Anti-terrorisme ideetjes?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Vreemd, ik heb nog geen enkele keer over huidskleur of baardgroei gesproken, jij voortdurend?
Beetje racistisch?
Heb je misschien ergens een suggestie tot antwoord gegeven hoe jij vanop afstand (achter uw TV bv) kan zien dat iemand moslim is?

Laten we vooral door het wangedrag van enkelen (hetzij stenen gooien, hetzij een bom ontploffen) een gigantische groep mensen (6% van de BE bevolking) stigmatiseren? Een goed recept om die groep tegen u in het harnas te jagen.
Hetzelfde kun je immers zeggen over moslims.
Geloof is privésfeer, dus opnieuw: hoe concludeer jij op basis van TV beelden dat iemand moslim is of niet?
Jij bent een straffe kerel :).

Trouwens, als mijn buurman mij wil aanvallen met een stoel, om eender welke reden, bel ik de politie.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

heist_175 schreef: Geloof is privésfeer,
Hahahaha
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Oei?
De scheiding van kerk en staat in België is u nog niet duidelijk?
In nazi-Duitsland hielden ze precies bij wie een jood was en wie niet, maar sindsdien heb ik geen weet van een database met daarin uw rijksregister en dan het geloof dat je al dan niet aanhangt?
Dus ondanks uw "haha", is geloof nog steeds privésfeer.

Tenzij je het tegendeel wil toelichten met meer dan enkel "haha"?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

https://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdienstoorlog

en dat lijstje gaat niet stoppen hoor...waarvoor denk je dat die gijtenuekers aan't vechten zijn ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

boulder schreef:Volgens mij komen ze net veel te veel aan het woord.
Waarom IS video's op TV tonen?
Ze voelen zich dan belangrijk, en je bent weer nieuw addergebroed aan het kweken.
Als je ze alleen aan het woord laat om zich te verdedigen over wat een paar apen in naam van hun godsdienst gedaan hebben, tja dan komen ze genoeg aan het woord inderdaad.
En idd, IS komt veel te veel aan bod, maar doodzwijgen kan ook niet want dan regent het klachten dat de media wat te verbergen heeft. Is er een gulden middenweg?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad:
maar hij vindt ook dat de godsdienst niet opnieuw zomaar als verklaringsfactor van geweld mag worden worden ingevoerd.
Als we de aanslagen in Zaventem enkel aan de islam gaan toekennen en dus al wat islam is gaan bestrijden, gaan we nog barre tijden tegemoet.
De aanslagen zijn "gewoon" zotten die in naam van eender-wie-of-wat aanslagen plegen om de samenleving te ontwrichten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:
Vreemd, ik heb nog geen enkele keer over huidskleur of baardgroei gesproken, jij voortdurend?
Beetje racistisch?
Heb je misschien ergens een suggestie tot antwoord gegeven hoe jij vanop afstand (achter uw TV bv) kan zien dat iemand moslim is?
We kunnen misschien voortgaan op moskeebezoek en dergelijke?
Ik denk dat dan wel rap duidelijk zal zijn dat Molenbeek toch wel wat moslimgetto trekjes vertoont.
Maar wie wil ontkennen zal dat natuurlijk blijven doen.
heist_175 schreef:Laten we vooral door het wangedrag van enkelen (hetzij stenen gooien, hetzij een bom ontploffen) een gigantische groep mensen (6% van de BE bevolking) stigmatiseren? Een goed recept om die groep tegen u in het harnas te jagen.
Vreemd, langs de ene kant wil je het begrip in de grootste mist hullen, er kan absoluut niet vastgesteld worden of iemand moslim is of niet.
2 seconden later blijkt het om exact 6% van de Belgische bevolking te gaan.
Linkse wiskunde blijkbaar.
heist_175 schreef:Trouwens, als mijn buurman mij wil aanvallen met een stoel, om eender welke reden, bel ik de politie.
Het ging mij erover dat jij doelbewust begrippen van hun betekenis wilt ondoen, om dan te zeggen dat niets duidelijk is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

