Wanneer krijgt basic internet meer volume?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ahrand schreef:ik heb nooit gezegd dat een gezin van 5 mensen is een klein gezin is.
Dan zijn we het daar over eens.
ahrand schreef:Ik heb gezegd dat het volgens Telenet een gemiddelde gezin is en dat ze dat zo ook zelf vertellen en ik heb het laten zien.
Waar lees jij dat... het is niet omdat de snelheid het toelaat dat je een product met 5 mensen kan gebruiken dat het plots het ideale product is voor 5 mensen en dit dan ook een gemiddeld gezin is.

Ik vrees dat je leest wat jij graag wil lezen...
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:
ahrand schreef:ik heb nooit gezegd dat een gezin van 5 mensen is een klein gezin is.

Dan zijn we het daar over eens.
Mooi, nu komen we ergens, kunnen we het dan ook eens zijn dat het ook geen groot gezin is maar een gemiddeld (de Telenet Whop target zoals beschreven in hun eigen reclame : internet verbruikers met uitgebreide gezinnen, geen bejaarden en alleenstaande werklozen enz...) ?
r2504 schreef:
ahrand schreef: Ik heb gezegd dat het volgens Telenet een gemiddelde gezin is en dat ze dat zo ook zelf vertellen en ik heb het laten zien.
Waar lees jij dat... het is niet omdat de snelheid het toelaat dat je een product met 5 mensen kan gebruiken dat het plots het ideale product is voor 5 mensen en dit dan ook een gemiddeld gezin is.

Ik vrees dat je leest wat jij graag wil lezen...
Nogmaals, met risico voor zeur versleten te worden: dat heb ik allemaal al eens gepost,
hier de referenties :

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p550484
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p550616

Dit is reclame van Telenet zelf, op hun website over hun Whop product.
Lees mijn posts eens een keer volledig (niet selectief) aub voor je mijn woorden begint te verdraaien...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Ik heb reeds meerdere keren de TS het voorstel gedaan om zijn adres per PM te sturen naar mij, zodat ik een VDSL2 check kan doen. Tot op heden heb ik hier geen antwoord op gekregen (noch positief, noch negatief).
Volgens mij heb je het hier niet over de Topis starter :wink:
ahrand schreef:Kortom: elke reactie op dit forum word verdraaid of (moedwillig ?) niet gelezen of weggewuifd als ' gezeur ' (moderators incluis). Als dat het geval is dan denk ik maar beter andere oorden kan opzoeken want dan heeft dit forum voor mij (en voor vele anderen gezinnen in mijn situatie) geen nut meer.
Neem het niet zo persoonlijk op. Ik denk dat we jou eigenlijk 2 punten willen duidelijk maken:
  1. dat het gemiddelde volume (per aansluiting) véél lager is dan wat velen denken. De TS (kaarsenbril) klaagde dat het volume van Basic al jaren op 100GB blijft steken, en dat dit volume "voor de meeste mensen niet toekomt". De waarheid is echter dat de meeste mensen wel toekomen met 100GB (Volgens mij gebruiken 90% van de Internet klanten minder dan 50 GB).
  2. Dat een gezin met 3 tieners niet kan beschouwd worden als een modaal gezin, en dat het normaal is dat jij in jouw situatie niet toekomt met 100 GB (vandaar ons advies dat je moet kiezen voor een abbo met meer volume of onbeperkt.
PS - Moderatoren vertolken in de discussies hun persoonlijke mening (als we tussenkomen in de hoedanigheid van moderator wordt dit expliciet vermeld of in het rood geschreven :-) .
ahrand schreef:Nogmaals, met risico voor zeur versleten te worden: dat heb ik allemaal al eens gepost,
hier de referenties :
viewtopic.php?f=50&t=41378&start=60#p550484
viewtopic.php?f=50&t=41378&start=120#p550616

Dit is reclame van Telenet zelf, op hun website over hun Whop product.
Hier geef ik je volledig gelijk. De reclame van Telenet is inderdaad misleidend:

Onbezorgd en gelijktijdig surfen zonder snelheidsverlies, zelfs als het hele gezin tegelijk online is.
Dit is natuurlijk niet mogelijk, als je met 5 mensen on-line bent, dan wordt de snelheid (60 Mbps) gedeeld, en kan je niet alle 5 gelijktijdig internetten zonder snelheidsverlies ...

