Telenet verdubbelt snelheid

Nieuws omtrent telecom
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

qless schreef:Behalve dat mensen met ExpressNet die wel via EuroDocsis gaan normaal gezien een stabielere snelheid zouden moeten hebben dan Mono abo's met oud modem


Drie van mijn 5 jaar als TN klant was nochtans met een oude CDLP modem... en ik heb daar nooit problemen mee gehad... altijd mooi constant dezelfde snelheid.

Mr Green schreef:Wat nut heeft het een sportwagen te hebben die 250Km/uur kan rijden terwijl de snelweg maar 100Km lang is


Dat je dat stukje van 5 of 10 KM (een demo, Linux ISO, ...) veel sneller hebt dan vroeger. Wanneer je geest echter beperkt is tot het denken in termen van nog grotere hoeveelheden illegaal spul, tja dan snap je dat niet :roll:

Verstandig internet gebruik heeft NIETS te maken met 24u per dag, 7 dagen per week, 4 weken per maand.... continue aan de maximum snelheid te downloaden !
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

r2504 schreef:Verstandig internet gebruik heeft NIETS te maken met 24u per dag, 7 dagen per week, 4 weken per maand.... continue aan de maximum snelheid te downloaden !

Spreken we tegenwoordig al over 'verstandig' internet gebruik?? Geef uw definitie dan eens want dat zal dan wel de enigste zijn die geld natuurlijk.

vergeet nu eens die illegale content, die is er en zal er nog een heel tijdje blijven met of zonder limiet.

probeer maar eens
- online films te huren (de film op je pc gestreamed krijgen)
- chatten via webcam
- van thuis uit werken via remote office
- radio via internet beluisteren
- online gamen

en dit nog maar voor 1 persoon. laat daar eens een heel gezin op los en je zit op een dag door je limiet. iedereen groeit nu op met pc's en internet via school. heb al genoeg gehoord van gezinnen met verschillende kinderen die voor de zoveelste keer op smalband zitten.
toen ik bij skynet zat had ik schrik om iets van groot volume te downen. na een minuutje ging de internetradio al af want ik speelde unreal tournament in competitie en kon smalband missen als de pest. als ik al eens iets downloade zoals een demo en de verbinding verbrak dan dacht ik "shit, weer zoveel mb van mijn limiet de vuilbak in". en nee het werkt niet altijd om via een downloadmanager je download te regelen. als dat de manier is waarop je breedband moet beleven... een dikke farce.

blij dat ik nu met always more zit. het geeft een gevoel van vrijheid en als iemand bij mij thuis langs komt met pc problemen kan ik die gerust via internet nog een vette update laten downen zonder zorgen. hopelijk gaat tele2allin daar niet al te vervelend in doen.

om effe on-topic te blijven, heb je ooit al iemand horen klagen dat ze niet tevreden waren met telenet omdat ze maar 10Mbps aanbieden? Denk het niet maar toch wordt de snelheid verhoogt ook al interesseert het niemand en kan ik me geen geen internet toepassing inbeelden waarvoor je opeens 20Mbps nodig hebt (rekening houden met de limiet).. en dan nog niet eens gegarandeerd. waarom gebeurt dit niet voor de limiet? unlimited hoeft niet eens, 50GB is al een hele verbetering zoals EDPnet aanbiedt.
Gebruikersavatar
[The Cleaner]
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 mei 2005, 21:16
Locatie: Antwerpen

BungaMan schreef:
probeer maar eens
- online films te huren (de film op je pc gestreamed krijgen)
- chatten via webcam
- van thuis uit werken via remote office
- radio via internet beluisteren
- online gamen

en dit nog maar voor 1 persoon. laat daar eens een heel gezin op los en je zit op een dag door je limiet.


kom nu, 1 dag is nu ook weer overdreven, ik trek het minstens 2 dagen op die manier ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BungaMan schreef:Geef uw definitie dan eens want dat zal dan wel de enigste zijn die geld natuurlijk.


Ik zal er al één geven die het niet is aangezien het toch een cliche is... steeds een volledige Linux downloaden om dan amper de kernel, Window manager en enkele applicaties te "testen". Als je dit verstandig doet dan kom je toe met een fractie van wat je anders download.

