iPhone (6) gekte?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

selder schreef:Ik denk dat we met z'n allen ook wel kunnen besluiten dat Apple helemaal niets aan hun strategie of manier van werken moet veranderen:

http://www.forbes.com/sites/markrogowsk ... ot-streak/

Of gaat er iemand beweren dat die 20 MILJOEN kopers allemaal iSheep en hipsters en ik-koop-gewoon-alles-van-Steve-zaliger zijn?
Goh, hoeveel van die 20 miljoen zijn gesponsord door de telecom ?
Moest ik als leek in de winkel staan en ik kreeg bij mijn abbo een smartphone van 400 of 500 of 600 Euro... ik zou ook voor de duurste kiezen
ITnetadmin schreef:De vele flavors van android kunnen uitermate vervelend zijn, als je een bepaalde functionaliteit verwacht omdat je ze kent van een ander toestel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dat is zoals zeggen : Waarom 50 verschiilende pizza's op de kaart ? Ik kies toch altijd die met gerookte zalm
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

TeeBee schreef: Ik persoonlijk zou nooit een Apple device kopen, wegens veel te duur voor hetgene dat je krijgt. Ik zie alternatieven die misschien de helft kosten en bijna/zeker zo goed zijn. En als de iStealers langskomen ben ik maar de helft van mijn geïnvesteerd geld kwijt.
Mijn moeder wou ook een smartphone, en ondanks mijn langdurige smeekbedes kon ik niet voorkomen dat ze toch een iphone gekocht heeft, zelfs nadat ik zei dat ze bij problemen niet bij mij kon afkomen, wegens geen "kennis" van Apple devices.
Je zegt het, IK. IK vind het spijtig dat ik iOS zo goed vind en handig en heel de samenhang van de producten, dat ik daar iets meer voor moet betalen.
Bekijk ik u daarvoor vies aan omdat gij een Android toestel wil? Bah nee, goed voor u. Noem ik u daarom een arme luis omdat ge gene iphone kunt kopen/verloorloven? Of ne nerd omdat ge Android wilt om nog te kunnen toeken? Nee.... dus laat mensen toch doen? Gij voelt u goed omdat ge "bijna" hetzelfde of meer in uw ogen kunt doen met een device van de helft van de prijs, wel, lach dan in uw vuistje, ma laat mensen die wel meer willen betalen voor iets wat ze willen ook gerust.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Gesponsord door de telekom? En de Telekom geven die dan gratis weg aan hun klanten? Of betalen die klanten dat dan niet door middel van hun contract - en zijn ze (da's nog het belangrijkste) niet méér geld kwijt dan dat ze het toestel los zouden verkocht hebben?
En worden er geen andere toestellen van andere fabrikanten "door de telekom" gesponsord?

Ik zie echt je punt niet, en je punt van de pizza nog véél minder eerlijk gezegd :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

iOS users lachen Android users uit met hun goedkope rommel.
Android users lachen met iOS hun overpriced iPhones.
Dat is een straatje zonder einde, zinloze discutie.

Iedereen koopt wat hij wil. Een slotje is hier misschien wel aangewezen.
Veel nuttigs buiten wat heen en weer gebash wordt er hier toch niet geschreven.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

selder schreef:Gesponsord door de telekom? En de Telekom geven die dan gratis weg aan hun klanten? Of betalen die klanten dat dan niet door middel van hun contract - en zijn ze (da's nog het belangrijkste) niet méér geld kwijt dan dat ze het toestel los zouden verkocht hebben?
En worden er geen andere toestellen van andere fabrikanten "door de telekom" gesponsord?

Ik zie echt je punt niet, en je punt van de pizza nog véél minder eerlijk gezegd :)
Je kan er niet naastkijken dat het grootste deel van die 20 miljoen hun 6 kopen voor 199 dollar bij apple/ATT/Verizon/Sprint en het niet echt weten dat dat ook deels in hun plan zit. Maar die mensen hebben meestal geen alternatief, je data/bel/sms plan is altijd even duur. Met of zonder telefoon.

