Pagina 5 van 6
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 02 maa 2025, 14:42
door nerph
Kun schreef: 3 maanden geleden
Niemand wilt dat DIGI sterft. Iedereen wilt dat ze het overleven
Tja, ik krijg toch ook de indruk van sommigen hier dat ze niets liever zouden zien.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 02 maa 2025, 15:01
door dragonflo
Ik denk dat het wel zal goedkomen. Ze hebben 11 directeurs, maar hou er wel rekening mee dat ze van praktisch geen werknemers naar minstens 80 werknemers(aantal leaseauto's) zijn gegaan op zeer korte tijd. De ceo beweert dat er nog eens 30 mensen binnen een week starten.
Dat is geen echte natuurlijke groei. Werkwijzes en procedures moeten vliegensvlug worden uitgewerkt. Constant brandjes blussen. Je hebt daarvoor de juiste managers en werknemers nodig. Je kan dit niet met de mentaliteit van een startup aan de keukentafel.
Ik kan me inbeelden dat ze cashflow problemen hebben. Ze hebben twee maand niets gefactureerd. Als je bijvoorbeeld eerst intern facturen moet goedkeuren en die dan vervolgens nog eens moet voorleggen en verantwoorden aan citymesh en digi Roemenië dan kan je niet vlot betalen.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 02 maa 2025, 15:49
door Zorba
Werkwijzen en procedures zijn liefst al gemaakt voor je een bedrijf opstart, zou je denken. Dat er daarna nog aanpassingen nodig zijn, is logisch. Ook het testen van facturatiesysteem en dergelijke moest toch al lang gebeurd zijn.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 02 maa 2025, 16:57
door dragonflo
De meeste dingen zaken stel je niet op voorhand op. Je doet dat doorheen de tijd en de groei. Bijvoorbeeld omdat er zaken niet goed lopen, verwarring te vermijden en alles in goede banen te sturen. De nood bij 3, 50, 200 en 1000 werknemers om zo een zaken op te stellen is ook totaal anders.
Als je met 3 werknemers bent kan je nog simpelwel tegen elkaar zeg dat je morgen de dienstwagen gebruikt. Probeer dat maar eens bij 50 werknemers zo goed te laten lopen.
Bijvoorbeeld afspraken/procedures/afspraak bij mijn eigen werkgever:
Procedure/afspraak voor het aankopen van een beeldschermbril op kosten van werkgever.
Procedure handtekeningrecht en goedkeuring facturen.
Werkwijze voor het reserveren van vergaderzalen en welke vergaderingen er mogen doorgaan.
Afspraken ivm verlofopname en goedkeuring.
Procedure en afspraak ivm dienstwagens.
Etc
Dat zijn dat nog niet onze kernprocessen. Als je dat allemaal op voorhand moet opstellen dan waren ze over 10 jaar nog niet gestart.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 02 maa 2025, 19:51
door telemans
Een eigen netwerk bouwen is geen kinderspel .Belgacom mobile startte op 1/1/1994 met 2 actieve antennes 2G
Een jaar later waren er dat 15.... vandaag meer dan 4000... Dat gaat zeer traag
Gelukkig kunnen ze het netwerk van Proximus gebruiken . Hopelijk kunnen ze dat blijven betalen............
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 02 maa 2025, 19:58
door lithion
telemans schreef: 3 maanden geleden
Een eigen netwerk bouwen is geen kinderspel
Ze hebben veel masten van Proximus overgenomen en daarnaast kunnen ze gebruik maken van de masten van andere operatoren. De trage start-up van Belgacom indertijd kan je niet vergelijken met DIGI. DIGI heeft ook al veel ervaring in andere landen opgedaan.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 02 maa 2025, 21:02
door Kun
telemans schreef: 3 maanden geleden
Een eigen netwerk bouwen is geen kinderspel .Belgacom mobile startte op 1/1/1994 met 2 actieve antennes 2G
Een jaar later waren er dat 15.... vandaag meer dan 4000... Dat gaat zeer traag
Gelukkig kunnen ze het netwerk van Proximus gebruiken . Hopelijk kunnen ze dat blijven betalen............
