TV Vlaanderen officieel van start op 6 juni

Alles over TV via satelliet
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Anthony schreef:Ik vind TV-Vlaanderen een leuk alternatief voor het eerste jaar. Maar ik blijf er bij: op lange termijn zijn ze kansloos. Waarom?

- Geen mogelijkheid tot video-on-demand (dus geen Net Gemist en consoorten).


VOD bestaat wel degelijk op sat.
Echter niet zo toegankelijk als bijvb telenet.
Het is maar wat je vereisten zijn.
Met men dreambox neem ik zoveel films op dat de nood er niet eens meer is. (overigens gebeurd dat op dezelfde manier als bij telenet betalend, namelijk via de EPG)


Anthony schreef:- Een zeer beperkte transpondercapaciteit (wat doen ze als de grote Vlaamse zenders straks met hun 28 themazenders komen?)


Dit is slechts tijdelijk.
TV vlaanderen huurt weldra een 2de transponder.
Overigens heeft SES-ASTRA nog transponders genoeg vrij...
Geen probleem voor de toekomst lijkt me.


Anthony schreef:- Geen exclusieve content (films, voetbal).


Is dat wat je denk nodig te hebben om succes te hebben?
BTW waar je bij belgacom voor betaald zit gratis op sat (WK voetbal bijvb wordt gratis in HDTV uitgezonden, heb je daarvoor exclusiviteit nodig???



Anthony schreef:- Veel Belgen huiveren al van het idee van een schotelantenne op hun dak.


Klopt...
De drempel is hoger.
Echter kijken de meesten toch naar het geld.
En TV vlaanderen is op termijn VEEEEL goedkoper dan elk alternatief.



Anthony schreef:- TV-Vlaanderen zal ook nooit zoveel naamsbekendheid en publiciteit kunnen hebben als Belgacom en Telenet.


Dat is ook waar, kijk maar naar bijvb In-DI hoeveel mensen kennen dat.
Anderzijds hebben al veel mensen me er over aangesproken....

Anthony schreef:- Ook niet onbelangrijk: TV-Vlaanderen zal niet meekunnen met de tripe play van Belgacom en Telenet (tenzij het een parnter vindt, maar wie?)


Ik denk niet dat daar veel mensen op zitten te wachten hoor.
Dat interactiviteit een pluspunt mag zijn is waar.

Maar ik denk dat de kosten die je ervoor betaald zeker niet primeren.

Trouwens het merendeel van de interactiviteit van telenet op dit moment is met een dreambox ook mogelijk, behalve VoD en Triple Play.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

VOD bestaat wel degelijk op sat.
Echter niet zo toegankelijk als bijvb telenet.
Het is maar wat je vereisten zijn.
Met men dreambox neem ik zoveel films op dat de nood er niet eens meer is. (overigens gebeurd dat op dezelfde manier als bij telenet betalend, namelijk via de EPG)

VOD bestaat inderdaad op de sat, maar in zéér en dan ook zéér beperkte mate. Grote satellietaanbieders als Sky hebben dit. Maar dat gaat dan om vijf à tien films waar je uit kan kiezen. Bovendien kan je ook niet kiezen op welk moment je wil zien. Je kan niet zeggen: "Ah, het is 15u18, nu ga ik naar die film zien". Neen, je moet wachten tot bijvoorbeeld 16u, tot wanneer de film start.

Het verschil met Telenet en Belgacom is dus enorm. Daar heb je duizenden films waar je uit kan kiezen -en niet vergeten, ook televisieprogramma's- die je met één simpele klik op de knop eenders wanneer (dus ook 15u18) kan starten.

Een enorm verschil dus. Nu zeg je misschien "bwa en dan", maar in de toekomstige digitale televisiewereld zou dat wel eens een ultrabelangrijke factor kunnen worden.

En sowieso lijkt me de kans klein dat TVV een systeem als Sky gaat toepassen. Sky heeft voor dat systeem geloof ik 100 (!!!) vrije kanalen nodig. Zie jij het TVV al doen?



Dit is slechts tijdelijk.
TV vlaanderen huurt weldra een 2de transponder.
Overigens heeft SES-ASTRA nog transponders genoeg vrij...
Geen probleem voor de toekomst lijkt me.


Transponders kosten ENORM veel geld. Een tweede transponder kan er misschien af voor TVV, maar 28 transponders zal niet lukken. Je ziet dat trouwens nu al in Nederland, bij het moederbedrijf van TVV, Canal Digitaal. In Nederland zijn digitale zenders goed ingeburgerd en zijn er ondertussen al iets van een dertigtal digitale zenders beschikbaar. Canal Digitaal kan daar als enige niet in mee, want ze hebben daar geen ruimte voor.


Anthony schreef:- Geen exclusieve content (films, voetbal).


Het is een essentiele factor. Belgacom legt echt niet voor niets 36 miljoen neer voor de voetbalrechten. Misschien spreekt (bijvoorbeeld) voetbal jou niet echt aan, maar als een voetballiefhebbende vader straks voor zijn gezin de keuze maakt inzake digitale televisie, hij legt het basisaanbod van TVV en Belgacom naast elkaar en hij ziet dat dat quasi identiek is, maar dat Belgacom de extra mogelijkheid heeft om voetbal te volgen, lijkt de keuze me snel gemaakt.


Klopt...
De drempel is hoger.
Echter kijken de meesten toch naar het geld.
En TV vlaanderen is op termijn VEEEEL goedkoper dan elk alternatief.

Niet per se. De gemiddelde Belg is gemakzuchtig. Als hij twee euro's extra moet betalen voor het behouden van zijn oude product, dan heeft hij daar vaak geen problemen mee.

Bovendien wil ik nog wel is zien dat TVV zijn prijs van 8,95 aanhoudt. Canal Digitaal -het moederbedrijf- staat in Nederland bekend om zijn frequente en noemenswaardige prijsstijgingen.



Dat is ook waar, kijk maar naar bijvb In-DI hoeveel mensen kennen dat.
Anderzijds hebben al veel mensen me er over aangesproken....

