internet-nostalgie

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

NuKeM schreef:medestudenten... wetende dat één sms’je wissen (laat staan 20-100 ofzo) toen nogal prullen was op een dumbphone... :lol:
100? Er was maar plaats voor 10 op die simkaartjes. En uiteraard stonden er al 7 vol met "mooie tekstjes" van/voor 't lief :-)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Slafes schreef:Laatst in een recente serie nog een hacker zijn muziek zien opzetten en hij gebruikte daar... Winamp voor.

Ook nostalgie met de visuele plugins...
Ik had destijds winamp icm een RME 24/96 kaart en oh boy wat klonk dat goed zelfs met maar MP3's. Dat was aangesloten op een Integra RDC7 van 6K euro (en voordien een Tag McLaren AV32R processor), een losse eindtrap (eerst diverse Rotel bakken, dan VIncent en dan iets klasse-d) en een paar B&W Nautilus 803 - m'n beginjaren in high-end audio - tegenwoordig ben ik fabrikant van muziekservers.

De truuk om winamp wat meer audiofiel te maken, was een floating point mp3 decoder icm een deftige upsample plugin. Met file sharing tooltjes downloade ik mp3's en kocht dan nadien de CD's om een lossless versie te hebben. mp3's hebben me veel cd's doen kopen.

Later werd dat foobar, nog veel cleaner kwa GUI en klank dan winamp, en foobar is nog steeds m'n audio hacking tool voor rap iets gedaan te krijgen, bvb de ingebouwde format converter is wel cool - echt een audiofiel zakmes dus.

mp3 is long gone, flac is nu zowat de standaard in high-end audio

Ik gebruik foobar dus af en toe nog, zelfs in 2020
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

cloink schreef:I got y'all beat. 1195826 8)

EDIT: whoa, dat werkt nog. :mrgreen:
Ik denk dat ik m'n UIN nog ken, maar ik heb geen flauw idee welk wachtwoord of mailadres daar bij geregistreerd stond. De password reset link doet het in elk geval niet.

Laten we het even over hosting hebben. Wie kent nog bewoners.dma.be ? DMA was "Digitale Metropool Antwerpen" en je kreeg 750 kB aan webruimte. Je kon via een cgi-bin een teller op je pagina zetten! Dynamische pagina's whoooo!.
DMA was een tegen-antwoord op Nederland z'n DDS, "De Digitale Stad".

M'n eerste domeinnaam met de .be-TLD heb ik destijds 1 week na dat dit geregistreerd kon worden door particulieren aangevraagd. Net gekeken, 21 december 2000. Je moest toen nog een fax sturen naar een prof van de KU Leuven om dat in orde te maken. Tiscalinet was ook zowat de enige provider waarbij je gratis hosting kon krijgen, gekoppeld aan domeinnaam.
Later ben ik naar Dommel overgeschakeld daarvoor, toen ze nog maar pas bestonden.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ikzelf heb eigenlijk 2 ICQ nummers. Eentje waarvan ik de nr niet meer weet, en een beetje later heb ik dan een andere account gemaakt doorheen de formats heen e.d. over onze toen "gezinspc"...
De 2de weet ik wel nog gezien het een vrij makkelijk te onthouden nummer is, maar het wachtwoord of de aanhangende e-mail niet meer.
Op web.icq.com kan je blijkbaar ook niet meer adhv UIN inloggen?

Ik weet wel nog dat omdat het een enorm simpel wachtwoord was initieel het eens overgenomen was door russische spambots... dat waren tijden :lol: .
Kreeg je random opeens een melding van iemand die je niet kent in een taal die je niet spreekt "euh wat" :P
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

26622786 :banana:
Geen idee of ik nog kan inloggen :lol:
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Blijkbaar wordt m'n ICQ paswoord niet geaccepteerd, en ik weet eigenlijk ook al niet meer aan welk mail adres dat ooit gekoppeld was. Wss eentje dat ik nu niet meer heb.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”