Racisme ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Klopt, het verschil bij vrouwen tov mannen is dat het bij vrouwen veel vaker door "het dorpshoofd" wordt gedaan, welke dus vaak ook zonder medische training of ook maar enig respect voor haar of haar gevoelens.
Het probleem hierbij is dan ook dat dit vaak "gecombineerd" wordt met "uitstapjes" naar hun thuisland, zodat wij er als land geen grip op hebben. Want hier is dat natuurlijk verboden.
Hier wordt het bij mannen at least nog door dokters of gequalificeerd personeel gedaan, en als er iets gebeurt zijn er genoeg mensen in de buurt die kunnen helpen.
Het probleem hierbij is dan ook dat dit vaak "gecombineerd" wordt met "uitstapjes" naar hun thuisland, zodat wij er als land geen grip op hebben. Want hier is dat natuurlijk verboden.
Hier wordt het bij mannen at least nog door dokters of gequalificeerd personeel gedaan, en als er iets gebeurt zijn er genoeg mensen in de buurt die kunnen helpen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Maar dit is zo'n voorbeeld van waarom ik zeg dat niet alle culturen gelijkwaardig zijn.
Je kunt moeilijk zeggen dat een cultuur als de onze, waar vrouwenbesnijding totaal geen plaats in heeft, op hetzelfde niveau staat als culturen die dit wel toepassen.
Je kunt moeilijk zeggen dat een cultuur als de onze, waar vrouwenbesnijding totaal geen plaats in heeft, op hetzelfde niveau staat als culturen die dit wel toepassen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Blijkbaar iets uit mijn streek, maar ik kende het niet.woutervh schreef:Wij hebben hier ook een spreekwoord voor. 'Sommigen zouden echt klappen tot een Frank effen'
Dialect heeft mij altijd minder geïnteresseerd.
Volgens dat ik kan googelen betekent het dus "eindeloos water in de wijn doen"? (uit alle macht een compromis zoeken?)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Nee, net het omgekeerde eigenlijk. Uit alle macht trachten een gelijk te halen en elk kleinste discussiepunt tot in de diepte uitgeklaard willen zien. Het omgekeerde van "let's agree to disagree", en zo dus een discussie tot in het oneindige aan de gang houden 
Want, volgens mij is het ook net door de (verontwaardigde) reactie die mensen hebben op een paar oproerkraaiers, dat deze net hun podium krijgen.
Had men 10 jaar geleden bij wijze van spreken de schouders opgehaald toen een paar enkelingen begonnen klagen over zwarte piet, konden ze schreeuwen wat ze willen. Uiteindelijk gingen ze wel een ander iets gaan zoeken hebben om tegen te protesteren. Sommigen hebben nu eenmaal het ageren en reactie uitlokken tot een kunst vergeven. Dus als de reactie er niet komt valt de discussie ook stil... Je kunt maar discussiëren als er een tegenpartij is.

Want, volgens mij is het ook net door de (verontwaardigde) reactie die mensen hebben op een paar oproerkraaiers, dat deze net hun podium krijgen.
Had men 10 jaar geleden bij wijze van spreken de schouders opgehaald toen een paar enkelingen begonnen klagen over zwarte piet, konden ze schreeuwen wat ze willen. Uiteindelijk gingen ze wel een ander iets gaan zoeken hebben om tegen te protesteren. Sommigen hebben nu eenmaal het ageren en reactie uitlokken tot een kunst vergeven. Dus als de reactie er niet komt valt de discussie ook stil... Je kunt maar discussiëren als er een tegenpartij is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
En voor je weet heb je mensen die het met deze uitleg hier willen legaliseren omdat het hier veiliger en hygiënischer kan.GuntherDW schreef: Hier wordt het bij mannen at least nog door dokters of gequalificeerd personeel gedaan, en als er iets gebeurt zijn er genoeg mensen in de buurt die kunnen helpen.
Het mag bij mannen dus moet het vrouwen ook kunnen? Ik zie een belgische rechter of unia echt nog met zoiets afkomen onder het mom van gelijkwaardigheid
Zoiets?
-
- Elite Poster
Ah, ok, de enige link die ik vond was over een foorkramer die zei :woutervh schreef:Nee, net het omgekeerde eigenlijk. Uit alle macht trachten een gelijk te halen en elk kleinste discussiepunt tot in de diepte uitgeklaard willen zien. Het omgekeerde van "let's agree to disagree", en zo dus een discussie tot in het oneindige aan de gang houden
Vandaar dat ik dacht: eindeloos naar een compromis zoeken.foorkramer schreef:In Kortrijk zeggen ze: 'Gie keunt klappen dat het vijf frank effen is.'En dat is ook nodig. Ik ben met de jaren een soort koning van het compromis ...
Daar geloof ik niets van.woutervh schreef:Want, volgens mij is het ook net door de (verontwaardigde) reactie die mensen hebben op een paar oproerkraaiers, dat deze net hun podium krijgen.
Als iemand komt janken over een mopje over "flietjes", dan krijgt die (oproerkraaier) het podium van de media toegewezen.
Kranten schrijven erover.
En als die zijn zin niet krijgt, stapt die naar een organisatie als Unia, de inquisitie van deze tijd, die dan een heksenproces organiseert.
Het feit alleen al dat er zo'n organisatie bestaat, bewijst dat het niet de reacties op de oproerkraaiers zijn, die voor het podium zorgen.
Mensen als Urbanus, die ingaan tegen die dolgedraaide oproerkraaiers krijgen ook naar verhouding bijzonder weinig tijd ruimte in de media.
Dat klopt niet, want ze komen dat ook doen als het kinderfeest aan de gang is.woutervh schreef:Had men 10 jaar geleden bij wijze van spreken de schouders opgehaald toen een paar enkelingen begonnen klagen over zwarte piet, konden ze schreeuwen wat ze willen.
Ze zijn echt militant, sommigen zouden zelfs geweld gebruiken, op de BLM 'betoging' in Brussel werd zelfs een politiekantoor in brand gestoken.
En dan begint zelfs een organisatie als de VN zich met dergelijke zaken te bemoeien.
Daar geloof ik niets van.woutervh schreef:Uiteindelijk gingen ze wel een ander iets gaan zoeken hebben om tegen te protesteren. Sommigen hebben nu eenmaal het ageren en reactie uitlokken tot een kunst vergeven. Dus als de reactie er niet komt valt de discussie ook stil... Je kunt maar discussiëren als er een tegenpartij is.
Zij gaan blijven strijd voeren tot ze hun zin krijgen, en van het moment dat er niet veel weerstand meer komt, zullen zij vinden dat ze gewonnen hebben, en dan gaan ze weer naar het volgende strijdpunt.
Het is hun bedoeling van ons murw te maken.