De regels zijn vandaag strenger, ik denk dat ze minstens 30% dekking moeten bereiken na 2 jaren, 70% na 5 jaren en bijna 99,9% na 10 jaren.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 02 maa 2025, 23:00
door woutervh
Dus, met alle recht en reden dat ze een groot deel van de managers aan de deur hebben gezet? De opstart was een boeltje en de verantwoordelijken zijn bedankt voor (slecht) bewezen diensten.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 03 maa 2025, 09:54
door quovadis
Het is niet omdat je ergens een samenwerking hebt dat je geen concurrenten meer bent op andere vlakken en zeggen dat Het Nieuwsblad deel is van DPG is gewoon pertinent onwaar en vooral dikke onzin. DPG en Mediahuis zijn bvb grote concurrenten op vlak van reclame-inkomsten en nog veel meer. Mediahuis heeft geen enkele incentive om hier de kaart van HLN te trekken.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 03 maa 2025, 10:20
door Dizzy
Typisch complotdenken, men ziet een samenwerking op een totaal ander vlak (vacatures) en ineens gaan de wildste theorieën rond. Mediahuis en DPG zijn en blijven concurrenten. Dat enkel HLN erover schrijft klopt ook niet, ook in de zakenkrant De Tijd staan er artikels over. UB is blijkbaar ook van DPG want ook hier lees je verhalen over DIGI.
Dat de bestaande markt niet graag nieuwkomers ziet komen is logisch maar daarom nog geen complot. Een rode loper mag je niet verwachten en de problemen van de anderen kregen ook al aandacht, ook een complot? Dat er iets aan de hand is geeft DIGI zelf toe of ontslaan ze hun personeel omdat er niets aan de hand is? Liegen de UB'ers die problemen hebben met DIGI?
Pers is niet neutraal maar dat verwachten betekent enkel dat je niet weet hoe de pers werkt. Het zijn commerciële bedrijven met een ideologische inslag. je moet het altijd kritisch lezen net zoals je altijd kritisch moet blijven bij alle bedrijven, dus ook DIGI. Het is niet omdat ze een nieuwe prijsbreker zijn dat wetten niet voor hen gelden. Het selectief kritisch zijn voor bedrijven is toch hetzelfde als wat men de pers verwijt.
Ik wil DIGI helemaal niet kapot, ik heb er zelf simkaarten besteld... maar ondertussen alweer opgezegd. Niet omdat DPG me dat gevraagd heeft maar door de problemen bij DIGI die blijkbaar niet mogen besproken worden. Klagen over selectiviteit maar het zelf toepassen, typisch complotdenken.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 03 maa 2025, 23:32
door KKS
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 10 maa 2025, 08:14
door heist_175
https://www.bruzz.be/actua/politiek/sin ... 2025-03-06
Sint-Lambrechts-Woluwe legt glasvezelwerken Proximus tijdelijk stil
Het gemeentebestuur van Sint-Lambrechts-Woluwe heeft besloten om de aanleg van glasvezel door Proximus op haar grondgebied met een maand te schorsen. Een onderaannemer had zich niet gehouden aan de voorwaarden van de toegekende vergunningen. Dat meldt de gemeente via haar website.
Ik wacht al 4 dagen op een groot artikel in de roddelkrant van Vlaanderen

?
Bij HLN komen ze niet verder dan de regiobijlagen, hoewel Proximus in Izegem
meermaals een gasleiding geraakt heeft, waardoor telkens de brandweer moest uitrukken.
Om maar te zeggen...
Conclusie:
- de focus van HLN lijkt nogal eenzijdig op niet-reclamevoerende telecomproviders
- wat aan DIGI verweten wordt, doen de andere ISP's evengoed
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 10 maa 2025, 08:21
door cadsite
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 10 maa 2025, 08:58
door boonpwnz
Zijn de kinderziektes al wat weg van DIGI? Bv bereikbaarheid van de sim en dergelijke?
