Card Stop

bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mijn partner kreeg zaterdag een sms van een van zijn banken dat zijn vervangkaarten per post naar het thuisadres worden verstuurd... en dit terwijl hij expliciet gevraagd heeft om het op een kantoor te laten aankomen.
Hopelijk is de sms standaard en geen realiteit. Maandag eerste werk is dus bellen naar die bank en hopelijk kan de persoon aan de andere kant van de lijn dit zien en actie ondernemen indien nodig (kaart blokkeren dan) - zo blijven we bezig.

Ik vat het hele verhaal samen - eigenlijk is dit een Swiss Cheese model verhaal - gaten werden opgelijnd om een voorval te doen gebeuren (google maar, wordt voor in de luchtvaartindustrie gebruikt):

1. De medewerker van Card Stop had kritische moeten zijn:
- verwarring van deel naam/voornaam -> belletje doen rinkelen - verdacht?
- medewerker had ook niet spontaan alle banken moeten opnoemen nadat de dader lukraak 1 bank had opgenoemd.
-> dit had hier al kunnen gestopt worden - eerstelijn

2. Sommige banken stuurden geen bericht dat de kaarten geblokkeerd werden, de kaarten worden automatisch vervangen en komen met de post op het thuisadres aan. 1 bank verwittigde mijn partner wel en zo is het kunnen gedetecteerd worden. -> communicatie van de banken naar de klant toe in kader van veiligheid

3. De banken/Worldline moet absoluut stoppen om de code én de kaart per post op te sturen:
- KBC (niet in de picture hier):ofwel is de klant digitaal en wordt de code opgestuurt via sms of - veiliger - de bankapp en de kaart met de post. Ofwel is de klant niet digitaal en gaat de kaart naar het bankkantoor en de code per post. Details van ING ken ik niet, maar is soortgelijks. Ik lees hierboven dat Argenta dat ook goed doet.
-> dit had dus alle issues ook kunnen doen stoppen

van een bankmedewerker hoor ik dan: "ah, kaarten zijn niet onze core business. Het proces van KBC is inderdaad veiliger. Investering zou nodig zijn om de digitale weg op te gaan (code per sms of app), maar ja... ja, inderdaad, dit is de kat bij de melk zetten." -> ik denk dat ik die tape zal opvragen voor het geval die moeilijk gaan doen, niet?

4. Ik hoop dat de politie onderzoeksdaden zal verrichten en de slechterik(ken) te pakken zal krijgen. Misdaad zou in de ideale wereld moeten bestraft worden. Gisteren hadden we een fantastische agent voor ons die 2u lang goed luisterde, interesse toonde (en dat terwijl hij nog niet gegeten had). Hopelijk vinden zijn collega's die de zaak gaan verder bekijken dit ook interessant.

5. Het is duidelijk, ons treft geen schuld. Kaarten zijn in onze broekzak gebleven, codes werden niet gedeeld. Betalingen meestal met Apple Pay in de winkel (behalve bij die kleinere bank) en online enkel erkende webshops, niet op verdachte linken geklikt etc...

Gisteren ook al feedback gehad van Worldline voor 1 van de kredietkaartbetalingen (die bank had een "betere" SLA bij worldline dan de andere banken - waar je normaal gezien een formulier moet invullen op Mijnkaart.be - en hier kon het telefonisch gelogd worden bij Worldline zelf). Feedback: betaling is met de code gebeurd van de kaart, dus we komen niet tussen...
Persoon die het dossier had bekeken heeft dus niet eens de moeite gedaan om het hele verhaal te bekijken. Of de persoon die de klacht noteerde heeft het incorrect gedaan. Nieuw dossier ingediend op mijnkaart.be nu met de PV en andere documenten.
Als klant moet je al heel erg goed bespraakt zijn, weten hoe grote ondernemingen/flows werken om hier te kunnen tussen te navigeren...

