verhoging snelheid internet go en plus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Uzzi schreef:Dit is volgens mij weer een van de signalen dat de vrijmaking van het VDSL2 netwerk (toegang voor derde ISP's) niet lang meer op zich zal laten wachten.
:???: hoelang bestaat vdsl1 al niet? is nooit opengesteld aan derde isp's.

& er zijn nog steeds geen geruchten.

btw vdsl werkt toch ook gewoon met pppoe? (kwestie van niet veel te moeten aan te passen in mn pfsense router)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

silencer schreef: :???: hoelang bestaat vdsl1 al niet? is nooit opengesteld aan derde isp's.

& er zijn nog steeds geen geruchten.

btw vdsl werkt toch ook gewoon met pppoe? (kwestie van niet veel te moeten aan te passen in mn pfsense router)
Sinds 2004.
http://tweakers.net/nieuws/34900/belgac ... ieren.html
Silencer, er zijn geen geruchten, maar de zekerheid dat VDSL2 voor alternatieve providers er zal komen is er.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hola :eek: .. wa is me datte hier :!:
1 BelgacomTV SD-stream op en tegelijk aan het downen van de nieuwsgroepen aan net géén 2000KB/sec.
Alleen downen en géén TV op ... net géén 2100KB/sec

Ok, .. now were talking :mrgreen:
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 maa 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

Pfff... heb juist eens gebeld en ben weeral bij de gelukkige die géén VDSL2 upgrade kan krijgen :bang:

Dan maar wachten tot het hier bij mij verkrijgbaar is :-(
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
morro
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2008, 13:43

Mij hebben ze gezegt dat go en plus allemaal die verhoging krijgen adsl en vdsl2 maar dat kan nog ff duren omdat de centrale's moeten aangepast worden
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Neen, ook bestaande. Doorloop het topic even voor de speedtests. De mijne staat daar ook tussen en ben 4 jaar klant.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hola ... dan zit ik nu dus op 18Mbps ... leuk ... maar ik moet er wel bijzeggen dat eens er hier een HD-stream opstaat de snelheid wel wat naar beneden gaat. Met 2 streams al helemaal.
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

hoeveel gaat er af met een HD stream op?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Xplod schreef:Hola ... dan zit ik nu dus op 18Mbps ... leuk ... maar ik moet er wel bijzeggen dat eens er hier een HD-stream opstaat de snelheid wel wat naar beneden gaat. Met 2 streams al helemaal.
Da's door die sync van 20/25 Mbit, er blijft dus niet veel meer over.
Ik vermoed dat je in dit geval al een verlaging merkt met 1 SD stream op. Met een ADSL Go zal je dat hiermee nog niet merken, omdat er een cap op 12 Mbit is.

@ Stijn007,
Ongeveer 8 Mbit voor HD stream en 4 voor standard.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Het komt ong. overeen met een daling in downloadsnelheid van
- een kleine 1000KB/sec per HD-stream die je opzet
- en ong. een 400KB/sec per SD-stream

Ik zal het binnenkort eens uittesten en hier posten, nu effe geen tijd voor die dingen, moet sebiet de nacht op.
gobber
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 dec 2006, 17:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Zamba schreef:Vanaf volgende week wijzigingen bij belgacom betreffende internet go en plus.

Internet Go : Download : 12 Mbps - Upload : 1 Mbps

Internet Plus : Download : 18 Mbps - Upload : 1,2 Mbps

Prijzen blijven ongewijzigd uiteraard!
Je kan dus aangesloten worden op VDSL2 (indien technisch mogelijk) zonder Belgacom TV te moeten nemen.

Ik vind dat Belgacom goed bezig is de laatste tijd. Qua upload is dit een mooi aanbod en zowat het beste op de markt momenteel.