Met Yelo TV kan je via Telenet Internet overal in huis tv-kijken op je smartphone, tablet of computer. Zelfs met 5 tegelijk! Pa kijkt voetbal op de laptop boven terwijl ma haar favoriete serie bekijkt op de tablet, en de kids een filmpje meepikken op tv? Geen probleem. Veel kijkplezier!
Als je met 5 tegelijk, overal in huis tv-kijkt op de smartphone, tablet of computer, dan kom je er inderdaad niet met het volume van Whop.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Waar is Charlotte als we ze nodig hebben ....

Dus Charlotte: geef ons een product waarmee we meer kunnen dan de standaard 100GB, zonder direct het duurste abbo te moeten nemen, of een duurder product met ook slechts 100GB en 60mbps ipv 30mpbs.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ahrand schreef:kunnen we het dan ook eens zijn dat het ook geen groot gezin is maar een gemiddeld
Nee, dat kunnen we niet... een gemiddeld gezin bestaat in Belgie uit 2.34 personen... geen 5 !
ahrand schreef:Nogmaals, met risico voor zeur versleten te worden: dat heb ik allemaal al eens gepost.
Lees mijn posts eens een keer volledig (niet selectief) aub voor je mijn woorden begint te verdraaien...
In de reclame staat duidelijk dat de SNELHEID het toelaat met het ganse gezin gelijktijdig online te zijn... maar er staat NERGENS iets over het VOLUME !

Dat jij hieruit conclusies trekt als een gezin bestaat volgens TN uit 5 personen en die kunnen gans de maand naar hartenlust het internet op zonder één beperking is iets wat ik (en volgens mij de overgrote meerderheid hier) totaal niet kan vinden in de tekst. Ben je niet akkoord met mijn stelling dan moet je gewoon een klacht indienen bij de JEP ... maar ik kan je het antwoord al op voorhand vertellen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Hier geef ik je volledig gelijk. De reclame van Telenet is inderdaad misleidend:
Als je die mening hebt moet je een klacht indienen... en de JEP is een objectief orgaan welke dit correct zal beoordelen.

Feit is dat je beide quotes al niet volledig zijn (een titel is soms essentieel) en zich duidelijk richten op de snelheid. Nergens wekt men de indruk dat dit constant kan.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

philippe_d schreef:Neem het niet zo persoonlijk op. Ik denk dat we jou eigenlijk 2 punten willen duidelijk maken:
  1. dat het gemiddelde volume (per aansluiting) véél lager is dan wat velen denken. De TS (kaarsenbril) klaagde dat het volume van Basic al jaren op 100GB blijft steken, en dat dit volume "voor de meeste mensen niet toekomt". De waarheid is echter dat de meeste mensen wel toekomen met 100GB (Volgens mij gebruiken 90% van de Internet klanten minder dan 50 GB).
  2. Dat een gezin met 3 tieners niet kan beschouwd worden als een modaal gezin, en dat het normaal is dat jij in jouw situatie niet toekomt met 100 GB (vandaar ons advies dat je moet kiezen voor een abbo met meer volume of onbeperkt.
EINDELIJK een stem van rede die niet selectief leest en daarna verdraait ! Het bestaat dus toch op dit forum :-D

