Userbase v2.0

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

OK paswoord change lukt nu wel, gelukkig :)

Sorry voor de nieuwe post ... ik heb niet gevonden hoe je een post kan wijzigen .. :?

/EDIT: gevonden :) omwille van de paswoord wijziging was ik niet meer ingelogd en zag ik dus de knoppen niet ... :angel:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik ervaar nog een ambetant probleem maar kan precies niet direct een oudere post vinden van nog iemand met dit probleem.

Wanneer ik in de forum lijst sta en ik selecteer de menubalk bovenaan (Nieuws - Forum - Providers - etc) krijg ik 2 fouten:

1° De uitschuivende menu's verdwijnen niet als ik er met m'n muis af ga .. maw ze blijven allemaal 'opengevouwen' en blijven zo staan tot de pagina om 1 of andere reden refresht (door bvb op een link te clicken)

2° Zie screenshot ... het menu Forum heeft een overlay probleem .. de links die onder de menu opties staan komen op de voorgrond. Dit maakt het enorm lastig om op de onderste opties te clicken ... mits een beetje op en neer bewegen van de muis lukt het wel om het gewenste blauwe vakje te selecteren. In de screenshot kan je duidelijk zijn dat mijn muiscursor op 'Breedband Nieuws' staat (zie mouse over info) terwijl ik eigenlijk 'Leden' zou moeten kunnen aanclicken. De muiscursor stond op de letter w van 'Nieuws' btw ...

UBOverlayProblem.JPG
(33.45 KiB) 809 keer gedownload


Ter info: ik gebruik IE7 versie 7.0.5730.11 build 75730

/EDIT: Ik heb het probleem precies enkel in het scherm met alle subforums ... daar blijven de menu's 'plakken'

UBOverlayProblem2.JPG
(33.93 KiB) 10 keer gedownload
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hmmm. IE7, Opera9 en Chrome hebben dus nog wat probbeltjes... Dit weekend eens naar kijken, naast de speedtest terug online krijgen.

't is da'k zo geweldige mede-crewwertjes heb die mij werk uit handen nemen eh! :twisted:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Sven,
heb datzelfde overlay probleem ook (met IE7.0.6001/15000, vista).
Kan alle submenu's tegelijk uitklappen :roll:
Je kan ze weer inklappen door met je cursor boven de menubalk te gaan staan.

Met m'n andere notebook met opera kan ik niet inloggen om te posten, wel raak ik ingelogd óm nieuwe postings te zien.
Kennelijk zijn er 2 niveau's om in te loggen.

Zowel met opera als met IE7 wordt plotseling op een willekeurig moment de new forum messages lijst op nul gezet.
Mis daarom steeds meer m'n oude recent.php pagina
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

search.php?search_id=active_topics

is dit niet ongeveer het equivalent daar van ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hier zelfde probleem als Sven.VdS. (IE 7 op Windows XP SP3)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

crapiecorn schreef:http://www.userbase.be/forum/search.php?search_id=active_topics

is dit niet ongeveer het equivalent daar van ?
He cool, kende ik nog niet eens. Is dat geen bruikbaar alternatief? Anders ga ik op zoek naar een dergelijke "recent topics"-pagina, want die mis ik ook.
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

ik kan de poll op de voorpagina niet gebruiken , wanneer ik "stem" klik krijg ik "invalide token " als bericht
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

ik000ike schreef:ik kan de poll op de voorpagina niet gebruiken , wanneer ik "stem" klik krijg ik "invalide token " als bericht



Ik ook niet , ik probeer al dagen wanhopig op de optie "Ramp, breng a.u.b. een template uit met de oude skin" te klikken :P
Afbeelding
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik blijf dus problemen hebben met automatisch inloggen op het forum... Op de vorige site werkt dat perfect.

Nu :

-Moet ik elke keer langs de frontpage gaan, want op forum zelf raak ik niet ingelogd
-als ik langer dan een half uurtje niets doe op het forum logt hij me uit, en kank terug via de frontpage gaan als ik iets wil posten op het forum, of ongelezen posts wil zien.

Werkt niet :

-cookies deleten
-passwoord veranderen
-automatisch inloggen (dat is iets dat ik op deze pc sowieso standaard aanzet)
-andere browser (zowel in FF als Chrome zelfde probleem


Iemand die nog iets van tips heeft ? want ik vind het wreed ambetant, vooral dat je elke keer terug naar de frontpage moet ...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

FlashBlue schreef:Ik blijf dus problemen hebben met automatisch inloggen op het forum... Op de vorige site werkt dat perfect.