Interkabel is voor de mensen iets vertrouwd. Ze kennen dat, want ze krijgen er maandelijks een rekening van in de bus. Ze kennen het dus, ze hebben er ervaring mee.

Anthony schreef:- Ook niet onbelangrijk: TV-Vlaanderen zal niet meekunnen met de tripe play van Belgacom en Telenet (tenzij het een parnter vindt, maar wie?)


Triple play = het aanbieden van televisie, internet en telefonie in één pakket he, heeft niets met interactiviteit te maken. Belgacom en Telenet gaan elkaar straks wellicht bestoken met goeiekope prijsaanbiedingen van de drie formules te samen. TVV kan daar niet in mee.


Over interactiviteit op Dreambox: zie jij de modale Vlaamse televisiekijker al prutsen met een Dreambox? Zo'n aparaat verreist toch enige technische kennis.
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 mar 2004, 22:24

Over interactiviteit op Dreambox: zie jij de modale Vlaamse televisiekijker al prutsen met een Dreambox? Zo'n aparaat verreist toch enige technische kennis.


Dit toestel vergt maar technische kennis als je bepaalde dingen illegaal wenst te bekijken of extra functies wenst.

Heb je een officiële kaart dan valt het redelijk mee.

Alleez, dat vind ik toch
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

verdickt schreef:
Over interactiviteit op Dreambox: zie jij de modale Vlaamse televisiekijker al prutsen met een Dreambox? Zo'n aparaat verreist toch enige technische kennis.


Dit toestel vergt maar technische kennis als je bepaalde dingen illegaal wenst te bekijken of extra functies wenst.

Heb je een officiële kaart dan valt het redelijk mee.

Alleez, dat vind ik toch


Vind ik ook,

Je doet namelijk alles met de afstandsbedienen.
En als je een router hebt thuis dan is het gewoon plug&Play

btw het hoeven geen illigale dingen te zijn hoor ;-)
Ik denk hierbij aan een script dat uitzendingen wist die langer dan 7 dagen bestaan bijvb.
Het gaat dan over de ZEER geavanceerde optie's
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Anthony



TV VLaanderen huurt Extra transponderruimte bij Astra.


TV Vlaanderen, dochteronderneming van het Nederlandse Canal Digitaal, heeft extra transponderruimte ingehuurd op de Astra 1 satelliet. Dat heeft satellietprovider SES/Astra, eigenaar van onder andere de Astra satelliet, vanmorgen bekend gemaakt.
In eerste instantie is de extra transponderruimte bedoeld om nu bestaande capaciteitproblemen op de huidige TV Vlaanderen transponder op te lossen. Zo zijn er op dit moment problemen met de zender Vijf TV. Met deze zender werd net op de valreep van de introductie van het TV Vlaanderen pakket op 6 juni jongstlede overeenstemming bereikt. Daarnaast is door capaciteitproblemen ook het teletekstsignaal bij sommige zenders uitgeschakeld. De kans is overigens groot dat de extra transponderruimte die voor TV Vlaanderen is ingehuurd ook bestemd is voor zenderuitbreiding van zowel het Vlaamse als Nederlandse zenderpakket.


Bron: SatellietNieuws.nl
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

prodata schreef:Anthony



TV VLaanderen huurt Extra transponderruimte bij Astra.


TV Vlaanderen, dochteronderneming van het Nederlandse Canal Digitaal, heeft extra transponderruimte ingehuurd op de Astra 1 satelliet. Dat heeft satellietprovider SES/Astra, eigenaar van onder andere de Astra satelliet, vanmorgen bekend gemaakt.
In eerste instantie is de extra transponderruimte bedoeld om nu bestaande capaciteitproblemen op de huidige TV Vlaanderen transponder op te lossen. Zo zijn er op dit moment problemen met de zender Vijf TV. Met deze zender werd net op de valreep van de introductie van het TV Vlaanderen pakket op 6 juni jongstlede overeenstemming bereikt. Daarnaast is door capaciteitproblemen ook het teletekstsignaal bij sommige zenders uitgeschakeld. De kans is overigens groot dat de extra transponderruimte die voor TV Vlaanderen is ingehuurd ook bestemd is voor zenderuitbreiding van zowel het Vlaamse als Nederlandse zenderpakket.


Bron: SatellietNieuws.nl

Nogmaals: één transponder is niet genoeg. Als ik me niet vergis, kan zo één transponder een zeven of achttal kanalen aan. Véél te weinig dus.

Als je dan bekijkt hoeveel themakanalen er ons te wachten staan. En vergeet ook niet, er zijn ook nog de regionale zenders. In totaal zijn dat er in Vlaanderen al een dertiental dacht ik. Die zal TVV nooit allemaal kunnen verspreiden.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Anthony schreef:Triple play = het aanbieden van televisie, internet en telefonie in één pakket he, heeft niets met interactiviteit te maken. Belgacom en Telenet gaan elkaar straks wellicht bestoken met goeiekope prijsaanbiedingen van de drie formules te samen.

Ik moet de eerste triple pay die voor de consument voordelig is nog altijd zien.
Of noem je volgende formules voordelig?
17.15€(abbo telefoon)+39.95€(abbo internet)+9.95€(abbo TV)=67.05€ (belgacom)
17.15(abbo telefoon)+41.95€(abbo internet)+9.44€(abbo TV)=68.54€ (Telenet)
Als ik dan even mijn thuis situatie bekijk.
6.5€(abbo discovery line)+2.5€(VOIP)+29.95€(abbo EDPnet)+8.95€(abbo TVV)=47.9€

Telenet en belgacom moeten dus voor hun triple pay mekaar nog ongeveer 20€ naar beneden concurreren voordat ze voor mij voordeliger worden. Dat zie ik nog niet direct gebeuren. Nog een nadeel van triple pay is dat de consument geen keuze meer heeft eens de keuze voor een provider is gemaakt. Het wordt dan simpelweg te lastig om nog te veranderen. Waar is dan het voordeel??

