Belgacom moet limiet opzeggen anders...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

FunkStar schreef:We zullen hem moeten PM'en misschien wil hollebollegijs juist via PM wel spreken :wink:


Dat gaan we dus niet doen ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

losstaand van dit alles.
Ik beheer remote enkele routers die op een belgacom skynet lijn zitten.
Sinds gisteren kan ik die dingen remote niet meer benaderen. Alle poorten lijken dicht te staan voor de buitenwereld.
Heeft dit iets met deze hacker te maken? Heeft bgc alles dichtgezet vanaf de buitenwereld? Dit is verdorie knap vervelend!
snmp poll lukt niet meer (on any port), ping lukt niet meer, remote access lukt niet meer, enz
Dit is misschien wel een manier om die hacker te stoppen, maar het bezorgt mij wel koppijn!
Kan iemand bevestigen dat alles effectief dichtgegooid is op bepaalde bras'n?

Mvg
T.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Trivial, die kans is heel groot en is waarschijnlijk zelfs het geval ja...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ik hoop van niet, het laatste waar we op zitten te wachten is een poortblock zoals Telenet...
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

meon schreef:Trivial, die kans is heel groot en is waarschijnlijk zelfs het geval ja...


Komaan da's geen werk.
Dwz dat niemand met een skynet abonnement nog een service kan draaien die remote toegankelijk moet zijn.
Ik wil ssh'n nr een fileserver van ons die achter een reguliere skynet go staat.
Ik wil ook online onze bewakingscamera's bekijken welke via een skynet go aan het internet hangen, enz.
Al deze dingen zijn momenteel gewoon onmogelijk. Ik weet verdomme niet eens of de router up is.

Ik begrijp best dat ze 80 en 443 (evt tijdelijk) dichthouden om hun problemen op te lossen tot er een nieuwe firmware op die modems staat, maar ze mogen wel niet iedereen gijzelen. Alles wat wij doen, doen we trouwens op non-standard ports (>1024), welke voor hen nooit een issue geweest zijn mbt security.
De huidige poortblock is veel erger dan telenet, telenet blokkeert de meeste <1024, ik heb de indruk dat bgc momenteel alles dichthoud.
Als iemand een poort weet die wel open staat, gelieve mij evt een PM te sturen zodat ik voor onze getroffen klanten toch een voorlopige oplossing kan bieden.

Mvg
T.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Ok, ik kreeg volgende info.
volgende poorten staan dicht vanaf gisteren : 23,80,443 .
u kan deze terug vanaf volgende week open zetten via de e-service na aanvaarden van de nodige risico voorwaarden.


Ik heb echter een host waar ik nog steeds aankan via poort 443, 161, maar niet meer via een poort >8000.
En een andere host kan ik totaal niet meer aan, niet op 443, niet op een hogere poort, geen snmp op p161, alles potdicht :-(
@Belgacom, please check your config! :wink:
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Na het aanvaarden van de nodige risico voorwaarden... Wat een manier om hun in te dekken... :???:
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Jelly schreef:Na het aanvaarden van de nodige risico voorwaarden... Wat een manier om hun in te dekken... :???:

Haha, dat is wel een verrassing! We gaan het probleem niet oplossen maar de verantwoordelijkheid ervoor gewoon afschuiven op de gebruiker! Hallooooooooooo?????????????
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat men poort 23 dicht gezet heeft verbaast me niet echt. Blijkbaar is de kans enorm groot dat de exploit gewoon via telnet werkt.