BungaMan schreef:kan ik me geen geen internet toepassing inbeelden waarvoor je opeens 20Mbps nodig hebt (rekening houden met de limiet)..


Dit is net het absurde aan dergelijke discussie... wanneer de snelheid omhoog gaat beginnen er onmiddelijk een aantal te rekenen hoeveel ze dan wel niet zouden kunnen downloaden. Snelheid heeft niets met de limiet te maken, het laat je gewoon toe van hetzelfde in een kortere tijd te doen.

BungaMan schreef:unlimited hoeft niet eens, 50GB is al een hele verbetering zoals EDPnet aanbiedt.


50 GB is haalbaar bij TN... mits een Turbo abonnement en extra volume dus wat is je probleem.... ohhh, ik zie het je wil er niet voor betalen (noem mij trouwens eens een ander produkt waar je niet meer moet betaken als je meer verbruikt).
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

@ r2504

Wat dacht je van volgende:
Ik draai hier een gestripte versie van linux.
Heb legale muziek, ik wens deze muziek die voor mij bestemd is te beluisteren op mijn werk alsook bij vrienden.

Hiervoor maak ik gebruik van www.streamcast.be een website van me die streaming alles doorpompt (legaal hoor aangezien ik enkel toegang heb)

Verder heb ik hier een asterisk VoIP centrale, met een goede codec verbruikt je zowel down als up al gouw 1,5 Mb per minuut
dit komt neer op 90Mb/uur maal 2 want is zowel up als down dus 180Mb/uur (wat redelijk veel is vind ik...)
( komt geek over, maar skype is algemeen bekender en verbruikt zelfs nog meer data...)

Ikzelf zou niet kunnen leven met 10 GB limiet 20 tot 50 is beter...


En trouwens r2504 je hebt gelijk hoor, maar die die harders in het downloaden, dit is dan volgens jou zeer bepert, awel dan zie ik ook geen reden waarom men het limiet niet kan optrekken, indien het toch maar een minderheid is...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

prodata schreef:Ikzelf zou niet kunnen leven met 10 GB limiet 20 tot 50 is beter...


Van mij mag die gerust ook hoger... maar dan wel om de juiste reden, en in de context van deze discussie is er die duidelijk niet (ie. het gaat sneller dus moet ik ook meer downloaden).

prodata schreef:reden waarom men het limiet niet kan optrekken, indien het toch maar een minderheid is...


Er zijn in het verleden genoeg posts geweest die piekfijn uitleggen wat een minderheid kan aanrichten, maar de enige uitleg is nog altijd dat meer "produkt" ook meer geld kost en dat moet ergens vandaag komen. (misschien wil jij die >90% gaan uitleggen dat internet duurder wordt omdat enkele procenten hun goesting niet kunnen doen).
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

r2504 schreef:Van mij mag die gerust ook hoger... maar dan wel om de juiste reden, en in de context van deze discussie is er die duidelijk niet (ie. het gaat sneller dus moet ik ook meer downloaden).

Er zijn al genoeg redenen aangetoond dat een hogere limiet nodig is. Tenzij je evolutie wilt tegenhouden. Genoeg toepassingen voor breedband die legaal zijn zonder te moeten zeveren over illegaal gedownload.

r2504 schreef:Er zijn in het verleden genoeg posts geweest die piekfijn uitleggen wat een minderheid kan aanrichten, maar de enige uitleg is nog altijd dat meer "produkt" ook meer geld kost en dat moet ergens vandaag komen. (misschien wil jij die >90% gaan uitleggen dat internet duurder wordt omdat enkele procenten hun goesting niet kunnen doen).

Daar had telenet inderdaad last van maar ipv de snelheid te beperken wat het probleem onmiddelijk opgelost zou hebben pakken ze het aan met een limiet. En over de kostprijs moet je niet spreken want er zijn er enkelen die het wel kunnen aanbieden (versatel, realdsl). het valt enkel te zien hoeveel winst er uit de consument geperst moet worden.