to be continued...
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Vraag mij eigenlijk af in hoeverre PC Banking beveiligd is. Weet dat bij mijn bank enkel kaart + code nodig is om in te loggen. Dus iemand die beide heeft en een bank kastje kan eigenlijk al je zicht- en spaarrekeningen gewoon 'leeghalen' (tot €100.000 limiet).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Wat ik -los van de schade die het slachtoffer ondervindt- zeer erg vind, is de manier waarop criminelen vrijuit gaan als het voor minder dan €10.000 per slachtoffer is.
Immers, men heeft u laten voelen dat als het minder dan dat bedrag was, de politie geen moeite zou doen.
Qua rechtvaardigheid is dit weer een totale misser van justitie.
Mensen die pleiten voor strengere minimumstraffen bij misdaden krijgen altijd te horen dat we moeten geleidelijk werken.
Bij een kleine overtreding moet er gewaarschuwd worden, er moet een werkstraf komen, enz.
Dit moet dan voorkomen dat mensen eerst een kleine diefstal plegen, om uiteindelijk tot het zwaar banditisme op te klimmen.
Maar wat zien we in de praktijk?
Als het niet om grote bedragen gaat gebeurt er niets qua vervolging, want ze vinden het bij politie en gerecht niet eens de moeite om te onderzoeken.
Die dieven kunnen dus 10.000 euro stelen, en daar gewoon mee weggeraken, ze kunnen daarna weer een nieuw slachtoffer uitpikken en opnieuw voor 10.000 euro stelen.
Vergelijk dat dan met een amateur-winkeldief die een reep chocolade steelt in een supermarkt, en daarvoor wél gestraft kan worden.
Dat is dus ook een vorm van klassenjustitie.

Toegevoegd na 6 minuten 11 seconden:
bvhalst schreef: 01 dec 2024, 08:02 Mijn partner kreeg zaterdag een sms van een van zijn banken dat zijn vervangkaarten per post naar het thuisadres worden verstuurd... en dit terwijl hij expliciet gevraagd heeft om het op een kantoor te laten aankomen.
Dat geeft echt een gevoel van machteloosheid, je communiceert duidelijk, men bevestigt dat men iets zal doen, en daarna blijkt dat men gewoon de standaardoptie gevolgd heeft.
Heel frustrerend.
bvhalst schreef: 01 dec 2024, 08:02Feedback: betaling is met de code gebeurd van de kaart, dus we komen niet tussen...
De arrogantie van dergelijke bedrijven is gewoon niet te vatten.
Ik zou dit toch in uw geval echt aan de grote klok hangen.
4040 van VTM of Winwin van VRT, ik zou dit echt aanklagen in de media.
Je riskeert dat je partner voor alle kosten zal opdraaien, en je gewoon afgewimpeld wordt.
Die organisaties voelen zich heel sterk zolang iedereen dat individueel afhandelt.

Toegevoegd na 9 minuten 57 seconden:
ITnetadmin schreef: 01 dec 2024, 00:26 Zelfregulering werkt idd niet.
Zoals in de US, na decennia onder de Glass-Steagal act (1933) gedwongen te worden om bepaalde zaken te scheiden, kon de banksector het einde daarvan afdwingen in 1999, met de belofte van "zelfregulering".
Het heeft daarna geen 10 jaar geduurd alvorens ze in de grote bankencrisis van 2007 terechtkwamen.
En het is niet alleen de banksector.
Overal waar vakorganisaties samen zitten om zaken intern te regelen zie je corporatisme en misbruiken.
Het parlement regelt zelf de pensioenen, we weten hoe dat gegaan is: graaipensioenen.
De medische sector heeft haar orde van geneesheren, en daar zijn ook veel klachten over.
Facebook regelt zelf haar advertenties, en het krioelt van de advertenties van oplichters.
Neen, zelfregulering werkt niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer
Recent bedankt: 2 keer

Avenger 2.0 schreef: 01 dec 2024, 09:10 Vraag mij eigenlijk af in hoeverre PC Banking beveiligd is. Weet dat bij mijn bank enkel kaart + code nodig is om in te loggen. Dus iemand die beide heeft en een bank kastje kan eigenlijk al je zicht- en spaarrekeningen gewoon 'leeghalen' (tot €100.000 limiet).
No shit Sherlock....

Dat is net de reden waarom je aan niemand je codes mag geven.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ratface schreef: 01 dec 2024, 11:38 No shit Sherlock....