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 10 maa 2025, 09:00
door heist_175
boonpwnz schreef: 3 maanden geleden
Zijn de kinderziektes al wat weg van DIGI?
Roaming lijkt nog niet helemaal in orde.
Facturatie is ook nog "een werkpuntje".
Maar verder lees ik weinig klachten (bellen, data, ...).
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 10 maa 2025, 10:10
door gvo7
Hier is het call routing probleem nog steeds hangende (sinds begin januari).
Short numbrr SMS heb ik niet meer kunnen testen gezien mijn hoofdnummer terug bij andere provider zit.
Vowifi is ook nog niet gefixed
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 10 maa 2025, 10:38
door Nordic
Het is op en af. Het was al weken geleden dat ik plots zonder "bereik" zat, maar afgelopen vrijdag toch een kwartier zonder bereik op Digi gezeten.
Ook heb in de afgelopen drietal weken last van enkele seconden een luide ruis op de lijn, ik dacht eerst enkel op gesprekken naar het Telenet netwerk, maar gisteren ook gehad naar een Proximus lijn. Zowel als ik bel, als gebeld wordt. Zo een paar seconde een witte statische ruis. Op mijn Orange lijn heb ik het niet (dual sim), dus lijkt me sterk dat het aan mijn toestel ligt. De gesprekspartner heeft er wel geen last van.
Misschien is het enkel als de wasmachine in het serverhok water neemt

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 12 maa 2025, 16:58
door Joop
Vergeet niet dat het allemaal VOIP is en dat Internet lang niet altijd stabiel is. Voip is absoluut niet geweldig.
Ik heb dit ook tussen Telenet en EDPnet, GSM's naar vast is regelmatig een dikke ramp.
Mijn eigen Voip server die ik tussen vrienden heb lopen heeft NOOIT problemen, dus het zit gewoon tussen de providers en hun bandbreedte.
Maar dat zullen ze nooit zeggen.
Als je me niet geloofd, start je eigen Asterisk voip server tussen jou en vrienden, dan merk je dat het steeds prima werkt, waar ook ter wereld.
Dat de telecom-providers elkaar blijven dwars zitten met onderlinge peer-snelheden en protocollen is belachelijk, maar ze doen het wel.
Test het zelf, zo moeilijk is het niet, ik heb allang mijn eigen Voip server voor eigen verbindingen met eigen nummers...nooit problemen.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 12 maa 2025, 18:33
door devilkin
Eh. De schaal waar je over spreekt is ook wel lichtjes anders.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 13 maa 2025, 19:52
door Joop
devilkin schreef: 2 maanden geleden
Eh. De schaal waar je over spreekt is ook wel lichtjes anders.
Ja weet ik wel. Gaat het ook niet om. Gaat erom dat je dan leert hoe het allemaal werkt en in elkaar steekt.
Providers kopen gewoonlijk pas extra bandbreedte in als het echt nodig is. Want die peers kosten enorm veel geld.
Waarom denk je anders dat ze data-limieten blijven hanteren?
Heeft 3 redenen.
1: Het brengt enorm op mensen extra aan te rekenen! Voornaamste reden.
2: Mensen duurdere abbo's aan te smeren, terwijl dit niet nodig is.
3: Peers betalen voor hogere capaciteit kost geld, en winsten moeten maximaal zijn..ten koste van de gebruiker.
Daarom bestaan er ook nog altijd roaming tarieven, internationale bel kosten etc....terwijl dit gewoon kolder is.
Een gesprek lokaal of over de wereld is even duur, maakt geen bal uit. Maar natuurlijk brengen ze dat anders.
Consumenten uitkleden is bij de meeste providers hun business strategie....en het erge is, de overheden treden niet eens op.
Ze belazeren de werkelijke kosten maar rekenen je gewoon aan wat ze willen.
En wie zijn de aandeelhouders in diezelfde bedrijven? Juist....de overheid die voor de burger zou moeten werken.