Is er trouwens iemand met een Sagem modem bij dommel die hem niet in bridged heeft staan? Ik zoek namelijk iemand om een proof of concept te doen. (PM even)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Straf. Die volledige poortblock zal toch wel serieus wat problemen gaan geven. Ik denk aan online gamers (bv xbox live), vpn verbindingen, msn file transfers, skype video, etc... Als dat de beste reactie daar bij belgacom is. En dan nog de verantwoordelijkheid voor hun brakke brol op de gebruiker willen pushen... Amai nog niet, echt een bende prutsers daar :roll:
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Jelly schreef:Na het aanvaarden van de nodige risico voorwaarden... Wat een manier om hun in te dekken... :???:


Tja, 't is gelijk je 't bekijkt. Ik heb liever dit dan een definitieve port block zoals telenet doet.
Nu heb je tenminste nog een keuze tot er een definitieve oplossing komt.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Trivial schreef:Ok, ik kreeg volgende info.
volgende poorten staan dicht vanaf gisteren : 23,80,443 .
u kan deze terug vanaf volgende week open zetten via de e-service na aanvaarden van de nodige risico voorwaarden.


Ik heb echter een host waar ik nog steeds aankan via poort 443, 161, maar niet meer via een poort >8000.
En een andere host kan ik totaal niet meer aan, niet op 443, niet op een hogere poort, geen snmp op p161, alles potdicht :-(
@Belgacom, please check your config! :wink:



Mhm wat met scarlet users met de BBOX 2? Die hebben totaal geen toegang tot e-service of zou dit al direct ondersteund worden door mijn.scarlet.be?


Hopelijk blijven voor scarlet user de poorten gewoon open, of straks zit ik hier met een BBOX 2 met gesloten poorten en kan ik ze niet terug openzetten.
Afbeelding
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag allemaal,

Op deze pagina vind je meer informatie over welke poorten gesloten zijn:

http://tinyurl.com/closedports

Indien je problemen ondervindt met applicaties door de blokkering van inkomend verkeer op deze poorten, zijn er twee mogelijkheden:

1) Je kan je applicaties op een andere poort configureren
2) Er kan de mogelijkheid gegeven worden om de poorten terug te openen voor inkomend verkeer. Dit kan enkel gebeuren met expliciete toestemming en op eigen risico.

Bel daarvoor naar 080022700 optie 1.

Vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Eva_van_Belgacom schreef:1) Je kan je applicaties op een andere poort configureren
2) Er kan de mogelijkheid gegeven worden om de poorten terug te openen voor inkomend verkeer. Dit kan enkel gebeuren met expliciete toestemming en op eigen risico.

Bel daarvoor naar 080022700 optie 1.

Goede oplossing. (of eventueel via webpannel)
Heb me wel eens afgevraagd waarom dit niet standaard gedaan word, ook bij andere providers.
Hou de hele reut gesloten (behalve enkele noodzakelijke poorten) tot de gebruiker gewenste poorten zelf opent, scheelt een hoop narigheid.

Maar in dit geval is de aanleiding kwalijk, zo'n modem/router moet braakveilig zijn.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Belgacom dekt zich wel in: ik moet een document, dat ik toegestuurd krijg ondertekend terugsturen, waarin ik verklaar kennis en verantwoordelijkheid te nemen van het openen van die poorten.

Al bij al: toch netjes dat de mogelijkheid bestaat; en als het betekent dat het Internet er veiliger op wordt heb ik er geen problemen mee.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Heeft die poortblock ook iets te maken met de B-Box2 routers of is dit gewoon toeval? Beetje raar dat ftp en ssh dan niet geblokkeerd wordt.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

meon schreef:Belgacom dekt zich wel in: ik moet een document, dat ik toegestuurd krijg ondertekend terugsturen, waarin ik verklaar kennis en verantwoordelijkheid te nemen van het openen van die poorten.

Al bij al: toch netjes dat de mogelijkheid bestaat; en als het betekent dat het Internet er veiliger op wordt heb ik er geen problemen mee.

Wat ik nie begrijp is toen wij een contract tekenden bij de aansluiting waren die poorten open en toen was er geen probleem
Nu zouden we moeten tekenen dus met andere woorden dit is een wijziging van de gemaakte afspraken
Had Belgacom nie zo'n manier gehad om steeds zelf hun modems te kunnen beheren op afstand dan was dit nooit mogelijk geweest
Door hun eigen dom gedoe hebben ze dit mogelijk gemaakt en nu moet de klant er voor opdraaien
Men kan toch nie beweren dat die B-Box2 echt een goeie modem is en zeker nie de software die erop staat
Waar is Belgacom mee bezig???
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

selder schreef:Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?


