Dat gaan we dus niet doenFunkStar schreef:We zullen hem moeten PM'en misschien wil hollebollegijs juist via PM wel spreken
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Komaan da's geen werk.meon schreef:Trivial, die kans is heel groot en is waarschijnlijk zelfs het geval ja...
Ik heb echter een host waar ik nog steeds aankan via poort 443, 161, maar niet meer via een poort >8000.volgende poorten staan dicht vanaf gisteren : 23,80,443 .
u kan deze terug vanaf volgende week open zetten via de e-service na aanvaarden van de nodige risico voorwaarden.
Haha, dat is wel een verrassing! We gaan het probleem niet oplossen maar de verantwoordelijkheid ervoor gewoon afschuiven op de gebruiker! Hallooooooooooo?????????????Jelly schreef:Na het aanvaarden van de nodige risico voorwaarden... Wat een manier om hun in te dekken...
Tja, 't is gelijk je 't bekijkt. Ik heb liever dit dan een definitieve port block zoals telenet doet.Jelly schreef:Na het aanvaarden van de nodige risico voorwaarden... Wat een manier om hun in te dekken...
Trivial schreef:Ok, ik kreeg volgende info.Ik heb echter een host waar ik nog steeds aankan via poort 443, 161, maar niet meer via een poort >8000.volgende poorten staan dicht vanaf gisteren : 23,80,443 .
u kan deze terug vanaf volgende week open zetten via de e-service na aanvaarden van de nodige risico voorwaarden.
En een andere host kan ik totaal niet meer aan, niet op 443, niet op een hogere poort, geen snmp op p161, alles potdicht
@Belgacom, please check your config!
Goede oplossing. (of eventueel via webpannel)Eva_van_Belgacom schreef:1) Je kan je applicaties op een andere poort configureren
2) Er kan de mogelijkheid gegeven worden om de poorten terug te openen voor inkomend verkeer. Dit kan enkel gebeuren met expliciete toestemming en op eigen risico.
Bel daarvoor naar 080022700 optie 1.
Wat ik nie begrijp is toen wij een contract tekenden bij de aansluiting waren die poorten open en toen was er geen probleemmeon schreef:Belgacom dekt zich wel in: ik moet een document, dat ik toegestuurd krijg ondertekend terugsturen, waarin ik verklaar kennis en verantwoordelijkheid te nemen van het openen van die poorten.
Al bij al: toch netjes dat de mogelijkheid bestaat; en als het betekent dat het Internet er veiliger op wordt heb ik er geen problemen mee.
Mooi dat je ze alvast terug kan laten open zetten... bij Telenet staan ze voor eeuwig en altijd dichtselder schreef:Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?
telenet sluit je wereldr2504 schreef:Mooi dat je ze alvast terug kan laten open zetten... bij Telenet staan ze voor eeuwig en altijd dichtselder schreef:Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?
Bij Belgacom binnenkort ook volgens deze mailing: http://tweakers.net/ext/f/WB5cv06jv2UJU ... Y/full.jpgr2504 schreef:Mooi dat je ze alvast terug kan laten open zetten... bij Telenet staan ze voor eeuwig en altijd dichtselder schreef:Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?
Op termijn willen ze die sluiten, maar hopelijk is dat nog verre toekomst muziek!khsw schreef:Bij Belgacom binnenkort ook volgens deze mailing: http://tweakers.net/ext/f/WB5cv06jv2UJU ... Y/full.jpgr2504 schreef:Mooi dat je ze alvast terug kan laten open zetten... bij Telenet staan ze voor eeuwig en altijd dichtselder schreef:Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?
Tuurlijk kan je je contract hierdoor verbreken. Is een eenzijdige wijziging in het contract.TomG schreef:Op dit moment staan ze bij mij nog openen (ook in eServices) heb daar zelf niet moeten aan veranderen.
Het enige en waarschijnlijk laatste voordeel van Belagacom was net die open poorten in vergelijking met Telenet... En dat zullen ze van mij ook mogen horen de dag dat ze dichtstaan en ik naar de klantendienst bel...
Weet iemand of je daardoor volgens de algemene voorwaarden uw contract kan laten verbreken?
Stel je zo'n situatie maar eens in't echt voor.
De weg is in slechte staat en wordt volledig afgesloten. "Maar meneer, da's niet erg, er zijn toch maar een handvol die deze gebruiken."
Neen, tenzij je een zeer goede reden hebt en ik spreek uit ervaring.TomG schreef:Weet iemand of je daardoor volgens de algemene voorwaarden uw contract kan laten verbreken?
