r2504 schreef:MClaeys schreef:Geen IP's, geen tracking informatie of wat dan ook.
Maar als Userbase of welke andere site dat zelf doet is het geen probleem ?
Ik mag hopen dat Userbase me niet over het hele internet gaat lopen volgen, dat ze weten wat ik op Userbase uitsteek daar ga ik vanuit. Zelfs wie geen Facebook account heeft wordt constant gevolgd door Facebook, op nieuwssites en eender wat. Een van uw vrienden installeert Facebook en ze kennen je telefoonnummer en naam of je nu een profiel hebt of niet. Hetzelfde voor Google overigens. Dus ja, tracking gaat behoorlijk ver.
on4bam schreef:Niet tegenstaande je op zowat alles reageert zie ik echter geen reactie op waarom adblokkers er gekomen zijn, het te veel aan ads in al zijn schreeuwerige vormen.
Dit dus. Ik heb eerder in dit topic al beschreven wanneer ik ben afgehaakt, niet omdat er eens een bannertje reclame stond, maar omdat er 6 tabbladen door elkaar stonden te krijsen omdat banners automatisch audio begonnen af te spelen. Omdat ik banners over de content kreeg die ik eerst moest wegklikken met een heel mini X-knopje zodat ik zeker op de banner zou klikken ipv het kruisje. Omdat bij het naar beneden scrollen plots de content ook naar beneden begon te scrollen omdat deze open schoof voor een reclamefilmpje. Omdat sites traag begonnen laden of zelfs helemaal niet behalve de reclame.
Op sommige zenders is er beduidend minder reclame overdag (de laatste keer dat ik Discovery keek was dit merkbaar minder overdag dan 's avonds. Daar bleef ik bij de reclame gewoon kijken, het was de moeite niet om weg te zappen. De reden waarom ik geen tv (of zeer zelden) meer kijk is net omdat je haast een totaal ander programma kan kijken tijdens een reclameblok. Dan schiet het trouwens ook het doel voorbij dus voor die adverteerder is er 0,0 verschil.
mgo72 schreef:Nogmaals je moet niet klikken of kijken naar de reclame. Maar je mag het niet systematisch blokkeren.
Wegzappen is in principe hetzelfde dan blokkeren.
mgo72 schreef:In de muziekindustrie zijn er ook jobs verloren gegaan door illegale kopieën.
Vooral omdat ze halsstarrig bleven/blijven vasthouden aan oude systemen die niet meegroeien met een moderne maatschappij eigenlijk. Evolutie was daar (net als bij de filmindustrie) niet gewenst, maar wel bij gebruikers. Ik kocht vroeger cd's en singles van de muziek die ik echt graag hoorde en waar ik fan van was, de rest nam ik op, op cassette. Daarna hetzelfde maar in plaats van op cassette opnemen werd het downloaden. Dit beïnvloedde mijn koopgedrag niet en om eerlijk te zijn heb ik daar in mijn omgeving ook weinig van gemerkt. Dan kon je muziek kopen online (iTunes werd populair). Dat was top, maar de kopieerbeveiliging had wat nare neveneffecten dus bleven mensen bij downloaden. Nu zijn we weer een evolutie verder, verklaar me zot maar ik heb vorig jaar nog verschillende cd's gekocht (en dit jaar staat er al een in pre-order) en enkele nummers gewoon online (die kopieerbeveiliging is weg dus dat kan nu zonder kopzorgen). Voor de rest betaal ik nu een Spotify abonnement.
Idem met films trouwens, ik heb een collectie van over de 500 dvd's en Blu-rays. Films die ik slechts 1 keer wou zien en die op tv waren nam ik op, op cassette. Daarna veranderde dat in downloaden en tegenwoordig is dat Netflix (de content mag nog wat meer zijn, maar ik kan zeggen dat ik sinds dat in België uit is ik niet 1 film meer gedownload heb. Wel opgenomen op digicorder).
mgo72 schreef:Zou betalen als het mogelijk is
Advertenties zou toelaten als het allemaal maar is zoals je zelf wilt
Daarnet even nageteld maar ik heb vorig jaar een 40 Euro aan donaties gedaan bij sites. Dat is geen monsterbedrag en dat is niet naar 1 site (dus voor die sites is dat nog kleiner dan), maar het waren stuk voor stuk sites waar ik toen iets aan had (of een freeware tool). Ik heb niet de pretentie te beweren dat mijn bijdragen een bepaalde waarde hebben, dus doe ik nu en dan donaties of whitelist. Whitelists doe ik een pak vaker, gezien het eenvoudiger is en voor mij goedkoper. Maar zodra het de foute kant opgaat, gaat een site daar ook weer af. Ik heb niks tegen reclame in het algemeen, en ik snap best dat het voor sommige sites een leuke bijverdienste kan zijn, maar het gaat puur om de manier waarop. Zowat elke youtuber zegt voor of na zijn video "hey, dit is gesponsored door fabrikant x, de beste in Y en Z". Dat stoort me niet in het minst. Zelfs een advertentie in het begin die je pas na x aantal seconden kan skippen daar til ik niet aan. Maar wel als advertenties de video gaan onderbreken of als een advertentie wil laden maar de video vervolgens niet. Alles valt en staat dus met de implementatie.
Trouwens net je site eens bekeken zonder adblock en je doet het in mijn ogen nog redelijk correct. De content overheerst, de banners niet overdreven groot (al wou die op de pagina bovenaan maar heel traag laden), geen irritante geluiden. Enkel die verticale bij nieuws want die onderbreekt de content. Dus moest voetbal me iets kunnen schelen stond die op de whitelist. Dat anderen dat niet doen kan ik moeilijk aan doen.
Nuja, het blijft een straatje zonder einde. De ene is voor, de andere tegen, en niemand gaat de andere overtuigen van het tegenovergestelde.
En om nog even een open deur in te trappen:
[youtube]5pFX2P7JLwA[/youtube]