Het is eigenlijk erger dan dat, de cultuurrelativisten (cultuurbarbaren in weze) ontkennen dat de ene cultuur beter is dan de andere, dus het volstaat om iets in het vakje "cultuur" te duwen om het te vergoelijken.1207 schreef:Het mag bij mannen dus moet het vrouwen ook kunnen? Ik zie een belgische rechter of unia echt nog met zoiets afkomen onder het mom van gelijkwaardigheid
Zoiets?
Genre : "Hij ranselt zijn vrouw af? Tja, dat is nu eenmaal zo in die landen, dat hoort bij hun cultuur.
Maar wie zegt dat onze cultuur beter is dan de hunne?
We mogen niet te snel oordelen, we moeten verdraagzaam zijn..."
En 't is al onder de mat geveegd, maar als 't een Vlaming is, is de reactie helemaal anders.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
boulder schreef:Niet elk individu noodzakelijkerwijze, maar het is een feit dat die landen van waaruit ze komen, vaak zelfs in de wetgeving vrouwen- en homodiscriminatie hebben staan.JamesEarlGray schreef:En tuurlijk is er een verschil. Niemand ontkent dat. De vraag is echter: is dat verschil groot genoeg om hen te kunnen indelen in het kamp van de slechteriken, en de inheemse vrouwonvriendelijken in het kamp der goedzakken?
Denk aan Saudi-Arabië, waar tot voor kort vrouwen niet met de auto mochten rijden.
En islam kent ook de scheiding tussen mannen en vrouwen in het openbaar leven, de sharia is één groot discriminatiefestijn.
Het is ook een feit dat als je de top 10 van landen bekijkt waar vrouwen meest in gevaar zijn, dat daar 9 niet-Westerse landen instaan, en bijna allemaal met een grote moslimbevolking (zie : https://poll2018.trust.org/)
Het enige Westerse land dat in die lijst staat is de USA, maar dat is dan net het toonbeeld van de multiculturele smeltkroes.
Als die mensen dus naar hier komen, dan moeten we toch niet verschieten dat zij anderen normen en waarden met zich meebrengen?
Maar het komt wel neer op goedpraten.JamesEarlGray schreef:Waar wordt de lijn getrokken? Het antwoord op die vraag is voor veel mensen zeer verschillend en dat is wat petrol volgens mij bedoelt: het is niet omdat ge niet uitsteekt wat die bruinzakken allemaal durven doen en zeggen tegen vrouwen dat uw gedrag automatisch voldoende vrouwvriendelijk is. Wat IS 'voldoende vrouwvriendelijk' eigenlijk? Goeie vraag, maar zeer moeilijk antwoord voor sommigen.
Het is niet omdat er ook wel mannen zijn die fysiek aangevallen worden door vrouwen, dat we kunnen ontkennen dat bij fysiek geweld mannen veel meer betrokken zijn.
Het is geen 50-50, het is misschien 90-10.
Ik ben er absoluut voorstander van dat men ook mannen die door hun partner geslagen worden, op een even ernstige manier behandelt als omgekeerd, maar dat doet niets af van de verhoudingen die er zijn.
Je bent wel heel rap met je conclusies.JamesEarlGray schreef:Maar dieren fokken, die gans hun leven opsluiten in erbarmelijke omstandigheden en hen dan zonder verder omkijken gewoon vermoorden, is dat het beste wat jij kan opbrengen als het gaat om dierenleed vermijden?
Vraag is of ik veel in de pap te brokken heb over de omstandigheden waarin die dieren gekweekt worden, en neen, ik ga het niet laten om vlees te eten omwille daarvan.
Jij vindt het wreed om een dier te doden, maar in de natuur gebeurt er niets anders.
Idem ditto met zuivel, nooit een natuurdocumentaire gezien waarbij bijv. een vos eieren gaat stelen om de inhoud ervan op te peuzelen?
Je kunt zo beschaafd zijn als je wilt, maar uiteindelijk zijn we nog altijd dieren, en om te leven hebben we lucht, voedingsstoffen, enz. nodig.
Als dieren op een deftige manier worden gekweekt, wat is er dan zo onbeschaafd aan?
In de natuur krijg je een leeuw die een prooi met zijn klauwen verscheurt, om die dan op te peuzelen.
Dan vind ik het fokken toch veel minder wreed, op voorwaarde natuurlijk dat ze ze niet in te kleine kooien stoppen, en dieren die nood hebben aan wat ruimte die ook krijgen.
Het probleem is dat je dat niet weet over elk stuk vlees dat je in je bord krijgt.
We kunnen ook doen zoals vroeger, in het wild laten lopen er dan op jagen.JamesEarlGray schreef:Er is nog een gigantische stap die je nog verder kan zetten: geen vlees of zuivel meer eten. Want wat is dieren kweken anders dan hetzelfde als wat we deden met mensen tijdens slavernij?
Is dat dan zoveel beschaafder?
En mensen vergelijken met dieren vind ik er wat over.
Tot slot, zwarten hielden ook slaven, het is dus niet "wij".
Het is geen of-of verhaal, die dieren die onverdoofd geslacht worden, hebben geen leven van vrijheid gekend...JamesEarlGray schreef:Dus nee, volkomen niet akkoord met jouw stelling dat dieren fokken, gans hun leven gevangen houden en dan vermoorden significant minder erg is op vlak van dierenleed dan hen onverdoofd slachten.
Ik hoef toch niet met elke emotionele mode mee te doen?JamesEarlGray schreef:Jezus, het lijkt wel alsof je gewoon met je hakken in het zand wilt tegenstribbelen zonder effectief te reflecteren over wat je hier neertypt. Ik had meer verwacht.
Het is niet dat je een debat gewonnen hebt, omdat de ander je ongelijk geeft...
Dat vind ik nu net heel hypocriet, je voelt je beter omdat je zogezegd meer informatie hebt, maar je leeft er niet naar.JamesEarlGray schreef:(En nee ik ben geen veganist, zelf geen vegetariër, maar ik besef tenminste wél wat ik hiermee op mijn geweten haal.
Is dat zo?JamesEarlGray schreef:Dizzy zal (wat ik vermoed) genoeg uithalen naar 'hun' slechte normen en waarden als hij spreekt op een forum vol van 'zulke' mensen
Ik zie dat daar niet in.
Ik zie hem geen kwaad woord over islam zeggen, zelfs als die homo's discrimineren, antijoods zijn, enz.
Nooit heb ik daar een woord van kritiek gelezen.
Ik geloof niet dat iemand op een ander forum plots andere stokpaardjes heeft.
En als ik het niet veel over dat incident uit dat filmpje heb, is het gewoon omdat ik daar mij moeilijk kan over uitspreken, we weten niet wat er aan voorafgegaan is, dus ga ik ook niet zomaar een kant kiezen.