Nu :

-Moet ik elke keer langs de frontpage gaan, want op forum zelf raak ik niet ingelogd
-als ik langer dan een half uurtje niets doe op het forum logt hij me uit, en kank terug via de frontpage gaan als ik iets wil posten op het forum, of ongelezen posts wil zien.

Iemand die nog iets van tips heeft ? want ik vind het wreed ambetant, vooral dat je elke keer terug naar de frontpage moet ...

Hier idem hetzelfde probleem, moet ook altijd naar de frontpage om ingelogd te geraken op het forum... dat is heel raar dat er zoveel inlog problemen zijn.
Denk dat meon eens een klappeke zal moeten doen met mijn schoonbroer die ook een forum heeft op basis van versie.3 _ als dit forum hier. want daar werkt het zeer goed.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

FlashBlue schreef:Ik blijf dus problemen hebben met automatisch inloggen op het forum... Op de vorige site werkt dat perfect.

Nu :

-Moet ik elke keer langs de frontpage gaan, want op forum zelf raak ik niet ingelogd
-als ik langer dan een half uurtje niets doe op het forum logt hij me uit, en kank terug via de frontpage gaan als ik iets wil posten op het forum, of ongelezen posts wil zien.

Werkt niet :

-cookies deleten
-passwoord veranderen
-automatisch inloggen (dat is iets dat ik op deze pc sowieso standaard aanzet)
-andere browser (zowel in FF als Chrome zelfde probleem


Iemand die nog iets van tips heeft ? want ik vind het wreed ambetant, vooral dat je elke keer terug naar de frontpage moet ...

Ik had eigenlijk net hetzelfde probleem als jij. Wat ik gedaan heb was:
* Verwijder forum cookies link ergens onderaan hier
* Uitloggen op de portal
* Alle userbase cookies deleten uit de browser
* Binnenkomen via de portal en inloggen

Alle inlogproblemen lijken opgelost te zijn voor mij. Ik kom wel telkens via de portal naar de site, niet rechtstreeks via 't forum. Ik surf met wel Safari 3.2
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Patje schreef:Hier idem hetzelfde probleem, moet ook altijd naar de frontpage om ingelogd te geraken op het forum... dat is heel raar dat er zoveel inlog problemen zijn.
Denk dat meon eens een klappeke zal moeten doen met mijn schoonbroer die ook een forum heeft op basis van versie.3 _ als dit forum hier. want daar werkt het zeer goed.

Ik denk dat het probleem vooral bij jFusion ligt (de bridge tussen joomla en phpBB3). De oplossing is niet ideaal, maar alles is beter dan dubbel user management ;)
Afbeelding
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

daarom zoals ik al gezegd heb probeer rokbridge eens, is veel stabieler
op mijn site www.nieuwsgroepen.info ,heb ik die inlogproblemen niet
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik zal die rokbridge eens in de testomgeving steken, maar ik heb geen idee in hoeverre dat dat een verbetering zal zijn.
jFusion leek ook probleemloos te werken, tot we uiteindelijk live gingen ...
gertd
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jan 2008, 11:20

ik beheer www.jag.be waar we ook gebruik maken van jfusion zonder probleem
Meon wat is de master?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

ik000ike schreef:ik kan de poll op de voorpagina niet gebruiken , wanneer ik "stem" klik krijg ik "invalide token " als bericht


Same. Al vanalles geprobeerd, ik mag blijkbaar niet voten :-( :-(
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik mag ook (nog) niet gaan stemmen :oops:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat token-probleem heb ik eens naar gegoegeld, maar alle oplossingen/redenen die ze aanreiken zijn niet van toepassing/reeds opgelost :(
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

meon schreef:Dat token-probleem heb ik eens naar gegoegeld, maar alle oplossingen/redenen die ze aanreiken zijn niet van toepassing/reeds opgelost :(


ik kan ook niet stemmen
deze lijkt me ook een goede
http://joomlaxt.com/index.php?option=co ... &Itemid=50
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

zou het mogelijk zijn om één en ander aan te passen zodat, als men op een link klikt, dat die zich opent in een nieuw venster?