Mooi dat je ze alvast terug kan laten open zetten... bij Telenet staan ze voor eeuwig en altijd dicht :evil:
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

r2504 schreef:
selder schreef:Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?


Mooi dat je ze alvast terug kan laten open zetten... bij Telenet staan ze voor eeuwig en altijd dicht :evil:


telenet sluit je wereld :)
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

En "Belgacom neemt je (geld) mee". :P
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Haha dat zeg ik ook altijd als iemand die reclame spot bekijkt :lol:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

En Vendetta, waar blijft ge nu ? 't is precies gedaan met je spelletjes 8)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Nog FF wachten tot 30 november he :wink:
Ceulemans
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:19

Hiermee bezorgt Belgacom firma's die gebruik maken van portforwarding naar poort 80 flink wat werk !!!
Wij hebben zo een paar honderd systemen voor camerabewaking staan, bij Belgacom internet voor 99% geconfigureerd op poort 80.
Gezien de te verwachten stormloop aan oproepen, zijn wij nu nog meer op zoek naar een gemotiveerde medewerk om ons team te versterken.
Geïnteresseerden kunnen reageren via mail naar [email protected]
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

r2504 schreef:
selder schreef:Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?


Mooi dat je ze alvast terug kan laten open zetten... bij Telenet staan ze voor eeuwig en altijd dicht :evil:


Bij Belgacom binnenkort ook volgens deze mailing: http://tweakers.net/ext/f/WB5cv06jv2UJU ... Y/full.jpg
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

khsw schreef:
r2504 schreef:
selder schreef:Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?


Mooi dat je ze alvast terug kan laten open zetten... bij Telenet staan ze voor eeuwig en altijd dicht :evil:


Bij Belgacom binnenkort ook volgens deze mailing: http://tweakers.net/ext/f/WB5cv06jv2UJU ... Y/full.jpg


Op termijn willen ze die sluiten, maar hopelijk is dat nog verre toekomst muziek! :(
Afbeelding
super_ape
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2009, 10:37

En zo draaien de klanten dus op voor de brakke beveiliging van hun modems. Kunnen ze nu echt niks beter bedenken?
En als je die poorten toch wil gebruiken voor alledaagse toepassingen hebben ze het lef om de verantwoordelijkheid op de klant af te schuiven.
De arrogantie van de woordvoerder zegt al genoeg:
"Ze gebruiken het toch niet, dus het is niet relevant", zegt hij. "Wíj bepalen wat we met onze diensten doen."
Ze perken de mogelijkheden van internetgebruik in, gaan ze de prijzen ook inperken?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Op dit moment staan ze bij mij nog openen (ook in eServices) heb daar zelf niet moeten aan veranderen.

Het enige en waarschijnlijk laatste voordeel van Belagacom was net die open poorten in vergelijking met Telenet... En dat zullen ze van mij ook mogen horen de dag dat ze dichtstaan en ik naar de klantendienst bel...
Weet iemand of je daardoor volgens de algemene voorwaarden uw contract kan laten verbreken?

Stel je zo'n situatie maar eens in't echt voor.
De weg is in slechte staat en wordt volledig afgesloten. "Maar meneer, da's niet erg, er zijn toch maar een handvol die deze gebruiken." :x
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

TomG schreef:Op dit moment staan ze bij mij nog openen (ook in eServices) heb daar zelf niet moeten aan veranderen.

Het enige en waarschijnlijk laatste voordeel van Belagacom was net die open poorten in vergelijking met Telenet... En dat zullen ze van mij ook mogen horen de dag dat ze dichtstaan en ik naar de klantendienst bel...
Weet iemand of je daardoor volgens de algemene voorwaarden uw contract kan laten verbreken?