Helemaal mee akkoord behalve dat Telenet het laat uitschijnen in zijn reclame dat het voor een gezin van 5 geen probleem zou mogen zijn ("Het is 'plezant' )
DAT is waar ik een probleem (en nu last) mee heb.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

oh... elk merk doet wel alsof zijn produkt het beste is. Dash witter dan wit, pepsi de beste cola, jupiler mannen weten waarom
Beetje relativeringsvermogen als je reklame bekijkt, is toch gewenst?
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ahrand schreef:EINDELIJK een stem van rede die niet selectief leest en daarna verdraait ! Het bestaat dus toch op dit forum :-D
Nochtans is iedereen, inclusief mezelf, je dat hier al enkele pagina's aan het duidelijk maken... fijn dat je eindelijk het licht hebt gezien.
ahrand schreef:Helemaal mee akkoord behalve dat Telenet het laat uitschijnen in zijn reclame dat het voor een gezin van 5 geen probleem zou mogen zijn ("Het is 'plezant' ) DAT is waar ik een probleem (en nu last) mee heb.
Jij hebt geen last dat het niet werkt met 5 personen tegelijk (dat doet het wel degelijk - staat ook in hun reclame).... maar wel met het feit dat je dat niet constant kan doen (en dat staat ook nergens in hun reclame).

Misschien toch eens een beetje objectiever reclame lezen !
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:
ahrand schreef:kunnen we het dan ook eens zijn dat het ook geen groot gezin is maar een gemiddeld
Nee, dat kunnen we niet... een gemiddeld gezin bestaat in Belgie uit 2.34 personen... geen 5 !
Daar gaan we weer, je leest selectief, quote enkel wat je stelling ondersteund en verdraait m'n woorden.
Ik ga stoppen met verder energie in jou te steken en me naar andere mensen richten.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

bambipower schreef:oh... elk merk doet wel alsof zijn produkt het beste is. Dash witter dan wit, pepsi de beste cola, jupiler mannen weten waarom
Beetje relativeringsvermogen als je reklame bekijkt, is toch gewenst?
Maar kritische bewustzijn over de Telenet reclame proberen te creëren en bespreken op een Telecom Forum is dan niet gewenst ?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

u doet maar ahrand... en wat is het volgende? Dat tv-overal niet overal is? Dat bhaalu niet wat, wanneer en waar het wil is? Dat base even leuk belt als proximus?

Als je zelf eerlijk bent, weet je dat dit zinloze discussies maakt...
de koe zegt boe
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Die topics worden absoluut door andere mensen op dit forum aangehaald (ikzelf heb namelijk geen tv-overal, bhaalu of base, dus ik kan daar niet over meepraten) maken die dan volgens jou allemaal zinloze discussies ?

Volgens mij begint of staat daar alles mee : je hebt een nood aan een service/product, op basis van de reclame die ze maken koop je het.
Maar je doet maar Bambipower..., als je denkt dat iedereen die niet door die reclame kan zien, zeurt en zinloos bezig is, dan hoeft dit forum inderdaad niet te bestaan en kunnen hier alleen geeks terecht die praten over gedetailleerde product specificaties.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ahrand schreef:op basis van de reclame die ze maken koop je het.
Ik vrees dat je dan nog veel teleurstellingen gaat oplopen... een product schaf je aan op basis van de specificaties (niet door wat leuke reclames mooi voorstellen) !
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

ahrand schreef:Nogmaals, met risico voor zeur versleten te worden: dat heb ik allemaal al eens gepost,
hier de referenties :

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p550484
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p550616

Dit is reclame van Telenet zelf, op hun website over hun Whop product.
Lees mijn posts eens een keer volledig (niet selectief) aub voor je mijn woorden begint te verdraaien...
Kerel, serieus... Zoals r2504 hier al talloze keren heeft gezegd: die reclame slaat enkel op de snelheid, zo staat het er ook letterlijk in. In uw eerste "referentie" staat het woord snelheid 5 keer in. Heb je nu nog niet door dat dit enkel over de snelheid gaat en niet het volume? Of betekent het woord snelheid iets anders in uw woordenboek?