Akkoord dat het 'daar' (in landen waar de vrouw wettelijk achtergesteld wordt, of andere landen die je eventueel aanhaalt) op veel vlakken erger is dan hier. Dat wilt daarom niet zeggen dat het hier goed genoeg is. Of mensen (die dus de situatie van hier erbij sleuren als het gaat over de situatie daar) daarmee iets willen beweren, dat kan ik voor hen niet zeggen, maar je moet het weeral los van elkaar bekijken: mensen die de situatie van hier erbij sleuren kunnen de situatie van hier in een aparte discussie bespreken. Mensen die de situatie van daar initieel bespreken, hoeven het gedrag van voorgaande mensen die de situatie van hier erbij sleuren niet te interpreteren alsof ze de situatie van daar niet belangrijk of erg vinden.
Akkoord dat meestal vrouwen het slachtoffer zijn van fysiek geweld. Dat is biologisch verklaarbaar: mannen zijn gemiddeld sterker. Wat waarschijnlijk minstens in het midden ligt of eerder naar de kant van de vrouw neigt is emotioneel en verbaal geweld. Want vergis je niet, dat zijn even goed vormen van geweld. Een menselijk brein hoeft geen fysieke pijn te verduren om zich slecht te voelen, emotionele pijn is even erg en kan even goed een blijvend trauma veroorzaken. Los van of de cultuur of wetgeving het misbruiken van vrouwen gemakkelijker faciliteert dan misbruik van mannen, want dát is inderdaad niet ok en een vorm van sexisme.
Over rap zijn met mijn conclusies: je hebt inderdaad amper in de pap te brokken. Maar je kan ook vermijden van die organisaties en bedrijven die dieren kweken, slecht behandelen en dan afmaken te steunen met jouw geld tot ze zichzelf verbeterd hebben. Er zijn volgens mij al enkele organisaties die beesten een 'waardig' leven geven, ik denk aan Natuurpunt waar ze gewoon wilde beesten die vanzelf sterven oogsten.
Dat iets in de natuur gebeurt heeft hier absoluut niets mee te maken. De natuur is wreed en genadeloos, nee eigenlijk is de natuur gewoon onverschillig. Alles is toeval, niks gebeurt om een reden, het is gewoon een situatie die volledig aan willekeur is overgeleverd.
Ten eerste: om je als mens te verschuilen achter natuur is een beetje laf: wij zijn mensen die kunnen redeneren en wij redeneren dat wij beter zijn dan onze pimitieve instincten en 'natuurlijke' onverschilligheid.
Ten tweede: die beesten hadden nooit in het wild geleefd als ze niet waren gekweekt voor consumptie, dus het is geen keuze tussen de wrede natuur en relatief veilige maar nog steeds erbarmelijke gevangschap, nee het is een vergelijking tussen niet bestaan met netto nul vreugde en nul afzien, en het leven in gevangenschap met netto veel meer afzien dan vreugde. Die beesten worden speciaal gekweekt om verkocht te worden in stukken. Heel hun leven is equivalent aan wat er met mensen gebeurt in The Matrix, zelfs erger want wij doen niet eens de moeite om hen onwetend maar gelukkig te houde, ze worden gelijk beesten (lees dat in pejoratieve zin) in een kot gestoken tussen hun eigen stront en daar blijven ze dan tot ze zich uit miserie rond gegeten hebben en afgemaakt worden. Dát is er onbeschaafd aan.
Het argument dat wij voedingsstoffen nodig hebben is geen reden om beesten te kweken, in miserabel gevangenschap te houden en dan af te maken, want het veganistisch dieet is buiten wat gebrek aan Vitamine B12 perfect haalbaar voor mensen.
Wat er voor mij toe doet is dat mensen die onwetend (of wetend) vlees van de vleesindustrie eten, absoluut geen recht meer hebben om te klagen over dierenleed als het gaat over ritueel slachten. Nee, hohoho die boot is al lang vertrokken. Je mag klagen over ritueel slachten, maar weet goed dat als je de vleesindustrie steunt met je geld door vlees te kopen, je zelf extreem veel bijdraagt tot dierenleed. Veel te veel om de morele bovenhand te kunnen hebben over rituele slachters.
Als je zelf je vlees kweekt (en afmaakt) of ervoor jaagt, dat lijkt mij intellectueel nog de eerlijkste manier. Want alles wat je dan eet, die beesten heb je zelf moeten doden, zelf moeten villen en leeghalen en in stukken snijden. Dat is wat er ontbreekt aan de vleesindustrie: het wordt jou uit handen genomen, mensen hebben geen besef wat de impact is van hun gewoontes. Herinner je kalfje Willy nog? De meeste mensen zijn verschrikkelijk hypocriet op dat vlak.
Wat voor mij het grootste belang dient in deze discussie, is dat je tenminste de eerlijkheid opbrengt om toe te geven dat vlees van de vleesindustrie eten zodanig veel dierenleed veroorzaakt dat het ritueel slachten van dieren een druppel in een volle emmer is. Dus als je vlees eet mag je niet klagen over dierenleed van ritueel slachten, want niemand kan zo'n uitspraak serieus nemen. Niemand die een beetje nadenkt, toch. Klagen dat tsjeven altijd hun goesting krijgen omdat ze zo veel zeuren, dát is de beste reden om ritueel slachten te verbannen.

Ja, het is hypocriet van mij om na gans dit betoog nog steeds vlees te eten, maar het besef is al een grote stap. Ik overweeg om over te schakelen naar een dierenloos dieet. Alleen nu nog niet, want het leven is momenteel meer dan druk genoeg. Maar mijn punt was vooral de hypocrisie in de discussie van vleeseters tegen rituele slachters: beide groepen scoren slecht op aangedaan dierenleed, geen van beide maakt aanspraak op de morele bovenhand, geen van beide is voldoende beter dan de ander om zich op dat specifiek vlak beter te voelen. En nu pleeg ik zelf de fout van algemeen dierenleed in de vleesindustrie erbij te sleuren als het gaat over ritueel slachten. Oeps.

- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Allez, over wat zijn we hier nu bezig zeg. Uiteraard is vrouwenbesnijdenis barbaars en verfoeilijk. Uiteraard is het belachelijk dat vrouwen geen auto mogen rijden in Saoudi Arabië (hoewel ik denk dat dat aan het veranderen is maar soit). Het tegendeel van dit alles hebben we hier toch niemand zien uiten? Maar wat heeft dat met onze Belgische moslim vandoen?
En Boulder, ik ben tegen het opdringen van religie aan alle mensen, niet alleen bij kinderen. Belerende religie is een vorm van controle vandaar dat ik ook een doorwinterd atheïst ben. En omdat je Marx vernoemde, hij dacht er net zo over en klaagde de indeling van gelovigen en ongelovige 'vijanden' binnen de politieke islam aan. Maar dat doen katholieken in sé ook. 'De ongelovige zal branden in de hel'. Er staan dingen in de Bijbel die we best niet in de praktijk brengen, net zoals er ook een hoop onzin in de Koran staat. Maar gelukkig denkt niet elke katholiek of moslim zo praktiserend.
