Pagina 5 van 10

Geplaatst: 16 okt 2005, 09:56
door alfadude
Je hebt daar blijkbaar geen recht van klagen als je kan downloaden.
Met af en toe een dip heb ik geen probleem maar ik kom al 3 maanden niet boven 1 Mbit. Terwijl mijn lijn wel syncroniseert op 3 Mbit.
Maar daar willen ze dus niets aan doen.

Geplaatst: 16 okt 2005, 11:35
door mxyzptlk
hey guys,
allereerst ff zeggen dat ik toevallig gisteren op realdsl ben gestuit via n vergelijkend onderzoek vn providers hier

http://www.vergelijking.be/internet/breedband.php

ik was er meteen wild van(nu bij telenet waar ik mn 30gig/mnd er uiteraard op n week doortrek) en ben dus ns op hun site gn piepen,dit leek wel ok tot ik via via op deze topic( en de 3 of 4)vorige kwam

had gisteren al bijna telenet opgezegd,mr na het lezen vn al dit hier vannacht heb ik toch mn twijfels.

als je zoals alfabit zegt dat je ni boven 1Mb uitkomt kun je evengoed Versatel pakken en €5 bijubetalen op hun abonnement vn €29;dan heb je ook FUP dacht ik,dezelfde snelheid,geen shit én tis no goedkoper ook

realdsl leek mij n beestig alternatief vr telenet die mij afzuipt voor wa ik krijg(buiten lekkere snelheid dan)
mr ze hebbe precies meer problemen dan wa anders

Geplaatst: 19 okt 2005, 07:53
door Dante
Hoi, ik was aan het denken om over te schakelen naar realDSL, maar ik vroeg me af hoe het zat met de originele telefoonlijn. Komt de facturatie voor het gewoon telefoneren nog steeds van belgacom (in mijn geval)?

Geplaatst: 19 okt 2005, 12:16
door BMaster
Dante schreef:Hoi, ik was aan het denken om over te schakelen naar realDSL, maar ik vroeg me af hoe het zat met de originele telefoonlijn. Komt de facturatie voor het gewoon telefoneren nog steeds van belgacom (in mijn geval)?


Ja. Maar ik raad je aan om zeker alle posts hier eens te lezen vooralleer je beslist van aan te sluiten op RealDSL.

Geplaatst: 31 okt 2005, 13:05
door rsca
Heeft er iemand last van disconnects vandaag?

Geplaatst: 31 okt 2005, 13:14
door Ofloo
rsca schreef:Heeft er iemand last van disconnects vandaag?


wanneer niet ..

Geplaatst: 31 okt 2005, 13:35
door netdata
Ofloo schreef:
rsca schreef:Heeft er iemand last van disconnects vandaag?


wanneer niet ..


Please stop nu eens met zagen...

als je disconnects hebt wilt dit zeggen dat je lijn profiel niet ok is.
Zit achter realDSL en laat belgacom een check doen, desgewenst krijg je een ander aderpaar...

Ik ben al 9 dagen zonder disconnect bezig (daarvoor was ik hetzelf die de router als eens uittrok)

Wat zeker bewijst dat het niet aan het datacenter van RealDSL ligt.

Stom gvd toch eens met zo door te bomen voor disconnects...

Geplaatst: 31 okt 2005, 13:38
door zeppos4
Heb nog maar zelden(zeg maar nooit) een niet-gewilde disconnect gehad. Altijd 300-310 kB dl met ong. 140 GB/maand .
Wat mij betreft is realroot zeker goed bezig.

Geplaatst: 31 okt 2005, 13:50
door Ofloo
prodata schreef:
Ofloo schreef:
rsca schreef:Heeft er iemand last van disconnects vandaag?


wanneer niet ..


Please stop nu eens met zagen...

als je disconnects hebt wilt dit zeggen dat je lijn profiel niet ok is.
Zit achter realDSL en laat belgacom een check doen, desgewenst krijg je een ander aderpaar...

Ik ben al 9 dagen zonder disconnect bezig (daarvoor was ik hetzelf die de router als eens uittrok)

Wat zeker bewijst dat het niet aan het datacenter van RealDSL ligt.