Gewoonweg goed nieuws vind ik.
goe bezig? wat ben je met 12mbit en 1mbit upload als je beperkt zit tot 25gb per maand om daarnra 5euro per 5gb bij te betalen

geef mij dan maar 10mbit en 100bg download , ben ik toch zeker tot einde van de maand(wil daarom niet zeggen dat ik elke maand
100gb dl, maar voel me toch beter)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

gobber schreef: goe bezig? wat ben je met 12mbit en 1mbit upload als je beperkt zit tot 25gb per maand om daarnra 5euro per 5gb bij te betalen

geef mij dan maar 10mbit en 100bg download , ben ik toch zeker tot einde van de maand(wil daarom niet zeggen dat ik elke maand
100gb dl, maar voel me toch beter)
Niet iedereen heeft behoefte aan een dergelijk volume natuurlijk. Het is jammer dat BGC geen betaalbaar alternatief heeft voor grote gebruikers, maar dat maakt volgens mij deel uit van hun marketingstrategie.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Results from http://www.speed.io
(Copied on 2009-03-28 01:45:15)
Download: 11587 Kbit/s
Upload : 969 kbit/s
Connects : 2537 conn/min
Ping: 19 ms


Zie eens hoe mooi :beerchug:
redgoblin83
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 maa 2009, 15:11

Hello,

Ik zou normaal ook deze verhoging moeten op merken maar niets van, ik had in september vorig jaar ook te horen gekregen dat ik enkel 4mbit zou hebben zolang ik geen belgacom tv zou hebben, de aanvraag naar adsl2 was wel uitgevoerd (toen nog die promotie).

Hier zijn nu mijn modem waardes :

Connection type: PPPoA
Encapsulation: LLC
VPI setting: 8
VCI setting: 35
MTU: 1500
DSL Modem synchronization:
Synchronized
Download speed: 4640 kbps
Upload speed: 512 kbps
Download margin: 14
Upload margin: 19
Download attenuation: 21 dB
Upload attenuation: 11 dB
Active modulation: ADSL_G.dmt
LOS errors: 0
Path mode: Fast Path

Is er hier iets slecht, ik ken er echt niets van.

En zou ik belgacom moeten contacteren betreffende mijn dl snelheid ?

ps: ik heb wel een adsl2 modem.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

redgoblin83 schreef:
ps: ik heb wel een adsl2 modem.
Deze topic gaat over het feit dat je , eerst betalend , normaal nu ? gratis (promo) , na kennisgeving aan belgacom EN indien je op VDSL2 kan + dan ook uiteraard een VDSL2 modem nodig hebt een snelheidsupgrade kan krijgen

Niet goed of vergeten te lezen ?
The eternal and true pessimist :D
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

Ik dacht staat dat dat hier zo al heel de tijd.
En werd toen wakker genoeg om me te realiseren welke dag het vandaag was. :bang:
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

StB schreef:Volgens mij zelfde tarieven dan nu het geval reeds was voor de speed optie te activeren:

- Bij nieuwe klanten wordt automatisch de speed optie geactiveerd.
- Bestaande internet GO klanten betalen 50 euro activatiekost en ontvangen gratis de BBOX2 vdsl2 modem.
- Bestaande internet PLUS klanten betalen geen activatiekost en ontvangen gratis de BBOX2 vdsl2 modem.

Speed optie zal daarentegen nu ook altijd beschikbaar zijn indien het vdsl2 netwerk operationeel is in uw straat.
Tot vorige week was de speed optie enkel beschikbaar op ADSL2+ technologie tot bepaalde afstand van telefooncentrale.
En ook beschikbaar op VDSL1,2 maar dan enkel in combinatie met belgacomtv. Zo kon het zijn dat speed optie niet beschikbaar was voor internet gebruikers wegens te ver van centrale voor ADSL2+ maar de speed optie in combinatie met belgacomtv dan weer wel mogelijk was.

Vermits een speed upgrade met technologie verandering technische aanpassing vereist aan uw lijn en de nieuwe modem gratis wordt gegeven is een activatiekost van 50 euro naar mijn mening aanvaardbaar.
Heb heel het topic gelezen maar het blijft toch niet erg duidelijk voor mij.