Stel je zo'n situatie maar eens in't echt voor.
De weg is in slechte staat en wordt volledig afgesloten. "Maar meneer, da's niet erg, er zijn toch maar een handvol die deze gebruiken." :x

Tuurlijk kan je je contract hierdoor verbreken. Is een eenzijdige wijziging in het contract.

Wat ook grappig is.
Dit is voor uw eigen veiligheid!
Precies of een hacker kan zijn trojan niet op poort 4000 laten lopen ipv 80 etc.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

TomG schreef:Weet iemand of je daardoor volgens de algemene voorwaarden uw contract kan laten verbreken?

Neen, tenzij je een zeer goede reden hebt en ik spreek uit ervaring.

Toen Belgacom jaren geleden poort 25 afsloot konden wij onze mailservers niet meer gebruiken.
Wij hebben toen onmiddellijk geprotesteerd maar kregen te horen dat Belgacom volgens de algemene voorwaarden dit recht had (ze mogen/moeten hun netwerk beheren zoals een goed huisvader) en dit werd ook bevestigd door de ombudsman.

Echter wij waren op aanraden van Belgacom overgeschakeld van een combinatie van leased lines naar een combinatie van SDSL en ADSL verbindingen.
Dus hadden ze ons producten/diensten aanbevolen die na een paar maand niet meer deden waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren.
We hebben dit voorgelegd aan de ombudsdienst en gevraagd om poort 25 te openen maar dat is niet gelukt.
Omdat we zaak voor de rechter dreigden te brengen heeft Belgacom uiteindelijk een zeer ruime schadevergoeding betaald.

Ik ben ondertussen geen Belgacom klant meer maar ik citeer even uit het verslag van de ombudsdienst.
Artikel 8, punt 1 van de Algemene Voorwaarden: " Indien de exploitatie- of organisatievoorwaarden van het Netwerk het vereisen, kan Belgacom de technische kenmerken van de Dienst eenzijdig wijzigen."
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Poort 25 kan je natuurlijk toch niet met HTTP vergelijken in de zin van het netwerk beheren als een goeie huisvader.

Ironisch genoeg zijn die eenzijdige aanpassingen het gevolg van de laksheid om de modems een nieuwere firmware te geven...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb SSH op poort 443 draaien (als tunnel) en benader m'n files van thuis over 80. Dat zijn de enige poorten die vanuit het werk via de proxy benaderbaar zijn. Al de rest is firewalled. Als ze de poorten dus definitief sluiten ben ik ook weg bij Belgacom, want dan kan ik niet meer aan m'n pc thuis...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

TomG schreef:Poort 25 kan je natuurlijk toch niet met HTTP vergelijken in de zin van het netwerk beheren als een goeie huisvader.

Ironisch genoeg zijn die eenzijdige aanpassingen het gevolg van de laksheid om de modems een nieuwere firmware te geven...

Ik heb eens gezocht en artikel 8.1 is nog altijd van kracht in de Algemene Voorwaarden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rpr schreef:Wat ook grappig is. Dit is voor uw eigen veiligheid! Precies of een hacker kan zijn trojan niet op poort 4000 laten lopen ipv 80 etc.


Een hacker kan dat inderdaad, maar hij moet wel eerst op je PC binnen geraken... en dat kan vaak door mensen die onbewust een slecht onderhouden HTTP server hebben draaien op hun PC. In dat opzicht heb ik er dus ook geen probleem mee dat men bepaalde poorten standaard sluit, zolang je ze maar terug kan openzetten.

Uitspraken zoals "Ze gebruiken het toch niet, dus het is niet relevant" en "Wíj bepalen wat we met onze diensten doen." stuit mij alvast enorm tegen de borst. Het toont aan dat Belgacom niet het minste respect heeft voor de klant, dat er van service absoluut geen sprake is, en dat het enkel om de klant z'n centen gaat.

meon schreef:Ik heb SSH op poort 443 draaien (als tunnel) en benader m'n files van thuis over 80. Dat zijn de enige poorten die vanuit het werk via de proxy benaderbaar zijn. Al de rest is firewalled. Als ze de poorten dus definitief sluiten ben ik ook weg bij Belgacom, want dan kan ik niet meer aan m'n pc thuis...


