De jongens voelden zich moreel superieur (vrouwenhaat), en homo's die moesten bestreden worden.
Voor mij IS dat al extremisme !
Het is alleszins onaanvaardbaar. Het interferen met de levenswijze van een ander is illegaal of zou dat moeten zijn. Zulke levensvisies hebben geen recht op bestaan. Een tolerante maatschappij is een beetje een paradox, want ze kan zich niet veroorloven om tolerant te zijn voor intolerante levensvisies.
Wat de rest betreft, ik heb als blanke Belg geen enkele zin om elk wangedrag van andere blanken, Belgen, christenen, atheisten, userbasers, etc etc herhaaldelijks en luidop te gaan "moeten" veroordelen, ook niet als het zogezegd gebeurt in naam van een van die dingen; ik kan me dus voorstellen dat moslims zich hier ook niet toe geroepen voelen.
Dat gezegd, als je een multigenerationele autochtone Belg arresteert hier, gaan er niet veel hanen naar kraaien. Doe je hetzelfde met iemand van de moslim-, Turkse, Marokkaanse, of andere "gemeenschap", dan zijn er geheid rellen. Dat kan toch *echt* niet???
Net zoals religieuze uitzonderingen in dit land voor mij ook echt niet kunnen.
Gescheiden zwemuren? Tis hier Belgie, je zwemt zoals alle anderen, of je gaat niet zwemmen. Tot zover je recht op religieuze voorkeur.
Onverdoofd slachten? Net zoals alle anderen in Belgie. Mag het niet voor de gewone Belg, dan ook niet voor degenen met een religieuze vereiste.
Hoofddoeken/petjes/etc op paspoorten? Again, iedereen gelijk, ofwel niemand, ofwel mag ik binnenkort ook met een pet op mijne pasfoto.
We hebben net na ettelijke eeuwen de kerk uit onze samenleving geweerd als "uitzonderingsfiguur"; de islam zal dus best ook leren van ook "thuis" te blijven en zich niet te moeien met de publieke samenleving, of ze kunnen vertrekken.