Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

wied schreef:...Je vergeet ook dat mensen onder het mom van 'ik ben gevaccineerd en kan niet besmet geraken of het doorgeven' andere mensen in het ziekenhuis doen belanden die er anders ook niet gelegen zouden hebben, gevaccineerd of niet...

Deze quote van petrol242 kan niet genoeg herhaald worden, lijkt mij :-D
Haha, ja, pas maar op.
Seffens komt de "vaccinatieploeg" weer af: met een oplossing die pas binnen enkele maanden in resultaat zou kunnen resulteren.
Voor een probleem dat zich nu stelt...
Die "vaccinatieploeg" had natuurlijk helemaal nikske in het snotje tot het probleem zich stelt... :lol:
Kunt ge hen nog duzend keer verwittigen. :twisted:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

CCatalyst schreef:De ziekenhuizen moeten ook de rol van drukkingsmiddel op de politiek op zich nemen, .
maar hier zie the onze politiek weer het beste van zichzelf geven

als een volleerde struisvogel de kop in het zand en alles afschuiven op de klinieken.
als het daar misgaat krijg je 2 reacties vanuit de politiek

1) wij kunnen er neits aan doen
2) collectief ziekenhuizen aanvallen vanuit de parlementen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

karine schreef: Het is toch al mooi dat meerdere ziekenhuizen beginnen met niet gevaccineerden zieke mensen links te laten liggen.
Dit is zo verkeerd :puke:

Edit
CCatalyst schreef:Dat ze nu eerder reageren dan vroeger, is wellicht omdat ze ook wijzer geworden zijn en weten dat het helpt om dat vroeger te doen.
Er zijn meerdere redenen. Je kan genoeg bedden hebben, maar personeel vormt momenteel een groot probleem omdat ze door ziekte massaal uitvallen en niet alleen in de hospitalen. Ziek, niet alleen covid-19, maar er doen momenteel een aantal hardnekkige luchtweginfecties de ronde en waar mensen toch wel deftig last van hebben. Een vriend van mij in de zorg is voor morgen opgevorderd door de gouverneur en moet zich ook na zijn shift standby houden en hij is niet de enige.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ordon schreef:@ duizend
Als je nu nog niet doorhebt dat de huidige vaccins de besmettingen tussen de mensen onderling niet meer tegenhouden...
Dus de ene keer helemaal NIET
Ordon schreef: is de werking van de vaccins tegen besmetting van de mensen onderling suboptimaal
En dan even later toch weer WEL
En suboptimaal betekent volgens den Ordon “erg slecht”

En jij noemt jezelf nog serieus? :lol: :angel:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ordon schreef: En dat bij een huidige volledige vaccinatiegraad van 74,45% van de bevolking.
Geeft toch te denken. Niet?

Actuele_ziekenhuisbezetting.png
En wie ligt er op de IC?
Schermafbeelding 2021-11-05 om 14.29.32.png
(64.66 KiB) Nog niet gedownload
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Stroper schreef: En wie ligt er op de IC?
Lijkt me dat een bronvermelding op zijn plaats is.

Alsook, wat is "totaal" en waarom is het niet het totaal (van de andere data).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

duizend schreef:En jij noemt jezelf nog serieus? :lol: :angel:
Ja, ik weet al geruime tijd dat jij je graag bezighoudt met mensen te bashen, schofferen, in het belachelijke trekken en provoceren.
Afin, be my guest. 8)