Akkoord, over het volume wordt met geen woord gerept in die reclame en dat kan misleidend zijn voor iemand die er niks van kent, maar er staan ook geen leugens in (behalve dan het stukje over snelheidsverlies, maar het is maar hoe je dat interpreteert).
ahrand schreef:Volgens mij begint of staat daar alles mee : je hebt een nood aan een service/product, op basis van de reclame die ze maken koop je het.
Goed dom als je een product koopt enkel op basis van reclame. Je hebt nood aan een service/product, dus je koopt het product dat het dichtste aanleunt tegen de specificaties die je nodig hebt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

gm123, veel mensen weten niet eens dat ze een limiet hebben, tot ze ineens mailtjes krijgen en op smallband staan.

Trouwens, je spreekt jezelf tegen in hetzelfde bericht. Zal je zelf ook wel doorhebben zeker? :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hoewel het inderdaad over snelheid gaat, is dit toch wel misleidend voor de doorsnee klant.

Reclame maken dat je "onbezorgd overal in huis met 5 personen gelijktijdig TV kan kijken", maar er niet bij vertellen dat dit plezier maar van korte duur is (tot je maandvolume op is), is toch niet OK.
Hierin volg ik ahrand ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Daar ben ik het mee eens, maar, en sorry dat ik het zeg, als je enkel en alleen de reclame leest vooraleer je een product koopt ben je oerdom.

Het woord "Downloadlimiet" staat klaar en duidelijk op de webpagina van Whop. Je hoeft geen technisch genie te zijn om te snappen wat dat wil zeggen, dus afkomen dat je niet weet dat je een limiet hebt is gewoon je eigen schuld. Eens je dan door hebt dat die 100GB niet genoeg is voor jou gezin vind ik het ook niet meer dan normaal dat je upgrade naar een hogere formule, zo werkt het toch met álles in het leven?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Njah...Als je een Lambo koopt als wagen gaat de verkoper ook zeggen dat je de snelste wagen hebt, maar gaat hij dood zwijgen over je verbruik. En bij een doorsnee gezinswagen gaan ze allemaal spreken over het verbruik.

De vraag die de consument zich in dat geval moet stellen is : wil ik zo snel mogelijk in t zuiden van Frankrijk staan...of zo zuinig mogelijk...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

philippe_d schreef:Hoewel het inderdaad over snelheid gaat, is dit toch wel misleidend voor de doorsnee klant.

Reclame maken dat je "onbezorgd overal in huis met 5 personen gelijktijdig TV kan kijken", maar er niet bij vertellen dat dit plezier maar van korte duur is (tot je maandvolume op is), is toch niet OK.
Hierin volg ik ahrand ...
U heeft overschot van gelijk, iemand die dit Forum al een tijd volgt,zal ook wel al weten dat Telenet dikwijls al vgl is met een Ferrari met 10 Liter benzine in de tank.Ik kan mij ook niet van de indruk ontdoen dat Telenet zijn snelheid danig opdrijft,om op die manier vlugger door het volume van 100 gb te zitten,en het reklame filmpje met 5 gelijktijdig TV,helpt daar ook wel wat bij.Het enige wat Telenet eigenlijk wil,is de klant(met zachte dwang)begeleiden naar hun topabbo (Whoppaa),de druk van kinderen,die van alles horen en zien bij vriendjes(en op reklamespots!!!) moet bij de auders groot zijn.
Telenet heeft trouwens een traditie in het misleiden van klanten,tot over een jaar werd zelfs de kabelprijs niet duidelijk vermeld in het abbo,dus dat kon ook wel tellen.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Bwa, internetsnelheid opdrijven om door de limiet te blazen? Basic Internet is nu toch al een lange tijd 30Mbps. De snelheid opdrijven is vooral een marketingzet om het verschil tussen hen enerzijds en de concurrentie (VDSL2+) enorm te doen lijken. Met die limiet lopen ze in de reclame niet te koop behalve de uitspraak die hier ook al aan bod is gekomen. Let op, voor de meesten is dit ruimschoots voldoende.