En als een product mainstream geworden is (r&d terugbetaald) dan geld de regel meer product voor hetzelfde geld en dat zou al ruime tijd van toepassing moeten zijn maar dan spreken we wel over een vrije markt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BungaMan schreef:En over de kostprijs moet je niet spreken want er zijn er enkelen die het wel kunnen aanbieden (realdsl).


Lol... 1 april is pas over drie maanden hé... je mag je RealDSL hebben (om het jaar met een pronostiekje in te zetten... wat mij betreft gaan ze dit jaar failliet).

BungaMan schreef:En als een product mainstream geworden is (r&d terugbetaald) dan geld de regel meer product voor hetzelfde geld


Spijtig genoeg is die R&D nu net niet terugbetaald... de evolutie gaat gewoon te snel, en op een kleine markt zoals die in Belgie betekend dit langer de consument laten betalen (en toegegeven, wederom door die kleine markt is er geen echte druk en vullen de providers liever eerst hun put dan het produkt goedkoper te maken).
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

mja, dit vind ik een duidelijkere versie :)

Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Kemblin schreef:mja, dit vind ik een duidelijkere versie :)

Afbeelding



Denk niet dat Telenet marketing ermee kan lachen... ik wel :lol:
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

ik ben van plan het vanavond terug offline te halen
"zo" snel als ze beweren zullen ze nu ook weer niet zijn hoop ik :P
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kemblin schreef:ik ben van plan het vanavond terug offline te halen
"zo" snel als ze beweren zullen ze nu ook weer niet zijn hoop ik :P


Ook al is het absurd om op die manier je volume op te gebruiken... dergelijk humor moet best kunnen, per slot van rekening staat er niets in wat niet waar is.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Kemblin schreef:ik ben van plan het vanavond terug offline te halen
"zo" snel als ze beweren zullen ze nu ook weer niet zijn hoop ik :P


Laat maar lekker staan, je hebt in een democratie het recht op dit soort dingen te moen doen...
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

De democratie die een dubbele monopolie voor internet, TV en telefoon toelaat ? Welke democratie ? :P Het zal niet meer lang duren voordat mediavrijheid afgeschaft wordt :|
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Phuncz schreef:De democratie die een dubbele monopolie voor internet, TV en telefoon toelaat ? Welke democratie ? :P Het zal niet meer lang duren voordat mediavrijheid afgeschaft wordt :|


Brood en spelen was het toch? :twisted:
Shibby
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 nov 2005, 20:24
Locatie: Laarne (Ghent)

Enorm spijtig dat voor gewone gebruikers de snelheid pas omhoog zal gaan vanaf ergens in april.

Maar misschien maar goed ook, aangezien hopelijk tegen dan de nieuwe telemeter gelanceerd is. Veraderlijk zal het toch blijven wanneer snelheid verdubbelt ..
Go to www.liveset-base.be register and download a lot of livesets!
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

BungaMan schreef:Daar had telenet inderdaad last van maar ipv de snelheid te beperken wat het probleem onmiddelijk opgelost zou hebben pakken ze het aan met een limiet.


Jammer voor u is de overgrote meerderheid gevoelig voor de snelheid.


BungaMan schreef: En over de kostprijs moet je niet spreken want er zijn er enkelen die het wel kunnen aanbieden (versatel, realdsl). het valt enkel te zien hoeveel winst er uit de consument geperst moet worden.


Misschien eens de desbetreffende draadjes lezen over deze providers. Kwestie van te weten hoe goed ( :evil: ) ze er in slagen. (vergelijk de gelijkwaardige productformules)
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
geen

telenet zegt **** officieel alleen iets over zijn snelhied die zogezegd gaat verdubbelen dat is dikke zever van die limiet en die nest allemaal
zo ja we zijn in 2006 dat het dan gebeurt *****


tegen eind 2006 zeker :evil:
Dr Mando

Laat telenet die snelheid maar verdubbelen ... ik heb nu al sinds juni VDSL in regio gent en ongeacht het uur haal ik:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 7563 kbit/s or 945 kbyte/s
- Upload speed : 571 kbit/s or 71 kbyte/s
Sun Jan 8 2006 at 20:23:03 UTC+0100

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jan 8 2006 om 20:24:02 UTC+0100)
Download : 929.6 KByte/sec
Upload : 161.6 KByte/sec
Connection : 764.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