Nog wat petrol op uwe vuurke duzend. :-D
petrol242 schreef:
duizend schreef:Ik heb steeds weerwoord gegeven op de zelfverklaarde forumvirologen en schriftgeleerden die constant de werking van vaccins tegen besmetting ontkennen en/of sterk minimaliseren.
Die ontsluiting heb je lang ontkend. Papers met empirisch onderzoek weiger je te beoordelen (heb je ze nu eindelijk al eens gelezen?) en bestempel je steevast als onzin in plaats van er met een kritisch oog naar te kijken.
Ik had heel efkes hoop met je 'stelling' op een normaal debat maar keer op keer slaag je er in om debatpartners te schofferen, in het belachelijke te trekken, te provoceren en te bashen. En jij verwacht dan au sérieux genomen te worden?
Ja, hij verwacht dat nog steeds. :lol:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Stroper schreef:
Ordon schreef: En dat bij een huidige volledige vaccinatiegraad van 74,45% van de bevolking.
Geeft toch te denken. Niet?
En wie ligt er op de IC?
Schermafbeelding 2021-11-05 om 14.29.32.png
Volgens die grafiek veel niet gevaccineerden.
Toch straf dat men "de stolp" dan van de maatschappij haalt. Niet?
Nu nog vaccineren gaat het huidige probleem echt niet oplossen.
Dat duurt maanden alvorens dat in resultaat resulteert.
Zelfs indien men het nu zou verplichten...
De ziekenhuizen kunnen de shit gaan opruimen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

In absolute cijfers zijn 64% van zij die opgenomen worden in het ziekenhuis omwille van COVID-19 zijn volledig gevaccineerd Twee weken daarvoor was dat absolute cijfer nog 55%.

In relatieve cijers: twee weken geleden werden er in alle leeftijdsgroepen meer niet-gevaccineerden dan gevaccineerden besmet, hoewel het kantje boord was voor 65+. Nu - voor het eerst - raken er bij de 65+ relatief meer gevaccineerden besmet.

Facon schuift de schuld door naar de 65-plussers die volgens hem teveel onveilige contacten hebben.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 05 nov 2021, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Vers van de pers.

De Pedro verklaart:

Tot slot hebben de vaccins ook een duidelijk waarneembaar effect op de besmettingskans. Onder de volwassenen tot 64 jaar is de incidentie van het virus dubbel zo hoog bij niet-gevaccineerden.

Jaja duidelijke cijfers.

En Ordonneke blaast weeral warm nu.
Meer Vaccineren zou het probleem kunnen oplossen zegt hij, maar dat duurt nu te lang
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

CCatalyst schreef:
Dizzy schreef:Klopt, enerzijds is men hier bezig dat het een probleem is dat vaccins redelijk tot matig, tot zwak en nauwelijks beschermen maar anderzijds moet gedrag dat totaal NIET beschermd wel verdedigd worden :bang:
Nogmaals, tot treurens toe, het is aan de overheid om dit meteen op te lossen door de vaccinatie te verplichten. Ik zie niet in hoe je dit anders kan bereiken. Dat zal veel beter werken dan CST, waarvan ik gehoord heb dat het tot heden 6000 Vlamingen extra aangezet heeft om zich te laten vaccineren. Je gaat er nog altijd hebben die het vaccin gaan weigeren, maar het zullen er aanzienlijk minder dan nu zijn, want dan komen er boetes bij te pas.
Ik ben altijd voorstander geweest van verplichting omdat je toch altijd met teveel mensen zit die het beter weten nadat ze youtube hebben gezien of die geen ene f*** geven om een ander. Er zijn echter mensen die beweren dat verplichten, zoals anderen doen en al gebeurd is, onmogelijk zou zijn.

CST is enkel om mensen aan te zetten om te vaccineren, je kan het zien als een softe versie van de verplichting maar je ziet dat het eigenlijk niet genoeg is want de die-hards willen dat ook niet en blijven vaccinatie uitstellen tot "-hards" van de term vervalt waarschijnlijk. Er zal uiteindelijk voor de overheid ook geen keuze meer zijn om de overgrote meerderheid en de zorg te beschermen.

Voor de rest wordt er hier met bijwerkingen gesmeten maar waarom zijn al die duizenden bijwerkingen niet te merken in de ziekenhuizen? Punt is dat (long)covid gewoon veel erger is dan de bijwerkingen, anders was toch het aantal patiënten met bijwerkingen veel hoger dan de niet-gevaccineerden aangezien we hier ook spreken van een groep die 8 keer groter is!