Ik heb een Internet Plus + BGCTV abonnement via VDSL sinds jaren (Aethra modem + gehuurde Tilgin decoder).
Kan ik dan (actueel) gratis overstappen naar VDSL2 + B-box2 modem + nieuwe HD-decoder + HD-uitzendingen?

Kan iemand mij een duidelijke uitleg geven i.v.m. de mogelijk te verwachte kosten?
Thanks!
ulixes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 sep 2002, 22:46
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

ivovdb schreef: Gisteren zijn ze koperpaar komen switchen bij me thuis, en tis in orde.
Wat houdt dat eigenlijk in?

We hebben hier nog altijd ADSL Go over een pstn-lijn (4,6 / 512 - geen belgacom TV)
VDSL2 is hier zeker beschikbaar (gechecked op de website + ik wist het al van een belgacomtechnicus).
Nu zou ik dus gewoon naar de belgacomwinkel willen gaan, daar vraag ik dan de omschakeling en in ruil voor een abo-verlenging met een jaar krijg ik ook gratis zo'n bbox2?

Waarom moet die technicus dan nog langskomen?

En kan ik die bbox2 dan meteen gaan gebruiken of moet ik wachten tot ik effectief op vdsl2 ben omgezet?
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

U koperpaar zal nog op de vdsl2 kaart in de kast gestoken moeten worden.
Dus de technieker zal zeker nog moeten langs komen onderandere om een vdsl splitter te komen plaatsen
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Xi schreef:Dus de technieker zal zeker nog moeten langs komen onderandere om een vdsl splitter te komen plaatsen
Hiervoor is toch geen technieker nodig? Steek je gewoon in je telefoonstekker en klaar.
Bij mijn overschakeling zeiden ze ook dat er een technieker ging langskomen, maar bleek dat dat niet nodig was en is hij niet geweest.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Of mss zit je momenteel op een retourpaar en moet de tech je op het rechtstreekse paar zetten
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

gm123 schreef:
Xi schreef:Dus de technieker zal zeker nog moeten langs komen onderandere om een vdsl splitter te komen plaatsen
Hiervoor is toch geen technieker nodig? Steek je gewoon in je telefoonstekker en klaar.
Bij mijn overschakeling zeiden ze ook dat er een technieker ging langskomen, maar bleek dat dat niet nodig was en is hij niet geweest.
Voor de splitter niet, maar er is wel technieker nodig om koperpaar aan te sluiten op de ROP, maar die hoeft dus niet bij jouw binnen
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Vandaag gebeld naar de klantendienst voor de upgrade, vrijdag levert Taxipost de modem en word ik op VDSL gezet.
Belgacom stijgt opnieuw in mijn achting als ze hun beloften waarmaken.
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 maa 2009, 17:16

'k zen is benieuwd wanneer de niet-belgacommers aan bod gaan komen :)
ulixes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 sep 2002, 22:46
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Vandaag naar de belgacomwinkel geweest, ze hadden niet meteen door waarover ik het had, maar uiteindelijk is het toch in orde gekomen. Ik heb de bbox2 gratis meegekregen en ging normaal binnenkort op vdsl2 worden overgezet. Blijkbaar bleef "de registratie" hangen op "in overleg", waardoor de man in de winkel me nog geen definitieve datum kon geven, maar goed. In de doos van de bbox zaten alle nodige splitters, dus ik denk niet dat er nog iemand bij me thuis moet langskomen? Momenteel werkt het internet in ieder geval goed ^^
Goofy
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb vorige zaterdag een mail gekregen van Belgacom met de vraag of ik wou bijtekenen voor een jaar, waarbij ik dan 2 maanden (dacht ik) gratis zou kirjgen.
Ik ben er op ingegaan.