Daar betaal je sowieso voor je telefoon in je abonnement (behalve bij t-mo, maar dat is een kleine speler), dus een iPhone 6 lijkt daar niet echt duur.
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Ik kan nu toch niet zeggen dat "wij" (het i-kamp) met de Android gebruikers lachen? Of ik moet ergens ne verkeerde indruk gegeven hebben, maar dan staat er toch tenminste ne smiley bij ...

Anyway, het staat hier al in de thread in het lang en het breed uitgelegd, maar het is inderdaad een verschil in zienswijze. Specs of de totaalbeleving. Specs winnen alle niet-Apple, en totaalbeleving - draai of keer het hoe je het wil, maar dat eco-systeem van iOS/OSX is onovertroffen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Waar is dat onovertroffen ? 1 voorbeeld is genoeg
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Ik heb dat voorbeeld al eens gegeven: WIFI netwerken die op alle (andere) apparaten beschikbaar zijn automatisch als je van op één OSX/iOS apparaat verbindt met een netwerk.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Doet android ook, ander voorbeeld please
(Net zoals mijn app's, mijn browser geschiedenis, mijn browser extensies, mijn autofill, mijn favorieten, mijn wachtwoorden, mijn bureaublad achtergrond & mijn instellingen)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

Hoe doe je dat op Android? Dan kan ik het direct instellen :)
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Yep, ik zal de stappen eens overlopen:

- je verbindt met je Macbook een WIFI netwerk
- je Macbook is verbonden met het WIFI netwerk, je kan op het internet
- je haalt je iPhone uit je tas of broekzak
- je unlocked hem, wacht een paar seconden, doet voor de rest niets op je iPhone, en je iPhone verbindt met hetzelfde WIFI netwerk zonder dat je het password een 2de keer hebt moeten ingeven

Kan je dat eens beschrijven hoe da gaat tussen jouw Android (jouw voorbeeld) en jouw laptop/desktop/computer?
Welk OS draai je trouwens op je "computer"?
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Het is nogal normaal dat de features van smartphones jaar na jaar dichter bij elkaar komen te liggen.

Dit topic begint echt belachelijke proporties aan te nemen :)
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Met je notebook gaat dat natuurlijk niet, enkel met je android device's. (Ga je me nu nog een macbook verkopen ook ? )
Hoe ? wanneer je android device voor het eerst opzet vraagt deze of je backups wil maken van je instellingen.
Pak je daarna een nieuw android toestel uit de doos kopieert hij alles over... net zoals IOS dus.
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Hey, ik moest een voorbeeld geven over de totaalbeleving van heel het Apple-eco-systeem hé, maar 't is precies weer niet goed :)
iceke
Elite Poster
Elite Poster

hehehehe 1-0 voor u, al vind ik het een slecht voorbeeld (pak een chromebook (iemand die die onzing gekocht heeft ?) en het lukt ook)
Laatst gewijzigd door iceke 06 okt 2014, 15:13, in totaal 1 gewijzigd.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Maar dat is dan totaal wat anders dan wat selder zegt ...

Voor de rest moet ik Zorba bijstaan, het begint beschamend te worden in dit topic ...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Wat is daar nu beschamend aan ? Ik vind android veel beter samenwerken met m'n apparaten thuis dan ios , mag ik dan geen vragen stellen over ios ?
Ik respecteer Selder z'n keuze hoor, maar dat is niet mijn ervaring met Ios (door de jaren heen)

Voor mij is dat voorbeeld niet belangrijk, als dat voor Selder wel belangrijk is, goed toch ? Wifi key's vul je 1 keer in, sinds ik een 5+ inch smartphone heb neem ik amper m'n laptop nog mee -> 't is dus een non issue voor mij.
Laatst gewijzigd door iceke 06 okt 2014, 15:18, in totaal 1 gewijzigd.
theduvelking
Premium Member
Premium Member

Het feit dat het over pietluttige features gaat.

precies een bende klein mannen.

"Mijn pa is polis"
"Awel mijne pa is veel meer polis dan uwe pa ..."

(ja, deze conversatie heb ik dus al gehoord e ...)