Dat is net de reden waarom je aan niemand je codes mag geven.
Hoeft niet, door de manier waarop het allemaal georganiseerd is komen de codes en de kaarten vanzelf wel bij de criminelen terecht.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het vervelende van gans dit verhaal is dat alles binnen 1, 2 of 3 maanden gewoon opnieuw kan beginnen wanneer er geen wijzigingen worden gedaan.
Ik zou van zodra de mogelijkheid zich voordoet afscheid nemen van elke bank die codes verstuurd via de post.
En tot die tijd alle post laten inhouden op het postkantoor of doorsturen naar een ander adres.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 01 dec 2024, 14:00 Het vervelende van gans dit verhaal is dat alles binnen 1, 2 of 3 maanden gewoon opnieuw kan beginnen wanneer er geen wijzigingen worden gedaan.
Ik zou van zodra de mogelijkheid zich voordoet afscheid nemen van elke bank die codes verstuurd via de post.
En tot die tijd alle post laten inhouden op het postkantoor of doorsturen naar een ander adres.
En als politie en justitie geen moeite willen doen, kunnen die ook gewoon naar het volgende slachtoffer gaan.
En iedere keer een klant die bestolen wordt, en zelf maar moet zien dat hij op zoek gaat naar een advocaat of iets dergelijks om toch maar te proberen zijn geld te recupereren.
Het kan dus ieder van ons overkomen.
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Inderdaad. Om dit tegen te houden is er awareness nodig lijkt me.
Geen idee of ik op dit moment de nodig energie heb voor de media (tenzij de banken echt niet willen terugbetalen)
Weet iemand of ik test aankoop (zonder dat ik klant ben) kan inlichten?
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Begrijpelijk natuurlijk dat de energie op raakt, indien mogelijk rust nemen en oplossingen vinden die jullie kunnen helpen.
Ik ben geen lid van test aankoop, ik praat er wel over met familie/vrienden en hoop dat de info zich verder mag verspreiden.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bvhalst schreef: 01 dec 2024, 14:07 Inderdaad. Om dit tegen te houden is er awareness nodig lijkt me.
Geen idee of ik op dit moment de nodig energie heb voor de media (tenzij de banken echt niet willen terugbetalen)
Weet iemand of ik test aankoop (zonder dat ik klant ben) kan inlichten?
Ik snap het helemaal, maar Test-Aankoop vind ik te braaf.
Dan staat het misschien op hun site, maar als ze er niet mee naar de pers stappen, gebeurt er niets.
Het enige waar die bedrijven bang voor zijn is als hun naam op een negatieve manier in de media terechtkomt.
Heel vaak merk je dat bedrijven mensen eindeloos aan het lijntje belt, maar als ze weten dat het in VTM Nieuws in prime time op TV komt, en er belt een journalist, dan antwoorden ze plots wel, en blijkt er plots van alles mogelijk.
Ik zie niet in waarom het hier anders zou zijn, de banken die betrokken zijn, zijn grote namen.
bvhalst
Premium Member
Premium Member

We gaan ons als benadeelde persoon melden zoals Philippe_d zei en maandag contacteer ik de rechtsbijstandsverzekering…
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
Ratface
Premium Member
Premium Member

@boulder Je zegt dat de banken grote namen zijn. Waar werden deze vermeld in dit topic?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ratface schreef: 01 dec 2024, 14:32 @boulder Je zegt dat de banken grote namen zijn. Waar werden deze vermeld in dit topic?
Hier, of het zou moeten zijn dat hij 2 toevallige namen van banken vermeldt.
bvanhalst schreef:Ja… bij KBC is het inderdaad digitaal of indien geen app, afhalen op kantoor. Bij deutsche bank echter zijn ze nog niet zo snugger en daar is code en later kaart nog met de post.
En in een volgend bericht:
bvanhalst schreef:Verder
- deutsche bank stuurt code in 1 brief met de post en de kaart in een andere brief met de post
En in een volgend bericht:
bvanhalst schreef:Gisteren nog met Deutsche gebeld om te zeggen dat de code ook met de post verzenden niet echt veilig is. Persoon zei dat het kon volgens de wet, maar inderdaad, mogelijks onveilig. KBC doet dat vb al niet, daar is de code via de app ofwel, voor de mensen zonder app, af te halen in een kantoor.
Dus daaruit leid ik af dat Deutsche Bank een bank is die hem code en kaart beide per post heeft verstuurd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Was Fortis ook niet 1 van de 4? 🤔
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 01 dec 2024, 15:26 Was Fortis ook niet 1 van de 4? 🤔
Eerste bericht...
bVanhalst schreef:Navraag bij de 3 banken : is via Card Stop gebeurd
Fallschirmjäger vermeldde wel eventjes Fortis bij het overlopen van hoe verschillende banken te werk gaan, maar ik kan daarmee niet zeggen of Fortis bij die banken zit.
Deutsche Bank lijkt mij wel zeker, KBC vermoed ik uit dat eerdere bericht.
De andere weet ik niet.
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Hou ik nog even voor mezelf. Mochten ze met niets over de brug komen, vermeld ik ze allemaal. Dit forum is publiek…
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bvhalst schreef: 01 dec 2024, 16:03 Hou ik nog even voor mezelf. Mochten ze met niets over de brug komen, vermeld ik ze allemaal. Dit forum is publiek…
Dat klopt wel, het is publiek, maar als je dat vergelijkt met het aantal mensen dat VTM Nieuws bekijkt of het bereik dat je hebt als je op een radioprogramma komt is dit peanuts.
Dit forum wordt vooral door techneuten bezocht.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

