onbeperkt internet voor de tweede maand op rij op smallband.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

devilkin schreef:Is het misleidend? Ja. Is het fout? Nee.
Je kan perfect verder... aan een slakketempo.
Het staat niet bij de specs vermeld, dus ja het is fout.
Het doet er niet toe dat het ergens anders op de website vermeld wordt, de verwijzing moet op de productpagina staan en nergens anders.
Ofte: what Philippe_d said
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik ben het eigenlijk erg zat, al die discussies over 'onbeperkt' internet. Zo absurd, zo belachelijk...
NIEMAND heeft 'onbeperkt' internet.
Je loopt ALTIJD tegen een beperking aan.
Vraag je eerst eens af wat 'onbeperkt' is, onbeperkt is een bijvoeglijk naamwoord, of zo hoort het toch te zijn...
Onbeperkt 'internet' bestaat niet, net zoals een onbeperkt huis, onbeperkte auto of onbeperkte vrouw/man... :eek:

Einde discussie!

Sterker nog, het woord 'onbeperkt' bestaat eigenlijk niet. Anders gezegd, het hoort niet te bestaan. Alles heeft een beperking, alles heeft een 'grens', en zeker diverse technieken. Uiteraard zijn er aan bepaalde producten meer grenzen dan aan andere...

Als één iemand durft te beweren dat hij onbeperkt internet heeft, laat het dan maar weten. Ik weerleg het!
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Allee, we zullen jouw woordspelletje ook eens meespelen (weeral).

Onbeperkt = onbegrensd https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... /onbeperkt
Onbegrensd = zonder grenzen https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... onbegrensd
Grens = denkbeeldige, scheidende lijn https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... enis/grens

Onbeperkt = zonder denkbeeldige scheidende lijnen.
Oftewel: zover het fysiek mogelijk is, zijn er geen artificieel geïntroduceerde grenzen.


Voorbeelden:

Je mag onbeperkt nemen van het buffet.
  • Niet denkbeeldige lijn:
    • Sluitingsuur van het restaurant.
    • Voorraad buffet.
    • Je maaginhoud.
  • Denkbeeldige lijn:
    • Maximum 2x gaan.
    • Maximum 200gr.
Je mag onbeperkt rijden met je wagen.
  • Niet denkbeeldige lijn:
    • Geld op je rekening voor brandstof
    • Slijtage van je voertuig(onderdelen).
    • Je vrije tijd.
  • Denkbeeldige lijn:
    • Maximum 500km/maand
    • Maximum 20u/maand

En dan in geval van internet:

Je hebt onbeperkt volume
  • Niet denkbeeldige lijn:
    • Je internetsnelheid.
    • De grootte van je SSD/HDD.
    • Je vrije tijd.
  • Denkbeeldige lijn:
    • Maximum 150GB/maand
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Er is NIETS denkbeeldig, alles is heel duidelijk, om jouw woordspeling aan te vullen. Heel simpel.
Alles heeft een beperking. Zeg maar wat jij van internet hebt en ik vertel je de beperking.
Zo simpel is het.

Mijn insteek is dat men die term moet 'verbieden' als propaganda.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Sylvester schreef: Einde discussie!
Het lag nu eindelijk 3 weken stil... :???:
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ja, mijn mails hebben ook weken stil gelegen, vandaar...
Die discussies komen toch terug hoor...
Gewoon omdat enkelen het niet willen begrijpen.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Sylvester schreef:Gewoon omdat enkelen het niet willen begrijpen.
Hoo boy wat een hoog denigrerend gehalte van je weer.
"ik heb gelijk, ik heb altijd gelijk jullie plebs moeten maar akkoord gaan met wat ik zeg".

Punt is hoe edpnet het gebruikt het klopt, hoe telenet het gebruikt (alsook bij mobiele abbo's) niet.

"punt einde discussie" om het in jouw woorden te zeggen :D
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

nee hoor, ik ben helemaal niet denigrerend.
Sommigen zien dit inderdaad -zoals je zegt- als een ventilatie-systeem, hun gelijk willen ventileren..
"Ik heb altijd gelijk, ook als ik ongelijk heb...", en dan heb ik het niet over mezelf.

Ik bekijk het gewoon heel nuchter, dat leer je als je wat ouder wordt...
ALLES heeft een grens, én een prijs. En het is aan ieder individu om uit te maken wat je voor je geld krijgt, en of je dat goed vindt.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Volgens mij verwar je 'onbeperkt' met 'oneindig'.

Zolang je geen artificiële grens hebt (zoals 150GB/maand bijvoorbeeld) voldoe je aan 'onbeperkt', ookal is het fysiek onmogelijk om het hele internet te downloaden.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Nee hoor.
Ik ga nog 1 vraag stellen. Zeg me wat er überhaupt onbeperkt KAN zijn aan een internet-verbinding (want 'HET INTERNET' is sowieso foute term).
Snelheid? Die is sowieso altijd beperkt door de elektronica.
Bandbreedte? Die is evenredig aan de snelheid.
Te downloaden volume? Die is evenzeer ALTIJD beperkt, vooral door toedoen van de beperking op de snelheid.

Een artificiële grens is bij iedereen anders, en kan je dus niet gebruiken om de term 'onbeperkt' te bepalen. Zoals je zelf al laat uitschijnen.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Het volume... dat zeggen we al jaren.
Je kan een volume hebben dat niet artificieel begrensd is door een bepaald getal dat de provider erop plakt.

Je laatste zin geef duidelijk aan dat je het verschil tussen een fysieke en een artificiële grens niet doorhebt. Het zijn net fysieke grenzen die bij iedereen anders kunnen zijn, artificiële zijn voor iedereen gelijk.

Om het auto voorbeeld nog eens boven te halen:
Sommige auto's kunnen 140, andere 200 en nog andere 300 en meer. Dat zijn fysieke grenzen
De artificiële grens is de maximum snelheid volgens de wegcode. Enkel in Duitsland is je snelheid onbeperkt op sommige stukken en mag je dus zo hard je wil. Het is nu niet dat je kan zeggen dat de snelheid niet onbeperkt is omdat er geen straatlegale wagens zijn die 500km/h en meer halen.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Klopt het dat je nu helemaal niet meer kunt kijken hoe veel data je verbruikt? In het verleden kreeg ik nog een foutmelding maar nu lijkt de hele optie verdwenen (dus ze zijn ook niet echt van plan het te fixen?). Leuk dat je het achteraf op de factuur kunt zien, maar ik ben nu wat aan met Stadia aan het spelen en het zou toch wel fijn zijn als ik tussentijds mijn dataverkeer kan zien. Ik doe ook thuiswerk vanaf de verbinding en dat zou niet echt gaan op smalband.

[edit]Nee, het zit er nog wel. Met foutmelding. Ze hebben het alleen verplaatst naar het zwarte vlak rechtsboven.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”