Stom gvd toch eens met zo door te bomen voor disconnects...


hmm.. ic.. k dank u voor de info.. blij dan dat ik de enige ben en dat er waarschijnlijk een oplossing is.. misschien had me iemand die info vroeger kunnen geven want ik was van het gedacht dat iedereen ze had. althans als ik dit forum lees..

Geplaatst: 31 okt 2005, 13:52
door boxrox
zeppos4 schreef:Heb nog maar zelden(zeg maar nooit) een niet-gewilde disconnect gehad. Altijd 300-310 kB dl met ong. 140 GB/maand .
Wat mij betreft is realroot zeker goed bezig.


zit je "maar" aan 140? dat haal ik ook met versatel 8) :oops:

Geplaatst: 31 okt 2005, 14:10
door zeppos4
t' Verschil is hier wel dat die 140 geen illegale bullshit inhoudt. En als ik aan het dlen ben wil a)fatsoenlijke dl speed b)nog kunnen surfen met een respectabele snelheid.

Een vast ip-adres is ook handig. Heeft iedereen met een Geekdsl abbo ook 83.217.93.xxx als ip-adres met xxx als uw klantnummer ?

Geplaatst: 31 okt 2005, 16:05
door Tracer07
dat vast ip heb ik zelfs met een basic abo ^^

Geplaatst: 31 okt 2005, 16:39
door fr3d0
zeppos4 schreef:t' Verschil is hier wel dat die 140 geen illegale bullshit inhoudt. En als ik aan het dlen ben wil a)fatsoenlijke dl speed b)nog kunnen surfen met een respectabele snelheid.

Een vast ip-adres is ook handig. Heeft iedereen met een Geekdsl abbo ook 83.217.93.xxx als ip-adres met xxx als uw klantnummer ?


ik heb ook dat ip met mijn klantnummer inderdaad.
Was me nog niet opgevallen :)

Geplaatst: 31 okt 2005, 16:47
door DaNi0
zeppos4 schreef:Heb nog maar zelden(zeg maar nooit) een niet-gewilde disconnect gehad. Altijd 300-310 kB dl met ong. 140 GB/maand .
Wat mij betreft is realroot zeker goed bezig.


Zo. Bijna een halve maand geen klachten nimeer..? Begint het al wat vlotjes te lopen terug?

Geplaatst: 31 okt 2005, 17:59
door zeppos4
Tracer07 schreef:dat vast ip heb ik zelfs met een basic abo ^^


Meen je dat? Heb je vanaf dat je aangesloten was tot nu altijd hetzelfde ip gehad? Dat is balen, maar jij hebt niet echt een zekerheid dat je morgen nog steeds over datzelfde ip beschikt.

Geplaatst: 31 okt 2005, 18:26
door rapweg
zeppos4 schreef:Heb nog maar zelden(zeg maar nooit) een niet-gewilde disconnect gehad. Altijd 300-310 kB dl met ong. 140 GB/maand .
Wat mij betreft is realroot zeker goed bezig.


Hier hetzelfde, hangt af van waar je woont blijkbaar.
Doordat mensen die last hebben van hun aansluiting sneller fora gaan opzoeken dan mensen die tevreden zijn over hun verbinding mag je niet blindelings afgaan op het aantal negatieve reacties hier.

Wat wel het geval is, dat de support bij realdsl uiterst mager is en dat je echt moet "zagen" om iets gedaan te krijgen.

maw kies je voor een potentieel hogere snelheid en extras als fixed-ip ed dan is realdsl de beste keuze met het risico op beschreven problemen.

Kies je voor zekerheid dan moet je de lagere snelheid (maar dan ook lagere prijs) erbij nemen (versatel).

Geplaatst: 31 okt 2005, 18:28
door alfadude
zeppos4 schreef:Zo. Bijna een halve maand geen klachten nimeer..? Begint het al wat vlotjes te lopen terug?

Toch nog niet voor iedereen.
:-(

Geplaatst: 31 okt 2005, 20:00
door netdata
ik had echt erg veel klachting in het begin...