Zelf wil ik ook een hogere limiet of afschaffing ervan zien en ik wil er gerust meer voor betalen, maar met de huidige productenkeuze is dat niet aan de orde. Als een pakket wil met digitale tv + internet dan kan dat al niet, want bestaat niet (ook voor gebeld). Als je dan zegt dat de limiet niet voldoende is dan moet je maar meteen Whoppa nemen "Tussen ons meneer, als je Internet 120 + digitale tv neemt dan betaal je 91 euro, Whoppa kost maar 73 euro en je krijgt er gratis telefonie bij". Neen, dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon een abonnement met een hoger limiet zonder dat ik daarvoor zoveel geld kwijt ben. Geef mij een 2P voor 46 euro met internet + digitale tv en die rare limiet van Internet 120 en ik ben content.

Mja, de overstap naar Scarlet (Belgacom) is al aan de gang, maar dat loopt ook niet van een leien dakje. Een mens zou uit miserie gewoon kiezen voor het compleet overpriced Whoppa voor het gemak.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Telenet moet gewoon terug een product maken wat +- 47 euro kost, en een FUP heeft, zoals destijds hun fibernet, met een normale surfsnelheid.
Voor 20 euro meer tov een basic product kunnen ze toch een FUP erbij doen ?

BGC kan het wel voor 10 euro:

https://userbase.be/nieuws/telecom/302- ... n-favorite


Waarom telenet dan niet ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

ub4b schreef:Telenet moet gewoon terug een product maken wat +- 47 euro kost, en een FUP heeft, zoals destijds hun fibernet, met een normale surfsnelheid.
Voor 20 euro meer tov een basic product kunnen ze toch een FUP erbij doen ?

BGC kan het wel voor 10 euro:

https://userbase.be/nieuws/telecom/302- ... n-favorite


Waarom telenet dan niet ?
Ongelimiteerd volume is nu 7.5 euro de maand bij belgacom.

Voor 20 euro meer kunnen ze zeker een FUP erbij doen, maar waarom zouden ze? Ze verliezen er denk ik geen klanten door, door het niet te doen en ze zouden minder verdienen dan aan whoppa.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Nu verdienen ze nog minder, want ik neem een basic internet af ....
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ub4b, je vertelt precies wat ik hier ook al elke keer aangehaald heb.. Ik stap niet over want ik krijg enkel meer snelheid, maar de limiet zou niet hoger zijn, en om nu 50% meer te betalen om dingen te krijgen die ik niet nodig heb (telefonie) en 160 Mbit download vind ik gewoon absurd.

Als Telenet een echt midden abo zou hebben met een deftige limiet zou ik meteen overstappen als dat pakweg 14 euro extra kost. Het prijsverschil dus tussen een Whop en basic internet + tv.

Telenet heeft ook de prijzen van losse producten zo hard opgedreven dat je wordt gedwongen om een 3p te nemen. Wat ze zeggen aan de telefoon van 'je krijgt er gratis telefonie bij" is gewoon onzin, vroeger kon je bvb een 2p shake nemen en had je de korting van geen telefonie te hebben.
Laatst gewijzigd door ubremoved_22196 08 jun 2014, 00:00, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Telenet speelt het spel zeer vies, enerzijds beloven ze dat de FUP 2x zo hoog geworden is:

http://tweakers.net/nieuws/94875/telene ... optie.html

maar het abbo van 47 euro kan je niet meer krijgen en je moet dus bijna 2x zoveel uitgeven om iets met FUP te krijgen.

