krisken schreef:Echter was de invloed van die orde dat men A (Alarm, tussen 0.5 en 0.8 promille) blies en men er dus van af komt met een administratieve boete en wat uren aan de kant staan
.
Ja en? Als die meer dan 0.5 blaast zit die boven de huidige limiet en is die nu ook al in overtreding. De grens lager leggen zal niets veranderen aan zo'n situatie.
krisken schreef:Ook de zogenaamde "kleine P" bestuurders (Positief, maar er nipt over, tot 1 promille) komen zelfs al niet voor de politierechter.
Als ze iedereen met de kleinste overtreding voor de politierechter slepen krijgen we wachtlijsten van jaren eer je mag verschijnen.
krisken schreef:Het is niet omdat jij nog perfect kan rijden met 10 pinten in uw lijf (bij wijze van spreken, geen idee wat jij gewoon bent, noch geïnteresseerd er in) dat men dit moet veralgemenen over de hele Belgische bevolking! Nogmaals, de mate van dronkenschap op dit moment is afhankelijk van de persoon. In hoeverre is dit dan eerlijk tegenover een andere en kan men dit als objectief beoordelen?
...
Er is een limiet die niet zeer hoog is, daar moet je gewoon onder blijven voor de wet.
Kan je niet inschatten wanneer je daaraan zit? Een alcoholtester kan je kopen.
Voel je je niet in staat om te rijden bij minder dan 0.5? Drink of rij dan niet.
krisken schreef:
Echt gasten stop eens met uitvluchten te verzinnen om je gedrag en het idee van "ik heb alcohol nodig om te functioneren in de maatschappij" toch maar goed te praten
...
Ik begin meer en meer het idee te krijgen dat een kortingsbon in een ontwenningskliniek voor sommigen hier geen slecht idee zou zijn...
Als je iedereen die geen voorstander is van 0 of een verlaging van de 0.5 blijft afzetten als zijnde verslaafden dan ga ik niet verder met u in discussie.
krisken schreef:
Wel toch was de alcohol de oorzaak van het ongeval : de medicatie die de persoon nam gaf uitdrukkelijk aan om dit niet te combineren met alcohol...
Neen, dat pintje was
niet de oorzaak, dat was de
combinatie van dat pintje
met medicatie. Die persoon moet zijn voorschrift lezen en geen alcohol nuttigen als daar instaat dat dat niet mag.
Iemand die die medicatie niet neemt heeft dat probleem niet. Dit bedoel ik dus met het zoeken naar 1 oorzaak en daar strenger willen optreden dan nodig als zijnde de oplossing voor alle problemen. Voor hetzelfde geld kan je nu pleiten voor een nultolerantie op medicatie.