Dan het probleem begrijpend lezen in Vlaanderen. Dit is wat de hoofdarts van het UZ zei:
Mensen die opgenomen worden omwille van covid-19 zullen in ons ziekenhuis de beste zorg krijgen, maar we zullen alleen niet langer principieel bedden leeg laten staan “voor het geval dat”. Dat doen we ook niet voor mensen met kanker of een hartinfarct.
Er is dus geen sprake van een andere behandeling voor covid-patiënten, integendeel, het zijn net deze patiënten, waaronder overmatig ongevaccineerden, die een uitzonderlijke behandeling kregen met voorrang op anderen. En sommigen moeten daar blijkbaar van kotsen :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

duizend schreef: Onder de volwassenen tot 64 jaar is de incidentie van het virus dubbel zo hoog bij niet-gevaccineerden.
Tot 64 jaar, dus zij die het vaccin recenter gekregen hebben.

Vanaf 65+ is het omgekeerd en hebben gevaccineerden sinds kort relatief meer besmettingen.

Duidelijke cijfers inderdaad.

Tijd om alle 65-plussers uit te sluiten van de maatschappij Dizzy? Volgens Facon beschermen zij de maatschappij door hun gedrag niet genoeg. Een beetje zoals de niet-gevaccineerden, niet?
Dizzy schreef:Er zijn echter mensen die beweren dat verplichten, zoals anderen doen en al gebeurd is, onmogelijk zou zijn.
Ik zie niet in waarom niet.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

CCatalyst schreef:
Tot 64 jaar, dus zij die het vaccin recenter gekregen hebben.

Vanaf 65+ is het omgekeerd en hebben gevaccineerden sinds kort relatief meer besmettingen.

Duidelijke cijfers inderdaad.
Derde boosterprik lost dat dan weer op.
Als de doemdenkers de bereidwilligheid niet doen dalen natuurlijk :bang:

65+ is bijna allemaal gevaccineerd, de Pedro benadrukt dat als de vaccinatiegraad 100% is, alle besmette personen gevaccineerd zijn.
Wiskunde noemen ze dat…
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

duizend schreef:Derde boosterprik lost dat dan weer op.
Tegen dat iedereen de derde gekregen heeft, mag je alweer beginnen aan de vierde voor de 65+. Dit terwijl ontwikkelingslanden nieuwe varianten op ons afvuren omdat wij door onze consumptie ervoor zorgen dat zij moeilijker aan eerste/tweede vaccins kunnen raken. Het komt steeds op hetzelfde neer: dat vaccins alleen niet volstaan.
duizend schreef:Als de doemdenkers de bereidwilligheid niet doen dalen natuurlijk :bang:
Dat ook, als de voorwaarde is dat je de eerste 2 vaccins gehad moet hebben, ga je altijd mensen hebben die om wat voor reden dan ook geen derde vaccin meer willen (of mogen) hebben. Hetzelfde voor een vierde vaccin. Dus de groep "volledig gevaccineerden" wordt met elke booster wat kleiner.
duizend schreef:65+ is bijna allemaal gevaccineerd
Het gaat over relatieve cijfers. Er lopen nog altijd voldoende niet-gevaccineerde 65+ rond om de vergelijking te kunnen maken. De kans dat een niet-gevaccineerde 65+ besmet raakt is nu kleiner geworden dan voor een gevaccineerde 65+. Waarom? Wellicht een combinatie van sterk afgenomen immuniteit omdat zij eerst aan bod kwamen + veel groter risicogedrag bij de gevaccineerden dan de niet-gevaccineerden. De verwachting is dat dit zich straks zal gaan doorzetten naar de ziekenhuisopnames. Dus nog maar eens is het cirkeltje rond: vaccins alleen volstaan niet, en de overheid moet stoppen met doen alsof vaccins het enige antwoord zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...Je vergeet ook dat mensen onder het mom van 'ik ben gevaccineerd en kan niet besmet geraken of het doorgeven' andere mensen in het ziekenhuis doen belanden die er anders ook niet gelegen zouden hebben, gevaccineerd of niet...

Tijd om dit nog een keer te herhalen dus :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

CCatalyst schreef:...veel groter risicogedrag bij de gevaccineerden dan de niet-gevaccineerden. De verwachting is dat dit zich straks zal gaan doorzetten naar de ziekenhuisopnames...
Ja want de gevaccineerden dragen allemaal een groen vinkje op hun voorhoofd vandaar dat jij dat zo uit de losse pols kunt zien dat "zij een groter risico gedrag vertonen".
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

CCatalyst schreef:
duizend schreef: Onder de volwassenen tot 64 jaar is de incidentie van het virus dubbel zo hoog bij niet-gevaccineerden./quote]

Tot 64 jaar, dus zij die het vaccin recenter gekregen hebben.