TELENET dit is puur consumentenbedrog ..... Charlotte that ....
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik deel deze mening volledig! Gelukkig heb ik nog een gewone (betaalbare) fibernet met fup die je tegenwoordig spijtig genoeg niet meer kan krijgen. Download is meer dan OK. Upload mag gerust hoger, maar ik heb toch af en toe meer dan 100gb nodig...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Flying schreef:
Mja, de overstap naar Scarlet (Belgacom) is al aan de gang, maar dat loopt ook niet van een leien dakje. Een mens zou uit miserie gewoon kiezen voor het compleet overpriced Whoppa voor het gemak.
Tja,van provider veranderen (vooral v/e kabel naar VDSL) gaat niet altijd zo vlot moet ik toegeven,dat heb ik ook ondervonden.Het einige waar je als consument moet opletten is dat je je vorige provider (Telenet in Uw geval) niet te vlug opzegt,wacht gewoon af totdat Scarlet/belgacom alles in orde gebracht heeft (bekijk,en test alles eens),en stuur dan een aangetekend schrijven naar Telenet.Op die manier moet je jezelf niet teveel opjagen,en tenslotte komt alles wel goed,je moet ook weten dat Scarlet niet zoveel techniekers heeft (enkele jaren geleden waren er dat een acht pers.).De Scarlet prijs maakt daarna zeer veel goed.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Zeg dat wel.
+-50€ per maand (scarlet trio, incl extra decoder + vebruiken)
Zou vanaf deze maand 45€ moeten zijn. (2e hands decoder ipv huurdecoder)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

fluppie schreef:
Flying schreef:
Mja, de overstap naar Scarlet (Belgacom) is al aan de gang, maar dat loopt ook niet van een leien dakje. Een mens zou uit miserie gewoon kiezen voor het compleet overpriced Whoppa voor het gemak.
Tja,van provider veranderen (vooral v/e kabel naar VDSL) gaat niet altijd zo vlot moet ik toegeven,dat heb ik ook ondervonden.Het einige waar je als consument moet opletten is dat je je vorige provider (Telenet in Uw geval) niet te vlug opzegt,wacht gewoon af totdat Scarlet/belgacom alles in orde gebracht heeft (bekijk,en test alles eens),en stuur dan een aangetekend schrijven naar Telenet.Op die manier moet je jezelf niet teveel opjagen,en tenslotte komt alles wel goed,je moet ook weten dat Scarlet niet zoveel techniekers heeft (enkele jaren geleden waren er dat een acht pers.).De Scarlet prijs maakt daarna zeer veel goed.
Aanvullend hierop; het is niet langer nodig om opzeg te doen bij Telenet via aangetekend schrijven. Tegenwoordig kun je gewoon bellen (best voor datum van nieuwe factuur) en daar opzeggen. De opzeg gaat dan in vanaf de datum waarop normaliter een nieuwe factuur moest volgen.
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Mini off-topic: onderhoudswerken aan Telemeter tot morgen 20u00. Kunnen we met relatieve zekerheid overgaan tot de conclusie dat het de komende 24u downloadfest is?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Dat is een gok dat je zal moeten nemen. Soms wel soms niet :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Nr10 schreef:Mini off-topic: onderhoudswerken aan Telemeter tot morgen 20u00. Kunnen we met relatieve zekerheid overgaan tot de conclusie dat het de komende 24u downloadfest is?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Zat op 98 %. Had mijn downloads opgespaard, sedert gisterenavond aan het downloaden, heb al 70 gig binnen. Nog 10 uur te gaan .., zal nog 80 g worden. De dochter luistert ook graag podcasts in de examens, is ze nu ook aan het binnennemen (20 g)..

Jammer eigenlijk dat het altijd zo moet gaan bij Telenet... Nu, van mij krijgen ze gegarandeerd geen cent extra, doe het al
jaren zo en zelf ben je ook niks gegund van hen :twisted:

Vanaf morgen dan waarschijnlijk nog 10 dagen smalband te gaan... nu, dan laten we de pc mooi uit, is toch zomer
en heb nog veel werk buiten :-D

Wat een klantvriendelijke provider toch !
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Whop van 100GB naar 150GB,
nog nooit zo snel gehoor gehad van een provider via een forum :banana:

Er zal dan toch vraag naar zijn geweest ...
Zoals ik dacht zijn er wel meer "gemiddelde gezinnen" (want gemiddeld abonnement)
in mijn situatie die problemen hebben om onder de maandelijkse 100GB limiet te blijven.