Maar omdat ik atheïst ben probeer ik mensen niet te gaan stigmatiseren op basis van hun geloof, of hun gewoontes of wat dan ook. En dat is een moeilijke oefening. Ik betrap er me zelf nog steeds op om ook vooroordelen te hebben, maar ik durf toegeven dat ik daar in de fout ga. Maar mensen die ronduit racistische klap verkondigen en zeer denigrerend kijken naar ja, zijn medemens, en dan plat durft zeggen niet racistisch te zijn, dat stoort mij mateloos. En werkt racisme in alle richtingen? Uiteraard. Dat heb je mij niet horen ontkennen. Dat een zwarte dichteres niet door een blanke dichteres vertaald kan worden is er voor mij ook los over.
Ik begrijp best dat mensen op hun tenen gaan staan als 'flietjes of lijst met nummel twaalf', plots kwetsend overkomt. Maar ik ken veel Aziaten die er dagelijks mee geconfronteerd worden en er al lang niet meer mee kunnen lachen. En laat de discussie nu niet over die flietjes verder gaan, het is maar een voorbeeld uit de praktijk dat ik aanhaal.
Wanneer je familie met platvloers racisme te maken krijgt bloedt je hart. Ik heb het meegemaakt met mijn echtgenote en nog erger met mijn kinderen. Gelukkig valt het niet zo veel voor omdat ze aziatische roots hebben, maar dat is sinds corona wel aan het veranderen...
En Boulder, ik ben tegen het opdringen van religie aan alle mensen, niet alleen bij kinderen. Belerende religie is een vorm van controle vandaar dat ik ook een doorwinterd atheïst ben. En omdat je Marx vernoemde, hij dacht er net zo over en klaagde de indeling van gelovigen en ongelovige 'vijanden' binnen de politieke islam aan. Maar dat doen katholieken in sé ook. 'De ongelovige zal branden in de hel'. Er staan dingen in de Bijbel die we best niet in de praktijk brengen, net zoals er ook een hoop onzin in de Koran staat. Maar gelukkig denkt niet elke katholiek of moslim zo praktiserend.
Maar omdat ik atheïst ben probeer ik mensen niet te gaan stigmatiseren op basis van hun geloof, of hun gewoontes of wat dan ook. En dat is een moeilijke oefening. Ik betrap er me zelf nog steeds op om ook vooroordelen te hebben, maar ik durf toegeven dat ik daar in de fout ga. Maar mensen die ronduit racistische klap verkondigen en zeer denigrerend kijken naar ja, zijn medemens, en dan plat durft zeggen niet racistisch te zijn, dat stoort mij mateloos. En werkt racisme in alle richtingen? Uiteraard. Dat heb je mij niet horen ontkennen. Dat een zwarte dichteres niet door een blanke dichteres vertaald kan worden is er voor mij ook los over.
Ik begrijp best dat mensen op hun tenen gaan staan als 'flietjes of lijst met nummel twaalf', plots kwetsend overkomt. Maar ik ken veel Aziaten die er dagelijks mee geconfronteerd worden en er al lang niet meer mee kunnen lachen. En laat de discussie nu niet over die flietjes verder gaan, het is maar een voorbeeld uit de praktijk dat ik aanhaal.
Wanneer je familie met platvloers racisme te maken krijgt bloedt je hart. Ik heb het meegemaakt met mijn echtgenote en nog erger met mijn kinderen. Gelukkig valt het niet zo veel voor omdat ze aziatische roots hebben, maar dat is sinds corona wel aan het veranderen...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 112 keer
In de 21e eeuw en met onze wetenschap zouden we ondertussen toch moeten weten dat geloof en religie pure nonsens is waar we best zo snel mogelijk van verlost worden... het is gewoon absurd dat mensen elkaar afslachten voor hun "god".petrol242 schreef:Maar omdat ik atheïst ben probeer ik mensen niet te gaan stigmatiseren op basis van hun geloof, of hun gewoontes of wat dan ook. En dat is een moeilijke oefening. Ik betrap er me zelf nog steeds op om ook vooroordelen te hebben, maar ik durf toegeven dat ik daar in de fout ga.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Je mag gerust een kat een kat noemen en "god" vervangen door "Allah". Het zijn niet de katholieken die afslachten maar eerder afgeslacht worden. Google is uw vriend wat dat betreft. Voorbeelden legio.DarkV schreef:... het is gewoon absurd dat mensen elkaar afslachten voor hun "god".
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Komkom. Niet flauw doen, elk geloof heeft de "anderen" afgeslacht voor het aanhangen van een valse god.
Dat dat anno 2021 nog altijd gebeurd zegt genoeg over de mens.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Dan zijn we het toch al over iets eens, vooruitgang!JamesEarlGray schreef: Akkoord dat het 'daar' (in landen waar de vrouw wettelijk achtergesteld wordt, of andere landen die je eventueel aanhaalt) op veel vlakken erger is dan hier.

Klopt, maar dan vind ik wel dat ik het recht mag hebben dat onze cultuur minstens op dat punt superieur is, iets wat cultuurrelativisten niet willen erkennen.JamesEarlGray schreef:Dat wilt daarom niet zeggen dat het hier goed genoeg is.
We hoeven die 2 niet apart te behandelen, want ik maak een vergelijking, en het is vooral belangrijk omdat er mensen zijn die van zo'n land naar hier komen, en dan direct zwaaien met het vingertje van "racisme, discriminatie, ..." terwijl ze zelf weinig respect vertonen voor vrouwen, homo's, etc.
Je moet het dan al weten hoe elk van die organisaties de dieren behandelt, vaak wordt de consument misleid met allerlei logo's.JamesEarlGray schreef:Over rap zijn met mijn conclusies: je hebt inderdaad amper in de pap te brokken. Maar je kan ook vermijden van die organisaties en bedrijven die dieren kweken, slecht behandelen en dan afmaken te steunen met jouw geld tot ze zichzelf verbeterd hebben. Er zijn volgens mij al enkele organisaties die beesten een 'waardig' leven geven, ik denk aan Natuurpunt waar ze gewoon wilde beesten die vanzelf sterven oogsten.
Voor mij hoeven ze echt geen 10.000 kippen op een zeer beperkte oppervlakte op te sluiten, maar als ik in de winkel eieren zoek, is het mij niet duidelijk welke nu de meest diervriendelijke zijn.
'Met vrije uitloop' blijkt immers zeer bedrieglijk te zijn, dat is dan één hok met duizenden kippen en een smal paadje waarnaar de kip naar buiten kan lopen. Het spreekt vanzelf dat 99.99% van de kippen in dat hok dan ook nooit buiten geraken, permanent file op de buitenring, zeg maar.
Dan heb je nog scharrel en bio, geen idee wat dan de meest diervriendelijke is.