Nog een kleine opmerking.
Is heel dat interactief gedoe nodig? Ik denk het niet. Wie van de huidige telenet digitaal klanten gebruikt dit op regelmatige basis? Even om te proberen ja, maar daarna??
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

alfadude schreef:
Anthony schreef:Triple play = het aanbieden van televisie, internet en telefonie in één pakket he, heeft niets met interactiviteit te maken. Belgacom en Telenet gaan elkaar straks wellicht bestoken met goeiekope prijsaanbiedingen van de drie formules te samen.

Ik moet de eerste triple pay die voor de consument voordelig is nog altijd zien.
Of noem je volgende formules voordelig?
17.15€(abbo telefoon)+39.95€(abbo internet)+9.95€(abbo TV)=67.05€ (belgacom)
17.15(abbo telefoon)+41.95€(abbo internet)+9.44€(abbo TV)=68.54€ (Telenet)
Als ik dan even mijn thuis situatie bekijk.
6.5€(abbo discovery line)+2.5€(VOIP)+29.95€(abbo EDPnet)+8.95€(abbo TVV)=47.9€

Telenet en belgacom moeten dus voor hun triple pay mekaar nog ongeveer 20€ naar beneden concurreren voordat ze voor mij voordeliger worden. Dat zie ik nog niet direct gebeuren. Nog een nadeel van triple pay is dat de consument geen keuze meer heeft eens de keuze voor een provider is gemaakt. Het wordt dan simpelweg te lastig om nog te veranderen. Waar is dan het voordeel??

Nog een kleine opmerking.
Is heel dat interactief gedoe nodig? Ik denk het niet. Wie van de huidige telenet digitaal klanten gebruikt dit op regelmatige basis? Even om te proberen ja, maar daarna??


De echte triple play - oorlog tussen BGC en TN is eigenlijk nog niet echt gestart. Volgens mij zal die pas eind dit jaar, tegen de eindejaarskoopjes, starten.

Interactiviteit is volgens mij echt wel de toekomst. Ik stond daar eerst ook nogal afkering tegenover, onder andere ook tegenover die VOD. Maar als Belgacom-klant heb ik het uiteindelijk er toch op gewaagd om een maandje Net Gemist te nemen, gewoon om te zien wat het is. Wel nu, ik moet bekennen, sindsdien is mijn tv-avond grondig veranderd. Eigenlijk kan ik me nu geen tv-avond zonder VOD meer voorstellen.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Anthony schreef:- Geen mogelijkheid tot video-on-demand (dus geen Net Gemist en consoorten).


Euhm... Wanneer je een ontvanger hebt met ingebouwde HDD kan je via de EPG opnemen. Is een goedkoop alternatief voor net gemist. Net gemist is bij TN niet gratis. Bij TVV vermits je het zelf doet wel. Video-on-demand films bij TN zijn doorgaans duurder als een DVD huren dus daarvoor hoef je het ook niet te doen.

Anthony schreef:- Een zeer beperkte transpondercapaciteit (wat doen ze als de grote Vlaamse zenders straks met hun 28 themazenders komen?)


Dan koop je een transponder bij. Zo een ramp is dit niet.

Anthony schreef:- Geen exclusieve content (films, voetbal).


Ah nee? Het WK vind je makkellijk terug op de duitse kanalan. Het feit dat daar extra zenders voor moeten gebruikt worden is een publiciteitsstunt en eentje die Belgacom-TV nog niet veel heeft opgebracht blijkbaar. Het duurt nog tot 2015 eer dit niet meer verlieslatetend zou zijn heb ik gelezen dus wat ben je ermee.

Anthony schreef:- Veel Belgen huiveren al van het idee van een schotelantenne op hun dak.


Dat is een questie van het wat in te burgeren. Trouwens, ik heb mijn ouders ook kunnen overhalen om het te nemen. Vonden het helemaal niet erg om een talloor op hun dak te zetten.

Anthony schreef:- TV-Vlaanderen zal ook nooit zoveel naamsbekendheid en publiciteit kunnen hebben als Belgacom en Telenet.


Kan je dit even nader verklaren? Ik vind die publiciteit van BGC-TV en TN gewoon belachelijk. Ze schotelen mensen reclame voor over functies die je heel makkellijk zelf kan doen en niks kosten. Het feit dat ze koentje nodig hebben bij Telenet zegt al genoeg. Je ziet gewoon aan hem dat hij geen snars weet van wat hij verteld (maar dit nu ter zijde). TVV maakt gewoon nog niet zo belachelijk veel reclame. Waarom? Omdat ze het hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebben (of nog niet direkt). BGC-TV zeker wel (lees wat ik hierboven schreef).

Anthony schreef:- Ook niet onbelangrijk: TV-Vlaanderen zal niet meekunnen met de tripe play van Belgacom en Telenet (tenzij het een parnter vindt, maar wie?)


Euhm... strange. Toch vreemd dat men de Vlaamse zenders toch al heeft kunnen strikken (waaronder zelfs TV Limburg).

Het is niet omdat je ergens veel reclame over ziet dat het per se goed hoeft te zijn. Je moet maar eens over de verschillende functies nadenken en kijken hoe je deze heel makkellijk zelf kan realiseren. je zal zelf merken dat (en dit is mijn persoonlijke "grove" mening) Telenet digital TV gewoon puur ordinair boerenbedrog is:
- je kan je eigen hardware niet gebruiken
- je betaald voor de functies die je eigenlijk al bij de hardware betaald (timeshifting of flexview zoals den Koen dat zo mooi zegt zijn pas beschikbaar sinds de digicorder en een jaar na lancering telenet).
- Het huren van een film is ongeveer nog een euro duurder dan in de videotheek. Reken dit er dan n og eens bij bij je maandelijks abo en je mag dubbel werken.
-.....
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Anthony schreef:De echte triple play - oorlog tussen BGC en TN is eigenlijk nog niet echt gestart. Volgens mij zal die pas eind dit jaar, tegen de eindejaarskoopjes, starten.