bvhalst schreef: 01 dec 2024, 08:02 3. De banken/Worldline moet absoluut stoppen om de code én de kaart per post op te sturen:
- KBC (niet in de picture hier):ofwel is de klant digitaal en wordt de code opgestuurt via sms of - veiliger - de bankapp en de kaart met de post. Ofwel is de klant niet digitaal en gaat de kaart naar het bankkantoor en de code per post.
Een andere oplossing voor analoge bedeling via de post:
Eerst kaart of code sturen, in de brief een ontvangstbevestigingscode afprinten, en de andere brief pas opsturen nadat de klant gebeld heeft en die ontvangstcode doorgestuurd heeft.
Dat is uiteraard omslachtig, en klanten hebben niet graag omslachtig.

Aan het einde van de dag blijft het dit:
"Security en gebruiksgemak zijn de twee uiterste punten van 1 slider."
En vaak wordt voor het gemak die slider nogal fel richting gebruiksgemak geduwd.

In mijn geval worden de kaarten dan mss wel zonder waarschuwing opgestuurd, codes doorsturen doet men al effe niet meer.
De nieuwe kaarten krijgen gewoon de bestaande pincode mee.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ITnetadmin schreef: 01 dec 2024, 20:43 Een andere oplossing voor analoge bedeling via de post:
Eerst kaart of code sturen, in de brief een ontvangstbevestigingscode afprinten, en de andere brief pas opsturen nadat de klant gebeld heeft en die ontvangstcode doorgestuurd heeft.
Dat is uiteraard omslachtig, en klanten hebben niet graag omslachtig.
De oplichters deden zich ook als bvanhalst voor toen ze belden naar Card Stop, dat gaan ze ook doen als ze naar de bank bellen.
En telefoonnummers kunnen gespooft worden.
Die eerste brief kunnen ze ook onderscheppen, dus dat lost het niet op.
De beste manier is een fysieke controle.
Zo'n kaart is normaal gezien 2 jaar geldig, dus 1 keer om de 2 jaar naar een kantoor gaan is nu ook niet zo erg, zeker als het voor de veiligheid is.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

boulder schreef: 01 dec 2024, 22:03 De beste manier is een fysieke controle.
Zo'n kaart is normaal gezien 2 jaar geldig, dus 1 keer om de 2 jaar naar een kantoor gaan is nu ook niet zo erg, zeker als het voor de veiligheid is.
Dat laatste zou kunnen kloppen, als de kantoren terug gewoon openingsuren hadden, zowel overdag (voor+namiddag) als minstens 1x per week ook 's avonds (en uiteraard ook terug minstens 1 kantoor per deelgemeente).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat ze gewoon eens samenzitten en 1 kantoortje maken voor dit soort activiteiten.
Als ze kunnen samenwerken om één geldautomaat te zetten voor alle banken samen, waarom kunnen ze dat niet voor dergelijke activiteit?
We hoeven niet terug te keren naar de situatie waarin alles aan het loket gebeurde, maar ik denk dat ze nu te ver doorgeschoten zijn met te proberen het met bijna geen kantoren en bijna geen bankpersoneel te doen, precies omdat die digitale systemen toch wel kwetsbaar zijn.
Laatst gewijzigd door on4bam 02 dec 2024, 06:47, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd (alweer)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Akkoord; 1 kantoortje per gemeente met daarin vertegenwoordiging van alle banken is genoeg.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

ITnetadmin schreef: 01 dec 2024, 20:43 In mijn geval worden de kaarten dan mss wel zonder waarschuwing opgestuurd, codes doorsturen doet men al effe niet meer.
De nieuwe kaarten krijgen gewoon de bestaande pincode mee.
Jij hebt het nu over een verniewing van bestaande kaarten (voor de vervaldag) ...
- Bij vernieuwing van bestaande kaarten worden inderdaad geen PIN codes meegestuurd, gezien de kaart de bestaande code behoudt.
- Bij diefstal of blokkeren van kaarten wordt de oude code niet behouden.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Klopt, denk ik; maar dat was vroeger niet zo, dus er is toch al ietwat verbetering.
Niet dat het huidige systeem geen gatenkaas is.

Hoewel... toen ik mijn Mastercard destijds aanvroeg (een 5-tal jaar geleden schat ik), kan ik me niet herinneren dat ik daar een code voor meekreeg; volgens mij zette de bank de code gelijk met de code van mijn bankkaart of mijn andere credit kaart.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

En hoe staan de zaken ondertussen?
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Ah, vandaag van Worldline te horen gekregen dat ze voor 1 kaart al de malafide transacties gaan terugdraaien. +/- 3500 euro

Nu nog voor de rest (zijn allemaal aparte dossiers per kaart… hopelijk is de rest dan ook zo.)

“ Graag melden wij u dat wij vandaag de betwiste transacties onder voorbehoud geannuleerd hebben op uw kaartrekening/bankrekening.

Mocht alsnog blijken dat het resultaat van onze procedure in uw nadeel is, dan zullen wij u ervan op de hoogte brengen.”

BPOST: ik heb, en anderen, brieven gestuurd naar mijn partner. Van de 3 is er maar 1 aangekomen. Ik vrees dat de onderschepping nog bezig is.
Vandaag dit ontvangen per mail:

“Op 29/11/2024 hebben we voor u een onderzoek opgestart.

We willen u hierbij laten weten dat het onderzoek nog steeds lopende is. Zodra we informatie ontvangen waarmee we dit probleem kunnen oplossen, houden u daarvan verder op de hoogte.

U hoeft hiervoor zelf geen verdere actie te ondernemen.” - ik ga die morgen eens bellen. Schending briefgeheim is niet niets.

Vandaag mijn verzekeraar aan de lijn gehad voor de rechtsbijstandsverzekering en die moest verder navraag doen. Normaal moet er materiële of fysieke schade zijn volgens hen. Ik dacht dat rechtsbijstand voor alles diende… ze bellen terug.
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Dat je de kredietkaarttransacties terug krijgt is niet meer dan normaal. De debetkaarttransacties zijn linker op dat vlak (minder goede bescherming)
bvhalst schreef: 04 dec 2024, 22:04 BPOST: ik heb, en anderen, brieven gestuurd naar mijn partner. Van de 3 is er maar 1 aangekomen. Ik vrees dat de onderschepping nog bezig is.
Maar allez, je kan hier nu toch niet lijdzaam op blijven toekijken. Neem zelf het heft wat in handen. Kan je niet even een verborgen camera op batterij monteren richting je brievenbussen? Wat je kan proberen is een brief naar je partner te sturen met een AirTag in of de Chipolo One/Spot (die dunner is dan de AirTag en makkelijker in een gewone brief kan). Die dan echt constant zitten tracken, zoveel als je kan. Als die verdwijnt (hopelijk verdwijnt ie) ga je tenminste al weten waar en sta je weer zoveel verder.
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Heb ik ook al aan gedacht. Ik vermoed dat ik dan op Anderlecht zal uitkomen, misschien zelfs rond Baraplein (waar meeste uitgaven zijn gebeurd)…
Dan denk ik; ik heb de info, maar wat zal de politie en Bpost ermee doen dan?
Ik ga bellen naar Bpost vandaag, proberen de juiste persoon te pakken te krijgen en vragen of dit hun onderzoek zal helpen… bedankt voor de raad!
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

bvhalst schreef: 05 dec 2024, 07:22 Heb ik ook al aan gedacht. Ik vermoed dat ik dan op Anderlecht zal uitkomen, misschien zelfs rond Baraplein (waar meeste uitgaven zijn gebeurd)…
Dan denk ik; ik heb de info, maar wat zal de politie en Bpost ermee kunnen doen dan?
Dat doet er nu nog niet toe. Eenmaal je weet waar het exact gejat wordt en uit bpost's netwerk verdwijnt kan je (al dan niet) een verder plan van aanpak uitwerken. Hoe meer informatie je zelf kan verzamelen, hoe sterker je in je schoenen staat.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 05 dec 2024, 07:19 Maar allez, je kan hier nu toch niet lijdzaam op blijven toekijken. Neem zelf het heft wat in handen.
Voor 234€ laat je 24 maanden lang je post doorsturen naar een ander adres in België.

Je post laten bewaren op het postkantoor kan van 1 tot 7 weken voor 27€

Dit zijn de prijzen bij een online aanvraag in 2024
https://www.bpost.be/nl/post-doorsturen/tijdelijk
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Bpost conformeerde (2x) dat er geen do my move contract voor dit adres bestaat.
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
Ratface
Premium Member
Premium Member

Petrikse bedoelt waarschijnlijk dat jij het nu zelf beter zou aanvragen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Dat vertel ik al een hele tijd inderdaad, laat ze maar vissen met hun kleefstok in een lege brievenbus!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

CCatalyst schreef: 05 dec 2024, 07:26
bvhalst schreef: 05 dec 2024, 07:22 Heb ik ook al aan gedacht. Ik vermoed dat ik dan op Anderlecht zal uitkomen, misschien zelfs rond Baraplein (waar meeste uitgaven zijn gebeurd)…
Dan denk ik; ik heb de info, maar wat zal de politie en Bpost ermee kunnen doen dan?
Dat doet er nu nog niet toe. Eenmaal je weet waar het exact gejat wordt en uit bpost's netwerk verdwijnt kan je (al dan niet) een verder plan van aanpak uitwerken. Hoe meer informatie je zelf kan verzamelen, hoe sterker je in je schoenen staat.
Het zou inderdaad interessant zijn om te weten welk parcours je brief aflegt.
Er was hier iemand die zei dat het bijna zeker was dat hij uit je brievenbus gehaald werd.
Dan zou je daarover zekerheid hebben (hoe nauwkeurig is zo"n airtag? Zou je het verschil merken tussen gepikt worden uit de postzak als die wat verderop in je straat staat, en uit je brievenbus?)

Toegevoegd na 1 minuut 3 seconden:
Petrikske schreef: 05 dec 2024, 09:16 Dat vertel ik al een hele tijd inderdaad, laat ze maar vissen met hun kleefstok in een lege brievenbus!
Maar we zijn dus nog niet zeker dat het effectief op die manier gebeurt.
Met zo'n airtag zou je dat te weten komen, vermoed ik?
Als de brief eerst in je brievenbus terechtkomt, en daarna weer verdwijnt richting Anderlecht, dan weet je het wel.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 4 keer

Met een airtag heb geen history. Dus geen traject. Enkel de ogenblikkelijke locatie. Of de plaats waar die het laatst gezien is.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Het gissen en de twijfel stopt wel als de brievenbus leeg blijft.
Word de post alsnog gestolen is de kans al groter dat er een mol bij Bpost zit.
Stel nu dat de crimineel een bewoner van hetzelfde appartementen blok is, veel zal die airtag je niet wijzer maken + het feit dat je die kwijt bent. Alweer 30€ door het putje...
Ratface
Premium Member
Premium Member

Ik zou hier ook gek van worden, die onzekerheid. Doorverwijs aanvragen van de post, en dan opnieuw testverzendingen doen. Komen die wel toe via het andere adres, dan zitten ze effectief fysiek in uw brievenbus.

Hoe lang kan zoiets eigenlijk blijven doorgaan zonder dat die mannen zelf nattigheid voelen? Je zou toch denken dat die er mee stoppen vanaf de nieuwe kaarten ook werden geblokkeerd?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Petrikske schreef: 05 dec 2024, 09:16 Dat vertel ik al een hele tijd inderdaad, laat ze maar vissen met hun kleefstok in een lege brievenbus!
Misschien ineens ook 230V op je brievenbus zetten 8)
Ratface schreef: 05 dec 2024, 09:36 Ik zou hier ook gek van worden, die onzekerheid. Doorverwijs aanvragen van de post, en dan opnieuw testverzendingen doen. Komen die wel toe via het andere adres, dan zitten ze effectief fysiek in uw brievenbus.
Of zelf enkele brieven in je brievenbus steken en kijken of ze verdwijnen. Dan weet je tenminste al waar het gebeurt.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

En vergeet die brieven niet vooraf te vullen met een substantie. 😉
Ratface
Premium Member
Premium Member

Of een strontbom.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”