Van Natuurpunt heb ik wel al gehoord als organisatie van natuurliefhebbers, ik wist niet dat die ook vlees produceerden.
Maar het zal wel niet correct zijn dat ze dieren die vanzelf sterven oogsten, want dat zouden dan ofwel zieke ofwel heel oude dieren zijn, waar het vlees niet echt lekker of zelfs niet gezond van zou zijn.
Toch wel, want hoe je het ook draait of keert, wij maken deel uit van de natuur.JamesEarlGray schreef:Dat iets in de natuur gebeurt heeft hier absoluut niets mee te maken.
We kunnen sommige zaken uit de natuur overwinnen door onze uitvindingen (auto in plaats van te voet lopen bijv.), maar aan andere zijn we nog altijd gebonden, we hebben voedingsstoffen nodig of we gaan dood.
De natuur is inderdaad amoreel, ze kent geen moraal.JamesEarlGray schreef:De natuur is wreed en genadeloos, nee eigenlijk is de natuur gewoon onverschillig. Alles is toeval, niks gebeurt om een reden, het is gewoon een situatie die volledig aan willekeur is overgeleverd.
Het is het recht van de sterkste, of misschien correcter: het recht van die soort zich best kan aanpassen aan de veranderende omstandigheden.
Ik vind dat geen probleem, bottom line is : mensen moeten gevoed worden, of ze gaan dood, net zoals een leeuw een ander dier moet doden om niet zelf te sterven.JamesEarlGray schreef:Die beesten worden speciaal gekweekt om verkocht te worden in stukken.
De massaproductie van runderen en dergelijke heeft natuurlijk ook wel voordelen, er was een tijd dat bijna de hele bevolking bezig was met landbouw, tegenwoordig is dat nog een paar procent, maar ik denk dat de limieten wel bereikt zijn qua ophokken, en er een paar stapjes terug gezet moeten worden.
Dat gaat er dan vanuit dat je wel ongestraft planten en masse mag opofferen, dat dat geen waardevol leven is.JamesEarlGray schreef:Het argument dat wij voedingsstoffen nodig hebben is geen reden om beesten te kweken, in miserabel gevangenschap te houden en dan af te maken, want het veganistisch dieet is buiten wat gebrek aan Vitamine B12 perfect haalbaar voor mensen.
Waarom zouden wij ook totaal tegen de natuur moeten ingaan door ons consumptie van vlees te ontzeggen?
Wie dat vrijwillig wil doen, daar heb ik geen problemen mee, maar men moet mij dat niet opleggen.
Ik hoor trouwens vaak dat het alternatief is om insecten te gaan eten.
Dat speelt dus in op het emotionele, met een zoogdier voelen we ons nog verwant, maar zo'n spartelende zespotige, die mag het ontgelden.
En wat je zegt over B12 klopt, maar waarom zou ik allerlei rare zaken moeten gaan eten, als daar gewoon vlees is?
We vinden het niet fout dat een leeuw een antilope doodt, ook al hebben we misschien wat medelijden met die arme antilope, maar voor onszelf is dat niet erg?
Ik denk dat we toch niet moeten vergeten dat ook wij deel uitmaken van de natuur.
Ik vind niet dat je mij het recht kunt ontzeggen om te klagen over onverdoofd slachten omdat ik niet van naaldje tot draadje alles afweet van hoe dieren precies gekweekt worden.JamesEarlGray schreef:Wat er voor mij toe doet is dat mensen die onwetend (of wetend) vlees van de vleesindustrie eten, absoluut geen recht meer hebben om te klagen over dierenleed als het gaat over ritueel slachten.
Bovendien vind ik het erg hypocriet als je dat allemaal wél weet, om dan te zeggen dat je er niet naar leeft.
Je weet precies heel goed hoe je dierenleed moet voorkomen (geen vlees noch zuivel meer consumeren), maar je leeft er zelf niet na.
Tja...
Bovendien, als anderen hier met het vingertje zwaaien "racisme is strafbaar", waarom zou ik dan niet mogen zeggen "onverdoofd slachten is strafbaar"?
Die boot is gestrand op Vlaamse decreten, puur illegaal...JamesEarlGray schreef:Nee, hohoho die boot is al lang vertrokken.
Dat is totaal iets anders, die mensen die ritueel slachten staan er nota bene zelf bij wanneer er geslacht wordt, en ze eisen ook expliciet dat het op die manier gebeurt.JamesEarlGray schreef:Je mag klagen over ritueel slachten, maar weet goed dat als je de vleesindustrie steunt met je geld door vlees te kopen, je zelf extreem veel bijdraagt tot dierenleed. Veel te veel om de morele bovenhand te kunnen hebben over rituele slachters.
Ik eis helemaal niet dat men kippen op elkaar propt, of dat runderen geen ruimte krijgen.
Iedereen boer?JamesEarlGray schreef:Als je zelf je vlees kweekt (en afmaakt) of ervoor jaagt, dat lijkt mij intellectueel nog de eerlijkste manier.
Dat is gewoon belachelijk, en dat weet je maar al te goed.
Daarna zal het zijn dat je maar zelf je eigen brood moet bakken, enz.
Maar als je mensen in een situatie zet dat er een kip is, en ze hebben honger, dan gaan ze die toch slachten.JamesEarlGray schreef:Dat is wat er ontbreekt aan de vleesindustrie: het wordt jou uit handen genomen, mensen hebben geen besef wat de impact is van hun gewoontes. Herinner je kalfje Willy nog? De meeste mensen zijn verschrikkelijk hypocriet op dat vlak.
Toen ik kind was, had mijn buurman zelf konijnen die hij kweekte, en ook vilde en klaarmaakte.
Daar ben ik totaal niet van overtuigd, en jij die zo graag pleit om zaken gescheiden te houden (zie hierboven), bent dan wel de eerste om andere zaken aan elkaar te koppelen.JamesEarlGray schreef:Wat voor mij het grootste belang dient in deze discussie, is dat je tenminste de eerlijkheid opbrengt om toe te geven dat vlees van de vleesindustrie eten zodanig veel dierenleed veroorzaakt dat het ritueel slachten van dieren een druppel in een volle emmer is.
Beetje hypocriet, nietwaar?
Pff, grote stap, één documentaire kijken met wat chips op schoot en je bent er.JamesEarlGray schreef:Ja, het is hypocriet van mij om na gans dit betoog nog steeds vlees te eten, maar het besef is al een grote stap.
Dat is gemakkelijk.
Maar dan wel een ander hypocriet noemen, zo is het gemakkelijk.JamesEarlGray schreef:Ik overweeg om over te schakelen naar een dierenloos dieet. Alleen nu nog niet, want het leven is momenteel meer dan druk genoeg.