Maar eigenlijk kan ik totaal nu niet meer klagen.
Het enige punt dat ik heb is een zeer erbarmelijke support maar daar kies je idd voor...

Verder vind ik persoonlijk dat je evengoed op een forum mag posten als je tevreden bent. Maar idd meestal zoeken de 'geduppeerde' een forum op

Geplaatst: 31 okt 2005, 20:08
door Ofloo
prodata schreef:ik had echt erg veel klachting in het begin...

Maar eigenlijk kan ik totaal nu niet meer klagen.
Het enige punt dat ik heb is een zeer erbarmelijke support maar daar kies je idd voor...

Verder vind ik persoonlijk dat je evengoed op een forum mag posten als je tevreden bent. Maar idd meestal zoeken de 'geduppeerde' een forum op


inderdaad buiten 1 klein probleempje dat waarschijnlijk binnen kort word opgelost.. kan ik ook niet klagen..

Geplaatst: 31 okt 2005, 20:10
door Ofloo
DaNi0 schreef:
zeppos4 schreef:Heb nog maar zelden(zeg maar nooit) een niet-gewilde disconnect gehad. Altijd 300-310 kB dl met ong. 140 GB/maand .
Wat mij betreft is realroot zeker goed bezig.


Zo. Bijna een halve maand geen klachten nimeer..? Begint het al wat vlotjes te lopen terug?


dat hebben ze nog eens daarvoor gezegd en als ik het me goed herinner een maand later was het weer aan de gang.. dus.. ben eerder geneigd om een terughoudende houding aan te nemen..

Geplaatst: 01 nov 2005, 18:14
door DaNi0
Ofloo schreef:
DaNi0 schreef:
zeppos4 schreef:Heb nog maar zelden(zeg maar nooit) een niet-gewilde disconnect gehad. Altijd 300-310 kB dl met ong. 140 GB/maand .
Wat mij betreft is realroot zeker goed bezig.


Zo. Bijna een halve maand geen klachten nimeer..? Begint het al wat vlotjes te lopen terug?


dat hebben ze nog eens daarvoor gezegd en als ik het me goed herinner een maand later was het weer aan de gang.. dus.. ben eerder geneigd om een terughoudende houding aan te nemen..


Mjah probeerde toch wat optimistisch te zijn... :P

Geplaatst: 01 nov 2005, 22:32
door Ofloo
DaNi0 schreef:
Ofloo schreef:
DaNi0 schreef:
zeppos4 schreef:Heb nog maar zelden(zeg maar nooit) een niet-gewilde disconnect gehad. Altijd 300-310 kB dl met ong. 140 GB/maand .
Wat mij betreft is realroot zeker goed bezig.


Zo. Bijna een halve maand geen klachten nimeer..? Begint het al wat vlotjes te lopen terug?


dat hebben ze nog eens daarvoor gezegd en als ik het me goed herinner een maand later was het weer aan de gang.. dus.. ben eerder geneigd om een terughoudende houding aan te nemen..


Mjah probeerde toch wat optimistisch te zijn... :P


ik weet het maar het is toch zeker niet onredelijk ofwel..

Geplaatst: 01 nov 2005, 23:26
door poohbeer
prodata schreef:Het enige punt dat ik heb is een zeer erbarmelijke support maar daar kies je idd voor...


Lees dat nu nog eens.. je KIEST voor erbarmelijke support?! Sure :P

Geplaatst: 02 nov 2005, 08:49
door netdata
poohbeer schreef:
prodata schreef:Het enige punt dat ik heb is een zeer erbarmelijke support maar daar kies je idd voor...


Lees dat nu nog eens.. je KIEST voor erbarmelijke support?! Sure :P


Wil je goede support? Een 24h/7d lijn? Liefst nog 0800?
Waarbij je online een ticketing systeem hebt. e.d.

Geen prob.
Neem Telenet Sollutions met office line.

Ik heb jaren deze lijn gehad 10Mbs down 512kbs up
60 GB Per maand e.d.