Ik vraag me af of dat wel gaat gebeuren. Ik ben er in elk geval niet zeker van dat die oorlog met hele euro's winst voor de consument beslecht gaat worden. Eerder met centiemen en een hoop verplichtingen.(Kijk deze maand gratis en de volgende 3 jaar zit je aan ons vast)

Ik neem aan dat VOD je TV avond kan veranderen. Maar dat kost je wel redelijk wat geld.
Ik moet ervoor zorgen dat ik in de EPG van mijn dreambox voor elk programma dat ik wil zien 2 keer op de groene toets druk en het wordt opgenomen. Wil ik dat tijdens de opname beginnen bekijken dan kan dat. Wil ik het daarna op DVD branden kan dat ook. Meer "interactiviteit" heb ik voorlopig niet nodig.
Tot slot nog even dit: Ik ben nog zo zeker niet van die 25+ extra thema kanalen. Wie gaat dat betalen??

En nu begin mijn TV avond met een Film en pizza. Tot later.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

alfadude schreef:En nu begin mijn TV avond met een Film en pizza. Tot later.


Om er ff een vriendelijke noot tussen te gooiën.....






Smakelijk :D
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Euhm... Wanneer je een ontvanger hebt met ingebouwde HDD kan je via de EPG opnemen. Is een goedkoop alternatief voor net gemist. Net gemist is bij TN niet gratis. Bij TVV vermits je het zelf doet wel. Video-on-demand films bij TN zijn doorgaans duurder als een DVD huren dus daarvoor hoef je het ook niet te doen.

Hoe je het ook draait of keert, de gemiddelde Belg krijgt het liever op een schoteltje aangeboden. Een ontvanger met HDD gaan zoeken en daar mee gaan werken etcetera is vaak teveel werk.

Het is zeker een waardig alternatief hoor, zeker voor de mensen die op dit forum zitten, maar dat zijn dan ook allemaal techneuten die weten waar ze het over hebben. Als je echter kijkt naar de toekomst van digitale televisie, dan moet je kijken naar de grote massa. En die zal altijd voor de gemakkelijkste oplossing kiezen, ook al kost die een paar euro's meer.

Dan koop je een transponder bij. Zo een ramp is dit niet.

Zoals gezegd: transponders zijn ONTZETTEND duur. Canal Digitaal zit al jaren met dat probleem. Zij kunnen de masssa aan Nederlandse themazenders niet toevoegen, omdat het hun petje te boven gaat. Aangezien TVV een onderdeel is van Canal Digitaal...

Ah nee? Het WK vind je makkellijk terug op de duitse kanalan. Het feit dat daar extra zenders voor moeten gebruikt worden is een publiciteitsstunt en eentje die Belgacom-TV nog niet veel heeft opgebracht blijkbaar. Het duurt nog tot 2015 eer dit niet meer verlieslatetend zou zijn heb ik gelezen dus wat ben je ermee.

Het WK is geen exclusieve content. Belgisch voetbal is dat wel, net als het Spaanse, Nederlandse, Franse,... voetbal van Telenet. Hetzelfde geldt voor de Prime-film-kanalen. Er zijn heel veel mensen die Prime/Canal Plus hebben. Dat kan je bij TVV niet nemen, dus is het voor veel mensen een remmende factor.


Kan je dit even nader verklaren? Ik vind die publiciteit van BGC-TV en TN gewoon belachelijk. Ze schotelen mensen reclame voor over functies die je heel makkellijk zelf kan doen en niks kosten. Het feit dat ze koentje nodig hebben bij Telenet zegt al genoeg. Je ziet gewoon aan hem dat hij geen snars weet van wat hij verteld (maar dit nu ter zijde). TVV maakt gewoon nog niet zo belachelijk veel reclame. Waarom? Omdat ze het hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebben (of nog niet direkt). BGC-TV zeker wel (lees wat ik hierboven schreef).

Belgacom en Telenet hebben een naam. Iedereen kent Belgacom en Telenet. Dat is altijd een voordeel.

Telenet en zeker Belgacom zijn trouwens sowieso de grootste publiciteitskanonnen van België. Veel mensen weten daardoor gewoon niet eens van het bestaan van TVV.

Euhm... strange. Toch vreemd dat men de Vlaamse zenders toch al heeft kunnen strikken (waaronder zelfs TV Limburg).

1. Wat heeft Vlaamse zenders met Triple Play te maken?
2. TV Limburg zit NIET in het TVV-pakket.

Het is niet omdat je ergens veel reclame over ziet dat het per se goed hoeft te zijn. Je moet maar eens over de verschillende functies nadenken en kijken hoe je deze heel makkellijk zelf kan realiseren. je zal zelf merken dat (en dit is mijn persoonlijke "grove" mening) Telenet digital TV gewoon puur ordinair boerenbedrog is:
- je kan je eigen hardware niet gebruiken
- je betaald voor de functies die je eigenlijk al bij de hardware betaald (timeshifting of flexview zoals den Koen dat zo mooi zegt zijn pas beschikbaar sinds de digicorder en een jaar na lancering telenet).
- Het huren van een film is ongeveer nog een euro duurder dan in de videotheek. Reken dit er dan n og eens bij bij je maandelijks abo en je mag dubbel werken.
-.....

Allemaal mooi en wel. Maar ligt de grote massa daar wakker van? Ligt een niet-techneut wakker van het feit dat hij niet zijn eigen hardware kan kiezen? Ligt een modale burger er wakker van dat hij een halve euro meer moet betalen als hij niet in de auto moet kruipen voor een film te halen?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

die triple-play is helemaal nog niet bezig en zal er enkel komen als er deftige concurrentie aan komt die triple play aanbied. als ik me niet vergis is triple play toch nog altijd telefonie/tv/internet aanbieden als 1 product/1 abo/1 prijs. momenteel moet je dat nog allemaal apart regelen maar kan je wel bij dezelfde leverancier terecht. enkel interessant als de prijs laag is en de service op z'n minst zoals vandaag.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Ik neem aan dat VOD je TV avond kan veranderen. Maar dat kost je wel redelijk wat geld.
Ik moet ervoor zorgen dat ik in de EPG van mijn dreambox voor elk programma dat ik wil zien 2 keer op de groene toets druk en het wordt opgenomen. Wil ik dat tijdens de opname beginnen bekijken dan kan dat. Wil ik het daarna op DVD branden kan dat ook. Meer "interactiviteit" heb ik voorlopig niet nodig.
Tot slot nog even dit: Ik ben nog zo zeker niet van die 25+ extra thema kanalen. Wie gaat dat betalen??