Denk overigens niet dat DPG en Mediahuis onafhankelijk zijn....die krijgen subsidies tot en met...concurrentie? Vergeet het gerust.
Toegevoegd na 15 minuten 33 seconden:
Digi heeft een vermogen van 685 miljoen, als ik me niet vergis. Daar kan je al iets mee doen.
Bovendien zitten ze allang in andere landen in Europa.
Ja ze bevestigen problemen, dus hebben ze vele directieleden het gebouw uitgetrapt. Zou ik ook doen als het zo'n puinhoop is.
Hun netwerk werkt prima. Net viel EDPnet uit en ik had voor mijn SLA-toegang mijn klantnummer nodig, GSM in wifi-AP mode gezet, en kon mijn klantnummer opzoeken. Geen enkel probleem.
Hoeveel problemen en ellende heeft Telenet en de RTT ooit gegeven, waar de RTT vlakaf zei: Er zit geen aderpaar in de kabel, kom over 2 jaar maar eens terug! (zelf meegemaakt).
Telenet constant problemen heeft, verleden jaar, ach ja, software update en vervolgens niet thuis geeft. Wat bijna 1 jaar kost om te fixen.
Dit zijn providers die al 25 jaar de markt onder elkaar verdelen en nog steeds monopolie op hun netwerken hebben. En ze werken IEDERE nieuwkomer tegen, of kopen die op.
Het rare is dat iedereen zeikt dat telecom te duur is, en als er dan een echte prijsbreker komt dan vinden velen het normaal dat die overal afgebroken wordt.
Velen geven ze niet eens een kans. Maar de monopolisten mogen knoeien, prijzen verhogen, andere spelers opkopen etc....dan hoor je NIEMAND!
Klagen...klagen....klagen.....steekt er iemand zijn nek uit....dan zorgen we ervoor dat die rap onthoofd is....de Romeinen zeiden het reeds: Rare jongens die Galliërs!
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 13 maa 2025, 20:43
door on4bam
Joop schreef: 2 maanden geleden
de Romeinen zeiden het reeds: Rare jongens die Galliërs!
Het was omgekeerd!
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 14 maa 2025, 10:54
door boulder
telemans schreef: 3 maanden geleden
Gelukkig kunnen ze het netwerk van Proximus gebruiken . Hopelijk kunnen ze dat blijven betalen............
Maar dat is overduidelijk niet het hele netwerk, anders zou de geluidskwaliteit zo slecht niet zijn, dus ik denk dat zij zowat betalen voor de laagste kwaliteit.
Ik heb DIGI een kans gegeven, maar nu ga ik er weer weg.
Spijtig, ik vond het echt heel goed dat er nog eens een echte concurrent bijkwam, maar je moet toch minstens kunnen bellen met je GSM, als mensen u keer op keer zeggen dat de lijn heel slecht is, dat ze u niet begrijpen, dat het lijkt alsof je van diep uit een tunnel belt, enz.
Tja, dan werkt het gewoon niet.
Spijtig, het zijn mensen zoals ik die nieuwe initiatieven een kans geven, die hadden kunnen positieve reclame maken.
De grote meerderheid kijkt sowieso de kat uit de boom.
Mocht DIGI in de toekomst over een beter netwerk beschikken en de prijzen blijven interessant, dan zou ik een terugkeer overwegen, maar nu ga ik weg.
En dat is niet omdat ik DIGI weg wil.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 14 maa 2025, 12:34
door nerph
boulder schreef: 2 maanden geleden
Maar dat is overduidelijk niet het hele netwerk, anders zou de geluidskwaliteit zo slecht niet zijn, dus ik denk dat zij zowat betalen voor de laagste kwaliteit.
Geen idee of ze "betalen voor de laagste kwaliteit" maar feit is dat DIGI geen VoLTE ondersteunt, waardoor men over 2G belt, wat hoogstwaarschijnlijk de reden is van slechte belkwaliteit.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 14 maa 2025, 20:58
door telemans
Ik heb DIGI en Proximus met een app kan ik aantonen dat er tussen Oostende en Gent voor beide netwerken juist de zelfde antenne en zend richting werd gebruikt.