Niet slecht

ter vergelijking:

Office line start vanaf 80€ excl BTW per maand
RealDSL start vanaf 38,8 excl BTW per maand

maw ja, je kiest voor een ondermaantse support....

Geplaatst: 02 nov 2005, 09:14
door poohbeer
prodata schreef:Wil je goede support? Een 24h/7d lijn? Liefst nog 0800?
Waarbij je online een ticketing systeem hebt. e.d.

Geen prob.
Neem Telenet Sollutions met office line.

Ik heb jaren deze lijn gehad 10Mbs down 512kbs up
60 GB Per maand e.d.

Niet slecht

ter vergelijking:

Office line start vanaf 80€ excl BTW per maand
RealDSL start vanaf 38,8 excl BTW per maand

maw ja, je kiest voor een ondermaantse support....


Ik wil absoluut fantastische support! Hoezo moet ik een office abbo nemen als'k facturen tijdig wil ontvangen, een realistische snelheid wil halen, inloggegevens wil ontvangen, procedures om webspace te claimen wil weten, ... dit is ook allemaal support hoor en precies de support die ik nodig heb. En nu kan jij goedpraten wat je wil, daar faalt realdsl erbarmelijk in tov andere gelijkwaardige non-office, non-sla abbonementen. Er is eigenlijk maar 1 punt waar realdsl wel goed in scoort (voor mij) en da's volume, meteen ook een erg belangrijk punt bij hun abbo uiteraard.

Geplaatst: 02 nov 2005, 12:03
door Budtske
mja , het moet nu ondertussen ook al wel duidelijk zijn voor nieuwe klanten dat de realdsl support zeker niet kan tippen aan telenet.

toch zit hier een happy customer!

ik bel eigelijk nooit support, ben een van die "must have" klanten denk ik :p

Geplaatst: 02 nov 2005, 12:27
door netdata
Budtske schreef:mja , het moet nu ondertussen ook al wel duidelijk zijn voor nieuwe klanten dat de realdsl support zeker niet kan tippen aan telenet.

toch zit hier een happy customer!

ik bel eigelijk nooit support, ben een van die "must have" klanten denk ik :p


Here the same.
Ik hecht wel belang aan support, maar ik begrijp ook voor de prijs die ze vragen dat dat niet realistisch is daar ook geen verwijt...

Geplaatst: 02 nov 2005, 13:08
door Tracer07
njah ik verwacht geen hopen support.. als het softwarematig is of lokale hardware zal ik het zeker zelf proberen op te lossen..

maar als men lijn wegvalt of het in hun centrale ligt kan je weinig doen buiten support vragen want het is wel dat ze van hun eigen niet veel laten weten :)

Geplaatst: 02 nov 2005, 16:06
door ThaMan
Ik vind 47€ toch zeker genoeg hoor p/mnd, als ge tenminste waar voor u geld krijgt dan. Maar dat zal een eindeloze discussie blijven denk ik.

Geplaatst: 02 nov 2005, 16:24
door Tracer07
njah ik betaalde bijna 100euro/maand voor skynet.. vuile volumepacks.. dus ik haal hier zeker en vast men profijt uit..

Geplaatst: 02 nov 2005, 17:11
door bjansens
Tracer07 schreef:njah ik verwacht geen hopen support.. als het softwarematig is of lokale hardware zal ik het zeker zelf proberen op te lossen..

maar als men lijn wegvalt of het in hun centrale ligt kan je weinig doen buiten support vragen want het is wel dat ze van hun eigen niet veel laten weten :)

Jij bent exact het soort klanten waarop realdsl mikt. Klanten die weten waar ze mee bezig zijn, en waar normaal ook niet veel support aan IS. Helaas trekt de FUP ook een hoop klanten aan die niet weten waarmee ze bezig zijn... (dit laatste is mijn persoonlijke mening en ongerelateerd aan mijn job)

Geplaatst: 02 nov 2005, 17:21
door netdata
bjansens schreef:
Tracer07 schreef:njah ik verwacht geen hopen support.. als het softwarematig is of lokale hardware zal ik het zeker zelf proberen op te lossen..

maar als men lijn wegvalt of het in hun centrale ligt kan je weinig doen buiten support vragen want het is wel dat ze van hun eigen niet veel laten weten :)

Jij bent exact het soort klanten waarop realdsl mikt. Klanten die weten waar ze mee bezig zijn, en waar normaal ook niet veel support aan IS. Helaas trekt de FUP ook een hoop klanten aan die niet weten waarmee ze bezig zijn... (dit laatste is mijn persoonlijke mening en ongerelateerd aan mijn job)


Ik wil je niet aanvallen hoor...