- Over VOD: nu is dat allemaal betrekkelijk duur. Maar dat gaat ongetwijfeld veranderen. VRT biedt nu een maandelijks VOD-abonnement aan 5,95 euro per maand. Als alles goed gaat, dan zullen wellicht straks ook VTM en VT4 dat abonnement vervoegen. Als je dan iets van vijf euro per maand hebt om alle televisieprogramma's on demand te kiezen, dan zal dat zeker heel wat volk lokken.
Met Dreambox kan je inderdaad opnemen. Maar nogmaals: dat is iets voor techneuten. Jan met de Pet -de doelgroepen van BGC en TN- weet niet eens wat een Dreambox is.

- Over extra themakanalen: die komen er sowieso. VTM plant het komende jaar al drie themakanalen (over 6 dagen al VTMzomer). SBS heeft er ook twee klaarstaan. De VRT zal zeker ooit ook themakanalen krijgen. Euro1080 brengt vanaf 1 oktober de Nederlandstalige cultuurzender HD3 (zowel in HD als in SD). Verder heb je nog het pas opgerichte Life!TV, ActuaTV, MoveOn, MoveX, LibertyTV, het aankomende ServiceTV en AnderlechtTV. Discovery heeft tegenwoordig ook al een vijftal Nederlandstalige zenders. En dan hebben we het nog niet over de dertien regionale zenders gehad, die ook eigenlijk een soort van themakanalen zijn. De komende jaren gaat dat aantal themakanalen alleen maar toenemen, want zo'n themakanaal opstarten kost in principe gewoon niks.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Anthony,

Ik vind wel dat je enkele dingen in rekening moet nemen.

Heb je eens mijn spreadsheet bij de hand genomen.

Uitgeteld over 3 jaar loopt het voordeel bij TVV al aanzienlijk op (meer dan 300 euro) dit zijn geen eurotjes meer he !

Wat de transponder betreft.
Je moet het anders bezien.

wat is duur?

7 000 euro / maand / transponder????

Das niet duur he, tel wel even juist (en volgens mij is 7 000 euro bij zen haar getrokken, maar goed)

TV-vlaanderen haalt makkelijk de kaap van 100 000 klanten.

Dit wil zeggen dat er in het laadje van tvv
ruw geschat een 1 miljoen euro binnenkomt... !

Ik denk dat je daar heel wat transponders van kan huren als je het mij vraagt.

En indien tvv die commercieel uitbaat die thema kanalen (zoals de meest gaan doen wss) dan brengt dat nog wat op.

Ik denk echt niet dat tvv daar zorgen over maakt.

Vergeet ook niet dat er een mooie geldschieter achter zit, namelijk c+ ned
ook zij hebben baat bij meer inkomsten
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

prodata schreef:Anthony,

Ik vind wel dat je enkele dingen in rekening moet nemen.

Heb je eens mijn spreadsheet bij de hand genomen.

Uitgeteld over 3 jaar loopt het voordeel bij TVV al aanzienlijk op (meer dan 300 euro) dit zijn geen eurotjes meer he !

Wat de transponder betreft.
Je moet het anders bezien.

wat is duur?

7 000 euro / maand / transponder????

Das niet duur he, tel wel even juist (en volgens mij is 7 000 euro bij zen haar getrokken, maar goed)

TV-vlaanderen haalt makkelijk de kaap van 100 000 klanten.

Dit wil zeggen dat er in het laadje van tvv
ruw geschat een 1 miljoen euro binnenkomt... !

Ik denk dat je daar heel wat transponders van kan huren als je het mij vraagt.

En indien tvv die commercieel uitbaat die thema kanalen (zoals de meest gaan doen wss) dan brengt dat nog wat op.

Ik denk echt niet dat tvv daar zorgen over maakt.

Vergeet ook niet dat er een mooie geldschieter achter zit, namelijk c+ ned
ook zij hebben baat bij meer inkomsten


Ik heb het al gezegd: TVV is (voorlopig) de goedkoopste, maar er zijn tal van andere factoren die tegenspelen. Die heb ik hierboven al uitgebreid besproken. TVV is misschien (voorlopig) twee eurotjes goedkoper dan de rest, hun mogelijkheden zijn ook stukken kleiner.

Is 7000 de prijs? Iig. Dat is verschrikkelijk duur, want je kan op zo'n transponder maar een zevental zenders doorgeven. Vergeet niet dat je er in het geval van themazenders met één transponder niet komt. Bovendien zijn er niet enkel de transponderkosten, maar ook het bedrag dat TVV aan de zenders moet betalen. Begin maar uit te rekenen he. 7000 per transponder, een paar honderduizend tot zelfs miljoen eurootjes per jaar voor de rechten om een bepaalde zender uit te mogen zenden. Dat weegt serieus door.

Als transponders bijkopen niets zou zijn voor TVV, waarom zit Canal Digitaal in Nederland al jaren met serieuze capaciteitsproblemen, terwijl het 600.000 abonnees heeft?

Ik zie TVV trouwens nooit 100.000 klanten halen. Maar soit, dat moet de toekomst uitwijzen.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Wat de eenvoud waarmee de mensen het graag hebben heb je gelijk Anthony. Probleem is idd (en ik merk dat beroepshalve ook) dat de technische kennis rond alternatieve mogelijkheden ontbreekt. Als bedrijven als Telenet en Belgacom daar handig gebruik van maken halen ze natuurlijk hun slag binnen.