Ik ken het gevoel (als Telenetter)... gelukkig staat op sommige plaatsen nog poort 8080 (al is dat dus alles behalve secure) en 8443 open. Ik was zelfs stilaan aan het overwegen om TN te verlaten net voor die reden, maar Belgacom valt hierbij dus ook al af :evil:

Astralon schreef:Ik heb eens gezocht en artikel 8.1 is nog altijd van kracht in de Algemene Voorwaarden.


Tja, daarmee kan je dus alle kanten uit... dan kan men morgen ook beslissen dat je enkel nog mag surfen en mailen. Het verbaast me een beetje dat je dit niet gewonnen hebt, uiteindelijk omvat het begrip "internet" alle poorten in beide richtingen (maakt men hierop uitzonderingen dan voldoet men in essentie niet meer aan het begrip "internet").
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Geldt dit ook voor de Office abonnementen ? (met zo'n Cisco ding)
Ik heb een SDSL waar ik nog aan kan via 443 en onze ADSL Office XXL schijnt het ook nog probleemloos te doen.
Floris Bakker for president!
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ceulemans schreef:Hiermee bezorgt Belgacom firma's die gebruik maken van portforwarding naar poort 80 flink wat werk !!!
Wij hebben zo een paar honderd systemen voor camerabewaking staan, bij Belgacom internet voor 99% geconfigureerd op poort 80.
Gezien de te verwachten stormloop aan oproepen, zijn wij nu nog meer op zoek naar een gemotiveerde medewerk om ons team te versterken.
Geïnteresseerden kunnen reageren via mail naar [email protected]

Ook mooi zeg camerabewaking DVR's of NVR's op poort 80 zetten, op de duizenden die ik geplaatst heb bij klanten is het in mij nooit opgekomen en ook niet bij professionele klanten. Om nog niet te spreken van het feit dat men dat forwarded op poort 80... Dus... Geen flink meerwerk te doen voor mij.
Nu ja, Ceulemans kan zo ook wat 'verplicht' onderhoud factureren aan z'n klanten :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

cavecat schreef:Geldt dit ook voor de Office abonnementen ? (met zo'n Cisco ding)
Ik heb een SDSL waar ik nog aan kan via 443 en onze ADSL Office XXL schijnt het ook nog probleemloos te doen.

Op Office en SDSL staat alles open, gelukkig maar :wink: .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ken schreef:Ook mooi zeg camerabewaking DVR's of NVR's op poort 80 zetten, op de duizenden die ik geplaatst heb bij klanten is het in mij nooit opgekomen en ook niet bij professionele klanten. Om nog niet te spreken van het feit dat men dat forwarded op poort 80.


Het is te zien hoe je het bekijkt... zoals ik al verschillende malen heb geschreven laten de meeste bedrijven en soms internet cafés enkel poort 80 en 443 toe om te surfen. Vanop dergelijke plaatsen kan je dus je camerabewaking niet raadplegen als je deze op één of andere exotische poort plaatst !
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

r2504 schreef:
Ken schreef:Ook mooi zeg camerabewaking DVR's of NVR's op poort 80 zetten, op de duizenden die ik geplaatst heb bij klanten is het in mij nooit opgekomen en ook niet bij professionele klanten. Om nog niet te spreken van het feit dat men dat forwarded op poort 80.


Het is te zien hoe je het bekijkt... zoals ik al verschillende malen heb geschreven laten de meeste bedrijven en soms internet cafés enkel poort 80 en 443 toe om te surfen. Vanop dergelijke plaatsen kan je dus je camerabewaking niet raadplegen als je deze op één of andere exotische poort plaatst !

Tot nu toe nog geen klachten gehad van klanten hieromtrent, en meesten hebben wel hun eigen laptop of smartphone mee om de beelden te bekijken op een andere locatie.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”