:bang:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Wat jij pietluttig noemt, heb je al widgets op IOS ?
theduvelking
Premium Member
Premium Member

ja
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Nee, dat zijn notifications, geen widgets :angel:
theduvelking
Premium Member
Premium Member

Nope, Apple noemt het "widgets" :banana:

http://www.imore.com/widgets-ios-8-explained
iceke
Elite Poster
Elite Poster

IOS gebruikers hebben dat natuurlijk niet nodig. Waarom zou je je mails &agenda post-its en foto's op je bureaublad zetten als je ook gewoon snelkoppelingen hebt, overbodige nonsens :banana:
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Omdat je evengoed gewoon naar beneden kan swipen?! Duh
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ja & nee, Voor mail & agenda vind ik dat best makkelijk.. voor meer visuele zaken helemaal niet (spotify, foto's, enz..)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Is die totaalbeleving van dat ecosysteem, of toch het voorbeeld daarvan, niet gewoon een bug ipv een feature ? ik wil helemaal niet dat mijn telefoon op de wifi connecteert als mijn laptop connectie heeft zonder dat ik iets doe.

om maar te zeggen dat er zoveel smaken zijn als mensen. Als jij graag hebt dat alles vanzelf gebeurt, best voor u, maar ik wil dat in feite niet. Als ik niet vraag om verbinding, moet er ook geen verbinding gemaakt worden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

*popcorn.jpg* :)

Trouwens, die leuke feature van de Wifi keys automatisch op alle devices te krijgen, werkt dan toch ook niet zo feilloos. We hebben hier 5 IOS toestellen (iPhone en 4 iPads waaronder een Mini 4G). Heb vorige week een nieuwe router geïnstalleerd met daarbij thuis dus een stuk of 4 nieuwe SSIDs met nieuwe Keys. Ik heb toch echt op ELK i-device afzonderlijk de keys moeten ingeven. Vraag me dus af wat ik verkeerd doe/deed.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

om apple aanhangers te begrijpen moet je terug gaan naar het begin van het computertijdperk en je niet blindstaren op de huidige features. Beide systemen zijn naast elkaar ontwikkeld met een eigen kijk en inbreng van gebruikers. Met een aanhang van patenten om kopiëren tegen te gaan.

Sommige vinden het fijn om een computer te kopen waar nog wat aan gesleuteld moet worden, terwijl anderen gewoon een machine willen die out of the box werkt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

En nog anderen willen een toestel dat out of the box werkt, maar waar aan gesleuteld kan worden. En die vallen zowat tussen twee vuren bij momenten ;-) ; tis ook nooit goed :-)
(ik zou het bv al leuk vinden als je bij ios je gekende wifi netwerken kan editen en wissen naar keuze, individueel, ook al zie je het netwerk op dat moment niet. Heb ik al op gevloekt :-) )
Nu, ik denk dat we dit wel zowat gehad hebben. Hier worden enkel dezelfde discussiepunten telkens opnieuw opgerakeld. Misschien tijd om ns een slotje boven te halen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Waarom een slotje ? 't is niet dat we hier over gebogen smartphones of epilators bezig zijn hé
mailracer schreef:om Apple aanhangers te begrijpen moet je terug gaan naar het begin van het computertijdperk en je niet blindstaren op de huidige features. Beide systemen zijn naast elkaar ontwikkeld met een eigen kijk en inbreng van gebruikers. Met een aanhang van patenten om kopiëren tegen te gaan.
Sommige vinden het fijn om een computer te kopen waar nog wat aan gesleuteld moet worden, terwijl anderen gewoon een machine willen die out of the box werkt.