Maar ik weet ook verdomd goed hoe ik een netwerk dien te onderhouden.
En ik speek uit ervaring in het verleden met RealDSL

zo is er ooit (2 maand geleden) en upgrade gebeurd van het RealROOT dantacenter zonder de klant in te lichten. Met als gevolg iedereen van donderdagavond tot zodag avond/maandag morgen geen internet.

Srry hoor maar zo'n dingen behoord toch wel een support hoor.
Persoonlijk vind ik dat RealDSL goed op weg is.

En ik VERWACHT een basis support hiermee bedoel ik:

- Melden foutieve facturatie
- Melden geen connectie of half
- Melden geen snelheid
- Melden geen toegang tot POP server
- e.d.

dit is draai of keer het zoals je wil de basis voor een goede samenwerking.

Srry maar het antwoord hierboven vind ik gewoon beledigend naar de personen die support verwachten in de zin van storingen e.d....

Geplaatst: 02 nov 2005, 17:24
door bjansens
Budtske schreef:mja , het moet nu ondertussen ook al wel duidelijk zijn voor nieuwe klanten dat de realdsl support zeker niet kan tippen aan telenet.

Even ter vergelijking: bij Telenet werkt over de 150 man in een callcenter, voor de gewone klanten alleen al! Verder is er een aparte afdeling voor Telenet Pro n Telenet Solutions, en Telenet heeft een aparte 2nd line.

Je moet dus ook geen appels met peren gaan vergelijken he. ;) (en dat is genigzinds als een verwijt of als negatieve commentaar bedoeld).

Geplaatst: 02 nov 2005, 17:36
door bjansens
prodata schreef:
bjansens schreef:
Tracer07 schreef:njah ik verwacht geen hopen support.. als het softwarematig is of lokale hardware zal ik het zeker zelf proberen op te lossen..

maar als men lijn wegvalt of het in hun centrale ligt kan je weinig doen buiten support vragen want het is wel dat ze van hun eigen niet veel laten weten :)

Jij bent exact het soort klanten waarop realdsl mikt. Klanten die weten waar ze mee bezig zijn, en waar normaal ook niet veel support aan IS. Helaas trekt de FUP ook een hoop klanten aan die niet weten waarmee ze bezig zijn... (dit laatste is mijn persoonlijke mening en ongerelateerd aan mijn job)

Srry maar het antwoord hierboven vind ik gewoon beledigend naar de personen die support verwachten in de zin van storingen e.d....

Dat zei hij toch ook, en dat heb ik toch ook niet tegengesproken? :)
En tuurlijk zijn er een aantal dingen die je niet zelf kan regelen (zoals je cheapass account), maar langs de andere kant zijn er ook weer dingen die je met een klein beetje gezond verstand wel weet. Je @realdsl.be email bv. ;)
En dingen zoals pannes vereisen ook een goede communicatie naar mij toe he.

Geplaatst: 04 nov 2005, 11:44
door ripper22
ik zit nu al 10 dagen bij realdsl/geek en het verhuizen van mijn domeinnaam van internetone/combel is NOG ALTIJD NIET GELUKT.. heb al 4x gebeld met een bijna ONVERSTAANBAAR persoon en hij slaagt er precies n iet in om mijn domeinnaam bij cheapass/realroot/realdsl ?! (het is allemaal hetzelfde, waarom dan niet 1 site, maargoed)

Dus als gevolg: ik heb al 10 dagen geen site en al 10 dagen geen fatsoenlijke email adres omdat mijn domeinnaam eerst in orde moet zijn...

