mgo72 schreef:
2) ik klaag over et feit dat adblockers een direct effect hebben op de werkgelegenheid. En ik verwijs naar de oude media die ondertussen 50% hebben buiten gegooid.
euh, ik denk dat dat voornamelijk komt door de opkomst van internet en de daling van de krantenwinkels.
of ga je het minderen van de videotheek straks ook steken op iets anders dan de opkomst van alternatieven? (i mean... dvd aan huis geleverd en opgehaald vs zelf de deur uit... lagere kosten en meer gemak)
adblockers hebben helemaal géén direct effect op werkgelegenheid (of het moet zijn dat ze net werk scheppen dankzij de bedrijven achter de adblockers),
net zo min als dat mijn buurman straks zijn job verliest als ik de reclame uit de krant niet zou lezen.
mgo72 schreef:
3) ads draaien op onze servers is niet mogelijk want dan verkoop je 0 ads. Ze willen hun budgetten zo doelgericht mogelijk inzetten
tja, omdat anderen het zo ver hebben laten komen moet ik er maar onder lijden? i don't think so.
als ik nog ergens de keuze heb, dan zal ik die ook wel nemen... men neemt al genoeg beslissingen waar ik niks op te zeggen heb en toch mee "gestraft" ben.
mgo72 schreef:
4) zeggen jullie tegen winkeliers ook: sluit maar want de rondtrekkende dievenbendes stelen 10% van de omzet. En klaag niet want het is normaal.
hoewel ik de vergelijking niet zie opgaan... ga eens in de gemiddelde winkel binnen en vraag eens na? gegarandeerd dat ze diefstal en verlies van stock hebben, en dat inderdaad afschrijven als "shit happens" (zeker vroeger in de snoepwinkel was dat zo denk ik
)
James. schreef:Wil je nu zeggen dat Google minder jouw privacy schendt dan websites die de reclame VAN GOOGLE aanbieden?
hum, ik heb het hier helemaal niet over privacy (héél ander verhaal dat een eigen thread zou vullen)... ik heb het op "overleven enkel van 1 internetdienst",
en dat dat quasi onmogelijk is - iets dat zelfs google doorheeft.
ze zijn ooit begonnen met een gratis search engine, ondertussen:
- kan je betalende reclame nemen
- is er google for business
- android en google hardware (telefoon, chromecast, nest, ...)
- internet
- ...
tuurlijk verdienen ze ook door gegevens te verzamelen en te verkopen, wat dacht je anders? maar dat is maar 1 deel (toegegeven, een groot deel) van hun zakenmodel.
maar het is net dat google diverse bronnen aanboort (en met elkaar integreert) dat zorgt dat ze niet zomaar kopje onder zullen gaan, omdat ze niet afhankelijk zijn van 1 enkel deel van inkomsten.
net zoals facebook (dat zich overal heeft weten te nestelen ipv een uniforme oath standaard om in te loggen), al hebben zij nog wat minder diversiteit als google (ik zie ook niet veel andere manieren dat zij inkomsten genereren dan reclame -wat ik blokkeer- en gegevens verkopen (waar je zelf voor kiest als je die gaat meedelen... we zijn geen baby's hé)
de zaken die jij voorstelt maken niet uit: het hangt puur van gebruiker tot gebruiker af, en wat ieder ervoor over heeft.
de zaken die ik op FB zet, of zelfs in mijn google calendar bv... zijn zaken die ze gerust mogen verkopen, is toch geen prive informatie,
en heeft ook geen waarde.
verder ga je er ook vanuit dat iedereen technisch genoeg is om alles zelf op te zetten e.d., dus daar zitten ook nog wat redeneringsfouten in wat betreft de gemiddelde internet gebruiker.
r2504 schreef:Of denk je dat mensen op internet gratis werken... ook Userbase.be zou niet bestaan zonder sponsering.
....
Reclame zien staat los van iets willen kopen en manipulatie... die dingen spelen alléén als je een mak schaap bent.
sponsoring: exact dat... sponsoring is géén reclame, en de edpnet banner is dan ook absoluut geen vervelende reclame.
wat betreft reclame dat losstaat van manipulatie... euh, echt niet?
reclame heeft net als doel mensen te overtuigen (manipuleren, want het is altijd mooie reclame-praat ipv feiten) iets te kopen.
en dat is net het probleem tegenwoordig... vroeger werden er regels bijgevoegd om reclame te controleren (bv geen reclame voor kinderspeelgoed vlak na een kinderprogramma ofzoiets was dat toen), en nu ineens mag reclame op alle sites in het groot, ongeacht wat de content is (want die bepaal jij als webmaster niet, en als bezoeker ook niet) en ongeacht wanneer?
r2504 schreef:
Jij wil dus wel de voordelen van het gratis maar niet de nadelen... en zo'n dingen blijven niet werken.