Nu, dit betreft dus een nieuw jaarcontract en hoort er dus voor nieuwe klanten niet automatisch een snelheidsverhoging bij of moet ik daarvoor nog bellen?
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Die verlenging van je contract is een puur administratieve kwestie. Die snelheidsverhoging betekent een nieuwe modem (momenteel gratis) en een aanpassing in de centrale. Ik vrees dat je dus nog eens zal moeten bellen. :)
Laatst gewijzigd door Didymus 13 apr 2009, 02:49, in totaal 1 gewijzigd.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Hier hebben we die contractverlening aangeboden gekregen vlak na de omschakeling naar vdsl2. Waarschijnlijk kwestie van garantie om hun bbox terug te verdienen. Maar zoals hierboven vermeld hebben de 2 niet veel met elkaar te maken.
ulixes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 sep 2002, 22:46
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Nog geen uur nadat ik op VDSL2 was overgezet kreeg ik al een telefoontje met de vraag of we ons contract voor telefoon en internet met een jaar wouden verlengen. Op beide 1 maand gratis gekregen, mag best eens na al die jaren als trouwe klant...
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Het is weer van dat bij ons...

Vorige week gebeld voor een upgrade naar 18mbit (wij hebben een Plus abo). Dat was mogelijk en ging allemaal in orde komen. En ze gingen de modem opsturen. Deze week in de bus een brief waarin stond dat zo door technische redenen niet aan de aanvraag konden voldoen en dan een tweede brief (kan dit niet in 1 brief belgacom ? wat een verspilling) waarin stond dat de aanvraag tot omzetting op ADSL2+ werd stopgezet. Net hetzelfde als vorig jaar bij de upgrade naar 12mbit, eerst was het mogelijk en dan ineens weer niet meer.
Wat die technische reden is zeggen ze natuurlijk niet.
Als ik op de BTV website naar beschikbaarheid check dan is er op ons adres BTV met 2 HD streams mogelijk. Wat volgens mij op ADSL2+ of VDSL2 wijst ? (hoe weet je dat je VDSL2 kan krijgen?) Maar als ik dan op nummer check (wij hebben 2 nummers) dan is het op de ene lijn wel mogelijk om 2HD streams te krijgen maar op de lijn waar het internet op staat niet.
Die lijnen gaan toch niet naar een compleet verschillende centrale lopen ? Of wel ? Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat dit niet mogelijk zou zijn om op alle 2 de lijnen een snellere verbinding te krijgen als die op hetzelfde fysiek adres liggen.
Ik weet niet of overzetten op die andere lijn zomaar mogelijk is aangezien daar een alarmsysteem op staat.

Iemand een idee wat de reden hiervoor kan zijn ? En hoe geraak je op de technische helpdesk/dienst, gewoon vragen bij de gewone helpdesk?

Ik begin het redelijk beu te worden om 50-60 euro per maand te betalen voor 4,6mbit.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

powaq schreef:Als ik op de BTV website naar beschikbaarheid check dan is er op ons adres BTV met 2 HD streams mogelijk. Wat volgens mij op ADSL2+ of VDSL2 wijst ? (hoe weet je dat je VDSL2 kan krijgen?) Maar als ik dan op nummer check (wij hebben 2 nummers) dan is het op de ene lijn wel mogelijk om 2HD streams te krijgen maar op de lijn waar het internet op staat niet.
Die lijnen gaan toch niet naar een compleet verschillende centrale lopen ? Of wel ? Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat dit niet mogelijk zou zijn om op alle 2 de lijnen een snellere verbinding te krijgen als die op hetzelfde fysiek adres liggen.
Iemand een idee wat de reden hiervoor kan zijn ? En hoe geraak je op de technische helpdesk/dienst, gewoon vragen bij de gewone helpdesk?