[quote="heist_175]Geloof is privésfeer[/quote]
Als geloof privésfeer is voor moslims, waarom willen ze dan op straat een hoofddoek dragen?
Waarom willen ze dan in openbare zwembaden aparte zwemuurtjes voor vrouwen?
Enz...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:
boulder schreef:Volgens mij komen ze net veel te veel aan het woord.
Waarom IS video's op TV tonen?
Ze voelen zich dan belangrijk, en je bent weer nieuw addergebroed aan het kweken.
Als je ze alleen aan het woord laat om zich te verdedigen over wat een paar apen in naam van hun godsdienst gedaan hebben, tja dan komen ze genoeg aan het woord inderdaad.
En idd, IS komt veel te veel aan bod, maar doodzwijgen kan ook niet want dan regent het klachten dat de media wat te verbergen heeft. Is er een gulden middenweg?
Moslims mogen natuurlijk aan het woord laten, maar moet je dat met terroristen ook doen?
Je doet het toch ook niet met kinderverkrachters en andere zware criminelen?
En dan nog propagandavideo's !
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Linkse wiskunde blijkbaar.
Dat percentage komt van een onderzoeksbureau (Ipsos Mori) en zal geen exact cijfer zijn.
Eurostat en Statbel publiceren cijfers van geboortes etc, dat zijn exacte cijders, omdat de staat die gebeurtenissen ook monitort.
Maar van geloofsovertuiging zal je altijd "ongeveer" cijfers krijgen. Als iemand 5% of 7% zegt, zal dat ook wel oké zijn. Het is alvast niet 10 of 30%.
Het staat u vrij om met ander cijfermateriaal af te komen :)?

@geloof op straat
Het is niet verboden om symbolen van geloofsovertuiging op straat te dragen: een kruisje (aan een ketting of op een vest ofzo), een keppeltje, ... allemaal toegelaten. Dus waarom een hoofddoek dan niet? Op de betere boerenmarkt op den boerenbuiten zal je ook nog oudere vrouwtjes vinden met een hoofddoek.
Geen idee eigenlijk of niqab/boerka nog toegelaten is in België? Je kan met zo'n klederdracht nooit de identiteit van de drager achterhalen, zonder een specifieke controle. Ik weet dat er wat gedoe rond geweest is, niet alleen in België. Als het toegelaten is, kan je er niets tegen doen, als het niet toegelaten is, is het aan de burgemeester om zijn politiekorps deze of gene prioriteit toe te kennen.
Afbeelding

Zie ook de reactie van Mayeur (PS politieker, Brusselse burgemeester) na dit WE.
Hoewel er een gewestelijk verbod was op samenkomsten, vond hij dat de ene groep wel en de andere groep niet opgepakt had mogen/moeten worden.
Dàt is het probleem. Politici die de regels niet volgen, die problemen niet aanpakken.
En lees dan ook de reactie van de politie zelf :).

Ik bedoel maar: zelfs al zijn er regels/wetten/... het is (oa) aan de politiek om te bepalen of er ingegrepen wordt door de politie of niet.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

bambipower schreef: ..
flauwe kul... in borgerhout is er vorige week nog 500 man op straat geweest tegen de terreur. Geen idee, wat jij verwacht...

Honderden moslims houden stille mars tegen terreur in Antwerpen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160401_02214629
..
Inderdaad er waren moslims op het filmpje te zien, .. verder in het filmpje zie ze wel frequenter, .. nu in Borgerhout wonen toch wel niet 10000-den moslims ? Waarschijnlijk zijn ze op de nieuwsredactie er niet helemaal achter hoe moslims eruit zien, slecht geregisseerd.

Begrijp me niet verkeerd 'k vind het heel positief, dat ze een publieker standpunt innemen, maar dit gebeurd haast nooit. Je zit eerder van dat soort afval, waar ze hamas helden noemen, enz. Ze komen precies ook nooit graag positief in beeld, want als ik iets positief wil vinden, moet ik zoeken !

Ze mogen best wel wat aan PR doen, tenslotte is dit een beeld dat globaal is, dit is niet iets wat enkel Belgen denken, globaal wordt er anders gekeken naar Moslims, beetje PR kan zeker geen kwaad. Tenslotte is het niet allemaal kommer en kwel. Het zijn niet enkel wij die terreur bestrijden, maar ook Moslims.