Spijtig dat je niet begrijpt dat je wat je wil kapot maakt.
dus jij blijft mooi voor de tv zitten tijdens de reclame, leest elke advertentie in de krant, en durt niet op "skip ad" te klikken op youtube?
r2504 schreef: Trouwens op de eigen server valt gans het targetting gedeelte (hoe slecht dat dat soms ook is) weg en moet ik terug naar reclame van maandverbanden kijken
En wat betreft geïnfecteerde banners... alsof een eigen server niet besmet kan geraken ?
dus.... als jij een abbo op de krant neemt (papieren versie) zijn de reclames daarin ineens op jou afgestemd? dus waarom zou dat ineens op internet wel moeten?
als ik wat moet hebben, zoek ik het wel op...
en 1 server die besmet zou geraken, treft véél minder gebruikers dan een heel ad-network
r2504 schreef:
Als die fora nog bestaan natuurlijk zonder reclame inkomsten.
....
Inderdaad... ik heb daar geen advertentie blokker voor nodig... ik ben groot genoeg om zelf te beslissen. Het enige wat me soms stoort is de knipperende dingen, of video's die open klappen zodat de rest van m'n content weer verspringt, ... maar wat ze tonen laat me gewoon koud.
euh, heeft userbase reclame inkomsten? dacht het niet, en toch nog altijd online! komdatege!
enne... wat is dan het verschil tussen het niet en het wel blokkeren van advertenties?
er is enkel geld bij gemoeid als je EROP KLIKT... wat je niet doet als het je koud laat...
dus ben jij "even slecht" als al degene die het blokkeren...
trouwens, reclame die niet vervelend is (en dus zowiezo al niet van een ad-netwerk komt) blokkeer ik ook niet, en haalt méér uit dan die irritante algemene reclames, die je dan ook nog eens op elke site ziet terugkomen...
bv als ik nu naar de radio luister en die verdomd mottige reclame van limpa meubelen komt voorbij... dan draai ik ook aan de knop.
niet alleen slaagt die reclame de bal mis, al de reclames erna heb ik helemaal niet meer gehoord dan (of: hoe reclame het omgekeerde van zijn doel kan bereiken)
mgo72 schreef:Ik begrijp zijn redenering, maar de harde realiteit is dat adverteerders dit eisen.
en DAAR zit hem gelijk ook probleem numero uno!!!
sinds wanneer heeft een MARKETINGSBEDRIJF het voor het zeggen hoe een CONSUMENT moet leven?
akkoord, ik maak me geen illusie en weet dat we al jaren in zo'n wereld van "de grote media en de centen hebben het voor het zeggen" leven,
maar aub zeg?
de wetgever gaat bepalen hoe je kinderen moet opvoeden, de reclamewereld gaat bepalen wat jij op internet moet zien, ....
straks gaat de wapenindustrie nog bepalen wie wanneer iemand moet vermoorden, kwestie van zeker in stand te blijven!
(soit, feitelijk is dat ook al halve waarheid...)
de wereld is geen utopie, maar dat wil niet zeggen dat je zelf er niet het beste van mag maken met alles wat ter beschikking is gesteld.
en zoals de reclamemakers verdienen aan reclame, verdienen de adblockers aan het blokkeren daarvan.
en in beide is geld te verdienen, en in beide zijn er jobs te verliezen als het stopt.
nog mooier: er was een tijd dat er geen adblockers bestonden (omdat die nood er niet was), net zoals er op tv niet werd doorgespoeld tijdens reclame (omdat die nood er niet was)
maar nu meer en meer reclame, die minder en minder aantrekkelijk is (ik heb geen 50 wasproducten en 300 parfums nodig) krijg je nu eenmaal een tegenwerking.
that's how the world works, en het is ieders vrij recht om dat te willen of te haten... maar vrij te laten eigen keus en weg te gaan.
also: is die rinus kerel nu nog niet van het forum af? die is nog erger als reclame