Ik begin het redelijk beu te worden om 50-60 euro per maand te betalen voor 4,6mbit.
Als je belt naar de helpdesk en je zegt dat je ziet op de website dat het wel mogelijk is op uw andere lijn voor HD ( 0800 22800 ) als een lijnverandering niet kan of wel ... anders pech
Ik begin het redelijk beu te worden om 50-60 euro per maand te betalen voor 4,6mbit.
anders even denken aan een overstap ? voor die prijs heb je 12 of 20 Mbit bij telenet (internet+telefonie+DTV)
50€ (12Mbit)
http://telenet.be/1119/0/1/nl/thuis/sha ... shake.html
58€ (20Mbit)
http://telenet.be/1120/0/1/nl/thuis/sha ... an-58.html

Grts
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Patje schreef:
powaq schreef:Als ik op de BTV website naar beschikbaarheid check dan is er op ons adres BTV met 2 HD streams mogelijk. Wat volgens mij op ADSL2+ of VDSL2 wijst ? (hoe weet je dat je VDSL2 kan krijgen?) Maar als ik dan op nummer check (wij hebben 2 nummers) dan is het op de ene lijn wel mogelijk om 2HD streams te krijgen maar op de lijn waar het internet op staat niet.
Die lijnen gaan toch niet naar een compleet verschillende centrale lopen ? Of wel ? Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat dit niet mogelijk zou zijn om op alle 2 de lijnen een snellere verbinding te krijgen als die op hetzelfde fysiek adres liggen.
Iemand een idee wat de reden hiervoor kan zijn ? En hoe geraak je op de technische helpdesk/dienst, gewoon vragen bij de gewone helpdesk?

Ik begin het redelijk beu te worden om 50-60 euro per maand te betalen voor 4,6mbit.
Als je belt naar de helpdesk en je zegt dat je ziet op de website dat het wel mogelijk is op uw andere lijn voor HD ( 0800 22800 ) als een lijnverandering niet kan of wel ... anders pech
Ik begin het redelijk beu te worden om 50-60 euro per maand te betalen voor 4,6mbit.
anders even denken aan een overstap ? voor die prijs heb je 12 of 20 Mbit bij telenet (internet+telefonie+DTV)
50€ (12Mbit)
http://telenet.be/1119/0/1/nl/thuis/sha ... shake.html
58€ (20Mbit)
http://telenet.be/1120/0/1/nl/thuis/sha ... an-58.html

Grts
Ik heb vandaag nog eens gecheckt op de BTV website en wat blijkt ? Nu is het op de 2 lijnen mogelijk ! Ik ga direct eens bellen en mijn beklag doen.

Ik heb zeer zeker al gedacht om te switchen naar een Telenet shake met Turbonet en DTV (wij zitten in Indi gebied en dan zit er zo'n promotje op) maar ik kan er niet zo goed mee leven dat telenet bittorrent throttled. Maar als Belgacom mij niet kan bieden wat ze nu al 2 jaar beloven dan ga ik waarschijnlijk wel naar Telenet gaan.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Belgacom heeft mij bij mijn overschakeling van ADSL met vaste lijn naar VDSL2 zonder vaste lijn zonder internet gezet. Na wat gependel van een technieker tussen mijn appartement en de centrale is het toch opgelost geraakt.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Bon het is dan toch gelukt, die brieven klopte blijkbaar niet. Vandaag is de VDSL2 lijn geactiveerd. Maar nu haal ik wel de 18/1.2 niet. De downstream line rate bij Status is 21648kbps en de upstream 2848kbps. Maar als ik bij statistics ga kijken staat er downstream line rate: 16560 kbps, upstream line rate: 2048 kbps.

Ik haal 15xxx kbps down en rond de 900 up. Scheelt wel wat die upload. Enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn ?

Training margin is 34dB en -20.6 TX total power. 14,4 en 4,4ms down/up delay.

PS: wij hebben dus een plus en geen Go abo.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Bel eens op het gratis 0800 22312 en vertel wat je nu ziet staan, mogelijk moeten ze nog iets aanpassen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”