Vind ik altijd een stuk handiger. Ofwel dat de meerderheid mij hier nu tegenspreekt natuurlijk
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Kenneth schreef:zou het mogelijk zijn om één en ander aan te passen zodat, als men op een link klikt, dat die zich opent in een nieuw venster?

Vind ik altijd een stuk handiger. Ofwel dat de meerderheid mij hier nu tegenspreekt natuurlijk

Zoals al verschillende keren gemeld in deze en andere topics: het target-attribuut bestaat niet meer in XHTML (net zoals frames ook afgeschaft zijn). Het is dus technisch niet mogelijk als men zich aan de huidige webstandaarden wil houden.
Bovendien is onverwacht in een nieuw venster openen een zware zonde tegen alle algemeen aanvaarde rijchtlijnen van website usability (net zoals het uitschakelen of omzeilen van de back-knop en de browserhistory).
Wil je heel uitzonderlijk toch in een nieuw venster openen, gebruik dan ctrl+klik of klik op je middelste muisknop/muiswiel.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

localhost schreef:Het is dus technisch niet mogelijk als men zich aan de huidige webstandaarden wil houden.
Het is technisch wél mogelijk mits javascriptsgewijs alle <a href="http://...">'s te voorzien van een window.open()-commando waardoor deze wél nog in een nieuw venster openen. Ik ga er in elk geval al een hele tijd van uit bij het surfen op het web dat links zich in hetzelfde window zullen openen. Als ik een link in een nieuwe tab wil mouswheel-click ik er wel op.
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Kenneth schreef:zou het mogelijk zijn om één en ander aan te passen zodat, als men op een link klikt, dat die zich opent in een nieuw venster?

Vind ik altijd een stuk handiger. Ofwel dat de meerderheid mij hier nu tegenspreekt natuurlijk


Shift toets ingedrukt houden vlak voor je op een link klikt geeft ook het gewenste resultaat.
(Of als je firefox gebruikt en een link in een nieuwe tab wilt openen gewoon eerst Ctrl toets indrukken en dan klikken op de link.)

OEPS: zie net dat Meon ongeveer het zelfde al schreef. :wink:
Laatst gewijzigd door Mr.V op 10 dec 2008, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mr.V schreef:(Of als je firefox gebruikt en een link in een nieuwe tab wilt openen gewoon eerst Ctrl toets indrukken en dan klikken op de link.)
Is niet beperkt tot firefox hoor, maar is in élke browser zo (IE, Opera, Safari, ...)
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Sorry als ik voor mijn beurt sprak.
Met XHTML 1.0 Strict zonder JS kan het niet, mét JS is the sky the limit.
Op voorwaarde dat JavaScript aan staat. En laat ons hopen dat er dan een gracefull degrade is naar een noscript-versie van de url.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

meon schreef:Is niet beperkt tot firefox hoor, maar is in élke browser zo (IE, Opera, Safari, ...)

Ja, ik dacht het, maar kon het niet met zekerheid zeggen, ik ziet hier op Ubuntu. (zonder IE7 binnen handbereik :-D)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

localhost schreef: En laat ons hopen dat er dan een gracefull degrade is naar een noscript-versie van de url.
Ik wilde de term "unobtrusive javascript" al niet gebruiken, beetje jip-en-janneketaal hanteren op Userbase eh ;)
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

meon schreef:
localhost schreef: En laat ons hopen dat er dan een gracefull degrade is naar een noscript-versie van de url.
Ik wilde de term "unobtrusive javascript" al niet gebruiken, beetje jip-en-janneketaal hanteren op Userbase eh ;)

Tsss... je onderschat je users. Dit is Tik niet he :angel:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ik vind persoonlijk dat die 'standaarden' enorm idioot zijn, die zijn duidelijk opgesteld door een paar nerds met grootheidswaanzin. Het target attribuut werkt in alle populaire browsers, dus wat is eigenlijk het probleem? Als een webpagina er in alle browsers hetzelfde uitziet en alles werkt naar behoren, wat kan mij het dan schelen of die pagina voldoet aan de 'standaarden' of niet. Ik weiger mee te doen aan al die regelnichterij.