Neemt wel niet weg dat er bij ons heel wat Moslims zijn die een vertekent beeld van de realiteit hebben, en vervolgens ook wat extremer zijn. Nu die pamper technieken werken niet, stop met ze te behandelen als kinderen. Wat linkse partijen doen is aandacht brengen aan problemen, maar terwijl zeggen ze ook tegen elke Moslim dat Belgen zullen discrimineren. Er zijn altijd gevallen, waar dit zo is. Maar daarom is dat niet altijd. En vaak wordt dit als excuus gebruikt, om hun eigen tekorten te excuseren het zal wel zijn omdat ze racist zijn. Dat helpt niemand.
Bijlagen
scr.png
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ofloo schreef:Ze komen precies ook nooit graag positief in beeld, want als ik iets positief wil vinden, moet ik zoeken !
Adil El Arbi, overtuigd moslim is de laatste jaren toch heel vaak positief in beeld gekomen.
Ben je ook religieus?

(enthousiast) Ik ben een overtuigd moslim. Ik vind de islam een heel mooie religie. Het is een way of life voor mij. De islam helpt mij om negatieve driften in te perken. Je krijgt een aantal normen en waarden mee, zoals niemand bedriegen, geen geweld plegen. Dat is toch mooi? Ik gebruik zelden geweld. Als iemand jou beledigt, moet je hem proberen te negeren. Of desnoods een proces aanspannen. Maar als je hem een peer verkoopt, dan beland je in de jungle waar de wet van de sterkste geldt. Dat wil ik niet. Je ziet, ik bekijk die dingen heel rationeel. Velen linken de islam juist aan geweld? Ja, maar dat klopt niet. Het zijn niet de religies die voor miserie zorgen, het zijn de mensen die dat doen, en daarvoor de religies misbruiken. Wie geweld wil plegen, zal overal wel een reden vinden: in de Koran, de Bijbel, het kapitalisme, het communisme. Allé, kijk naar paus Franciscus, dat is toch een keigoed voorbeeld voor iedereen? In hem zie je weer de schoonheid van een religie. Het zijn de mensen die alles f*** up maken.
bron: http://focus.knack.be/entertainment/fil ... 89603.html
Twitter: https://twitter.com/AdilElArbi/status/712200588637896705
Twitter: https://twitter.com/AdilElArbi/status/712222422913695744 Dit is één van de 500 000 onschuldige moslims in België. Meer nog, dit is een Brusselse moslim van Marrokaanse origine die positief in beeld komt en bovendien de maatschappelijke problemen in Molenbeek aankaart. http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/349728

Het is natuurlijk aan de politici om deze maatschappelijke problemen aan te pakken. De laksheid in Molenbeek en andere getto's moet onmiddellijk stoppen.
De oplossingen en problemen zijn al lang bekend. Lees het boek Undercover in klein-marokko dat 10 jaar geleden voorspelde wat er dit jaar gebeurd is in Zaventem en Maalbeek.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Dat dit al langer geweten is is gewoon een feit in jaren 80 was dit probleem er al, toen werd hier al voor gewaarschuwd. Toen kwam molenbeek ook verschillende keren in beeld.

Ik zeg niet dat ze nooit eens iets positief doen, enkel dat ze nog beter hun best moeten doen en gewoon meer aan positieve PR moeten doen.

Nu ik wil dit toch eens nuanceren want het zijn er geen 500.000 onschuldige, van degene die bij mij in de buurt wonden denk ik dat toch zeker 30-40% in de gevangenis geweest is of in één of andere instelling. Allé ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn 'k heb waarschijnlijk in een speciaal deel gewoond. Maar goed dat draagt ook niet bij aan positieve PR. Als mensen er één zien zeggen ze ziedde het is waar, dat met nog wat gekruid nieuws.

En voor de twitters die jij aanhaalt kan ik er direct andere bij halen, .. meeste mensen volgen geen twitter. PR is heel belangrijk en het wordt tijd dat de moslim gemeenschap een duidelijker standpunt inneemt omtrent de aanslagen en dat ze dit niet enkel met woorden laten blijken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

en van de hak op de tak: meester Van Steenbrugge bijvoorbeeld gelooft niet echt dat de scheiding van kerk en staat geslaagd is in ons eigen (belgisch) kalifaat gezien de recente uitspraak van het federaal parket...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je moet degenen die we nooit genoeg hebben gepamperd en geknuffeld en bewonderd, toch zeker de kans geven om ons naar de kloten te helpen?
Bron: http://www.humo.be/humo-archief/362559/ ... -van-links
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