Dat heb jij klaar en duidelijk wel gedaan, want je zegt dat "onze" cultuur niet bestaat.petrol242 schreef:Allez, over wat zijn we hier nu bezig zeg. Uiteraard is vrouwenbesnijdenis barbaars en verfoeilijk. Uiteraard is het belachelijk dat vrouwen geen auto mogen rijden in Saoudi Arabië (hoewel ik denk dat dat aan het veranderen is maar soit). Het tegendeel van dit alles hebben we hier toch niemand zien uiten?
Wil je dan beweren dat wij als cultuur vrouwenbesnijdenis hebben?
Veel, want veel moslims nemen die gebruiken naar hier mee wanneer ze hier komen wonen, en geven dat ook aan volgende generaties mee, veel van die barbaarse zaken staan ook gewoon in de koran, die ze erg letterlijk neme.petrol242 schreef:Maar wat heeft dat met onze Belgische moslim vandoen?
Marx maakte dat onderscheid niet tussen 'gewone' en politieke islam.petrol242 schreef:En omdat je Marx vernoemde, hij dacht er net zo over en klaagde de indeling van gelovigen en ongelovige 'vijanden' binnen de politieke islam aan.
Het is ook een letterlijke uitspraak van hem die ik vernoemd heb.
Vandaar dat ik het erg hypocriet vind dat men naar rechts verwijst op dat vlak.
Dat is wel wat anders dan zelf afvalligen gaan doden (aposthasie), nietwaar?petrol242 schreef:Maar dat doen katholieken in sé ook. 'De ongelovige zal branden in de hel'.
Dat is allemaal mooi en wel als iedereen er zo over denkt.petrol242 schreef:Maar omdat ik atheïst ben probeer ik mensen niet te gaan stigmatiseren op basis van hun geloof, of hun gewoontes of wat dan ook. En dat is een moeilijke oefening.
Die moslims die moslim vrouwen naroepen dat ze zich moeten sluieren, of dat ze anders hoeren zijn, hebben daar andere ideeën over.
Ik voel mij daartoe totaal niet aangesproken.petrol242 schreef:Ik betrap er me zelf nog steeds op om ook vooroordelen te hebben, maar ik durf toegeven dat ik daar in de fout ga. Maar mensen die ronduit racistische klap verkondigen en zeer denigrerend kijken naar ja, zijn medemens, en dan plat durft zeggen niet racistisch te zijn, dat stoort mij mateloos.
Op de Standaard staat nu een podcast waarin dat weer allemaal goedgepraat wordt, uiteraard vanuit linkse hoek.petrol242 schreef:En werkt racisme in alle richtingen? Uiteraard. Dat heb je mij niet horen ontkennen. Dat een zwarte dichteres niet door een blanke dichteres vertaald kan worden is er voor mij ook los over.
En ik ken ook linksen die het eindeloos gebleit en elkaar de les spellen hen danig de keel begint uit te hangen.petrol242 schreef:Ik begrijp best dat mensen op hun tenen gaan staan als 'flietjes of lijst met nummel twaalf', plots kwetsend overkomt. Maar ik ken veel Aziaten die er dagelijks mee geconfronteerd worden en er al lang niet meer mee kunnen lachen. En laat de discussie nu niet over die flietjes verder gaan, het is maar een voorbeeld uit de praktijk dat ik aanhaal.
Racisme heb je overal, ik heb horen zeggen dat ze in China zeer racistisch zijn tegenover andere volkeren.petrol242 schreef:Wanneer je familie met platvloers racisme te maken krijgt bloedt je hart. Ik heb het meegemaakt met mijn echtgenote en nog erger met mijn kinderen. Gelukkig valt het niet zo veel voor omdat ze aziatische roots hebben, maar dat is sinds corona wel aan het veranderen...
Laatst gewijzigd door boulder 05 maa 2021, 13:05, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Anno 2021 gebeurT dat "en masse" in naam van Allah. Niet veralgemenen, gewoon de zaken benoemen zoals ze zijn. Maar jij gaat er nu heel waarschijnlijk de kruistochten bij sleuren?devilkin schreef:Komkom. Niet flauw doen, elk geloof heeft de "anderen" afgeslacht voor het aanhangen van een valse god.

En af en toe eens de krant lezen. Werkt ook verhelderend.
-
- Elite Poster
YepJack Daniels schreef:Maar jij gaat er nu heel waarschijnlijk de kruistochten bij sleuren?
En af en toe eens de krant lezen. Werkt ook verhelderend.
Oeigoeren en rohingya zijn moslims als ik me niet vergis. Krijgen het hard te verduren
Daders zijn communisten en Boedhisten
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Elk geloof denkt altijd dat 't heiliger is dan een ander. Nu zijn het onder andere sommige(!) volgelingen van Allah die het kapmes hanteren. Daarmee is ook niet gezegd dat ALLE volgelingen van Allah zo zijn. Dus ook daar niet veralgemenen.
En merci voor uw hint voor kranten te lezen
En merci voor uw hint voor kranten te lezen

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
Ieder op zijn beurt is niks te veel.1207 schreef: Oeigoeren en rohingya zijn moslims als ik me niet vergis. Krijgen het hard te verduren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Op grote schaal moorden/plunderen met "het kruis" voorop is al ca 400 jaar geleden, dacht ik. Met succes tenandere, want zij (Mexico) spreken nog steeds spaans daar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Bedankt: 112 keer
Je mag er wel bij vertellen dat Christenen dat in 1300 deden... andere geloven doen het vandaag nog steeds. Ik wil trouwens geen verschil maken tussen de verschillende religies, ze zijn of waren allemaal in hetzelfde bedje ziek en mogen .devilkin schreef:Komkom. Niet flauw doen, elk geloof heeft de "anderen" afgeslacht voor het aanhangen van een valse god.
- petrol242
- Elite Poster
"Die moslims"... Ik ken ook moslims die dat helemaal niet doen.boulder schreef:Die moslims die moslim vrouwen naroepen dat ze zich moeten sluieren, of dat ze anders hoeren zijn, hebben daar andere ideeën over.
Er zijn ook mannen die vinden dat vrouwen aan de haard moeten. Of die vinden dat abortus niet kan. Of die deze uitspraken doen : “We eisen als samenleving niet veel van vrouwen: een goede moeder zijn en zichzelf verzorgen, er goed uit zien. Mannen worden terecht hogere standaarden opgelegd, enkel zo gaan we vooruit.”
Ge moogt zelf raden waar dat van komt.
Of deze : “20 jaar geleden emancipeerde men de zwarte mensen, 10 jaar geleden kwamen de jongeren aan de beurt. Te oordelen naar bepaalde voortekens (zie sommige artikels in tijdschriften en filmen in de aard van de “apenplaneet”) zal men over 10 jaar de chimpansees emanciperen. Intussen, na de zwarte mensen en nog juist voor de apen, emancipeert men de vrouw.”