Dit is meer dan genoeg voor vrijwel elk doeleind van het internet ... zeker zolang er limiet zit op het verbruik. Ook klagen velen over voor/nadelen van VDSL tov ADSL ... ik lig net te ver van de ADSL centrale ... hetgeen ADSL2+ niet oplost ... ik zou nog aan 1.1Mbit zitten. VDSL afstand is te berekenen vanaf de verdeelkast op de hoek van de straat, wat VEEL dichterbij is of de telefooncentrale in meeste gevallen. Ook kan de VDSL technologie tot 53Mbit gaan en adsl2+ 'slechts' 24Mbit ... op lange termijn is VDSL dus een betere oplossing.

Greatz Nico
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Dr Mando schreef:Laat telenet die snelheid maar verdubbelen ... ik heb nu al sinds juni VDSL in regio gent en ongeacht het uur haal ik:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 7563 kbit/s or 945 kbyte/s
- Upload speed : 571 kbit/s or 71 kbyte/s
Sun Jan 8 2006 at 20:23:03 UTC+0100

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jan 8 2006 om 20:24:02 UTC+0100)
Download : 929.6 KByte/sec
Upload : 161.6 KByte/sec
Connection : 764.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

Dit is meer dan genoeg voor vrijwel elk doeleind van het internet ... zeker zolang er limiet zit op het verbruik. Ook klagen velen over voor/nadelen van VDSL tov ADSL ... ik lig net te ver van de ADSL centrale ... hetgeen ADSL2+ niet oplost ... ik zou nog aan 1.1Mbit zitten. VDSL afstand is te berekenen vanaf de verdeelkast op de hoek van de straat, wat VEEL dichterbij is of de telefooncentrale in meeste gevallen. Ook kan de VDSL technologie tot 53Mbit gaan en adsl2+ 'slechts' 24Mbit ... op lange termijn is VDSL dus een betere oplossing.

Greatz Nico


Helemaal mee eens, VDSL1 is al beter dan ADSL2+, VDSL2 gaat helemaal de straat aanvegen met ADSL2+, echter de uitrol gaat nogal traag... en belgacom kiest voor een nogal gehandicapt product (36u disconnect, PPPoE, geen vast ipv4, geen ipv6 etc)

Ik zie bij jouw speedtest wel weer wat raars, een upstream van 161 Kbps (=2 mbps), terwijl het officieel 400 kbps moet zijn (+/- 44 Kbps)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik denk dat die hoge upload snelheid komt omdat speedtest.nl te kleine bestanden gebruikt voor zijn test.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Helemaal mee eens, VDSL1 is al beter dan ADSL2+, VDSL2 gaat helemaal de straat aanvegen met ADSL2+, echter de uitrol gaat nogal traag... en belgacom kiest voor een nogal gehandicapt product (36u disconnect, PPPoE, geen vast ipv4, geen ipv6 etc)

Ik zie bij jouw speedtest wel weer wat raars, een upstream van 161 Kbps (=2 mbps), terwijl het officieel 400 kbps moet zijn (+/- 44 Kbps)

400 kbps = +/- 50KB geen kbps :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

patje schreef:
Helemaal mee eens, VDSL1 is al beter dan ADSL2+, VDSL2 gaat helemaal de straat aanvegen met ADSL2+, echter de uitrol gaat nogal traag... en belgacom kiest voor een nogal gehandicapt product (36u disconnect, PPPoE, geen vast ipv4, geen ipv6 etc)

Ik zie bij jouw speedtest wel weer wat raars, een upstream van 161 Kbps (=2 mbps), terwijl het officieel 400 kbps moet zijn (+/- 44 Kbps)

400 kbps = +/- 50KB geen kbps :wink:

Je hebt gelijk. Eigenlijk moet ik dan zeggen: 50 KiB/s
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

de nieuwe telemeter komt er op 14/01 blijkbaar
hebben ze ondertussen weeeeeeer eens geprofiteerd om prijzen te verhogen voor extra volume ( upstream )
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Kijk ik heb veel internationale contacten,en wanneer het over internet
gaat word je als belg gewoon vierkant uitgelachen qua datalimiet.
Kennen ze in de meeste europese landen gewoonweg niet.
Nu het is prachtig op je snelheid op te drijven maar dan zouden ze ook de datalimiet realistisch moeten opdrijven.
Bende geldwolven.
vykus