5 keer ben ik, van de moto af gestapt om te bellen met beide smartphone s en kwaliteit was zeer goed
Voor alle duidelijkheid ik had op smartphone met proximus sim voor 4G gekozen .
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 16 maa 2025, 11:43
door Kun
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 16 maa 2025, 12:12
door Goztow
Dit is een samenvatting van problemen die tot bij de ombudsdienst zijn geraakt. Er zit dus een zekere tijdspanne tussen. Ik heb onlangs een paar keer gebeld naar digi en telkens was ik binnen de paar minuten binnen.
De andere problemen zijn inderdaad dingen die we hier ook hebben zien passeren de voorbije weken en waar soms oplossingen voor zijn gekomen en soms ook niet. Jammer dat er geen antwoord van digi bij staat.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 16 maa 2025, 13:02
door Nordic
Onlangs gaf ik hier aan dat ik met momenten last had van een luide ruis, afgelopen week hier geen last meer van gehad. Ik heb allesinds geen plannen gehad om terug te keren of naar alternatief te kijken.
Ik hoop echt voor een doorbraak op de markt, ook voor internet, want een coax komt hier nooit in en Proximus maakt ook geen aanstalten om hier snel Fiber te leggen. Kans dat Digi er sneller komt lijkt me onbestaande, maar een mens kan maar hopen. Ook het wegvallen van verbinding is momenteel niet meer voorgevallen.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 16 maa 2025, 13:10
door boulder
telemans schreef: 2 maanden geleden
Ik heb DIGI en Proximus met een app kan ik aantonen dat er tussen Oostende en Gent voor beide netwerken juist de zelfde antenne en zend richting werd gebruikt.
5 keer ben ik, van de moto af gestapt om te bellen met beide smartphone s en kwaliteit was zeer goed
Voor alle duidelijkheid ik had op smartphone met proximus sim voor 4G gekozen .
Van de moto afgestapt, dat is dus in open lucht.
Bellen met de GSM gebeurt bij mij meestal binnen, en dan heb ik toch duidelijk merkbaar slechtere verbindingen met DIGI, tot zelfs compleet wegvallen van de communicatie toe.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 16 maa 2025, 15:10
door stefan1234
Joop schreef: 2 maanden geleden
Het rare is dat iedereen zeikt dat telecom te duur is, en als er dan een echte prijsbreker komt dan vinden velen het normaal dat die overal afgebroken wordt.
Je vindt hier natuurlijk constant voorbeelden van argumenten die volledig geschraagd worden door dysfemistische framing (door de zaken zo negatief mogelijk voor te stellen, en door de energie die vrijkomt doordat ge uzelf daarmee "opdraait" aan te wenden om te gish galoppen (1)), maar dit is toch echt wel een pareltje.
Veel mensen hier kijken naar bedrijven vanuit een moralistische optiek. Vanuit een optiek die probeert te zien welke de "slechte" en welke de "goede" bedrijven zijn en vervolgens alles gaan interpreteren vanuit de logica dat ze hun "team" willen steunen. Natuurlijk geeft men niet toe dat dat de operatieve logica is. Dat is niet rationeel, en toegeven dat je vatbaar bent voor irrationaliteit staat voor technische profielen gelijk aan toegeven dat je niet de grootste hebt.
Allez toe, ik weet dat het hopeloos is wat ik probeer te bereiken, maar denk nu eens na over de betekenis van woorden zoals "overal" en "afbreken" die ge hier gebruikt. "Overal" is blijkbaar een gazet en de VRT. En "afbreken" staat blijkbaar gelijk aan verslag uitbrengen over het feit dat het (nog) niet is zoals het moet zijn.