Ik had het laatst met iemand van mijn eigen familie (een 55 jaar oude man) over TVV. Het eerste wat hij mij wist te zeggen was: "heel leuk. Als ik binnenkort naar het zuiden van Frankrijk op de camping op vakantie ga, kan ik lekker naar mijn VTM nieuws kijken". Nu dat is iets wat je met Telenet niet kan. Stel dat je hier eens mee uitpakt bij het grote prubliek, dan gaan er al een aantal mensen heel anders denken. Als je de vergelijking met flex view en het time shifting systeem wat je bij je satelliet ontvanger hebt aan de man brengt, krijg je er nog een paar bij. Trouwens, zoveel verschil (wua principe dan) zit er op een dreambox en een digicorder niet. Heel veel mensen hebben zelfs de hardware al staan. Mijn nonkel kocht zich laatst een Aldi PC. Die is dus helemaal klaar voor TVV. De PC heeft een ingebouwde DVB-S ontvanger (dual zelfs). OK, een dure PC. Maar hij gebruikt dat ding niet alleen voor zijn TV. Hij kan er ook zijn video mee monteren, bankzaken mee doen, enz.... Het enige wat hij nodig had is de nodige kennis dat hij voor zijn digitale TV heel goedkoop af kon zijn. En hij is er nog ferm gelukkig mee ook. Vergeet niet dat naast het feit dat mensen het graag gemakkellijk willen ze het ook graag goedkoop willen. Ik denk dat als we deze discussie een aantal maanden verder zouden hebben er heel wat mensen een andere kijk op de zaak zouden hebben. Wie zegt dat de publiciteit van TVV niet komt? Kan een heel goeië zet zijn om dit nog even op zijn beloop te laten. Belgacom heeft dit niet gedaan en dit is hen op een bepaalde manier fataal geworden. Men moet daar die hoge prijzen handteren of anders kan men het hele project gewoon schrappen. Een reden waarom de hun doelstellingen niet bereikt is is omdat men het gewoon al technisch niet kan realiseren. Komt er nog bij dat zij een intensieve campagne gevoerd hebben om het schip van wal te krijgen en wat is het resultaat? Het brengt weinig of niks op en ze kunnen een groot aantal aanvragen niet beantwoorden. Als dit dan de ronde doet kan dat ook als negatieve publiciteit beschauwd worden. OK, publiciteit is publiciteit. Ik vind dit een goeië zet van TVV. In principe kan je dit een beetje zien als testfase. Klein beginnenen groot eindigen. Werkt volgens mij nog altijd het best.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Andy-dsl,

Ik ben het helemaal met je eens. En je hoeft zelfs niet tot in Spanje te gaan om een enorm doelpubliek te hebben (maar ik ben er wel van overtuid dat er heel veel abonnementjes in Benidorm & Co zullen gebruikt worden).
Denk eens aan alle vlamingen die over de taalgrens wonen of er een buitenverblijf hebben. Vroeger had je enkel brt 1 en nos 1, intussen is er vrt 1 & 2 en nos 1, 2 maar via tvv kunnen die mensen ineens tientallen vlaamstalige/ondertitelde zenders ontvangen inclusief radiozenders die anders enkel via middengolf te ontvangen zijn (ik moet geen tekeningetje maken bij het kwaliteitsverschil).
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

prodata schreef:wat is duur?

7 000 euro / maand / transponder????


Dit lijkt mij wel heel goedkoop maar soit. Als dat de prijs is, is het inderdaad spotgoedkoop.
Om 80 digitale zenders uit te zenden heb je 10 transponders nodig(even als voorbeeld, voor ideale beeldkwaliteit zullen dat er meer zijn)
10*7000€=70000€
Voor 70000€ baat je nog geen maand een kabelnetwerk uit.

Ik denk dat het probleem vooral zit in de schaarste van transponders.
19,2°E zit bijna vol. Het is niet voor niets dat de HD zenders voorlopig zullen beginnen op 23,5°€ daar is nog plaats.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

andy-dsl schreef:Ik had het laatst met iemand van mijn eigen familie (een 55 jaar oude man) over TVV. Het eerste wat hij mij wist te zeggen was: "heel leuk. Als ik binnenkort naar het zuiden van Frankrijk op de camping op vakantie ga, kan ik lekker naar mijn VTM nieuws kijken". Nu dat is iets wat je met Telenet niet kan. Stel dat je hier eens mee uitpakt bij het grote prubliek, dan gaan er al een aantal mensen heel anders denken.

Daar mag TVV niet mee uitpakken. Naar TVV kijken in het buitenland KAN in principe wel, maar MAG wettelijk niet. TVV mag daar dus ook geen promotie rond maken, want dan overtreden ze de wet. TVV noch de dealers mogen het argument van buitenland-kijken bij de verkoop van hun product gebruiken.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Anthony schreef:
andy-dsl schreef:Ik had het laatst met iemand van mijn eigen familie (een 55 jaar oude man) over TVV. Het eerste wat hij mij wist te zeggen was: "heel leuk. Als ik binnenkort naar het zuiden van Frankrijk op de camping op vakantie ga, kan ik lekker naar mijn VTM nieuws kijken". Nu dat is iets wat je met Telenet niet kan. Stel dat je hier eens mee uitpakt bij het grote prubliek, dan gaan er al een aantal mensen heel anders denken.

Daar mag TVV niet mee uitpakken. Naar TVV kijken in het buitenland KAN in principe wel, maar MAG wettelijk niet. TVV mag daar dus ook geen promotie rond maken, want dan overtreden ze de wet. TVV noch de dealers mogen het argument van buitenland-kijken bij de verkoop van hun product gebruiken.


Ja das wel waar...
Anderzijds de enigste reden waarom het niet mag zijn auteursrechten.

Aangezien je die betaald schend je ook hier niet de auteurs rechten indien je ontvangt in het buitenland, ook weer een grijze zone natuurlijk.


btw die 7000 euro haalde ik maar aan als voorbeeld, heb totaal geen idee wat dat kost per maand, maar dit gaan ook geen miljoenen zijn.
Ik ben er trouwens rotsvast van overtuigt dat die kost hoe dan ook lager ligt dan in heel belgie een kabelnetwerk te beheren.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

prodata schreef:
btw die 7000 euro haalde ik maar aan als voorbeeld, heb totaal geen idee wat dat kost per maand, maar dit gaan ook geen miljoenen zijn.
Ik ben er trouwens rotsvast van overtuigt dat die kost hoe dan ook lager ligt dan in heel belgie een kabelnetwerk te beheren.


Ah ok, want volgens mij is het echt wel veel meer.