Ik weet niet hoe ze aan die 20 Mbit gaan geraken?
Coax is toch maar maximaal 10Mbit ?

of kan iemand mij uitleggen hoe dat zal gebeureN.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Coax heeft een nogal uitgebreid frequentiespectrum. Het kan dus heel wat meer aan dan 10Mbit. 100Mbit over een coax jagen kan niet echt een probeem zijn.
Afbeelding
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Your current download speed:
19965kbit/s
or
2496kbyte/s
Your current upload speed:
467kbit/s
or
58kbyte/s

speed tester meet ze maar worden niet opgenomen in "de laatste 40 resultaten"
ah-pook

snelheid is wel degelijk vedubbeld. bijna 2,5MB/s

nieuwe telemeter is er ook blijkbaar. :-(

1 extra gig upload kost me nu 5€, 1 gig download 1€.
dus omgerekend; als ik 8,5 gig download bijkoop en 1,5 gig upload, kostte me dat vroeger 10€. nu kost dit me 16€.
goed bezig telenet...
en dan nog laten uitschijnen dat ze met iets positiefs voor de klant komen. "de nieuwe telemeter" om beter aan onze noden tegemoet te komen.
tof, net wat ik nodig had. nog duurder internet.
dank u telenet!! :thumbs:
ah-pook

r2504 schreef:
prodata schreef:Ikzelf zou niet kunnen leven met 10 GB limiet 20 tot 50 is beter...


Van mij mag die gerust ook hoger... maar dan wel om de juiste reden, en in de context van deze discussie is er die duidelijk niet (ie. het gaat sneller dus moet ik ook meer downloaden).


jawel, jij begrijpt het blijkbaar echt niet. de snelheid wordt opgevoerd omdat er zo veel nieuwe toepassingen zijn die deze snelheden kunnen benutten, zoals telenet zelf zegt... (niet iedereen is een illegale downloader dus stop aub om dat als enige argumentatie te geven)
de bedoeling hiervan is dat meerdere gezinsleden tegelijk breedband toepassingen kunnen gebruiken. dit is zinloos als de limiet niet mee volgt. je hebt dan wel de snelheid om zulke dingen te doen, maar maar voor een uur of drie per maand, en dan zit je al aan je limiet.
de snelheid verhoogt omdat het internetgebruik verandert. de limiet zou om dezelfde reden mee moeten verhogen.

aan de mensen die posten dat de overgrote meerderheid meer snelheid wil, en geen capaciteit. is er iemand die niet genoeg had met de 10Mbit die telenet reeds aanbood? en kom nu niet met onzin over de 4mbit lijnen. over limiet komen jullie ook met commentaar dat je dan maar moet bij betalen. 10 mbit was reeds beschikbaar. is er 1 iemand waar dit niet genoeg voor was? gelieve hier te posten... (en als er daadwerkelijk mensen zijn die niet genoeg hadden aan hun 10Mb, hebben jullie dan wel genoeg met 30G dl en 4G ul?)

tenslotte, wat verstandig internet gebruik is voor jouw, is dat daarom nog niet automatisch voor iedereen. als ik 14u/dag wil zitten chatten met webcam in goede kwaliteit terwijl ik volledige linux-iso's download om enkel even de kernel te checken, dan zijn dat mijn zaken...
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

de nieuwe snelheid is niet constant , die lijkt zeer gevoelig te zijn .
deze nacht ( ochtend om 3u30 ) haalde ik bij iedere test 19.000 gemiddeld. (turbo abo )
nu haal ik tussen de 9.800 en de 11.0000
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Dat is altijd een Telenet probleem geweest, de reden dat ze van 10Mbit per persoon gezakt zijn naar 4Mbit per persoon. Zo konden ze langzaam uitbreiden. Maar dat garandeerd idd. niet dat 20Mbit zomaar altijd te halen is. Dat zeggen ze je natuurlijk niet erbij :) Als je op een beperkte/drukke node zit, heb je prijs.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

ah-pook schreef:1 extra gig upload kost me nu 5€, 1 gig download 1€.
dus omgerekend; als ik 8,5 gig download bijkoop en 1,5 gig upload, kostte me dat vroeger 10€. nu kost dit me 16€.