r2504 schreef:
Je moet degenen die we nooit genoeg hebben gepamperd en geknuffeld en bewonderd, toch zeker de kans geven om ons naar de kloten te helpen?
Bron: http://www.humo.be/humo-archief/362559/ ... -van-links
En ZEKER niet vergeten om ook de reactie op de reacties op deze column te lezen (door HB).
De held van rechts is Brusselmans dus niet en dat wil hij ook niet zijn. ‘Dat ze de column vaak gedeeld hebben, bewijst alleen wat voor idioten het zijn.
Op De Standaard
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

De held van rechts is Brusselmans dus niet en dat wil hij ook niet zijn. ‘Dat ze de column vaak gedeeld hebben, bewijst alleen wat voor idioten het zijn.
Ik denk dat het eerder laat uitschijnen dat Brusselmans niet zo links is als hij zelf wel denkt te zijn.

Feit is dat een "linkse" hier ook duidelijk aangeeft dat kansen geven en pamperen niet de oplossing is.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Dat heeft niks met links of rechts te maken, kinderen verwennen heeft ook een slecht resultaat op latere leeftijd, dit is exact wat je hier zit, op een gegeven moment is genoeg, genoeg!

Idereen hetzelfde grijs,zwart,wit,geel,groen of rood. who cares welk ras je bent, gelijk is gelijk, maar dan ook op alle vlakken !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:
Ofloo schreef:Ze komen precies ook nooit graag positief in beeld, want als ik iets positief wil vinden, moet ik zoeken !
Adil El Arbi, overtuigd moslim is de laatste jaren toch heel vaak positief in beeld gekomen.
Ben je ook religieus?
...
Hij wil zijn eigen ook zwarter voordoen dan dat hij is, .. Marokkanen zijn gewoon blanken ! Als jij straks onder de zonnebank ligt ben je dan ook Marokkaan? Dit heeft gewoon te maken, omdat ze graag een slachtoffer rol spelen, zoals zwarten dat doen als het over slavernij gaat, slavernij is door heel Europa geweest en dat was zowel blank als zwart, om de één of andere rede steken zwarten zich ook graag in deze slachtoffer rol omdat er een +/- eeuw geleden er nog waren in Amerika, gewoon omdat hier héél wat aandacht naartoe gaat, ..

En het kan goed zijn dat hij zich positief voordoet nog nooit van hem gehoord, .. via wat komt hij dan positief in beeld? Hij lijkt er ook persoonlijk belang bij te hebben om positief in beeld te komen, .. over zo'n positieve PR heb ik het niet, maar goed het kan een vb worden naar andere toe, hoe hij zijn eigen kansen creëert, .. door zijn eigen positieve ingesteldheid, ..

Waar ik het over heb is dat er heel wat jongeren en zelfs ouderen zijn met een identiteitscrisis denk ik, die zich dan ergens proberen in te steken en zo radicaliseren, waar je dit ook zeker gaat terug vinden is in gevangenissen, .. het zijn net deze personen die moeten te horen krijgen van hun gemeenschap dat dit soort gedrag (terreur) niet wenselijk is, en daar gaat het bij mij over.
Laatst gewijzigd door Ofloo 06 apr 2016, 17:50, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:Dat heeft niks met links of rechts te maken, kinderen verwennen heeft ook een slecht resultaat op latere leeftijd, dit is exact wat je hier zit, op een gegeven moment is genoeg, genoeg!

Idereen hetzelfde grijs,zwart,wit,geel,groen of rood. who cares welk ras je bent, gelijk is gelijk, maar dan ook op alle vlakken !
Voilà, maar daar begint het.
Ik hoor linkse politici altijd vertellen hoe die mensen te weinig kansen krijgen, maar ik denk dat velen van hen net meer kansen krijgen dan de gemiddelde Vlaming, maar ze verprutsen er vaak nog veel meer.
Als je naar school gaat en je hebt thuis nog niets van Nederlands geleerd, omdat je ouders het vertikken dat te spreken, er een minachting voor hebben, enz. dan is dat niet de school hun schuld.
Maar die mag wel al direct voor extra begeleiding zorgen om de achterstand waar de ouders hebben voor gezorgd enigszins te compenseren.
Terwijl andere kinderen dan bezig zijn met leerstof te verwerken, moeten zij nog jaren taalachterstand inhalen.
Wat later zijn ze dan gedemotiveerd.
Uiteindelijk halen ze geen diploma.
En dan is het natuurlijk... de schuld van de school, van de maatschappij.
Zonder dat diploma vinden ze geen job, en opnieuw, het is de schuld van discriminatie dat ze geen job vinden.