Wat gaat het volgende zijn? Dat je zoals in Vista elke muisklik eerst 7 keer moet bevestigen? :roll:
Laatst gewijzigd door KK op 10 dec 2008, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb een probleem met inloggen. Als ik niet ingeloged ben ik ik ben gewoon aan het lezen en wil dan reageren, waarop ik het aanlog scherm krijg, als ik dan mijn aanlog gegevens invul (de juiste) dan blijf ik toch steeds op dat scherm terugkomen, ook als ik naar het topic ga en opnieuw probeer te reageren.
Ook wanneer ik een mail krijg dat er op een bepaald onderwerp gereageerd is, dan kom ik op een aanlogscherm uit en kan er daar dus niet via aanloggen. Ik heb trouwens zoals vroeger ook aangeduid dat ik automatisch wordt aangelogd ...

Enkel als ik via de frontpage werk blijf ik aangelogd en kan ik reageren op onderwerpen. Maar zodra ik via de frontpage gegaan ben kan ik wel gewoon navigeren
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Braindamage schreef:Ik heb een probleem met inloggen. Als ik niet ingeloged ben ik ik ben gewoon aan het lezen en wil dan reageren, waarop ik het aanlog scherm krijg, als ik dan mijn aanlog gegevens invul (de juiste) dan blijf ik toch steeds op dat scherm terugkomen, ook als ik naar het topic ga en opnieuw probeer te reageren.
Ook wanneer ik een mail krijg dat er op een bepaald onderwerp gereageerd is, dan kom ik op een aanlogscherm uit en kan er daar dus niet via aanloggen. Ik heb trouwens zoals vroeger ook aangeduid dat ik automatisch wordt aangelogd ...

Enkel als ik via de frontpage werk blijf ik aangelogd en kan ik reageren op onderwerpen. Maar zodra ik via de frontpage gegaan ben kan ik wel gewoon navigeren

Hier is dat identiek hetzelfde, vroeger was dat nooit zo, klikte je op de link van de e-mail kwam je meteen in het forum en kon de topic lezen, nu lukt dat nooit meer ... met dat aanlogscherm en dan raak je maar niet aangemeld. moet dan eerst via de frontpage naar het forum, klik je dan nog eens op de mail _ dan geraak je wel binnen in het forum (zonder dat aanlogscherm)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Braindamage schreef:Ik heb een probleem met inloggen. Als ik niet ingeloged ben ik ik ben gewoon aan het lezen en wil dan reageren, waarop ik het aanlog scherm krijg, als ik dan mijn aanlog gegevens invul (de juiste) dan blijf ik toch steeds op dat scherm terugkomen, ook als ik naar het topic ga en opnieuw probeer te reageren.
Ook wanneer ik een mail krijg dat er op een bepaald onderwerp gereageerd is, dan kom ik op een aanlogscherm uit en kan er daar dus niet via aanloggen. Ik heb trouwens zoals vroeger ook aangeduid dat ik automatisch wordt aangelogd ...

Enkel als ik via de frontpage werk blijf ik aangelogd en kan ik reageren op onderwerpen. Maar zodra ik via de frontpage gegaan ben kan ik wel gewoon navigeren

Ik had dit ook en heb in mijn browser alle cookies waarin "userbase" vermeld staat verwijderd. Daarna werkte het terug normaal.
Ik gebruik MacosX en Safari, maar veronderstel dat dit bij andere platformen en browsers wel hetzelfde zal zijn.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

rolandvc schreef:
Braindamage schreef:Ik heb een probleem met inloggen. Als ik niet ingeloged ben ik ik ben gewoon aan het lezen en wil dan reageren, waarop ik het aanlog scherm krijg, als ik dan mijn aanlog gegevens invul (de juiste) dan blijf ik toch steeds op dat scherm terugkomen, ook als ik naar het topic ga en opnieuw probeer te reageren.
Ook wanneer ik een mail krijg dat er op een bepaald onderwerp gereageerd is, dan kom ik op een aanlogscherm uit en kan er daar dus niet via aanloggen. Ik heb trouwens zoals vroeger ook aangeduid dat ik automatisch wordt aangelogd ...

Enkel als ik via de frontpage werk blijf ik aangelogd en kan ik reageren op onderwerpen. Maar zodra ik via de frontpage gegaan ben kan ik wel gewoon navigeren

Ik had dit ook en heb in mijn browser alle cookies waarin "userbase" vermeld staat verwijderd. Daarna werkte het terug normaal.
Ik gebruik MacosX en Safari, maar veronderstel dat dit bij andere platformen en browsers wel hetzelfde zal zijn.