Waar staat dat? Volgens mij betaal je voor bijde 1€/GB
http://www.telenet.be/nl/thuis/internet ... bel.page#0

EDIT: Ofwel is da nu veranderd ofwel was ik gisteren zo moe dat ik dat verkeerd gezien heb.
Laatst gewijzigd door MRC101 op 16 jan 2006, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Fr3aK
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 nov 2003, 19:09
Locatie: Rumst

Tis nu €1/200MB upload...
ah-pook

ZMD schreef:
ah-pook schreef:1 extra gig upload kost me nu 5€, 1 gig download 1€.
dus omgerekend; als ik 8,5 gig download bijkoop en 1,5 gig upload, kostte me dat vroeger 10€. nu kost dit me 16€.


Waar staat dat? Volgens mij betaal je voor bijde 1€/GB
http://www.telenet.be/nl/thuis/internet ... bel.page#0


de prijs is afhankelijk van het soort abonnement dat je hebt, denk ik.
maar dit is gewoon de prijs die in "mijn telenet" wordt aangegeven. je
kan upload aankopen per 200mb aan 1€ per eenheid, en download blijft aan 1€/gig. (dat staat trouwens ook op de link die je geeft.)
wat ik niet begrijp is dat er op die link ook over "éénmalig extra volume" wordt gesproken, dus niet maandelijks wederkerend. dan kost het blijkbaar zelfs nog 50% meer?!? :eek: :eek: :eek:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ah-pook schreef:de prijs is afhankelijk van het soort abonnement dat je hebt, denk ik.


Nope... download is 1 euro/GB, upload 1 euro per 200 MB.

ah-pook schreef:wat ik niet begrijp is dat er op die link ook over "éénmalig extra volume" wordt gesproken, dus niet maandelijks wederkerend. dan kost het blijkbaar zelfs nog 50% meer?!? :eek: :eek: :eek:


Dit is Pay-As-You-Go... waarbij je enkel moet betalen voor wat je ook effectief extra verbuikt. Heb je maar 100 of 200 MB extra nodig, dan hoef je geen volumeblok te kopen van 1 GB aan 1 euro. Het kan onder bepaalde omstandigheden dus goedkoper zijn dan een extra blok te kopen.

Globaal gezien kost volume in sommige gevallen nu meer als vroeger, in andere gevallen minder als vroeger, het hangt er allemaal vanaf wat je nodig hebt. het spijtig is echter dat er weinig goodwill is/was van TN om het interessanter te maken.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Hmm, lekker genaaid in het aarsje... Dat vind ik wel een vuile streek: het limiet minimaal opschroeven en glijdende meter afschaffen, maar ondertussen wel FERM doorrekenen in meerverbruik. EDPnet laat al zien dat het niet 1€/GB hoeft te kosten. Zowiezo vind ik het uploadgedoe vrij belachelijk. In deze tijd waar veel mensen een hosting hebben, een fotoalbum online, webcam, gamen, etc. Dat de upload dan nog 10-voudig benadeeld moet zijn is redelijk ouderwets.
Gast

r2504 schreef:
ah-pook schreef:de prijs is afhankelijk van het soort abonnement dat je hebt, denk ik.


Nope... download is 1 euro/GB, upload 1 euro per 200 MB.

ah-pook schreef:wat ik niet begrijp is dat er op die link ook over "éénmalig extra volume" wordt gesproken, dus niet maandelijks wederkerend. dan kost het blijkbaar zelfs nog 50% meer?!? :eek: :eek: :eek:


Dit is Pay-As-You-Go... waarbij je enkel moet betalen voor wat je ook effectief extra verbuikt. Heb je maar 100 of 200 MB extra nodig, dan hoef je geen volumeblok te kopen van 1 GB aan 1 euro. Het kan onder bepaalde omstandigheden dus goedkoper zijn dan een extra blok te kopen.