Ik zeg niet dat het bij iedereen zo is, maar dat is wat het pamperen is.
Die mannen altijd gelijk geven, en altijd klaarstaan om hen de meeste rechten te geven, maar nooit op de plichten wijzen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

De jongens voelden zich moreel superieur (vrouwenhaat), en homo's die moesten bestreden worden.
Voor mij IS dat al extremisme !
Het is alleszins onaanvaardbaar. Het interferen met de levenswijze van een ander is illegaal of zou dat moeten zijn. Zulke levensvisies hebben geen recht op bestaan. Een tolerante maatschappij is een beetje een paradox, want ze kan zich niet veroorloven om tolerant te zijn voor intolerante levensvisies.

Wat de rest betreft, ik heb als blanke Belg geen enkele zin om elk wangedrag van andere blanken, Belgen, christenen, atheisten, userbasers, etc etc herhaaldelijks en luidop te gaan "moeten" veroordelen, ook niet als het zogezegd gebeurt in naam van een van die dingen; ik kan me dus voorstellen dat moslims zich hier ook niet toe geroepen voelen.

Dat gezegd, als je een multigenerationele autochtone Belg arresteert hier, gaan er niet veel hanen naar kraaien. Doe je hetzelfde met iemand van de moslim-, Turkse, Marokkaanse, of andere "gemeenschap", dan zijn er geheid rellen. Dat kan toch *echt* niet???

Net zoals religieuze uitzonderingen in dit land voor mij ook echt niet kunnen.
Gescheiden zwemuren? Tis hier Belgie, je zwemt zoals alle anderen, of je gaat niet zwemmen. Tot zover je recht op religieuze voorkeur.
Onverdoofd slachten? Net zoals alle anderen in Belgie. Mag het niet voor de gewone Belg, dan ook niet voor degenen met een religieuze vereiste.
Hoofddoeken/petjes/etc op paspoorten? Again, iedereen gelijk, ofwel niemand, ofwel mag ik binnenkort ook met een pet op mijne pasfoto.
We hebben net na ettelijke eeuwen de kerk uit onze samenleving geweerd als "uitzonderingsfiguur"; de islam zal dus best ook leren van ook "thuis" te blijven en zich niet te moeien met de publieke samenleving, of ze kunnen vertrekken.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Nee dat zeg ik ook niet, als dat eens gebeurd kun je het betreuren, maar als het zo vaak gebeurd, zoals het nu is en dan spreek ik niet enkel over België, Frankrijk enz, .. maar ook de rest van de wereld zoals Afrika enz, allemaal in de naam van religie dan denk ik dat het misschien wel eens een idee is om als religieuze vereniging aan de wereld te vertellen dat zij hiervoor niet staan. Tot slot als jij morgen je vrouw omver knalt of een 30-tal burgers dan roep je ook niet lang leve de Belgen. Dan gaat dat waarschijnlijk zijn uit eigen belang en niet omdat je denkt dat jouw geloof dit eist.

Al is het maar om te zeggen dit kan niet. 'k Denk persoonlijk niet zo over Moslims, maar 'k kan u wel vertellen dat er veel mensen zijn die dit idee wel beginnen te krijgen, en het is dan niet aan ons de belg om deze mensen op een ander spoor te brengen, het is aan die gemeenschap zelf om te zeggen daar staan wij niet voor, tenslotte hoeft godsdienst voor mij helemaal niet. Als ik morgen zeg dat ik stemmen hoor dan hebben ze daar pillekes voor en dan maken ze mij geen profeet. Maar goed iedereen zijn overtuiging.

'k Ben ook niet degene die gaat zeggen wat mensen mogen denken, 'k vind heel belangrijk dat je mag denken wat je wil tot slot wie gaat er zeggen wat kan en niet kan.

