Slafes schreef:Laatst in een recente serie nog een hacker zijn muziek zien opzetten en hij gebruikte daar... Winamp voor.
Ook nostalgie met de visuele plugins...
Ik had destijds winamp icm een RME 24/96 kaart en oh boy wat klonk dat goed zelfs met maar MP3's. Dat was aangesloten op een Integra RDC7 van 6K euro (en voordien een Tag McLaren AV32R processor), een losse eindtrap (eerst diverse Rotel bakken, dan VIncent en dan iets klasse-d) en een paar B&W Nautilus 803 - m'n beginjaren in high-end audio - tegenwoordig ben ik fabrikant van muziekservers.
De truuk om winamp wat meer audiofiel te maken, was een floating point mp3 decoder icm een deftige upsample plugin. Met file sharing tooltjes downloade ik mp3's en kocht dan nadien de CD's om een lossless versie te hebben. mp3's hebben me veel cd's doen kopen.
Later werd dat foobar, nog veel cleaner kwa GUI en klank dan winamp, en foobar is nog steeds m'n audio hacking tool voor rap iets gedaan te krijgen, bvb de ingebouwde format converter is wel cool - echt een audiofiel zakmes dus.
mp3 is long gone, flac is nu zowat de standaard in high-end audio
Ik gebruik foobar dus af en toe nog, zelfs in 2020