Globaal gezien kost volume in sommige gevallen nu meer als vroeger, in andere gevallen minder als vroeger, het hangt er allemaal vanaf wat je nodig hebt. het spijtig is echter dat er weinig goodwill is/was van TN om het interessanter te maken.


je kan ook 100 of 200mb bijkopen aan de normale prijs. zie dus niet in wat het voordeel van dit effectief extra verbruik is, en is volgens mij dus ook niet goedkoper onder bepaalde omstandigheden. (eerder tussen de 60% en 150% duurder, in vergelijking met vroeger, onder alle omstandigheden.)

in sommige gevallen meer dan vroeger? geef mij eens 1 voorbeeld waar het goedkoper is dan vroeger? tenzij voor de klanten die niets bijkopen. maar het "extra volume blokken" systeem is toch ontworpen voor mensen die wel willen bijkopen? hoe je het ook bekijkt. wie bijkoopt betaald meer dan voorheen. veel meer. :cry:

ps: kan zijn dat prijs voor iedereen het zelfde is, maar dat is niet wat in de nieuwsbrief van telenet stond die ik gekregen heb. daar staat dat de prijzen voor extra volume afhankelijk zijn van het type abonnement dat je hebt. ik betwijfel trouwens ten zeerste dat mensen met een comfortnet abonnement hun extra volume blokken aan dezelfde prijs kopen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:je kan ook 100 of 200mb bijkopen aan de normale prijs. zie dus niet in wat het voordeel van dit effectief extra verbruik is


Je kan je basisvolume enkel uitbreiden per GB (en voor upload per 200 MB).

Anonymous schreef:in sommige gevallen meer dan vroeger? geef mij eens 1 voorbeeld waar het goedkoper is dan vroeger?


Een webcammer heeft 600 MB upload nodig... vroeger moest hij daar 4 blokken voor kopen aan 1 euro/stuk (totaal 4 euro dus), vandaag moet hij nog slechts 3 blokken upload kopen aan 1 euro/stuk (totaal 3 euro). Vroeger betaalde de persoon dus 33% meer dan nu. (en nu kan je argumenteren dat hij dan ook nog download kreeg, maar als hij dat niet nodig heeft is het wel stom).

Anonymous schreef:ik betwijfel trouwens ten zeerste dat mensen met een comfortnet abonnement hun extra volume blokken aan dezelfde prijs kopen...


Voor zover ik weet is Comfortnet de enige uitzondering.
ah-pook

r2504 schreef:en nu kan je argumenteren dat hij dan ook nog download kreeg, maar als hij dat niet nodig heeft is het wel stom.


volgens jouw misschien stom, maar uiteindelijk toch wel goedkoper... 4€ voor 600mb UL én 3400mb DL of 3€ voor 600mb UL. die extra 3,4gig kan je aankopen aan 3,4€ extra... dus als je hetzelfde bijkoopt als vroeger, betaal je nu meer. minstens 60% meer zelfs. nu kan jij manieren uitpluizen om toch een fractie goedkoper uit te zijn, maar als je het dan uitrekent krijg je veel minder voor dat geld dan vroeger. (en zeker niet in verhouding met die paar centen die je uitspaart.)
logisch gezien, als de upload 7,5€/1,5gig kost, zou de DL nog slechts 2,5€ voor 8,5gig mogen kosten.

nu moet je weten dat ik één van die klanten ben die constant gigabytes moest bijkopen voor de upload, om aan het einde v/d maand nog hopen DL over te hebben. wel, het komt nu niet goedkoper uit, en op de vorige manier kreeg ik er op z'n minst nog wat download bij. of ik die al dan niet gebruik doet mij niet terzake. het gaat mij er om dat ik meer betaal voor minder product!!!


r2504 schreef:Voor zover ik weet is Comfortnet de enige uitzondering.


mss de enige uitzondering, maar dat is genoeg om mijn post te ondersteunen en jouw reactie te weerleggen...


betreffende die "pay as you go" formule. dit moet toch nog steeds door de gebruiker zelf geactiveerd worden hoop ik? er wordt toch niet automatisch hetgeen je over je limiet gaat aan dat tarief aangerekend als je niet eerst volume blokken hebt bijgekocht?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”