En als jij morgen als christen of katholiek althans, .. mensen gaat uitmoorden dan gaat er een kerk zeggen dat zij dit afkeuren. Het probleem bij moslims is dat de islam redelijk gedecentraliseerd is. Qua bestuur althans die indruk heb ik toch.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Laten we vooral door het wangedrag van enkelen (hetzij stenen gooien, hetzij een bom ontploffen) een gigantische groep mensen (6% van de BE bevolking) stigmatiseren? Een goed recept om die groep tegen u in het harnas te jagen.
6% op Belgisch niveau dus (hoewel je anders zegt dat je nauwelijks weet wat nu juist een moslim is, als het je goed uitkomt, valt daar plots wel een cijfer op te plakken).

Maar wat je daarmee weer camoufleert, is dat als we het over Molenbeek en dergelijke hebben dat geen 6% maar misschien 80% is.
Dat zijn ghetto's, daar huizen heel veel moslims samen, en zoals ook uit de arrestaties blijkt zou naar analogie van "Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn.", beter een bordje hangen "Molenbeek, waar moslimterroristen thuis zijn".
Wie weet hangt het er al, ik spreek geen Arabisch of Berbers...
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Woont gij niet graag in dezelfde buurt als mensen van uw eigen origine mss?
In Genk wonen er ook veel --> geen problemen.
In Beringen ook --> geen problemen.
Je kan overal extremisten vinden, het is zeker niet zo dat heel Molenbeek vol zit, maar ze mogen er wel inderdaad op focussen bij controles en er eens grote kuis houden imo.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Sinister schreef:Woont gij niet graag in dezelfde buurt als mensen van uw eigen origine mss?
Doet mij denken aan de reportages in Iedereen beroemd van een paar weken terug over de overwinteraars in Benidorm.

Wij komen hier al heel lang omdat er veel Belgen zijn.
Wij kunnen hier gewoon Vlaams spreken want Spaans kennen we niet (na zoveel jaren de winter door te brengen).
Wij gaan naar de Vlaamse slager, die heeft de producten die we kennen van thuis want de Spaanse slager.. daar is het niet zo goed.
Op het appartement staat de TV op VRT (thuis en zo).

Mijn eerste idee was, tiens, is dat niet wat we "hen" verwijten?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Yep, en ik 'verwijt' die benidormgangers dat evengoed.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Woont gij niet graag in dezelfde buurt als mensen van uw eigen origine mss?
Zolang dat niet tot het fabriceren van bommen leidt, het rondwandelen met bommengordels, het bekogelen van politiecombi's, is da allemaal niet zo erg.
Ik heb daar nog maar weinig berichten over gelezen bij Benidorm gangers.
Maar dat zal weer toeval zijn.

Los daarvan vind ik dat je je beter integreert met de plaatselijke bevolking, want als iedereen elk in zijn eigen wijk woont per nationaliteit dan krijg je automatisch een wij tegenover zij gevoel.
De taal leren is de eerste stap.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

boulder schreef:Los daarvan vind ik dat je je beter integreert met de plaatselijke bevolking, want als iedereen elk in zijn eigen wijk woont per nationaliteit dan krijg je automatisch een wij tegenover zij gevoel.
De taal leren is de eerste stap.
Inderdaad... die mensen zijn hier niet op vakantie, net zoals mensen die overwinteren in Benidorm. Misschien beschouwen sommige het wel als vakantie... maar als je langere tijd in een land verblijft dan pas je je gewoon aan aan de lokale gebruiken (tenminste op openbare plaatsen, als jij thuis naar Moslim zenders of VTM wil kijken is je eigen ding).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

boulder schreef: Ik heb daar nog maar weinig berichten over gelezen bij Benidorm gangers.
Benidorm Bastards #NEVERFORGET
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