Het deductief denken en fantaseren speelt weer op. Het begint genant te worden hoor.boulder schreef:Dat heb jij klaar en duidelijk wel gedaan, want je zegt dat "onze" cultuur niet bestaat.
Wil je dan beweren dat wij als cultuur vrouwenbesnijdenis hebben?
Dat was ook niet de bedoeling. Denk je echt dat alles rond jou draait?boulder schreef:Ik voel mij daartoe totaal niet aangesproken.
“Wij hebben op zich niets tegen holebi’s. De vraag is alleen of zij moeten kunnen trouwen en kinderen adopteren. Dat vind ik een brug te ver.”boulder schreef:terwijl ze zelf weinig respect vertonen voor vrouwen, homo's, etc.
Hier moogt ook eens opzoeken uit welke hoek dat komt en het is zeker geen moslim.
-
- Elite Poster
Jaja, de meeste nazi's waren ook geen kampcommandant, dus mag je niets negatiefs over de nazi's zeggen?petrol242 schreef:"Die moslims"... Ik ken ook moslims die dat helemaal niet doen.
Het gaat erom wie er de macht heeft, niet wie de brave schapen zijn die niets in de pap te brokken hebben.
Trouwens, het is niet omdat ze zelf niets doen, dat ze daarom tegen zijn.
Een zwijgende menigte die zich afzijdig houdt, wat ben je daarmee?
Ze laten de meest radicalen de plak zwaaien.
Men kan van alles vinden, het probleem is als men dat wil opdringen aan anderen.petrol242 schreef:Er zijn ook mannen die vinden dat vrouwen aan de haard moeten. Of die vinden dat abortus niet kan. Of die deze uitspraken doen : “We eisen als samenleving niet veel van vrouwen: een goede moeder zijn en zichzelf verzorgen, er goed uit zien. Mannen worden terecht hogere standaarden opgelegd, enkel zo gaan we vooruit.”
Dat een moslim vindt dat elke vrouw van kop tot teen moet gesluierd worden, kan mijn geen barst schelen, zolang die niet vrouwen uitscheldt die passeren omdat ze niet aan zijn ideaal voldoen.
Geen idee, doet mij wel denken aan Project Nim https://www.youtube.com/watch?v=IHoviCO7lpE.petrol242 schreef:Of deze : “20 jaar geleden emancipeerde men de zwarte mensen, 10 jaar geleden kwamen de jongeren aan de beurt. Te oordelen naar bepaalde voortekens (zie sommige artikels in tijdschriften en filmen in de aard van de “apenplaneet”) zal men over 10 jaar de chimpansees emanciperen. Intussen, na de zwarte mensen en nog juist voor de apen, emancipeert men de vrouw.”
Klinkt erg beledigend voor vrouwen, maar ik zie niet dat men de emancipatie van de vrouw teruggedraaid heeft.
Ik zie daarentegen een vrouw zagen over "flietjes", en hop, heel de meute schiet in actie om zich in drievoud te excuseren, en belooft dat het niet meer zal gebeuren.
Dat is het verschil.
We weten al dat jij je eigen uitspraken, ook al staan ze er vlakboven staalhard ontkent...petrol242 schreef:Het deductief denken en fantaseren speelt weer op. Het begint genant te worden hoor.
Mensen mogen dat vinden, het gaat erom dat heel de maatschappij niet moet plooien op een vingerknip van een of andere drukkingsgroep.petrol242 schreef:“Wij hebben op zich niets tegen holebi’s. De vraag is alleen of zij moeten kunnen trouwen en kinderen adopteren. Dat vind ik een brug te ver.”
Hier moogt ook eens opzoeken uit welke hoek dat komt en het is zeker geen moslim.
Zelfde resultaat: is het homohuwelijk nu plots afgeschaft?
Ik dacht het niet.
Dat is een significant verschil.
- petrol242
- Elite Poster
petrol242 schreef:Allez, over wat zijn we hier nu bezig zeg. Uiteraard is vrouwenbesnijdenis barbaars en verfoeilijk. [...] Het tegendeel van dit alles hebben we hier toch niemand zien uiten?
Je trekt dus een gevolg, god weet wat er in dat hoofd omgaat, en gaat er dan van uit dat ik die uitspraak wel gedaan heb.boulder schreef:...Dat heb jij klaar en duidelijk wel gedaan, want je zegt dat "onze" cultuur niet bestaat.
En dan durf je staalhard dit vermelden :
Dat is verdomme een uitspraak die je een ander toebedeelt. Man toch. Dat neem ik je heel kwalijk. Gij komt hier gewoon verkondigen dat ik vrouwenbesnijdenis dus goed keur omdat er geen "onze" cultuur bestaat???boulder schreef:We weten al dat jij je eigen uitspraken, ook al staan ze er vlakboven staalhard ontkent...
Ik geef het op. Je hebt den dikste. Tegen deze onzin kan niemand op.
-
- Elite Poster
Jij hebt beweerd dat "onze cultuur" niet bestaat, dus logischerwijze betekent dat dat vrouwenbesnijdenis in jouw verwrongen geest net zo goed bij onze als bij andere culturen hoort.petrol242 schreef:Je trekt dus een gevolg, god weet wat er in dat hoofd omgaat, en gaat er dan van uit dat ik die uitspraak wel gedaan heb.
Ik heb niet gezegd dat je ze goedkeurt, maar jij beweert dat er geen "onze cultuur" bestaat, dus dan hoort dat ook bij de Vlaamse volksaard.petrol242 schreef:Dat is verdomme een uitspraak die je een ander toebedeelt. Man toch. Dat neem ik je heel kwalijk. Gij komt hier gewoon verkondigen dat ik vrouwenbesnijdenis dus goed keur omdat er geen "onze" cultuur bestaat???
Daarover gaat het, maar ik zie dat jij niet graag met de gevolgen van je eigen standpunten geconfronteerd wordt.
Dat is het makkelijkste als je niets meer kunt verzinnen.petrol242 schreef:Ik geef het op. Je hebt den dikste. Tegen deze onzin kan niemand op.
-
- Elite Poster
Gewoon een reminder want je blijft je eigen uitspraken vergeten/ontkennen/negeren... Tegen deze onzin kan niemand op.petrol242 schreef:'Onze cultuur' bestaat niet.