Ik ga al mee vanaf de iMac G3, ik heb die dingen altijd overpriced & beperkend gevonden, maar daar gaat het hier niet meer over.
Het sterke punt van Apple was dat ze die iphones en ipods en ipads verkocht kregen en dat hadden ze vooral te danken aan hun os (de concurrentie dacht volledig verkeerd of er was gewoonweg geen concurrentie) maar voor mij was dit z'n prijs gewoon niet waard (ik geef echt geen notebook prijs aan een smartphone of tablet)
Ondertussen staan we jaren verder en zie je dat de concurrentie er al een tijdje overzit, zowel qua specs als qua gebruikers ervaring, dat je als longtime Apple gebruiker daar anders over denkt tot daar aan toe... maar een leek nu nog op een Apple product zetten ? ik dacht het niet.
Het sterke punt van Andoid is ineens ook z'n zwakste punt, versnippering.
mailracer schreef:Sommige vinden het fijn om een computer te kopen waar nog wat aan gesleuteld moet worden, terwijl anderen gewoon een machine willen die out of the box werkt.
Geef een leek die nog nooit achter een pc heeft gezeten w8 en die is ook tevreden, geeft dit aan iemand die er wel al mee gewerkt heeft en die wordt gek. Hij kan dit tenminste nog aanpassen aan zijn eigen noden, bij de concurrentie is dat een pak minder het geval (en ik ben voor alle duidelijkheid niet echt een voorstander wat Microsoft uitgestoken heeft met w8)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Hmmm.. een iPhone kopen via de appstore, met BTW factuur (dus BTW nummer kunnen ingeven) lukt niet? Iemand een idee?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:dat je als longtime Apple gebruiker daar anders over denkt tot daar aan toe... maar een leek nu nog op een Apple product zetten ? ik dacht het niet.
ik ben recent overgeschakeld van een galaxy tab 8.4 pro naar een ipad retina en ben best tevreden van mijn keuze. Mijn eerste indruk was goed en deed me nadenken over de aanschaf van een iphone mocht mijn galaxy S4 sneuvelen. Maar zover zijn we nog niet. Niet dat ik het me niet kan permitteren, maar 400 Euro voor een GSM vind ik meer dan voldoende voor wat draagbaar vertier.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

los van de prijs, waarom zo je voor Apple kiezen ?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

voor apple kiezen voor een GSM heb ik nog niet gedaan, wel voor een tablet. De reden was dat die vorige tablet van samsung ondanks de snelle cpu minder vlot werkte als de ipad die ik nu bezig. Ik speel simpsons tapped out en dit werkt vlotter op de ipad. Ook de apps van synology werken vlotter en zijn overzichtelijker als de versie op android. Het was even wennen bij de overschakeling, maar dat was na een week verleden tijd.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Sidenote, de S800 in de Tab Pro is ook gewoon trager dan de A7 in een iPad (die hoger geclocked is dan dezelfde SoC in de iPhone). + samsung touchwiz voegt nog wat traagheid toe.

Al kan ik niet ontkennen dat de iPad echt wel de betere is in de tabletmarkt (zeker qua OS/apps). Zelfs als je prijs meerekent.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

iceke schreef:los van de prijs, waarom zo je voor Apple kiezen ?
Om niet voor Android of Windows te hoeven kiezen.
Vandaag weer meegemaakt op het werk. Dan blijft dat ding alweer (meermaals per dag) hangen. Je belt naar de helpdesk van het bedrijf en dan krijg je doodleuk als antwoord : herstart hem eens een keer.
Alsof ik niks anders te doen heb... :eek:
Windows computers, on a quiet night you can hear them all reboot.
Toch algemeen geweten dat het Mac OS koning is van het 'nooit-herstarten'.
En nu komen de reacties : "Ik moet die van mij nooit herstarten", uiteraard tot je eens meekijkt over hun schouder.

Heb je ooit al intensief (meer dan een uur) met een Mac OS of iOS gewerkt? Indien ja, en je bent teruggekeerd naar de andere kant, dan zal je wellicht de uitzondering op de regel zijn.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Alsof OS X nooit een hang up heeft. Ik heb werkelijk nog geen enkel toestel gehad dat niet eens faalde. MacBook, MacBook pro, MacBook Retina, iMac.

En al helemaal als er een nieuw OS uit is. Lijkt mij weinig verschil op dan met een Windows bak.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Sylvester schreef:
iceke schreef:los van de prijs, waarom zo je voor Apple kiezen ?
Om niet voor Android of Windows te hoeven kiezen.
Ik werk gewoon op wat het best uitkomt hoor, voor mijn werk is dat windows, voor thuis is dat linux & op m'n tablet/smartphone is dat Android.
Langer dan een uur op Apple ? Ik moet al heel mijn leven met die dingen omgaan.
theduvelking
Premium Member
Premium Member

Dafke schreef:Hmmm.. een iPhone kopen via de appstore, met BTW factuur (dus BTW nummer kunnen ingeven) lukt niet? Iemand een idee?
Via deze site?

http://store.apple.com/be-nl-business?a ... be-kwg-smb
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”