Vanaf 65+ is het omgekeerd en hebben gevaccineerden sinds kort relatief meer besmettingen.

Duidelijke cijfers inderdaad.

Tijd om alle 65-plussers uit te sluiten van de maatschappij Dizzy? Volgens Facon beschermen zij de maatschappij door hun gedrag niet genoeg. Een beetje zoals de niet-gevaccineerden, niet?
Dizzy schreef:Er zijn echter mensen die beweren dat verplichten, zoals anderen doen en al gebeurd is, onmogelijk zou zijn.
Ik zie niet in waarom niet.
Meer in aantal maar niet in verhouding tot hun overtal, relatief dus nog altijd minder ipv meer.

Waar spreek ik over uitsluiten van 65+??? Dit is een groep met veel gevaccineerden. Zij zullen eerst aan de beurt komen voor een boostervaccin. Bovendien is dit ook een groep die sowieso zwakker is wegens veel meer kans op andere ziekten en door leeftijd al een zwakkere weerstand. Je kan 65+ dus niet zomaar vergelijken met kinderen of jongere bevolking.

Alé, een tijd geleden was je bezig dat de overheid niet kon verplichten door zogenaamde verantwoordelijkheidsproblemen. Nu zie je niet meer in waarom er een probleem zou zijn. Alé, je maakt progressie :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Voorraad_Covid_vaccins.png
Voorraad_Covid_vaccins.png (45.81 KiB) 652 keer bekeken
Bron: https://covid-vaccinatie.be/nl

Intussen al 4.543.118 dosissen in voorraad.
Weinig mensen die nog goesting hebben in een prikje zo te zien.
Weggooien of met de harde hand in armpjes gaan ploffen?
Of schenken (Covax) aan de armere landen....
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Kicking the can down the road dus als ik die uitdrukking mag gebruiken die hier al eens gevallen is en heel toepasselijk is. Boosterprik kan de respons terug verhogen, afhankelijk van de algemene afweer van een persoon, maar dat is ook weer een doekje tegen het bloeden.

Spijtig dat SARS-CoV-2 niet zo goed is in algebra en statistieken. Die relatieve verhouding tussen de verschillende vaccinatiestatussen wordt terecht, maar ook onterecht gebruikt om toch maar niet of op zijn minst schoorvoetend te moeten toegeven dat de Covid-19 vaccins niet meer presteren wat we op 1 januari 2021 ervan verwachtten, namelijk beschermen tegen transmissie. Vooral ook omdat de efficiëntie percentage van de vaccins die we nu al een jaar te horen en te zien krijgen alleen van toepassing zijn op het voorkomen van Covid-19. Er zitten ondertussen na delta nog wel wat studiën in de pipeline die meer verheldering zullen brengen. Wordt dus vervolgd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Kicking the can down the road dus als ik die uitdrukking mag gebruiken die hier al eens gevallen is en heel toepasselijk is. Boosterprik kan de respons terug verhogen, afhankelijk van de algemene afweer van een persoon, maar dat is ook weer een doekje tegen het bloeden.

Spijtig dat SARS-CoV-2 niet zo goed is in algebra en statistieken. Die relatieve verhouding tussen de verschillende vaccinatiestatussen wordt terecht, maar ook onterecht gebruikt om toch maar niet of op zijn minst schoorvoetend te moeten toegeven dat de Covid-19 vaccins niet meer presteren wat we op 1 januari 2021 ervan verwachtten, namelijk beschermen tegen transmissie.
Is dat dan ooit een punt van discussies geweest? Niets werkt even goed tot de oneindigheid dus ook de vaccins niet, wie had dat dan verwacht?