downloaden gaat hier ook maar met 200-250KB/s en dat was 2 weken terug met SKYNET nog 350-400KB/s

dus waarom ik ben overgeschakeld weet ik al ni meer want met deze snelheden kan ik amper meer downloaden dan mn oude limiet bij skynet was...

ik hoop dat hier snel verandering in komt en dat ze iemand fatsienlijk aannemen bij de helpdesk want het lijkt wel een 1-persoons bedrijf


Richard

Geplaatst: 04 nov 2005, 11:46
door ubremoved_983
ripper22 schreef:downloaden gaat hier ook maar met 200-250KB/s en dat was 2 weken terug met SKYNET nog 350-400KB/s


je gaat nooit zoveel als bij skynet kunnen halen, skynet gaf namelijk een 4 mbit sync ! realdsl maar 3.3 !

Geplaatst: 04 nov 2005, 12:52
door Ofloo
ripper22 schreef:ik zit nu al 10 dagen bij realdsl/geek en het verhuizen van mijn domeinnaam van internetone/combel is NOG ALTIJD NIET GELUKT.. heb al 4x gebeld met een bijna ONVERSTAANBAAR persoon en hij slaagt er precies n iet in om mijn domeinnaam bij cheapass/realroot/realdsl ?! (het is allemaal hetzelfde, waarom dan niet 1 site, maargoed)

Dus als gevolg: ik heb al 10 dagen geen site en al 10 dagen geen fatsoenlijke email adres omdat mijn domeinnaam eerst in orde moet zijn...

downloaden gaat hier ook maar met 200-250KB/s en dat was 2 weken terug met SKYNET nog 350-400KB/s

dus waarom ik ben overgeschakeld weet ik al ni meer want met deze snelheden kan ik amper meer downloaden dan mn oude limiet bij skynet was...

ik hoop dat hier snel verandering in komt en dat ze iemand fatsienlijk aannemen bij de helpdesk want het lijkt wel een 1-persoons bedrijf


Richard


hmm over dat domein kan ik niet echt iets zeggen maar die snelheid is vrij ok vind ik je hebt 3.3 sync en je hebt fup dus je kan meer downloaden bij skynet kan je maar 10 gig download ik weet er zijn misschien dan wel wat trukjes enz maar als je al die tijd met trukjes aan werken besteed dan ben je meer kwijt dan het geen wat je kan downloaden :p anyway.. nu heb je FUP (van een paar 100-den gig) en bij skynet heb je 10 gig of wat is nu het volume..

Geplaatst: 04 nov 2005, 13:32
door Lukse
Dus ripper, gij beweert da ge met 200KB/s dl per maand niet zoveel kunt downloaden as bij Skynet?
Onnozele kwast :evil:
Ge kunt er godverdomme meer mee downloaden as bij Skynet op een heel jaar.
Der zijn mensen die nooit tevreden zijn... :?

Geplaatst: 04 nov 2005, 13:36
door ThaMan
200k-250k... dan ben je nog bij de gelukkigen, daar kunnen wij uit het turnhoutse is van dromen, maar inderdaad de FUP maakt dat wel weer goed.

Ivm ONVERSTAANBAAR persoon, daar share ik dezelfde mening over. Ik weet niet of het Bart is dat we elke keer aan de lijn krijgen, indien ja... word het wel eens tijd da hij wat beter articuleert want het is echt niet te verstaan.
(ik dacht altijd eerst een vrouwelijke junkie aan de andere kant van de lijn te krijgen... echt wel irritant) no hard feelings, maar zo klinkt het wel. :wink:

Geplaatst: 04 nov 2005, 13:57
door khsw
ripper22 schreef:downloaden gaat hier ook maar met 200-250KB/s en dat was 2 weken terug met SKYNET nog 350-400KB/s

dus waarom ik ben overgeschakeld weet ik al ni meer want met deze snelheden kan ik amper meer downloaden dan mn oude limiet bij skynet was...


Hmmm, aan 200KB/s kom je toch nog aan een kleine 500GB per maand! Da's dus meer dan 2 jaar bij Belgacom :!:
Uw vrees dat ge er niet komt voor een ganse maand is dus ongegrond :wink: