Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MaT schreef:Nu heeft edpnet wel een leuke promo waarbij de 7530 te verkrijgen is aan €49 ipv €127 (goedkoopste prijs elders). Dit toestel ondersteunt supervectoring tot 300Mbps en is voor de rest redelijk gelijkaardig aan de 7360v2. Je hebt dan een nieuw toestel met ondersteuning en 5 jaar garantie van AVM en bent klaar voor supervectoring, al is dat laatste niet zeker of en wanneer dat beschikbaar zal zijn.
Als je een FB 7530 kan kopen aan 49€ zou ik toch niet twijfelen ...
Er is toch wel een groot verschil tussen de oude 7360 en de nieuwe 7530 (buiten de nieuwe 5 jaar garantie en supervectoring, dat voorlopig geen voordeel is ...
  • - 4 gigabit poorten (in plaats van 2 gigabit en 2 100-mbit poorten
    - WiFi AC (in plaats van WiFi n)
    - 1 USB 3.0 poort (in plaats van 2 * USB 2.0)
    - zal veel langer nieuwe updates krijgen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Inderdaad, ik heb het dan ook gedaan. Promo loopt tot eind deze maand dus kan niet beter passen :-D
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Gisterenavond langsgeweest bij BASE-shop Diest, een uur geleden of zo signaal Dommel weggevallen, ondertussen actief bij BASE! Wanneer de 15 euro opgebruikt is, rustig overstappen naar JIM Mobile, denk ik.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Goendi schreef:Heren,

Heden overstap richting proximus (met tegenzin maar bon, tegemoetkoming van werkgever) aangevraagd.

Daarnaast rechtsbijstand ingeschakeld aangezien ik minder dan een jaar geleden van cityconnect geforceerd werd overgezet met de prijsgarantie voor minimaal een jaar. Heden nog geen formele reactie van de ombudsdienst telecom, maar wel al een analyse vanwege een advocaat.

Eerlijk: ik raad eenieder aan hetzelfde te doen. Nergens werd hier eerder over gesproken, maar geschil of niet, gedurende jaren facturen niet betalen en dan de dienst op 3 dagen opzeggen is de reinste fraude. Ik verwacht overigens dat het parket hier eenzijdig stappen zal voor ondernemen, zonder strafklachten met burgerlijke partijstelling.

mvg
D.
Maar maar maar, wat wil je bekomen ? zoals het spreekwoord zegt een kieken zonder pluimen kunde niet pluimen.
Ja ge zult gelijk hebben maar daar zal het ook bij blijven. En dat weten we nu al zonder advocaat.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ga naar Orange,voor speciale redenen,namelijk die Orange Cirkle.Als men veel belt met hetzelfde nr. dan is dat een voordelige formule, ook met kolibrie (8€ p/m) de twee nrs moeten wel op dezelfde factuur staan.
Buiten die formule heeft men nog 90 min p/m om anderen te bellen.


Ik blijf er ook bij dat er iets niet in orde is,men moet zijn klanten toch deftig de tijd geven om een alternatief aan te vragen,dat is in dit geval bijna onmogelijk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goztow schreef:Ben benieuwd naar de andere zijde van het verhaal. Uiteraard jammer voor dommel gebruikers!
Vanmorgen op Radio 2 (de Inspecteur) kwam Bart Van Coppenolle zijn kant van het verhaal vertellen ...
Wat ik er van onthouden heb:
  • Dommel is niet failliet en zoekt nog oplossingen (zowel voor vast als mobiel).
  • Dommel zal volledig meewerken bij het omswitchen van klanten naar alternatieve providers (klanten die niet willen wachten op een oplossing).
Intussen heeft ook de CRDC Dommel weer toegang gegeven, zodat Dommel / Billi nu terug on-line overdrachten kan goedkeuren.

Uit de ervaringen die gebruikers hier al gepost hebben, denk ik dat we de volgende conclusies kunnen trekken:
  • overswitchen van de vaste internetlijn naar EDPNet verloopt probleemloos en binnen record tijden (4-12 uur). Over het switchen naar andere providers hebben we nog geen info ...
  • klanten die naar EDPNet overgaan kunnen hun Dommel telefoonnummer porteren (gezien EDPnet gratis telefonie aanbiedt bij een intenret abbo is dit wellicht de beste keuze).
  • klanten die hun nummer willen overzetten naar een andere operator (Proximus, Telenet) of naar een VoIP Provider (WeePee, 3*stars, OVH, enz) zouden dit nu ook probleemloos moeten kunnen doen (gezien CRDC terug open is voor Dommel/Billi).
  • Wat betreft de mobiele nummers, blijft het advies om naar een fysieke shop te gaan van Base/Telenet, Orange of Proximus en ter plaatse je nummer te laten over te zetten op een prepaidkaart. Dat geeft je de nodige tijd om later een definitieve keuze te maken naar de gewenste alternatieve operator, en intussen je nummer niet te verliezen.
    Blijkbaar lukt dit bij de meeste klanten probleemloos. Geef als "donor provider" Schedom op.
Laat niet na jullie ervaringen hier te delen!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
mylar
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2013, 21:20

Zelfde verhaal voor mij, met verbazing de mail van dommel gelezen gisteren en dan meteen op zoek gegaan naar een gelijkaardig alternatief. Ook even alle reacties hier op het forum even doorbladerd :-) . Uiteindelijk voor edpnet gekozen (zoals de meesten hier). Gisteren avond om 20:52 bevestiging van mijn bestelling gekregen, en om 21:08 al mijn account gegevens doorgekregen (en ook opnieuw online). Ook mijn vast telefoon nummer moest overgezet raken, maar ook dat lijkt goed te lopen, deze morgen kreeg ik al een mail met voip login gegevens. (vanavond testen).

Dus al bij al een vlotte overschakeling. Alleen zit ik nog met dit probleem. Dommel heeft ook een .be domein van mij geregistreerd, en nu blijken mijn contact gegevens niet correct te zijn doorgegeven aan dns.be . Op welke manier kan ik dan een transfer code verkrijgen? Ik heb al proberen mailen naar de support desk van dommel, hopelijk krijg ik daar ooit reactie van, maar in de mean time maak ik me wel zorgen daarover.
anoniempje1234
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2019, 10:01

Gisterochtend bericht gekregen van stopzetting. Naar de winkelstraat dus om in een fysieke winkel snel geholpen te worden.

Orange-winkel wou mijn mobiel niet nummer niet overzetten naar prepaid. Wou me een abo aansmeren. Ben buitengestapt.

Proximus wou wel overzetten. Alle nodige gegevens doorgegeven. "Duurt tussen 15 minuten en een dag eer dat actief is meneer."
Gisteravond was de overgang nog niet actief. Online klantendienst proximus gecontacteerd.
- Proximus chat: "Dat gaat 3 werkdagen duren meneer. De computer meneer. Kunnen we niets aan doen."
- ik: "Tegen maandag is mijn nummer niet meer actief. Escalatie naar 2e lijn mogelijk of andere manieren om dit te versnellen?"
- "Geen escalatie naar 2e lijn mogelijk behalve in de winkel meneer."
- "Dankuwel aan u als persoon voor uw poging om mij te helpen. Mijn vertrouwen in proximus ben ik wel kwijt."

Overigens zit alpha11 al een jaar tussen dommel en is alpha11 Michiel Van Opstal. Ken je de historiek van de telecom/datacenter/netwerken-wereld, dan weet je wat dat betekent. Ik heb dat niet gevolgd, tot een kennis me er gisteren attent op maakte. Anders was ik al lang weg geweest. Uit principe én uit eigenbelang.
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Gisteren overstap naar Scarlet mobiel gevraagd. Vandaag al bevestiging gekregen. Nu nog de simkaart per post binnen krijgen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

philippe_d schreef:Vanmorgen op Radio 2 (de Inspecteur) kwam Bart Van Coppenolle zijn kant van het verhaal vertellen ...
Ik heb toch nét iets meer onthouden van het item over Dommel in "De Inspecteur" op Radio 2:
  • Proximus rekent commerciële tarieven door aan Dommel die een héél stuk hoger zijn dan de gereguleerde tarieven die het BIPT heeft opgelegd.
  • Dommel is van mening dat zij recht hebben op de gereguleerde BIPT-tarieven
  • Het BIPT is op de hoogte van het conflict tussen Dommel en Proximus
  • Het BIPT is op de hoogte van de toekomstplannen van Dommel om tot een oplossing te komen met Proximus
  • Proximus zwijgt in alle talen over de gereguleerde tarieven (en waarom een alternatieve operator als Dommel daar geen recht op zou hebben)
  • BIPT zwijgt in alle talen over de gereguleerde tarieven (en waarom een alternatieve operator als Dommel daar geen recht op zou hebben)
Ik stel me hier toch ernstige vragen bij. Is het BIPT een totaal lege doos?
Als de alternatieve operatoren gedwongen worden de véél hogere commerciële wholesaletarieven van Proximus te betalen, waarom is er dan telecomregulering in België? Blijft alles wat het BIPT beslist dan in de praktijk dode letter?
Dit is niet het eerste signaal dat het BIPT niet werkt. Er is bijvoorbeeld de dubieuze whitelist om vrije keuze van VDSL2-modems te boycotten. (Een studie van BEREC heeft namelijk bewezen dat de whitelist geen bestaansreden heeft omdat er nergens in Europa netwerkproblemen zijn met alternatieve VDSL2-modems.)
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Gebeld naar Jim mobile ivm nummeroverdracht naar Dommel. Blijkt dat Dommel hen vandaag heeft gezegd dat ze de klanten 1 maand de tijd geven voor nummeroverdracht.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

raf1 schreef:Ik heb toch nét iets meer onthouden van het item over Dommel in "De Inspecteur" op Radio 2:
  • Proximus rekent commerciële tarieven door aan Dommel die een héél stuk hoger zijn dan de gereguleerde tarieven die het BIPT heeft opgelegd.
  • Dommel is van mening dat zij recht hebben op de gereguleerde BIPT-tarieven
  • Het BIPT is op de hoogte van het conflict tussen Dommel en Proximus
  • Het BIPT is op de hoogte van de toekomstplannen van Dommel om tot een oplossing te komen met Proximus
  • Proximus zwijgt in alle talen over de gereguleerde tarieven (en waarom een alternatieve operator als Dommel daar geen recht op zou hebben)
  • BIPT zwijgt in alle talen over de gereguleerde tarieven (en waarom een alternatieve operator als Dommel daar geen recht op zou hebben)
Ik stel me hier toch ernstige vragen bij. Is het BIPT een totaal lege doos?
Als de alternatieve operatoren gedwongen worden de véél hogere commerciële wholesaletarieven van Proximus te betalen, waarom is er dan telecomregulering in België? Blijft alles wat het BIPT beslist dan in de praktijk dode letter?
Dit is niet het eerste signaal dat het BIPT niet werkt. Er is bijvoorbeeld de dubieuze whitelist om vrije keuze van VDSL2-modems te boycotten. (Een studie van BEREC heeft namelijk bewezen dat de whitelist geen bestaansreden heeft omdat er nergens in Europa netwerkproblemen zijn met alternatieve VDSL2-modems.)
Principieel ben ik het met u eens, maar ik las gisteren in DeStandaard ook dat er al een uitspraak in eerste aanleg én in beroep is geweest. Dan is het wel duidelijk zeker?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Kan je die uitzending van 'De Inspecteur' ergens terugluisteren? Lijkt mij interessant om eens te volgen (maar ik was het deze morgen glad vergeten...).
Computer(k)nul
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het BIPT zal binnen een zestal maanden wel reageren...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

heist_175 schreef:Principieel ben ik het met u eens, maar ik las gisteren in DeStandaard ook dat er al een uitspraak in eerste aanleg én in beroep is geweest. Dan is het wel duidelijk zeker?
Neen, de rechter heeft alleen gezegd dat Dommel geen recht heeft op "dringende en voorlopige maatregelen" in kortgeding. Dat de consument daar dan de dupe van wordt, speelt in België blijkbaar totaal geen rol.

Over de princiepskwestie betreffende de gereguleerde tarieven heeft de rechter zich niet uitgesproken. De vraag blijft dus waarom die gereguleerde tarieven blijkbaar zó moeilijk te verkrijgen zijn bij Proximus.
Dommel is niet het eerste slachtoffer, er was ook ooit Base/Snow dat korte tijd televisie aanbood maar genekt werd door de commerciële wholesale-wurgprijzen van Proximus. Nota bene werd Snow daarna snel opgeslokt door Proximus-dochter Scarlet. En Scarlet zelf is vroeger ook met goedkeuring van de de mededingingsautoriteit op een eigenaardige manier overgenomen door Proximus.

Opvallende gelijkenis is dat Dommel/Alpha11 ook aan een tv-project werkt en blijkbaar tot het uiterste moet gaan om de gereguleerde tarieven te verkrijgen.

Sorry, maar dit verhaal stinkt toch opnieuw langs alle kanten. Ik begrijp nu héél goed waarom EDPnet zich niet aan televisie waagt.
Laatst gewijzigd door raf1 op 28 mar 2019, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
johann
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

zjazjoe schreef:Gebeld naar Jim mobile ivm nummeroverdracht naar Dommel. Blijkt dat Dommel hen vandaag heeft gezegd dat ze de klanten 1 maand de tijd geven voor nummeroverdracht.
Als Alpha 11 in de loop van volgende week alsnog zou beslissen (of daartoe gedwongen wordt) de boeken neer te leggen, zal het in handen liggen van een curator of die belofte kan waargemaakt worden. Klinkt goed, maar het is risky business om daarop te vertouwen.

In de communicatie van het BIPT die ik deze ochtend in drievoud in mijn mailbox vond, houden zij het op: "Het BIPT werkt samen met de sector om de nummeroverdracht van klanten van Dommel/Billi naar de nieuwe operator mogelijk te maken, zelfs na 1 april 2019 gedurende een nog nader te bepalen periode."

Het positieve is in ieder geval dat alle betrokkenen in actie zijn geschoten. Voor al wie niet te lang twijfelt om als klant effectief actie te ondernemen, zal het wel in orde komen, maar ik zou niemand aanraden om de kat uit de boom te kijken.

Vanochtend trouwens nog een tot dringende actie aansporend SMS'je van Dommel gekregen.

Het is en blijft een roemloos einde voor een operator die vele jaren gelden een doorbraak forceerde in het internetabonnementenlandschap, maar de voorbije jaren toch ook wel bijzonder klungelig is geweest in communicatie en organisatie. Roeien met de riemen die men had, wellicht, maar een paar euro extra voor behoorlijke support wil ik eigenlijk wel betalen. (Zonder overdrijven; de aangerekende 'premium' van Proximus is buiten proportie.)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

openaf schreef:Gisteren overstap naar Scarlet mobiel gevraagd. Vandaag al bevestiging gekregen. Nu nog de simkaart per post binnen krijgen.
ik vrees dat dit te laat zal zijn. ge moet dan u kaart nog krijgen en dan pas kan je uw overdracht doen, ik vrees tegen dan dat het nr al verloren zal zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@Raf1
Dat de werking van het BIPT voor (een duidelijk grote) verbetering vatbaar is, ben ik met u voor 300% eens; maar in wholesales zijn er "gereguleerde en niet gereguleerde markten
Voor niet gereguleerde markten is er in principe een voldoende ruim aanbod van alternatieven voorhanden (bv. transit, MVNO, ….) en speelt de markt van vraag en aanbod (en kunnen bv. volumekortingen bedongen worden)
Ik vermoed dat vermits rechtbanken Proximus (na maanden) gelijk gegeven hebben, het in dit geval wel degelijk over niet gereguleerde diensten/aspecten ging.
Toegegeven het is het BIPT die beslist welke markten als gereguleerd of niet gereguleerd dienen te worden beschouwd (en dit verandert in de tijd), maar deze beslissingen worden genomen op basis van "EU-criteria" en worden in principe op EU-niveau afgetoetst

Voor zover mij bekend heeft BEREC enkel en alleen de status opgemaakt m.b.t. de situatie van "waar is de user/network interface" in de diverse landen zonder (tot op heden) een advies/standpunt in te nemen
Trouwens in dit kader is het bv. nog steeds wachten op het "ei" van ACM Nederland …. komt van uitstel afstel?
https://tweakers.net/nieuws/149108/over ... gheid.html
Bovenstaande problematiek is mijns inziens "off topic" hier
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Laat ons hopen van niet (edit: te laat zijn)... anders zit ik ook in het schip.
Wie staat eigenlijk in voor de overdracht? Dat zou toch de ontvangende partij moeten zijn?
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ook de "donor" operator moet de overdracht goedkeuren...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@proximusboyke … een overdracht is perfect mogelijk vooralleer de sim-kaart via de post in de bus valt...

aanvraag overdracht bij receptor operator (nr, oud sim-kaart nr, klantennr)
aanvraag via crdc van receptor naar donor
ok donor
vraag tot uitvoering van receptor-donor
broadcast uitvoering receptor - other

P.S. "direct routing" is in principe onmiddellijk mogelijk; dit houdt in dat de receptor uw nr direct in zijn netwerk activeert voor uw uitgaand verkeer en voor verkeer van/via zijn netwerk naar u, zgn. inkomend verkeer)
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

M_016 schreef:Ik vermoed dat vermits rechtbanken Proximus (na maanden) gelijk gegeven hebben, het in dit geval wel degelijk over niet gereguleerde diensten/aspecten ging.
Huidige situatie is het resultaat van een kortgeding en beroep daartegen. Er is dus geen uitspraak over wie er gelijk heeft over de grond van de zaak, daarvoor moet een bodemprocedure worden gevoerd en dat vraagt (veel) tijd.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

raf1 schreef:De vraag blijft dus waarom die gereguleerde tarieven blijkbaar zó moeilijk te verkrijgen zijn bij Proximus.
Er is helemaal geen enkel probleem om gereguleerde tarieven te pakken te krijgen, Proximus kan dit niet weigeren, en weigert dit ook niet. :bang:
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

mylar schreef:Dommel heeft ook een .be domein van mij geregistreerd, en nu blijken mijn contact gegevens niet correct te zijn doorgegeven aan dns.be . Op welke manier kan ik dan een transfer code verkrijgen? Ik heb al proberen mailen naar de support desk van dommel, hopelijk krijg ik daar ooit reactie van, maar in de mean time maak ik me wel zorgen daarover.
Transfercode hier aanvragen: https://www.dnsbelgium.be/nl/je-domeinn ... -verhuizen
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

philippe_d schreef:
  • Dommel is niet failliet en zoekt nog oplossingen (zowel voor vast als mobiel).
  • Dommel zal volledig meewerken bij het omswitchen van klanten naar alternatieve providers (klanten die niet willen wachten op een oplossing).
Tjah, normaal gezien zou ik mooi bij dommel gebleven zijn, maar ik heb geen zin om enkele weken zonder internet te zitten zonder uitzicht op wat de oplossing is en wanneer die beschikbaar is. Zelfs als het een mooie oplossing is kan k pas over 6 maand terug, of ze moet binnen de 14 kalenderdagen komen om beroep te doen op het herroepingsrecht.

Ik heb wat gewonnen (nieuw profiel en veel mer upload) en wat verloren (gratis bellen en 2e nummer) bij de overstap en zal er voorlopig mee moeten leven.
raf1 schreef:Opvallende gelijkenis is dat Dommel/Alpha11 ook aan een tv-project werkt en blijkbaar tot het uiterste moet gaan om de gereguleerde tarieven te verkrijgen.

Sorry, maar dit verhaal stinkt toch opnieuw langs alle kanten. Ik begrijp nu héél goed waarom EDPnet zich niet aan televisie waagt.
Dat kwam ook direct in mij op: dommel kondigde een jaar geleden een TV project aan en het volgende dat je hoort is dat ze in de clinch liggen met proximus. Lijkt inderdaad dat we het volledige verhaal nog niet weten.
Joachim schreef: Er is helemaal geen enkel probleem om gereguleerde tarieven te pakken te krijgen, Proximus kan dit niet weigeren, en weigert dit ook niet. :bang:
Dus dan hebben de eigenaren van dommel het verkeerd aangepakt?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik weet niet of hier mensen lid zijn van Touring, maar in dat geval kan je tot €130/jaar korting krijgen bij Proximus.
https://www.touring.be/nl/proximus

Zelf heb ik het niet maar misschien doet iemand hier een voordeel mee.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Dommel had een wholesale deal met Proximus en heeft dus geen eigen glasvezel netwerk in België.

Als je volgens de geregulierde tarieven van het Bipt wil werken kan je geen wholesale provider zijn en zal je grondig moeten bijsleutelen aan je netwerk.
(Bv Huren van glasvezel tot aan de lexen?)

Of ben ik mis?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

M_016 schreef:@proximusboyke … een overdracht is perfect mogelijk vooralleer de sim-kaart via de post in de bus valt...

aanvraag overdracht bij receptor operator (nr, oud sim-kaart nr, klantennr)
aanvraag via crdc van receptor naar donor
ok donor
vraag tot uitvoering van receptor-donor
broadcast uitvoering receptor - other

P.S. "direct routing" is in principe onmiddellijk mogelijk; dit houdt in dat de receptor uw nr direct in zijn netwerk activeert voor uw uitgaand verkeer en voor verkeer van/via zijn netwerk naar u, zgn. inkomend verkeer)

weet ik maar de meeste doen het niet. orange telenet base krijg je uw simkaart en dan activeren.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik ben ook een van de getroffenen.
Ik twijfel wat tussen Mobile Vikings en Scarlet Red.
Ik heb ook nog vaste telefonie bij mijn EDP, en daar betaalde ik +/- 5€/maand forfait bij.
Ik denk eraan dat stop te zetten en ofwel Scarlet Red of Mobile Vikings te nemen met onbeperkt aantal belminuten.
Het geheel zal dan wel maximum 7€/maand duurder uitkomen dan wat ik nu betaalde bij Dommel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Bij proximus activeren ze je simkaart op voorhand. Probleem is soms dat je dan 1 of 2 dagen geen bereik hebt als de post vertraging heeft. Met geen bereik bedoel ik dus is overgezet op nieuwe simkaart maar je nieuwe simkaart is er nog niet :)
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Er zal nog een faling volgen...

Het bedrijf heeft een betalingsachterstand van ruim 2,5 miljoen euro bij Proximus. :eek:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190327_042 ... LhQ8fCzbiY

leeggezogen zeker...
Laatst gewijzigd door Matthias_VL op 28 mar 2019, 13:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

philippe_d schreef:
redman schreef:Dit zal niet alleen afhangen van 'Joachim en zijn team' maar ook de goodwill van Proximus.
Maar toch, proficiat voor Joachim en zijn team!
Waarschijnlijk is hier geen manuele interventie vereist vanwege Proximus, en wordt die bestelling via gelinkte informaticasystemen direct in het Proximus systeem geïnjecteerd, waar de nodige aanpassing automatisch gebeurt?
Inderdaad dit is volledig geautomatiseerd en zijn idd nieuwe bestellingen, fysiek moet proximus niets doen. En ze zullen wel blij zijn dat de lijnen moven van dommel/billi die niets betalen naar Edpnet dat ook gebruik maakt van hun koper netwerk maar correct hun verplichtingen na komt. Dus voor proximus / edpnet is dit win win. Klanten met weinig downtime, service en proximus terug geld. Waarschijnlijk moet edpnet nu ff een tandje bij steken om die bestellingen te verwerken maar ik gok dat ze in dit geval graag doen om iedereen voor het weekend nog aan internet te helpen.
LucP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 apr 2014, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef: Uit de ervaringen die gebruikers hier al gepost hebben, denk ik dat we de volgende conclusies kunnen trekken:
  • overswitchen van de vaste internetlijn naar EDPNet verloopt probleemloos en binnen record tijden (4-12 uur). Over het switchen naar andere providers hebben we nog geen info ...
Zelfde ervaring hier m.b.t. de recordtijd. Alleen:
  • voor mensen die een eigen mail server draaien, is EDPnet niet geschikt. In tegenstelling wat ze me aan de telefoon vertelden, wordt de uitgaande poort 25 wel degelijk geblokkeerd. Je moet dus verplicht via hun relay server sturen. Die ondersteunt zelfs geen DSN, dus je verliest totaal alle controle over je uitgaande mail. Als hij bij EDPnet van de schijf valt, dan kom je dat nooit te weten.
  • ook "normale mensen" (dus zonder eigen mail server :wink: ) moeten er rekening mee houden dat EDPnet hun uitgaande mail filtert. Als er iets in staat wat - volgens hen - naar spam ruikt, dan gaat je mail niet buiten. Persoonlijk vind ik niet dat een provider mijn uitgaande mail moet zitten controleren. En de vraag is ook wat hun regeltjes zijn. Een uroloog of gynecoloog gebruikt ook termen die in een andere context misschien ongepast zijn.
klanten die naar EDPNet overgaan kunnen hun Dommel telefoonnummer porteren (gezien EDPnet gratis telefonie aanbiedt bij een intenret abbo is dit wellicht de beste keuze).
Dat vond - en vind - ik ook. Voor een tweede nummer (gratis bij Dommel) betaal je wel € 5 extra.

Let wel: de telefoongesprekken zijn niet gratis (bij Dommel wel), je betaalt bvb € 0,025/min voor een oproep naar een vast Belgisch nummer. Ze hebben wel een "Plus Pack" met 2000 belminuten voor € 5/mnd.

Een tip voor wie al wel VDSL/Internet van EDPnet heeft maar zit te wachten op de overdracht van de vaste nummers, en daardoor niet bereikbaar is:

Bij Dommel kan je oproepen naar die nummers laten doorschakelen naar een Belgische gsm. Dus niet in de FritzBox zelf maar wel in de crm van Dommel. In "packages" klik je op de "U" en onderaan heb je de opties om door te schakelen. Blijkbaar maakt het geen verschil of je de tweede optie ("doorschakelen indien niet beantwoord binnen ...") aanklikt of niet.

Na enkele minuten wachten is de doorschakeling actief. Bij mij toch, minstens nog vanochtend. Geen idee hoe lang het blijft werken, ik hoop dat de nummers dan tegelijk naar EDPnet gaan.
Wat betreft de mobiele nummers, blijft het advies om naar een fysieke shop te gaan van Base/Telenet, Orange of Proximus en ter plaatse je nummer te laten over te zetten op een prepaidkaart. Dat geeft je de nodige tijd om later een definitieve keuze te maken naar de gewenste alternatieve operator, en intussen je nummer niet te verliezen.
Blijkbaar lukt dit bij de meeste klanten probleemloos. Geef als "donor provider" Schedom op.
Wij gebruiken gsm enkel in noodgevallen, dus daarvoor was het "edpnet Mobile" aanbod van EDPnet prima geschikt.

Je moet wel eerst inloggen op my.edpnet (met je fonkelnieuwe account) om dat online te kunnen bestellen.

Gisteren gedaan, vandaag al een mail gekregen met de gegevens van de SIM kaart.

Eén detail: inderhaast had ik eerst het verkeerde gsm-nummer opgegeven dat we wensten te behouden, dan twee tickets op die bestelling aangemaakt om ze te annuleren, en een tweede bestelling gemaakt voor het juiste gsm-nummer.

Guess what? Ze hebben de tickets niet gelezen, en de transfer toch in gang gezet voor het verkeerde nummer - dat trouwens niet eens een Dommel-nummer was.

Hopelijk komt het nog goed, maar ik begrijp dat het daar hectisch is, dus dat wil ik hun vergeven. Dat ze me radicaal verkeerd informeerden over die mail server ligt me zwaarder op de maag.

PS: ook de mail met de SIM-kaart gegevens voor de tweede bestelling is hier zopas toegekomen.
Laat niet na jullie ervaringen hier te delen!
Bij deze dus :wink: .
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

philippe_d schreef: Waarschijnlijk is hier geen manuele interventie vereist vanwege Proximus, en wordt die bestelling via gelinkte informaticasystemen direct in het Proximus systeem geïnjecteerd, waar de nodige aanpassing automatisch gebeurt?
Er zijn geen techniekers nodig maar dat er geen proximus medewerkers nodig zijn die de overdracht goed keuren lijkt me onwaarschijnlijk....
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Op mijn vraag of mijn al betaalde proforma terug gestort kan worden heb ik vandaag het volgende van de support van Dommel ontvangen:

"we houden u via onze site op de hoogte zodra er meer informatie is ivm u refund."
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

LucP schreef: [*] ook "normale mensen" (dus zonder eigen mail server :wink: ) moeten er rekening mee houden dat EDPnet hun uitgaande mail filtert. Als er iets in staat wat - volgens hen - naar spam ruikt, dan gaat je mail niet buiten. Persoonlijk vind ik niet dat een provider mijn uitgaande mail moet zitten controleren. En de vraag is ook wat hun regeltjes zijn. Een uroloog of gynecoloog gebruikt ook termen die in een andere context misschien ongepast zijn.
Mensen die geen eigen mailserver draaien zijn zowieso beter af met een gratis mailadres. Nooit geen gedoe meer bij (gedwongen) veranderen van provider.
Mensen die hun internet zakelijk gebruiken nemen beter een business abonnement en een uroloog/gynaecoloog een mailadres gelinkt aan de praktijk/ziekenhuis waar ze werken ;)
LucP schreef: Een tip voor wie al wel VDSL/Internet van EDPnet heeft maar zit te wachten op de overdracht van de vaste nummers, en daardoor niet bereikbaar is:

Bij Dommel kan je oproepen naar die nummers laten doorschakelen naar een Belgische gsm. Dus niet in de FritzBox zelf maar wel in de crm van Dommel. In "packages" klik je op de "U" en onderaan heb je de opties om door te schakelen. Blijkbaar maakt het geen verschil of je de tweede optie ("doorschakelen indien niet beantwoord binnen ...") aanklikt of niet.
Handig inderdaad, dit had ik over het hoofd gezien. Thx.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Gisteren heb ik 4 mobiele nrs nummers overgezet naar edpnet en vandaag van alles de bevestiging reeds gekregen. Alles is reeds in orde!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

LucP schreef:voor mensen die een eigen mail server draaien, is EDPnet niet geschikt. In tegenstelling wat ze me aan de telefoon vertelden, wordt de uitgaande poort 25 wel degelijk geblokkeerd. Je moet dus verplicht via hun relay server sturen. Die ondersteunt zelfs geen DSN, dus je verliest totaal alle controle over je uitgaande mail. Als hij bij EDPnet van de schijf valt, dan kom je dat nooit te weten.
Geen verkeerde informatie posten aub. Ik heb op bedrijf een VDSL Pro met eigen mailserver en dat gaat zonder probleem. Het verkeer passeert niet langs de relay van edpnet.
Computer(k)nul
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sinna, ik meende begrepen te hebben dat bij EDPnet de pro klanten niet gefilterd worden, de consumenten wel. Hangt dus van je account af.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”