Wat wel vergeten wordt is dat ondanks de dalende effectiviteit dit nog altijd veel beter is dan totaal geen effectiviteit... zoals bij ongevaccineerden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Voor mij is er wel punt van discussie omdat andere defensielijnen gewoon weggesmeten worden. De koppen steken gewoonweg in het zand.
Ik heb ethisch gezien ook een heel groot probleem met boosterprikken en ik weet niet of ik nog verleid ga worden voor een opvolging en ik ben niet de enige. Ze zijn ook ineens uit het niets opgedoken toen bleek dat de houdbaarheid toch niet is wat er van verwacht werd en dan begon het welles-nietes spel van wie wel en wie niet. Blijkbaar hangen we er dan allemaal aan volgend jaar?
VDB begint ondertussen gelukkig ook zijne kazak te draaien en beseft dat het er echt niet goed uitziet. De woorden 'hoop' en 'geluk' komen weer in de mond, ook van experts, dus eigenlijk is er niet veel nieuws onder de zon? Als experts over 'hopen" beginnen te spreken zijn er meestal donderwolken aan de hemel.
Dizzy schreef: Wat wel vergeten wordt is dat ondanks de dalende effectiviteit dit nog altijd veel beter is dan totaal geen effectiviteit... zoals bij ongevaccineerden.
Waar wordt dat vergeten?
Maar effectiviteit is ook een combinatie van individuele factoren. Dat is hier al een paar keer uitgelegd. Om het cru te zeggen, een ongevaccineerde kluizenaar is beter beschermd dan een gevaccineerde in het danscafé. Maar we snappen het punt wel hoor :wink:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:Voor mij is er wel punt van discussie omdat andere defensielijnen gewoon weggesmeten worden.
onzin
mondmasker is veprlcith, men roept op tot afstand, men roept op tot thuiswerk, ....
zijn dat geen defensielijnen meer of heb je een nieuwe betekenis aan dat woord gegeven?
Ik heb ethisch gezien ook een heel groot probleem met boosterprikken en ik weet niet of ik nog verleid ga worden voor een opvolging
vanaf dag 1 wisten we nochtans dat het vaccin niet levenslang zou werken.
bij de griep noemen we het een jaarlijkse spuit en bij covid blijkbaar een boosterspuit. Allebei is het nochtans krek hetzelfde, een opfrissing omdat de werking verdwijnt
net zo goed wisten we vanaf dag 1 dat er geen 100% bescherming is, de reden dat er vandaag gevaccineerden in de kliniek liggen
dan begon het welles-nietes spel van wie wel en wie niet.
het zou uiteraard leuker zijn moesten pfizer en moderna 10 miljoen spuiten op dezelfde dag kunnen leveren en moesten we die allemaal op dezelfde moment kunnen zetten.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

@1207 : Iemand zijn mening als onzin bestempelen brengt ook niet echt iets bij. Mocht je het nog niet weten, de maatschappij is open gezwierd... en met een paske mag alles. Dus ja, dat zijn defensielijnen opgeven. En ja, de overheden roepen op tot... dat is het dan ook. :roll:
1207 schreef:bij de griep noemen we het een jaarlijkse spuit en bij covid blijkbaar een boosterspuit.
Het is dus he-le-maal niet krek hetzelfde. Hoe kom je daar nu bij? To-taal niet met elkaar te vergelijken. De jaarlijkse griepspuit is een cocktail op basis van een voorspelling welke endemische stammen van influenza waar we mee te maken zouden kunnen krijgen. De targets veranderen dus elk jaar drastisch wat je van de covid-19 vaccins helemaal niet kan zeggen want het is er maar eentje... Influenza is endemisch. SARS-CoV-2 nog helemaal niet. Daar zal je je nog wat moeten op inlezen denk ik.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Heb een mooi artikel voor 1207 geplukt van wikipedia :angel:

https://nos.nl/artikel/2370489-wetensch ... t-meer-weg
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

En dit lezen kan echt mijn enthousiasme voor de vaccins niet aanvuren:

https://mcbekkerweg.nl/wp-content/uploa ... ingen2.pdf
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Klopt niet dat de defensielijnen weggesmeten worden, er zijn nog altijd maatregelen van toepassing en de aanbevelingen voor verantwoord gedrag zijn ook gewoon gebleven. Wat wel weggesmeten wordt is de winst die we konden boeken indien iedereen gevaccineerd was.

Ik was van in het begin voor een hardere aanpak met kortere lockdowns maar wel volledig. Net zoals ik van in het begin zei dat zonder verplichting de vaccins onvoldoende zouden zijn. Met een virus kan je niet onderhandelen.

Als we eerlijk zijn moet je echter ook beseffen dat naast de economische actoren ook de bevolking geen lange lockdowns meer pikte. Ik heb in ieder geval weinig bijval ondervonden met mijn strenge aanpak.

Wat ik vreemd blijf vinden is dat men enerzijds staat af te geven op de lakse aanpak maar tegelijk mensen staat te verdedigen die niet eens met die lakse aanpak mee willen werken :bang:

Een andere tegenstrijdigheid, mensen die schijt hebben aan de vraag om vaccinatie worden verdedigd maar tegelijk zijn de mensen die, vaak ook dik tegen hun zin, gevaccineerd zijn, krijgen wel de onbewijsbare schuld van de regels niet te volgen boven zij die ze gewoon verwerpen. Maar we mogen geen tweespalt veroorzaken zeggen ze dan :bang:

Ah ja, de ongevaccineerden zijn nu kluizenaars oftewel men weet werkelijk van geen hout meer pijlen te maken als je met zo'n zaken moet blijven afkomen. Er is altijd minder effectiviteit van een vaccin dat je niet gehad hebt. Zelfs als het vaccin nog maar 1% effectief zou zijn dan nog is het veel beter dan geen vaccin of gaan de ongevaccineerden tot in de eeuwigheid in de kluis zitten? :roll:

Leg mij eens uit hoe dat die overtal aan ongevaccineerden in de ziekenhuizen terecht komen terwijl ze als kluizenaar leven? Juist ja.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

timmermc schreef:En dit lezen kan echt mijn enthousiasme voor de vaccins niet aanvuren:

https://mcbekkerweg.nl/wp-content/uploa ... ingen2.pdf
Mij ook niet, dit staat er letterlijk in:
Een doorsnee deelnemer van de vaccinatiegroep had pakweg 1% minder kans om met corona besmet te raken.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:Klopt niet dat de defensielijnen weggesmeten worden, er zijn nog altijd maatregelen van toepassing en de aanbevelingen voor verantwoord gedrag zijn ook gewoon gebleven.
Op welke planeet leef jij?
Dizzy schreef:Ik was van in het begin voor een hardere aanpak met kortere lockdowns maar wel volledig. Net zoals ik van in het begin zei dat zonder verplichting de vaccins onvoldoende zouden zijn. Met een virus kan je niet onderhandelen.
Spijtig dat we daar dus geen draagvlak meer voor hebben. En dat is begrijpelijk. Maar met emoties en verlangens en zeker onze economie houdt SARS-CoV-2 geen rekening.
Dizzy schreef:Wat ik vreemd blijf vinden is dat men enerzijds staat af te geven op de lakse aanpak maar tegelijk mensen staat te verdedigen die niet eens met die lakse aanpak mee willen werken :bang:
Dat is al een paar keer uitgelegd dus vind ik het vreemd dat je daar naar blijft vragen. Ik ga niet akkoord met je argument dat 'een bepaalde groep mensen' niet mee willen werken omdat het niet in de kraam past van wat er algemeen voorop gesteld wordt. En ge moogt nog meerdere keren het hoofdje tegen de muur slaan, het zal er niet op beteren.
Dizzy schreef:Ah ja, de ongevaccineerden zijn nu kluizenaars oftewel men weet werkelijk van geen hout meer pijlen te maken als je met zo'n zaken moet blijven afkomen.
Dat van die kluizenaar is ironisch bedoeld Dizzy. Maar je maakt er een argument van... Eigenlijk hou ik niet zo van analogieën in discussies omdat dat altijd op een andere manier geïnterpreteerd wordt dan initieel bedoeld.
Dizzy schreef:Leg mij eens uit hoe dat die overtal aan ongevaccineerden in de ziekenhuizen terecht komen terwijl ze als kluizenaar leven? Juist ja.
Echt Dizzy? Meen je dat nu echt?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Duitsland heeft net beslist dat iedereen die dat wil daar een boostervaccin kan gaan halen.

Ze dwalen natuurlijk, want dit is geen (onderdeel van de) uitweg uit de crisis - althans - als ik de petrol & co mag geloven.

Véél belangrijker is afstand bewaren, minder contacten hebben e.d. Uiteraard enkel voor de gevaccineerden, want zij leiden een risico vol leven vol uitspattingen, itt zij die niet gevaccineerd zijn en braaf thuis blijven.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ge kunt er een parodie van maken van wat er wel helpt tegen de pandemie Phil. Maar een derde prik is geen uitweg maar een lapmiddel.
Vlaanderen met de hoogste vaccinatiegraad in het land heeft het het ergst te verduren van de vierde golf. Hoe verklaar jij dat?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

MAar ik denk dat er heel vlug een nieuw overlegcomité komt want De Croo en Vandenbroucke maken zich zorgen :angel:

Coronacijfers zijn veel lager dan vorig jaar en toch wil minister Vandenbroucke dat we onze contacten beperken
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Ze zullen de overschot aan vaccins nog voor de vervaldatum kwijt willen hé. :lol:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Wijzigingsdatum 04-11-2021 | 15:59
https://www.rivm.nl/pienter-corona-onderzoek/resultaten
Uit het PIENTER Corona onderzoek blijkt dat bij 90% van de mensen bij wie antistoffen tegen SARS-CoV-2 in het bloed zijn gevonden, bijna een jaar later nog steeds antistoffen in het bloed aanwezig zijn.
Het herstelbewijs wat maar 6 maand geldig is, is dus dikke onzin. RIVM zit in dezelfde richting als nature, onderzoek waar onze beleidsmakers geen rekening mee willen houden, want na 6 maand moet je alsnog je laten vaxxen om aan dat groen vinkje te komen, ondanks:

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9

Ik ga me laten testen op antistoffen. Ik heb het recht om dit te weten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Op welke planeet leef jij?
Wow, nu ben ik overtuigd :roll:
Dat is al een paar keer uitgelegd dus vind ik het vreemd dat je daar naar blijft vragen. Ik ga niet akkoord met je argument dat 'een bepaalde groep mensen' niet mee willen werken omdat het niet in de kraam past van wat er algemeen voorop gesteld wordt. En ge moogt nog meerdere keren het hoofdje tegen de muur slaan, het zal er niet op beteren.
Wie nu niet weet dat vaccins wel degelijk werken en waar ze te krijgen zijn die zal het nooit weten. Laat ons eerlijk zijn, wie nu niet gevaccineerd is die wil het gewoon niet. Dan rest enkel druk en uiteindelijk verplichting als je de vaccinatiegraad wil verhogen.

Dat van die kluizenaars was gewoon geen goed argument maar je blijft doen alsof je weet wie en hoe men de regels naleeft terwijl je de effecten van gedrag gewoon in de ziekenhuizen kan zien. Mochten de ongevaccineerden toch zo goed opletten dan werden ze niet overmatig besmet en lagen ze niet in het ziekenhuis in zo'n verhouding, dat is pure logica. Indien de vaccins niet werkten en daarbovenop het gedrag nog eens significant slechter dan lagen de ziekenhuizen vol gevaccineerden, helaas pindakaas.

Je geeft toe dat de vaccins positieve effecten hebben maar toch ga je mensen verdedigen die deze effecten niet wensen/ontkennen. Anderzijds ben je voor strengheid. Ik kan dat niet logisch aan elkaar koppelen en wie wel?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

ub4b schreef: Ik ga me laten testen op antistoffen. Ik heb het recht om dit te weten.
Ik ben voor vaccinatie er ook op getest en heb blijkbaar een infectie doorgemaakt want de titers waren hoog. En achteraf bekeken, eigenlijk had ik misschien geen vaccin nodig gehad.
Dizzy schreef: Je geeft toe dat de vaccins positieve effecten hebben maar toch ga je mensen verdedigen die deze effecten niet wensen/ontkennen.
Je blijft die vraag maar stellen terwijl ik al meerdere keren daar een antwoord op heb gegeven. Hoeveel keer wil je nu dat ik het blijf herhalen?