Heb dat probleem ook gehad en heb ook alle coockies verwijderd en daarna ging het terug. Ik had dit probleem met firefox.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ben afgelopen dagen niet zo erg bezig geweest met UB, sorry :oops:
Te veel zitten spelen met de nieuwe tv ;).
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

KK schreef:Ik vind persoonlijk dat die 'standaarden' enorm idioot zijn, die zijn duidelijk opgesteld door een paar nerds met grootheidswaanzin. Het target attribuut werkt in alle populaire browsers, dus wat is eigenlijk het probleem? Als een webpagina er in alle browsers hetzelfde uitziet en alles werkt naar behoren, wat kan mij het dan schelen of die pagina voldoet aan de 'standaarden' of niet. Ik weiger mee te doen aan al die regelnichterij.

Beste KK,
Het kan best zijn dat standaarden opgesteld zijn door idioten, maar ze zijn nu eenmaal wat ze zijn: standaarden.
Webstandaarden kan je nog best vergelijken met spellingsregels in een taal. Sommige spellingsregels lijken ook opgesteld door idioten (bv: pannenkoek???) Toch doen we er goed aan om ons aan die idiote regels te houden.

Ik maak wel ernstig bezwaar tegen jouw homofobe taalgebruik.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Op gebied van webstandaarden is het volgens mij nu wel 2 kanten aan het opgaan: XHTML wat eigenlijk HTML in een XML-jasje is (waarbij een aantal typische html-features zoals frames, iframes, targets niet meer bestaan) en HTML 5.0, wat eigenlijk de doorontwikkeling is van het 'oude' HTML 4.1 waar deze dingen wél nog bestaan. HTML 5.0 is volgens mij eigenlijk ook beter geschikt voor webpagina's, terwijl XHTML eerder een layout-taal is waarbij de client (webbrowser op pc, pda, tv) zelf de transformatie een beetje moet doen van hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
Je gaat dus dadelijk weer standaarden en standaarden hebben die gedeeltelijke overlap hebben en naast mekaar bestaan. Zucht.
Maar ik ben offtopic aan het gaan.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Back on topic: sneller werken, meon! :lol:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

localhost schreef:Beste KK,
Het kan best zijn dat standaarden opgesteld zijn door idioten, maar ze zijn nu eenmaal wat ze zijn: standaarden.
Webstandaarden kan je nog best vergelijken met spellingsregels in een taal. Sommige spellingsregels lijken ook opgesteld door idioten (bv: pannenkoek???) Toch doen we er goed aan om ons aan die idiote regels te houden.

Ik maak wel ernstig bezwaar tegen jouw homofobe taalgebruik.

Allez, we gaan eens checken: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.userbase.be%2Fforum%2Findex.php&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.606

43 errors en 4 warnings, dus totaal niet conform de 'standaarden'.

En ook: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.amedee.be&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.606

12 errors, dus ook niet in orde.

Altijd grappig om te zien hoe degenen die het hardst roepen over standaarden en regeltjes, zich er zelf zelden aan houden ;)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

rolandvc schreef:
Braindamage schreef:Ik heb een probleem met inloggen. Als ik niet ingeloged ben ik ik ben gewoon aan het lezen en wil dan reageren, waarop ik het aanlog scherm krijg, als ik dan mijn aanlog gegevens invul (de juiste) dan blijf ik toch steeds op dat scherm terugkomen, ook als ik naar het topic ga en opnieuw probeer te reageren.
Ook wanneer ik een mail krijg dat er op een bepaald onderwerp gereageerd is, dan kom ik op een aanlogscherm uit en kan er daar dus niet via aanloggen. Ik heb trouwens zoals vroeger ook aangeduid dat ik automatisch wordt aangelogd ...

Enkel als ik via de frontpage werk blijf ik aangelogd en kan ik reageren op onderwerpen. Maar zodra ik via de frontpage gegaan ben kan ik wel gewoon navigeren

Ik had dit ook en heb in mijn browser alle cookies waarin "userbase" vermeld staat verwijderd. Daarna werkte het terug normaal.
Ik gebruik MacosX en Safari, maar veronderstel dat dit bij andere platformen en browsers wel hetzelfde zal zijn.

Bij gebruik van IE7 cookies verwijderd, maar de dag erna is het weer van dat, is geen oplossing.
bij firefox gaat dat wel.
kortom,het mag gewoon niet zijn dat men continue cookies moet veranderen enzo, een forum die goed in orde is mag dat niet hebben. punt andere lijn
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”