Waarom een slotje ? 't is niet dat we hier over gebogen smartphones of epilators bezig zijn hé
mailracer schreef:om Apple aanhangers te begrijpen moet je terug gaan naar het begin van het computertijdperk en je niet blindstaren op de huidige features. Beide systemen zijn naast elkaar ontwikkeld met een eigen kijk en inbreng van gebruikers. Met een aanhang van patenten om kopiëren tegen te gaan.
Sommige vinden het fijn om een computer te kopen waar nog wat aan gesleuteld moet worden, terwijl anderen gewoon een machine willen die out of the box werkt.
Ik ga al mee vanaf de iMac G3, ik heb die dingen altijd overpriced & beperkend gevonden, maar daar gaat het hier niet meer over.
Het sterke punt van Apple was dat ze die iphones en ipods en ipads verkocht kregen en dat hadden ze vooral te danken aan hun os (de concurrentie dacht volledig verkeerd of er was gewoonweg geen concurrentie) maar voor mij was dit z'n prijs gewoon niet waard (ik geef echt geen notebook prijs aan een smartphone of tablet)
Ondertussen staan we jaren verder en zie je dat de concurrentie er al een tijdje overzit, zowel qua specs als qua gebruikers ervaring, dat je als longtime Apple gebruiker daar anders over denkt tot daar aan toe... maar een leek nu nog op een Apple product zetten ? ik dacht het niet.
Het sterke punt van Andoid is ineens ook z'n zwakste punt, versnippering.
mailracer schreef:Sommige vinden het fijn om een computer te kopen waar nog wat aan gesleuteld moet worden, terwijl anderen gewoon een machine willen die out of the box werkt.
Geef een leek die nog nooit achter een pc heeft gezeten w8 en die is ook tevreden, geeft dit aan iemand die er wel al mee gewerkt heeft en die wordt gek. Hij kan dit tenminste nog aanpassen aan zijn eigen noden, bij de concurrentie is dat een pak minder het geval (en ik ben voor alle duidelijkheid niet echt een voorstander wat Microsoft uitgestoken heeft met w8)