-
- Elite Poster
Tuurlijk. De moslims houden groot feest als er hier weer eens tientallen of honderden ongelovigen opgeblazen worden (Zaventem, maalbeek, Atocha, Bataclan, Nice, Barcelona, .Londen,...) Waarom zouden wij niet mogen juichen als het omgekeerde gebeurt? Beetje serieus blijven.1207 schreef:meen je dat nu?Jack Daniels schreef:Ieder op zijn beurt is niks te veel.1207 schreef: Oeigoeren en rohingya zijn moslims als ik me niet vergis. Krijgen het hard te verduren
-
- Elite Poster
omdat het mensen zijn die zwaar mishandeld worden?Jack Daniels schreef: Waarom zouden wij niet mogen juichen als het omgekeerde gebeurt?.
beschaafde mensen zijn daar normaal gezien tegen
textbook racisme dit
geloven in a rechtvaardigt dus geweld, moord, folter en mishandeling volgens u
-
- Elite Poster
Tuurlijk. Brand nog maar wat kaarsen, leg nog wat bloemen, zing nog een liedje over vrede aan iedereen. De kaarsen zijn opgebrand, de bloemen verwelkt en de keel schor van het vele zingen.1207 schreef:omdat het mensen zijn die zwaar mishandeld worden?
beschaafde mensen zijn daar normaal gezien tegen
textbook racisme dit
geloven in a rechtvaardigt dus geweld, moord, folter en mishandeling volgens u
-
- Elite Poster
De laatste berichten getuigen toch wel van puur racisme in de negatieve zin van het woord... Tuurlijk staan niet alle Moslims te dansen bij die aanslagen. Uiteraard zijn er genoeg moslims en zwarten die ook graag pinten drinken. Net zoals wij. Veel van die mensen zitten ook maar gewrongen tussen 2 werelden. Zij moeten dubbel hun best doen om aanvaard te worden als één van 'ons'. Maar blijft het feit dat je de dingen moet kunnen benoemen zoals ze zijn, en niemand zijn eigen humor of tradities moet neerleggen door een verwijtend of belerend vingertje
-
- Elite Poster
Een moslim die pinten drinkt is iemand die moslim is als het hem goed uitkomt. Van hun Allah mogen ze geen alcohol drinken. En zo ken ik er ook. Hypocriet, iemand ?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Jack, dat is er toch serieus over.
Ik wens niemand kwaad toe, waarom zouden die arme mensen ginder moeten boeten voor problemen die wij eventueel hier hebben?
Ik wens niemand kwaad toe, waarom zouden die arme mensen ginder moeten boeten voor problemen die wij eventueel hier hebben?
-
- Elite Poster
ene racist kan het u niet uitleggenNob schreef:Jack, dat is er toch serieus over.
waarom meoten de oeigoeren boete voor hetgeen in Brussel gebeurd is?
mja, we meoten echt niet naar de kruistochten verwijzen, jammer genoeg
-
- Elite Poster
Ooit al eens door 'ons' heilig boek gebladerd?Jack Daniels schreef:Een moslim die pinten drinkt is iemand die moslim is als het hem goed uitkomt. Van hun Allah mogen ze geen alcohol drinken. En zo ken ik er ook. Hypocriet, iemand ?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik denk dat de meesten van ons zich dan ook niet meer als Christen beschouwen.woutervh schreef:Ooit al eens door 'ons' heilig boek gebladerd?
Daar heeft Jack wel een punt, alles wat Westers is verwerpen, aanslagen plegen onder het mom van het geloof, maar wel internet gebruiken, smartphones, drugs,...
Vrij hypocriet (of op zijn minst onlogisch).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
Maar zijn ze allemaal zo?Nob schreef:Ik denk dat de meesten van ons zich dan ook niet meer als Christen beschouwen.woutervh schreef:Ooit al eens door 'ons' heilig boek gebladerd?
Daar heeft Jack wel een punt, alles wat Westers is verwerpen, aanslagen plegen onder het mom van het geloof, maar wel internet gebruiken, smartphones, drugs,...
Vrij hypocriet (of op zijn minst onlogisch).
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Maakt toch niet uit of ze allemaal zo zijn ? In alle andere situaties is risico beperking gelijk aan het mijden van veelvuldig voorkomende negatieve actoren.
Als je dan door media, beleid of wat dan ook steeds voorgeschoteld krijgt dat deze of gene misdaad, terroristische aanslag of whatever wordt gepleegd door een Noord Afrikaan, Allochtoon, Asielzoeker of welke andere politiek correcte term, dan krijg je toch automatisch zulke reacties ?!
Als je ‘s avonds een groepje ‘hangjongeren’ tegenkomt, dan zijn de reacties en vooroordelen helemaal anders bij blanke jongeren dan wel allochtone jongeren. Spijtig genoeg in veel gevallen nog terecht ook. Is dit racisme om dat zo te benoemen, of is dat realisme en risicoberekening?
Als je dan door media, beleid of wat dan ook steeds voorgeschoteld krijgt dat deze of gene misdaad, terroristische aanslag of whatever wordt gepleegd door een Noord Afrikaan, Allochtoon, Asielzoeker of welke andere politiek correcte term, dan krijg je toch automatisch zulke reacties ?!
Als je ‘s avonds een groepje ‘hangjongeren’ tegenkomt, dan zijn de reacties en vooroordelen helemaal anders bij blanke jongeren dan wel allochtone jongeren. Spijtig genoeg in veel gevallen nog terecht ook. Is dit racisme om dat zo te benoemen, of is dat realisme en risicoberekening?
-
- Elite Poster
daar gaat het eventjes niet omSasuke schreef:Maakt toch niet uit of ze allemaal zo zijn ? In alle andere situaties is risico beperking gelijk aan het mijden van veelvuldig voorkomende negatieve actoren.
Jack gaat akkoord dat de Chinezen miljoenen Oeigoeren onderdrukken, De boeddhisten verschrikkelijk tekeer gaan tegen moslims omdat ...
er er in Brussel een paar man zich hebben opgeblazen. reden? ze delen hetzelfde geloof en daarom is dat ok voor hem.
Wil je racisme en een racist bezig zien? een beter voorbeeld heb je niet
-
- Elite Poster
Nee, dat is de realiteit en onder het mom van racisme durft niemand nog te zeggen waar het op staat. Je zou maar eens voor racist versleten kunnen worden. Wie de feiten benoemt zoals ze zijn is racist of populist of... (vul zelf maar aan).Nob schreef:Jack, dat is er toch serieus over.
Enne boeddhisme is geen geloof.
1207: zoals bijna iedereen grijp je meteen naar "racist" bij gebrek aan argumenten. Wel raar dat je je niet druk maakt om Hong-Kong als het over de Chinezen gaat. Alsof jij slecht gaat slapen om wat er met de Oeigoeren gebeurt. Gene zever vertellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
Enne Boeddhisme is wel degelijk een geloof
https://en.wikipedia.org/wiki/Buddhism
https://en.wikipedia.org/wiki/Buddhism
https://www.history.com/topics/religion/buddhismBuddhism (/ˈbʊdɪzəm/, US: /ˈbuːd-/)[1][2] is the world's fourth-largest religion[3][4]
https://www.ancient.eu/buddhism/Buddhism is a faith that was founded by Siddhartha Gautama (“the Buddha”) more than 2,500 years ago in India. With about 470 million followers, scholars consider Buddhism one of the major world religions.
Buddhism is a non-theistic religion (no belief in a creator god)