Ik heb nooit ontkend dat de Covid-19 vaccins voorlopig niet zouden doen wat ze zouden moeten doen. En nu zou ik toegeven? Dat is omgekeerde wereld. Het feit dat je mijn denken niet kunt volgen is jouw probleem, niet dat van mij. Ik ga de maatschappij niet in vakjes delen omdat de overheden inzetten op dingen die ons niet uit de pandemie gaan halen. Heb je eigenlijk wel ergens begrepen dat de inzet voorkomen is en niet genezen?
Laatst gewijzigd door petrol242 op 05 nov 2021, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

De komende 2 weken zal het aantal besmettingen nog feller stijgen als de scholen terug open gaan. Dan kan het virus weer extra via de kinderen rond gaan en zo meer mensen gaan besmetten maar dat gaan ze weer te laat door hebben daar in Brussel ipv de herfstvakantie uit te breiden naar 2 weken maar minister Weyts is daar veel te koppig voor.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Dizzy schreef:Ik kan dat niet logisch aan elkaar koppelen en wie wel?
Blijkbaar een behoorlijk deel van de bevolking kan dat of wil dat...
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

karine schreef:Het is toch al mooi dat meerdere ziekenhuizen beginnen met niet gevaccineerden zieke mensen links te laten liggen.
Der Übermensch spricht :puke:
karine schreef: moet leuk zijn wanneer je klaar ligt om een hersentumor te laten verwijderen en je moet dan plaats maken voor een niet gevaccineerde covid patiënt.
Niet vooringenomen hè. :roll: Omdat Vandenbroucke beslist dat er x aantal lege bedden moeten voorzien zijn. En ondertussen stijgt het percentage gevaccineerde COVID patiënten nog steeds op de ICU dus al 55% kans dat je plaats moet maken voor een gevaccineerde.

Voor de fetisjisten van de relatieve cijfers.
Zijn het aantal bedden op de ICU relatief?
Zijn het aantal bedden in het ziekenhuis relatief?
Als die bedden absoluut volzet zijn crasht het hè. Ongeacht wie of voor wat ze er liggen.
Het aantal patiënten blijft nog steeds oplopen zowel AZ als ICU zo ook de verhouding gevaccineerden.
En neen daarmee zeg ik niet dat de vaccins niks doen. Al valt wel op dat er blijkbaar heel veel frêle mensen bijkomen.
Nog een geluk dat onze Frank in al zijn wijsheid zijn ultimatum voor het zorgpersoneel verzet naar 1 april 2022 en deze ongevaccineerde helden van de zorg u nogmaals in leven mogen houden vooraleer ze als bedankje hun ontslag krijgen.

De voorstanders van verplichte vaccinatie kunnen misschien hun mosterd gaan halen bij Hugo de Jonge en opperen om te vaccineren onder narcose zoals hij voorstelde bij patiënten met allergieën.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Data technicus schreef:De komende 2 weken zal het aantal besmettingen nog feller stijgen als de scholen terug open gaan.
Dan zouden ze toch eerst even moeten dalen, want de scholen zijn toch een dikke tien dagen (met weekend erbij) dicht geweest, of heb ik iets gemist.

@petrol

Wil er geen parodie van maken, het is inderdaad ernstig en er is nood aan nieuwe maatregelen. Maar als ondanks de UK-cijfertjes van ub4b zowat alle landen rondom ons ook opteren voor een boostervaccin - dan zal dat ook wel zijn nut hebben zeker ?? Of weten wij het wéér zoveel beter dan de rest van de wereld ? Daar zitten toch ook experts ?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Je moet uiteindelijk weten waar de boosters voor kunnen dienen, wat ze kunnen maar ook wat ze niet kunnen. En of het ethisch maar vooral verstandig is om ze in te zetten als het grootste deel van de wereld zijn eerste prik nog moet krijgen.
En willen we dat laatste dan moeten de patenten op de schop. Waarom dat nog niet gebeurd is...
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”