Ik herhaal de vraag die ik aan de samenzweringsdenkers al vaak gesteld hebt: hoeveel mag een nieuwsmedium verslag uitbrengen over problemen bij een "goed merk" zonder dat ze het risico lopen door jullie beschuldigd te worden mee in het complot te zitten? Ik weet het antwoord wel he... "totaal niets" is hoeveel verslag ze mogen uitbrengen van jullie. Dat is de enige conclusie die je kan trekken als je ziet hoe mensen de normale betekenis van woorden ontkennen om zichzelf
maximaal op te draaien. Maar ik zou graag horen hoe men het blijft proberen te ontkennen dat men in een samenzweringsfuik zit.
(1): The Gish gallop is a rhetorical technique in which a person in a debate attempts to overwhelm an opponent by presenting an excessive number of arguments, with no regard for their accuracy or strength, with a rapidity that makes it impossible for the opponent to address them in the time available. Gish galloping prioritizes the quantity of the galloper's arguments at the expense of their quality. (
Wikipedia English)
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 16 maa 2025, 18:38
door Matt555
Hoe staat DIGI er intussen voor? “Tot 60 minuten wachten aan de telefonische helpdesk”
https://www.hln.be/tech/hoe-staat-digi- ... ~a16c58ab/
Door Lisa Meyers, in samenwerking met Mijnvergelijker 16-03-25, 08:01 Bron: Mijnvergelijker.be
Mijnvergelijker : Eind vorig jaar stond het Belgische telecomlandschap op zijn kop. DIGI’s langverwachte goedkope gsm-abonnement bracht immers behoorlijk wat animo teweeg. Hoeveel Belgen precies de overstap maakten naar de prijsbreker, is niet duidelijk. Wél kunnen we intussen het aantal neergelegde klachten tellen. Mijnvergelijker.be besprak ze met ombudsman telecom Luc Tuerlinckx: “DIGI laat tot op heden na om compensaties te verstrekken.”
Door Lisa Meyers, in samenwerking met Mijnvergelijker 16-03-25, 08:01 Bron: Mijnvergelijker.be
"
Andere telecomproviders zien zich gedwongen te reageren. Nauwelijks enkele uren na de lancering van DIGI past hey! zijn prijzen al aan. Enkele dagen later reageert Proximus: dochter Mobile Vikings verdubbelt voor vier gsm-abonnementen het aantal GB. Scarlet, ook een merk van Proximus, doet daarna hetzelfde. Ongeveer een maand later, midden januari, zwicht ook BASE: alle abonnees krijgen dubbel zoveel mobiele data voor dezelfde prijs. "
meer...
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 16 maa 2025, 21:58
door devilkin
Modbreak:
Nutteloze flame-bait posts verwijderd. Kan het echt nooit es zonder?
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 16 maa 2025, 23:03
door boulder
stefan1234 schreef: 2 maanden geleden
Ik herhaal de vraag die ik aan de samenzweringsdenkers al vaak gesteld hebt: hoeveel mag een nieuwsmedium verslag uitbrengen over problemen bij een "goed merk" zonder dat ze het risico lopen door jullie beschuldigd te worden mee in het complot te zitten?
Voor mij is het eenvoudig: zelfs al zou het nu allemaal een complot zijn, uiteindelijk heb ik de dienst bijna 2 maand gebruikt, en ik heb te veel problemen.
Of dat er nu iemand van de concurrentie de geluidskwaliteit saboteert, of dat ze het bij DIGI zelf niet goed doen, het resultaat is identiek: ik word niet begrepen als ik iemand aan de lijn heb, en ik heb het al meegemaakt dat ik zelf de ander niet kon verstaan.
En het gebeurt ook dat ik geen internet heb als ik binnen zit in een wachtzaal of zo, waar ik vroeger wel internet had.
Dat staat dan nog los van domiciliëring die ze niet van de rekening halen, dat wordt alleen vervelend als ze dan beginnen met aanmaningen sturen.
Ik wil wel nog eens proberen als blijkt dat het allemaal beter gaat, maar op dit moment ga ik terug naar Hey!
En ik denk dat slechte ervaringen van mensen die het wél geprobeerd hebben veel meer impact hebben dan die krantenartikels.