ITnetadmin schreef:
De jongens voelden zich moreel superieur (vrouwenhaat), en homo's die moesten bestreden worden.
Voor mij IS dat al extremisme !
Net zoals religieuze uitzonderingen in dit land voor mij ook echt niet kunnen.
Gescheiden zwemuren? Tis hier Belgie, je zwemt zoals alle anderen, of je gaat niet zwemmen. Tot zover je recht op religieuze voorkeur.
Onverdoofd slachten? Net zoals alle anderen in Belgie. Mag het niet voor de gewone Belg, dan ook niet voor degenen met een religieuze vereiste.
Hoofddoeken/petjes/etc op paspoorten? Again, iedereen gelijk, ofwel niemand, ofwel mag ik binnenkort ook met een pet op mijne pasfoto.
We hebben net na ettelijke eeuwen de kerk uit onze samenleving geweerd als "uitzonderingsfiguur"; de islam zal dus best ook leren van ook "thuis" te blijven en zich niet te moeien met de publieke samenleving, of ze kunnen vertrekken.
Er staat nergens in de koran dat men onverdoofd moet slachten, of dat verdoofde dieren haram zouden zijn, nergens.
Het is dus niet "religieus", maar een gebruik uit een achterlijke cultuur van primitieve barbaren die het een goed idee vonden en "zichzelf een goede moslim" vinden om bij het keel-oversnijden het bloed zover mogelijk te laten "spuiten".
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Verdraagzaamheid ten opzichte van mensen die niet in sprookjes geloven...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160407_02224383
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik zie mij morgen al iemand onthoofden omdat hij een grapje over de paus of God maakt :bang:
boulder
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Ik zie mij morgen al iemand onthoofden omdat hij een grapje over de paus of God maakt :bang:
Of omdat hij net wél in een god gelooft (ik ben atheïst).
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Maar geloof het of geloof het niet, dit bericht stond op facebook, en direct waren er al een aantal het aan het goedpraten/minimaliseren.
Genre "ALLE geloven zijn onverdraagzaam." of "Precies zoals bij de inquisitie en bij de kruisvaarten.".
Dat daar eventjes duizenden jaren beschaving tussen zit, doet er voor sommigen niet toe.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

na al die beschaving zijn er nog een hele hoop niet beschaafd.... heb je gisteren 'terug naar eigen land' gezien?
Zwijg mij van beschaving. Blijkbaar wordt het vooral van anderen verwacht. En dat bedoel ik dan niet links - rechts, maar algemeen
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

boulder schreef:(ik ben atheïst).
Ik pleit voor het wereldwijd verbieden van welke godsdienst dan ook... zou veel ellende oplossen volgens mij.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

zal niet snel gebeuren, vrees ik. Die gekke, midwest amerikaanse gelovigen zijn zelfs onze bondgenoten :lol:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:na al die beschaving zijn er nog een hele hoop niet beschaafd.... heb je gisteren 'terug naar eigen land' gezien?
Zwijg mij van beschaving. Blijkbaar wordt het vooral van anderen verwacht. En dat bedoel ik dan niet links - rechts, maar algemeen
Neen, schijnt wel goed te zijn, maar heb die reeks niet gevolgd.
Maar ze zullen dat wel nog eens uitzenden, dan zal ik het wel eens bekijken.

Naar het schijnt zit er een of andere wereldvreemde komiek in die denkt dat "de oplossing" is om alle grenzen open te zetten.
Beetje als alle misdaden legaal maken, en dan heb je geen criminaliteit meer. :roll:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

boulder, je kan die uitzendingen ook gewoon online bekijken... :)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
boulder schreef:(ik ben atheïst).
Ik pleit voor het wereldwijd verbieden van welke godsdienst dan ook... zou veel ellende oplossen volgens mij.
Ik vind dat je gelijk hebt, 'k heb hier al over nagedacht, en daarna welke gedachte gang gaat men dan verbieden ? En wie gaat zeggen welke mag en niet mag. Nu is het godsdienst, wat daarna ? Nee, spijtig genoeg is het zo simpel niet. Het gaat verder gaan dan dat er zullen ook mensen zijn die zeggen, verplicht iedereen christen het gaat wereldwijd problemen oplossen, het feit blijft dat isis hetzelfde zegt als wat jij nu zegt, iedereen Moslim.

Dat ik vind dat mensen die een godsdienst hebben een zwak van geest zijn spreekt vanzelf, dat ze een boek nodig hebben dat hen verteld dat ze een goed mens zijn, wat zegt dat over die mensen.

Spijtig genoeg leef ik liever in een wereld waar je vrij bent van gedachten zelfs als ik dat gespuis erbij moet nemen dan dat er morgen iemand tegen mij zegt wat ik moet denken of mag geloven.
Gesloten

Terug naar “Allerlei”