Een netwerk beheren kost uiteraard ook geld, maar Telenet kan daarvoor buigen op 1,6 miljoen televisie-abonnees. TVV daarentegen heeft momenteel +- 5000 abonnees. Ze kunnen geen geld voor nieuwe transponders toveren he.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Anthony schreef:TVV daarentegen heeft momenteel +- 5000 abonnees. Ze kunnen geen geld voor nieuwe transponders toveren he.


Klopt maar het kan mijn inziens ook niet veel meer zijn want:

- Basis pakket is gratis voor Canal Digitaal kijkers die inwoner zijn van Nederland dit is dus ook 1 transponder... (want tel er ook nog bvn bij)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Na even wat rondkijken op google kom ik op ongeveer 3 miljoen € per jaar per transponder.(Het hoogste getal dat ik tegenkwam)
Dit lijkt me wel veel.
Als we echter het bussiness plan bekijken is er een lichtpuntje.
Over 3 jaar 100000 abbo's.
100000*12*8.95=10740000€ - transponder = 7740000€ over
Hiervan moeten dan natuurlijk nog rechten betaald worden, hoeveel dat is weet ik niet. Maar wat wel duidelijk is, is dat het met een volle tweede transponder moeilijk word om uit de kosten te komen. Maar CD nederland kan ook nog wel wat extra ruimte gebruiken dus die kosten kunnen ze delen.

Het is wel zeker dat ze nog wat meer klanten nodig hebben.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

prodata schreef:Klopt...
De drempel is hoger.
Echter kijken de meesten toch naar het geld.
En TV vlaanderen is op termijn VEEEEL goedkoper dan elk alternatief.


De enige reden dat TVV goedkoper is, is dankzij de Flexview optie bij TN die veel te duur is. Wanneer je dus spreekt over goedkoper op termijn mag je hopen dat TN al die tijd zijn absurde prijs voor Flexview zal handhaven. Wanneer ze morgen beslissen om het gratis te leveren zit je daar met je dure sat installatie met beperkte mogelijkheden.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

alfadude schreef:Na even wat rondkijken op google kom ik op ongeveer 3 miljoen € per jaar per transponder.(Het hoogste getal dat ik tegenkwam)
Dit lijkt me wel veel.
Als we echter het bussiness plan bekijken is er een lichtpuntje.
Over 3 jaar 100000 abbo's.
100000*12*8.95=10740000€ - transponder = 7740000€ over
Hiervan moeten dan natuurlijk nog rechten betaald worden, hoeveel dat is weet ik niet. Maar wat wel duidelijk is, is dat het met een volle tweede transponder moeilijk word om uit de kosten te komen. Maar CD nederland kan ook nog wel wat extra ruimte gebruiken dus die kosten kunnen ze delen.

Het is wel zeker dat ze nog wat meer klanten nodig hebben.


In het geval van de zenders spreken we echt over veel geld. Naar verluidt betaalt Belgacom jaarlijks 5 miljoen euro om VT4 en VijfTV te mogen uitzenden. TV-Vlaanderen zal vanwege zijn marktwaarde wellicht wat minder moeten betalen, maar ga er maar vanuit dat het dan nog steeds om een serieus bedrag gaat.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

r2504 schreef:De enige reden dat TVV goedkoper is, is dankzij de Flexview optie bij TN die veel te duur is. Wanneer je dus spreekt over goedkoper op termijn mag je hopen dat TN al die tijd zijn absurde prijs voor Flexview zal handhaven. Wanneer ze morgen beslissen om het gratis te leveren zit je daar met je dure sat installatie met beperkte mogelijkheden.


Maar op sat zijn dan ook nog veel meer dingen beschikbaar dan enkel TVV.. als je kijkt naar alle hacked packages atm, met een degelijke receiver krijg je die er zo bij. Ok het is niet legaal en er is geen zekerheid over, maar er zal altijd wel iets hacked zijn. :lol:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Als telenet flexview gratis maakt is dat een voordeel voor telenet abbo's niet een nadeel voor TVV abbo's.
In het prijsvergelijk komt dan telenet er weer wat beter uit natuurlijk.
Wil ik er ook nog bij vermelden dat één van de redenen om bewust niet te kiezen voor telenet bij mij de keuzevrijheid was. Bij Telenet zal je altijd vastzitten aan hetgeen telenet wil doorgeven.
Vind Telenet dat CNBC eraf moet dan doen ze dat. Op sat kijk ik nog altijd met veel plezier naar Jay Leno.
Natuurlijk kan het ook dat TVV er een zender afgooit Dat is dan spijtig maar ik draai mijn schotel en kijk verder.
Ik betrap mezelf erop dat ik nu ook bijna niet naar de commerciëlen kijk. Te hard verwend door de BBC en ITV denk ik.
Wat ik vooral onthou is dat vlaanderen nu een keuze meer heeft.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

alfadude schreef:Als telenet flexview gratis maakt is dat een voordeel voor telenet abbo's niet een nadeel voor TVV abbo's.
In het prijsvergelijk komt dan telenet er weer wat beter uit natuurlijk.
Wil ik er ook nog bij vermelden dat één van de redenen om bewust niet te kiezen voor telenet bij mij de keuzevrijheid was. Bij Telenet zal je altijd vastzitten aan hetgeen telenet wil doorgeven.
Vind Telenet dat CNBC eraf moet dan doen ze dat. Op sat kijk ik nog altijd met veel plezier naar Jay Leno.
Natuurlijk kan het ook dat TVV er een zender afgooit Dat is dan spijtig maar ik draai mijn schotel en kijk verder.
Ik betrap mezelf erop dat ik nu ook bijna niet naar de commerciëlen kijk. Te hard verwend door de BBC en ITV denk ik.
Wat ik vooral onthou is dat vlaanderen nu een keuze meer heeft.


Er is nog iets...

Ik ga sebiet mijn sheet nogmaals updaten.
Indien je 3 TV's digitaal wil voorzien ZONDER timeshifting !
komt tvv nog voordelig uit en dit reeds na het 1e jaar !

Dus zelfs zonder flexview haal je nog voordeel...
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

prodata schreef:Ik ga sebiet mijn sheet nogmaals updaten.