Als mensen uit je omgeving zeggen dat ze omgeschakeld zijn naar DIGI, dat ze maar €5/maand betalen en toch een goed werkend bel- en internetabonnement hebben, zal dat nieuwe klanten lokken.
Als je daarentegen moet zeggen dat je weer veranderd bent omdat het niet bruikbaar was, wakkert dat de argwaan aan van zij die sowieso al wantrouwig zijn tegenover prijsbrekers.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 17 maa 2025, 07:04
door Funfile
Inderdaad. En voor consumenten zoals mezelf - die eerst de kat uit de boom kijken voor ze overschakelen naar een nieuwe provider - is dat nefast.
Die blijven dus waar ze zitten (bij Hey in mijn geval dus).
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 17 maa 2025, 08:08
door heist_175
boulder schreef: 2 maanden geleden
en ik heb te veel problemen.
It's a free world

, dus is het logisch dat je overstapt.
Mijn vrouw en dochter zijn beide DIGI sinds begin januari en beide ondervinden geen problemen, dus blijven we ook gewoon klant.
Al moet de eerste betaling - met domiciliëring - nog gebeuren

.
Goedkoop zijn ze wel!
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 17 maa 2025, 16:11
door Dimieke
Je moet gewoon wat geluk hebben, met een IPhone, een simpele nokia of een Android van een onbekend merk heb je Volte. Bij een Samsung is deze optie geblokkeerd waardoor je een minder goede lijn bekomt.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 18 maa 2025, 16:40
door boulder
Dimieke schreef: 2 maanden geleden
Je moet gewoon wat geluk hebben, met een IPhone, een simpele nokia of een Android van een onbekend merk heb je Volte. Bij een Samsung is deze optie geblokkeerd waardoor je een minder goede lijn bekomt.
Spijtig dat het van geluk afhangt.
Ik heb een Google Pixel Pro 7 telefoon met Android.
Ik had heel slechte kwaliteit, had, want ik zit weer terug bij Hey! nu.
Toegevoegd na 6 uren 6 minuten 20 seconden:
heist_175 schreef: 2 maanden geleden
Al moet de eerste betaling - met domiciliëring - nog gebeuren

.
Goedkoop zijn ze wel!
Ja, betaald heb ik inderdaad nog niet, de domiciliëring gebeurt niet.
Ondertussen staat ook de 2e factuur online.
In Zuid-Amerika heel veel roaming gebruikt voor dataverkeer.
Er staat 7 eurocent buitenlands verbruik op mijn factuur...
Ik weet niet of de rest van het verbruik ooit nog gefactureerd wordt.
Anderzijds hoop ik ook dat ze beseffen dat ik nu bij Hey! zit, want ik kan nog altijd gewoon aanloggen bij DIGI.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 19 maa 2025, 08:16
door heist_175
boulder schreef: 2 maanden geleden
ik kan nog altijd gewoon aanloggen bij DIGI.
Dat lijkt me geen slechte zaak, zodat je facturen etc nog kan bekijken/opvolgen?
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 19 maa 2025, 09:24
door boulder
heist_175 schreef: 2 maanden geleden
Dat lijkt me geen slechte zaak, zodat je facturen etc nog kan bekijken/opvolgen?
Ja, enerzijds wel, maar ik vraag mij af of ze al doorhebben dat ik weg ben, en of ze straks niet gewoon abonnementsgeld voor april willen aanrekenen.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 19 maa 2025, 09:36
door heist_175
Een beetje CRM zou toch het onderscheid moeten kunnen maken tussen een actief product of actieve dienst en een actieve login voor het platform.
Hopelijk hebben ze hun CRM wat beter op orde dan hun domiciliëringen

.
Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”
Geplaatst: 19 maa 2025, 16:53
door Joop
Voor de liefhebber.....HLN's website:
https://www.mijnvergelijker.be/
Kies telekom, en probeer dan eens Digi eruit te halen, staat er niet tussen. Waarom niet? Mijn Vergelijker is van HLN/DPG.
Maar hun facturatie mankeert toch wel het een en ander, tijd dat ze dit fixen.