze verondersteld werden te doen: minder hospitalisaties, minder ICU en minder doden. Minder en niet nul.
Heel wat gevaccineerden (en niet-gevaccineerden) wanen zichzelf onoverwinnelijk (of iets dergelijks) en blijven massaal contacten hebben: thuis, werk, andere activiteiten (naar lampjes kijken in Gent bv).
Uiteindelijk ook wel de schuld van de regering die de vierde golf, de golf van de ongevaccineerden bleef noemen.
En met het CST precies deed of je veilig was en onmogelijk zelf ziek kon worden of besmettelijk kon zijn voor anderen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Avenger 2.0 schreef:Uiteindelijk ook wel de schuld van de regering die de vierde golf, de golf van de ongevaccineerden bleef noemen.
Niet geheel incorrect.
Als de wappies wél een vaccin gekregen hadden, was de druk op IC een stuk lager
En met het CST precies deed of je veilig was en onmogelijk zelf ziek kon worden of besmettelijk kon zijn voor anderen.
Het was idd al snel duidelijk dat het CST een "argument" werd om gewoon een orgie te organiseren. Met afstand houden etc had dat niets meer te maken.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

heist_175 schreef:Als de wappies wél een vaccin gekregen hadden, was de druk op IC een stuk lager
Klopt voor een stuk en nu is zelfs dat al minder zeker gezien we niet weten hoe morbide omicron is. Eerste onderzoeken wijzen wel naar een gunstiger scenario. Maar uiteindelijk had dat voor de pandemie weinig verschil gemaakt.

De vierde golf had er sowieso gekomen ongeacht de vaccinatiegraad.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Welk stuk onverlaat lekt elke keer het advies van de experts? Zoek die persoon en sluit deze voor een tijdje op. Verdomme!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Onlangs las ik ergens dat de vierde golf wel grotendeels had vermeden kunnen worden bij vaccinatie van jongeren/kinderen maar uiteraard moet daar dan ook toestemming voor zijn.

Je kan het draaien of keren zoals je wil maar vaccinatie was en blijft superbelangrijk in de combinatie van maatregelen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

heist_175 schreef:Je suggereert dat vaccins niet werken, wat gewoon niet waar is. Vaccins doen wat ze verondersteld werden te doen: minder hospitalisaties, minder ICU en minder doden. Minder en niet nul.
Heel wat gevaccineerden (en niet-gevaccineerden) wanen zichzelf onoverwinnelijk (of iets dergelijks) en blijven massaal contacten hebben: thuis, werk, andere activiteiten (naar lampjes kijken in Gent bv).

Zolang je een grafiek blijft gebruiken om de onzin te verkondigen dat vaccins niet werken, kan ik niet anders dan verklaren dat je zever verkoopt :).
Nee, Ik zeg dat vaccineren het probleem niet oplost, erger nog, het maakt het alleen maar groter.
Maar nogmaals, ik vroeg je om die data te interpreteren :angel:
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Erger dan geen regels en ook maar doen? Wees even realistisch.

Jij wil graag de rest van je leven opgesloten zitten? Wow.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

iceke schreef:Maar nogmaals, ik vroeg je om die data te interpreteren
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211217_97968185
‘Die vaccins helpen just niks!’ Munitie tegen vaccinruzie
Hoe komt u de feestdagen door zonder coronaruzie? Zes argumenten om het vaccinconflict rond de kerstkalkoen te ontmijnen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Stoeme registratie wall...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Blussen helpt niet, het maakt de brand enkel groter :lol:

Ja, laten we de boel rustig uitbranden want dan is het immuun om nog vuur te vatten :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

De Raad van State heeft de vordering van de leerlingenouders tegen de mondmaskerplicht op school voor 6-9 jarigen verworpen.

Woordje uitleg misschien: Raad van State heeft idd vastgesteld dat de mondmaskerplicht vanaf 6 jaar nergens in wetgeving te vinden is, wat ook betekent dat zij het niet kan vernietigen (mocht ze dat willen), ergo ze heeft de vordering verworpen. Desondanks is het een school vrij om een mondmasker vanaf 6 jaar als vereiste voor het volgen van onderwijs binnen haar gebouwen te hanteren, net zoals men ook voorschriften inzake kledij (niet aanstootgevend bv) kan uitvaardigen. Alle Vlaamse scholen die lid zijn van de grote koepels - de overgrote meerderheid dus - hebben dat gedaan. Het kan dus nog steeds zijn dat private scholen of scholen die geen lid zijn van een koepel geen mondmasker verplichten vanaf 6 jaar, dat is wettelijk ok zolang Weyts dat niet verplicht.
Dizzy schreef:Ja, laten we de boel rustig uitbranden want dan is het immuun om nog vuur te vatten :lol:
Dat is iets wat Jambon zomaar nog zou kunnen zeggen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 21 dec 2021, 14:11, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

heist_175 schreef:
iceke schreef:Maar nogmaals, ik vroeg je om die data te interpreteren
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211217_97968185
‘Die vaccins helpen just niks!’ Munitie tegen vaccinruzie
Hoe komt u de feestdagen door zonder coronaruzie? Zes argumenten om het vaccinconflict rond de kerstkalkoen te ontmijnen.

En weer reageer je naast de kwestie

owja, nog eentje voor Petrol
[youtube]YdVymGK3OzM[/youtube]
Vooral het laastse stukje is weer een leuke...hoe de kans op myocarditis kan verkleinen
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

CCatalyst schreef:
Dizzy schreef:Ja, laten we de boel rustig uitbranden want dan is het immuun om nog vuur te vatten :lol:
Dat is iets wat Jambon zomaar nog zou kunnen zeggen.
Die zag eerder de brandweer dansen in de straten... voor zover hij zich herinnerde :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

iceke schreef: Vooral het laastse stukje is weer een leuke...hoe de kans op myocarditis kan verkleinen
Inderdaad. Dacht dat dit bij de andere vaccins (AstraZeneca, J&J) ook de hoofdoorzaak van de ernstige bijwerkingen was.
Zou ook verklaren waarom meer vrouwen dan mannen (mannen hebben gemiddeld namelijk meer spieren in bovenarm).
Uiteindelijk zou nog het beste zijn om het vaccin in de bil te geven.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

en zoals altijd kunnen de politici de adviezen vd experten ineens op de site vh laatste nieuws, standaard en demorgen lezen
van papier lezen doen we niet meer in '22
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

1207 schreef:en zoals altijd kunnen de politici de adviezen vd experten ineens op de site vh laatste nieuws, standaard en demorgen lezen
van papier lezen doen we niet meer in '22
Het zullen de politiekers zelf wel zijn die het weer gelekt hebben hoor :P
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”