Zorg dat je niet overwerkt geraakt :lol:
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

vandaag de smartcard van canaal digitaal nederland getest op mijn receiver (Digital all world) werkt perfect. nu ga k toch eens een TVV abotje aanschaffen. heb enkel de kaart nodig. spijtig dat die +-10 nederlandse commerciele zenders er niet bij zitten bij tvv.

voor mensen die heel goekoop TVV willen ontvangen, je kan voor 75euro een receiver kopen, voor 15euro kabel en voor 35 euro een schotel plus LNB erop

+-130-150 euro max en je kan beginnen :D
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

hoy69 schreef:voor mensen die heel goekoop TVV willen ontvangen, je kan voor 75euro een receiver kopen, voor 15euro kabel en voor 35 euro een schotel plus LNB erop

+-130-150 euro max en je kan beginnen :D


Kan je daar iets meer over vertellen?
Wat/waar/hoe etc.. :wink:
TVV lijkt me reuze interessant maar ik ben een echte leek op het gebied van sat tv.
Weet dat je daar een schotel voor nodig hebt maar daar houd het ook bij op :oops:
Heb hier op het forum al gelezen dat het hardware pakket dat TVV aanbied nogal aan de dure kant is.
Ook zou een 54 cm dish problemen kunnen geven bij hevige neerslag.

Tja ,van veel lezen word je ook niet altijd veel wijzer. :lol2:
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

hoy69 schreef:vandaag de smartcard van canaal digitaal nederland getest op mijn receiver (Digital all world) werkt perfect. nu ga k toch eens een TVV abotje aanschaffen. heb enkel de kaart nodig. spijtig dat die +-10 nederlandse commerciele zenders er niet bij zitten bij tvv.

voor mensen die heel goekoop TVV willen ontvangen, je kan voor 75euro een receiver kopen, voor 15euro kabel en voor 35 euro een schotel plus LNB erop

+-130-150 euro max en je kan beginnen :D


Dast te weinig.

Een ontvanger van 75 heeft maximaal een CAS.
Dus dan dien je de CAM van tvv erbij te tellen

das 120euro dacht ik
dan nog 30 euro activatie...

Bekijk een keer mijn sheet, das het goedkoopste dat je kan gaan denk ik... (die vind je op een vorig draadje onder Digitale TV)
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Prodata, zouden we niet beter uw sheet ergens een deftige plaats geven?
(zoals de providertabel)
En dan niet in excel, maar html ;-)

greetz,

Nob

ps: Kan wat duren eer ik antwoord of dat nog is bekijk... examens...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Nob schreef:Prodata, zouden we niet beter uw sheet ergens een deftige plaats geven?
(zoals de providertabel)
En dan niet in excel, maar html ;-)

greetz,

Nob

ps: Kan wat duren eer ik antwoord of dat nog is bekijk... examens...


Wat een eer :-D

Ja hoor lijkt me ook een nuttig idee...
Ik ben steeds bereid te helpen !
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Petrikske schreef:
hoy69 schreef:voor mensen die heel goekoop TVV willen ontvangen, je kan voor 75euro een receiver kopen, voor 15euro kabel en voor 35 euro een schotel plus LNB erop

+-130-150 euro max en je kan beginnen :D


Kan je daar iets meer over vertellen?
Wat/waar/hoe etc.. :wink:
TVV lijkt me reuze interessant maar ik ben een echte leek op het gebied van sat tv.
Weet dat je daar een schotel voor nodig hebt maar daar houd het ook bij op :oops:
Heb hier op het forum al gelezen dat het hardware pakket dat TVV aanbied nogal aan de dure kant is.
Ook zou een 54 cm dish problemen kunnen geven bij hevige neerslag.

Tja ,van veel lezen word je ook niet altijd veel wijzer. :lol2:


Zou ook welkom zijn. Ik heb al veel on-line shops gevonden maar die bevinden zich allemaal in nederland en ik betaal voor dergelijke zaken lieven onder rembours. Probleem is dat dat bij de meeste van die shops niet kan. Zijn er goeië shops (on-line of real ones) hier in België waar je al het nodige kan krijgen? Ik weet dat er plaatsen zijn in Antwerpen en Brussel maar zijn er die uitblinken?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nob schreef:En dan niet in excel, maar html ;-)


Met HTML ben je wel de macro's kwijt die alles uitrekenen... tenzij iemand ze graag opnieuw maakt in Javascript.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

prodata schreef:Bekijk een keer mijn sheet, das het goedkoopste dat je kan gaan denk ik... (die vind je op een vorig draadje onder Digitale TV)


Ligt het aan de viewer die ik gebruik, of is het de bedoeling dat het er zo uit ziet?

Afbeelding
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Petrikske schreef:
prodata schreef:Bekijk een keer mijn sheet, das het goedkoopste dat je kan gaan denk ik... (die vind je op een vorig draadje onder Digitale TV)


Ligt het aan de viewer die ik gebruik, of is het de bedoeling dat het er zo uit ziet?

Afbeelding


Ligt aan de vieuwer ;)

Normaal geeft het een relatief eenvoudig overzicht
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

prodata schreef:
hoy69 schreef:vandaag de smartcard van canaal digitaal nederland getest op mijn receiver (Digital all world) werkt perfect. nu ga k toch eens een TVV abotje aanschaffen. heb enkel de kaart nodig. spijtig dat die +-10 nederlandse commerciele zenders er niet bij zitten bij tvv.

voor mensen die heel goekoop TVV willen ontvangen, je kan voor 75euro een receiver kopen, voor 15euro kabel en voor 35 euro een schotel plus LNB erop

+-130-150 euro max en je kan beginnen :D


Dast te weinig.

Een ontvanger van 75 heeft maximaal een CAS.
Dus dan dien je de CAM van tvv erbij te tellen

das 120euro dacht ik
dan nog 30 euro activatie...

Bekijk een keer mijn sheet, das het goedkoopste dat je kan gaan denk ik... (die vind je op een vorig draadje onder Digitale TV)


kheb absoluut geen cam nodig in mijn receiver en zijn zeker heel wat andere merken die je toelaten gewoon de smartcard in de sleuf te steken

ahja activatie wask effe vergeten :p
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”