In tegenstelling tot wat veel mensen op dit forum vinden ... geeft Telenet me gelijk.
(of misschien vinden ze nu dat Telenet degene is die "zeurt" en/of "oerdom" is :roll: ? )
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

kaarsenbril schreef:
Nr10 schreef:Mini off-topic: onderhoudswerken aan Telemeter tot morgen 20u00. Kunnen we met relatieve zekerheid overgaan tot de conclusie dat het de komende 24u downloadfest is?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Zat op 98 %. Had mijn downloads opgespaard, sedert gisterenavond aan het downloaden, heb al 70 gig binnen. Nog 10 uur te gaan .., zal nog 80 g worden. De dochter luistert ook graag podcasts in de examens, is ze nu ook aan het binnennemen (20 g)..

Jammer eigenlijk dat het altijd zo moet gaan bij Telenet... Nu, van mij krijgen ze gegarandeerd geen cent extra, doe het al
jaren zo en zelf ben je ook niks gegund van hen :twisted:

Vanaf morgen dan waarschijnlijk nog 10 dagen smalband te gaan... nu, dan laten we de pc mooi uit, is toch zomer
en heb nog veel werk buiten :-D

Wat een klantvriendelijke provider toch !
Het feit dat dit nodig is anno 2014 geeft toch aan dat het belgisch internet landschap niet echt gezond is.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Dit is natuurlijk niet nodig. Deze gebruiker gebruikt gewoon een 'zwakheid' in het achterliggend systeem om meer te verbruiken dan waarvoor hij betaalt. Dat mag natuurlijk, maar is niet nodig.

Je kan ook kiezen voor een passend abonnement, zo hoef je dit soort toeren niet uit te halen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AndRo555 schreef:Het feit dat dit nodig is anno 2014 geeft toch aan dat het belgisch internet landschap niet echt gezond is.
Het feit dat een Basic abonnement een basis volume geeft lijkt me niet meer dan normaal... niet iedereen heeft de behoefte aan volume (ook al willen sommige dat hier maar al te graag geloven). Er zijn zelfs genoeg klanten die een gans jaar toekomen met het volume van één maand Basic internet !

Je hebt trouwens nog altijd de keuze over te stappen naar een provider die je (tot) 70 Mbps belooft en waarvan je er vaak amper 15 van krijgt (maar wel voor dezelfde prijs).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik zou liever op 15Mbps zitten, dan dat ik op voorhand moet gaan downloaden omdat ik weet dat er een smallband periode aankomt. Wat een gesukkel...
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dan moet je daar voor kiezen... ik hoef niets te plannen wat ik kom prima toe.

Ieder zijn keuze dus... en die is er in Belgie (tenzij je snel en veel volume wil, maar ook dat is er voor z'n prijs).
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

r2504 schreef:
AndRo555 schreef:Het feit dat dit nodig is anno 2014 geeft toch aan dat het belgisch internet landschap niet echt gezond is.
Het feit dat een Basic abonnement een basis volume geeft lijkt me niet meer dan normaal... niet iedereen heeft de behoefte aan volume (ook al willen sommige dat hier maar al te graag geloven). Er zijn zelfs genoeg klanten die een gans jaar toekomen met het volume van één maand Basic internet !

Je hebt trouwens nog altijd de keuze over te stappen naar een provider die je (tot) 70 Mbps belooft en waarvan je er vaak amper 15 van krijgt (maar wel voor dezelfde prijs).
Ik weet niet wat voor limieten er op andere nutsvoorzieningen die bij jouw thuis in een buis toekomen. Ze zouden het water eens moeten afsluiten naar druppelsnelheid als je meer dan xxx m3 gebruikt. Echt normaal is het hebben van een limiet op vast internet niet meer. Deze tijd geven heel veel providers over heel de wereld unlimited of fup die zeer extreem verbruik (5TB+, servergebruik) limiteren.

De vraag zou van het begin al moeten zijn waarom er limieten zijn, niet dat er mensen zijn die occasioneel het internet gebruiken en dan toevallig met een limiet ook zouden toekomen. Wat is er mis met concurreren op snelheid?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”