Ik heb eens gezocht en artikel 8.1 is nog altijd van kracht in de Algemene Voorwaarden.TomG schreef:Poort 25 kan je natuurlijk toch niet met HTTP vergelijken in de zin van het netwerk beheren als een goeie huisvader.
Ironisch genoeg zijn die eenzijdige aanpassingen het gevolg van de laksheid om de modems een nieuwere firmware te geven...
Een hacker kan dat inderdaad, maar hij moet wel eerst op je PC binnen geraken... en dat kan vaak door mensen die onbewust een slecht onderhouden HTTP server hebben draaien op hun PC. In dat opzicht heb ik er dus ook geen probleem mee dat men bepaalde poorten standaard sluit, zolang je ze maar terug kan openzetten.rpr schreef:Wat ook grappig is. Dit is voor uw eigen veiligheid! Precies of een hacker kan zijn trojan niet op poort 4000 laten lopen ipv 80 etc.
Ik ken het gevoel (als Telenetter)... gelukkig staat op sommige plaatsen nog poort 8080 (al is dat dus alles behalve secure) en 8443 open. Ik was zelfs stilaan aan het overwegen om TN te verlaten net voor die reden, maar Belgacom valt hierbij dus ook al afmeon schreef:Ik heb SSH op poort 443 draaien (als tunnel) en benader m'n files van thuis over 80. Dat zijn de enige poorten die vanuit het werk via de proxy benaderbaar zijn. Al de rest is firewalled. Als ze de poorten dus definitief sluiten ben ik ook weg bij Belgacom, want dan kan ik niet meer aan m'n pc thuis...
Tja, daarmee kan je dus alle kanten uit... dan kan men morgen ook beslissen dat je enkel nog mag surfen en mailen. Het verbaast me een beetje dat je dit niet gewonnen hebt, uiteindelijk omvat het begrip "internet" alle poorten in beide richtingen (maakt men hierop uitzonderingen dan voldoet men in essentie niet meer aan het begrip "internet").Astralon schreef:Ik heb eens gezocht en artikel 8.1 is nog altijd van kracht in de Algemene Voorwaarden.
Ook mooi zeg camerabewaking DVR's of NVR's op poort 80 zetten, op de duizenden die ik geplaatst heb bij klanten is het in mij nooit opgekomen en ook niet bij professionele klanten. Om nog niet te spreken van het feit dat men dat forwarded op poort 80... Dus... Geen flink meerwerk te doen voor mij.Ceulemans schreef:Hiermee bezorgt Belgacom firma's die gebruik maken van portforwarding naar poort 80 flink wat werk !!!
Wij hebben zo een paar honderd systemen voor camerabewaking staan, bij Belgacom internet voor 99% geconfigureerd op poort 80.
Gezien de te verwachten stormloop aan oproepen, zijn wij nu nog meer op zoek naar een gemotiveerde medewerk om ons team te versterken.
Geïnteresseerden kunnen reageren via mail naar [email protected]
Op Office en SDSL staat alles open, gelukkig maarcavecat schreef:Geldt dit ook voor de Office abonnementen ? (met zo'n Cisco ding)
Ik heb een SDSL waar ik nog aan kan via 443 en onze ADSL Office XXL schijnt het ook nog probleemloos te doen.
Het is te zien hoe je het bekijkt... zoals ik al verschillende malen heb geschreven laten de meeste bedrijven en soms internet cafés enkel poort 80 en 443 toe om te surfen. Vanop dergelijke plaatsen kan je dus je camerabewaking niet raadplegen als je deze op één of andere exotische poort plaatst !Ken schreef:Ook mooi zeg camerabewaking DVR's of NVR's op poort 80 zetten, op de duizenden die ik geplaatst heb bij klanten is het in mij nooit opgekomen en ook niet bij professionele klanten. Om nog niet te spreken van het feit dat men dat forwarded op poort 80.
Tot nu toe nog geen klachten gehad van klanten hieromtrent, en meesten hebben wel hun eigen laptop of smartphone mee om de beelden te bekijken op een andere locatie.r2504 schreef:Het is te zien hoe je het bekijkt... zoals ik al verschillende malen heb geschreven laten de meeste bedrijven en soms internet cafés enkel poort 80 en 443 toe om te surfen. Vanop dergelijke plaatsen kan je dus je camerabewaking niet raadplegen als je deze op één of andere exotische poort plaatst !Ken schreef:Ook mooi zeg camerabewaking DVR's of NVR's op poort 80 zetten, op de duizenden die ik geplaatst heb bij klanten is het in mij nooit opgekomen en ook niet bij professionele klanten. Om nog niet te spreken van het feit dat men dat forwarded op poort 80.